Dan ben je wel snel alcoholistquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:21 schreef danny081 het volgende:
Das ook echt mooi he dat de ggd vind dat je een alcoholist bent als je meer dan 6 bier in de week drinkt.
Ik drink doordeweeks geen druppel. Maar eens in de twee weken op zaterdag ga ik naar mijn vrienden en dan ga ik door tot ik niet meer kan. Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:24 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dan ben je wel snel alcoholistDan val ik zeker onder de categorie ultra-alcoholist met mijn kratje per week.
Een zware drinker is iets anders dan een alcoholist. Verder staat er minimaal 1x per week meer dan 6 glazen. Het gaat dus om op 1 avond minstens 7 glazen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:21 schreef danny081 het volgende:
Das ook echt mooi he dat de ggd vind dat je een alcoholist bent als je meer dan 6 bier in de week drinkt.
Zou je mij nog willen toevoegen aan de OP?quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:56 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Al bijna 14 uur volgehouden het gaat er om spannen nu
quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:55 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik pas. Liever een flinke borrel dan dat gemuteerde Dubbel Drank troep.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]Liever dan een pure wodka. Die dubbel drank heeft zoveel suiker dat je na een glas al bang moet zijn voor diabetes type 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nouja, om te beginnen heb ik al moeite met TS serieus nemenquote:
quote:Op zondag 15 februari 2015 15:27 schreef Toto69 het volgende:
Ik doe mee, geheelonthouder en nog nooit gedronken ook dus lekker simpel
quote:Op zondag 15 februari 2015 16:18 schreef Beach het volgende:
Geen probleem. Ik drink misschien eens in de twee maanden een biertje.
En die mensen worden wel 'serieus' op de deelnemerslijst gezet,quote:Op zondag 15 februari 2015 16:23 schreef Hamergek het volgende:
Ik drink nooit, dus die extra 40 dagen kunnen er ook nog wel bij
Lol,, ik sta ds blijkbaar echt in het lijstje. Tja, maakt mij niet uit hoor, ik ga toch niet drinken, maar daar had ik dit topic niet voor nodig.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:05 schreef D. het volgende:
En die mensen worden wel 'serieus' op de deelnemerslijst gezet, dus krijg ik niet de indruk dat de hele actie serieus is.
Zoals ik al aangaf, als het serieus zou zijn zou ik mee willen doen, maar het ONZ gehalte is iets te hoog
TS 1quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:05 schreef D. het volgende:
[..]
Nouja, om te beginnen heb ik al moeite met TS serieus nemen,
TS2 'ken' ik niet, dus die geef ik het voordeel van de twijfelquote:
Al twijfel ik daar nu ook aanquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:56 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Al bijna 14 uur volgehouden het gaat er om spannen nu
quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:17 schreef D. het volgende:
[..]
TS2 'ken' ik niet, dus die geef ik het voordeel van de twijfel
quote:[..]
Al twijfel ik daar nu ook aan
Nou, zo erg is het gelukkig bij mij nietquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Wat om te lezen als vervanging voor je drankje;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Korsakov
Uiteindelijk doe je het voor jezelf toch?quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:05 schreef D. het volgende:
[..]
maar als ik reacties lees als:
[..]
[..]
[..]
En die mensen worden wel 'serieus' op de deelnemerslijst gezet,
dan krijg ik niet de indruk dat de hele actie serieus is.
Zoals ik al aangaf, als het serieus zou zijn zou ik mee willen doen, maar het ONZ gehalte is iets te hoog
Een flesje is tegenwoordig helaas weer 300ml. Grolsch heeft nu weer kleinere flesjes (nog steeds groen), maar de prijs is niet met 10% gedaald..quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:03 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Bier heeft +/- 42 kcal per 100 gram een flesje a 330 komt op een 138,6 kcal
Stel we drinken 60 flesjes per persoon minder komende 40 dagen dat is 8316 kcal !
Ik vind dat ook een beetje dom, die mensen moeten er gewoon uit. Ik ben geen zware drinker, maar 40 dagen zonder alcohol is al een tijd geleden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:05 schreef D. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Er zijn veel mensen die 5, 6 dagen in de week geen druppel drinken. Maar die zich die andere 1 of 2 dagen helemaal vol gieten en dat niet kunnen laten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:31 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ik drink doordeweeks geen druppel. Maar eens in de twee weken op zaterdag ga ik naar mijn vrienden en dan ga ik door tot ik niet meer kan. Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.
Bizar toch? Het begrip 'alcoholist' kun je namelijk niet afmeten aan hoeveel je drinkt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:21 schreef danny081 het volgende:
Check!quote:
Nee, ik drink altijd bier bij het voetbalquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
De eerste dag zit er al weer bijna op.
Eitje toch?
Ach dat zijn gewoon medestanders. De meeste deelnemers drinken normaal wel.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:05 schreef D. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Mogguhquote:Op donderdag 19 februari 2015 07:57 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Nog maar 38 dagen en 16 uur![]()
Nu eerst koffie!
Viel mee tot nu toe.
Wel stil in dit topic is iedereen behalve ik al gestopt?
Goed bezig!quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:04 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Mogguh
Ik zit al sinds 5 uur vanochtend aan de koffie.LP's van Neil Young aan het luisteren, af en toe sigaretje erbij.
![]()
Voor mij de 4de dag zonder biertjes.
Wat een vreselijk liedje LOLquote:Op donderdag 19 februari 2015 08:17 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Goed bezig!
En mazzel ik heb een liedje van Cliff Richard in mijn hoofdbest wel klaagbaakwaardig
Ruim 1/10 jaar valt wel mee.quote:
Ik slaap juist veel beter zonder alcohol...quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:15 schreef Paul het volgende:
Jongens ik heb vannacht de slechtste nacht qua slapen gehad sinds jaren.
Blijkbaar kon ik normaliter goed slapen met een slokkie alcohol op
Nou dat wordt dan nog wat aankomende nachten
Dat schijnt ook de bedoeling te zijn, dus we wachten nacht 2 af. Ik denk dat m'n lichaam ff moest wennenquote:Op donderdag 19 februari 2015 10:24 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Ik slaap juist veel beter zonder alcohol...
Zelf geen last van gehad.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:15 schreef Paul het volgende:
Jongens ik heb vannacht de slechtste nacht qua slapen gehad sinds jaren.
Blijkbaar kon ik normaliter goed slapen met een slokkie alcohol op
Nou dat wordt dan nog wat aankomende nachten
Nee ik denk dat als je normaal een paar drankjes op hebt, je toch een beetje verdoofd bent en dan gelijk in slaap valt. Nu moet je echt in slaap komenquote:Op donderdag 19 februari 2015 10:32 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Zelf geen last van gehad.
Was het niet je geweten wat je parten speelde?
Maar lig je dan na te denken te malen en zo?quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:32 schreef Paul het volgende:
[..]
Nee ik denk dat als je normaal een paar drankjes op hebt, je toch een beetje verdoofd bent en dan gelijk in slaap valt. Nu moet je echt in slaap komen
Geen idee, volgens mij was ik niet echt aan het malen. Voordeel ik ben nu zo moe dat ik vannacht vanzelf slaapquote:Op donderdag 19 februari 2015 10:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Maar lig je dan na te denken te malen en zo?
Oh en tip warme melk met honing werkt ook slaapverwekkend!
Wel oppassen dat je niet te vroeg gaat slapen vanavond anders heb je kans dat je midden in de nacht weer wakker wordt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:53 schreef Paul het volgende:
[..]
Geen idee, volgens mij was ik niet echt aan het malen. Voordeel ik ben nu zo moe dat ik vannacht vanzelf slaap
quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:53 schreef Paul het volgende:
[..]
Geen idee, volgens mij was ik niet echt aan het malen. Voordeel ik ben nu zo moe dat ik vannacht vanzelf slaap
Als ik jullie reacties zo lees, dan lijken jullie wel echte alcoholisten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Wel oppassen dat je niet te vroeg gaat slapen vanavond anders heb je kans dat je midden in de nacht weer wakker wordt.
Dat ligt aan je definitie van echte alcoholistenquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:20 schreef HPLC het volgende:
[..]
[..]
Als ik jullie reacties zo lees, dan lijken jullie wel echte alcoholisten.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:22 schreef Inspireme het volgende:
Hup jullie kunnen het!
Nogsteeds geen druppel hier
quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:22 schreef Inspireme het volgende:
Hup jullie kunnen het!
Nogsteeds geen druppel hier
Iemand die na 1 dag al moeite heeft met deze testquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:35 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Dat ligt aan je definitie van echte alcoholisten
Zijn we oooooooooooooookquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:20 schreef HPLC het volgende:
[..]
[..]
Als ik jullie reacties zo lees, dan lijken jullie wel echte alcoholisten.
Zeg Paul, over die weblog. Waarom worden de laatste jaren nooit meer cartoons gepost? Ik moest altijd wel lachen om die stripjes van Cyanide & Happiness bijvoorbeeld. Nu kan ik dat natuurlijk ook ergens anders opzoeken, maar dat is met alles wel zo. Dat is toch één van de redenen waarom ik minder op de weblog kom dan voorheen.quote:
Kan.. stoer dat je ze niet getikt hebtquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:48 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb vannacht echt ontzettend slecht geslapen, zo slecht heb ik in geen jaren meer geslapen volgens mij. Nu ook ontzettende hoofdpijn. Zijn dit afkickverschijnselen?
Zag vanochtend dat ik nog biertjes in de koelkast had staan, maar heb ze niet aangeraakt
Oh sjit er staat ons dus nog wat te wachten!quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:40 schreef Paul het volgende:
3.3 Alcoholhallucinose
Kan optreden na 48 tot 72 uren van alcoholonthouding.
Er treden zeer levendige en hardnekkige hallucinaties op, overwegend gehoorhallucinaties maar soms ook visuele. De persoon in kwestie 'hoort' meestal anderen over hem of haar spreken, en voelt zich bedreigd of achtervolgd.
[ afbeelding ]
Er kunnen zich zeer levendige hallucinaties voordoen. Naast 'beestjes zien', heeft men soms de indruk dat er beelden op de muren geprojecteerd worden zoals bij een film.
Ik heb sinds maandagavond niet meer gedronken, dus ik zit nu tussen de 48 en 72 uur. Alleen nog geen hallucinaties gehad. Is dat ernstig?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:40 schreef Paul het volgende:
3.3 Alcoholhallucinose
Er treden zeer levendige en hardnekkige hallucinaties op, overwegend gehoorhallucinaties maar soms ook visuele. De persoon in kwestie 'hoort' meestal anderen over hem of haar spreken, en voelt zich bedreigd of achtervolgd.
[ afbeelding ]
Er kunnen zich zeer levendige hallucinaties voordoen. Naast 'beestjes zien', heeft men soms de indruk dat er beelden op de muren geprojecteerd worden zoals bij een film.
Wat zie je als je naar buiten kijkt/quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:51 schreef reteppd het volgende:
[..]
Ik heb sinds maandagavond niet meer gedronken, dus ik zit nu tussen de 48 en 72 uur. Alleen nog geen hallucinaties gehad. Is dat ernstig?
Een regenboog in felle kleuren. Hoezo?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:54 schreef Paul het volgende:
[..]
Wat zie je als je naar buiten kijkt/
We gaan allemaal doodquote:Op donderdag 19 februari 2015 13:59 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Damn wat een lijst![]()
http://www.alcoholhulp.be/ontwenningsverschijnselen
Ja gelukkig wel alleen wanneer en waardoor dat is de vraag.quote:
Zolang het maar snel en pijnloos is. Tussen naakte wijven.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:04 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel alleen wanneer en waardoor dat is de vraag.
Yup maar helaas heb je er meestal niet veel over te zeggen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:05 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Zolang het maar snel en pijnloos is. Tussen naakte wijven.
Komt goed gewoon doorzetten na een weekje merk je er als het goed is niet veel meer van.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:22 schreef Paul het volgende:
Bijkomende symptomen zoals: overvloedig zweten, versnelde pols, soms ook hyperventilatie en verhoogde bloeddruk. Dikwijls ook sterke rusteloosheid, overdreven prikkelbaarheid, slaapstoornissen, nachtmerries, sterke angstgevoelens en depressieve stemming.
Deze had ik dus al afgelopen nacht
Kijk eens aan !quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:27 schreef Paul het volgende:
En http://mens-en-gezondheid(...)jn-de-voordelen.html
Mee eens!quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:14 schreef reteppd het volgende:
Ik vind wel dat die website een eenzijdig beeld schetst van de effecten van alcohol. De positieve effecten worden niet vermeld.
Dat is mogelijk niet TE veel water drinken dusquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:38 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben alleen maar de hele dag water aan het drinken, ik ga waarschijnlijk binnenkort dood aan een watervergiftiging.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:12 schreef Paul het volgende:
Kijk hier live mee: http://www.radio1.nl/popup/webcam
Lekkerquote:
BEGINT BIJNAquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:12 schreef Paul het volgende:
Kijk hier live mee: http://www.radio1.nl/popup/webcam
Biertje erbij en luisteren maarquote:
Weet ik niet maart het was een korte uitleg wat het was meer nietquote:Op donderdag 19 februari 2015 19:01 schreef reteppd het volgende:
Is het radioprogramma ergens na te luisteren? Zag het te laat.
Ja alles van de publieke radio kan je teruglusiteren, ik hou het wel in de gatenquote:Op donderdag 19 februari 2015 19:01 schreef reteppd het volgende:
Is het radioprogramma ergens na te luisteren? Zag het te laat.
twitter:DitisdeDag twitterde op donderdag 19-02-2015 om 18:53:12Gemiddelde Nederlander drinkt halve fles wijn per dag, stelt verslavingsexpert @RobBovens #ikpas reageer retweet
Hahahaquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:36 schreef HPLC het volgende:
[..]![]()
Jij zou toch juist 40 dagen op rij drinken?
Cup-a-soupquote:Op donderdag 19 februari 2015 20:49 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Phoe tv kijken met thee is anders normaal gesproken neem ik zo rond dit tijdstip een dram whiskey.
Maar goed een kopje thee gaat het nu worden even de waterkoker aanzetten.
Afleiding dus games, gesprekken, FOK!-en, masturbatiequote:Op donderdag 19 februari 2015 20:56 schreef Paul het volgende:
https://www.facebook.com/pages/IkPas-Utrecht heeft gevraagd of wij van FOK! tips hebben voor de andere deelnemers.
Dus heb je tips. Plaats ze, dan stuur ik ze op![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:20 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Whiskey zonder alcohol?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
40 % maar ik zit aan de thee hoor geen paniekquote:
Net een friet saté, broodje kroket en 3 frikandellen speciaal op, want daar had ik zin inquote:Op donderdag 19 februari 2015 21:31 schreef Paul het volgende:
Merken jullie ook dat jullie minder zin hebben in snacken?
quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:41 schreef D. het volgende:
[..]
Net een friet saté, broodje kroket en 3 frikandellen speciaal op, want daar had ik zin in
Ik geef je op voor 40 dagen zonder frituurquote:Op donderdag 19 februari 2015 21:41 schreef D. het volgende:
[..]
Net een friet saté, broodje kroket en 3 frikandellen speciaal op, want daar had ik zin in
quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:42 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ik geef je op voor 40 dagen zonder frituur
Denk dat ik dat moeilijker zal vindenquote:Op donderdag 19 februari 2015 21:42 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ik geef je op voor 40 dagen zonder frituur
Da's niet te doenquote:Op donderdag 19 februari 2015 21:44 schreef Paul het volgende:
40 dagen zonder vlees kan ook nog een leuke uitdaging zijn
Tis wel te doen denk ik, zo'n nephamburger is best te doenquote:
Nephamburger? Alcoholvrij bier?quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:46 schreef Paul het volgende:
[..]
Tis wel te doen denk ik, zo'n nephamburger is best te doen
JE MOET TOCH WAT HEquote:Op donderdag 19 februari 2015 21:48 schreef D. het volgende:
[..]
Nephamburger? Alcoholvrij bier?
Als het niet echt is hoeft het voor mij niet
Des te groter de uitdaging en voldoening als het je luktquote:Op donderdag 19 februari 2015 21:44 schreef D. het volgende:
[..]
Denk dat ik dat moeilijker zal vinden
Als BBQ liefhebber moet ik daar niet aan denken..quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:44 schreef Paul het volgende:
40 dagen zonder vlees kan ook nog een leuke uitdaging zijn
Ik wel denk ikquote:Op donderdag 19 februari 2015 22:27 schreef D. het volgende:
Gaat iedereen nu op dag 41 weer aan de alcohol?
Of eerder.quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:27 schreef D. het volgende:
Het is t/m een zondag, dus uitstellen tot het volgende weekend moet geen probleem zijn toch?quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:28 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik wel denk ikMaar probeer wel minder te drinken per week.
Ik denk dat ik het wel vol kan houdenquote:
OH YEAH!quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:27 schreef D. het volgende:
Ik weet het nog niet maar we hebben nog maar 38 dagen en 1 uurtje te gaan dus dat schiet opquote:Op donderdag 19 februari 2015 22:33 schreef D. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het wel vol kan houden
Om voor mezelf te bewijzen dat het een keuze is en geen verslaving heb ik vorig jaar al een keer een maandje niet gedronken, en toen stond ik er alleen voor, dus 'met z'n allen' zal 40 dagen ook wel lukken
quote:
Hier ook thee en kraanwater.quote:
Geen idee, maar hier is iedereen welkomquote:Op donderdag 19 februari 2015 23:26 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zouden er trouwens lurkers zijn die anoniem meedoen ?
Ik kon weer helemaal niet in slaap komenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 06:38 schreef Paul het volgende:
Zo dag 3 is begonnen, alsnog vannacht niet helemaal lekker geslapen wel beter dan de vorige
oh ik ben dus niet de enigequote:Op vrijdag 20 februari 2015 06:40 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik kon weer helemaal niet in slaap komen
Dit weekend is niet erg voor mij, zelfde als afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 06:40 schreef sneakydesert het volgende:
Ik denk dat dit weekend wel een uitdaging gaat worden, een weekendje zonder mijn biertje
Mogguhquote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:52 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Mogge'
Ik heb redelijk goed geslapen en ben al 1 hele ons afgevallen.
Het weekend gaat voor mij ook moeilijk worden ik ben al van alles aan het verzinnen om continu bezig te zijn zodat ik geen tijd heb om aan een borrel te denken.
We komen dit weekend in de "Alcoholhallucinose" fasequote:Op donderdag 19 februari 2015 13:40 schreef Paul het volgende:
3.3 Alcoholhallucinose
[ afbeelding ]
Kewl van wie?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:09 schreef DjinN het volgende:
Vanavond naar een concert toe, ik laat de alcoholische drankjes staan
Ze zijn (nog) niet zo bekend, maar ik ga naar de Memphis Maniacsquote:
Ga je met de auto... Heb je een geldig excuus om niet te drinken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 06:42 schreef Paul het volgende:
[..]
Dit weekend is niet erg voor mij, zelfde als afgelopen dagen.
Volgende weekend heb ik zaterdag en zondag een verjaardag. Dat worden de lastigste 2 dagen gok ik van de 40 dagen
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:07 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ze zijn (nog) niet zo bekend, maar ik ga naar de Memphis Maniacs
Yes!quote:
Drink gewoon lekker iets anders dan bierquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:36 schreef HPLC het volgende:
Volgende week een borrel in een kroeg. Zal ik afzeggen, daar staan met een colaatje of gewoon lekker pilsen? Dilemma, maar ik denk dat het optie 1 of 3 gaat worden.
Je gaat lekkerquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:20 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Melk is in the house dus vanavond lekker warme melk met choco of honing
Ik ben bang dat ik dan met een uurtje weer thuis benquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:41 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Drink gewoon lekker iets anders dan bier
This page isn't availablequote:Op donderdag 19 februari 2015 20:56 schreef Paul het volgende:
https://www.facebook.com/pages/IkPas-Utrecht heeft gevraagd of wij van FOK! tips hebben voor de andere deelnemers.
Dus heb je tips. Plaats ze, dan stuur ik ze op![]()
So be itquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:43 schreef HPLC het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik dan met een uurtje weer thuis benWel mooi goedkoop
Lastig ik zou toch gaan maar een frisdrankje nemen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:36 schreef HPLC het volgende:
Volgende week een borrel in een kroeg. Zal ik afzeggen, daar staan met een colaatje of gewoon lekker pilsen? Dilemma, maar ik denk dat het optie 1 of 3 gaat worden.
Jij ookquote:
Oei dat is snel..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:52 schreef Galgeras het volgende:
Je kan mij uit de OP halen. Voelde me vandaag verschrikkelijk down en last van zenuwachtig/trillerig gevoel. Nu begonnen aan mijn tweede blik en begin alweer wat rustiger te worden.
Maaaaaarrr niets let je om niet mee te doen met de 30 dagen versie !quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:52 schreef Galgeras het volgende:
Je kan mij uit de OP halen. Voelde me vandaag verschrikkelijk down en last van zenuwachtig/trillerig gevoel. Nu begonnen aan mijn tweede blik en begin alweer wat rustiger te worden.
Hehe dat is aardig van je... Zat er zelf aan te denken om de komende tijd alleen op vrijdag en zaterdag te drinken. Dat zou in ieder geval al een enorme verbetering zijn (normaal dronk ik dagelijks).quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:40 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Maaaaaarrr niets let je om niet mee te doen met de 30 dagen versie !
Even pauze nemen nu en over 7 dagen weer meedoen![]()
Edit:quote:Beste IkPas -deelnemer,
wij voeren momenteel een onderzoek uit naar de ervaringen van deelnemers met IkPas. Op basis van deze inzichten zullen toekomstige IkPas-acties vormgegeven worden.
het onderzoek is uiteraard volstrekt anoniem, resultaten zullen t.z.t. worden gepubliceerd, de rapportage zal digitaal gratis beschikbaar worden besteld aan de deelnemers. U zult het rapport dan kunnen downloaden via de IkPas website.
Uiteraard wordt uw deelname zeer op prijs gesteld.
Instructies en informatie over de lengte van het onderzoek treft u aan op de eerste pagina van de enquête.
Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u deze richten naar info@ikpas.nl.
Bij voorbaat hartelijke dank voor uw deelname.
Rob Bovens
lector verslavingspreventie Windesheim https://www.surveymonkey.(...)6nsvQ00wPnKczA_3d_3d https://www.surveymonkey.(...)6nsvQ00wPnKczA_3d_3d
quote:Geachte deelnemer aan IkPas.
helaas is iets misgegaan bij de verzending van de vragenlijst.
Deelnemers lopen in deze lijst vast.
Wij sturen u zsm een nieuwe lijst.
Voor degenen die hem al aan het invullen zijn en vastloen bij vraag
26: indien u antwoord 'nee'wil invullen en een telefoonnummer,
verzoeken wij u bij deze vraag 'ja' in te vullen en het telefoonnummer
in het laatste vak (opmerkingen) te plaatsen.
Excuses voor de overlast.
Met vriendelijke groet,
Rob Bovens
Het is net een soort popcorn horrorfilm waar een groep tieners 1 voor 1 wordt vermoord.quote:
Wat meer waakperiodes? Ik val met alcohol binnen 2 sec in slaap en nu binnen 10 min ofzoquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:18 schreef martijn_AR het volgende:
Wat het slapen betreft: Als je drinkt slaap je makkelijker in voor je gevoel, maar de slaapkwaliteit is veel minder, dus je rust eigenlijk met alcohol minder goed uit (meer waakperiodes tijdens de nacht en minder REM-slaap).
Komt goed Paul, Komt goed!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:41 schreef Paul het volgende:
[..]
Wat meer waakperiodes? Ik val met alcohol binnen 2 sec in slaap en nu binnen 10 min ofzoen dan word ik ook soms nog wakker. Maar goed. Ik denk dat dat binnenkort wel beter gaat.
Ik heb in ieder geval nooit last van slecht slapen gehad met alcohol
Dus de 'oudjes' blijven over?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het is net een soort popcorn horrorfilm waar een groep tieners 1 voor 1 wordt vermoord.
Cola light geen optie? Scheelt heel veel kcal in ieder gevalquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:20 schreef Mani89 het volgende:
Beetje jammer wel dat ik de alcohol bijna 1 op 1 ga compenseren met Cola, ook niet zo gezond.
Ach so? Misschien is dat wel een goed idee dan ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:09 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Cola light geen optie? Scheelt heel veel kcal in ieder geval
Je staat erbij versterkerquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:57 schreef Amplifier het volgende:
Ik doe ook meezit al vanaf de carnaval dus woensdag zonder drank
Inderdaat repent!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:23 schreef martijn_AR het volgende:
Het is geen zondigen als je leert van je fail. Opbiechten in dit topicen dan dooooor
Welkom bij de harde kernquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:02 schreef jodelahity het volgende:
Ik doe mee maar moet trouwens zeggen dat de eerste 1,5 week niet moeilijk zal zijn. Ook vooral omdat ik niet bij mijn vriendengroep ben. En deze 40 dagen ook geen verjaardagsfeest wat ook nogal helptHeb trouwens wel vaker periodes gehad dat ik niet dronk en ben ook helemaal gestopt met sigaren roken. Dit laatste klinkt simpel maar ik rookte het heel veel en dan raak je er ook aan gewend (met gaming) en die associaties maken het gewoon lastiger om te stoppen
Maar goed deze week ben ik dus er niet zo mee bezig omdat het wel gemakkelijk gaat eerst.
Ja wat nou met je getwijfel... meedoenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:14 schreef Galgeras het volgende:
Ik heb zo'n vreselijke klote nacht gehad, niet normaal. Had (voor mijn doen) niet eens zo achterlijk veel gedronken maar het viel helemaal verkeerd. Werd rond een uur of 1 wakker en heb tot 7 uur vanochtend liggen draaien.
Misschien toch maar weer meedoen lol.
ja, maar ik verpest het om de 2 dagen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:26 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zouden er trouwens lurkers zijn die anoniem meedoen ?
Hm als je eens 20 keer 2 dagen vol kan houden ben je al aardig op wegquote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:07 schreef McGrath het volgende:
[..]
ja, maar ik verpest het om de 2 dagen.
Ik had net ook pizzaquote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Duurt lang....
http://www.hoelangnog.nl/id/7641
![]()
Ik heb er geen lichamelijke klachten van maar ik zou wel graag een glaasje rood bij mijn pizza nemen straks![]()
Pizza met water ....
Lekker he'quote:
Nog ffkesquote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:28 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Lekker he'![]()
Al mis ik het wijntje erbij toch wel..
Maar goed nog een 36 keer diner en dan mag ik van mezelf weer af en toe een wijntje bij het eten
quote:
Dat niet.quote:
Ik mis mijn flesjes wel. ik zou eigenlijk een blender moet kopen en heel creatief sapjes moeten maken.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:01 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Dat niet.
Houden jullie het redelijk vol?
Ik mis het toch wel hoor een glaasje erbij.
Wel lekker ja vers geperst sapquote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:08 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik mis mijn flesjes wel. ik zou eigenlijk een blender moet kopen en heel creatief sapjes moeten maken.
In de zomer vooral. Nu doe ik het 's ochtend nog met een warme chocomelk.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:09 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Wel lekker ja vers geperst sap
Speaking of melk ik ga een bakje choco maken nuquote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:11 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
In de zomer vooral. Nu doe ik het 's ochtend nog met een warme chocomelk.
Ga je nu al tukken johquote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Speaking of melk ik ga een bakje choco maken nu![]()
Lekker als slaapmiddel
Ja bijna ik was vandaag erg sloom dus probeer ik morgen vroeg op te staan en veel te toen.quote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:30 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ja bijna ik was vandaag erg sloom dus probeer ik morgen vroeg op te staan en veel te toen.
Ehm voor sommigen wel ja.quote:
Alleen op zondag gaat mijn wekker niet om 04:30, dus voor mij is zondag in ieder geval rustdag. Ook al ben ik niet gelovig.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:35 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ehm voor sommigen wel ja.
WTF ben je bakker of zoquote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:38 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Alleen op zondag gaat mijn wekker niet om 04:30, dus voor mij is zondag in ieder geval rustdag. Ook al ben ik niet gelovig.
Krantenbezorger en studentquote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:41 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
WTF ben je bakker of zo
Aha op die krantenfietsquote:
Precies we vliegen door de dagen heen!quote:
Ik moest gniffelenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:47 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Aha op die krantenfiets
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:47 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Precies we vliegen door de dagen heen!
Jawel! ok soms is het wel even afzien.. maar dat had ik wel verwacht jij niet dan?quote:
Ik heb niet bepaalde lastige momenten, ik denk eigenlijk dan vooral dag 1quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:47 schreef martijn_AR het volgende:
Dus mensen Wat zijn jullie moeilijke momenten tot nu toe...
Glaasje rood bij de pizza. Te vaak F5'en op de aftelklok... Not so bad for now!
Hier ook niets hoor. Icetea
Mogge'quote:Op zondag 22 februari 2015 09:08 schreef Paul het volgende:
Yeah 0,5 kilo afgevallen sinds dag 1. We gaan dus voor 1 kilo op dag 10. (of meer).
Glaasje rood bij de pizza was lastig vond ik niet van dat ik aan het trillen was of zo maar ik had er wel enorm veel trek in.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:47 schreef martijn_AR het volgende:
Glaasje rood bij de pizza. Te vaak F5'en op de aftelklok... Not so bad for now!
Hier ook niets hoor. Icetea
Ook als je er niet wil zijn ben je welkomquote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:14 schreef Drugshond het volgende:
In dit topic wil ik helemaal niet zijn.
Ik zit al aan bier... het is Zondag.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:46 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ook als je er niet wil zijn ben je welkom
Alcoholvrij bier neem ik aanquote:Op zondag 22 februari 2015 11:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zit al aan bier... het is Zondag.
Que ? Tuurlijk niet.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:49 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Alcoholvrij bier neem ik aan
Moeder overste heeft altijd gelijk!quote:Op zondag 22 februari 2015 11:51 schreef killerkip69 het volgende:
de jenever was ook in de aanbieding, moeder overste was het er alleen niet mee eens...![]()
suc6 allemaal
Geen smoesjes je kan het als je wil!quote:Op zondag 22 februari 2015 12:55 schreef Stephan5 het volgende:
Respect hoor jongens! Zet hem op. Ik was al té zwak om het niet eens te proberen!
Zou tof zijn! Drink jezelf nog maar moed inquote:Op zondag 22 februari 2015 13:58 schreef Stephan5 het volgende:
Misschien moet ik maar die 30 dagen eens proberen. Heb ik nog een paar dagen.
Ik denk het eerstequote:Op zondag 22 februari 2015 18:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zouden de mensen die stiekem meekijken ons nu voor gek verklaren of zelf meedoen?
Zou hetquote:
Ik zit wel nu te gluren, maar ik verklaar jullie niet voor gek.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zouden de mensen die stiekem meekijken ons nu voor gek verklaren of zelf meedoen?
Ik kijk mee! Respectquote:Op zondag 22 februari 2015 18:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ja voor de lange periode gaan is wel de bedoeling.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:46 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik kijk mee! RespectIk heb zelf sinds het begin ook geen alcohol meer gedronken alleen ga ik mezelf niet aan die 40 dagen houden. Volgens mij is het beter om structureel minder te drinken dan een tijd niet te drinken en dat daarna dubbel zo hard in te halen.
Maar voor mij heeft het wijntje 's avonds voor de tv dus ook plaats gemaakt voor een kop thee
Hoe moeilijk het is hangt van vele zaken af;quote:Op zondag 22 februari 2015 18:28 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik zit wel nu te gluren, maar ik verklaar jullie niet voor gek.
Had alleen niet verwacht dat mensen die op zich niet veel drinken er toch zo'n moeite mee hebben.
En ik doe mee in gedachte, want ik drink zelf echt sporadisch.
Gisteren met vrienden afgesproken. Naar een cafeetje gegaan. Daarna ergens gegeten. Nog een cafeetje...quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:47 schreef martijn_AR het volgende:
Zo zelfbeheersingquote:Op zondag 22 februari 2015 20:25 schreef reteppd het volgende:
[..]
Gisteren met vrienden afgesproken. Naar een cafeetje gegaan. Daarna ergens gegeten. Nog een cafeetje...
3 koffie en 4 fris gedronken.
Ik wil na de 40 dagen alleen in het weekend gaan drinken, ik deed dus elke dagquote:Op zondag 22 februari 2015 19:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ja voor de lange periode gaan is wel de bedoeling.
Ik zelf ben van plan om na de 40 dagen weer te gaan drinken maar dan maximaal 3 glazen per dag en dat maximaal 2 dagen per week.
* 2 glazen max is beter maar dat ga ik niet volhouden denk ik 3 op 1 avond kan nog.
Ja ik denk ook aan vrijdag zaterdag ik dronk 5 a 6 dagen in de week en soms best wel veel....quote:Op zondag 22 februari 2015 21:18 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik wil na de 40 dagen alleen in het weekend gaan drinken, ik deed dus elke dag
Vrijdag en zaterdagquote:Op zondag 22 februari 2015 21:36 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ja ik denk ook aan vrijdag zaterdag ik dronk 5 a 6 dagen in de week en soms best wel veel....
Nicee, is dat aan te raden? Heb zelf nog nooit op. Ben bang dat het tegen valt.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:39 schreef Paul het volgende:
Ik heb trouwens vandaag een aantal alcoholvrije biertjes gekocht
Ik ga vanavond er 1tje van de drie drinken. Ik verheug me echt op een alcoholvrij biertje hieroquote:Op zondag 22 februari 2015 21:40 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Nicee, is dat aan te raden? Heb zelf nog nooit op. Ben bang dat het tegen valt.
Amstelquote:Op zondag 22 februari 2015 21:45 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik ga vanavond er 1tje van de drie drinken. Ik verheug me echt op een alcoholvrij biertje hiero
Ik was bij de c1000 en daar hebben ze gewoon een heel vakquote:Op zondag 22 februari 2015 21:46 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
AmstelBen zelf meer jupiler fan. Laat maar weten hoe het smaakte.
Afgelopen zomer dronken mijn vader en ex-schoonvader veel radler, was blijkbaar wel lekker.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:47 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik was bij de c1000 en daar hebben ze gewoon een heel vakmet alcoholvrij bier, WTF is dat hip ofzo om te kopen?? Ik weet wel dat veel mensen radler drinken trouwens (vrouwen)
Ik heb het eens per ongeluk gedronken, dat werd vet gepromoot in een cafe. Zelfs alle bierviltjes etc. Maar het is meer een soort limonade vind ikquote:Op zondag 22 februari 2015 21:48 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Afgelopen zomer dronken mijn vader en ex-schoonvader veel radler, was blijkbaar wel lekker.
Er waren ook veel reclames op tv kan ik me herinnerenquote:Op zondag 22 februari 2015 21:48 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik heb het eens per ongeluk gedronken, dat werd vet gepromoot in een cafe. Zelfs alle bierviltjes etc. Maar het is meer een soort limonade vind ik
Bier met een smaakje is nog steeds redelijk populair onder de vrouwmenschquote:Op zondag 22 februari 2015 21:49 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Er waren ook veel reclames op tv kan ik me herinneren
quote:Op zondag 22 februari 2015 22:43 schreef D. het volgende:
Vandaag op een verjaardag bier geweigerd, dus 4 koppen thee gedronken
Kijk gezond bier drinkenquote:Op zondag 22 februari 2015 23:19 schreef Paul het volgende:
Alcoholvrij bier of frisdrank?
Ook frisdrank moet het onderspit delven tegen alcoholvrij bier. Want behalve aanzienlijk minder suikers, bevat alcoholvrij bier belangrijke bouwstoffen die frisdrank zoals cola of sinas, niet bevat. Zo zit er in alcoholvrij bier calcium, fosfor, magnesium en zelfs een aantal belangrijke vitamines (vitamine B).
Een ander belangrijk verschil is dat de suikers die in alcoholvrij bier aanwezig zijn, afkomstig zijn uit de natuurlijke ingrediënten, zoals gerst. Dit in tegenstelling tot cola en sinas, waar de suikers zijn toegevoegd en dus niet natuurlijk zijn. Alcoholvrij bier is een natuurlijk product, geproduceerd met natuurlijk mineraalwater en, voor veel mensen tegenwoordig heel belangrijk, helemaal vrij van E-nummers!
http://www.biernet.nl/algemeen/weetjes/is-alcoholvrij-bier-gezond
Bier drink je om de alcohol, niet omdat het zo lekker smaaktquote:Op zondag 22 februari 2015 23:32 schreef Paul het volgende:
Jongens net 2 alcoholvrije biertjes op, het is een bazenalternatiefje. Je hebt toch een beetje het idee dat je bier aan het drinken bentEn he smaakt wel ok
PLACEBO TOT DAG 40 JAquote:Op zondag 22 februari 2015 23:34 schreef D. het volgende:
[..]
Bier drink je om de alcohol, niet omdat het zo lekker smaakt
quote:
De ene dag gaat er weer 0,4 af ofzo en de dag erna is het weer terugquote:
Waar koop je alcoholvrije whiskey?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:32 schreef JeMoeder het volgende:
Ik blijf lekker van mijn dagelijkse drammetje genieten hoor
Ik bedoel juist niet-alcoholvrije whiskyquote:Op maandag 23 februari 2015 09:36 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Waar koop je alcoholvrije whiskey?
waarvan wil je afvallen dan?quote:Op maandag 23 februari 2015 07:57 schreef Paul het volgende:
[..]
De ene dag gaat er weer 0,4 af ofzo en de dag erna is het weer terug
Alcoholvrijbier heeft veel minder calorieënquote:Op maandag 23 februari 2015 13:05 schreef D.Rose het volgende:
[..]
waarvan wil je afvallen dan?
Je drinkt toch nog steeds
Er zit alleen geen alcohol in
Die moet ik blijven draaien vijf weken lang?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:56 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Liedje tijdens het wachten op de 40-ste dag![]()
Doe maar niet dan raak je juist aan de drankquote:Op maandag 23 februari 2015 16:02 schreef HPLC het volgende:
[..]
Die moet ik blijven draaien vijf weken lang?
Is dat zo?quote:Op maandag 23 februari 2015 13:21 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Alcoholvrijbier heeft veel minder calorieën
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:21 schreef Paul het volgende:
ONZ / Help hier user Paul weer aan de drank
Ja.quote:
Whut whut ?quote:Dan nog, als je af wilt vallen moet je gezond eten en genoeg bewegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |