Tegen haarrichting in kan zorgen voor ingegroeide haren en das nie fijn... Dus alleen tegen haarrichting in bij de kin//hals.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:00 schreef Steijn het volgende:
Vergulde Hand scheerzeep met zo'n ouderwetse kwast aanbrengen, alvorens gedoucht te hebben natuurlijk. Daarna met met mijn Mach 3 tegen de haarrichting in scheren en vervolgens afspoelen met ijskoud water. Mooi glad en het koude water voorkomt een branderig gevoel.
Ja ik weet het. Maar dat is nog nooit gebeurt bij mij, dus ik ga er vanuit dat het voor mij kennelijk niet geldt. En dat is mooi want het scheert toch echt het gladst.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:47 schreef Dauthi het volgende:
Tegen haarrichting in kan zorgen voor ingegroeide haren en das nie fijn... Dus alleen tegen haarrichting in bij de kin//hals.
hier ook.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:56 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik had eerst een philishave, maar overgestapt op Mach3.. Is toch een stúk gladder..
Baardje.quote:
Nieuwe mesjes kosten een berg. Ik betaalde laatst voor een pakje Mach 3 turbo (4 stuks) ruim 10 euro. Echter zo'n mesje gaat bij mij een week of 3 mee, scheer ik om de de dag, dan doe ik rustig een maand met een mesje. Dus als je meeteld hoevaak je een mesje gebruikt valt het eigenlijk wel mee.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:03 schreef Metro2005 het volgende:
ff een oud topic omhoog trappen hoor,
Ik wil vanaf nu ook nat gaan scheren en ik heb nu een wilkinson sword quattro gekocht en scheergel.
Moet ik gewoon die scheergel op mijn gezicht uitsmeren en dan direct daarna met dat scheermesje erover heenof hoe zit dat.
En ik lees hier dat die mesjes maar heel kort meegaan??
Er zit maar 1 reserve bij bij mij. Wat kosten reservemesjes dan wel niet?
Dan ben je behoorlijk afgezet.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 18:22 schreef Fixers het volgende:
Nieuwe mesjes kosten een berg. Ik betaalde laatst voor een pakje Mach 3 turbo (4 stuks) ruim 10 euro.
Ik kijk wel weer uit naar aandbiedingen. De turbo's zijn wat duurder dan gewoon, maar dat is wel een heel groot verschil. Ik koop ze dus nooit meer los bij de etos, ik kijk wel ergens of ze er niet ergens 8 of 12 in de aanbieding hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 18:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dan ben je behoorlijk afgezet.Ik had 12 Mach 3 mesjes (geen turbo) voor nog geen 20 euro.
Kun je die mesjes ook uitwisselen dan? dus kan ik van een ander type wilkinson ook een ander soort mesje erop zetten (die misschien goedkoper zijn)?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kijk wel weer uit naar aandbiedingen. De turbo's zijn wat duurder dan gewoon, maar dat is wel een heel groot verschil. Ik koop ze dus nooit meer los bij de etos, ik kijk wel ergens of ze er niet ergens 8 of 12 in de aanbieding hebben.
Mischien dat er ook andere mesjes van wilkinson op de houder passen. Maar mesjes van Gillette bijvoorbeeld zullen niet passen. Gezien de het aantal keren dat je met een mesje jezelf kan scheren vallen de kosten per scheerbeurt best mee. En voor een beginner is het altijd raadzaam om met goede scherpe mesjes te werken, niet met goedkope wegwerpexemplaren van bic ofzo. Met een bot mes snijdt je jezelf namelijk sneller dan met een scherp mes.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kun je die mesjes ook uitwisselen dan? dus kan ik van een ander type wilkinson ook een ander soort mesje erop zetten (die misschien goedkoper zijn)?
Nou, als ik een nieuw mesje voor de eerste keer gebruik snij ik me ook altijd hoor (maar dat komt omdat ik dan nog aan het oude, botte mes gewend ben, dus lomp ga raggen...). vervolgens gaat het 2-3 weken goed, dan word het mes weer bot, ga ik mezelf weer snijden en is het weer tijd om het mesje te vervangenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mischien dat er ook andere mesjes van wilkinson op de houder passen. Maar mesjes van Gillette bijvoorbeeld zullen niet passen. Gezien de het aantal keren dat je met een mesje jezelf kan scheren vallen de kosten per scheerbeurt best mee. En voor een beginner is het altijd raadzaam om met goede scherpe mesjes te werken, niet met goedkope wegwerpexemplaren van bic ofzo. Met een bot mes snijdt je jezelf namelijk sneller dan met een scherp mes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |