Ja VU,EUR, UT, hebben wel een gebedsruimte.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:58 schreef daswinky het volgende:
Verwacht je serieus dat de universiteit een gebedsruimte voor jou gaat maken? Ik hoop dat die extra miljoenen voor onderwijs naar belangrijkere zaken gaan.
Nee ik ken wel nog een paar medestudenten die het willen. Moskee is veel te ver weg om steeds naar toe te gaan, het is dan vrijwel onmogelijk om op tijd terug te komen.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:06 schreef daswinky het volgende:
Oké, dan had je waarschijnlijk beter een andere universiteit kunnen kiezen. Ze weten vast dat enkelen graag een gebedsruimte willen, als jij meldt dat jij er 1 van bent veranderd dat waarschijnlijk niets.
Hoezo ga je trouwens niet gewoon naar de moskee oid?
Artikel 6,8 en 23quote:Op zondag 15 februari 2015 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
De wereld draait niet om jou, TS. Niet in het OV, niet in het zwembad en ook niet op de universiteit.
quote:
Bedankt voor je antwoord, een lokaaltje reserveren is denk ik niet voldoende omdat er ook mannelijke studenten een gebedsruimte willen. Dus dan zou je steeds 2 lokalen moeten reserveren.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:15 schreef tofastTG het volgende:
Kaart het aan bij de studentenmedezeggenschap. Indien er genoeg draagvlak is kan het eea vast geregeld worden.
Overigens, kun je niet gewoon een lokaaltje reserveren? En daar vervolgens bidden?
mi gadoquote:Op zondag 15 februari 2015 22:19 schreef selen het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord, een lokaaltje reserveren is denk ik niet voldoende omdat er ook mannelijke studenten een gebedsruimte willen. Dus dan zou je steeds 2 lokalen moeten reserveren.
De wetenschap heeft beperkingen.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:22 schreef quinoahipster het volgende:
Wetenschap en religie zijn niet verenigbaar
Ja, die wetenschap het de kansrekening.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:30 schreef selen het volgende:
[..]
De wetenschap heeft beperkingen.
Ik kan jou uitleggen wat een neuroblastoom is, en hoe het onstaat bij een kind.
Maar waarom het onstaat bij onschuldige jonge kinderen kan ik jou niet uitleggen.
Maar jouw wetenschap wel?
Omdat natuur niet selecteert op goedheid helaas. Anders zouden alle terroristen en criminelen wel kanker krijgen. Of vind je hier wel een antwoord op in je religie ?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:30 schreef selen het volgende:
[..]
Maar waarom het onstaat bij onschuldige jonge kinderen kan ik jou niet uitleggen.
Je kunt toch gewoon je eigen lokaaltje reserveren? Als mannelijke studenten ook een eigen lokaaltje willen reserveren maakt dat verder ook niets uit, lijkt me. Althans, ik heb op mijn univeristeit nog nooit moeite gehad met het reserveren van lokaaltjes.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:19 schreef selen het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord, een lokaaltje reserveren is denk ik niet voldoende omdat er ook mannelijke studenten een gebedsruimte willen. Dus dan zou je steeds 2 lokalen moeten reserveren.
Waarom is een irrelevante vraag, die mensen alleen maar stellen omdat ze gewoon niet kunnen dealen met de werkelijkheid.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:30 schreef selen het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het toilet kan dat gewoon.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:33 schreef Inspireme het volgende:
En waar wil je de wassing gaan doen?
Ja maar dat is echt niet fijn, soms komen er mensen binnen en dan moet je halverwege het gebed stoppen.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:31 schreef Momo... het volgende:
Er zijn toch altijd wel wat lokalen vrij ? Kun je die niet gebruiken?
Ga je ons nou serieus proberen wijs te maken dat je enkel met pure concentratie goed kan bidden? Het is geen tentamen ja.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:36 schreef selen het volgende:
[..]
Ja maar dat is echt niet fijn, soms komen er mensen binnen en dan moet je halverwege het gebed stoppen.
Dan hang je een papiertje op ofzo met aub niet storen.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:36 schreef selen het volgende:
[..]
Ja maar dat is echt niet fijn, soms komen er mensen binnen en dan moet je halverwege het gebed stoppen.
Omdat de wetenschap niet alles kan verklaren heb jij een gebedsruimte nodig? Staat dat ook in DSM V?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:30 schreef selen het volgende:
[..]
Dat heb ik nou tijdens het poepen in een openbare ruimte. Komen er mensen binnen moet ik stoppen.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:36 schreef selen het volgende:
[..]
Je kunt de kolfruimte reserveren.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:36 schreef selen het volgende:
[..]
Je moet ook niet in de wasbak schijten maar in zo'n hokjequote:Op zondag 15 februari 2015 22:40 schreef Scorpie het volgende:
Dat heb ik nou tijdens het poepen in een openbare ruimte. Komen er mensen binnen moet ik stoppen.
een bekrompen gedachtegoed.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door een opleiding te volgen waar je vervolgens niks mee gaat doen? Logisch wel.
Realiteit. Jij bent er ook 1 die gaat eisen dat je alleen vrouwen mag behandelen, en geen 1 ziekenhuis zit op jouw bekrompen geest te wachten op dat vlak.quote:
Hoe weet je dat?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
, en geen 1 ziekenhuis zit op jouw bekrompen geest te wachten op dat vlak.
Weet je wat pas bekrompen is? Denken dat je een gebedsruimte voor enkel vrouwen mag eisen omdat jij in een verhaaltje gelooft.quote:
Omdat Nederland. We hebben hier geen Islamitische ziekenhuizen.quote:
Dit zie je zo vaak, van die bekeerde mensen die dan helemaal doorslaan omdat ze in hun jeugd <insert random reden> en daardoor een tik van de molen hebben gehad en hun verlossing hebben gevonden in een fantasieboekje met verzonnen verhaaltjes.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:53 schreef Momo... het volgende:
Ik zie in een ander topic van je dat je volgens mij een Nederlandse achtergrond hebt en behoorlijk streng staat in je geloof.
Niet radicaliseren aub, als je echt als strenge moslim wilt leven kun je misschien beter verhuizen naar een ander land. Nederland heeft als land al best veel geregeld voor verschillende geloofsovertuigingen vind ik zelf(In veel islamitische landen is dat niet zo) . Er zijn grenzen daarin(zie bijvoorbeeld je schoolzwemmen topic). Op zich zou een Universiteit wel een gebedsruimte moeten hebben normaal gesproken, maar je kunt niet verwachten dat een apart voor voor islamitische vrouwen maken.
Dat is logisch, omdat je gescheiden moet bidden (dat is overal zo).quote:Op zondag 15 februari 2015 22:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Weet je wat pas bekrompen is? Denken dat je een gebedsruimte voor enkel vrouwen mag eisen omdat jij in een verhaaltje gelooft.
Wacht even, dit is dezelfde doos die vond dat haar dochter apart moet schoolzwemmen en dat de school dat maar even moet regelen?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:53 schreef Momo... het volgende:
Ik zie in een ander topic van je dat je volgens mij een Nederlandse achtergrond hebt en behoorlijk streng staat in je geloof.
Niet radicaliseren aub, als je echt als strenge moslim wilt leven kun je misschien beter verhuizen naar een ander land. Nederland heeft als land al best veel geregeld voor verschillende geloofsovertuigingen vind ik zelf(In veel islamitische landen is dat niet zo) . Er zijn grenzen daarin(zie bijvoorbeeld je schoolzwemmen topic). Op zich zou een Universiteit wel een gebedsruimte moeten hebben normaal gesproken, maar je kunt niet verwachten dat een apart voor voor islamitische vrouwen maken.
Ja dat kan.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Op het toilet kan dat gewoon.
Ik acceptaar het wel hoor, maar zodra jij speciale eisen gaat stellen en dan ook nog eens vindt dat mensen daarnaar MOETEN handelen mag je ophoepelen. Speciaal doen doe je maar lekker thuis.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:56 schreef selen het volgende:
[..]
Dat is logisch, omdat je gescheiden moet bidden (dat is overal zo).
Jij bent continu mensen aan het betichten en stigmatiseren. Jij accepteert andere culturen, gewoontes, geloofsovertuigingen etc. niet. Ik heb dat niet, ik heb geleerd van mijn geloof om dit juist wel te accepteren. Geloof 'leert' je ook om wederzijds respect te hebben. Dit heb jij absoluut niet, en daarom zul jij en je toekomstige kinderen/gezin altijd opzoek zijn naar een morele richtkader.
Ah, als TS graag een prive ruimte wilt om niet gestoord te worden door vreemden terwijl ze dagelijks braaf op haar knietjes gaat voor Mohammed. Moet ze dat zelf wetenquote:
Maar er is al een gebedsruimte bij de VU (en EUR) alleen voor vrouwen. Andere universiteiten weet ik niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:53 schreef Momo... het volgende:
Je moet heel snel je mond houden over acceptatie, dat woord ken je namelijk niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:56 schreef selen het volgende:
[..]
Jij bent continu mensen aan het betichten en stigmatiseren. Jij accepteert andere culturen, gewoontes, geloofsovertuigingen etc. niet. Ik heb dat niet, ik heb geleerd van mijn geloof om dit juist wel te accepteren. Geloof 'leert' je ook om wederzijds respect te hebben. Dit heb jij absoluut niet, en daarom zul jij en je toekomstige kinderen/gezin altijd opzoek zijn naar een morele richtkader.
Ja, bekeerd, roomblank, geradicaliseerd, niqaab dragend, the works.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wacht even, dit is dezelfde doos die vond dat haar dochter apart moet schoolzwemmen en dat de school dat maar even moet regelen?Viel te verwachten eigenlijk.
Gezamenlijk met joodse en christelijke vrouwen?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:59 schreef selen het volgende:
[..]
Maar er is al een gebedsruimte bij de VU (en EUR) alleen voor vrouwen. Andere universiteiten weet ik niet.
Nee, check d'r pohiquote:Op zondag 15 februari 2015 23:00 schreef Spanky78 het volgende:
Dit kan toch niet echt waar zijn? Dit is een trol hoop ik.
Wie houdt je tegen om daar te gaan studeren? Dat ze het daar geregeld hebben vind ik prima, maar daaraan kun je nog geen rechten ontlenen dat ze dat op de UU of de TU Delft ook maar zouden moeten doen.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:59 schreef selen het volgende:
[..]
Maar er is al een gebedsruimte bij de VU (en EUR) alleen voor vrouwen. Andere universiteiten weet ik niet.
Echt, je zou toch zeggen dat dit soort idioten alleen in Raqqa te vinden zijn. Daar heb je iig wel voldoende gebedsruimte.quote:
Andere geloven zijn natuurlijk van harte welkom, maar in principe komen alleen moslims.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:00 schreef Momo... het volgende:
[..]
Gezamenlijk met joodse en christelijke vrouwen?
Bij de meeste universiteiten heb je volgens mij een bid ruimte.
Dat is dan een tegemoetkoming van die uni, betekent niet dat jouw uni er eentje MOET regelen. Is dit nou echt zo moeilijk te begrijpen?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:59 schreef selen het volgende:
[..]
Nou Ik vind wel dat je als universiteit een soort morele verplichting heb tov je studenten. En op zn minst gehoor zal geven..quote:Op zondag 15 februari 2015 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wie houdt je tegen om daar te gaan studeren? Dat ze het daar geregeld hebben vind ik prima, maar daaraan kun je nog geen rechten ontlenen dat ze dat op de UU of de TU Delft ook maar zouden moeten doen.
Niemand houdt je tegen om een voorstel in te dienen hoor. Maar ga dan niet lopen eisen op basis van de grondwet, want dan kom je nog dommer over dan nu.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:05 schreef selen het volgende:
[..]
Nou Ik vind wel dat je als universiteit een soort morele verplichting heb tov je studenten. En op zn minst gehoor zal geven..
Hier op de TU liep ik laatst in de aula opeens een kring van hardop biddende christenen tegen het lijf, hand in hand zeiden ze één voor één dingen en ze deden het bovendien gewoon in een openbare ruimte...quote:Op zondag 15 februari 2015 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wie houdt je tegen om daar te gaan studeren? Dat ze het daar geregeld hebben vind ik prima, maar daaraan kun je nog geen rechten ontlenen dat ze dat op de UU of de TU Delft ook maar zouden moeten doen.
Aan welke morele verplichtingen mogen wij jou houden?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:05 schreef selen het volgende:
[..]
Nou Ik vind wel dat je als universiteit een soort morele verplichting heb tov je studenten. En op zn minst gehoor zal geven..
Nou en?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:09 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Hier op de TU liep ik laatst in de aula opeens een kring van hardop biddende christenen tegen het lijf, hand in hand zeiden ze één voor één dingen en ze deden het bovendien gewoon in een openbare ruimte...
En in een verstaanbare taal?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:09 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Hier op de TU liep ik laatst in de aula opeens een kring van hardop biddende christenen tegen het lijf, hand in hand zeiden ze één voor één dingen en ze deden het bovendien gewoon in een openbare ruimte...
Ze creeëren zo hun eigen ruimte. Iedereen loopt er met een ruime boog omheen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:09 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dat TS niet zo moet huilen, omdat bidden waar dan ook gewoon kan. Dat er af en toe een paar mensen langslopen zou geen zak uit moeten maken.quote:
Is niet echt nodig toch?quote:
Nee het moet wel gescheiden zijn. Als er een man voor je bid (of andersom vrouw) dan is je gebed niet meer geldig.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:45 schreef BrokenBoy het volgende:
Zover ik weet is het gewoon toegestaan dat mannen en vrouwen samen in één ruimte bidden. Het is in ieder geval niet van de Sunna dat mannen en vrouwen apart zouden moeten bidden. Ik begrijp niet waarom je graag twee gebedsruimtes wilt hebben, behalve om de reden dat zo´n ruimte misschien te klein is voor iedereen die daar wilt bidden, maar dan zou je uiteraard een grotere ruimte kunnen regelen.
Iedereen mag komen. De ruimte zal wel vooral ingericht worden voor islamitische studenten.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Misleidende OP. TS wil helemaal geen gebedsruimte. TS wil twee gescheiden gebedsruimtes waar allen moslims mogen komen.
Ik hoop dat die universiteit daar niet aan mee zal werken.
Ja, dat zeg ik. Alleen voor moslims.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef selen het volgende:
[..]
Iedereen mag komen. De ruimte zal wel vooral ingericht worden voor islamitische studenten.
Racisme gespot.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef selen het volgende:
[..]
Iedereen mag komen. De ruimte zal wel vooral ingericht worden voor islamitische studenten.
jouw religie wel?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:30 schreef selen het volgende:
[..]
leuke jongens zijn datquote:Op zondag 15 februari 2015 23:09 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
En moet je ook nog rondjes springen op 1 been terwijl je een kip nadoet om je gebed geldig te maken, of is dat net wat te? Kinderachtige regels zeg, klinkt als iets wat kinderen verzinnen om meiden uit hun boomhut te houden.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef selen het volgende:
[..]
Nee het moet wel gescheiden zijn. Als er een man voor je bid (of andersom vrouw) dan is je gebed niet meer geldig.
nu ik er zo over nadenk wel opmerkelijk dat dat er niet is. Vooral gezien de grote moslim populatie.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:16 schreef Santello het volgende:
Vraag je SLB'er wie dit eventueel mogelijk zou kunnen maken. Ze hebben meestal wel een idee bij wie je terecht kan.
Vervolgens vraag je het gewoon. Als je een nee krijgt kun je voorstellen om een onderzoeksrapport aan te leveren.
- Is er animo?
- Is er plek?
etc
Mocht dat allemaal niet lukken dan gaat het helaas niet gebeuren. Bij mij op de HvA hebben we ook geen eigen plek. De ene keer bid ik in een leeg lokaal. De andere keer gewoon op een trappengang die niet vaak gebruikt wordt.
Succes.
Dat we veel moslims hebben betekent natuurlijk niet gelijk dat er veel moslims WO doen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
nu ik er zo over nadenk wel opmerkelijk dat dat er niet is. Vooral gezien de grote moslim populatie.
je bent wel een baas als je wo doet aan de hva..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat we veel moslims hebben betekent natuurlijk niet gelijk dat er veel moslims WO doen.
Oh, dacht de hele tijd fat het over een uni ging, omdat er ook een vergekijking werd getrokken met andere uni's.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
je bent wel een baas als je wo doet aan de hva..
Ik moest een beetje heul erg lachen.quote:
Ga zelf weg.quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:47 schreef Unites het volgende:
Ga weg. Ik word zo moe van dit soort mensen.
quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef selen het volgende:
[..]
Nee het moet wel gescheiden zijn. Als er een man voor je bid (of andersom vrouw) dan is je gebed niet meer geldig.
http://www.fatihcamii.nl/(...)icle&id=63&Itemid=81quote:Hoewel volgens de Islam vrouwen en mannen in dezelfde ruimte het verplichte gebed kunnen verrichten, is het de gewoonte geworden dat de vrouwen in de moskee in een, door een traliehek of gordijn gescheiden achtergedeelte of op de galerij bidden.
Hoewel deze gewoonte de indruk wekt dat vrouwen tijdens het bidden onherroepelijk gescheiden moeten zijn van de mannen; dat zij de mannen niet mogen zien en de mannen hen niet, is er in werkelijkheid geen enkele reden waarom zij niet samen met de mannen in een ruimte, zonder van elkaar gescheiden te zijn door tralies of een gordijn het verplichte gebed zouden kunnen verrichten.
veel vrouwen voelen zich dan meestal niet op hun gemak , dus het is voor de hand liggend dat het vaak gescheiden is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:32 schreef agter het volgende:
[..]
[..]
http://www.fatihcamii.nl/(...)icle&id=63&Itemid=81
Lijkt me dus geen verplichting, maar meer een eigen keuze.
Zoveel mensen voelen zich in bepaalde situaties niet op hun gemak. Geloof geeft je geen voorrang op een aanpassing.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:56 schreef selen het volgende:
[..]
veel vrouwen voelen zich dan meestal niet op hun gemak , dus het is voor de hand liggend dat het vaak gescheiden is.
Ik begrijp de link nietquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:59 schreef Zolder het volgende:
[..]
Zoveel mensen voelen zich in bepaalde situaties niet op hun gemak. Geloof geeft je geen voorrang op een aanpassing.
Mag je wel met ongelovigen op een forum communiceren? Straks is je volgende gebed niet geldig en moet je voor straf 10 rondjes om je huis heen lopen.quote:
Eerst schreef je dat je gebed niet geldig was, maar dat is dus onzin.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:56 schreef selen het volgende:
[..]
veel vrouwen voelen zich dan meestal niet op hun gemak , dus het is voor de hand liggend dat het vaak gescheiden is.
Beste,quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:37 schreef agter het volgende:
[..]
Eerst schreef je dat je gebed niet geldig was, maar dat is dus onzin.
Het is puur iets cultureels dat jij je niet prettig voelt als er ook mannen aanwezig zijn. Geen noodzaak om het te scheiden.
Weet je, in Nederland wordt er geen man/vrouw onderscheid gemaakt.
Mss wordt het eens tijd om je wat meer aan te passen.
Je geloof beleiden, dat kun je in vrijheid doen in Nederland. Maar kom niet met allerlei achterlijke tradities aan die je dan anderen op wil leggen.
Angstcultuur gespot!quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:56 schreef selen het volgende:
[..]
Je kunt toch zelf de Koran lezen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:51 schreef selen het volgende:
[..]
Beste,
Ik ben zelf geen islamitisch geleerde, dus ik weet niet alles. Sommige mensen beweren dat het gebed niet geldig is als het gemengd is met vrouwen, en andere weer wel.
Daarnaast is er geen sprake van 'aanpassen'. Ik betaal belasting, ik heb de Nederlandse taal geleerd, ik werk en studeer. Als je het hebt over 'aanpassen' in de zin van 'pas je geloof aan', dat ga ik niet doen.
Het is logisch om gescheiden te bidden, want de meerderheid van de moslims kiest daarvoor. En ik dwing niemand om gescheiden te bidden, het is alleen een keuze van de meerderheid,
Ik geloof in het hiernamaals.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:09 schreef S2Madness het volgende:
Heerlijk om te zien hoe jij dmv je vrijwillig gekozen levensovertuiging jezelf zo erg beperkt in dit eenmalige leven dat je hebt.
Is dat ook gescheiden op basis van geslacht?quote:
Deze bedoel je?quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:47 schreef agter het volgende:
Doet me denken aan dat topic van die vrouw die wilde dat haar dochtertje op de basisschool gescheiden zwemles kreeg.
Volgens haar moest dat ook van de Islam.
Want? In Nederland hebben mannen en vrouwen geen gelijke rechten?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:19 schreef selen het volgende:
[..]
Foutje van de natuur. Niet door 1 of andere hogere macht hoor.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:30 schreef selen het volgende:
[..]
Die religie is gebouwd op die terroristenquote:Op zondag 15 februari 2015 22:32 schreef Momo... het volgende:
[..]
Omdat natuur niet selecteert op goedheid helaas. Anders zouden alle terroristen en criminelen wel kanker krijgen. Of vind je hier wel een antwoord op in je religie ?
Hey, dank! Zie nu dat het dezelfde TS is.quote:
Ik zie in de kerk en aan de etenstafel niemand separaat bidden hoor. Dat is in een geloof als de islam zo, omdat die de rechten van vrouwen achterstelt tov mannen. En dat is discriminatie en dus strafbaar in Nederland.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:56 schreef selen het volgende:
[..]
Dan ga je daar toch studeren?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:59 schreef selen het volgende:
[..]
Mij doet het denken aan de discussie over gescheiden WC's.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:47 schreef agter het volgende:
Doet me denken aan dat topic van die vrouw die wilde dat haar dochtertje op de basisschool gescheiden zwemles kreeg.
Volgens haar moest dat ook van de Islam.
Waarom moet een wetenschappelijk instituut zich bezig houden met religieuze zaken? Religie is iets in je eigen tijd.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:05 schreef selen het volgende:
[..]
Je mag wel in 1 bed slapen met een vrouw van dat achterlijke geloof?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef selen het volgende:
[..]
Waarom voornamelijk voor islamitische? Dat is discriminatie!quote:Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef selen het volgende:
[..]
Nee, de islam 'ziet' de vrouwen als een soort diamant. Een diamant hoor je te beschermen en te behoeden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zie in de kerk en aan de etenstafel niemand separaat bidden hoor. Dat is in een geloof als de islam zo, omdat die de rechten van vrouwen achterstelt tov mannen. En dat is discriminatie en dus strafbaar in Nederland.
Gaat hem om de HVA? Daar zitten ze altijd onderaan de trap in de parkeerquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
je bent wel een baas als je wo doet aan de hva..
Maar eerder zei je dat het een verplichting was.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:56 schreef selen het volgende:
[..]
Misschien moet je je juist wel wat aanpassen aan de in Nederland geldende normen en waarden alsmede wetten als je hier wilt wonen. En nee, niet je geloof aanpassen. Maar wel dusdanig aanpassen dat je anderen niet lastig valt met je geloof(sovertuiging) en die normen en waarden op wilt leggen aan anders gelovigen of ongelovigen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:51 schreef selen het volgende:
[..]
Beste,
Ik ben zelf geen islamitisch geleerde, dus ik weet niet alles. Sommige mensen beweren dat het gebed niet geldig is als het gemengd is met vrouwen, en andere weer wel.
Daarnaast is er geen sprake van 'aanpassen'. Ik betaal belasting, ik heb de Nederlandse taal geleerd, ik werk en studeer. Als je het hebt over 'aanpassen' in de zin van 'pas je geloof aan', dat ga ik niet doen.
Het is logisch om gescheiden te bidden, want de meerderheid van de moslims kiest daarvoor. En ik dwing niemand om gescheiden te bidden, het is alleen een keuze van de meerderheid,
Is dat wetenschappelijk bewezen dan?quote:
Als ze door de ouders aan elkaar uitgehuwelijkt worden natuurlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:07 schreef agter het volgende:
[..]
Hey, dank! Zie nu dat het dezelfde TS is.
Dus gescheiden bidden, kindertjes op gescheiden zwemles.
Wanneer komen mannen en vrouwen elkaar dan nog tegen?
Bij het gebed haal je je zaakje toch niet uit je broek mag ik hopen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mij doet het denken aan de discussie over gescheiden WC's.
Bleek opeens dat daar wel een heleboel users daar voor zijn ivm "ongemakkelijk voelen".
Apart dat dezelfde argumenten in geval X wel tellen en in geval Y niet. Zal wel weer "anders zijn".....
quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:12 schreef selen het volgende:
[..]
Nee, de islam 'ziet' de vrouwen als een soort diamant. Een diamant hoor je te beschermen en te behoeden.
Ja, vooral door de islamitische jongeren inderdaad als je hoort wat ze blondjes naroepen op straatquote:Tegenwoordig wordt in de westerse wereld de vrouw aangezien als een soort lustobject en sekssymbool.
...typische gelovigenlogica dit.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:51 schreef selen het volgende:
Het is logisch om gescheiden te bidden, want de meerderheid van de moslims kiest daarvoor.
quote:Op zondag 15 februari 2015 23:06 schreef agter het volgende:
Faciliteren in een gebedsruimte vind ik wel van deze tijd.
Want als een vrouw een plasje doet op de heren Wc, dant telt dat plasje niet?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mij doet het denken aan de discussie over gescheiden WC's.
Bleek opeens dat daar wel een heleboel users daar voor zijn ivm "ongemakkelijk voelen".
Apart dat dezelfde argumenten in geval X wel tellen en in geval Y niet. Zal wel weer "anders zijn".....
Jij voelt je ongemakkelijk als iemand naast je in een apart WC-hokje zijn zaakje uit z'n broek haalt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:17 schreef sanger het volgende:
Bij het gebed haal je je zaakje toch niet uit je broek mag ik hopen?
Een gemeenschappelijke ruimte, noem het een stiltecentrum of zo, vind ik wel passen. Kunnen alle religies in terecht. Net als in het ziekenhuis, daar heb je dat ook vaak.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]!!!!!!!!!!
Anders pas je je even aan aan het land waar je woont in plaats van dat je verwacht dat een niet islamitisch land gaat buigen naar de wensen van prinses selen. Religie, en zeker die haatreligie, is absoluut niet meer van deze tijd.
Als je perse moet bidden of allah je alsjeblieft vergeeft voor alle zonden die je blijkbaar die dag weer bij elkaar gesprokkeld hebt doe je dat maar op de plee.
Ik pis als man meestal in het urinoir, en ga niet zittend plassen in een hokjequote:Op woensdag 18 februari 2015 16:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij voelt je ongemakkelijk als iemand naast je in een apart WC-hokje zijn zaakje uit z'n broek haalt?
Maar dan moet het niet ingericht worden voornamelijk voor moslims. Gewoon een geheel lege ruimte qua aankleding. Kan geen enkel geloof er aanstoot aan nemen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:22 schreef agter het volgende:
[..]
Een gemeenschappelijke ruimte, noem het een stiltecentrum of zo, vind ik wel passen. Kunnen alle godsdiensten in terecht. Net als in het ziekenhuis, daar heb je dat ook vaak.
Kan je ook tegoedbonnen kopen bij een iman ? Of krijg je een herkansing? Of werken jullie nog met aflaten. Gewoon zomaar wat vragen die me te binnen schieten bij deze debiele opmerkingquote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef selen het volgende:
[..]
Dan is het ongeldig schijnbaar.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:20 schreef agter het volgende:
[..]
Want als een vrouw een plasje doet op de heren Wc, dant telt dat plasje niet?
Inderdaad, overschrijding van artikel 1 uit de grondwet.quote:
En omdat artikel 1 eerder komt dan de door TS aangehaalde regels geldt deze eerst!quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kan je ook tegoedbonnen kopen bij een iman ? Of krijg je een herkansing? Of werken jullie nog met aflaten. Gewoon zomaar wat vragen die me te binnen schieten bij deze debiele opmerking
[..]
Inderdaad, overschrijding van artikel 1 uit de grondwet.
Ja, zoiets.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan moet het niet ingericht worden voornamelijk voor moslims. Gewoon een geheel lege ruimte qua aankleding. Kan geen enkel geloof er aanstoot aan nemen.
Wie bepaalt dat islam "niet meer van deze tijd is'"?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]!!!!!!!!!!
Anders pas je je even aan aan het land waar je woont in plaats van dat je verwacht dat een niet islamitisch land gaat buigen naar de wensen van prinses selen. Religie, en zeker die haatreligie, is absoluut niet meer van deze tijd.
Als je perse moet bidden of allah je alsjeblieft vergeeft voor alle zonden die je blijkbaar die dag weer bij elkaar gesprokkeld hebt doe je dat maar op de plee.
In het westen komt dat juist over het algemeen veel minder voor dan in landen waar de rechten van vrouwen een stuk beperkter zijn, zoals het midden-oosten. Waarom denk je anders dat vrouwen zich daar bedekt moeten kleden? Dat is niet omdat men zoveel respect voor vrouwen heeft, maar juist andersom.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:12 schreef selen het volgende:
Tegenwoordig wordt in de westerse wereld de vrouw aangezien als een soort lustobject en sekssymbool.
Idd.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:33 schreef Semisane het volgende:
[..]
In het westen komt dat juist over het algemeen veel minder voor dan in landen waar de rechten van vrouwen een stuk beperkter zijn, zoals het midden-oosten. Waarom denk je anders dat vrouwen zich daar bedekt moeten kleden? Dat is niet omdat men zoveel respect voor vrouwen heeft, maar juist andersom.
Men heeft zelfs zo weinig respect voor vrouwen dat men, in een soort spectaculaire vorm van "victim-blaming", eist dat de vrouw zich bedekt kleed want anders is haar veiligheid niet gegarandeerd (lees: dan is het risico op aanranding/verkrachting zeer groot).
Ik ken de cijfers niet, maar het zou me totaal niet verbazen als de aanranding/verkrachting-cijfers vele malen hoger zijn in landen waar vrouwen qua rechten veel beperkter af zijn, dan hier in het "westen".
Is dat zo?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:33 schreef Semisane het volgende:
[..]
In het westen komt dat juist over het algemeen veel minder voor dan in landen waar de rechten van vrouwen een stuk beperkter zijn, zoals het midden-oosten. Waarom denk je anders dat vrouwen zich daar bedekt moeten kleden? Dat is niet omdat men zoveel respect voor vrouwen heeft, maar juist andersom.
Men heeft zelfs zo weinig respect voor vrouwen dat men, in een soort spectaculaire vorm van "victim-blaming", eist dat de vrouw zich bedekt kleed want anders is haar veiligheid niet gegarandeerd (lees: dan is het risico op aanranding/verkrachting zeer groot).
Ik ken de cijfers niet, maar het zou me totaal niet verbazen als de aanranding/verkrachting-cijfers vele malen hoger zijn in landen waar vrouwen qua rechten veel beperkter af zijn, dan hier in het "westen".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |