Zelfs al zou iedere burger in het Westen ieder moment de islam beledigen, dan is dat nog geen rechtvaardiging om ook maar één van ons te vermoorden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:29 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Want ook iedereen die in het westen woont is continu de islam en moslims aan het beledigen.Er zullen vast mensen zijn die dat een prettig idee vinden, want slachtoffer rol, maar de werkelijkheid is dat de meeste burgers in het westen helemaal niet met de islam bezig zijn. Het boeit ze gewoon niet.
Hoezo is dat westerse arrogantie ? Beledigen moslims nooit anderen dan ?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]
het is de westerse arrogantie die onder het mom van vrijheid van meningsuitting denkt dat ze miljard moslims kunnen beledigen en vernederen zonder consequenties.
Daarnaast maakt die malle religie en haar schuimbekkende aanhangers het de rest van de wereld ook wel erg makkelijk wat betreft bespotten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zelfs al zou iedere burger in het Westen ieder moment de islam beledigen, dan is dat nog geen rechtvaardiging om ook maar één van ons te vermoorden.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarnaast maakt die malle religie en haar schuimbekkende aanhangers het de rest van de wereld ook wel erg makkelijk wat betreft bespotten.
Dit kan toch niet serieus zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarnaast maakt die malle religie en haar schuimbekkende aanhangers het de rest van de wereld ook wel erg makkelijk wat betreft bespotten.
Uiteraard, maar mijn punt was vooral dat sommige moslims denken dat iedereen ze heel interessant vindt (zowel positief als negatief), terwijl een groot deel van de bevolking in het dagelijkse leven helemaal niet bezig is met de islam of moslims.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zelfs al zou iedere burger in het Westen ieder moment de islam beledigen, dan is dat nog geen rechtvaardiging om ook maar één van ons te vermoorden.
Volgens mij vertegenwoordigt deze beste man z'n geloof niet heel erg goed:quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van gejatte en geïmporteerde kennis ja. En het was niet het Moslim zijn wat de mensen in de Arabische wereld dingen deed ontdekken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Volgens mij vertegenwoordigt deze beste man z'n geloof niet heel erg goed:
http://www.islam-guide.com/bqs/17astronomy.htm
Ik weet ook niet helemaal wat 't is met de moderne trend, maar 't was toch echt Mohammed en de Koran die o.a. mede de Islamitische gouden tijden brachten. Er werd gebouwd en weinig gebroken.
In Europa mag dat. En je kunt dan ook kritiek verwachten, zelfs als jij vindt dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:17 schreef selen het volgende:
[..]
het is de westerse arrogantie die onder het mom van vrijheid van meningsuitting denkt dat ze miljard moslims kunnen beledigen en vernederen zonder consequenties. En als ze dan met hun neus op de feiten worden gedrukt gaan ze hypocriet een mars in Parijs lopen. Die protestmarsen maken totaal geen indruk op de moslimwereld zolang geen een europeaan met een t shirt loopt met je suis un palestiniene, of je suis un iraqi dans abu ghraib.
So whatquote:Op woensdag 18 februari 2015 22:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van gejatte en geïmporteerde kennis ja. En het was niet het Moslim zijn wat de mensen in de Arabische wereld dingen deed ontdekken.
Het maakt allemaal geen rest uit. Het gaat om nu. Gedrag nu.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
So what![]()
De renaissance in Europa was deels gebaseerd op Griekse en deels op Arabische kennis. De wetenschap bouwt op een bestaand vlak het beste en soms wordt er iets weggelaten en iets toegevoegd. Dat is wetenschap, het wiel wordt niet steeds opnieuw uitgevonden.
Als je de Arabische periode weglaat kun je ook de Renaissance wel weglaten en stellen dat Amerikaanse wetenschap op Griekse wetenschap gebaseerd is. Vóór de Grieken heeft het ook ergens gezeten, maar de meeste documentatie voor dat bewijs is vermoedelijk in vlammen opgegaan tijdens de brand in de bieb van Alexandrië
Ach, hij geeft tenminste wel toe dat de aarde rond is, wat dat betreft is de islam al verder dan het christendom (van een half millennium geleden).quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dit kan toch niet serieus zijn.
Seek knowledge from the cradle to the grave.quote:Op donderdag 19 februari 2015 01:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ach, hij geeft tenminste wel toe dat de aarde rond is, wat dat betreft is de islam al verder dan het christendom (van een half millennium geleden).
1 ding wat me ook opvalt aan moslims die proberen te discussieren is dat ze alleen maar proberen anderen te overtuigen van hun mening. Waarom?
Ik krijg de indruk dat dat is omdat ze zich gekwetst voelen wanneer hun achterlijke kotsgeloof bekritiseerd wordt.
Als ze al door krijgen dat ze toch over de scheef gegaan zijn (zoals iemand in dit topic die zei dat ik het had over 80% terwijl ik dat helemaal niet was...en vervolgens wordt daar niet eens op gereageerd...geen sorry, niks...typisch moslim. ...toch?
Geloven de moslims hier ook dat de zon om de aarde heen draait?
Lastige keus, of de aarde draait om de zon of de koran spreekt de waarheid, je kunt volgens die islampreker niet beide hebben.
Nu snap ik ook beter waarom de islam een achterlijk geloof werd genoemd (al valt er wat voor te zeggen dat in principe de meeste geloven achterlijk zijn btw).
Edit: Ik heb even een rekensommetje gemaakt.
Stel de koran heeft gelijk en de zon draait om de aarde.
Aangezien de sterren dezelfde beweging maken als de zon (namelijk om de aarde) dan draait de dichstbijzijnste ster met een snelheid van ongeveer 1458524901 km/s om de aarde heen. Das bijna 5000x de lichtsnelheid![]()
![]()
(en zoals iedereen (behalve sommigen dan misschien) weet, kan niks sneller dan het licht gaan).
Wow...de koran!
Welnee, dat zijn allemaal aannames, wie zegt dat die lichtpuntjes zo ver weg staan? En de zon staat wellicht ook veel dichterbij en is dan ook veel kleiner.quote:Op donderdag 19 februari 2015 01:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Edit: Ik heb even een rekensommetje gemaakt.
Stel de koran heeft gelijk en de zon draait om de aarde.
Aangezien de sterren dezelfde beweging maken als de zon (namelijk om de aarde) dan draait de dichstbijzijnste ster met een snelheid van ongeveer 1458524901 km/s om de aarde heen. Das bijna 5000x de lichtsnelheid![]()
![]()
(en zoals iedereen (behalve sommigen dan misschien) weet, kan niks sneller dan het licht gaan).
Naja, die knowledge pakt voor religies niet zo goed uit he?quote:Op donderdag 19 februari 2015 06:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Seek knowledge from the cradle to the grave.
The knowledge from which no benefit is derived is like a treasure from which no charity is bestowed in the way of the Lord.
Negeren is iets waar gelovigen meester in zijn, je ziet het zelfs in dit topic terugquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:43 schreef Toga het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn allemaal aannames, wie zegt dat die lichtpuntjes zo ver weg staan? En de zon staat wellicht ook veel dichterbij en is dan ook veel kleiner.
Als je wilt, kun je alles wel verklaren, maar dat moet je wel alle feiten negeren en gewoon strak blijven geloven in Sinterklaas of Mohammed.
Wat ik wel raar vind is dat deze mensen wéten dat hun idioterie via satellieten de wereld wordt rondgestuurd maar even negeren dat deze op 30.000-40.000 km om de aarde draaien. Dat daar zóveel wetenschap voor nodig is geweest om deze satellieten daar te krijgen en te houden wordt door deze ééncellige met wat wapperende handjes als leugens weggewuifd. Dit is het gevolg van je van kinds af aan verdiepen in één sprookjesboek. Ik verwacht dit van een kind van 5, maar ondertussen neukt hij wel een heel dorp bij elkaar.
Als jij naar kennis streeft lees je verhalen van twee kanten, dit is een korte:quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, die knowledge pakt voor religies niet zo goed uit he?
Niet helemaal, als je naar kennis streeft, probeer je een onderwerp of vraag van zoveel mogelijk kanten te bekijken om zo zo dicht mogelijk bij de waarheid te kunnen komen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij naar kennis streeft lees je verhalen van twee kanten, dit is een korte:
http://www.patheos.com/bl(...)nts-power-not-islam/
Jij denkt dat ik hem serieus neem? Vanwaar het idee dat alle moslims een zijn? Dat we allen dezelfde mensen volgen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze dan?quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik hem serieus neem? Vanwaar het idee dat alle moslims een zijn? Dat we allen dezelfde mensen volgen.
http://regio.thepostonlin(...)d-van-geert-wilders/quote:‘Enorme toename discriminatiemeldingen schuld van Geert Wilders’
Het aantal meldingen van discriminatie bij anti-discriminatievoorziening Art1. Noord Oost Gelderland is in 2014 flink toegenomen. Met 209 klachten is er zelfs sprake van een stijging van zestig procent, zo schrijft De Stentor.
Schuld van Geert Wilders
De organisatie wijdt de enorme toename aan Geert Wilders en zijn uitspraken omtrent ‘minder Marokkanen’. Van de 209 klachten die in de regio zijn gedaan, waren er 59 direct gekoppeld aan de aangiftestorm die ontstond na de uitspraken van Wilders. Overigens leert een simpele rekensom dat ook zonder de klachten tegen Wilders het aantal meldingen zou zijn gestegen en wel met vijftien procent.
Ik veeg mijn reet af met dit soort pannenkoekenquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze dan?
Islamitische predikers zijn stuk voor stuk mensen die op mij overkomen als domme en vaak erg boze idioten.
Jij denk dat de gemiddelde moslim zulke predikers aanhangen? Juist niet.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze dan?
Islamitische predikers zijn stuk voor stuk mensen die op mij overkomen als domme en vaak erg boze idioten.
Beter. Dan is 't artikel wel wat voor jouquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet helemaal, als je naar kennis streeft, probeer je een onderwerp of vraag van zoveel mogelijk kanten te bekijken om zo zo dicht mogelijk bij de waarheid te kunnen komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |