Nee PV... ik ken jou langer dan vandaag en jij bent zó anti-religie dat dat alléén al een religie is. Maar gelovig bén jequote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik word idd lastig gevallen door religieuzen. Ik mag op zondag nog steeds geen boodschappen doen en er worden aanslagen gepleegd op fundamentele vrijheden zoals het maken van grappige maatschappijkritische tekeningetjes.
[..]
Dus die knipoog mag je bij je houden.

Nee, dat is niet waar.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee PV... ik ken jou langer dan vandaag en jij bent zó anti-religie dat dat alléén al een religie is. Maar gelovig bén je

Laat ik het zó zeggen: je gelooft heilig in het niet-geloven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar.
F&L / [CENTRAAL] Atheïsme, deel IV

Oke nog 1 x:quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij haalt echt elke drogreden uit de kast om d boel te ontkennen.
Niemand zegt dat wittrboordencriminaliteit niet erg is.
Het gaat erom dat mensen met een islamitische religie /cultuur /achtergrond enorm veel problemen veroorzaken in dit land. Ze zijn ver oververtegenwoordigd in de criminaliteit, maar er zijn nog een hoop andere zaken waar veel Nederlanders zich zorgen over maken zoals het nogal grote deel met fundamentalistische trekjes en de eisen mbt het scheiden van mannen En vrouwen, het geweld tegen homo's uit die hoek en antisemitisme.
Dit zijn allemaal zaken die best goed zijn gedocumenteerd ondanks de policolor meute naievelingrn.

Whatever. Islam is verantwoordelijk voor van alles wat ik beledigend vind, 9/11, joden en homohaat en vrouwenonderdrukking. Een reactie daarop in de vorm van een schunnige cartoon en daar ga jij dan zielig over doenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb jij je eerste stapjes naar buiten al gezet? Of kijk je nog tegen een rammelaar aan als je ligt...?
 Oorzaak en gevolg door elkaar halen.
 Oorzaak en gevolg door elkaar halen.  

wat een onzin. Lang voor de islam was er al jodenhaat, vrouwenonderdrukking en homohaat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:49 schreef Donnis het volgende:
Islam is verantwoordelijk voor van alles wat ik beledigend vind, 9/11, joden en homohaat en vrouwenonderdrukking.

Ik begrijp dat de islam een dankbare zondebok is voor jou.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:49 schreef Donnis het volgende:
[..]
Whatever. Islam is verantwoordelijk voor van alles wat ik beledigend vind, 9/11, joden en homohaat en vrouwenonderdrukking. Een reactie daarop in de vorm van een schunnige cartoon en daar ga jij dan zielig over doenOorzaak en gevolg door elkaar halen.
En over dat naar buiten komen, gelukkig ken ik een paar moslims die het wel begrijpen en zo'n blaadje als Charlie Hebdo negeren en verder niet zielig over doen.

Medeverantwoordelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
wat een onzin. Lang voor de islam was er al jodenhaat, vrouwenonderdrukking en homohaat.

Kut nazi's waren ook moslimquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:49 schreef Donnis het volgende:
[..]
Whatever. Islam is verantwoordelijk voor van alles wat ik beledigend vind, 9/11, joden en homohaat en vrouwenonderdrukking. Een reactie daarop in de vorm van een schunnige cartoon en daar ga jij dan zielig over doenOorzaak en gevolg door elkaar halen.
En over dat naar buiten komen, gelukkig ken ik een paar moslims die het wel begrijpen en zo'n blaadje als Charlie Hebdo negeren en verder niet zielig over doen.

Alleen als je denkt dat de religie dwingend aanzet tot het geloven van die religie en de mensen geen keus hebben.quote:

Goh bedankt voor dit inzicht.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de islam een dankbare zondebok is voor jou.
Heb ik ff wat nieuws voor je: ook zonder de islam is het allemaal geen hallelujah.

Nou....quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:58 schreef Donnis het volgende:
Het gaat mij of course niet specifiek om islam, maar in die religie is nu eenmaal veel middeleeuws denken aanwezig.

Volle bak hoor.quote:Islam is verantwoordelijk voor van alles wat ik beledigend vind, 9/11, joden en homohaat en vrouwenonderdrukking.

Gelukkig bewijzen veel moslims het tegendeel inderdaad, ze weten dat je het in context moet plaatsen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alleen als je denkt dat de religie dwingend aanzet tot het geloven van die religie en de mensen geen keus hebben.

Zoals ik al genuanceerd heb: medeverantwoordelijk. En verder benoem ik alleen feiten, islam draagt eraan bij dat mensen die denkbeelden hebben.quote:

Dat is een generalisatie.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:12 schreef selen het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt in de westerse wereld de vrouw aangezien als een soort lustobject en sekssymbool.

Dus? Je moet het niet baggateliseren doordat een andere entiteit ook schade aanricht. Het is een feit dat de mocro jeugd oververtegenwoordigd is in de misdaad. Of dat een religieuze basis heeft, geen idee, maar het is wel opvallend dat het vooral niet op hun eigen volk gemunt hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:45 schreef Stimorol- het volgende:
-autochtonen zijn oververtegenwoordigd onder witteboorden criminaliteit. Wat is daar dan de reden van?

Dolle Mina rond 1970, wordt gezien als de 2de feministische golf idd... Feit is dat vrouwen in onze cultuur idd ook als minderwaardig werden gezien, maar ook dat was als gevolg van het feit dat een religie dominant was. Rechten van vrouwen in onze cultuur zijn vooruit gegaan in dezelfde mate dat de dominantie van het christendom in onze cultuur afnam.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
- vrouwen emancipatie is hier pas sinds een paar jaar redelijk op orde

De Belastingdienst etc..je weet wel...komt alles nog goed hopelijk (en hopelijk ook bij de belastingdienst natuurlijk.
 De Belastingdienst etc..je weet wel...komt alles nog goed hopelijk (en hopelijk ook bij de belastingdienst natuurlijk.   )
 )   
  ...Tis allemaal niet zo moeilijk mensen.
 ...Tis allemaal niet zo moeilijk mensen.   Nou...suc6 met alles.
  Nou...suc6 met alles.   

Heb je nog wat nuance te bieden of blijft het bij dit kinderachtige voetengestamp?quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:23 schreef mikerw het volgende:
Heel goed. Dat is dan wederzijds. Volledig aan zichzelf te wijten. Alle moslims moeten vooral zsm met hun beestachtige ideologie uit ons land vertrekken. En anders moet dat maar wettelijk geregeld gaan worden.

Ik generaliseer niet. Ik nuanceert. Nergens zeg ik'alle'.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oke nog 1 x:
- religie maakt ze geen overtreders, dat doen andere factoren.
- je generaliseert.
- joden worden misschien gehaat maar volgens de religie mag het niet. Dat kun je dus niet verbinden aan elkaar. Wijt het maar aan domheid
- vrouwen emancipatie is hier pas sinds een paar jaar redelijk op orde
-autochtonen zijn oververtegenwoordigd onder witteboorden criminaliteit. Wat is daar dan de reden van?

Helemaal met je eens.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:59 schreef Huismoslim het volgende:
Ik heb de discussie op dit forum een beetje gevolgd en eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen een beetje erg overdreven reageren op de Islam en moslims. Iedereen heeft een mening natuurlijk maar wees ook een beetje consequent wanneer men deze mening wilt geven. Moslims zijn inwoners in Nederland en de meeste zijn volgens mij zelfs geboren in Nederland! Dus men moet niet zo stom zijn om met monologen aan te komen met 'stuur ze weg' en andere domme uitlatingen.
We moeten de problemen met moslims als een binnenlandse aangelegenheid beschouwen en binnen Nederland zelf oplossen net zoals de zwarten in Amerika dat ooit waren. Dat houdt in dat men maar moet leven met het feit dat moslims ook Nederlanders zijn en ook in Nederland blijven, want onderhands heb je al moslim families die al bijna kunnen spreken van een 4e generatie immigrant. (ik ben 3e) Wat betreft terreur en geweld dan is iedere mens het er mee eens dat dat niet toegestaan is en dat je zoiets hard moet aanpakken.

Oke, als jij dan eerst de Koran gaat lezen kunnen wij verder discussieren.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik generaliseer niet. Ik nuanceert. Nergens zeg ik'alle'.
-joden:zoek even op wat er Staat over joden in de koran, zie het gedrag en zeg dan nog eens dat het niets met een islamitische achtergrond te maken heeft. Droge ogen graag.
-dat wij pas rond 1900 betere rechten voor vrouwen kregen doet niets af aan de gemiddeld slechte positie van vrouwen in de islam
- nogmaals 2,5 X vaker verdacht van een misdrijf. Dat is kwalijk en heeft geen reet te maken wie er andere vormen van misdaad plegen.
Je hanteert nogal graag drogredenen. Misschien een puntje van aandacht bij het debatteren.

Ik snap dat niet he, wie kan er een lekkere slet nu niet waarderen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:48 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dat is een generalisatie.
Als er vrouwelijk schoon te zien is in films, op tv of in bladen, betekent dat niet dat men dè vrouw in z'n algemeenheid als lustobject of sekssymbool ziet. JIJ ziet dat zo en kunt daar gewoonweg niet goed mee omgaan.
Daarnaast is het zo dat veelal ( Islamitische ) immigranten naar westerse vrouwen fluiten en ze naroepen. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120727_00237873
http://www.volkskrant.nl/(...)ige-kerels~a3305480/
Door gebrek aan seksuele opvoeding, macho-cultuur ( vrouwenonderdrukking, mannen zijn de "leiders" etc.etc. ) kunnen veelal Islamitische allochtonen niet goed omgaan met het feit hoe Westerse vrouwen zich kleden en uiten.

Je weet wel dat er pogingen waren om de zwarte bevolking te repatriëren naar Afrika.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:59 schreef Huismoslim het volgende:
Ik heb de discussie op dit forum een beetje gevolgd en eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen een beetje erg overdreven reageren op de Islam en moslims. Iedereen heeft een mening natuurlijk maar wees ook een beetje consequent wanneer men deze mening wilt geven. Moslims zijn inwoners in Nederland en de meeste zijn volgens mij zelfs geboren in Nederland! Dus men moet niet zo stom zijn om met monologen aan te komen met 'stuur ze weg' en andere domme uitlatingen.
We moeten de problemen met moslims als een binnenlandse aangelegenheid beschouwen en binnen Nederland zelf oplossen net zoals de zwarten in Amerika dat ooit waren. Dat houdt in dat men maar moet leven met het feit dat moslims ook Nederlanders zijn en ook in Nederland blijven, want onderhands heb je al moslim families die al bijna kunnen spreken van een 4e generatie immigrant. (ik ben 3e) Wat betreft terreur en geweld dan is iedere mens het er mee eens dat dat niet toegestaan is en dat je zoiets hard moet aanpakken.

Morele mensen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik snap dat niet he, wie kan er een lekkere slet nu niet waarderen?

Diezelfde morele mensen die niet mensen uit hun geloof zetten als ze andere vermoorden, verbranden, onthoofden, verkrachten, kleine meisjes trouwen?quote:

Haat is nooit goed, het kan ook nooit goedgepraat worden. Niet alle joden zijn slecht, radicaal, etc.quote:

Dit gedrag is heel typisch, haat kan nooit goedgepraat worden en vervolgens praat je het goed.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:57 schreef selen het volgende:
[..]
Haat is nooit goed, het kan ook nooit goedgepraat worden. Niet alle joden zijn slecht, radicaal, etc.
Maar,
Je moet je ook bezig houden met oorzaak-gevolg relaties. Israel heeft tot nu toe duizenden kinderen en vrouwen platgebombardeerd in Gaza. Miljoenen mensen zijn gevlucht en uitgebuit.

Alsnog, dit slaat nergens op.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:57 schreef selen het volgende:
[..]
Haat is nooit goed, het kan ook nooit goedgepraat worden. Niet alle joden zijn slecht, radicaal, etc.
Maar,
Je moet je ook bezig houden met oorzaak-gevolg relaties. Israel heeft tot nu toe duizenden kinderen en vrouwen platgebombardeerd in Gaza. Miljoenen mensen zijn gevlucht en uitgebuit.

Als bijvoorbeeld Turkije massaal christenen of atheisten zou vermoorden, dan zou ik inderdaad die haat kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit gedrag is heel typisch, haat kan nooit goedgepraat worden en vervolgens praat je het goed.
Dus volgens jou gedachtegang is het dan ook niet erg dat autochtonen moslims haten omdat ze moorden plegen?

Een land vermoordt geen mensen. Mensen vermoorden mensen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:07 schreef selen het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld Turkije massaal christenen of atheisten zou vermoorden, dan zou ik inderdaad die haat kunnen begrijpen.

Wat vind je dan van het vermoorden van Franse cartoonisten, Spaanse metrogebruikers of Nederlandse filmmakers?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:07 schreef selen het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld Turkije massaal christenen of atheisten zou vermoorden, dan zou ik inderdaad die haat kunnen begrijpen.

of een paar vliegtuigen in een wolkenkrabber vliegen, of een bus opblazen. of telt dat niet omdat het niet tegen 1 speciefiek ras/religie is gericht maar gewoon van alles watquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat vind je dan van het vermoorden van Franse cartoonisten, Spaanse metrogebruikers of Nederlandse filmmakers?

ja israel is de aggressorquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:57 schreef selen het volgende:
[..]
Maar,
 die mensen hebben daar nooit vredig kunnen leven, wat verwacht je dan? misschien moet je je geschiedenis boeken eens afstoffen en doorlezen
  die mensen hebben daar nooit vredig kunnen leven, wat verwacht je dan? misschien moet je je geschiedenis boeken eens afstoffen en doorlezen   
  SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.

het is de westerse arrogantie die onder het mom van vrijheid van meningsuitting denkt dat ze miljard moslims kunnen beledigen en vernederen zonder consequenties. En als ze dan met hun neus op de feiten worden gedrukt gaan ze hypocriet een mars in Parijs lopen. Die protestmarsen maken totaal geen indruk op de moslimwereld zolang geen een europeaan met een t shirt loopt met je suis un palestiniene, of je suis un iraqi dans abu ghraib.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat vind je dan van het vermoorden van Franse cartoonisten, Spaanse metrogebruikers of Nederlandse filmmakers?

De consequenties mogen dan dus gewoon moord zijn?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]
het is de westerse arrogantie die onder het mom van vrijheid van meningsuitting denkt dat ze miljard moslims kunnen beledigen en vernederen zonder consequenties. En als ze dan met hun neus op de feiten worden gedrukt gaan ze hypocriet een mars in Parijs lopen. Die protestmarsen maken totaal geen indruk op de moslimwereld zolang geen een europeaan met een t shirt loopt met je suis un palestiniene, of je suis un iraqi dans abu ghraib.

je bent gestoord,je praat terroristische aanslagen goed als vergelding op woorden en paar spotprents.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]
het is de westerse arrogantie die onder het mom van vrijheid van meningsuitting denkt dat ze miljard moslims kunnen beledigen en vernederen zonder consequenties. En als ze dan met hun neus op de feiten worden gedrukt gaan ze hypocriet een mars in Parijs lopen. Die protestmarsen maken totaal geen indruk op de moslimwereld zolang geen een europeaan met een t shirt loopt met je suis un palestiniene, of je suis un iraqi dans abu ghraib.

quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:15 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja israel is de aggressordie mensen hebben daar nooit vredig kunnen leven, wat verwacht je dan? misschien moet je je geschiedenis boeken eens afstoffen en doorlezen
 Als ik jouw huis kom bezetten, dan onderneem jij ook een actie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik jouw huis kom bezetten, dan onderneem jij ook een actie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Daarbij: je opmerking over 'westerse samenleving' en diens kijk op vrouwen als zijnde 'lustobjecten'...quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]

precies, we liggen dus op 1 lijn als het gaat om normen en waarden, alleen zijn we het niet eens welke partij het slachtoffer en de dader is. dus nogmaals verdiep je eens in de geschiedenis.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:19 schreef selen het volgende:
[..]
Als ik jouw huis kom bezetten, dan onderneem jij ook een actie.

Lees dit boek eens.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:19 schreef selen het volgende:
[..]
Als ik jouw huis kom bezetten, dan onderneem jij ook een actie.

Dus jij begrijpt dat wanneer Turkije massaal christenen of atheisten zou vermoorden, de Turken hier in Nederland die er niks mee te maken hebben worden gehaat?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:07 schreef selen het volgende:
[..]
 Juist dit soort gedachtes leveren problemen op.
  Juist dit soort gedachtes leveren problemen op.Inderdaad, hoe durven Spanjaarden met de trein te reizen. Ziek volk hoor. Heel begrijpelijk dat die gehaat worden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Oké.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]

Want ook iedereen die in het westen woont is continu de islam en moslims aan het beledigen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]
 Er zullen vast mensen zijn die dat een prettig idee vinden, want slachtoffer rol, maar de werkelijkheid is dat de meeste burgers in het westen helemaal niet met de islam bezig zijn. Het boeit ze gewoon niet.
 Er zullen vast mensen zijn die dat een prettig idee vinden, want slachtoffer rol, maar de werkelijkheid is dat de meeste burgers in het westen helemaal niet met de islam bezig zijn. Het boeit ze gewoon niet.

Zelfs al zou iedere burger in het Westen ieder moment de islam beledigen, dan is dat nog geen rechtvaardiging om ook maar één van ons te vermoorden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:29 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Want ook iedereen die in het westen woont is continu de islam en moslims aan het beledigen.Er zullen vast mensen zijn die dat een prettig idee vinden, want slachtoffer rol, maar de werkelijkheid is dat de meeste burgers in het westen helemaal niet met de islam bezig zijn. Het boeit ze gewoon niet.

Hoezo is dat westerse arrogantie ? Beledigen moslims nooit anderen dan ?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]
het is de westerse arrogantie die onder het mom van vrijheid van meningsuitting denkt dat ze miljard moslims kunnen beledigen en vernederen zonder consequenties.

Daarnaast maakt die malle religie en haar schuimbekkende aanhangers het de rest van de wereld ook wel erg makkelijk wat betreft bespotten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zelfs al zou iedere burger in het Westen ieder moment de islam beledigen, dan is dat nog geen rechtvaardiging om ook maar één van ons te vermoorden.

quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarnaast maakt die malle religie en haar schuimbekkende aanhangers het de rest van de wereld ook wel erg makkelijk wat betreft bespotten.

Dit kan toch niet serieus zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarnaast maakt die malle religie en haar schuimbekkende aanhangers het de rest van de wereld ook wel erg makkelijk wat betreft bespotten.
Uiteraard, maar mijn punt was vooral dat sommige moslims denken dat iedereen ze heel interessant vindt (zowel positief als negatief), terwijl een groot deel van de bevolking in het dagelijkse leven helemaal niet bezig is met de islam of moslims.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zelfs al zou iedere burger in het Westen ieder moment de islam beledigen, dan is dat nog geen rechtvaardiging om ook maar één van ons te vermoorden.

Volgens mij vertegenwoordigt deze beste man z'n geloof niet heel erg goed:quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]

Van gejatte en geïmporteerde kennis ja. En het was niet het Moslim zijn wat de mensen in de Arabische wereld dingen deed ontdekken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Volgens mij vertegenwoordigt deze beste man z'n geloof niet heel erg goed:
http://www.islam-guide.com/bqs/17astronomy.htm
Ik weet ook niet helemaal wat 't is met de moderne trend, maar 't was toch echt Mohammed en de Koran die o.a. mede de Islamitische gouden tijden brachten. Er werd gebouwd en weinig gebroken.

In Europa mag dat. En je kunt dan ook kritiek verwachten, zelfs als jij vindt dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]

So whatquote:Op woensdag 18 februari 2015 22:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van gejatte en geïmporteerde kennis ja. En het was niet het Moslim zijn wat de mensen in de Arabische wereld dingen deed ontdekken.

Het maakt allemaal geen rest uit. Het gaat om nu. Gedrag nu.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
So what
De renaissance in Europa was deels gebaseerd op Griekse en deels op Arabische kennis. De wetenschap bouwt op een bestaand vlak het beste en soms wordt er iets weggelaten en iets toegevoegd. Dat is wetenschap, het wiel wordt niet steeds opnieuw uitgevonden.
Als je de Arabische periode weglaat kun je ook de Renaissance wel weglaten en stellen dat Amerikaanse wetenschap op Griekse wetenschap gebaseerd is. Vóór de Grieken heeft het ook ergens gezeten, maar de meeste documentatie voor dat bewijs is vermoedelijk in vlammen opgegaan tijdens de brand in de bieb van Alexandrië

Ach, hij geeft tenminste wel toe dat de aarde rond is, wat dat betreft is de islam al verder dan het christendom (van een half millennium geleden).quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dit kan toch niet serieus zijn.

(en zoals iedereen (behalve sommigen dan misschien) weet, kan niks sneller dan het licht gaan).
 (en zoals iedereen (behalve sommigen dan misschien) weet, kan niks sneller dan het licht gaan).

Seek knowledge from the cradle to the grave.quote:Op donderdag 19 februari 2015 01:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ach, hij geeft tenminste wel toe dat de aarde rond is, wat dat betreft is de islam al verder dan het christendom (van een half millennium geleden).
1 ding wat me ook opvalt aan moslims die proberen te discussieren is dat ze alleen maar proberen anderen te overtuigen van hun mening. Waarom?
Ik krijg de indruk dat dat is omdat ze zich gekwetst voelen wanneer hun achterlijke kotsgeloof bekritiseerd wordt.
Als ze al door krijgen dat ze toch over de scheef gegaan zijn (zoals iemand in dit topic die zei dat ik het had over 80% terwijl ik dat helemaal niet was...en vervolgens wordt daar niet eens op gereageerd...geen sorry, niks...typisch moslim. ...toch?
Geloven de moslims hier ook dat de zon om de aarde heen draait?
Lastige keus, of de aarde draait om de zon of de koran spreekt de waarheid, je kunt volgens die islampreker niet beide hebben.
Nu snap ik ook beter waarom de islam een achterlijk geloof werd genoemd (al valt er wat voor te zeggen dat in principe de meeste geloven achterlijk zijn btw).
Edit: Ik heb even een rekensommetje gemaakt.
Stel de koran heeft gelijk en de zon draait om de aarde.
Aangezien de sterren dezelfde beweging maken als de zon (namelijk om de aarde) dan draait de dichstbijzijnste ster met een snelheid van ongeveer 1458524901 km/s om de aarde heen. Das bijna 5000x de lichtsnelheid

Wow...de koran!

Welnee, dat zijn allemaal aannames, wie zegt dat die lichtpuntjes zo ver weg staan? En de zon staat wellicht ook veel dichterbij en is dan ook veel kleiner.quote:Op donderdag 19 februari 2015 01:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Edit: Ik heb even een rekensommetje gemaakt.
Stel de koran heeft gelijk en de zon draait om de aarde.
Aangezien de sterren dezelfde beweging maken als de zon (namelijk om de aarde) dan draait de dichstbijzijnste ster met een snelheid van ongeveer 1458524901 km/s om de aarde heen. Das bijna 5000x de lichtsnelheid

Naja, die knowledge pakt voor religies niet zo goed uit he?quote:Op donderdag 19 februari 2015 06:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Seek knowledge from the cradle to the grave.
The knowledge from which no benefit is derived is like a treasure from which no charity is bestowed in the way of the Lord.

Negeren is iets waar gelovigen meester in zijn, je ziet het zelfs in dit topic terugquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:43 schreef Toga het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn allemaal aannames, wie zegt dat die lichtpuntjes zo ver weg staan? En de zon staat wellicht ook veel dichterbij en is dan ook veel kleiner.
Als je wilt, kun je alles wel verklaren, maar dat moet je wel alle feiten negeren en gewoon strak blijven geloven in Sinterklaas of Mohammed.
Wat ik wel raar vind is dat deze mensen wéten dat hun idioterie via satellieten de wereld wordt rondgestuurd maar even negeren dat deze op 30.000-40.000 km om de aarde draaien. Dat daar zóveel wetenschap voor nodig is geweest om deze satellieten daar te krijgen en te houden wordt door deze ééncellige met wat wapperende handjes als leugens weggewuifd. Dit is het gevolg van je van kinds af aan verdiepen in één sprookjesboek. Ik verwacht dit van een kind van 5, maar ondertussen neukt hij wel een heel dorp bij elkaar.

Als jij naar kennis streeft lees je verhalen van twee kanten, dit is een korte:quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, die knowledge pakt voor religies niet zo goed uit he?

Niet helemaal, als je naar kennis streeft, probeer je een onderwerp of vraag van zoveel mogelijk kanten te bekijken om zo zo dicht mogelijk bij de waarheid te kunnen komen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij naar kennis streeft lees je verhalen van twee kanten, dit is een korte:
http://www.patheos.com/bl(...)nts-power-not-islam/

Jij denkt dat ik hem serieus neem? Vanwaar het idee dat alle moslims een zijn? Dat we allen dezelfde mensen volgen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]

Deze dan?quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik hem serieus neem? Vanwaar het idee dat alle moslims een zijn? Dat we allen dezelfde mensen volgen.

http://regio.thepostonlin(...)d-van-geert-wilders/quote:‘Enorme toename discriminatiemeldingen schuld van Geert Wilders’
Het aantal meldingen van discriminatie bij anti-discriminatievoorziening Art1. Noord Oost Gelderland is in 2014 flink toegenomen. Met 209 klachten is er zelfs sprake van een stijging van zestig procent, zo schrijft De Stentor.
Schuld van Geert Wilders
De organisatie wijdt de enorme toename aan Geert Wilders en zijn uitspraken omtrent ‘minder Marokkanen’. Van de 209 klachten die in de regio zijn gedaan, waren er 59 direct gekoppeld aan de aangiftestorm die ontstond na de uitspraken van Wilders. Overigens leert een simpele rekensom dat ook zonder de klachten tegen Wilders het aantal meldingen zou zijn gestegen en wel met vijftien procent.

Ik veeg mijn reet af met dit soort pannenkoekenquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze dan?
Islamitische predikers zijn stuk voor stuk mensen die op mij overkomen als domme en vaak erg boze idioten.

Jij denk dat de gemiddelde moslim zulke predikers aanhangen? Juist niet.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze dan?
Islamitische predikers zijn stuk voor stuk mensen die op mij overkomen als domme en vaak erg boze idioten.

Beter. Dan is 't artikel wel wat voor jouquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet helemaal, als je naar kennis streeft, probeer je een onderwerp of vraag van zoveel mogelijk kanten te bekijken om zo zo dicht mogelijk bij de waarheid te kunnen komen.

Jij denkt dat ze juist niet zulke predikers aanhangen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:55 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Jij denk dat de gemiddelde moslim zulke predikers aanhangen? Juist niet.

Wat dacht je van verstand en educatiequote:Op donderdag 19 februari 2015 12:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze juist niet zulke predikers aanhangen?
Waaruit blijkt dat dan?

Waarom worden dan haatimams hierheen gehaald om te prediken?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat dacht je van verstand en educatie

Wat heeft 't grootste deel van de moslims daarmee te maken?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom worden dan haatimams hierheen gehaald om te prediken?

Als er geen vraag/behoefte naar is, waarom zouden ze dan hierheen komen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat heeft 't grootste deel van de moslims daarmee te maken?
Als er iemand door de KKK uit Mexico binnengehaald wordt, dan sta je ook met je microfoon bij de Paus op de stoep om opheldering? Men is 'uiterst' specifiek met de KKK en men is heel erg algemeen bij moslims.

Ah, de Armeense genocide bedoel je.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:07 schreef selen het volgende:
[..]

KKK is anti-katholiek flapdrol.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als er iemand door de KKK uit Mexico binnengehaald wordt, dan sta je ook met je microfoon bij de Paus op de stoep om opheldering? Men is 'uiterst' specifiek met de KKK en men is heel erg algemeen bij moslims.

Iets zegt mij dat hier geen antwoord op komt aangezien het niet zo goed uitkomt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ah, de Armeense genocide bedoel je.

Nu ben ik ervan overtuigd dat we hierover ook demonstraties krijgen en afkeuring binnen de moslim gemeenschap.twitter:rConflictNews twitterde op donderdag 19-02-2015 om 16:07:22A teenager accused of plotting to behead a British soldier has been found guilty of preparing an act of terrorism - @KayBurley reageer retweet

ISIS gebruik de islam om macht en heerschap te krijgen. Foei !. Oh wacht, dat deed Mohammed ook..quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij naar kennis streeft lees je verhalen van twee kanten, dit is een korte:
http://www.patheos.com/bl(...)nts-power-not-islam/

Jij spoort echt niet.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]

De KKK haat Katholieken, nogal logisch.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]

Ik vraag me echt af wat zij in het verderfelijke Westen doet. Over hypocrisie gesproken: wanneer gaan Moslims eens lopen met een shirt waarop staat dat ze een Christen in Nigeria, Darfur, Libië of Saudi-Arabië zijn?quote:

Dat wijf/dikke troll vent spoort niet, check maar:quote:Op zondag 22 februari 2015 11:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat zij in het verderfelijke Westen doet. Over hypocrisie gesproken: wanneer gaan Moslims eens lopen met een shirt waarop staat dat ze een Christen in Nigeria, Darfur, Libië of Saudi-Arabië zijn?
quote:Op woensdag 12 december 2012 12:58 schreef selen het volgende:
Turkije bestaat niet. Armenie, griekenland, en koerdistan bestaan. Stelletje kutturken.

Lol.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat wijf/dikke troll vent spoort niet, check maar:
[..]

-zucht-quote:Op zondag 22 februari 2015 10:50 schreef Toga het volgende:
[..]
ISIS gebruik de islam om macht en heerschap te krijgen. Foei !. Oh wacht, dat deed Mohammed ook..

Neuh. Ik ben best gematigd en ben geen extremistische eikel.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:27 schreef Jigzoz het volgende:
Jammer dat die 'gematigde' moslims op FOK! altijd toch weer extremistische eikels blijken.

Nou, zeg jij voor de balans eens iets verstandigs over die cartoondiscussie.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Neuh. Ik ben best gematigd en ben geen extremistische eikel.
Jouw beeld wordt gevormd door de media en door wat pipo's. Er zijn nog duizenden anderen in NL.

Ik zal mijn mening zeggen:quote:Op zondag 22 februari 2015 11:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, zeg jij voor de balans eens iets verstandigs over die cartoondiscussie.

Thanks!quote:Op zondag 22 februari 2015 11:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zal mijn mening zeggen:
Een spotprent is in Europa en landen als Turkije een normaal middel om zaken te bespotten. In mijn ogen onschuldig. Ik vind die spotprenten niet veel toevoegen aan een discussie over geloof. De mensen die je wil vragen na te denken pak je daarmee niet om eens na te denken. Een salafist interpreteert de Koran letterlijk en elk (onschuldig) aanval op het geloof is voor hen blijkbaar zo serieus dat ze willen moorden daarvoor. Het moorden is voor mij onacceptabel. Of dat nu een "moslim" is die een Joodse kruidenierszaak ingaat om onschuldigen te doden of IS die een piloot zo barbaars het leven ontneemt. Of een gehele redactie die iets doet wat in mijn ogen niet zo slim is.
Die boze menigte die jij op TV ziet zijn vaak analfabeten die niet verder kijken dan wat verhalen. In hun ogen zijn zij de slachtoffer van het grote boze Westen. En als je kijkt naar de burgerslachtoffers in landen als Afghanistan en Irak snap ik hun denken wel. Betekent niet dat ik het goedkeur trouwens. Die mensen kun je niet vergelijken met ons Europeanen. Sws die behoefte om iedereen democratisch te laten leven. A bit to soon hmm.
Ik vind het jammer dat men denkt dat moslims een zijn. Dat zijn we niet. Ik heb geen moer te maken met Salafisten. Men lijkt niet te begrijpen dat ook ik door een IS verkrachtigd en vermoord zou worden.

Dat men denkt dat Moslims een zijn komt omdat veel Moslims dat zelf denken. Dat zie je al in de steun richting Palestina en hun totale onbesef van hoeveel Moslims elkaar afmaken in Arabische landen. Of er treedt een cognitieve dissonantie op. Immers, als men zou weten dat Arabieren meer Moslims hebben gedood en onderdrukt dan Israël, waarom dan zeiken op Israël? Dat kan alleen verklaard worden vanuit danwel antisemitisme danwel het feit dat zij de illusie hoog willen houden dat alle Moslims één zijn, vandaar altijd het gelul over broeders en zusters.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zal mijn mening zeggen:
Een spotprent is in Europa en landen als Turkije een normaal middel om zaken te bespotten. In mijn ogen onschuldig. Ik vind die spotprenten niet veel toevoegen aan een discussie over geloof. De mensen die je wil vragen na te denken pak je daarmee niet om eens na te denken. Een salafist interpreteert de Koran letterlijk en elk (onschuldig) aanval op het geloof is voor hen blijkbaar zo serieus dat ze willen moorden daarvoor. Het moorden is voor mij onacceptabel. Of dat nu een "moslim" is die een Joodse kruidenierszaak ingaat om onschuldigen te doden of IS die een piloot zo barbaars het leven ontneemt. Of een gehele redactie die iets doet wat in mijn ogen niet zo slim is.
Die boze menigte die jij op TV ziet zijn vaak analfabeten die niet verder kijken dan wat verhalen. In hun ogen zijn zij de slachtoffer van het grote boze Westen. En als je kijkt naar de burgerslachtoffers in landen als Afghanistan en Irak snap ik hun denken wel. Betekent niet dat ik het goedkeur trouwens. Die mensen kun je niet vergelijken met ons Europeanen. Sws die behoefte om iedereen democratisch te laten leven. A bit to soon hmm.
Ik vind het jammer dat men denkt dat moslims een zijn. Dat zijn we niet. Ik heb geen moer te maken met Salafisten. Men lijkt niet te begrijpen dat ook ik door een IS verkrachtigd en vermoord zou worden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |