Dat is 180 graden tegengesteld. Ik weet ook niet hoe het zit. Ik weet wel hoe het niet zit daarmee.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Precies dit kan ik zeggen over jouw standpunten t.a.v. klimaatverandering en de maanlanding. Of mag dat niet?
Hoe weet je dat zo zeker? Via selectieve bronnen. Klinkt akelig als hetgene waar je mij van beschuldigt nu.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is 180 graden tegengesteld. Ik weet ook niet hoe het zit. Ik weet wel hoe het niet zit daarmee.
Kan jij überhaupt wel lezen? Ik stel niet dat minder kerkbezoek je minder gelovig maakt, ik stel dat de invloed van de kerk op jouw geloof afneemt. Veruit de grootste invloed van de kerk vindt plaats in de kerk zelf. Zeker in Europa. Denk je dat ze bij Spanje op de universiteit geen evolutietheorie onderwezen krijgen?quote:Op maandag 23 februari 2015 12:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat ik zeg; minder kerkbezoek maakt je niet minder gelovig.
Jij bent het daar niet mee eens want bla bla invloed van de kerk bla bla.
Die invloed is:
- er ook buiten de kerk
- niet van toepassing op de relatie die mensen met hun god hebben
Nee, mijn eigen onderzoek ernaar.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Via selectieve bronnen. Klinkt akelig als hetgene waar je mij van beschuldigt nu.
Ik analyseer de KK, niet 6 miljard gelovigen. Jij denkt dat "Katholieken" één groep zijn. Ik laat je zien dat de groep een stuk diverser is dan 1.2 miljard mensen die allemaal braaf naar de kerk gaan en zich laten vertellen door de KK hoe ze moeten leven.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, mijn eigen onderzoek ernaar.
Als ik zou schermen zoals die proAGW-hoaxers doen met "97% van de wetenschappers ondersteunt AGW", dan zou ik selectieve bronnen kiezen.
Ik beschuldig je niet, ik begrijp gewoon niet dat jij kan beweren dat jij de hele boel kan overzien omdat je een paar bronnen hebt. 6 fucking miljard gelovigen op de planeet en jij denkt ze te kunnen analyseren op basis van wat statistiekjes over kerkbezoeken.
Ik ben wel klaar met de discussie. We komen er toch niet uit.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het gaat hier nu wel heel erg off topic. Is jullie discussie niet meer iets voor in F&L?
Geloof staat nou juist los van die kerk, dat probeer ik je steeds uit te leggen. Je hebt een relatie met god, niet met de kerk. Flink wat mensen hebben het OOK met de kerk (of moskee, synagoge, boeddhatempel, Stonehenge, etc.), maar dat staat verder los van hun relatie met god. Los, behalve de soort god en soort religieuze standpunten die bij die religieuze stroming horen.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kan jij überhaupt wel lezen? Ik stel niet dat minder kerkbezoek je minder gelovig maakt, ik stel dat de invloed van de kerk op jouw geloof afneemt.
quote:Veruit de grootste invloed van de kerk vindt plaats in de kerk zelf. Zeker in Europa. Denk je dat ze bij Spanje op de universiteit geen evolutietheorie onderwezen krijgen?
Ik heb helemaal nooit beweerd dat "Katholieken één groep zijn", hoe kom je daarbij? Als er iemand een individualistische en dus per se niet collectivistische verklaring zoekt, ben ik het juist.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik analyseer de KK, niet 6 miljard gelovigen. Jij denkt dat "Katholieken" één groep zijn. Ik laat je zien dat de groep een stuk diverser is dan 1.2 miljard mensen die allemaal braaf naar de kerk gaan en zich laten vertellen door de KK hoe ze moeten leven.
Door het te oversimplificeren door simpelweg te stellen dat je een "relatie met God" hebt? Je moet jezelf niet op zo'n hoog paard zetten, nergens voor nodig. Een beetje bescheidenheid siert je wel. Niet elke gelovige heeft een relatie met God en deze is al helemaal niet hetzelfde qua intensiteit en beleving. En dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb helemaal nooit beweerd dat "Katholieken één groep zijn", hoe kom je daarbij? Als er iemand een individualistische en dus per se niet collectivistische verklaring zoekt, ben ik het juist.
Nou, zo simpel was het voor mij wel. Religie is mij met de paplepel ingegoten, thuis, op school, en in de kerk. Toen ik een bepaalde leeftijd had bereikt had ik zoiets van nu is het wel genoeg met die onzin, heb dat vervolgens ook doorgegeven aan mensen van de kerk, en dat was het dan. Klaar ermee, en zo simpel is het. Eigenlijk simpeler nog dan een voetbalclub verlaten.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:52 schreef El_Matador het volgende:
"Niet elke gelovige heeft een relatie met God"
Nee, het is gewoon een voetbalclub, die je zo ff verlaat.
Ja, maar Hathor, jij geloofde toen al niet meer. Anders stapte je er ook niet zo makkelijk uit.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, zo simpel was het voor mij wel. Religie is mij met de paplepel ingegoten, thuis, op school, en in de kerk. Toen ik een bepaalde leeftijd had bereikt had it zoiets van nu is het wel genoeg met die onzin, heb dat vervolgens ook doorgegeven aan mensen van de kerk, en dat was het dan. Klaar ermee, en zo simpel is het. Eigenlijk simpeler nog dan een voetbalclub verlaten.
Voor alle gelovigen is het hun diepste gevoel? Man man man, over uitspraken over één groep doen gesprokenquote:Op maandag 23 februari 2015 12:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar Hathor, jij geloofde toen al niet meer. Anders stapte je er ook niet zo makkelijk uit.
Daar gaat het nu net om; die enorm sterke band die gelovigen met god hebben. Het is echt hun diepste gevoel.
Komt nog bij het punt van Riche, dat op zich een prima punt is, alleen het is niet het enige en zo presenteerde hij het wel; dat de sociale controle in veel landen vele malen hoger is dan in Nederland, ja zelfs in Brabant.
Bij wat voor misdrijven?quote:Op maandag 23 februari 2015 12:52 schreef Hathor het volgende:
Zie net op het nieuws dat ze in Australie de wet gaan aanpassen, storende elementen in de samenleving met een dubbel paspoort gaan vanaf nu zonder pardon het Australisch staatsburgerschap kwijtraken en kunnen oprotten. Ik zou wel eens willen weten waarom daar hier zo moeilijk over gedaan moet worden.
Dat speelt OOK mee ja.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor alle gelovigen is het hun diepste gevoel? Man man man, over uitspraken over één groep doen gesprokenEn dat is het precies het punt wat ik aandroeg: mensen doen ook dingen om hun familie tevreden te houden of voor hun omgeving. Dat is de reden dat mijn vader gedoopt is bijvoorbeeld.
Volgens mij geldt het al voor terreurverdachten, maar daar hou ik me even op de vlakte over, totdat ik hier iets meer info over heb. Punt is wel dat ze in Australie wel snel knopen kunnen doorhakken daar waar het de veiligheid van hun burgers aangaat.quote:
Dat is geouwehoer.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar gaat het nu net om; die enorm sterke band die gelovigen met god hebben. Het is echt hun diepste gevoel.
Precies het punt dat ik wilde maken, maar het wil er niet ingaan. Wel, iig zijn anderen het wel met me eensquote:Op maandag 23 februari 2015 14:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is geouwehoer.Er zijn zat agnostische theïsten die wel geloven in een God, maar er niet dagelijks mee bezig zijn of naar de kerk gaan. Gelovigen zijn net zo'n divers gezelschap als niet-gelovigen.
NWS / Spreker Utrecht: 'Islam beledigen veel erger dan Hebdo'quote:Op maandag 23 februari 2015 15:01 schreef Odaiba het volgende:
Dit valt toch niet goed te praten?
Dit zijn allemaal mensen die het beledigen van de profeet belangrijker vinden dan het leven van een mens. Enge middeleeuwse ontwikkeling, .
Doordat er altijd mensen zijn die een hele groep, inclusief onschuldigen, aanspreken op het gedrag van bepaalde leden van de groep, dit ongeacht hoe divers de groep ook is. Zodra het als groep wordt gedefinieerd, zijn er altijd mensen die de hele groep bijna als 1 persoon zien.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:45 schreef .Exe het volgende:
[..]
Pro-Jood en anti-Moslim. Hoe zou dat toch komen?
Cry me a riverquote:Op maandag 23 februari 2015 20:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Doordat er altijd mensen zijn die een hele groep, inclusief onschuldigen, aanspreken op het gedrag van bepaalde leden van de groep, dit ongeacht hoe divers de groep ook is. Zodra het als groep wordt gedefinieerd, zijn er altijd mensen die de hele groep bijna als 1 persoon zien.
Maar dat was mijn punt niet eens. Mijn punt was dat sommige moslims inderdaad alle (zelfs terechte) kritiek zien als moslim haat, maar dat er aan de andere kant ook genoeg mensen zijn die simpelweg ongefundeerd alles wat moslim is haten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |