Ik vroeg me dus af hoe de meeste mensen zich scheren?
quote:Meestal apparaat, maar ik heb ook een mesje leggen, heb er alleen 's ochtends geen tijd voor.
Op woensdag 6 november 2002 11:41 schreef Kogando het volgende:
Eerst scheerde ik me altijd gewoon met zo'n philishave scheerapparaat. Ik had het idee dat scheren met mes en schuim uit de tijd was. Alleen toen op vakantie mijn scheerapparaat kapot viel heb ik zo'n Mach3 apparaat gekocht. Eigenlijk vind ik dit veel beter dan met apparaat. Alleen wel een nadeel dat het wat langer duurt met mes.Ik vroeg me dus af hoe de meeste mensen zich scheren?
Glijdt heerlijk hoor
Nix boven nat scheren!
edit: M'n 100e post!
[Dit bericht is gewijzigd door tummeke op 06-11-2002 11:48]
quote:zelfde hier!
Op woensdag 6 november 2002 11:48 schreef tummeke het volgende:
ehm..
Wilkinson Sword 3d DiamondGlijdt heerlijk hoor
Nix boven nat scheren!edit:
M'n 100e post!
(behalve die 100e post dan ... )
Nat scheren gaat alles open van...
Oh, Wilkinson sword, nat dus..
quote:*ook meedoet*
Op woensdag 6 november 2002 11:52 schreef realist_ik het volgende:[..]
zelfde hier!
(behalve die 100e post dan ...
)
Dat ding krijgt de haren in me hals niet te pakken, waardoor ik na een dag of 4 met allemaal lange haren in me nek rondloop, die ik dan alsnog met het mes kan weghalen.
Ook het scheren van me gezicht duurt veeeel langer dan nat, omdat je alle plekken minstens 3x moet langsgaan voordat het een beetje glad begint te worden.
Ik scheer me nu dus weer gewoon nat en dat bevalt prima. Je wordt er zowiezo een stuk gladder van, waardoor je het af en toe best een dagje kan overslaan en dat is pas echt tijdsbesparing
quote:ehm jawel hoor...maar gewoon met een scheermesje, geen idee wat en hoe
Op woensdag 6 november 2002 12:04 schreef dolle_hond het volgende:[..]
echt
ik met een Braun
quote:inderdaad!
Op woensdag 6 november 2002 12:03 schreef Miwe het volgende:
Ik scheerde me dus altijd nat (Gilette sensor excel), maar heb niet lang geleden een Philishave coolskin gekocht omdat ik dacht dat dat sneller zou gaan. Nou niet dusDat ding krijgt de haren in me hals niet te pakken, waardoor ik na een dag of 4 met allemaal lange haren in me nek rondloop, die ik dan alsnog met het mes kan weghalen.
Ook het scheren van me gezicht duurt veeeel langer dan nat, omdat je alle plekken minstens 3x moet langsgaan voordat het een beetje glad begint te worden.
Ik scheer me nu dus weer gewoon nat en dat bevalt prima. Je wordt er zowiezo een stuk gladder van, waardoor je het af en toe best een dagje kan overslaan en dat is pas echt tijdsbesparing
quote:dan doe je toch echt iets verkeerd.... (of je hebt nogal wat puisten
Op woensdag 6 november 2002 11:53 schreef Pikkebaas het volgende:
Met m' n waterdichte philishave limited edition met drie koppenNat scheren gaat alles open van...
SCHEREN ZONDER SCHADE!
quote:als ik me electrisch scheer doet me huid na 3 dagen nog pijn + dat het amper helpt (30x over je kop schuren).
Op woensdag 6 november 2002 12:08 schreef realist_ik het volgende:[..]
dan doe je toch echt iets verkeerd.... (of je hebt nogal wat puisten
)
SCHEREN ZONDER SCHADE!
En met nat (gillete sensor excel ofzo, mach3 vind ik net iets te duur aangezien een mesje maar max. 3 scheerbeurten mee gaat) heb ik dat niet, mits ik mij SOCHTENDS scheer (savonds haal ik ook me kop open) en maar 1x per 3 dagen anders haal ik me kop ook open!!
dus tja
nat rulez
quote:
Op woensdag 6 november 2002 11:52 schreef realist_ik het volgende:[..]
zelfde hier!
(behalve die 100e post dan ...
)
* NT-T.BartMan heeft niet zo'n gladde huid...
Het nat scheren overigens met de enige echte MACH 3 met mesjes van de markt anders zijn ze duur!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 06-11-2002 15:34]
quote:same here, ook zelfde scheerschuim! ik vind sanex scheerschuim fijner dan van gilette, dit "glijd" makkelijker
Op woensdag 6 november 2002 12:43 schreef Progressor het volgende:
Nat, mach 3 scheermes icm met sanex scheerschuim. Beter dan elk apparaat dat ik ooit het gebruikt.
Ik scheer me ongeveer drie à vier keer per week en altijd 's avonds. Ik heb namelijk een gevoelige huid, en als ik me geschoren heb is het helemaal uitgedroogd. Als ik naar bed ga maakt dat natuurlijk niet uit.
Nieuwe vraag: hoe vaak verwisselen de natscheerders hun mesje? Ikke elke 3 scheerbeurten.
met gilette scheergel en mach3...
quote:waat?
Op woensdag 6 november 2002 14:20 schreef Frollo het volgende:
Nat: Gilette Sensor Excel met schuim van Nivea for Men.
Lekker onder de warme douche. Klein spiegeltje d'rbij, waarover ik eerst even een druppeltje shampoo uitsmeer tegen het beslaan...Nieuwe vraag: hoe vaak verwisselen de natscheerders hun mesje? Ikke elke 3 scheerbeurten.
Da's veel te vaak. Sensor Excel deed ik altijd iets van 14 beurten ofzo mee... Mach3 scheert trouwens prettiger dan Sensor Excel...
Mach3 doe'k ongeveer even lang mee.
quote:Tja, kan er ook niks aan doen. Na 3 keer (okay vooruit, bij uitzondering wel eens 4 of 5 keer) scheert het gewoon echt niet fijn meer. Dat merk je echt: die witte strip gaat schuren i.p.v. dat ie juist verzacht, en er blijven nogal wat stoppels zitten, vooral op mijn kin.
Op woensdag 6 november 2002 14:22 schreef Jordy-B het volgende:
waat?Da's veel te vaak. Sensor Excel deed ik altijd iets van 14 beurten ofzo mee... Mach3 scheert trouwens prettiger dan Sensor Excel...
En ik ga idd eens Mach 3 proberen, daar heeft zowat iedereen het over in dit topic, dat zal wel niet voor niets zijn.
quote:Jij én scheren? Dat gaat niet samen
Op woensdag 6 november 2002 14:30 schreef DaMSWer het volgende:
mach3 of electrisch met philips ding. Ligt aan de stemming, tijd die ik heb etc.
quote:die mag je dan welleens gaan gebruiken... ik heb em trouwens ook
Op woensdag 6 november 2002 11:59 schreef Marshall_2002 het volgende:
Gilette Mach3... Niet te overtreffen.... glad als een spiegeltje...
met zo'n klote apparaat kan je nooit de haren bij onder en in je neus goed weghalen dus daar ben je dan wel een tijdje mee bezig.
quote:Dan heb je 3 haren op je gezicht ofzo
Op woensdag 6 november 2002 14:22 schreef Jordy-B het volgende:[..]
waat?
Da's veel te vaak. Sensor Excel deed ik altijd iets van 14 beurten ofzo mee... Mach3 scheert trouwens prettiger dan Sensor Excel...
Mach3 doe'k ongeveer even lang mee.
quote:Hm, ik doe nu al iets van 2 maanden met 1 scheermesje, en ik scheer me eens in de twee dagen.. (en als ik dat niet doe heb ik echt wel een baard). Kan wel merken dat hij nu behoorlijk wat botter is, maar dan ga ik er gewoon wat vaker overheen, die stoppels krijg ik wel weg..
Op woensdag 6 november 2002 18:00 schreef DrMarten het volgende:[..]
Dan heb je 3 haren op je gezicht ofzo
4-5 keer is eigenlijk wel het maximum ,dan haal ik mijn hele gezicht open omdat het ding bot is (mach 3)
quote:misschien scheer jij wel slordig
Op woensdag 6 november 2002 18:00 schreef DrMarten het volgende:[..]
Dan heb je 3 haren op je gezicht ofzo
4-5 keer is eigenlijk wel het maximum ,dan haal ik mijn hele gezicht open omdat het ding bot is (mach 3)
Ga met een mesje door tot het echt niet meer kan en scheren pijn gaat doen en ik me open ga halen
Zo'n mesje gaat toch zeker een maandje mee
quote:Maar wel zo min mogelijk.
Op donderdag 7 november 2002 01:27 schreef shift het volgende:
Gilette Sensor Excel
voor het gemakt 2003 en 2004 maar even overgeslagen?quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:09 schreef Ender_W het volgende:
hmm 3 maanden topic-kick leuk...
Maak het eerder 2 jaa en 3 maandenquote:hmm 3 maanden topic-kick leuk
Verrek, goede 's morgens hequote:Op donderdag 6 januari 2005 14:13 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
voor het gemakt 2003 en 2004 maar even overgeslagen?![]()
ik vind die mesjes altijd veel te groot als ik weer is niet alles weg scheer heb ik liever iets met maar 2 mesjes ofzoquote:Op donderdag 6 januari 2005 13:56 schreef TheDon1985 het volgende:
Eerst Gilette mach 3, toen Gilette mach 3 Turbo, nu Wilkinson Quatro.... maar ik zag dat Wilkinson nu weer een nieuwere versie op de markt is gebracht, dus daar stap ik binnenkort op over![]()
maar het mes blijft te groot en breedquote:Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef schatje het volgende:
Heren, na de Gilette Mach-3 Turbo komt Gilette dit jaar wederom met een nieuw product op de Nederlandse markt. Wel te weten een op een batterij lopend scheermesje.
[afbeelding]
check site
Dat wel maar dat spul wat erin moet kost ook geld. Vloeistof om hem mee te reinigen. Ik heb hem ook werkt perfect verderquote:Op vrijdag 7 januari 2005 02:29 schreef Tijn het volgende:
M'n Philishave was aan vervanging toe en ik heb even goed rondgekeken en ben uiteindelijk voor een Braun Activator gegaan.
[afbeelding]
Het geniaalste scheerapparaat op aarde, omdat er een reinigings- en oplaadstation bij zit. Na het scheren stop je 'em hierin, je drukt op de knop en de volgende keer dat je scheert, is je apparaat schoongemaakt en scheert 'ie weer als nieuw!
wat doet ie dan?quote:Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef schatje het volgende:
Heren, na de Gilette Mach-3 Turbo komt Gilette dit jaar wederom met een nieuw product op de Nederlandse markt. Wel te weten een op een batterij lopend scheermesje.
[afbeelding]
check site
Grappig. Mijn phillishave ging ook kapot, en nu gebruik ik ook een mesje.quote:Op woensdag 6 november 2002 11:41 schreef Kogando het volgende:
Ziet er erg interessant uit op de site, ben benieuwd wanneer hij hier in de winkels komt want dan kunnen we nat NOG gladder scherenquote:Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
check site
Ja, het werkt inderdaad echt schitterend. Die navullingen zijn niet echt duur trouwens, 5 euro ofzo en je doet er maanden mee. Althans, ik heb de mijne nu een maand hij is nog lang niet leeg.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 03:45 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Dat wel maar dat spul wat erin moet kost ook geld. Vloeistof om hem mee te reinigen. Ik heb hem ook werkt perfect verder![]()
Om de dag moet het eigenlijk... (is het nodig) maar ik doe het meestal om de 3 dagen, en soms wat langer als ik geen belangrijke afspraken of werk hebquote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:30 schreef Poerkie het volgende:
Ooit begonnen met een philips scheerapparaat, maar dat irriteerde me heel vaak na het scheren en de stoppels stonden er nog. Toen nat scheren geprobeerd en wil niks anders meer. 100x gladder met de Mach 3.
Extra vraagje: hoe vaak scheren jullie? Ik moet me eigenlijk elke dag scheren, gaat enorm hard. Als ik me 's ochtends scheer (ondanks goed glad scheren) heb ik 's avonds alweer stoppeltjes. Huisgenoot van me kan zich zo een week niet scheren en dan pas beginnen de stoppels te komen.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:19 schreef Miguel het volgende:
NietIn 2005 nog niet geschoren... moet me eigenlijk schamen, maar ik denk dat ik er dit jaar maar gewoon niks om ga geven....
Je electrocuteerd eerst je haren voor je ze afscheert. Ach ze kunnen natuurlijk niet met 5 mesjes aan gaan komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 11:04 schreef Erosjuhhh het volgende:
die nieuwe mach3 zend pulsen uit die zorgen dat je haartjes recht op gaan staan hierdoor scheer je de haartjes korter in minder bewegingen dus minder irritaties volgens hun
hangt er vanaf waarmee je scheertquote:Op zondag 9 januari 2005 00:15 schreef Bjoro het volgende:
[afbeelding]
heb deze in oktober in USA gekocht en komt en februari in NL.
Een mach3 met een motortje erin, schijnt gladder te scheren (is ook wel zo denk ik !)
Verder heb ik een spiegeltje opgehangen in de douche, zodat ik me tijdens het douchen kan scheren, bevalt mij (en mijn huid) prima !
sta(l)kkerquote:
turbo vind k persoonlijk veel beter.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:59 schreef Intergalactrick het volgende:
Zit er veel verschil tussen de normale mach3 en de mach3 turbo ?
quote:Op zondag 9 januari 2005 00:15 schreef Bjoro het volgende:
[afbeelding]
heb deze in oktober in USA gekocht en komt en februari in NL.
Een mach3 met een motortje erin, schijnt gladder te scheren (is ook wel zo denk ik !)
Verder heb ik een spiegeltje opgehangen in de douche, zodat ik me tijdens het douchen kan scheren, bevalt mij (en mijn huid) prima !
Kruidvat, Etos, Konmar, Edah, etc.?quote:Op zondag 9 januari 2005 19:57 schreef Bigs het volgende:
[..]
Die rooie wilde ik ook hebben.. maar nergens kunnen vinden hier in de buurt
heb ik weerquote:Op maandag 10 januari 2005 13:36 schreef marmhz het volgende:
De mesjes van die nieuwe mach 3 met die batterij zijn volgens de website inderdaad weer net anders (natuurlijk zullen die wel weer extra duur zijn).
Ik heb 2x Mach3 Turbo geprobeerd (2 pakjes van 5 mesjes dus) maar ben nu weer terug bij de gewone.. vond het allemaal niet zo veel toevoegen. Zoiezo gaat die groene strip niet erg lang mee.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:36 schreef marmhz het volgende:
De mesjes van die nieuwe mach 3 met die batterij zijn volgens de website inderdaad weer net anders (natuurlijk zullen die wel weer extra duur zijn).
Het verschil tussen de gewone mach 3 en de turbo zit m trouwens in de groene strip die meer afgeeft en de ''rubberen'' strip onderaan heeft 10 in plaats van 5 ribbels. Of dat nu echt een gigantisch verschil maakt weet ik eigenlijk niet. Iemand wel?![]()
Ohe die geeft licht in het donker. Absoluut onzinnige gimmick natuurlijk maar het staat leuk.quote:Op maandag 10 januari 2005 16:58 schreef Botje96 het volgende:
Ik vind dat groene in combinatie met chroom helemaal super en ga 'm gewoon proberen![]()
Voor de liefhebbers: een groter plaatje
[afbeelding]
Die mesjes gaan bij mij anders makkelijk drie weken mee hoor. Dan maar zonder aloe veraquote:Op dinsdag 11 januari 2005 21:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ohe die geeft licht in het donker. Absoluut onzinnige gimmick natuurlijk maar het staat leuk.
Als je de aloe vera strips moet geloven kan je je met één mesje je twee of 3 keer scheren daarna moet je ze vervangen. Als ik daar aan moet beginnen ga ik dus failliet, kan ik net zo goed naar de barbier iedee ochtend.
quote:hoe scheer jij je?
Cool die moet ik hebbenquote:Op donderdag 6 januari 2005 18:57 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
check site
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:59 schreef Intergalactrick het volgende:
Zit er veel verschil tussen de normale mach3 en de mach3 turbo ?
Die quattro heb ik een tijdje gebruikt, maar werkte voor geen meter bij mij. Het resultaat in vergelijking met Mach3 was een ruw gezicht tegenover het babyhuidje dat Mach3 me geeftquote:Op dinsdag 11 januari 2005 19:16 schreef Bigs het volgende:
[..]
Ik heb 2x Mach3 Turbo geprobeerd (2 pakjes van 5 mesjes dus) maar ben nu weer terug bij de gewone.. vond het allemaal niet zo veel toevoegen. Zoiezo gaat die groene strip niet erg lang mee.
Is er niemand hier die Wilkinson Quattro gebruikt? Met vier! mesjes en twee! beschermende strips *kuch*ripoff*kuch*
Alleen duurder naar mijn mening.quote:Op woensdag 12 januari 2005 02:40 schreef pieter_pontiac het volgende:
Is Mach3 turbo trouwens beter/fijner dan gewone Mach3
Lekkere aanbieding.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:17 schreef Bjoro het volgende:
Mach3 power, 4 mesjes... ¤ 12,50 in de aanbieding !!!!
Ik koop een keer wat![]()
Zie nu je ongelukje, lijkt me niet erg fijn..quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hm mijn neus ziet er nog steeds niet super smakelijk uit
Haal jij eens die verschrikkelijke typo uit je sign....quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:21 schreef Lu_uK het volgende:
met mes en vork
Tegen haarrichting in kan zorgen voor ingegroeide haren en das nie fijn... Dus alleen tegen haarrichting in bij de kin//hals.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:00 schreef Steijn het volgende:
Vergulde Hand scheerzeep met zo'n ouderwetse kwast aanbrengen, alvorens gedoucht te hebben natuurlijk. Daarna met met mijn Mach 3 tegen de haarrichting in scheren en vervolgens afspoelen met ijskoud water. Mooi glad en het koude water voorkomt een branderig gevoel.
Ja ik weet het. Maar dat is nog nooit gebeurt bij mij, dus ik ga er vanuit dat het voor mij kennelijk niet geldt. En dat is mooi want het scheert toch echt het gladst.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:47 schreef Dauthi het volgende:
Tegen haarrichting in kan zorgen voor ingegroeide haren en das nie fijn... Dus alleen tegen haarrichting in bij de kin//hals.
hier ook.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:56 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik had eerst een philishave, maar overgestapt op Mach3.. Is toch een stúk gladder..
Baardje.quote:
Nieuwe mesjes kosten een berg. Ik betaalde laatst voor een pakje Mach 3 turbo (4 stuks) ruim 10 euro. Echter zo'n mesje gaat bij mij een week of 3 mee, scheer ik om de de dag, dan doe ik rustig een maand met een mesje. Dus als je meeteld hoevaak je een mesje gebruikt valt het eigenlijk wel mee.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:03 schreef Metro2005 het volgende:
ff een oud topic omhoog trappen hoor,
Ik wil vanaf nu ook nat gaan scheren en ik heb nu een wilkinson sword quattro gekocht en scheergel.
Moet ik gewoon die scheergel op mijn gezicht uitsmeren en dan direct daarna met dat scheermesje erover heenof hoe zit dat.
En ik lees hier dat die mesjes maar heel kort meegaan??
Er zit maar 1 reserve bij bij mij. Wat kosten reservemesjes dan wel niet?
Dan ben je behoorlijk afgezet.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 18:22 schreef Fixers het volgende:
Nieuwe mesjes kosten een berg. Ik betaalde laatst voor een pakje Mach 3 turbo (4 stuks) ruim 10 euro.
Ik kijk wel weer uit naar aandbiedingen. De turbo's zijn wat duurder dan gewoon, maar dat is wel een heel groot verschil. Ik koop ze dus nooit meer los bij de etos, ik kijk wel ergens of ze er niet ergens 8 of 12 in de aanbieding hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 18:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dan ben je behoorlijk afgezet.Ik had 12 Mach 3 mesjes (geen turbo) voor nog geen 20 euro.
Kun je die mesjes ook uitwisselen dan? dus kan ik van een ander type wilkinson ook een ander soort mesje erop zetten (die misschien goedkoper zijn)?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kijk wel weer uit naar aandbiedingen. De turbo's zijn wat duurder dan gewoon, maar dat is wel een heel groot verschil. Ik koop ze dus nooit meer los bij de etos, ik kijk wel ergens of ze er niet ergens 8 of 12 in de aanbieding hebben.
Mischien dat er ook andere mesjes van wilkinson op de houder passen. Maar mesjes van Gillette bijvoorbeeld zullen niet passen. Gezien de het aantal keren dat je met een mesje jezelf kan scheren vallen de kosten per scheerbeurt best mee. En voor een beginner is het altijd raadzaam om met goede scherpe mesjes te werken, niet met goedkope wegwerpexemplaren van bic ofzo. Met een bot mes snijdt je jezelf namelijk sneller dan met een scherp mes.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kun je die mesjes ook uitwisselen dan? dus kan ik van een ander type wilkinson ook een ander soort mesje erop zetten (die misschien goedkoper zijn)?
Nou, als ik een nieuw mesje voor de eerste keer gebruik snij ik me ook altijd hoor (maar dat komt omdat ik dan nog aan het oude, botte mes gewend ben, dus lomp ga raggen...). vervolgens gaat het 2-3 weken goed, dan word het mes weer bot, ga ik mezelf weer snijden en is het weer tijd om het mesje te vervangenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mischien dat er ook andere mesjes van wilkinson op de houder passen. Maar mesjes van Gillette bijvoorbeeld zullen niet passen. Gezien de het aantal keren dat je met een mesje jezelf kan scheren vallen de kosten per scheerbeurt best mee. En voor een beginner is het altijd raadzaam om met goede scherpe mesjes te werken, niet met goedkope wegwerpexemplaren van bic ofzo. Met een bot mes snijdt je jezelf namelijk sneller dan met een scherp mes.
Gillete claimt dat je met die Turbo mesjes makkelijker tegen de haargroei richting in zou kunnen scheren, maar persoonlijk merk ik geen verschilquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:00 schreef Chielus het volgende:
Nat scheren onder de douche met MAch3 scheermessen en Gilette series Scheeerschuim (lichtblauwe variant).
Even een vraagje, is er een aanzienlijk verschil tussen Mach3 en Mach3 Turbo?
nat en trillendquote:Op woensdag 22 juni 2005 21:05 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik nat, met zo'n trillend mesje.
correctie:quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:48 schreef lj_lightning het volgende:
Mach 3 volgens mij... nat, en ehh 1x in de week ofzo... soms eens in de 2weken![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |