abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:35:09 #201
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149767934
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik word idd lastig gevallen door religieuzen. Ik mag op zondag nog steeds geen boodschappen doen en er worden aanslagen gepleegd op fundamentele vrijheden zoals het maken van grappige maatschappijkritische tekeningetjes.

[..]

Dus die knipoog mag je bij je houden.
Nee PV... ik ken jou langer dan vandaag en jij bent zó anti-religie dat dat alléén al een religie is. Maar gelovig bén je :D
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:41:29 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149768181
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee PV... ik ken jou langer dan vandaag en jij bent zó anti-religie dat dat alléén al een religie is. Maar gelovig bén je :D
Nee, dat is niet waar.

F&L / [CENTRAAL] Atheïsme, deel IV
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:45:27 #203
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149768336
quote:
Laat ik het zó zeggen: je gelooft heilig in het niet-geloven. :D
pi_149768341
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jij haalt echt elke drogreden uit de kast om d boel te ontkennen.

Niemand zegt dat wittrboordencriminaliteit niet erg is.

Het gaat erom dat mensen met een islamitische religie /cultuur /achtergrond enorm veel problemen veroorzaken in dit land. Ze zijn ver oververtegenwoordigd in de criminaliteit, maar er zijn nog een hoop andere zaken waar veel Nederlanders zich zorgen over maken zoals het nogal grote deel met fundamentalistische trekjes en de eisen mbt het scheiden van mannen En vrouwen, het geweld tegen homo's uit die hoek en antisemitisme.

Dit zijn allemaal zaken die best goed zijn gedocumenteerd ondanks de policolor meute naievelingrn.
Oke nog 1 x:

- religie maakt ze geen overtreders, dat doen andere factoren.
- je generaliseert.
- joden worden misschien gehaat maar volgens de religie mag het niet. Dat kun je dus niet verbinden aan elkaar. Wijt het maar aan domheid
- vrouwen emancipatie is hier pas sinds een paar jaar redelijk op orde :')
-autochtonen zijn oververtegenwoordigd onder witteboorden criminaliteit. Wat is daar dan de reden van?
pi_149768504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Heb jij je eerste stapjes naar buiten al gezet? Of kijk je nog tegen een rammelaar aan als je ligt...?
Whatever. Islam is verantwoordelijk voor van alles wat ik beledigend vind, 9/11, joden en homohaat en vrouwenonderdrukking. Een reactie daarop in de vorm van een schunnige cartoon en daar ga jij dan zielig over doen :') Oorzaak en gevolg door elkaar halen.

En over dat naar buiten komen, gelukkig ken ik een paar moslims die het wel begrijpen en zo'n blaadje als Charlie Hebdo negeren en verder niet zielig over doen.
pi_149768587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:49 schreef Donnis het volgende:
Islam is verantwoordelijk voor van alles wat ik beledigend vind, 9/11, joden en homohaat en vrouwenonderdrukking.
wat een onzin. Lang voor de islam was er al jodenhaat, vrouwenonderdrukking en homohaat.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:52:35 #207
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149768613
quote:

[..]

Whatever. Islam is verantwoordelijk voor van alles wat ik beledigend vind, 9/11, joden en homohaat en vrouwenonderdrukking. Een reactie daarop in de vorm van een schunnige cartoon en daar ga jij dan zielig over doen :') Oorzaak en gevolg door elkaar halen.

En over dat naar buiten komen, gelukkig ken ik een paar moslims die het wel begrijpen en zo'n blaadje als Charlie Hebdo negeren en verder niet zielig over doen.
Ik begrijp dat de islam een dankbare zondebok is voor jou.

Heb ik ff wat nieuws voor je: ook zonder de islam is het allemaal geen hallelujah.
pi_149768618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

wat een onzin. Lang voor de islam was er al jodenhaat, vrouwenonderdrukking en homohaat.
Medeverantwoordelijk.
pi_149768677
quote:

[..]

Kut nazi's waren ook moslim :)
pi_149768744
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:52 schreef Donnis het volgende:

[..]

Medeverantwoordelijk.
Alleen als je denkt dat de religie dwingend aanzet tot het geloven van die religie en de mensen geen keus hebben.
pi_149768814
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de islam een dankbare zondebok is voor jou.

Heb ik ff wat nieuws voor je: ook zonder de islam is het allemaal geen hallelujah.
Goh bedankt voor dit inzicht.

Islam stagneert de mensheid echter wel, en daar mag (felle) kritiek op geleverd worden. Net als iedere andere ideologie. Het gaat mij of course niet specifiek om islam, maar in die religie is nu eenmaal veel middeleeuws denken aanwezig.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:03:01 #212
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149769010
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:58 schreef Donnis het volgende:

Het gaat mij of course niet specifiek om islam, maar in die religie is nu eenmaal veel middeleeuws denken aanwezig.
Nou.... :{
quote:
Islam is verantwoordelijk voor van alles wat ik beledigend vind, 9/11, joden en homohaat en vrouwenonderdrukking.
Volle bak hoor.
pi_149769109
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alleen als je denkt dat de religie dwingend aanzet tot het geloven van die religie en de mensen geen keus hebben.
Gelukkig bewijzen veel moslims het tegendeel inderdaad, ze weten dat je het in context moet plaatsen.

Simpelere zielen kunnen die connectie niet maken: het heilige woord is 100% waar en als je met die mindset je religie beleeft is het wel gevaarlijk. Als er in die heilige schriften staat dat homofilie een zonde is, kan je het onmogelijk accepteren. Oftewel islam zaait middeleeuwse denkbeelden die de wereld negatief beïnvloeden. Terecht dat dat bekritiseert wordt, alsof Mohammed zo'n held was dat je er geen kritiek op mag hebben.
pi_149769198
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou.... :{

[..]

Volle bak hoor.
Zoals ik al genuanceerd heb: medeverantwoordelijk. En verder benoem ik alleen feiten, islam draagt eraan bij dat mensen die denkbeelden hebben.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:48:27 #215
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_149797446
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:12 schreef selen het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt in de westerse wereld de vrouw aangezien als een soort lustobject en sekssymbool.
Dat is een generalisatie.

Als er vrouwelijk schoon te zien is in films, op tv of in bladen, betekent dat niet dat men dè vrouw in z'n algemeenheid als lustobject of sekssymbool ziet. JIJ ziet dat zo en kunt daar gewoonweg niet goed mee omgaan.

Daarnaast is het zo dat veelal ( Islamitische ) immigranten naar westerse vrouwen fluiten en ze naroepen. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120727_00237873
http://www.volkskrant.nl/(...)ige-kerels~a3305480/

Door gebrek aan seksuele opvoeding, macho-cultuur ( vrouwenonderdrukking, mannen zijn de "leiders" etc.etc. ) kunnen veelal Islamitische allochtonen niet goed omgaan met het feit hoe Westerse vrouwen zich kleden en uiten.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_149797959
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:45 schreef Stimorol- het volgende:
-autochtonen zijn oververtegenwoordigd onder witteboorden criminaliteit. Wat is daar dan de reden van?
Dus? Je moet het niet baggateliseren doordat een andere entiteit ook schade aanricht. Het is een feit dat de mocro jeugd oververtegenwoordigd is in de misdaad. Of dat een religieuze basis heeft, geen idee, maar het is wel opvallend dat het vooral niet op hun eigen volk gemunt hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_149798171
quote:

[..]

Dolle Mina rond 1970, wordt gezien als de 2de feministische golf idd... Feit is dat vrouwen in onze cultuur idd ook als minderwaardig werden gezien, maar ook dat was als gevolg van het feit dat een religie dominant was. Rechten van vrouwen in onze cultuur zijn vooruit gegaan in dezelfde mate dat de dominantie van het christendom in onze cultuur afnam.
I´m back.
pi_149800463
Heel goed. Dat is dan wederzijds. Volledig aan zichzelf te wijten. Alle moslims moeten vooral zsm met hun beestachtige ideologie uit ons land vertrekken. En anders moet dat maar wettelijk geregeld gaan worden.
pi_149801155
@TT Nog steeds? Relativeren mensen, relativeren...ja ook jullie moslims, beetje zelfspot erbij, serieus als het echt moet. :) De Belastingdienst etc..je weet wel...komt alles nog goed hopelijk (en hopelijk ook bij de belastingdienst natuurlijk. :P ) *)

En die lastige mocro's samen met blanke lastige Nederlanders in 'n strafkamp steken en opvoeden die handel, als de ouders het niet doen nadat de politie op bezoek is geweest. :{ ...Tis allemaal niet zo moeilijk mensen. :{ Nou...suc6 met alles. ^O^
  woensdag 18 februari 2015 @ 18:50:59 #220
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149801268
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:23 schreef mikerw het volgende:
Heel goed. Dat is dan wederzijds. Volledig aan zichzelf te wijten. Alle moslims moeten vooral zsm met hun beestachtige ideologie uit ons land vertrekken. En anders moet dat maar wettelijk geregeld gaan worden.
Heb je nog wat nuance te bieden of blijft het bij dit kinderachtige voetengestamp?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_149801491
quote:

[..]

Oke nog 1 x:

- religie maakt ze geen overtreders, dat doen andere factoren.
- je generaliseert.
- joden worden misschien gehaat maar volgens de religie mag het niet. Dat kun je dus niet verbinden aan elkaar. Wijt het maar aan domheid
Ik generaliseer niet. Ik nuanceert. Nergens zeg ik'alle'.

-joden:zoek even op wat er Staat over joden in de koran, zie het gedrag en zeg dan nog eens dat het niets met een islamitische achtergrond te maken heeft. Droge ogen graag.
-dat wij pas rond 1900 betere rechten voor vrouwen kregen doet niets af aan de gemiddeld slechte positie van vrouwen in de islam
- nogmaals 2,5 X vaker verdacht van een misdrijf. Dat is kwalijk en heeft geen reet te maken wie er andere vormen van misdaad plegen.

Je hanteert nogal graag drogredenen. Misschien een puntje van aandacht bij het debatteren.
Whatever...
pi_149801503
Ik heb de discussie op dit forum een beetje gevolgd en eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen een beetje erg overdreven reageren op de Islam en moslims. Iedereen heeft een mening natuurlijk maar wees ook een beetje consequent wanneer men deze mening wilt geven. Moslims zijn inwoners in Nederland en de meeste zijn volgens mij zelfs geboren in Nederland! Dus men moet niet zo stom zijn om met monologen aan te komen met 'stuur ze weg' en andere domme uitlatingen.

We moeten de problemen met moslims als een binnenlandse aangelegenheid beschouwen en binnen Nederland zelf oplossen net zoals de zwarten in Amerika dat ooit waren. Dat houdt in dat men maar moet leven met het feit dat moslims ook Nederlanders zijn en ook in Nederland blijven, want onderhands heb je al moslim families die al bijna kunnen spreken van een 4e generatie immigrant. (ik ben 3e) Wat betreft terreur en geweld dan is iedere mens het er mee eens dat dat niet toegestaan is en dat je zoiets hard moet aanpakken.
pi_149801614
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:59 schreef Huismoslim het volgende:
Ik heb de discussie op dit forum een beetje gevolgd en eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen een beetje erg overdreven reageren op de Islam en moslims. Iedereen heeft een mening natuurlijk maar wees ook een beetje consequent wanneer men deze mening wilt geven. Moslims zijn inwoners in Nederland en de meeste zijn volgens mij zelfs geboren in Nederland! Dus men moet niet zo stom zijn om met monologen aan te komen met 'stuur ze weg' en andere domme uitlatingen.

We moeten de problemen met moslims als een binnenlandse aangelegenheid beschouwen en binnen Nederland zelf oplossen net zoals de zwarten in Amerika dat ooit waren. Dat houdt in dat men maar moet leven met het feit dat moslims ook Nederlanders zijn en ook in Nederland blijven, want onderhands heb je al moslim families die al bijna kunnen spreken van een 4e generatie immigrant. (ik ben 3e) Wat betreft terreur en geweld dan is iedere mens het er mee eens dat dat niet toegestaan is en dat je zoiets hard moet aanpakken.
Helemaal met je eens.

Punt is alleen dat je zo algemeen blijft dat er vrij weinig mensen zullen zijn die het met je oneens zijn.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2015 19:03:22 ]
pi_149802001
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet. Ik nuanceert. Nergens zeg ik'alle'.

-joden:zoek even op wat er Staat over joden in de koran, zie het gedrag en zeg dan nog eens dat het niets met een islamitische achtergrond te maken heeft. Droge ogen graag.
-dat wij pas rond 1900 betere rechten voor vrouwen kregen doet niets af aan de gemiddeld slechte positie van vrouwen in de islam
- nogmaals 2,5 X vaker verdacht van een misdrijf. Dat is kwalijk en heeft geen reet te maken wie er andere vormen van misdaad plegen.

Je hanteert nogal graag drogredenen. Misschien een puntje van aandacht bij het debatteren.
Oke, als jij dan eerst de Koran gaat lezen kunnen wij verder discussieren.
pi_149803249
En ze weten echt zeker dat het niks te maken heeft met de stageplaatsen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')