Maar dan tien keer toffer. Ik heb in tijden geen game meer gespeeld waarbij ik tot 04.00 uur 's nachts aan het spelen ben. Tot factorioquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:18 schreef Fylax het volgende:
Ziet er vet uit, lijkt op Prison architect
Oeps ahhaha dat wordt wat als ik t ga spelenquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Maar dan tien keer toffer. Ik heb in tijden geen game meer gespeeld waarbij ik tot 04.00 uur 's nachts aan het spelen ben. Tot factorio.
Iedere keer ontdek je weer een nieuwe geniale optie. Iedere keer ben je weer trots op jezelf als je een nieuwe werkende productielijn hebt gebouwd. Maakte je eerst nog laserturrets traag en handmatig? Als je dan een fabriekslijntje hebt opgezet waarbij die dingen met tientallen van de lopende band rollen, dat is vetquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:20 schreef Fylax het volgende:
[..]
Oeps ahhaha dat wordt wat als ik t ga spelen
Was er al eenquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:39 schreef cablegunmaster het volgende:
Nog een topic over Factorio?
Mijn OP is ook mooierquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:42 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Dit topic loopt beter dan het andere.
GAM / Factorio
Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaalquote:
Ik zie het nog niet echt zitten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaal.
Graphicsquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:07 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet echt zitten.
De graphics zijn nog lelijker dan die van OpenTTD.Of is dit ook een oud spel?
Het lijkt je niets omdat de graphics op basis van één screenshot je niets lijken, maar je speelt wel OpenTTD. Nou ja, als je het niets vindt dan niet he, ik dwing je niet om het te spelen. Maar ik zou gewoon die demo even proberen als ik jou was. Dan hoor ik je daarna wel weerquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:39 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nouja het lijkt mij gewoon niks, ben nu weer openttd aan het spelen, dat bevalt voorlopig wel
Wellicht...quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Het lijkt je niets omdat de graphics op basis van één screenshot je niets lijken, maar je speelt wel OpenTTD. Nou ja, als je het niets vindt dan niet he, ik dwing je niet om het te spelen. Maar ik zou gewoon die demo even proberen als ik jou was. Dan hoor ik je daarna wel weer.
Klinkt erg technisch, ik hoop dat ik het spel überhaupt snapquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:14 schreef Bart het volgende:
Gisteren toch weer lekker gespeeld. Hele productielijn voor printplaten aangepast. In plaats van koperdraad per lopende band aanleveren, gewoon een koperdraadfabriek per printplaatfabriek, die dan rechtstreeks aanlevert. Band is te langzaam.
Het gaat vrij geleidelijk qua leercurve. Je begint met slechts een paar apparaten. Het wordt in kleine stapjes meer. Gewoon demo downloaden om te testen. Vind je die tof dan is het die 12,50 zeker waard.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:47 schreef Saninl het volgende:
[..]
Klinkt erg technisch, ik hoop dat ik het spel überhaupt snap![]()
Ik wil het eigenlijk eerst ff testen, maar weinig piraten die de mac-uitvoering delen
Die demo doet het nietquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Het gaat vrij geleidelijk qua leercurve. Je begint met slechts een paar apparaten. Het wordt in kleine stapjes meer. Gewoon demo downloaden om te testen. Vind je die tof dan is het die 12,50 zeker waard.
Welke versie? Oudere proberen. 0.11.14 bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:51 schreef Saninl het volgende:
[..]
Die demo doet het niet
Al tweemaal geprobeerd, na installeren:
" factorio is onverwacht gestopt " .
Krijg je te zien als je met de cursor erboven hovertquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:13 schreef Peter het volgende:
Ik heb in mijn bouwscherm wel de mogelijkheid voor een geschutskoepel ( automatisch beestjes afschieten), maar kan er geen munitie voor maken. Welke onderdelen heb ik daar voor nodig?
Maar de benodigde munitie staat niet eens in het lijstje.. ook niet grijs/vaagquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:46 schreef Bart het volgende:
[..]
Krijg je te zien als je met de cursor erboven hovert. O.a. staal, en dat kun je niet met de hand maken.
Al wel ontwikkeld?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar de benodigde munitie staat niet eens in het lijstje.. ook niet grijs/vaag
Moet je dus gewoon kunnen maken. Military tabblad in je bouwscherm.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Denk het dan niet. De geschutstoren staat er wel bij.. Hoe ontwikkel ik die munitie?
Hoe laad ik de munitie in die gun-turret? Hij staat rechtsonder en niet in een voorradenvakje..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:51 schreef Bart het volgende:
Staal is trouwens alleen nodig voor armor piercing. Gewone munitie kun je altijd maken.
http://www.factorioforums(...)tle=Regular_magazine
Op de turret klikken zodat ie opent, en dan de ammo uit je eigen vakje oppakken en dan in je turret plaatsen. Of de snelle methode, iets dat je in je hand hebt plaats je direct ergens in met ctrl-klik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe laad ik de munitie in die gun-turret? Hij staat rechtsonder en niet in een voorradenvakje..
Gelukt. tnx!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Op de turret klikken zodat ie opent, en dan de ammo uit je eigen vakje oppakken en dan in je turret plaatsen. Of de snelle methode, iets dat je in je hand hebt plaats je direct ergens in met ctrl-klik.
quote:
https://www.factorio.com/demo/experimentalquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:51 schreef Saninl het volgende:
[..]
Die demo doet het niet
Al tweemaal geprobeerd, na installeren:
" factorio is onverwacht gestopt " .
Uiteindelijk inderdaad gelukt met een andere versie.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:53 schreef Bart het volgende:
[..]
https://www.factorio.com/demo/experimental
Daar dus.
Gewoon een lopende band langs de stone furnaces met kolen, inserter ernaast en je kunt losquote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:22 schreef Saninl het volgende:
[..]
Uiteindelijk inderdaad gelukt met een andere versie.
Verdorie wat een mooi spel inderdaad. Best wel wat overeenkomsten qua netwerken e.d. met OpenTTD.
1 vraagje die ik toch aan jou vraag (de meeste andere vragen kom ik wel uit met proberen enzo);
-De 'Stone Furnace' gebruik ik voor van alles (jij ook neem ik aan?) maar daar kan ik niet automatisch coal in laten droppen zoals bij bv de boilers? Heb jij hier al iets slims op bedacht?
Ohquote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Gewoon een lopende band langs de stone furnaces met kolen, inserter ernaast en je kunt los.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:29 schreef Saninl het volgende:
[..]
Oh![]()
Gewoon zoals bij de boilers dus
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:31 schreef Bart het volgende:
Burner inserters droppen trouwens ook kolen in zichzelf als ze bijna zonder zitten. Mits ze kolen overzetten uiteraard.
Je moet ook zo snel mogelijk overgaan op een elektriciteitsnetwerk. Dan hoef je nog maar twee boilers te vullen en kan je alles gewoon draaiende houden.quote:
Dit lijkt echt nauwelijks op Prison Architect.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef Paxlie het volgende:
Ik vind prison architect toffer dan dit spel overigens
Beiden een hoop management. Verder geen vergelijking inderdaadquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dit lijkt echt nauwelijks op Prison Architect.
Je mijn dropt het rechtstreeks op de band, inserter weghalen en bandje doortrekken. Inserter andersom ernaast zetten zodat je mijn automatisch van kolen voorziet wordtquote:
n00bquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef Paxlie het volgende:
Ik vind prison architect toffer dan dit spel overigens
Maar serieus, wie doet dat nou? Met een infrastructuur van dergelijk niveau is alles op kolen laten branden toch verschrikkelijk inefficiënt?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Je mijn dropt het rechtstreeks op de band, inserter weghalen en bandje doortrekken. Inserter andersom ernaast zetten zodat je mijn automatisch van kolen voorziet wordt.
In het begin heb je weinig anders. En voor je energieproductie is het slim om je input van kolen onafhankelijk van stroom te maken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar serieus, wie doet dat nou? Met een infrastructuur van dergelijk niveau is alles op kolen laten branden toch verschrikkelijk inefficiënt?
Het begin, je bedoelt de eerste tien minuten? Want met minimale kosten een klein research productienetwerkje opzetten om de twee benodigde delen te ontgrendelen is het eerste wat je doet lijkt me.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:28 schreef Bart het volgende:
[..]
In het begin heb je weinig anders. En voor je energieproductie is het slim om je input van kolen onafhankelijk van stroom te maken.
Hangt van je speeltempo en researchkeuze af hequote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het begin, je bedoelt de eerste tien minuten? Want met minimale kosten een klein research productienetwerkje opzetten om de twee benodigde delen te ontgrendelen is het eerste wat je doet lijkt me.
Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Zolang het een alpha is sowieso niet. Maar boeit op zich toch ook niet veel?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:35 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Nog niet op Steam verkrijgbaar zag ik.
Nee zeker niet. Maar zoek meestal games op Steam op. Vind het handig werken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Zolang het een alpha is sowieso niet. Maar boeit op zich toch ook niet veel?
Uitdagend op welke manier bedoel je?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:18 schreef mschol het volgende:
zo, nu wat langer in het spel: tis wel een leuk concept.. wel vrij uitdagend lijkt het...
uitdagend in de zin van een efficiente manier van produceren creeerenquote:Op donderdag 19 februari 2015 10:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Uitdagend op welke manier bedoel je?
1 waterpomp is genoeg voor een heleboel boilers en steam engines. Optimaal is trouwens 1 waterpomp, 14 boilers en 10 steam engines in één keten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:34 schreef mschol het volgende:
[..]
uitdagend in de zin van een efficiente manier van produceren creeeren
Zo heb ik nu wel een productiechain, maar is die verre van efficient: (ik zit hier in de sandbox te rommelen)
[ afbeelding ]
Efficient is als de band vol is, want anders is er een tekort en lopen de assemblers aan het eind van de productielijn niet continu te draaienquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:34 schreef mschol het volgende:
efficient vind ik het persoonlijk pas als er weinig materialen op de banden liggen..
de efficientie van een steam engine ging omhoog zodra ik er 2 pompen op aansloot..quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:41 schreef Bart het volgende:
[..]
1 waterpomp is genoeg voor een heleboel boilers en steam engines. Optimaal is trouwens 1 waterpomp, 14 boilers en 10 steam engines in één keten.
das wel handig om te weten jaquote:Met alt kun je weergeven wat assemblers maken, en je ziet dan je vervuilingsgraad op de kaart, en je ziet welke kant op inserters werken. Handig.
i know, en 1 staat inderdaad volledig buiten de productie, de 2 onder elkaar worden zowel van groen als rode science packs voorzien (al is het met een omweg), de productie van groene science packs is imho precies goed in de huidige opstelling: een lab heeft er 1 op voorraad en wordt aangevuld op het moment die wordt gebruiktquote:Alle science labs moeten van alle kleuren science packs voorzien worden die voor het huidige onderzoek nodig zijn, willen ze meedoen in de research.
zoals ik zei: niet echt efficientquote:Groene printplaten maakt wel eer rare bocht, je had ook in je gele inserters een tunneltje kunnen maken zodat je je printplaatjes direct rechstaf kan laten slaan.
ik had het idee dat het dan te verweg was om op te pakken..quote:En zoals je misschien ziet, blijven er 2 items aan het eind van de band liggen zonder dat de inserter ze oppakt. Dat komt omdat items door de band aan het einde in het volgende vakje gedropt worden. Lastig te zien, maar het is echt zo. Die kan een inserter dus nooit oppakken. De truc is om een band één vakje korter te maken, dus dat die eindigt vóór het vakje waar de inserter zijn spullen vandaan pakt. Het bijkomende voordeel is dat de inserter een kortere bocht maakt en dus nog sneller is ook.
http://www.factorioforums(...)ction/Optimal_ratiosquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:53 schreef mschol het volgende:
[..]
de efficientie van een steam engine ging omhoog zodra ik er 2 pompen op aansloot..
ik neem mijn kolen band als voorbeeld: ik wil van beide zijden kolen kunnen oppakken, maar het liefst zou ik, tegelijkertijd, ook in het eerste stuk gebruik willen maken van de band voor transport van koper, die dan met een smart inserter eruitgefiltert worden op het juiste momentquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Efficient is als de band vol is, want anders is er een tekort en lopen de assemblers aan het eind van de productielijn niet continu te draaien. Je hebt altijd een tekort of een overschot, de band loopt langzaam leeg of loopt langzaam vol. Beter vol dan leeg... Maar dat is hoe je ernaar kijkt
.
Dat zou het mooiste zijn, maar het is tegelijk de uitdaging in het spel. Je zult slimmigheidjes moeten toepassen om de verdeling op je bandhelften gelijk te houden als je de capaciteit hoog wil houden.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ik neem mijn kolen band als voorbeeld: ik wil van beide zijden kolen kunnen oppakken,
Twee dingen op één band kan handig zijn uit ruimte-overwegingen, maar het halveert je capaciteit. Verderop in het spel pas ik het eigenlijk niet toe, één band is dan voor één itemsoort. Beter zet je je basis wat ruimer op in het beginquote:maar het liefst zou ik, tegelijkertijd, ook in het eerste stuk gebruik willen maken van de band voor transport van koper, die dan met een smart inserter eruitgefiltert worden op het juiste moment
Hoe bedoel je? Ene kant kolen die vol ligt, andere kant koper die niet vol ligt, dan kun je toch gewoon filteren wat je wil?quote:en dat kan niet als hij vol ligt
ik voer nu op allebei de kanten kolen aan, alleen gaat dit zo hard dat de band volledig vollooptquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zou het mooiste zijn, maar het is tegelijk de uitdaging in het spel. Je zult slimmigheidjes moeten toepassen om de verdeling op je bandhelften gelijk te houden als je de capaciteit hoog wil houden.
[..]
Twee dingen op één band kan handig zijn uit ruimte-overwegingen, maar het halveert je capaciteit. Verderop in het spel pas ik het eigenlijk niet toe, één band is dan voor één itemsoort. Beter zet je je basis wat ruimer op in het begin.
[..]
Hoe bedoel je? Ene kant kolen die vol ligt, andere kant koper die niet vol ligt, dan kun je toch gewoon filteren wat je wil?
Ah zo. Ja, dan gaat het niet. Net na je kolenmijn(en) een bochtje maken zodat de band op de zijkant van een andere band uitkomt, en die dan verder laten lopen. Dan ligt het allemaal netjes aan één kant.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:07 schreef mschol het volgende:
[..]
ik voer nu op allebei de kanten kolen aan, alleen gaat dit zo hard dat de band volledig volloopt
en ik hem dan niet meer kan vullen met kopen..
Dat is het gunstigst ja. En op zich ook mogelijk. Gewoon je fabriekjes aan beide kanten van de band bouwenquote:imho is juist het gebruik van beide kanten een mogelijkheid om effecientie in te bouwen in je productie: een aanvoer van 2dezelfde artikelen is vaak niet altijd efficient (dan ligt er 1 ongebruikt op de band, te wachten tot hij gebruikt kan worden)
nicequote:Op donderdag 19 februari 2015 21:56 schreef Drebbelman het volgende:
heb mijn hele gebied omringd met turrets en een band die constant munitie aanvoert
turrets jonguhquote:
Goede tipquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:27 schreef mschol het volgende:
tip, voor zover nog niet bekend, voor de mensen die graag een grid willen zien:
druk F4, zet "show_tile_grid" aan
eventueel "show_detailed_info", "Show_enviroment_sound_info" , "Show_fluid_box_fluid_info" uitzetten
druk weer F4 en vervolgens kan je met F5 het grid aan of uit zetten..
na wat kutten is het wel gelukt.. plaatsing van de stations (links of rechts v/d track) had het mee te maken..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:49 schreef Bart het volgende:
Dat is het enige waar ik nog geen ervaring mee heb, treinen.
ziet er goed uit..quote:
Ik heb dat dacht ik twee keer gehad, maar alleen wanneer ik de productie van de fabriek wijzig. Nooit echt spontaan uit zichzelf.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:41 schreef mschol het volgende:
[..]
ziet er goed uit..
ik heb nu wel een aantal een irritant iets meegemaakt.. dan valt een hele productielijn zonder echte reden stil, de inserter voert de fabriek niks meer terwijl de band helemaal vol ligt..
plaats ik vervolgens de inserter opnieuw werkt het wel weer..
Blauwe science is best complex te maken, nicequote:Net een productie lijntje toegevoegd die de science pack 3 creeert...
[ afbeelding ]
hij produceert nu nog te weinig maar dat komt wel
Voor een alpha vind ik het een vrij goede score, 1 bug.quote:Op zondag 22 februari 2015 07:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik heb dat dacht ik twee keer gehad, maar alleen wanneer ik de productie van de fabriek wijzig. Nooit echt spontaan uit zichzelf.
Ik denk dat ik dat hele gebied eens opnieuw ga opbouwen, het is ooit opgezet met alleen rood en groen in gedachte, blauw kan ik dus eigenlijk niet kwijtquote:Blauwe science is best complex te maken, nice. Je hebt er inderdaad wel veel meer van nodig, 3 rode 3 groene 8 blauwe of zo is een beetje in verhouding dacht ik. Ben zelf ook nog een beetje zoekende daarin
.
plaatjes werken niet... probeer anders imgur.comquote:Op zondag 22 februari 2015 15:39 schreef Saninl het volgende:
Ook mijn map dan maar eens laten zien. Hiermee ook begonnen ooit, toen dus gekozen voor gruwelijk grote mining-area'shaha
Ondertussen begin ik het steeds meer te begrijpen, maar door alle research-mogelijkheden ben ik er nog láng niet. Ook zal het allemaal vast en zeker efficiënter kunnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberenquote:Op zondag 22 februari 2015 15:41 schreef Bart het volgende:
[..]
plaatjes werken niet... probeer anders imgur.com
Probeer zo veel mogelijk ondergrondse buizen te gebruiken. Als het druk wordt kun je nergens meer lopen met bovengrondse buizen.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberenThnx anyway
edit: nu trouwens begonnen met Oil. Dat gaat me weer een hoop vrije tijd kosten![]()
heb je steam? Voeg hem dan toe als non steam game, dan kan je vervolgens screenshots via steam nemen en ook daar online opslaanquote:Op zondag 22 februari 2015 15:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberenThnx anyway
quote:Op zondag 22 februari 2015 17:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Probeer zo veel mogelijk ondergrondse buizen te gebruiken. Als het druk wordt kun je nergens meer lopen met bovengrondse buizen.
Beide goede tips, thnxquote:Op zondag 22 februari 2015 17:21 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je steam? Voeg hem dan toe als non steam game, dan kan je vervolgens screenshots via steam nemen en ook daar online opslaan
wat ik mij afvraag bij jou: doe je dat gestructureerde aanleggen standaard of is het eerst een rommel (zoals bij mij) en daarna geoptimaliseerd?quote:
Ik vind dit nou juist een van de minder gestructureerde delen van mijn huidige spelquote:Op zondag 22 februari 2015 21:49 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik mij afvraag bij jou: doe je dat gestructureerde aanleggen standaard of is het eerst een rommel (zoals bij mij) en daarna geoptimaliseerd?
Wat is een main bus?quote:Op maandag 23 februari 2015 08:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vind dit nou juist een van de minder gestructureerde delen van mijn huidige spel. Maar ik probeer in het begin al wel redelijk rekening te houden met toekomstige uitbreidingen. Lukt echter niet altijd, ik had niet voorzien dat ik zo ontzettend veel ijzersmelterijen nodig zou hebben dus die staan een beetje kriskras door elkaar omdat ruimtegebrek
.
Dit is het eerste spel waar ik gebruik heb gemaakt van een main bus. Heeft voor en nadelen. Het is makkelijk uit te breiden en op te schalen. Maar sommige grondstoffen zijn aan het eind van je bus gewoon op, doordat er in totaal meer verbruikt wordt dan de totale capaciteit van de band aan het begin van de bus. Dan moet je ergens halverwege gaan invoegen. Zal kijken of ik er vanavond wat plaatjes van kan posten.
quote:
waarom?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Houtenbeen het volgende:
nu wachten tot het uitkomt op steam
ik speel a.t.m. peacefulquote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven.
Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft.
Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo.
Ik denk dat ik ook het liefst peaceful speel omdat je dan gewoon kunt knutselen aan de fabriek zelf. Op normaal heb je constant waarschuwingen op je scherm dat dingen worden aangevallen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ik speel a.t.m. peaceful
niet peaceful wil ik binnenkort wel een map mee starten, maar denk dat ik het daar niet lang uithou
quote:Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Houtenbeen het volgende:
De demo was leuker dan ik had gedacht, nu wachten tot het uitkomt op steam
Nee niet peaceful. Gewoon lekker knallenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven.
Big Worms zijn echt hoerig. Die kun je pas later in het spel doodmaken, als je een power armor hebt. Of je moet met een tank kunnen omgaanquote:Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft.
Dat moet en gaat ook nog verder uitgewerkt worden. Eventueel kun je mods gebruiken om het allemaal wat uit te breiden en/of spannender te maken.quote:Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo.
Aliens komen af op vervuiling. Die moet je dus zo laag mogelijk houden. Zodra het kan overstappen op solar panels in plaats van steam engines, en echt in elke fabriek, mijn en smelter efficiency modules plaatsen. Je ziet op mijn screenshot van de map vrij weinig vervuilingquote:Op dinsdag 24 februari 2015 03:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook het liefst peaceful speel omdat je dan gewoon kunt knutselen aan de fabriek zelf. Op normaal heb je constant waarschuwingen op je scherm dat dingen worden aangevallen.En omdat je de camera niet los kunt bewegen is het altijd een gok of je turrets het redden. En je gaat zo snel door je resources heen, niet normaal. Daarna paar forward bases gebouwd maar dan moet je daar ook gelijk muren bouwen en turrets plempen.
Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Constant dat gevaar. En langzaam ook die evoluerende beesten die alleen met clusters turrets te stoppen zijn.Heb in ieder geval in peaceful nooit de behoefte om echt ver uit te breiden. Op normaal is het gewoon noodzaak anders ben je vrij snel klaar. Als je ammo productie opdroogt ben je gelijk de sjaak.
Edit: Heel stiekem hoop ik op een mod waarbij je niet één mannetje bestuurt en je gewoon kunt bouwen en je tevens barakken hebt. Daar kun je dan space marines bouwen die je basis kunnen verdedigen en nesten kunnen aanvallen.Wordt altijd beetje droevig van zo'n grote basis met maar één persoon, zo eenzaam.
Potverdomme zegquote:Op maandag 23 februari 2015 17:42 schreef Bart het volgende:
Paar plaatjes.
[ afbeelding ]
IJzerproductie.
[ afbeelding ]
Deel van de koperproductie.
[ afbeelding ]
Ander deel van de koperproductie, met wat zonnepanelen en accu's.
[ afbeelding ]
Staalproductie.
[ afbeelding ]
Nog een klein deel ijzerproductie, en groene en rode printplaten.
[ afbeelding ]
Rode, groene, blauwe, en paarse science.
[ afbeelding ]
Blauwe transportbandjes. Ik gebruik niets anders meer.
[ afbeelding ]
Blauwe underground belts, blauwe splitters, zonnepanelen, accu's, repair kits, medium poles, en de blauwe (of paarse?) printplaten.
[ afbeelding ]
Overzicht van de kaart.
Denk dat het main bus idee wel duidelijk is.
Ore kan alleen in een oven worden gesmolten hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:42 schreef Saninl het volgende:
[..]
Potverdomme zeg![]()
![]()
![]()
Kom er door jouw screens achter dat iron en koper gewoon met een fabriek kan worden versmolten?ik deed altijd nog netjes met van die ovens
Kan ik de coal-productie laten voor het wat is waarschijnlijk, zonder afnemers
Zijn andere dingenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:45 schreef Saninl het volgende:
Oooh, sorry. Zag de elektrische ovens als fabrieken
quote:
Toch maar gekochtquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon kopen en spelen hoor. Kan nog wel een hele tijd duren voor het op Steam komt. Zonde om te wachten. Als het op Steam komt krijg je gewoon een key.
quote:Refill resources (refill oil, iron etc.)
Hold you cursor (hand) over the resource you want to refill and type:
/c game.player.selected.amount=7500
Cheaten verpest dit spel zo hardquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:19 schreef mschol het volgende:
voor de cheaters onder ons:
http://www.factorioforums(...)ommands_.28cheats.29
en dan is vooral deze handig om te voorkomen dat je heel snel naar andere grondstoffen op zoek moet
[..]
ligt eraan hoe je het spel speelt, in sandbox verpest het vrij weinig imho (dan ben je toch aan et klooien)quote:
Ergens bij de opties...quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:03 schreef Maanvis het volgende:
ik zie dat ik nog versie 0.9.8 heb (van ergens april 2014..) waar zat die updater ook alweer? ik kan hem niet meer vinden, en automatisch update ie 'm ook niet.
Eens. Al ben ik na m'n tiende map beginnen met niks en dan het eerste half uur rondrennen wel aan het denken om me bij de volgende map gewoon een grotere starter kit te geven.quote:
goeden spawnquote:
Wel weinig accumulators voor tijdens de nacht of bouw je die ergens anders?quote:
Hehe. Ik had een keer een spawn waar ik tussen vier nesten inzat op echt minimale afstand. Ik zet de eerste burner miner neer en ben gelijk door m'n ammo heen.quote:
Accu's bouw ik ergens anders naast elkaar ja.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 05:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wel weinig accumulators voor tijdens de nacht of bouw je die ergens anders?
[..]
Hehe. Ik had een keer een spawn waar ik tussen vier nesten inzat op echt minimale afstand. Ik zet de eerste burner miner neer en ben gelijk door m'n ammo heen.
Ah, oke. Ik gebruik nu zeg maar die vorm die lijkt op een chip van het forum van factorio. Vier substations op precies de goede afstand in een vierkant. Midden opvullen met solar, dan dat midden insluiten met accumulators. En dan rondom weer solar precies binnen het blok wat bereik heeft onderbroken door accumulators.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 08:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Accu's bouw ik ergens anders naast elkaar ja.
Hier wel een beetje te zien:
[ afbeelding ]
Goed plan ja. Research op dit moment ook even niet zodat ik even een hele berg van de snelste transport belts kan maken. Eerste keer dat ik dit doe op een map. Dacht altijd dat het verschil niet zo groot was maar die blauwe zijn echt ziek snel.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:35 schreef Bart het volgende:
Kolen langzaam afbouwen, paar steam engines per keer weghalen en goed in de gaten houden of je accu's 's nachts niet leeg raken. Ook goed in de gaten houden of ze overdag wel volledig opgeladen worden. Want als dat niet het geval is, dan weet je zeker dat ze binnen een paar nachten leeg zijn.
Ik heb denk wel 300 uur openttd gespeeldd dus ik denk dat dit dan het kopen waard isquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaal.
Is wel irritant ja maar zelfs als je te laat anticipeert is het niet echt een probleem. Gewoon een tweede plek zoeken om te minen en dan lopende banden aanleggen naar je oude gebied met ovens. Scheelt heel even om op gang te komen maar dan loopt 't weer.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om in te stellen dat resources niet opgaan?
Zit te twijfelen, want dit spel is het vetste spel dat ik ooit gedaan heb. Verneukt dit niet de spelervaring?
Heb er namelijk een bloedhekel aan als ik een mooie goed lopende fabriek heb gebouwd, en dan blijkt er gaandeweg weer een grondstof op te zijn geraakt en kun je niet eens meer een nieuwe drill betalen en moet je met de hand een nieuwe drill bij elkaar sprokkelen.
een oude drill kan je altijd verwijderen en opnieuw plaatsenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om in te stellen dat resources niet opgaan?
Zit te twijfelen, want dit spel is het vetste spel dat ik ooit gedaan heb. Verneukt dit niet de spelervaring?
Heb er namelijk een bloedhekel aan als ik een mooie goed lopende fabriek heb gebouwd, en dan blijkt er gaandeweg weer een grondstof op te zijn geraakt en kun je niet eens meer een nieuwe drill betalen en moet je met de hand een nieuwe drill bij elkaar sprokkelen.
Eerste keer deed ik zonder aliens, zodat ik rustig de gameplay onder de knie kon krijgen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:17 schreef jogy het volgende:
Nog best moeilijk.ik ben met mijn tweede potje bezig en dat gaat al een stuk soepeler maar de eerste keer was echt kansloos.
Dit ja. Denk dat de main bus wel makkelijk is maar niet het meest efficiënt om zo snel mogelijk uit te breiden. Een main bus die al vroeg wordt opgesplits naar twee of drie in gelijke delen, dat is beter denk ik. Maar dan zou je alle halfproducten moeten checken qua resources.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:12 schreef mschol het volgende:
een productie cheat-sheet zou ook wel fijn zijn
https://bitbucket.org/Nicksaurus/foreman/downloadsquote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:12 schreef mschol het volgende:
een productie cheat-sheet zou ook wel fijn zijn
thnxquote:Op zondag 1 maart 2015 13:04 schreef Bart het volgende:
[..]
https://bitbucket.org/Nicksaurus/foreman/downloads
[ afbeelding ]
Ja en nee. Het voordeel is dat als je wil uitbreiden, je gewoon een product kan aankoppelen aan een bestaande pijp met hetzelfde product, dan komt het vanzelf goed.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:49 schreef mschol het volgende:
[..]
thnx
dat olie gebeuren erbij vind ik ook een klote productie chain t.b.h.
Steen is wel lekker als je veel last hebt van aliens. M'n hele basis heeft een gigantische muur.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:28 schreef jogy het volgende:
Een productielijn voor steen is wel enigszins overkill zie ik nu eigenlijk. Ik heb 3 smelters continue laten produceren maar kwam erachter dat ik het eigenlijk niet nodig heb. Ik denk dat ik het terugschaal naar 1 smelter en een volle krat, kan ik de lijn ergens anders voor gebruiken of zo. Maar ik begin het te begrijpen, dat is wel fijn.
Ik heb nu voor de vorm inderdaad overal een muur neergegooid maar ik heb geen aliens (beginnerspotje, even alles uitvogelen) dus het is wel handig om het erin te zetten maar alleen relevant wanneer ik aliens daadwerkelijk aan zet. Kijken hoe ik een turret verdediging neer kan zetten met autmatische kogel-toevoerquote:Op maandag 2 maart 2015 11:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Steen is wel lekker als je veel last hebt van aliens. M'n hele basis heeft een gigantische muur.
Overigens was een tip van iemand om de muur aan de buitenkant af te schermen met houten kisten. Zodat de muur uiteindelijk vier breed is zeg maar. En daar dan turrets achter.
Alles moet geautomatiseerd worden. Alles.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:22 schreef Bart het volgende:
Ik heb nooit gebruik gemaakt van automatische kogelaanvoer, aangezien je toch af en toe alles langs moet gaan voor reparaties, dan kun je net zo goed gelijk even de ammo bijvullen waar nodig. Op een gegeven moment krijg je ook laserturrets, die hebben alleen maar stroom nodig.
Mwa, dit is wel erg veel moeite, zeker bij een grote basis, voor dat beetje wat er gebruikt wordtquote:Op maandag 2 maart 2015 12:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Alles moet geautomatiseerd worden. Alles.
True enough, hopelijk gaan ze op een gegeven moment ook een soort zelf-reparatie mogelijkheden invoeren of zoquote:Op maandag 2 maart 2015 12:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Mwa, dit is wel erg veel moeite, zeker bij een grote basis, voor dat beetje wat er gebruikt wordt.
Ik heb gewoon repair drones rondvliegen die alles fixen.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:34 schreef jogy het volgende:
[..]
True enough, hopelijk gaan ze op een gegeven moment ook een soort zelf-reparatie mogelijkheden invoeren of zo.
Ooohh, daar ben ik nog lang niet. Ik ben al blij dat ik het voor elkaar heb gekregen om de production chain van groene en rode lab units te bouwenquote:Op maandag 2 maart 2015 12:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik heb gewoon repair drones rondvliegen die alles fixen.
Nee dat werkt niet. Bouwen, afbreken en repareren moet door construction drones.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:59 schreef jogy het volgende:
Maar automatisch muur reparaties is nog niet mogelijk of zou je dat in theorie met zo'n armpje kunnen doen die het automatisch plaatst wanneer deze verdwenen is of zo?
Ah ok, maar die kunnen dus ook muren doen, tof. Ik ben hier nog zo lang niet klaar mee merk ik alweerquote:Op maandag 2 maart 2015 14:26 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet. Bouwen, afbreken en repareren moet door construction drones.
Drones die automatisch je muur repareren en je eigen voorraad automatisch aanvullen zijn echt super relaxt.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Drones vind ik maar niks. De lol is juist de lopende band managen.
Met laserturrets en repair drones heb je echt geen omkijken meer naar je verdediging. Wel zorgen dat een fabriek automatisch repair packs in een drone port stopt, en dat je genoeg drones hebt (kan ook automatisch geproduceerd worden uiteraard).quote:Op maandag 2 maart 2015 17:06 schreef jogy het volgende:
En dan natuurlijk de grote test om dat ding dan gewoon onbeheerd een paar uur te laten draaien en kijken wat er van je basis over is naderhand..
Als je vervuiling erger wordt. Heb je alt ingedrukt tijdens het spelen? Dan kun je namelijk zien wat er in je fabrieken gebouwd wordt en tevens wordt alle vervuiling weergeven op de kaart.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Wanneer duiken alliens eigenlijk op, want ik zit nou al een tijdje te bouwen en heb er nog geen één gezien
Ik heb alleen wat last van OCD en als ik dan drones in 't wilde weg rond zie vliegen trek ik 't niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Drones die automatisch je muur repareren en je eigen voorraad automatisch aanvullen zijn echt super relaxt.
Hahaha, dan bezorg ik je waarschijnlijk een paniekaanval als ik een screenshot laat zien van mijn verneukte chaosquote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik heb alleen wat last van OCD en als ik dan drones in 't wilde weg rond zie vliegen trek ik 't niet.Ik leg al die lopende banden ook het liefst perfect naast elkaar en symmetrisch met links/rechts of boven/onder dezelfde setup qua fabrieken.
doe maar posten danquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Hahaha, dan bezorg ik je waarschijnlijk een paniekaanval als ik een screenshot laat zien van mijn verneukte chaos.
Hehequote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik heb alleen wat last van OCD en als ik dan drones in 't wilde weg rond zie vliegen trek ik 't niet.Ik leg al die lopende banden ook het liefst perfect naast elkaar en symmetrisch met links/rechts of boven/onder dezelfde setup qua fabrieken.
Is goed, ik upload het vanavond welquote:
Nice, met dat rekening houden met en ideale plaatsingen/combinaties heb ik altijd moeitequote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:58 schreef Sejt het volgende:
Leuk spel
Vooral voor efficiency fanaten zoals ik. "Het kan altijd beter" vermaak.
Dit is mijn 3e probeersel, waar ik de eerste 2 zo'n 5 tot 6 uur gespeeld heb. Waar ik nu voornamelijk rekening mee hou, is het makkelijk kunnen toevoegen van extra fabrieken per onderdeel.
[ afbeelding ]
Flink opgepropt allemaalquote:Op donderdag 5 maart 2015 17:01 schreef Sejt het volgende:
Ondertussen ziet het er bij mij zo uit:
[ afbeelding ]
Toch een gerommel met de pijpen en naar mijn gevoel teveel gepruts aan de rechterkant.
En?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:00 schreef mschol het volgende:
Vanaf Dinsdag komt dit spel in de ijskast te staan bij mij...
Cities skylines komt dan uit
Gewoon ditquote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:00 schreef mschol het volgende:
Vanaf Dinsdag komt dit spel in de ijskast te staan bij mij...
Cities skylines komt dan uit
Oh nee ik dacht dat je hem al aan het spelen was, was benieuwd hoe het wasquote:
helaas pas morgen ja..quote:Op maandag 9 maart 2015 22:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh nee ik dacht dat je hem al aan het spelen was, was benieuwd hoe het was. Maar dat weet je morgen dus pas
.
Ik heb nog ergens een 0.5.x setup staan ergens. Het spel was toen al verslavend, nu nog steeds. Meestal is het een paar weken volop spelen naar een zo goed mogelijk ontwerp, om daarna een paar maand niet meer aan te raken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:03 schreef Maanvis het volgende:
ik zie dat ik nog versie 0.9.8 heb (van ergens april 2014..) waar zat die updater ook alweer? ik kan hem niet meer vinden, en automatisch update ie 'm ook niet.
Meestal ben ik aan laser turrets voordat de echte grote aanvallen komen. Daarvoor kan je gerust alles op het gemak aanvoeren.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:22 schreef Bart het volgende:
Ik heb nooit gebruik gemaakt van automatische kogelaanvoer, aangezien je toch af en toe alles langs moet gaan voor reparaties, dan kun je net zo goed gelijk even de ammo bijvullen waar nodig. Op een gegeven moment krijg je ook laserturrets, die hebben alleen maar stroom nodig.
Nice, ziet er goed uitquote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:34 schreef Jump het volgende:
[..]
Meestal ben ik aan laser turrets voordat de echte grote aanvallen komen. Daarvoor kan je gerust alles op het gemak aanvoeren.
Dit is een van mijn laatste spellen: http://images.internix.be/factorio/
In het begin in een enkele baan meer dan voldoende, maar dan zit je met 50 splitters en heb je op het einde bijna niks meer over. Zeker eenmaal je advanced circuits begint te maken. Je kan nooit van alles genoeg hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2015 09:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Nice, ziet er goed uit. Dubbele banen voor koper ijzer en printplaten, dat moet ik de volgende keer ook doen.
Wat een kutspel.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:22 schreef Kreator het volgende:
Klinkt goed dit. Misschien eens wat tijd aan besteden. Was altijd gek op TTD en Simcity enzo. Thx voor de tip.
Onmogelijk.quote:
Ik deed eerst een 'vrij' spelletje maar snapte er geen hol van. Toen maar aan de missies begonnen en nu snap ik het wel, maar het kon me nog niet boeien. Misschien moet ik het langer dan een half uur spelen.quote:
Daarom speel ik het ook niet met je moeder.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:38 schreef Maanvis het volgende:
tis alleen voor intelligente mensen dat wel
Als het je niet boeit maakt het het nog geen slecht spel hèquote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik deed eerst een 'vrij' spelletje maar snapte er geen hol van. Toen maar aan de missies begonnen en nu snap ik het wel, maar het kon me nog niet boeien. Misschien moet ik het langer dan een half uur spelen.
Er is gewoon een tutorial hequote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik deed eerst een 'vrij' spelletje maar snapte er geen hol van. Toen maar aan de missies begonnen en nu snap ik het wel, maar het kon me nog niet boeien. Misschien moet ik het langer dan een half uur spelen.
[..]
Daarom speel ik het ook niet met je moeder.![]()
![]()
Dat was ook mijn eerste reactiequote:
Voorlopig is dat het doel van het spel. Als je het bouwt en activeert komen die aliens je aanvallen. Je moet die aanval dan 5 minuten (?) ophouden. Maar meestal stelt dat niet voor, aangezien ik alle aliens in de buurt uitgemoord heb.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:36 schreef Maanvis het volgende:
dus; waar defendt die rocket defense dan tegen?
Ooh da's wel vet, wat meer story doelenquote:Op maandag 29 juni 2015 23:10 schreef Jump het volgende:
[..]
Voorlopig is dat het doel van het spel. Als je het bouwt en activeert komen die aliens je aanvallen. Je moet die aanval dan 5 minuten (?) ophouden. Maar meestal stelt dat niet voor, aangezien ik alle aliens in de buurt uitgemoord heb.
Later zou daar een reis naar een andere planeet bijkomen en nog wat stuff in de ruimte en zo. Maar over de nieuwe endgame is nog niet alles beslist.
Daar ontkom je toch niet aan. Ik probeer tegenwoordig modulair te bouwen, dus aparte productiegebieden voor bepaalde sectoren. Dan kun je de tussenproducten via treinen rond laten gaan en terplekke met logistic-bots laten distribueren.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Steel is trouwens wel tergend traag qua productie.
Ben nog steeds aan het nadenken over betere setups. Ik bouw persoonlijk het liefst alles waarbij output eerst op belt gaat. Nu een beetje aan het testen met direct van ene assembly machine naar de volgende. Voor inserters, belts en assembly machines is dat wel lekker compact.
Blijf ook meestal wel redelijk strict binnen het plan om de main bus bijvoorbeeld verticaal te doen en de rest dan horizontaal. Alleen loop je dan op een gegeven moment wel tegen een horizontale limiet aan qua throughput.
Eerste packs moet je met de hand maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:35 schreef einschtein het volgende:
Heb alleen wat moeite met de tweede campaign, eerste level. Moet ik een lab maken, waar ik science packs voor nodig heb. Maar daar kan ik niets over vinden, qua hoe en wat. Dat is wat matig.
Zolang je maar geen copper wire op een band doet, daar staat de doodstraf opquote:Op woensdag 1 juli 2015 18:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Steel is trouwens wel tergend traag qua productie.
Ben nog steeds aan het nadenken over betere setups. Ik bouw persoonlijk het liefst alles waarbij output eerst op belt gaat. Nu een beetje aan het testen met direct van ene assembly machine naar de volgende. Voor inserters, belts en assembly machines is dat wel lekker compact.
Blijf ook meestal wel redelijk strict binnen het plan om de main bus bijvoorbeeld verticaal te doen en de rest dan horizontaal. Alleen loop je dan op een gegeven moment wel tegen een horizontale limiet aan qua throughput.
Je kan dat doen voor een korte afstand voor kleine benodigdheden, maar niet voor die groene dingskesquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:11 schreef Bart het volgende:
[..]
Zolang je maar geen copper wire op een band doet, daar staat de doodstraf op.
Plus dat je dan een enorm lage capaciteithebt omdat alles ellenlang moet wachten tot er iets langkomstquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:16 schreef BarryOSeven het volgende:
Factorio is fantastisch, totdat ik mijn hersens brak omdat ik een super idee had. Misschien dat het tegenwoordig eenvoudiger kan, iemand?
Ik was van plan een enorme storageroom te bouwen van kisten, die allemaal een voor een eens 1 van de items beschikbaar zouden bevatten.
Dus met handjes moesten dan van elk beschikbaar item 1, in de volgende kist geploft worden. En dat in een cirkel, dus het laatste kistje werd weer aangesloten op het eerste kistje.
De theorie was dus dat je zo een enorm warehouse zou krijgen, waar je maar een grijper op een kistje hoefde te zetten en dat daar alles wel eens een keer langs zou komen.
Maar ja toen brak ik dus mijn brein, en had ik geen zin meer.
Ja dat was dan wel het nadeel. En inderdaad zo ver als met die robots ben ik niet gekomen. Tot aan de snelste lopende banden en grootste kistjes welquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:26 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Plus dat je dan een enorm lage capaciteithebt omdat alles ellenlang moet wachten tot er iets langkomstDit soort dingen zijn na wat research veel makkelijker op te lossen met logisticbots. Dan heb je gewoon een centrale opslag en de bots zorgen voor de distributie.
Waarom niet dan?quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:17 schreef Jump het volgende:
[..]
Je kan dat doen voor een korte afstand voor kleine benodigdheden, maar niet voor die groene dingskes
quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:24 schreef einschtein het volgende:
Maar wat ik ook nog lastig vind, is om een belt optimaal te benutten. Als het op één lijn ligt en de inserts ze erop leggen, dan liggen ze allemaal in één strook in plaats van op twee.
Omdat je banden een veel te kleine capaciteit hebben voor copper wire. En omdat je research hebt waarmee een grijparm 2 of meer items tegelijk oppakt als je ze van fabriek naar fabriek verplaatst, dus dan gaat het veel harder. Groene printplaatjes moet je echt een copperwire-fabriek naast plempen. Of ng beter: 3 copper wire op 2 groene printplaten.quote:
Ja, maar aan dat soort omweggetjes heb ik eigenlijk een hekel want lelijk.quote:
Nou ja, de beste oplossing is om aan beide kanten van de band fabriekjes te hebben. Dan wordt de hele band gevuld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, maar aan dat soort omweggetjes heb ik eigenlijk een hekel want lelijk.Maar tja, als het niet anders kan.
Handig tooltje om zulke verhoudingen te berekenen:quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:26 schreef Bart het volgende:
Of ng beter: 3 copper wire op 2 groene printplaten.
Ik gebruik nog een andere methode, twee rijen assembly met daartussen twee belts. De assembly output met een blauwe en een rode. Op die manier kunnen ze twee lijnen vullen. Aan het einde van de lijn assembly een splitter zodat alles gelijk verdeeld wordt over de belts. Op die manier heb je voor het volgende deel meer throughput als je naar meerdere lijnen split.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:32 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, de beste oplossing is om aan beide kanten van de band fabriekjes te hebben. Dan wordt de hele band gevuld.
Zal dan wel om stoommachines gaan? Toch? Toch???quote:
SPOILER: changelistOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bart op 17-07-2015 22:09:14 ]I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Handmatig downloaden.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:37 schreef Jegorex het volgende:
Hebben jullie experimental updates aanstaan?
Ik zit nog op 0.11.22 en ik krijg de melding dat er geen updates zijn.
eindelijk dat laatste stukje dus verbeterd.. ik ergerde me er al aan dat bij normaal links/rechts pakken er altijd 1 bleef liggen..quote:Op zaterdag 18 juli 2015 06:43 schreef Bart het volgende:
Deze is trouwens wel hoerig:
• Items on transport belts don't go off the belt at the end, so the transport belt has to go directly in front of the required inserter.
Heb hier en daar best wel wat moeten aanpassen, sommigen dingen passen nu niet meer.
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:37 schreef Jegorex het volgende:
Hebben jullie experimental updates aanstaan?
Ik zit nog op 0.11.22 en ik krijg de melding dat er geen updates zijn.
Bij mij werkt dat ook niet zo lekker... Op een of andere manier lukt het mij niet om via die pagina in te loggen. Dan nog maar even spelen met .22quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Handmatig downloaden.
http://www.factorio.com/download/experimental
Er bleef er nooit een liggen, als je je bandje gewoon een vakje eerder liet eindigen. Maar nu moet je dus overal weer een vakje aanbouwen. En daar is niet altijd ruimte voor.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:13 schreef mschol het volgende:
[..]
eindelijk dat laatste stukje dus verbeterd.. ik ergerde me er al aan dat bij normaal links/rechts pakken er altijd 1 bleef liggen..
mja, dat extra vakje bouwen deed ik wel altijd, niet bouwen was namelijk totaal niet logisch (de band houdt immers op, en dat is/zou het laatste vakje met een product moeten zijn, niet 1 verder.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Er bleef er nooit een liggen, als je je bandje gewoon een vakje eerder liet eindigen. Maar nu moet je dus overal weer een vakje aanbouwen. En daar is niet altijd ruimte voor.
Het is wel logisch, want het wordt van de band afgegooid waar de band ophoudt. Het is onlogisch om dingen voorbij een grijparm van een band te gooienquote:Op zondag 19 juli 2015 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
mja, dat extra vakje bouwen deed ik wel altijd, niet bouwen was namelijk totaal niet logisch (de band houdt immers op, en dat is/zou het laatste vakje met een product moeten zijn, niet 1 verder.
Nog niet.quote:
http://www.factorio.com/blog/post/fff-118quote:Steam release date
We have been pushing the stem release forward for a pretty long time, but we finally have a definitive release date of Factorio on steam. The date is 25. February, exactly 2 months from now. We planned it to be in January, but we have found out, that we have to provide the Factorio package one month before the release to steam for inspection, and we need some extra time to solve all the little problems in 0.12 release. We also need to prepare the campaign and finish the trailers, so it is all done right.
netjes!quote:Op vrijdag 25 december 2015 21:43 schreef Jump het volgende:
25 februari komt het op Steam.
[..]
http://www.factorio.com/blog/post/fff-118
Big pharma was ik snel op uitgekeken. Factorio heb ik al 100+ uur in zitten. Vijftien euro is een koopje.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:50 schreef Teeno het volgende:
Het principe lijkt wat op Big Pharma? Opzich trekken dit soort spellen me wel maar om nu weer 15 euro te lappen (voor een Alpha notabene).. zal zo eens de demo bekijken.
Poosje met de demo bezig nu, ziet er vermakelijk uit. In het begin even kutten (je crafting scherm is niet erg overzichtelijk) en als je dan steeds aangevallen wordt... Maar heb nu een turret staan dus dat neemt wel wat spanning wegquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Big pharma was ik snel op uitgekeken. Factorio heb ik al 100+ uur in zitten. Vijftien euro is een koopje.
Dit is van een paar versies geleden: http://images.internix.be/factorio/ (Bij het zoomen kan het even duren voor alles geladen is)quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:12 schreef Teeno het volgende:
[..]
Poosje met de demo bezig nu, ziet er vermakelijk uit. In het begin even kutten (je crafting scherm is niet erg overzichtelijk) en als je dan steeds aangevallen wordt... Maar heb nu een turret staan dus dat neemt wel wat spanning weg
Damnquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:18 schreef Jump het volgende:
[..]
Dit is van een paar versies geleden: http://images.internix.be/factorio/ (Bij het zoomen kan het even duren voor alles geladen is)
En dat is nog maar een kleine fabriek
je kan ook de belt naar beneden laten lopen, parallel aan de furnaces zodat je kan uitbreiden..quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:26 schreef Teeno het volgende:
[..]
Damn
Wat is de oplossing om 2 furnaces te bedienen met 1 mining drill? De drill heeft een mining speed van 1.0 en de furnace een crafting speed van 0.5.
--edit--
Heb het nu op deze manier gedaan... weet niet of het de "nette" manier is?
[ afbeelding ]
--edit2--
Die enkele transportbelts nog even vervangen door wooden crates en dat moet um dan zijn.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:26 schreef Teeno het volgende:
[..]
Damn
Wat is de oplossing om 2 furnaces te bedienen met 1 mining drill? De drill heeft een mining speed van 1.0 en de furnace een crafting speed van 0.5.
--edit--
Heb het nu op deze manier gedaan... weet niet of het de "nette" manier is?
[ afbeelding ]
--edit2--
Die enkele transportbelts nog even vervangen door wooden crates en dat moet um dan zijn.
Ja hoerig is dat hequote:Op woensdag 30 december 2015 11:32 schreef Burrito het volgende:
wat een KUT spel. Gister demo gedownload en uren non-stop gespeeld. Veel te verslavend
quote:Op donderdag 31 december 2015 08:14 schreef Libris het volgende:
[..]
met 'enter'
zorg wel dat er wat brandstof (hout, coal, solid fuel) in je auto zit
Is dat er?quote:Op woensdag 30 december 2015 21:46 schreef Burrito het volgende:
Hebben jullie eerst die campaign afgemaakt voordat je met de free play bent begonnen?
En als je nog geen drones hebt doet een combat shotgun het ook wel aardigquote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:36 schreef Teeno het volgende:
Nou, het was dus 4u voordat ik eens in bed lag, kutspel
Kan je op een simpele manier grote gebieden ontbossen?
--edit--
Gevonden, red blueprints icm construction robots![]()
Als ik een raket gelanceerd heb begin ik wel weer met een nieuwe map ja. Instellingen weer net wat anders voor andere uitdagingen.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:03 schreef Teeno het volgende:
Beginnen jullie ook wel eens een nieuwe map? Ik voel zelf niet de behoefte aangezien je in no-time alles gesloopt hebt en een nieuwe structuur kan opbouwen.
Ik merk wel dat mijn trash slots niet leeggehaald worden door de logistics robots.. meer mensen hier problemen mee?
Daar zit het hem in denk, ik was in de veronderstelling dat de items vernietigd zouden worden ipv opgeslagen in een chest. Heb nu alles maar in een steel chest gemikt wat ik niet meer hoef.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Als ik een raket gelanceerd heb begin ik wel weer met een nieuwe map ja. Instellingen weer net wat anders voor andere uitdagingen.
Trash slots worden bij mij wel leeggehaald. Heb je wel storage chests? Drones moeten het ook ergens kunnen droppen. En je moet binnen een logistic area staan. Anders even de items uit je trash slot halen en er weer opnieuw instoppen.
Smart inserters kun je daarvoor gebruiken.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:42 schreef Teeno het volgende:
[..]
Daar zit het hem in denk, ik was in de veronderstelling dat de items vernietigd zouden worden ipv opgeslagen in een chest. Heb nu alles maar in een steel chest gemikt wat ik niet meer hoef.
Die storage chests gebruik ik nog niet (wel provider en request chests) omdat ik het idee heb geen controle meer te hebben over wat geproduceerd wordt. De meeste items worden in een provider chest gedropt waar ik een bepaald limiet aan stel qua storage. Misschien is dit nog wel af te vangen met een storage chest maar moet me nog verdiepen in circuits en deciders. Begrijp daar momenteel bar weinig van.
quote:Posted by Tomas on 2016-02-23, all posts
Hello,
so the functionality to claim Steam Keys has just been deployed to the website. If you have a paid membership (Transport Belt Repair Man or higher) then you can claim a Steam key on your profile page. Simply login and click your username in the top right corner. Then on your profile page you should see a section dedicated to Steam Access as can be seen below on the screenshot.
Simply clicking the button will generate a Steam key for you. You can then copy paste the generated key and use it via the Steam app to activate the game. The game will be released on Thursday 25th Feb 2016 at 11:00 a.m. PST. Only after this date will it actually be possible to get the game via Steam. However as I have learned recently, you can already write reviews for Factorio when you activate it now=) The amount of keys is limited for now to 20000. In case these run out or are close to running out we will request a new batch from Steam. So Enjoy!
Ah kut, promotie keys komen niet in aanmerking voor een Steam keyquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:58 schreef mschol het volgende:
http://www.factorio.com/blog/post/steam-keys-available
[..]
Nu snel kopen, overmorgen is ie 5 euro duurderquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ah kut, promotie keys komen niet in aanmerking voor een Steam key![]()
Nou ja ik koop hem met plezier. Bazen spel
je kan iig je account niet meer upgraden, betwijfel of het kopen nog kan nu...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Nu snel kopen, overmorgen is ie 5 euro duurder.
Nog steeds meer dan waard overigens.
Kopen kan nog gewoon op de site van Factorio.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:25 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan iig je account niet meer upgraden, betwijfel of het kopen nog kan nu...
Yup, net gekocht en geactiveerd op Steamquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:25 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan iig je account niet meer upgraden, betwijfel of het kopen nog kan nu...
Klopt, kon je over meedenken op het forum van zequote:
Je gaat er als OpenTTD-fanaat geen spijt van krijgen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:32 schreef MaxMark het volgende:
Spel nog snel aangeschaft, zonder het gespeeld te hebben
Ik ben ook voornamelijk door jouw enthousiasme overtuigd. Ik hoop dat je die druk aan kunt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Je gaat er als OpenTTD-fanaat geen spijt van krijgen.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:04 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik ben ook voornamelijk door jouw enthousiasme overtuigd. Ik hoop dat je die druk aan kunt.
Ook voor in dit topic.quote:Op donderdag 25 februari 2016 20:14 schreef Jump het volgende:
Handig voor in het nieuwe topics over 2 posts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |