Ja en "we" staan er bij en laten het gebeuren.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:32 schreef thom_05 het volgende:
Het past wel mooi in het plaatje van het wegvallen van elke vorm van burgers tegen het kapitaal.
Dat zou waar zijn als je nog eigen vastgoed had. Bij de vd geldt echter dat het merendeel van het eigen vermogen liquide is.quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
winst en verlies cijfers zijn daling of stijging van eigen vermogen. Faillisement is niet genoeg liquiditeit hebben om aan je verplichtingen te voldoen.
Een bedrijf kan failliet gaan met een zeer hoog eigen vermogen en een bedrijf met een groot negatief eigen vermogen is niet failliet en kan het heel lang uitzingen, als er een partij is die elk jaar genoeg liquiditeit in het bedrijf brengt. Het eigen vermogen verandert dan niet omdat die liquiditeitstoevoeging in de vorm van een lening gaat.
Eigen vermogen en liquiditeit is niet hetzelfde. ZO is het ook met particulieren. Je kan nog zoveel vermogen hebben maar toch geen geld hebben om brood te kopen.
Helaas zijn mensen decadent geworden en niets is meer principieel.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:14 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ja en "we" staan er bij en laten het gebeuren.
Werkgevers zijn prima georganiseerd in de werkgevers organisaties en de werkNEMERS
kiezen er voor om NIET meer georganiseerd te zijn.
Maar goed, het is zoals het is
Ik ben jaren lang steuend lid geweest, tot dat ik wat wou van hun en ze hun keutel terug trekken deden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:14 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ja en "we" staan er bij en laten het gebeuren.
Werkgevers zijn prima georganiseerd in de werkgevers organisaties en de werkNEMERS
kiezen er voor om NIET meer georganiseerd te zijn.
Maar goed, het is zoals het is
Zonder CAO heb je geen rechten meer. Iedereen minimumloon. Gebaseerd op een werkweek van 50uur. Overuren worden verplicht, de eerste 5 overuren per week worden niet betaald en de overige uren gewoon voor 100% uitbetaald.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is hier wettelijk ook best veel geregeld en er zijn ook dingen waar per CAO een betere regeling voor werkgevers mogelijk is. Het zal ook lastiger zijn om bestaande afspraken te veranderen, per CAO is dat eenvoudiger. Een hoop ondernemers gaan hier last van krijgen als werknemers voor hun rechten gaan opkomen.
Aangezien een private equity bedrijf V&D in handen heeft geloof ik je niet, want het eerste wat een PE doet is de liquide middelen afpakken.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zou waar zijn als je nog eigen vastgoed had. Bij de vd geldt echter dat het merendeel van het eigen vermogen liquide is.
Dat klopt maar waar moet dat eigen vermogen inzitten, de beperkte voorraad en wat vrachtwagens?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Aangezien een private equity bedrijf V&D in handen heeft geloof ik je niet, want het eerste wat een PE doet is de liquide middelen afpakken.
En als het wel waar is dan is dat ook de reden dat V&D niet failliet is gegaan jaren geleden (ook al maken ze jaren zoniet tientallen jaren verlies, lees eigen vermogen daalt). Het eigen vermogen kan negatief zijn of dalen, zolang er liquide middelen zijn kan een bedrijf aan zijn verplichtingen voldoen.
inventaris van alle panden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat klopt maar waar moet dat eigen vermogen inzitten, de beperkte voorraad en wat vrachtwagens?
Jij weet dat het geld dat sun capital nu "investeert" in v&d in de vorm is van een lening met een exorbitant hoge rente? Het bedrijf is jaren geleden al de nek omgedraaid, de oplossing die nu is gevonden is alleen maar uitstel van executie, waarbij sun capital de "investering" gebruikt om nog wat meer geld uit v&d te persen. De werknemers zouden wel gek zijn om dmv een loonoffer hier aan mee te werken. Goed dat de vakbonden het hier op hebben kunnen nemen voor hen, niet alleen maar goed voor de werknemers van v&d, maar ook voor de rechten van werknemers in heel Nederland vanwege de precedentwerking van deze uitspraak.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het puur de schuld van de vakbonden is, maar soms moet je wel concessies willen doen om iedereen aan het werk te houden. Die onwelwillendheid gaat zo iedereen de kop kosten. Dan laat je inderdaad echt zien dat je er bent voor je mensen.![]()
Dit.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Vakbonden
Zichzelf buitenspel gezette babyboomclubjes. Ik ben blij niet onder een CAO te vallen, met allerlei starre regelingen die inderdaad veel te duur zijn (met allerlei onzinfratsen als 'ouwelullendagen' en opleidingsbudgetten die opmoeten, waarna er een onzincursus van wordt gekocht.)
De vakbond. Jarenlang lid geweest, maar toen ik ze bij een reorganisatie echt nodig had lieten ze me vallen als een baksteen. Als individu heb je niks aan die linkse clubjes.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:53 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ben al jaren actief vakbondslid, je krijgt je contributie eind van het jaar via de belastingdienst gedeeltelijk terug maar vooral jongeren hebben het er niet meer voor over.
Gaat om een paar euro per maand.
Een nieuwe Iphone mag wat kosten, de vakbond niet
hequote:Op vrijdag 27 februari 2015 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Aangezien een private equity bedrijf V&D in handen heeft geloof ik je niet, want het eerste wat een PE doet is de liquide middelen afpakken.
En als het wel waar is dan is dat ook de reden dat V&D niet failliet is gegaan jaren geleden (ook al maken ze jaren zoniet tientallen jaren verlies, lees eigen vermogen daalt). Het eigen vermogen kan negatief zijn of dalen, zolang er liquide middelen zijn kan een bedrijf aan zijn verplichtingen voldoen.
Helemaal niet.quote:Op zondag 8 maart 2015 10:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
he
Wat een flauwekul verhaal, als een bedrijf 100 miljoen in kas heeft, betaal je gewoon die 100 miljoen in de overname mee, om dan het geld er uit te trekken en voor duurder te gaan lenen is je reinste flauwekul.
Kern van het probleem is dat nog maar 20% van de werknemers vakbondslid is, dreigen met een staking is dus een lachertje, de werkgevers kennen de cijfers ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:30 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Helaas zijn mensen decadent geworden en niets is meer principieel.
Daarnaast heb je partijen dat zogenaamd voor de zwakkeren opkomen maar dat helaas alleen op papier doen.
Mensen die niet lid zijn van een vakbond zijn gewoon dom. Ik moet zeggendat er echt een hele slimme propaganda is gevoerd om de mensen ertoe te krijgen hun lidmaatschap op te zeggen. Steeds weer door de werkgevers gespinde artikelen waarin staat dat de vakbonden niet meer relevant zijn, dat het gaat om flexibiliteit en modernisering etc.. Etc... Wat dat betreft sjappoo voor de werkgevers die ( met steun van de overheid) de vakbonden voor een deel monddood hebben gemaakt. Triest voor de werknemers hier in nNederland, die hun arbeidsvoorwaarden en rechten steeds verder uitgekleed zien en straks voor een hongerloontje ,ultiem flexibel 5 baantjes moeten hebben om rond te kunnen komen... Het tij is echter te keren, de kwestie v&d laat de relevantie van de vakbonden weer even goed zien. De arbeiders moeten de handen weer ineen slaan, zodat we niet DE moderne slavenstaat van west europa worden..,quote:Op zondag 8 maart 2015 16:18 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Kern van het probleem is dat nog maar 20% van de werknemers vakbondslid is, dreigen met een staking is dus een lachertje, de werkgevers kennen de cijfers ook.
In Frankrijk zijn de werkgevers een stuk terug houdender omdat daar soms tot 95% georganiseerd is en een bedrijf dus met een vingerknip "plat" gaat.
Kijk naar KLM / Air France mooi dat in Frankrijk de reorganisatie van de baan is en de klappen nu in Nederland gaan vallen.
Werkte ik maar bij een bedrijf dat geen cao had, dan kon ik veel meer. Wordt nu continu beperkt omdat er een cao is.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:58 schreef emil23 het volgende:
[..]
De vakbond. Jarenlang lid geweest, maar toen ik ze bij een reorganisatie echt nodig had lieten ze me vallen als een baksteen. Als individu heb je niks aan die linkse clubjes.
Werk nu bij een bedrijf zonder cao. Ik kan nu als werknemer zelf bepaalde afspraken maken met mijn werkgever. Dat werkt beter en sneller.
Klopt. Zie wat er bijvoorbeeld vorig jaar op Schiphol gebeurde met een overslagstation. Naar gemiddelde waren daar veel vakbondsmensen, 1/4de was van een bond die ging staken. Werk ging gewoon door.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:18 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Kern van het probleem is dat nog maar 20% van de werknemers vakbondslid is, dreigen met een staking is dus een lachertje, de werkgevers kennen de cijfers ook.
Dat is de andere kant van het verhaal. Daar kun je als directie dus niets bereiken met je bedrijf omdat bonden daar indirect dus de baas zijn. Leuk als er een reorganisatie moet komen. Of je maatregelen moet treffen die niet zo populair zijn, maar toch bijvoorbeeld voor een groot deel werk kunnen blijven garanderen.quote:In Frankrijk zijn de werkgevers een stuk terug houdender omdat daar soms tot 95% georganiseerd is en een bedrijf dus met een vingerknip "plat" gaat.
Kijk naar KLM / Air France mooi dat in Frankrijk de reorganisatie van de baan is en de klappen nu in Nederland gaan vallen.
Helemaal mee eens, een reorganisatie is brood nodig en dat is natuurlijk het nadeel als bonden te machtig zijn maar in Nederland liep het vaak uit op "polderen" werkgever wat water bij de wijn, werknemers (bonden) gaven wat toe.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is de andere kant van het verhaal. Daar kun je als directie dus niets bereiken met je bedrijf omdat bonden daar indirect dus de baas zijn. Leuk als er een reorganisatie moet komen. Of je maatregelen moet treffen die niet zo populair zijn, maar toch bijvoorbeeld voor een groot deel werk kunnen blijven garanderen.
Dat laatste klopt helemaal. Alleen hoe bonden zich tegenwoordig opstellen, heeft geen toekomst. Ze zijn er alleen maar voor de babyboomers op dit moment en vergeten de nieuwe generatie. En ze blijven vooral waarde hechten aan oude niet werkende politieke ideeën en stromingen. Tijd voor modernisatie zou je zeggen, alleen hebben ze dat niet door omdat de leiding bij die bonden ook babyboomers zijn. En klaar ben je.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:27 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, een reorganisatie is brood nodig en dat is natuurlijk het nadeel als bonden te machtig zijn maar in Nederland liep het vaak uit op "polderen" werkgever wat water bij de wijn, werknemers (bonden) gaven wat toe.
Daarom is een goede organisatie graad belangrijk, werknemers versterken hun onderhandelingspositie.
Precies. Mijn leidinggevende destijds vond dat ik subliem presteerde. Het werd tijd dat ik een loonschaal omhoog ging. Een verhoging van wel 23,-! Bruto!quote:Op zondag 8 maart 2015 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkte ik maar bij een bedrijf dat geen cao had, dan kon ik veel meer. Wordt nu continu beperkt omdat er een cao is.
Vakbonden zijn net zoals bedrijven zelf doorgeslagen en hebben teveel macht.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:40 schreef AchJa het volgende:
Fok! lijkt wel vol te zitten met CEO's en directeuren van dikke bedrijven als ik al dat anti vakbond sentiment zo eens doorlees...![]()
Je weet wie de leiding heeft bij een van de grotere vakbonden toch?quote:Op zondag 8 maart 2015 16:18 schreef Buster24 het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn de werkgevers een stuk terug houdender omdat daar soms tot 95% georganiseerd is en een bedrijf dus met een vingerknip "plat" gaat.
In Frankrijk is amper 8% lid van een vakbond. Een van de laagste van de OECD. Die vakbonden hebben dus vrij weinig te maken met stakingen daar. In Scandinavië zit het allemaal tegen de 70%. Daar weten ze hoe je moet overleggen en in Frankrijk weten ze alleen hoe je er een bende van maakt.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:18 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik las juist dat de vakbonden die stakingen bij KLM / Air France hebben georganiseerd, het zal toch geen spontane actie zijn?quote:Op zondag 8 maart 2015 19:53 schreef Speculant. het volgende:
[..]
In Frankrijk is amper 8% lid van een vakbond. Een van de laagste van de OECD. Die vakbonden hebben dus vrij weinig te maken met stakingen daar. In Scandinavië zit het allemaal tegen de 70%. Daar weten ze hoe je moet overleggen en in Frankrijk weten ze alleen hoe je er een bende van maakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |