Dat is met het donker wel zo maar met licht is ie heel lelijk helaas.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:39 schreef nikky het volgende:
Dat groene vind ik ook een mooie kleur voor je kast.
Leuk!quote:Op zondag 15 februari 2015 21:38 schreef Puala het volgende:
Nu ik de OP zo zie ga ik eens even wat foto's van voor en na naast elkaar zetten
Hij staat nog in de schuur? Wel een ruitje kapot. Maar niet meer in huis neequote:Op zondag 15 februari 2015 21:43 schreef Bartjebart het volgende:
Ik zie nu in de OP zo'n karakteristiek halfrond raampje, dat is er niet meer of wel?
Haha goede keuze!quote:Op zondag 15 februari 2015 21:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Hij staat nog in de schuur? Wel een ruitje kapot. Maar niet meer in huis nee
Jepquote:Op zondag 15 februari 2015 21:45 schreef Bartjebart het volgende:
Die verfstaaltjes; is dat blauwe Turqoise Holiday?
Die heb ik hier in hoogglans op de trap. Is wel echt heeeeeeeeel donker!quote:
Pics!quote:Op zondag 15 februari 2015 21:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Die heb ik hier in hoogglans op de trap. Is wel echt heeeeeeeeel donker!
Ik maak morgen wel even een fotootje.quote:
En?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:52 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik maak morgen wel even een fotootje.
Ik zou wel echt een afwijkende kleur van de muur pakken, dus of de hele donkere of de een na lichte. Anders gaat ie een beetje op in de muur en das zonde.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik mag jouw manier van denken wel. Ik zat ook aan die blauwe rechts te denken. Maar voor binnen vond ik hem niet tof. Zou je dan de lichte pakken? Die wijkt heel minimaal af van de muur. Of die een na lichte? Die wijkt wat meer af en zou wel mooi kunnen zijn denk ik.
quote:Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik zou wel echt een afwijkende kleur van de muur pakken, dus of de hele donkere of de een na lichte. Anders gaat ie een beetje op in de muur en das zonde.
Mijn tafel is nu nog te klein voor de hoeveelheid centraaldozen. Dus er is er nu nog een over. Zodra de tafel groter is en de lampen passen komt hij er bij. Maar de tafel moet ik nog even makenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:47 schreef bbtb77 het volgende:
Heb je nu een lamp te weinig of een centraaldoos teveel?
Die heb ik juist uit gezet voor deze foto ivm troepquote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:46 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Ik zeg : onderbouwlichies in de keuken met dimmer ! ( niet zijnde 3hoekspots, want die schijnen recht je gezicht in)
Vette trapquote:Op maandag 16 februari 2015 21:03 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn work-in-progress
Jan van Haasterenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:58 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Zo. Tot zover mijn avond. Morgen een 2e laag.
Ik heb er vanavond nog 2 gekocht voor mezelf en 2 voor mijn moeder. In de aanbieding bij de gamma. 90% korting. Blijf een hollander hequote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:09 schreef nikky het volgende:
[..]
Jan van Haasteren.
Daarvan heb ik vroeger ook tientallen gehad. Waaronder de grootste en de langste.
Leuk!
Kom jij hem brengen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:10 schreef Gieliovd het volgende:
komt wel goed schatje, neem een Roosvicee
![]()
Ooooe wie deed dat mooie schilderen ook alweer...
Ja ben er ook wel blij mee. Het is wel heftig en enorm aanwezig.quote:
Jij laat er geen gras over groeien! Goede keusquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:58 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Zo. Tot zover mijn avond. Morgen een 2e laag.
Niets mis met aanwezigquote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:58 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja ben er ook wel blij mee. Het is wel heftig en enorm aanwezig.
Maar je kast heeft dezelfde kleur gekregen zie ik? ook hoogglans? Gaaf!
Ik vind hem al heel lang gaaf, maar niet voor de hele kast. Dus met het idee van de binnenkant een andere kleur was ik overtuigdquote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:27 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Jij laat er geen gras over groeien! Goede keus
3 meter kabel, als je dan nog niet over de bank komt weet ik het ook niet meerquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:08 schreef Puala het volgende:
Ja dat dacht ik ook. Maar mijn bank staat dus voor 2 van de stopcontacten die er achter zitten. En nu heb ik alsnog vanuit de erker een stekkerblok naar de bank liggen, omdat ik anders een te kort snoertje aan mijn telefoonoplader heb
Over de bank komen is het probleem nietquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
3 meter kabel, als je dan nog niet over de bank komt weet ik het ook niet meer: http://www.banggood.com/3(...)ng-HTC-p-942892.html
WIE WIEquote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:07 schreef Puala het volgende:
Vandaag trouwens het startschot gegeven voor de hal. Er komt een FOK!ster een deurschildering maken![]()
![]()
Awwwwwwwwwwwwwwwwwquote:Op woensdag 18 februari 2015 18:17 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik had die prachtige kast wit gehouden met die kleur van je blauwe muur an de binnenkant, vloeit het mooi over zonder de kamer kleiner te laten lijken, eventueel de plankjes beplakt met iets lolligs maar soit, ik ben nogal van de antikleuren, hoe meer kleuren in een relatief kleine kamer, des te kleiner oogt het.
Maar een muurschildering, ik dacht ook meteen aan Innepin, die is een heldin in de meest prachtige schilderingen
Gewoon een usb verlengkabel gebruiken. Die heb jij als IT'er misschien nog wel ergens in een doos liggenquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:24 schreef Puala het volgende:
[..]
Over de bank komen is het probleem niet![]()
![]()
Maar mijn iphone laad er slecht mee op denk ik
Mag ik? Ja je kan het vast wel hebben.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:17 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik had die prachtige kast wit gehouden met die kleur van je blauwe muur an de binnenkant, vloeit het mooi over zonder de kamer kleiner te laten lijken, eventueel de plankjes beplakt met iets lolligs maar soit, ik ben nogal van de antikleuren, hoe meer kleuren in een relatief kleine kamer, des te kleiner oogt het.
Maar een muurschildering, ik dacht ook meteen aan Innepin, die is een heldin in de meest prachtige schilderingen
Ze mogen het weten hoorquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:33 schreef innepin het volgende:
[..]
WIE WIE![]()
(hey, als er dan toch een mogelijkheid is tot gratiesj reclame, dan wil ik het hebben ook)
edit: oh wacht, het was al gezegdOh well.
Nee die heb ik niet geloof ik. Of alleen eentje van 5 meter en dat is weer een beetje overkill. Al kan ik dan misschien wel het toilet halenquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:51 schreef eltinio het volgende:
[..]
Gewoon een usb verlengkabel gebruiken. Die heb jij als IT'er misschien nog wel ergens in een doos liggen
quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:04 schreef KaBuf het volgende:
Moet toch nog best te doen zijn?
Alhoewel ik bijvoorbeeld niet weet hoe je tuin eruit ziet of hoeveel dozen je moet uitpakken.
Ik heb niks gezegd.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:23 schreef Puala het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Dozen weet ik ook niet. Ik moet vooral nog wat van die dozen door met allerlei klein grut wat er in gemikt is en waarvan ik weet dat het wel handig is om te hebben maar niet weet waar ik het moet laten. Dus ik gok dat ik die de zolder op ga schuiven en als ik ze over een half jaar nog niet mis ze weg ga gooien
Mocht je nog eens hulp nodig hebben in het weekend (met iets simpels als de tuin leeghalenquote:
Het zijn geen moeilijke dingen meer die op dit lijstje staan. En je bent altijd welkom. Laat maar weten wanneer jij tijd hebtquote:Op donderdag 19 februari 2015 10:00 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Mocht je nog eens hulp nodig hebben in het weekend (met iets simpels als de tuin leeghalen), kan je altijd DM'en. Als ik niks heb, kan en wil ik uiteraard helpen.
Zo nu klopt ie weer. Je had een [ / q u o t e ] te veel weg gehaaldquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:10 schreef knoblaucha6 het volgende:
Whahaha, tuurlijk mag jij datEn je hebt wellicht nog hartstikke gelijk ook, wij zijn ooit begonnen met veel blauw, zalmroze en (gruwel) zelfs bloemetjesgordijnen (en nog opgenomen ook, met strikjes
) truttafeltjes met uiteraard dezelfde stof erover als die gordijnen en dan zal ik het maar niet hebben over messing lampen met een franse lelie-matglazen-kappen en zulke bagger. Oh mijn hemel....maar toen vonden we dat prachtig
![]()
En nu 30 jaar later alles strak, glad en zwart-wit-rvs want och, als je zelf niet zo heel erg strak meer bent dan je huis maar ter compensatieDus ja, het is de leeftijd
![]()
Overigens is die kast een beeldje en die kleur blauw op de muur vind ik serieus heerlijk mooi fris.
Wel koffie met wat lekkers er bij hoop ik?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:22 schreef knoblaucha6 het volgende:
Sorry, de quote ging niet helemaal goed, mijn aandacht lag meer bij de bomenridders die mijn sierperen aan het snoeien zijn en die wilden koffie![]()
Mocht je ooit eens usb kabels of andere computergerelateerde kabels nodig hebben, man heeft overkill van dat spul dus die graait dan wel even in die berg of er iets van je gading bij zit.
Oeh nicequote:Op donderdag 19 februari 2015 12:35 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik als (verRotterdamse) Limburgse zal niks lekkers bij de koffie hebben? Sterker nog, ze zitten aan Italiaanse tomatensoep met focaccia(terwijl ze al klaar zijn eigenlijk)
Het word heel simpel een gedicht op een deur. Weinig geksquote:Ben benieuwd wat Innepin voor moois gaat schilderen, is er al een plan/ontwerp?
Nicequote:Op donderdag 19 februari 2015 12:59 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik zie het voor me:
Ik woon hier
met veel plezier
ik heb helemaal zelf mijn huis
gemaakt tot een thuis
heb je commentaar
dan is dat jammer maar
als je het niet mooi vindt
heb ik een buitendeur die jou
met man of vrouw
of jou alleen
terstond en meteen
weer met de buitenwereld verbindt
En dat in prachtige sierletters...
Nee nog niet. Ik heb al veel er voor in huis, maar nog niet alles. En de stalen strip is 10 cm te lang en ik moet nog even kijken hoe ik die 10 cm ga inkorten. Ik geloof niet dat ik gereedschap daarvoor heb..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:51 schreef MaleDuck het volgende:
Wat ik me afvroeg, heb je die 'roldeur' al hangen?
OK, was wel benieuwd naar hoe het eruit zou zienquote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee nog niet. Ik heb al veel er voor in huis, maar nog niet alles. En de stalen strip is 10 cm te lang en ik moet nog even kijken hoe ik die 10 cm ga inkorten. Ik geloof niet dat ik gereedschap daarvoor heb..
Jup en zaterdag hulpquote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:04 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
OK, was wel benieuwd naar hoe het eruit zou zienMaar eerst wat andere dingetjes doen las ik
1 cm dik staal met een ijzerzaagje?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:07 schreef jpajs het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Handig vrouw gaat dat zeker redden. Even rondom aftekenen en dan vanaf alle kanten inzagen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:07 schreef Puala het volgende:
[..]
1 cm dik staal met een ijzerzaagje?
Ah. Gelukkig komt er zaterdagmiddag een sterke kerel helpenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:08 schreef jpajs het volgende:
[..]
Handig vrouw gaat dat zeker redden. Even rondom aftekenen en dan vanaf alle kanten inzagen.
Heb ik nietquote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:16 schreef hcwp het volgende:
Lukt prima, en anders even met een slijptol, dan ben je er in een paar seconden doorheen
Als deze niet wit blijft dan word het 2 tinten donkerder dan de muur is. En het worden in geen geval 3 kleuren, want ik hou van rustquote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:41 schreef Koepert het volgende:
Mbt binnenkant van de kast. Krijg je die in dezelfde kleur als de wand? (De Kamer-wand dus) Dan zou ik, als dat lukt, de achterwand van de kast in die kleur doen, de planken (kopse kanten iig) wit laten.
Maar dat is natuurlijk mijn mening en smaak
Zou er even een paar pootjes onder zetten zodat je lijst gelijk komt met je tussen dorpel van het kozijn. Geeft een rustiger beeld en je ziet de bies van de vloer doorlopen wat ruimtelijker over komt.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:41 schreef Koepert het volgende:
Mbt binnenkant van de kast. Krijg je die in dezelfde kleur als de wand? (De Kamer-wand dus) Dan zou ik, als dat lukt, de achterwand van de kast in die kleur doen, de planken (kopse kanten iig) wit laten.
Maar dat is natuurlijk mijn mening en smaak
Hij is ook erg mooiquote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Als deze niet wit blijft dan word het 2 tinten donkerder dan de muur is. En het worden in geen geval 3 kleuren, want ik hou van rust![]()
Maar voor nu: dit is hem
Die dorpel zit wel een flink stuk hoger lijkt het (>15cm). Pootjes is voor de vloer wel een goed idee. Ik zou voor pootjes gaan maar die dorpel even vergeten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:31 schreef jpajs het volgende:
[..]
Zou er even een paar pootjes onder zetten zodat je lijst gelijk komt met je tussen dorpel van het kozijn. Geeft een rustiger beeld en je ziet de bies van de vloer doorlopen wat ruimtelijker over komt.
quote:Op maandag 23 februari 2015 11:12 schreef Puala het volgende:
Ik geniet wel echt elke dag van het huis zoals het is. Zit je aan de keukentafel te puzzelen en dan zie je dit:
[ afbeelding ]
Ik ben zo benieuwd wat iedereen er van gaat vindenquote:Op donderdag 26 februari 2015 20:36 schreef belle1608 het volgende:
Zoooo gaaf wordt het, ben zo benieuwd in het echt
Ja heel tof! Ik ga als ik tijd heb van de zomer een fotoboek maken met wat quotes van hier er bij. Dan kan ik ook wat makkelijker laten zien wat ik heb gedaan als ik het er met mensen over hebquote:Op donderdag 26 februari 2015 20:16 schreef Soof-87 het volgende:
Ik had al een tijd niet meer gekeken, maar wat is het mooi geworden!!!
Dit topic blijft dan ook tof trouwens, soort van dagboek waar je in terug kunt lezen/kijken
Dankjequote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:55 schreef Kirb het volgende:
Mooi zeg!!
Dat kleurtje op je muur, is dat vintage blue?
Gedaanquote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:24 schreef innepin het volgende:
Wat een prachtig mooi huis heb je er van gemaakt Puala
p.s. mail je me nog even terug?![]()
Oeh wauw! Die rekken boven je bank zijn echt supertof!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:30 schreef Puala het volgende:
Dankjulliehet voelt heel fijn om thuis te zijn. Vandaag wat dingen opgehangen, van 2 banken 1 bank gemaak en het schoolbord zit in de verf. En wat krijg je dan? Een thuis wat bijna af is
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
In de OP van het eerste topicquote:Op zondag 1 maart 2015 14:24 schreef Amarantha het volgende:
Heb je ook al foto's van de keuken trouwens? *of heb ik daar hard overheen gekeken?*
Wel super leuk om te zien hoe het van een bouwval naar een prachtig paleisje is gegaan
quote:Op zondag 1 maart 2015 14:25 schreef Puala het volgende:
[..]
In de OP van het eerste topicEn ergens moet ook een deel zijn wat gaat over het slopen van het plafond geloof ik. Simpel keukentje. Bevalt me niet, dus op termijn ooit wil ik wat anders. Maar dan heb ik het gelijk over aanbouwen, nieuwe keuken etc. en dat weet ik niet of dat er ooit in zit
Hij is ook zeker niet gek, maar hij voldoet gewoon niet aan mijn wensen. Ik mis ruimte als ik heel eerlijk ben.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:26 schreef Amarantha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is je keuken? Ziet er best leuk vind ik
Oh laat maar dan hihiquote:Op zondag 1 maart 2015 14:28 schreef Puala het volgende:
De bovenste kastjes zijn niet diep (bord kan er in staan, meer niet). En de kastjes onder zijn vol met van rechts naar links vaatwasser-gootsteenkastje-lege hoek, niet bereikbaar-dubbel kastje met planken voor pannen - koelkast.
Hoe? Het is geen ikea keuken, dus dat past allemaal niet. En de keukenkastjes staan tegen een niet geisoleerde muur, dus zijn ok nog eens ontzettend koud. En zomaar een plaat openbreken durf ik ook niet.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:49 schreef Erasmo het volgende:
Kun je die lege hoek niet praktisch maken met zo'n carrousel? En dan de bovenste kastjes vervangen door diepere exemplaren.
Het is een ikea bank, dus er zaten gaten in de donkergrijze bank om bouten doorheen te steken. In de lichtgrijze bank heb ik gaten geboord op exact dezelfde plekken. En even de bekleding ingeknipt op de plekken waar ik wilde boren. En daarna bouten er doorheen, moeten vast en klaarquote:Op zondag 1 maart 2015 15:08 schreef LovelyLady het volgende:
Supertof die rekken boven de bank!
En hoe heb je dat met die bank gedaan?
Ik vind het echt steeds mooier en toffer worden.
fantastischequote:Op zondag 1 maart 2015 15:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is een ikea bank, dus er zaten gaten in de donkergrijze bank om bouten doorheen te steken. In de lichtgrijze bank heb ik gaten geboord op exact dezelfde plekken. En even de bekleding ingeknipt op de plekken waar ik wilde boren. En daarna bouten er doorheen, moeten vast en klaar
Ja hij is tof he? Ik ben er echt heel blij meequote:Op donderdag 5 maart 2015 20:29 schreef Amsel het volgende:
Puala ik vind je vloer zo mooi! Kun je iets zeggen over de kosten en waar je hem vandaan hebt?
Dankjewelquote:Op zondag 1 maart 2015 17:23 schreef innepin het volgende:
Dank voor de complimenten. Ik vond het gezellig Puala! Je bent een geweldige oppas én een getalenteerde dichteres
Jazeker! In eerste instantie bestrating er uit en opnieuw leggen (maar dan zonder kuilen en 20cm afloop op 3 meter. Uiteindelijk zoiets:quote:Op maandag 2 maart 2015 12:22 schreef Marthinezruit het volgende:
Ziet er super uit! Heel leuk! op naar het volgende project? Al plannen voor de tuin?
Wat ben je lief altijdquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:04 schreef knoblaucha6 het volgende:
Mooi, alles is gewoon mooi, dat gedicht ook zo op die deur(Innepin rules voor het aanbrengen)
![]()
En er zijn veel klussers op FOK! , en dat veelal kerels die echt die-hards zijn en wonderen verrichten maar jij,vrouw, bent echt "mijn" klusheldin omdát je vrouw bent (in mijn ogen meisje...niet sláán) en dat allemaal maar doet en zelfs soms nog stoerder bent dan al die enorm geweldige super klussende mannen alhier. Ik ben plaatsvervangend serieus super trots op je
Gave plank boven de televisie! Waar heb je die vandaan?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:30 schreef Puala het volgende:
Dankjulliehet voelt heel fijn om thuis te zijn. Vandaag wat dingen opgehangen, van 2 banken 1 bank gemaak en het schoolbord zit in de verf. En wat krijg je dan? Een thuis wat bijna af is
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Jaquote:
Het is gewoon een massieve vuren houten plank van 4 cm hoog en 22 cm breed van de lokale houthandel.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:28 schreef Arnax het volgende:
[..]
Gave plank boven de televisie! Waar heb je die vandaan?
Lekker simpelquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja
[..]
Het is gewoon een massieve vuren houten plank van 4 cm hoog en 22 cm breed van de lokale houthandel.
Inderdaad. En de bouten gewoon de muur in gelijk. Achteraf hadden de bouten de muur in wat langer gemogen, want het zit niet zo vast als dat je het vaak wel krijgt met die Lack plank. Ik zou er bijv. geen stapel boeken op leggen zoals ik het nu bevestigd heb. Maar dat was ook niet mijn doel. Wellicht ga ik er ooit nog iets aan doen, maar voor nu functioneert het.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:51 schreef Arnax het volgende:
[..]
Lekker simpelDie heb je gewoon vastgezet door die bouten er over de volle breedte doorheen te schroeven?
Ik zoek een alternatief voor de standaard Ikea Lack planken, maar dan wel iets zonder zichtbare plankdragers
Thanks! Ga ik zeker doenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Inderdaad. En de bouten gewoon de muur in gelijk. Achteraf hadden de bouten de muur in wat langer gemogen, want het zit niet zo vast als dat je het vaak wel krijgt met die Lack plank. Ik zou er bijv. geen stapel boeken op leggen zoals ik het nu bevestigd heb. Maar dat was ook niet mijn doel. Wellicht ga ik er ooit nog iets aan doen, maar voor nu functioneert het.
Er zijn alternatieven op pinterest te vinden. Zelfs van mensen die zelf een lack plank namaken. Wellicht kun je daar ook eens kijken?
"I did it my way "quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:45 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Dit hangt er trouwens aan boven de eettafel. Het is een schoolbord. Gisteravond toevallig mijn krijtjes weer gevonden, dus van het weekend maar eens wat leuks er op zetten
Even vraagje: is dat gewoon tuingaas? Ik vind het echt een supertof idee voor het ophangen van kaartjes en foto's en ik heb een ideale plek voor zoiets in huis.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:30 schreef Puala het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het is tuingaas met een coating er over in het grijs. Staat gewoon bij de schuttingdelen. De formaten verschillen wel per bouwmarkt. Dus het is even zoeken voor je de goeie hebt. Deze zijn 150x100 in elk geval.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Even vraagje: is dat gewoon tuingaas? Ik vind het echt een supertof idee voor het ophangen van kaartjes en foto's en ik heb een ideale plek voor zoiets in huis.
Tuurlijk komt er een foto!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is tuingaas met een coating er over in het grijs. Staat gewoon bij de schuttingdelen. De formaten verschillen wel per bouwmarkt. Dus het is even zoeken voor je de goeie hebt. Deze zijn 150x100 in elk geval.
En wel een foto he als je hem hebt hangen?![]()
![]()
Ja ik lees best wel wat negatieve recensies, maar jij denkt dat dat dus vooral mensen zijn die zelf hebben zitten prutsen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja hij is tof he? Ik ben er echt heel blij mee
Het is Flexx floors, blond eiken met bies. En die zit geloof ik rond de ¤25 per m2. Dat is wel excl. de primer die je nodig hebt vooraf. En de vloer is regelmatig in de bouwmarkt in de aanbieding.
Het vergt echter wel veel voorbereiding wil je lang een mooie vloer hebben.
Ik kan dat niet hard maken, maar als er staat "Ondergrond moet schoon, vrij van stof en droog zijn." Dan kan ik zelf ook bedenken dat als ik ergens iets ga plakken waar ik zelf ook beweeg (=stof verplaatsen). Dat het handig is om de vloer af te doen op de plek waar ik wil gaan plakken. Bij mij liep mijn moeder er met een zachte bezem omheen en die deed elk stukje voor we ergens iets plakten af. En voor we ik de primer er op deed heb ik 10x gedweild met schoon water (emmer schoon, emmer voor vies) en zo geprobeerd al het stof ook weg te krijgen.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:36 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ja ik lees best wel wat negatieve recensies, maar jij denkt dat dat dus vooral mensen zijn die zelf hebben zitten prutsen?
Ik geloof niet dat ik die snapquote:Op zondag 8 maart 2015 23:57 schreef Red_85 het volgende:
Van de foto's zie je al dat daar een 'instant easyness' hangt.
Compliment op het rustige sfeertje van je woonkamer.quote:
Tadaa:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is tuingaas met een coating er over in het grijs. Staat gewoon bij de schuttingdelen. De formaten verschillen wel per bouwmarkt. Dus het is even zoeken voor je de goeie hebt. Deze zijn 150x100 in elk geval.
En wel een foto he als je hem hebt hangen?![]()
![]()
Dankjewelquote:Op maandag 9 maart 2015 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Compliment op het rustige sfeertje van je woonkamer.
Gaaf !!quote:Op maandag 9 maart 2015 19:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Tadaa:
[ link | afbeelding ]
Ik heb een verzinkt plantenrek (betongaas?) gebruikt, Hornbach had precies de maat die ik nodig had, hoefde alleen een spijltje voor het stopcontact eruit te zagen. Nu nog even langs de action voor een bups leuke knijpertjes.
Bedankt voor de inspiratie!!![]()
Dankjewelquote:Op maandag 9 maart 2015 20:22 schreef fh101 het volgende:
Puala, ik had het eindresultaat van je woonkamer nog niet gezien, maar wat is het ontzettend gaaf en mooi en rustig enzo geworden! Echt een plek waar je thuis kunt komen. Complimenten!
Geeft niet, er komt nog meerquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:39 schreef roos85 het volgende:
Topic wat laat ontdekt
Maar wow wat is het mooi geworden!
Waarschijnlijk omdat er een ledikantje op een foto staat?quote:
Genoeg. Als dat geklus de oorzaak zou zijn kan ik kiezen uit euhm 12 ofzoquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:23 schreef Barrah het volgende:
Welke mannelijke Fokkers zijn allemaal komen helpen de laatste maanden?
Wij weten ook nog steeds niet precies wat we met onze voortuin willen gaan doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Geeft niet, er komt nog meerIk krijg nu de vraag "wat ga je met de tuin doen" en ik heb getekend. En zaterdag begon ik te twijfelen. En nu weet ik het niet meer
Tof.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:45 schreef Lienekien het volgende:
Wat een eer van je werk!
Enneh, hoe zijn je buren?
Hmm. Keertje advies vragen in je topic en die omhoog schoppen? Ik wil wel helpen denken hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wij weten ook nog steeds niet precies wat we met onze voortuin willen gaan doen.
Het stukje is niet eens zo groot (7 meter breed, 3,20 meter diep); maar het ontbreekt ons volledig aan enige inspiratie.
Alle inspiratie die je op internet tegen komt zijn geloof ik voor tuinen die minimaal twee keer zo groot zijn dan ons mini stukje tuin.![]()
Maar ziet er prachtig uit hoor Puala ! Heb je allemaal zelf gedaan meid !![]()
Fijn!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Tof.
De ene kant heeft een zoontje wat minder begaafd is en dat zorgt voor leuke gesprekken. Als we toevallig tegelijk de deur uit gaan dan klinkt er keihard "Buuuuuuufffffff" en dan vliegt er een klein blond manneke op me af.
En de andere kant oefent op zondag hun psalmen en dankzij de isolatie hoor ik die niet meer als ik beneden ben. En verder helpt de buurman met advies, spulletjes en vinden ze het erg leuk om alles te volgen.
Gelukkig
Ja dat wel. Ik heb er al een aantal staan om te groeien. Lief aanbod, maar ik ben voorzienquote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:20 schreef Zonnekoning het volgende:
Moestuintjesactie is toch al verlopen?
Ik heb er nog wel een paar voor je staan
Volg je topic overigens al vanaf het begin, erg gaaf geworden! Ook respect dat je het allemaal zelf hebt gedaan, mag je trots op zijn
Tekening ziet er goed uit, wat wil je er nog in veranderen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Geeft niet, er komt nog meerIk krijg nu de vraag "wat ga je met de tuin doen" en ik heb getekend. En zaterdag begon ik te twijfelen. En nu weet ik het niet meer
De zon komt vanaf de kant waar de aanbouw zit met keuken/bijkeuken. Dus dat blokkeert de zon. Ik zou het zitje achteraan naar het midden willen hebben en rondom planten dan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Tekening ziet er goed uit, wat wil je er nog in veranderen?
das een best gewicht voor een dakterras zeg.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:58 schreef Puala het volgende:
Zo, vanavond was het moment daar: het begin aan het volgende project![]()
Ik heb het dakterras geleegd, schoongeveegd, afgespoten en daarna voorzien van de vlondertegels die eerst beneden lagen en 2 moestuinbakken.
[ link | afbeelding ]
Morgenochtend mag ik mijn auto legen, want daar liggen al wat zakken tuinaarde in. Ik moet ook nog even de afvoer van het dak aansluiten op de andere regenpijp die wel op het riool zit. Dat gaat schelen in het zwembad wat ik elke keer in mijn tuin heb. En van de zomer komt er dan nog een keer een klein regentonnetje op het dak bij.
Ja ik had een housewarming tussendoor en dat was vooral dingen klaarzetten en opruimen. Niet zo interessant om te updaten geloof ikquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef Gieliovd het volgende:
Ik vond het al zo stil op je topic
Blij dat je weer wat voortgang hebt! Lekker aan het genieten verder in huis? Bevalt alles? Ik heb de eerste week wel een paar dingen gemerkt waarbij ik dacht "hmm...", en jij?
Is toch heerlijk, die zon naar binnen in je mooie nieuwe woonkamer
Om precies te zijn valt dat wel mee. Een zak tuinaarde van 40 liter weegt volgens google 16 kg. En er zitten er 8 op. Verdeeld over meerdere balken van het plafond er beneden met een overspanning van een 2,5 meter. Ik denk dat er met de housewarming meer gewicht op heeft gestaan in de vorm van familieledenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:44 schreef bouwboertje het volgende:
[..]
das een best gewicht voor een dakterras zeg.
Kan makkelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:44 schreef bouwboertje het volgende:
[..]
das een best gewicht voor een dakterras zeg.
Op die manier profiteer je wel veel meer van de zon inderdaad, beterquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:12 schreef Puala het volgende:
[..]
De zon komt vanaf de kant waar de aanbouw zit met keuken/bijkeuken. Dus dat blokkeert de zon. Ik zou het zitje achteraan naar het midden willen hebben en rondom planten dan.
Ah ja dat zijn van die dingetjes inderdaad. Ik baal dat ik de buffetkast al op zijn plek heb staan gevuld en wel en dat ik geen gat in de achterwand heb gemaakt voor snoeren. Want ik wil best wel een lampje achter de schapjes ofzo. Die hoek is nu zo donker in de woonkamer.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:02 schreef Gieliovd het volgende:
Housewarming zonder mij![]()
Mijn "Hmmm..." dingetjes waren bijvoorbeeld:
- Hmm toch wel onhandig dat stopcontact daar... iets meer opzij had beter geweest.
- Hmm de vloer hobbelt hier.
- Hmm had ik dat sierlijstje maar laten doorlopen.
- Hmm das leuk, maar waar laat ik de prullenbak nou?
Ach, verder ben ik wel tevree
Ja dat wel, maar ik weet niet zo goed wat nu. Ik wil uiteindelijk een makkelijk te onderhouden tuin met wat groen. Maar ik zoek nog naar een indeling. Suggessties?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Op die manier profiteer je wel veel meer van de zon inderdaad, beter
Echt?quote:
Jep. Maar ik denk dat dit huis sowieso niet zo geschikt is voor jouw lengtequote:Op zondag 29 maart 2015 00:02 schreef Light het volgende:
NiceNu kan ik ook in de keuken rondlopen zonder continu op te letten dat ik geen lamp kop
Als dit het enige drukke in die ruimte is, moet het kunnenquote:Op zondag 29 maart 2015 13:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Echt?Ik vind het zo ontzettend druk. Ik zou nog best overwegen om ze er af te halen en er nieuwe op te zetten voor de komende jaren
Ik zou het ook overwegenquote:Op zondag 29 maart 2015 13:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Echt?Ik vind het zo ontzettend druk. Ik zou nog best overwegen om ze er af te halen en er nieuwe op te zetten voor de komende jaren
Niet echtquote:Op zondag 29 maart 2015 13:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Jep. Maar ik denk dat dit huis sowieso niet zo geschikt is voor jouw lengte
Er is niet alleen boven het aanrecht getegeld, maar ook rond om het raam tot aan de keukendeur en het stuk achter de radiator. Ik vind het veel tegeltjesquote:Op zondag 29 maart 2015 13:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Als dit het enige drukke in die ruimte is, moet het kunnen.
Wat kruiden in potjes er voor en klaar.
Kan je dan niet alleen het deel boven het aanrecht houden en de rest wegslopen? Ik vind ze wel leuk, zo boven het aanrechtquote:Op zondag 29 maart 2015 15:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Er is niet alleen boven het aanrecht getegeld, maar ook rond om het raam tot aan de keukendeur en het stuk achter de radiator. Ik vind het veel tegeltjes
Dit jahquote:Op zondag 29 maart 2015 18:55 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Kan je dan niet alleen het deel boven het aanrecht houden en de rest wegslopen? Ik vind ze wel leuk, zo boven het aanrecht.
Ik vrees dat je dat nooit zo van de muur af krijgt dat je het zonder gips aanbrengen af kan. En zo afschuwelijk dat ik er op kort termijn iets mee wil vind ik het nietquote:Op zondag 29 maart 2015 18:55 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Kan je dan niet alleen het deel boven het aanrecht houden en de rest wegslopen? Ik vind ze wel leuk, zo boven het aanrecht.
Nee joh, wen je vanzelf aan. Ik vind t ook wel leuk zo 👍quote:Op zondag 29 maart 2015 13:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat weet ikquote:Op woensdag 1 april 2015 09:29 schreef Vinniiee het volgende:
Toch jammer dat de rail en de magneetstrip niet in 1 lijn lopen
Nee grapje, ziet er praktisch uit!
Begrijp het niet zo goed, maar er is over nagedachtquote:Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat weet ikmaar het paste echt nét niet
Dus hij begint nu net bij de knik en eindigt zo'n beetje aan de onderkant van de steun tegen de muur. Toch iets van logica er in![]()
Waar ik mezelf wel op betrap is dat ik het vervelend vind dat het stopcontact rechts op de foto een andere is dan in de rest van het huis. Dus ik moet nog even zorgen dat ik die ook kan vervangen![]()
Ja dat is driehoekigquote:Op woensdag 1 april 2015 10:09 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Begrijp het niet zo goed, maar er is over nagedacht
Is dat stekkerblok links een driehoekige of zo? Lijkt zo mooi in die hoek te zitten
De vorige bewoners hebben dat aangeschaft bij de keuken. Maar google wijst uit dat het deze is: http://www.keukenmarkt-ne(...)jCuDdZxv3BoCZ17w_wcBquote:Op woensdag 1 april 2015 10:55 schreef kweetutniet het volgende:
[..]
En waar heb je dat vandaan gehaald. Krijg er ineens een mooi idee bij.
Misschien wel een combinatie ook. Het grove werk eerst doen met roodband, resultaat bekijken, en dan bedenken of je het verder moet afwerken om het glad genoeg te krijgen. Ligt ook wel een beetje aan wat voor behang je erop wil hangen natuurlijk. Dun papier behang zie je alles doorheen, glasvezelbehang verhult al een stuk meerquote:Op woensdag 1 april 2015 16:19 schreef Gieliovd het volgende:
Zakkie roodband, een lange metalen lat (reilat) en water. Erop smijten en netjes afreien.
Als dat achterste ook niet vlak is, dan is roodband te grof en is wellicht Fix & Finish beter.
Het witte is structuurverf, dus ook totaal niet geschikt op op te behangen. Dus dan fix en finish?quote:Op woensdag 1 april 2015 16:19 schreef Gieliovd het volgende:
Zakkie roodband, een lange metalen lat (reilat) en water. Erop smijten en netjes afreien.
Als dat achterste ook niet vlak is, dan is roodband te grof en is wellicht Fix & Finish beter.
Railtje van de IKEA toevallig?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:33 schreef Puala het volgende:
Ik vind mijn werk van vanavond leuk
[ link | afbeelding ]
GRUNDTAL zo te zien.quote:
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht...quote:Op zondag 12 april 2015 15:18 schreef Puala het volgende:
Maar ik kom nu een stukje tegen met 3 lagen bestrating op elkaar
Niet? Langs de schutting bij de buren ligt 4quote:Op zondag 12 april 2015 15:38 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht...
quote:Op zondag 12 april 2015 15:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Niet? Langs de schutting bij de buren ligt 4
Voor wat ik nu zie niet. Maar ik ben niet meer verbaasd als het wel zo is.quote:Op zondag 12 april 2015 15:44 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]Dat meen je... Geweldig. Zullen we wedden dat er ergens nog een vijfde laag ligt?!
Poeh, daar ben je mooi klaar mee dan !quote:Op zondag 12 april 2015 15:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor wat ik nu zie niet. Maar ik ben niet meer verbaasd als het wel zo is.
Voor nu:
1) klinkers
2) grindtegels rood 60x40 met in t midden 20x20
3) stoeptegels 30x30
4) gebroken stoeptegels 30x30
Met her en der stukken beton met kiezels er tussen. Net als de dorpel tussen de uitbouw/tuin.
Ooit gehoord van bodemdaling /inklinking?quote:Op zondag 12 april 2015 19:23 schreef Elleska het volgende:
moet je nagaan hoe groot de afstap is geweest bij de oorspronkelijke bestrating.
Aangezien er flinke klei onder ligt gok ik zomaar dat dat wel meevaltquote:Op zondag 12 april 2015 19:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ooit gehoord van bodemdaling /inklinking?
Vergis je niet, niet alleen veengrond klinkt in. Kleigrond ook. Spreek uit ervaring. Klei kan net als een spons veel vocht opnemen, wat er bij langdurige of zware belasting uit gedrukt wordt, waardoor de klei flink inklinkt. Halfnat is het vette zware bende, droog is het keiharde rommel en drijfnat is het net erwtensoep. De graafmachine die hier de tuin kwam afgraven ging er een halve meter diep doorheen.quote:Op zondag 12 april 2015 19:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Aangezien er flinke klei onder ligt gok ik zomaar dat dat wel meevalt
Opgelostquote:Op zondag 12 april 2015 20:06 schreef Puala het volgende:
Waar mogelijk wel, want ze zitten precies onder de plantenbak to be. En dat lijkt me niet zo handig. Plus ik moet nog 2 kuub zand kwijt die nu in een andere plantenbak ligt
Ken de bodem daar niet zo, maar goed, in Holland stikt het van de polders toch? En als het klei-op-veen is wil dat wel degelijk zakkenquote:Op zondag 12 april 2015 19:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Aangezien er flinke klei onder ligt gok ik zomaar dat dat wel meevalt
We hebben "maar" 40 cm veen tegenover 5 meter klei als ik het goed heb uitgezocht met mijn vloer ophogen.quote:Op maandag 13 april 2015 00:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ken de bodem daar niet zo, maar goed, in Holland stikt het van de polders toch? En als het klei-op-veen is wil dat wel degelijk zakken
Maar het valt dus gelukkig mee met de hoeveelheid gesteente in de grond?
Dankjewelquote:Op maandag 13 april 2015 16:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wow, ik volg niet meer alles op de voet dus zat even terug te kijken. Mens wat heb jij een mooi plekje voor jezelf gemaakt zeg!![]()
Envy to the max!
Een vijverbak van 140 diameter en 90 cm hoog, ook 1000L en ¤25quote:Op zondag 19 april 2015 09:01 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor bak kwam je tegen? En wat moet die kosten? Voor ¤30 heb je namelijk al een IBC van 1000L waar ook hottubs van worden gemaakt
Ik heb rekening gehouden met een oppervlakte van 175x175 dus groter kan toch nietquote:Op zondag 19 april 2015 10:21 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Zowel de tuin ( ivm de buitenafmeting van de hottub ) als Puala ( ivm de vullingsgraad van de IBC/ hottub in actieve toestand ) zijn niet zo groot toch ?
Ik vind die kachel nog best dicht bij dat hout en daarna plastic staan. Zou je geen kans hebben op smelten zo dicht bij elkaar? Het systeem is wel grotendeels wat ik ook dacht toe te passen. Al zag ik er ook eentje met een radiator om het water mee op te warmen. En die heb ik ook nog liggen.. Maar daar moet ik nog meer voor uitzoeken.quote:Op zondag 19 april 2015 11:56 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.91071109,d.d2s
Ik mail je nog terugquote:Op zondag 19 april 2015 15:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
Die stoelen zijn leuk!
En het schaduwdoek ligt inmiddels ook klaar voor je, no hurry
Ik vrees dat ik ze dan niet zo egaal krijg als dat ik mooi vind. En er komt ook een vurenhouten tafel ergens dit jaar bij. Is het dan niet te veel hout op een klein stukje?quote:Op zondag 19 april 2015 15:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Misschien de stoelen eerst schuren en het even aankijken, teakhout toch? Dat is onbehandeld ook erg mooi (en past mooi bij je vloer)
Wit en zwart overweeg ik inderdaad. Blauw is er al veel in huis dus zal ik maar niet doen. En groen, brrr. Afschuwelijke kleur.quote:Op zondag 19 april 2015 15:51 schreef Peter het volgende:
Wit, zwart of anders babyblauw of pastelgroen?
Knallend Fuchsia ook geen optie?quote:Op zondag 19 april 2015 15:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Wit en zwart overweeg ik inderdaad. Blauw is er al veel in huis dus zal ik maar niet doen. En groen, brrr. Afschuwelijke kleur.
Ik ben het met je eens. Al zag ik in een ander klustopic een gele stoel en die vond ik wel vet. Bij hun dan. Ik wil neutrale stoelen die niet overheersenquote:Op zondag 19 april 2015 15:54 schreef knoblaucha6 het volgende:
Grappig, ik vind groen ook niet mooi behalve voor bomen, struiken en planten uiteraard. En zo gruwel ik ook enorm van geel, ik háát geel.
Dat is de kast al die naast de tafel staat. Ik ben bang dat het zo KNAL word bij elkaar. En ik hou van rust.quote:Op zondag 19 april 2015 15:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Knallend Fuchsia ook geen optie?
Of marine/kobaltblauw..
(zeg nou ook nog even dat het zonde is, gij klusheldquote:Op zondag 19 april 2015 17:40 schreef Gieliovd het volgende:
Teak verven is wel weer lastig ivm olie in het hout.
Vaak komt de lak rap los zonder sealing primer.
Ik zou het ook zonde vindenquote:Op zondag 19 april 2015 17:56 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
(zeg nou ook nog even dat het zonde is, gij klusheld)
In dat geval ben ik het met je eens dat die stoelen verdienen om niet geschilderd te worden. Veel hout is minder druk dan vele kleuren.quote:
Wij bemoeien ons allemaal gezellig met een huis wat niet het onze isquote:Op zondag 19 april 2015 18:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
In dat geval ben ik het met je eens dat die stoelen verdienen om niet geschilderd te worden. Veel hout is minder druk dan vele kleuren.
Moet je het maar niet op je topic zettenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |