abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:15:07 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149598767


Factorio is een game waarbij je fabriekjes moet maken. Je begint met de hand, het mijnen van kolen en ijzererts. Daarmee maak je je eerste mijn en je eerste smelterij. Het daarin gesmolten ijzer gebruik je weer voor het maken van andere zaken zoals transportbanden om de materialen automatisch te transporteren.

Van daaruit ga je steeds verder. Je maakt science, waarmee je research kunt doen en nieuwe technieken ontwikkelt. Je maakt wapens, want er zijn aliens op de planeet, die jou aanvallen. Je kunt treinen maken voor transport over grote afstand. Olieraffinaderijen, laser turrets, batterijen, smeermiddel, alles wordt geleidelijk aan uitgebreid.



Het spel wordt van bovenaf weergegeven. De kunst van het spel is om je productie te automatiseren en optimaliseren, zorgen dat alles soepel loopt, om uiteindelijk (als je dat wil) het einddoel te behalen, het bouwen van een raket. Dat is echter niet noodzakelijk, je kunt gewoon eeuwig doorspelen als je wil, de map waarop je speelt is namelijk oneindig groot. Het bevat ook een coop-multiplayer dus je kunt met vrienden samen aan één basis werken!



Het spel is nog in ontwikkeling, officieel is het nog een alpha. Daar merk je echter weinig van. Soms heb je wat bugs, maar niets ernstigs, de gemiddelde game van EA of Ubisoft die gereleased wordt, is erger. Voor ¤15,- koop je het al en heb je echt tientallen uren plezier van. Of zelfs honderden, als je er verslaafd aan raakt. En die kans is niet gering. Hier te koop: https://www.factorio.com/

Er is op die site ook een gratis demo beschikbaar die best een aardige indruk van het spel geeft.

Bazenspel _O_.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 25-02-2016 20:19:43 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149598844
Ziet er vet uit, lijkt op Prison architect
(she/her)
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:20:10 #3
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149598879
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:18 schreef Fylax het volgende:
Ziet er vet uit, lijkt op Prison architect
Maar dan tien keer toffer. Ik heb in tijden geen game meer gespeeld waarbij ik tot 04.00 uur 's nachts aan het spelen ben. Tot factorio :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149598895
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:20 schreef Bart het volgende:

[..]

Maar dan tien keer toffer. Ik heb in tijden geen game meer gespeeld waarbij ik tot 04.00 uur 's nachts aan het spelen ben. Tot factorio :7.
Oeps ahhaha dat wordt wat als ik t ga spelen
(she/her)
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:24:21 #5
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149599039
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:20 schreef Fylax het volgende:

[..]

Oeps ahhaha dat wordt wat als ik t ga spelen
Iedere keer ontdek je weer een nieuwe geniale optie. Iedere keer ben je weer trots op jezelf als je een nieuwe werkende productielijn hebt gebouwd. Maakte je eerst nog laserturrets traag en handmatig? Als je dan een fabriekslijntje hebt opgezet waarbij die dingen met tientallen van de lopende band rollen, dat is vet :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:34:55 #6
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_149599310
Tvp :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_149599437
Nog een topic over Factorio?
Redacted
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:40:47 #8
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149599470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:39 schreef cablegunmaster het volgende:
Nog een topic over Factorio?
Was er al een :o.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149599513
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:40 schreef Bart het volgende:

[..]

Was er al een :o.
Dit topic loopt beter dan het andere :D .
GAM / Factorio
Redacted
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:42:18 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149599524
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:42 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Dit topic loopt beter dan het andere :D .
GAM / Factorio
Mijn OP is ook mooier :7. Maar jij had al wat gebouwd dus? Screenshots zouden leuk zijn ;). Zal kijken of ik vanavond even wat kan uploaden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149599679
klinkt intressant
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:52:12 #12
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149599811
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:47 schreef mschol het volgende:
klinkt intressant
Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaal ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149601887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaal ;).
Ik zie het nog niet echt zitten.

De graphics zijn nog lelijker dan die van OpenTTD.Of is dit ook een oud spel?
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:37:59 #14
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149602839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:07 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik zie het nog niet echt zitten.

De graphics zijn nog lelijker dan die van OpenTTD.Of is dit ook een oud spel?
Graphics :'). Lekker belangrijk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149602872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:37 schreef Bart het volgende:

[..]

Graphics :'). Lekker belangrijk.
Nouja het lijkt mij gewoon niks, ben nu weer openttd aan het spelen, dat bevalt voorlopig wel :P
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:40:33 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149602916
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:39 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Nouja het lijkt mij gewoon niks, ben nu weer openttd aan het spelen, dat bevalt voorlopig wel :P
Het lijkt je niets omdat de graphics op basis van één screenshot je niets lijken, maar je speelt wel OpenTTD. Nou ja, als je het niets vindt dan niet he, ik dwing je niet om het te spelen. Maar ik zou gewoon die demo even proberen als ik jou was. Dan hoor ik je daarna wel weer ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149602943
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef Bart het volgende:

[..]

Het lijkt je niets omdat de graphics op basis van één screenshot je niets lijken, maar je speelt wel OpenTTD. Nou ja, als je het niets vindt dan niet he, ik dwing je niet om het te spelen. Maar ik zou gewoon die demo even proberen als ik jou was. Dan hoor ik je daarna wel weer ;).
Wellicht...
pi_149604868
Als je in de jaren 90 uren kon doorbrengen achter simcity en dat soort games is dit natuurlijk onweerstaanbaar :D
🐱
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:20:16 #19
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149620060
Goede tip vanuit het OpenTTD-topic, ik ga het zeker proberen van het weekend :)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:14:45 #20
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149630514
Gisteren toch weer lekker gespeeld. Hele productielijn voor printplaten aangepast. In plaats van koperdraad per lopende band aanleveren, gewoon een koperdraadfabriek per printplaatfabriek, die dan rechtstreeks aanlevert. Band is te langzaam.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:47:28 #21
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149631243
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:14 schreef Bart het volgende:
Gisteren toch weer lekker gespeeld. Hele productielijn voor printplaten aangepast. In plaats van koperdraad per lopende band aanleveren, gewoon een koperdraadfabriek per printplaatfabriek, die dan rechtstreeks aanlevert. Band is te langzaam.
Klinkt erg technisch, ik hoop dat ik het spel überhaupt snap :X

Ik wil het eigenlijk eerst ff testen, maar weinig piraten die de mac-uitvoering delen :@
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:49:48 #22
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149631286
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:47 schreef Saninl het volgende:

[..]

Klinkt erg technisch, ik hoop dat ik het spel überhaupt snap :X

Ik wil het eigenlijk eerst ff testen, maar weinig piraten die de mac-uitvoering delen :@
Het gaat vrij geleidelijk qua leercurve. Je begint met slechts een paar apparaten. Het wordt in kleine stapjes meer. Gewoon demo downloaden om te testen. Vind je die tof dan is het die 12,50 zeker waard.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:51:38 #23
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149632717
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:49 schreef Bart het volgende:

[..]

Het gaat vrij geleidelijk qua leercurve. Je begint met slechts een paar apparaten. Het wordt in kleine stapjes meer. Gewoon demo downloaden om te testen. Vind je die tof dan is het die 12,50 zeker waard.
Die demo doet het niet :')

Al tweemaal geprobeerd, na installeren:

" factorio is onverwacht gestopt " .
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:57:07 #24
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149632853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:51 schreef Saninl het volgende:

[..]

Die demo doet het niet :')

Al tweemaal geprobeerd, na installeren:

" factorio is onverwacht gestopt " .
Welke versie? Oudere proberen. 0.11.14 bijvoorbeeld
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149633260
Ik heb in mijn bouwscherm wel de mogelijkheid voor een geschutskoepel ( automatisch beestjes afschieten), maar kan er geen munitie voor maken. Welke onderdelen heb ik daar voor nodig? :@
dag
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:46:02 #26
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149634090
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:13 schreef Peter het volgende:
Ik heb in mijn bouwscherm wel de mogelijkheid voor een geschutskoepel ( automatisch beestjes afschieten), maar kan er geen munitie voor maken. Welke onderdelen heb ik daar voor nodig? :@
Krijg je te zien als je met de cursor erboven hovert ;). O.a. staal, en dat kun je niet met de hand maken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149634118
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:46 schreef Bart het volgende:

[..]

Krijg je te zien als je met de cursor erboven hovert ;). O.a. staal, en dat kun je niet met de hand maken.
Maar de benodigde munitie staat niet eens in het lijstje.. ook niet grijs/vaag :@
dag
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:49:31 #28
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149634187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar de benodigde munitie staat niet eens in het lijstje.. ook niet grijs/vaag :@
Al wel ontwikkeld?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:51:50 #29
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149634251
Staal is trouwens alleen nodig voor armor piercing. Gewone munitie kun je altijd maken.
http://www.factorioforums(...)tle=Regular_magazine
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149634271
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:49 schreef Bart het volgende:

[..]

Al wel ontwikkeld?
Denk het dan niet. De geschutstoren staat er wel bij.. Hoe ontwikkel ik die munitie?
dag
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:52:50 #31
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149634292
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Denk het dan niet. De geschutstoren staat er wel bij.. Hoe ontwikkel ik die munitie?
Moet je dus gewoon kunnen maken. Military tabblad in je bouwscherm.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149634302
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:51 schreef Bart het volgende:
Staal is trouwens alleen nodig voor armor piercing. Gewone munitie kun je altijd maken.
http://www.factorioforums(...)tle=Regular_magazine
Hoe laad ik de munitie in die gun-turret? Hij staat rechtsonder en niet in een voorradenvakje..
dag
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:54:35 #33
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149634349
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:53 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe laad ik de munitie in die gun-turret? Hij staat rechtsonder en niet in een voorradenvakje..
Op de turret klikken zodat ie opent, en dan de ammo uit je eigen vakje oppakken en dan in je turret plaatsen. Of de snelle methode, iets dat je in je hand hebt plaats je direct ergens in met ctrl-klik.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149635302
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:54 schreef Bart het volgende:

[..]

Op de turret klikken zodat ie opent, en dan de ammo uit je eigen vakje oppakken en dan in je turret plaatsen. Of de snelle methode, iets dat je in je hand hebt plaats je direct ergens in met ctrl-klik.
Gelukt. tnx!
dag
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:33:55 #35
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149635477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Gelukt. tnx!
^O^
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:53:47 #36
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149638030
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:51 schreef Saninl het volgende:

[..]

Die demo doet het niet :')

Al tweemaal geprobeerd, na installeren:

" factorio is onverwacht gestopt " .
https://www.factorio.com/demo/experimental
Daar dus.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:22:30 #37
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149663198
quote:
Uiteindelijk inderdaad gelukt met een andere versie.

Verdorie wat een mooi spel inderdaad. Best wel wat overeenkomsten qua netwerken e.d. met OpenTTD.

1 vraagje die ik toch aan jou vraag (de meeste andere vragen kom ik wel uit met proberen enzo);
-De 'Stone Furnace' gebruik ik voor van alles (jij ook neem ik aan? :P) maar daar kan ik niet automatisch coal in laten droppen zoals bij bv de boilers? Heb jij hier al iets slims op bedacht?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:25:35 #38
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149663284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:22 schreef Saninl het volgende:

[..]

Uiteindelijk inderdaad gelukt met een andere versie.

Verdorie wat een mooi spel inderdaad. Best wel wat overeenkomsten qua netwerken e.d. met OpenTTD.

1 vraagje die ik toch aan jou vraag (de meeste andere vragen kom ik wel uit met proberen enzo);
-De 'Stone Furnace' gebruik ik voor van alles (jij ook neem ik aan? :P) maar daar kan ik niet automatisch coal in laten droppen zoals bij bv de boilers? Heb jij hier al iets slims op bedacht?
Gewoon een lopende band langs de stone furnaces met kolen, inserter ernaast en je kunt los ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:29:38 #39
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149663405
Of zit je met het probleem van ruimte? Een band voor aanvoer van erts, en een band voor afvoer van plaatjes, dus geen ruimte voor een band met kolen? Probeer dan te kijken hoe je de erts en kolen op één band kunt krijgen, wel zorgen dat één kant van de band erts is en de andere kant kolen, niet mixen dus.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:29:59 #40
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149663422
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Gewoon een lopende band langs de stone furnaces met kolen, inserter ernaast en je kunt los ;).
Oh :X

Gewoon zoals bij de boilers dus :D
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:30:11 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149663428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:29 schreef Saninl het volgende:

[..]

Oh :X

Gewoon zoals bij de boilers dus :D
:Y
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:31:21 #42
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149663465
Burner inserters droppen trouwens ook kolen in zichzelf als ze bijna zonder zitten. Mits ze kolen overzetten uiteraard.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:36:56 #43
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149665116
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:31 schreef Bart het volgende:
Burner inserters droppen trouwens ook kolen in zichzelf als ze bijna zonder zitten. Mits ze kolen overzetten uiteraard.


Hier niet hoor?
pi_149665220
Ziet er verslavend uit....
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:46:57 #45
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_149665314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:36 schreef Saninl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hier niet hoor?
Je moet ook zo snel mogelijk overgaan op een elektriciteitsnetwerk. Dan hoef je nog maar twee boilers te vullen en kan je alles gewoon draaiende houden.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:47:22 #46
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_149665321
Wat een kolenveld trouwens.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:51:06 #47
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_149665403
Ik vind prison architect toffer dan dit spel overigens :{w
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:52:28 #48
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_149665436
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef Paxlie het volgende:
Ik vind prison architect toffer dan dit spel overigens :{w
Dit lijkt echt nauwelijks op Prison Architect.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:03:22 #49
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_149667270
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:52 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dit lijkt echt nauwelijks op Prison Architect.
Beiden een hoop management. Verder geen vergelijking inderdaad
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:06:10 #50
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149667352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:36 schreef Saninl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hier niet hoor?
Je mijn dropt het rechtstreeks op de band, inserter weghalen en bandje doortrekken. Inserter andersom ernaast zetten zodat je mijn automatisch van kolen voorziet wordt ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:06:30 #51
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149667360
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef Paxlie het volgende:
Ik vind prison architect toffer dan dit spel overigens :{w
n00b
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:14:56 #52
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_149669384
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:06 schreef Bart het volgende:

[..]

Je mijn dropt het rechtstreeks op de band, inserter weghalen en bandje doortrekken. Inserter andersom ernaast zetten zodat je mijn automatisch van kolen voorziet wordt ;).
Maar serieus, wie doet dat nou? Met een infrastructuur van dergelijk niveau is alles op kolen laten branden toch verschrikkelijk inefficiënt?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:28:02 #53
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149669747
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:14 schreef Euribob het volgende:

[..]

Maar serieus, wie doet dat nou? Met een infrastructuur van dergelijk niveau is alles op kolen laten branden toch verschrikkelijk inefficiënt?
In het begin heb je weinig anders. En voor je energieproductie is het slim om je input van kolen onafhankelijk van stroom te maken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:30:13 #54
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_149675759
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:28 schreef Bart het volgende:

[..]

In het begin heb je weinig anders. En voor je energieproductie is het slim om je input van kolen onafhankelijk van stroom te maken.
Het begin, je bedoelt de eerste tien minuten? Want met minimale kosten een klein research productienetwerkje opzetten om de twee benodigde delen te ontgrendelen is het eerste wat je doet lijkt me. :P
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:33:31 #55
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149675892
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het begin, je bedoelt de eerste tien minuten? Want met minimale kosten een klein research productienetwerkje opzetten om de twee benodigde delen te ontgrendelen is het eerste wat je doet lijkt me. :P
Hangt van je speeltempo en researchkeuze af he :P. Maar over het algemeen duurt het niet lang nee. Stroom kun je toch beter in ieder geval een aantal op kolen houden, zowel de mijn als de inserters.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149698781
Nog niet op Steam verkrijgbaar zag ik. ;)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:03:03 #57
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149755834
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:35 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Nog niet op Steam verkrijgbaar zag ik. ;)
Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Zolang het een alpha is sowieso niet. Maar boeit op zich toch ook niet veel?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149766378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Zolang het een alpha is sowieso niet. Maar boeit op zich toch ook niet veel?
Nee zeker niet. Maar zoek meestal games op Steam op. Vind het handig werken.
pi_149766873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:03 schreef Bart het volgende:
Zolang het een alpha is sowieso niet
dat is geen garantie hoor :P

genoeg alpha's in steam greenlight-dinges
pi_149777562
zo, nu wat langer in het spel: tis wel een leuk concept.. wel vrij uitdagend lijkt het...

[ Bericht 4% gewijzigd door mschol op 19-02-2015 00:09:31 ]
  donderdag 19 februari 2015 @ 10:55:24 #61
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149820712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:18 schreef mschol het volgende:
zo, nu wat langer in het spel: tis wel een leuk concept.. wel vrij uitdagend lijkt het...
Uitdagend op welke manier bedoel je?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149821840
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:55 schreef Bart het volgende:

[..]

Uitdagend op welke manier bedoel je?
uitdagend in de zin van een efficiente manier van produceren creeeren

Zo heb ik nu wel een productiechain, maar die is verre van efficient: (ik zit hier in de sandbox te rommelen)


efficient vind ik het persoonlijk pas als er weinig materialen op de banden liggen..
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:41:38 #63
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149822055
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:34 schreef mschol het volgende:

[..]

uitdagend in de zin van een efficiente manier van produceren creeeren

Zo heb ik nu wel een productiechain, maar is die verre van efficient: (ik zit hier in de sandbox te rommelen)
[ afbeelding ]
1 waterpomp is genoeg voor een heleboel boilers en steam engines. Optimaal is trouwens 1 waterpomp, 14 boilers en 10 steam engines in één keten.

Met alt kun je weergeven wat assemblers maken, en je ziet dan je vervuilingsgraad op de kaart, en je ziet welke kant op inserters werken. Handig ;).

Alle science labs moeten van alle kleuren science packs voorzien worden die voor het huidige onderzoek nodig zijn, willen ze meedoen in de research.

Groene printplaten maakt wel eer rare bocht, je had ook in je gele inserters een tunneltje kunnen maken zodat je je printplaatjes direct rechstaf kan laten slaan :P.

En zoals je misschien ziet, blijven er 2 items aan het eind van de band liggen zonder dat de inserter ze oppakt. Dat komt omdat items door de band aan het einde in het volgende vakje gedropt worden. Lastig te zien, maar het is echt zo. Die kan een inserter dus nooit oppakken. De truc is om een band één vakje korter te maken, dus dat die eindigt vóór het vakje waar de inserter zijn spullen vandaan pakt. Het bijkomende voordeel is dat de inserter een kortere bocht maakt en dus nog sneller is ook.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:43:21 #64
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149822112
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:34 schreef mschol het volgende:
efficient vind ik het persoonlijk pas als er weinig materialen op de banden liggen..
Efficient is als de band vol is, want anders is er een tekort en lopen de assemblers aan het eind van de productielijn niet continu te draaien ;). Je hebt altijd een tekort of een overschot, de band loopt langzaam leeg of loopt langzaam vol. Beter vol dan leeg... Maar dat is hoe je ernaar kijkt :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149822381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:41 schreef Bart het volgende:

[..]

1 waterpomp is genoeg voor een heleboel boilers en steam engines. Optimaal is trouwens 1 waterpomp, 14 boilers en 10 steam engines in één keten.
de efficientie van een steam engine ging omhoog zodra ik er 2 pompen op aansloot..
quote:
Met alt kun je weergeven wat assemblers maken, en je ziet dan je vervuilingsgraad op de kaart, en je ziet welke kant op inserters werken. Handig ;).
das wel handig om te weten ja ^O^
quote:
Alle science labs moeten van alle kleuren science packs voorzien worden die voor het huidige onderzoek nodig zijn, willen ze meedoen in de research.
i know, en 1 staat inderdaad volledig buiten de productie, de 2 onder elkaar worden zowel van groen als rode science packs voorzien (al is het met een omweg), de productie van groene science packs is imho precies goed in de huidige opstelling: een lab heeft er 1 op voorraad en wordt aangevuld op het moment die wordt gebruikt
quote:
Groene printplaten maakt wel eer rare bocht, je had ook in je gele inserters een tunneltje kunnen maken zodat je je printplaatjes direct rechstaf kan laten slaan :P.
zoals ik zei: niet echt efficient :P
quote:
En zoals je misschien ziet, blijven er 2 items aan het eind van de band liggen zonder dat de inserter ze oppakt. Dat komt omdat items door de band aan het einde in het volgende vakje gedropt worden. Lastig te zien, maar het is echt zo. Die kan een inserter dus nooit oppakken. De truc is om een band één vakje korter te maken, dus dat die eindigt vóór het vakje waar de inserter zijn spullen vandaan pakt. Het bijkomende voordeel is dat de inserter een kortere bocht maakt en dus nog sneller is ook.
ik had het idee dat het dan te verweg was om op te pakken..

dit is vooral een probeersel, o.a. om te kijken hoe het een en ander werkt (2 kanten van een band b.v.) en hoe bepaalde onderdelen werken
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:57:42 #66
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149822481
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:53 schreef mschol het volgende:

[..]

de efficientie van een steam engine ging omhoog zodra ik er 2 pompen op aansloot..
http://www.factorioforums(...)ction/Optimal_ratios
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149822512
quote:
3s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:43 schreef Bart het volgende:

[..]

Efficient is als de band vol is, want anders is er een tekort en lopen de assemblers aan het eind van de productielijn niet continu te draaien ;). Je hebt altijd een tekort of een overschot, de band loopt langzaam leeg of loopt langzaam vol. Beter vol dan leeg... Maar dat is hoe je ernaar kijkt :P.
ik neem mijn kolen band als voorbeeld: ik wil van beide zijden kolen kunnen oppakken, maar het liefst zou ik, tegelijkertijd, ook in het eerste stuk gebruik willen maken van de band voor transport van koper, die dan met een smart inserter eruitgefiltert worden op het juiste moment
en dat kan niet als hij vol ligt :P
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:01:44 #68
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149822583
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ik neem mijn kolen band als voorbeeld: ik wil van beide zijden kolen kunnen oppakken,
Dat zou het mooiste zijn, maar het is tegelijk de uitdaging in het spel. Je zult slimmigheidjes moeten toepassen om de verdeling op je bandhelften gelijk te houden als je de capaciteit hoog wil houden.
quote:
maar het liefst zou ik, tegelijkertijd, ook in het eerste stuk gebruik willen maken van de band voor transport van koper, die dan met een smart inserter eruitgefiltert worden op het juiste moment
Twee dingen op één band kan handig zijn uit ruimte-overwegingen, maar het halveert je capaciteit. Verderop in het spel pas ik het eigenlijk niet toe, één band is dan voor één itemsoort. Beter zet je je basis wat ruimer op in het begin :P.
quote:
en dat kan niet als hij vol ligt :P
Hoe bedoel je? Ene kant kolen die vol ligt, andere kant koper die niet vol ligt, dan kun je toch gewoon filteren wat je wil?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149822737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:01 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat zou het mooiste zijn, maar het is tegelijk de uitdaging in het spel. Je zult slimmigheidjes moeten toepassen om de verdeling op je bandhelften gelijk te houden als je de capaciteit hoog wil houden.

[..]

Twee dingen op één band kan handig zijn uit ruimte-overwegingen, maar het halveert je capaciteit. Verderop in het spel pas ik het eigenlijk niet toe, één band is dan voor één itemsoort. Beter zet je je basis wat ruimer op in het begin :P.

[..]

Hoe bedoel je? Ene kant kolen die vol ligt, andere kant koper die niet vol ligt, dan kun je toch gewoon filteren wat je wil?
ik voer nu op allebei de kanten kolen aan, alleen gaat dit zo hard dat de band volledig volloopt
en ik hem dan niet meer kan vullen met kopen..
imho is juist het gebruik van beide kanten een mogelijkheid om effecientie in te bouwen in je productie: een aanvoer van 2dezelfde artikelen is vaak niet altijd efficient (dan ligt er 1 ongebruikt op de band, te wachten tot hij gebruikt kan worden)

maarja, vanmiddag klooi ik wel verder :D
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:09:36 #70
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149822777
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:07 schreef mschol het volgende:

[..]

ik voer nu op allebei de kanten kolen aan, alleen gaat dit zo hard dat de band volledig volloopt
en ik hem dan niet meer kan vullen met kopen..
Ah zo. Ja, dan gaat het niet. Net na je kolenmijn(en) een bochtje maken zodat de band op de zijkant van een andere band uitkomt, en die dan verder laten lopen. Dan ligt het allemaal netjes aan één kant.
quote:
imho is juist het gebruik van beide kanten een mogelijkheid om effecientie in te bouwen in je productie: een aanvoer van 2dezelfde artikelen is vaak niet altijd efficient (dan ligt er 1 ongebruikt op de band, te wachten tot hij gebruikt kan worden)
Dat is het gunstigst ja. En op zich ook mogelijk. Gewoon je fabriekjes aan beide kanten van de band bouwen :P. Mijn smelters staan ook aan beide kanten van mijn ore-band.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149827538
die splitters zijn wel leuk voor intressante constructies: wat ik wilde heb ik nu wel voorelkaar
w/

op de aanvoer band komt links coal en rechts ore,die worden vervolgens gesplitst.
kolen worden daarna nogmaals gesplitst om ze op een aparte band te krijgen (gewoon omdat het kan, had nu geen zin om ook dat helemaal om te bouwen)
vervolgens worden ze door een splitter op beide kanten van een band gegooid

ja geinig spelletje..

dat hij maar gauw op steam verschijnt :P
pi_149829684


Leuk spelletje.
(she/her)
pi_149842728
Overzicht:

heb mijn hele gebied omringd met turrets en een band die constant munitie aanvoert :)

beetje ingezoomd


nog meer ingezoomd:


het kan uiteraard vele malen efficienter, maarja dat is in dit spel natuurlijk een ongoing process.
In the coolest little capital of the world
pi_149842983
tip voor de steam gebruikers: voeg factorio toe als non steam game: kan je screenshots via steam overlay maken en online plaatsen :)
  donderdag 19 februari 2015 @ 22:09:02 #75
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149843284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 21:56 schreef Drebbelman het volgende:
heb mijn hele gebied omringd met turrets en een band die constant munitie aanvoert :)
nice :D
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 19 februari 2015 @ 22:18:42 #76
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149843709
Ik heb overigens mijn turrets altijd met de hand gevuld. 25 ammo erin, op plekken met veel aanvallen later 50 en uiteindelijk 100. Werkt ook wel maar je moet toch af en toe je basis rond. Op een gegeven moment over op laser turrets. Ideaal, tot je van drie kanten tegelijk aangevallen wordt en je opeens geen power meer hebt _O-.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149843737
Die kut beesten irriteren me echt.
(she/her)
  donderdag 19 februari 2015 @ 22:22:08 #78
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149843891
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:19 schreef Fylax het volgende:
Die kut beesten irriteren me echt.
turrets jonguh
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149844191
heb er al tijden geen omkijken naar :)
In the coolest little capital of the world
pi_149883997
tip, voor zover nog niet bekend, voor de mensen die graag een grid willen zien:
druk F4, zet "show_tile_grid" aan
eventueel "show_detailed_info", "Show_enviroment_sound_info" , "Show_fluid_box_fluid_info" uitzetten

druk weer F4 en vervolgens kan je met F5 het grid aan of uit zetten..
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:25:28 #81
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149885295
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:27 schreef mschol het volgende:
tip, voor zover nog niet bekend, voor de mensen die graag een grid willen zien:
druk F4, zet "show_tile_grid" aan
eventueel "show_detailed_info", "Show_enviroment_sound_info" , "Show_fluid_box_fluid_info" uitzetten

druk weer F4 en vervolgens kan je met F5 het grid aan of uit zetten..
Goede tip ^O^
pi_149885734
heeft iemand hier al met treinen gewerkt?

ik heb nu een hele simpele A-B track aangelegd, een trein met dubbele locomotieven (voor en achter)
stations neergezet en toegevoegd aan het schema.
vervolgens druk ik op "run the train"
en krijg ik de "no path" error

Een rondje maken schijnt, volgens een tutorial, niet nodig te zijn omdat ik aan 2 kanten een loc heb..
tevens stoppen mijn inserters niets in mijn wagons.. :(
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:49:57 #83
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149885932
Dat is het enige waar ik nog geen ervaring mee heb, treinen :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149886727
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:49 schreef Bart het volgende:
Dat is het enige waar ik nog geen ervaring mee heb, treinen :P.
na wat kutten is het wel gelukt.. plaatsing van de stations (links of rechts v/d track) had het mee te maken..
  zaterdag 21 februari 2015 @ 16:15:34 #85
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149890294


Stukje van mijn fabriek.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149903061
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:15 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]

Stukje van mijn fabriek.
ziet er goed uit.. :P

ik heb nu wel een aantal een irritant iets meegemaakt.. dan valt een hele productielijn zonder echte reden stil, de inserter voert de fabriek niks meer terwijl de band helemaal vol ligt..

plaats ik vervolgens de inserter opnieuw werkt het wel weer..

Net een productie lijntje toegevoegd die de science pack 3 creeert...

hij produceert nu nog te weinig maar dat komt wel :P

[ Bericht 9% gewijzigd door mschol op 21-02-2015 23:21:25 ]
pi_149907119
Geniaal spel, ik kan mij moeilijk voorstellen dat het pas een alpha is, het voelt meer aan als een complete versie, vooral qua bugs.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaXz op 22-02-2015 21:36:11 ]
  zondag 22 februari 2015 @ 07:49:19 #88
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149911393
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 22:41 schreef mschol het volgende:

[..]

ziet er goed uit.. :P

ik heb nu wel een aantal een irritant iets meegemaakt.. dan valt een hele productielijn zonder echte reden stil, de inserter voert de fabriek niks meer terwijl de band helemaal vol ligt..

plaats ik vervolgens de inserter opnieuw werkt het wel weer..
Ik heb dat dacht ik twee keer gehad, maar alleen wanneer ik de productie van de fabriek wijzig. Nooit echt spontaan uit zichzelf.
quote:
Net een productie lijntje toegevoegd die de science pack 3 creeert...
[ afbeelding ]
hij produceert nu nog te weinig maar dat komt wel :P
Blauwe science is best complex te maken, nice :). Je hebt er inderdaad wel veel meer van nodig, 3 rode 3 groene 8 blauwe of zo is een beetje in verhouding dacht ik. Ben zelf ook nog een beetje zoekende daarin :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149915659
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 07:49 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik heb dat dacht ik twee keer gehad, maar alleen wanneer ik de productie van de fabriek wijzig. Nooit echt spontaan uit zichzelf.
Voor een alpha vind ik het een vrij goede score, 1 bug.

quote:
Blauwe science is best complex te maken, nice :). Je hebt er inderdaad wel veel meer van nodig, 3 rode 3 groene 8 blauwe of zo is een beetje in verhouding dacht ik. Ben zelf ook nog een beetje zoekende daarin :P.
Ik denk dat ik dat hele gebied eens opnieuw ga opbouwen, het is ooit opgezet met alleen rood en groen in gedachte, blauw kan ik dus eigenlijk niet kwijt


Een nieuw spelletje starten is ook wel een idee, dit keer niet peaceful...
  zondag 22 februari 2015 @ 15:39:54 #90
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149919844
Ook mijn map dan maar eens laten zien. Hiermee ook begonnen ooit, toen dus gekozen voor gruwelijk grote mining-area's :') haha

Ondertussen begin ik het steeds meer te begrijpen, maar door alle research-mogelijkheden ben ik er nog láng niet. Ook zal het allemaal vast en zeker efficiënter kunnen ;)





  zondag 22 februari 2015 @ 15:41:30 #91
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149919935
quote:
2s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:39 schreef Saninl het volgende:
Ook mijn map dan maar eens laten zien. Hiermee ook begonnen ooit, toen dus gekozen voor gruwelijk grote mining-area's :') haha

Ondertussen begin ik het steeds meer te begrijpen, maar door alle research-mogelijkheden ben ik er nog láng niet. Ook zal het allemaal vast en zeker efficiënter kunnen ;)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
plaatjes werken niet... probeer anders imgur.com
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 22 februari 2015 @ 15:44:59 #92
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149920142
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:41 schreef Bart het volgende:

[..]

plaatjes werken niet... probeer anders imgur.com
Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberen :) Thnx anyway :)

edit: nu trouwens begonnen met Oil. Dat gaat me weer een hoop vrije tijd kosten :s)

[ Bericht 11% gewijzigd door Saninl op 22-02-2015 16:48:07 ]
  zondag 22 februari 2015 @ 17:05:59 #93
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149923728
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:44 schreef Saninl het volgende:

[..]

Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberen :) Thnx anyway :)

edit: nu trouwens begonnen met Oil. Dat gaat me weer een hoop vrije tijd kosten :s)
Probeer zo veel mogelijk ondergrondse buizen te gebruiken. Als het druk wordt kun je nergens meer lopen met bovengrondse buizen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149924373
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:44 schreef Saninl het volgende:

[..]

Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberen :) Thnx anyway :)

heb je steam? Voeg hem dan toe als non steam game, dan kan je vervolgens screenshots via steam nemen en ook daar online opslaan
  zondag 22 februari 2015 @ 17:51:14 #95
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149925412
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:05 schreef Bart het volgende:

[..]

Probeer zo veel mogelijk ondergrondse buizen te gebruiken. Als het druk wordt kun je nergens meer lopen met bovengrondse buizen.
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:21 schreef mschol het volgende:

[..]

heb je steam? Voeg hem dan toe als non steam game, dan kan je vervolgens screenshots via steam nemen en ook daar online opslaan
Beide goede tips, thnx ^O^
  zondag 22 februari 2015 @ 21:25:32 #96
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149934590


Mijn olieproductie :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149935903
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:25 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn olieproductie :P.
wat ik mij afvraag bij jou: doe je dat gestructureerde aanleggen standaard of is het eerst een rommel (zoals bij mij) en daarna geoptimaliseerd?
pi_149940199
Dit klinkt als een heel leuk spel. Ik ga direct de demo downloaden.
  maandag 23 februari 2015 @ 08:35:35 #99
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149945852
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:49 schreef mschol het volgende:

[..]

wat ik mij afvraag bij jou: doe je dat gestructureerde aanleggen standaard of is het eerst een rommel (zoals bij mij) en daarna geoptimaliseerd?
Ik vind dit nou juist een van de minder gestructureerde delen van mijn huidige spel :P. Maar ik probeer in het begin al wel redelijk rekening te houden met toekomstige uitbreidingen. Lukt echter niet altijd, ik had niet voorzien dat ik zo ontzettend veel ijzersmelterijen nodig zou hebben dus die staan een beetje kriskras door elkaar omdat ruimtegebrek :P.

Dit is het eerste spel waar ik gebruik heb gemaakt van een main bus. Heeft voor en nadelen. Het is makkelijk uit te breiden en op te schalen. Maar sommige grondstoffen zijn aan het eind van je bus gewoon op, doordat er in totaal meer verbruikt wordt dan de totale capaciteit van de band aan het begin van de bus. Dan moet je ergens halverwege gaan invoegen. Zal kijken of ik er vanavond wat plaatjes van kan posten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 23-02-2015 08:41:52 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 23 februari 2015 @ 11:07:34 #100
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149948904
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik vind dit nou juist een van de minder gestructureerde delen van mijn huidige spel :P. Maar ik probeer in het begin al wel redelijk rekening te houden met toekomstige uitbreidingen. Lukt echter niet altijd, ik had niet voorzien dat ik zo ontzettend veel ijzersmelterijen nodig zou hebben dus die staan een beetje kriskras door elkaar omdat ruimtegebrek :P.

Dit is het eerste spel waar ik gebruik heb gemaakt van een main bus. Heeft voor en nadelen. Het is makkelijk uit te breiden en op te schalen. Maar sommige grondstoffen zijn aan het eind van je bus gewoon op, doordat er in totaal meer verbruikt wordt dan de totale capaciteit van de band aan het begin van de bus. Dan moet je ergens halverwege gaan invoegen. Zal kijken of ik er vanavond wat plaatjes van kan posten.
Wat is een main bus? :@
  maandag 23 februari 2015 @ 11:15:59 #101
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149949095
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:07 schreef Saninl het volgende:

[..]

Wat is een main bus? :@


In dit voorbeeld loopt de main bus naar links. Alle productie van onderdelen voeg je toe op banden, twee banden naast elkaar en dan twee ruimte ertussen en dan weer twee banden naast elkaar. Zo kun je met splitters en tunnels aftakkingen maken voor fabrieken die de materialen nodig hebben. Die productielijnen laat je vervolgens weer naar boven en beneden lopen, waardoor je die weer makkelijk kunt uitbreiden door gewoon meer fabrieken naar boven of beneden te bouwen. De productie van die fabrieken voeg je vervolgens weer toe aan je main bus.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 23 februari 2015 @ 17:42:45 #102
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149960038
Paar plaatjes.


IJzerproductie.


Deel van de koperproductie.


Ander deel van de koperproductie, met wat zonnepanelen en accu's :P.


Staalproductie.


Nog een klein deel ijzerproductie, en groene en rode printplaten.


Rode, groene, blauwe, en paarse science.


Blauwe transportbandjes. Ik gebruik niets anders meer :P.


Blauwe underground belts, blauwe splitters, zonnepanelen, accu's, repair kits, medium poles, en de blauwe (of paarse?) printplaten.


Overzicht van de kaart.

Denk dat het main bus idee wel duidelijk is :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149973522
De demo was leuker dan ik had gedacht, nu wachten tot het uitkomt op steam
pi_149976340
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Houtenbeen het volgende:
nu wachten tot het uitkomt op steam
waarom? :P
pi_149977752


zo, wat structuur aangebracht aan mijn science labs..
en morgen opzoek naar een ander deel van een ondergrondse transport band.. :')
heb er nu 1, maar weet niet waar de andere helft nou gebleven is :')
pi_149977785
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven. :o

Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft. :(

Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_149977796
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 02:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven. :o

Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft. :(

Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo. :P
ik speel a.t.m. peaceful

niet peaceful wil ik binnenkort wel een map mee starten, maar denk dat ik het daar niet lang uithou :D
pi_149977834
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 02:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ik speel a.t.m. peaceful

niet peaceful wil ik binnenkort wel een map mee starten, maar denk dat ik het daar niet lang uithou :D
Ik denk dat ik ook het liefst peaceful speel omdat je dan gewoon kunt knutselen aan de fabriek zelf. Op normaal heb je constant waarschuwingen op je scherm dat dingen worden aangevallen. :P En omdat je de camera niet los kunt bewegen is het altijd een gok of je turrets het redden. En je gaat zo snel door je resources heen, niet normaal. Daarna paar forward bases gebouwd maar dan moet je daar ook gelijk muren bouwen en turrets plempen.

Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Constant dat gevaar. En langzaam ook die evoluerende beesten die alleen met clusters turrets te stoppen zijn. :P Heb in ieder geval in peaceful nooit de behoefte om echt ver uit te breiden. Op normaal is het gewoon noodzaak anders ben je vrij snel klaar. Als je ammo productie opdroogt ben je gelijk de sjaak. :P

Edit: Heel stiekem hoop ik op een mod waarbij je niet één mannetje bestuurt en je gewoon kunt bouwen en je tevens barakken hebt. Daar kun je dan space marines bouwen die je basis kunnen verdedigen en nesten kunnen aanvallen. :P Wordt altijd beetje droevig van zo'n grote basis met maar één persoon, zo eenzaam. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door SuperHarregarre op 24-02-2015 03:22:57 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:05:39 #109
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149979119
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Houtenbeen het volgende:
De demo was leuker dan ik had gedacht, nu wachten tot het uitkomt op steam
:?
Je kunt het gewoon kopen en spelen hoor. Kan nog wel een hele tijd duren voor het op Steam komt. Zonde om te wachten. Als het op Steam komt krijg je gewoon een key.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:08:47 #110
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149979168
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 02:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven. :o
Nee niet peaceful. Gewoon lekker knallen :P. Veel turrets rond je basis zetten, en een flinke muur bouwen.
quote:
Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft. :(
Big Worms zijn echt hoerig. Die kun je pas later in het spel doodmaken, als je een power armor hebt. Of je moet met een tank kunnen omgaan :P. Die shells doen wel veel damage tegen worms.

Op een gegeven moment heb je wel minder ammo nodig. Zodra je laser turrets kunt bouwen. Zorg wel voor genoeg stroom want bij een paar aanvallen tegelijkertijd wordt je hele energieproductie leeggezogen :').
quote:
Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo. :P
Dat moet en gaat ook nog verder uitgewerkt worden. Eventueel kun je mods gebruiken om het allemaal wat uit te breiden en/of spannender te maken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:12:09 #111
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149979224
Ik heb trouwens gisteren een productielijn gemaakt voor destroyer drones. Ik had al een power armor Mk2 met drie partable fusion reactors en acht shields Mk2, en nu met een paar destroyer drones bij me kan ik echt iedere alien basis aan. Geen uitdaging meer in :P.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 03:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ook het liefst peaceful speel omdat je dan gewoon kunt knutselen aan de fabriek zelf. Op normaal heb je constant waarschuwingen op je scherm dat dingen worden aangevallen. :P En omdat je de camera niet los kunt bewegen is het altijd een gok of je turrets het redden. En je gaat zo snel door je resources heen, niet normaal. Daarna paar forward bases gebouwd maar dan moet je daar ook gelijk muren bouwen en turrets plempen.

Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Constant dat gevaar. En langzaam ook die evoluerende beesten die alleen met clusters turrets te stoppen zijn. :P Heb in ieder geval in peaceful nooit de behoefte om echt ver uit te breiden. Op normaal is het gewoon noodzaak anders ben je vrij snel klaar. Als je ammo productie opdroogt ben je gelijk de sjaak. :P

Edit: Heel stiekem hoop ik op een mod waarbij je niet één mannetje bestuurt en je gewoon kunt bouwen en je tevens barakken hebt. Daar kun je dan space marines bouwen die je basis kunnen verdedigen en nesten kunnen aanvallen. :P Wordt altijd beetje droevig van zo'n grote basis met maar één persoon, zo eenzaam. :P
Aliens komen af op vervuiling. Die moet je dus zo laag mogelijk houden. Zodra het kan overstappen op solar panels in plaats van steam engines, en echt in elke fabriek, mijn en smelter efficiency modules plaatsen. Je ziet op mijn screenshot van de map vrij weinig vervuiling ;). Dat merk je echt gigantisch in alien attacks.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:42:36 #112
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149983295
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:42 schreef Bart het volgende:
Paar plaatjes.

[ afbeelding ]
IJzerproductie.

[ afbeelding ]
Deel van de koperproductie.

[ afbeelding ]
Ander deel van de koperproductie, met wat zonnepanelen en accu's :P.

[ afbeelding ]
Staalproductie.

[ afbeelding ]
Nog een klein deel ijzerproductie, en groene en rode printplaten.

[ afbeelding ]
Rode, groene, blauwe, en paarse science.

[ afbeelding ]
Blauwe transportbandjes. Ik gebruik niets anders meer :P.

[ afbeelding ]
Blauwe underground belts, blauwe splitters, zonnepanelen, accu's, repair kits, medium poles, en de blauwe (of paarse?) printplaten.

[ afbeelding ]
Overzicht van de kaart.

Denk dat het main bus idee wel duidelijk is :P.
Potverdomme zeg :D :D :D

Kom er door jouw screens achter dat iron en koper gewoon met een fabriek kan worden versmolten? :P ik deed altijd nog netjes met van die ovens :{w Kan ik de coal-productie laten voor het wat is waarschijnlijk, zonder afnemers :P
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:43:30 #113
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149983322
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:42 schreef Saninl het volgende:

[..]

Potverdomme zeg :D :D :D

Kom er door jouw screens achter dat iron en koper gewoon met een fabriek kan worden versmolten? :P ik deed altijd nog netjes met van die ovens :{w Kan ik de coal-productie laten voor het wat is waarschijnlijk, zonder afnemers :P
Ore kan alleen in een oven worden gesmolten hoor :o.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:44:33 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149983358
Oh je wil van kolen af. Ja, op een gegeven moment ontwikkel je een elektrische oven. Geen kolen meer nodig, wel veel stroom ;). Dingen zijn 3x3 in tegenstelling tot 2x2 van de stenen en stalen ovens. Dus je moet een en ander om gaan bouwen qua ruimte als je daar geen rekening mee hebt gehouden in het begin :P.

Kolen blijf je trouwens nodig hebben hoor, voor plastic en explosieven ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:45:49 #115
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149983421
Oooh, sorry. Zag de elektrische ovens als fabrieken :P
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:46:09 #116
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149983433
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:45 schreef Saninl het volgende:
Oooh, sorry. Zag de elektrische ovens als fabrieken :P
Zijn andere dingen :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:21:02 #117
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149989709
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:46 schreef Bart het volgende:

[..]

Zijn andere dingen :).
Jep, weer één van de ontelbare mogelijkheden geleerd ;)
pi_149989718
Was nieuwe map begonnen en liep wel lekker. Had in omgeving geen enkel nest gezien dus ik ging alles even ruim uitmeten en geen verdediging ontwikkeld. :') Ben ik op zoek naar extra iron ore kom ik ineens een gigantisch nest met meerdere big worms tegen. Echt... :')

Ik moet ook maar eens een auto maken. Was aan de andere kant van de map wat dingen zoeken, gaat het alarm af terwijl ik nog het idee had dat de nesten vrij ver weg waren. Hele pleuriseind weer terug lopen. :(

Dat overschakelen op solar panels vind ik eigenlijk wel weer klote. Neemt enorm oppervlak in beslag en ik zit altijd te kutten met de precieze indeling. Misschien dat ik ze maar weer allemaal uit de grond trek en ergens kijk naar wat designs.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:25:53 #119
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149989865


Deze gebruik ik.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149995116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:24 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:05 schreef Bart het volgende:

[..]

:?
Je kunt het gewoon kopen en spelen hoor. Kan nog wel een hele tijd duren voor het op Steam komt. Zonde om te wachten. Als het op Steam komt krijg je gewoon een key.
Toch maar gekocht
pi_149996043
Oeh dat ziet er tof uit. Binnenkort maar eens kopen.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_149996473
voor de cheaters onder ons:

http://www.factorioforums(...)ommands_.28cheats.29
en dan is vooral deze handig om te voorkomen dat je heel snel naar andere grondstoffen op zoek moet

quote:
Refill resources (refill oil, iron etc.)
Hold you cursor (hand) over the resource you want to refill and type:

/c game.player.selected.amount=7500
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:11:17 #123
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149997756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:19 schreef mschol het volgende:
voor de cheaters onder ons:

http://www.factorioforums(...)ommands_.28cheats.29
en dan is vooral deze handig om te voorkomen dat je heel snel naar andere grondstoffen op zoek moet

[..]

Cheaten verpest dit spel zo hard
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149998175
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:11 schreef Bart het volgende:

[..]

Cheaten verpest dit spel zo hard
ligt eraan hoe je het spel speelt, in sandbox verpest het vrij weinig imho (dan ben je toch aan et klooien)

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 24-02-2015 18:29:07 ]
  woensdag 25 februari 2015 @ 23:55:26 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150052223
Ik speel dit spelleke sinds eind 2013, leuk dat er nu een topique voor is :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 februari 2015 @ 00:03:29 #126
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150052600
ik zie dat ik nog versie 0.9.8 heb (van ergens april 2014..) waar zat die updater ook alweer? ik kan hem niet meer vinden, en automatisch update ie 'm ook niet.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 februari 2015 @ 08:07:32 #127
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150057506
Heel erg gaaf spel!

Gisteren begonnen, meteen multiplayer gedaan op LAN.

Jezus wat is dat gaaf hoor, samen fabrieken bouwen. Alien bases raiden. Gigantische turret wall bouwen. Maar er gaat zoooo veel tijd in zitten haha.
  donderdag 26 februari 2015 @ 08:42:09 #128
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_150057838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 00:03 schreef Maanvis het volgende:
ik zie dat ik nog versie 0.9.8 heb (van ergens april 2014..) waar zat die updater ook alweer? ik kan hem niet meer vinden, en automatisch update ie 'm ook niet.
Ergens bij de opties...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_150058574
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:11 schreef Bart het volgende:

[..]

Cheaten verpest dit spel zo hard
Eens. Al ben ik na m'n tiende map beginnen met niks en dan het eerste half uur rondrennen wel aan het denken om me bij de volgende map gewoon een grotere starter kit te geven. :P Uiteindelijk "begint" het spel pas vanaf het moment dat je je eerste rij ovens hebt en je de iron en copper op banden hebt liggen zodat je je fabriek kunt gaan designen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:29:37 #130
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_150061773
Zo, gisteren het potje uitgespeeld waar de screenshots van waren. 40 uur mee bezig geweest. Gelijk maar begonnen aan een nieuwe game, die gaan we nog wat grootser opzetten :7. Het gaat al een stuk sneller in het begin, nu je al wat truukjes kent.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:15:19 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_150067126


Lastig zo :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:18:22 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150067239
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:15 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]

Lastig zo :D.
goeden spawn
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_150100332
Zag op Steam een screenshot voorbij komen van dit spel, heeft toch mn interesse gewekt. Binnenkort maar eens kopen ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
pi_150100358
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:25 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gebruik ik.
Wel weinig accumulators voor tijdens de nacht of bouw je die ergens anders?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:15 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]

Lastig zo :D.
Hehe. Ik had een keer een spawn waar ik tussen vier nesten inzat op echt minimale afstand. Ik zet de eerste burner miner neer en ben gelijk door m'n ammo heen. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 08:23:38 #135
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_150100965
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 05:21 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wel weinig accumulators voor tijdens de nacht of bouw je die ergens anders?

[..]

Hehe. Ik had een keer een spawn waar ik tussen vier nesten inzat op echt minimale afstand. Ik zet de eerste burner miner neer en ben gelijk door m'n ammo heen. :')
Accu's bouw ik ergens anders naast elkaar ja.

Hier wel een beetje te zien:


[ Bericht 4% gewijzigd door Bart op 27-02-2015 09:20:32 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_150105793
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:23 schreef Bart het volgende:

[..]

Accu's bouw ik ergens anders naast elkaar ja.

Hier wel een beetje te zien:
[ afbeelding ]
Ah, oke. Ik gebruik nu zeg maar die vorm die lijkt op een chip van het forum van factorio. Vier substations op precies de goede afstand in een vierkant. Midden opvullen met solar, dan dat midden insluiten met accumulators. En dan rondom weer solar precies binnen het blok wat bereik heeft onderbroken door accumulators.



Inzet is de stroomvoorziening van een uur. Blauw is solar, oranje is stoom en groen is accumulator.

Durf de stoommachines nog niet weg te halen omdat ik dan denk ik in de nacht te weinig stroom heb. Denk dat er eerst nog een blok bijmoet. Of eventueel puur een blok accumulators ergens aan de rand. Aanvallen van rechtsonder beginnen ook steeds heviger te worden dus ben nu bezig met muur en turrets die automatisch voorzien worden van ammo. Chronisch gebrek aan ijzer ook echt altijd. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:35:17 #137
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_150108125
Kolen langzaam afbouwen, paar steam engines per keer weghalen en goed in de gaten houden of je accu's 's nachts niet leeg raken. Ook goed in de gaten houden of ze overdag wel volledig opgeladen worden. Want als dat niet het geval is, dan weet je zeker dat ze binnen een paar nachten leeg zijn.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_150135761
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:35 schreef Bart het volgende:
Kolen langzaam afbouwen, paar steam engines per keer weghalen en goed in de gaten houden of je accu's 's nachts niet leeg raken. Ook goed in de gaten houden of ze overdag wel volledig opgeladen worden. Want als dat niet het geval is, dan weet je zeker dat ze binnen een paar nachten leeg zijn.
Goed plan ja. Research op dit moment ook even niet zodat ik even een hele berg van de snelste transport belts kan maken. Eerste keer dat ik dit doe op een map. Dacht altijd dat het verschil niet zo groot was maar die blauwe zijn echt ziek snel. :D Je kunt amper de tegenovergestelde richting lopen.

Maar goed, heerlijk spel blijft het waarbij je elke map net een stukje beter gaat. :P

Denk dat ik trouwens nog wel een blok of twee van die solar panels aanleg zodat ik ook wat laser turrets kan bouwen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 08:18:05 #139
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_150137417
Voor laser turrets moet je echt veel accu's hebben 's nachts.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 08:25:28 #140
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150137478
Is het eigenlijk mogelijk om in te stellen dat resources niet opgaan?

Zit te twijfelen, want dit spel is het vetste spel dat ik ooit gedaan heb. Verneukt dit niet de spelervaring?

Heb er namelijk een bloedhekel aan als ik een mooie goed lopende fabriek heb gebouwd, en dan blijkt er gaandeweg weer een grondstof op te zijn geraakt en kun je niet eens meer een nieuwe drill betalen en moet je met de hand een nieuwe drill bij elkaar sprokkelen. :')
  zaterdag 28 februari 2015 @ 08:49:24 #141
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_150137671
Er is een mod voor dacht ik. Maar hoe kan je geen drill meer maken? Je pakt toch de oude op die op de lege oreplek staan? Plus zorg voor kisten met voorraad. Langs de band met resources een kist zetten, gooi hem grotendeels dicht op een paar vakjes na en laat hem vullen met een inserter. Dan heb je altijd wat je nodig hebt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_150137813
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaal ;).
Ik heb denk wel 300 uur openttd gespeeldd dus ik denk dat dit dan het kopen waard is
Wat?
pi_150138089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 08:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om in te stellen dat resources niet opgaan?

Zit te twijfelen, want dit spel is het vetste spel dat ik ooit gedaan heb. Verneukt dit niet de spelervaring?

Heb er namelijk een bloedhekel aan als ik een mooie goed lopende fabriek heb gebouwd, en dan blijkt er gaandeweg weer een grondstof op te zijn geraakt en kun je niet eens meer een nieuwe drill betalen en moet je met de hand een nieuwe drill bij elkaar sprokkelen. :')
Is wel irritant ja maar zelfs als je te laat anticipeert is het niet echt een probleem. Gewoon een tweede plek zoeken om te minen en dan lopende banden aanleggen naar je oude gebied met ovens. Scheelt heel even om op gang te komen maar dan loopt 't weer.

Je kunt trouwens ook bij het starten van de map instellen dat de resources very rich zijn. Dan zit je per goed geplaatste miner op ongeveer 60-100k in plaats van 20-30k normaliter. Heb je dus in principe 3x zoveel tijd voor je de boel moet verplaatsen. En als je je eigen map maakt kun je nog meer plaatsen maar dan kun je net zo goed cheaten met de console.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150139601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 08:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om in te stellen dat resources niet opgaan?

Zit te twijfelen, want dit spel is het vetste spel dat ik ooit gedaan heb. Verneukt dit niet de spelervaring?

Heb er namelijk een bloedhekel aan als ik een mooie goed lopende fabriek heb gebouwd, en dan blijkt er gaandeweg weer een grondstof op te zijn geraakt en kun je niet eens meer een nieuwe drill betalen en moet je met de hand een nieuwe drill bij elkaar sprokkelen. :')
een oude drill kan je altijd verwijderen en opnieuw plaatsen
  zaterdag 28 februari 2015 @ 11:52:49 #145
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_150140506
Grappig dit spel. Erg kort kunnen spelen tho.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_150144730
Heb het iets teveel gespeeld afgelopen week. :P End game is op dit moment niet echt interessant en op een gegeven moment is de uitdaging er een beetje vanaf. Ga denk ik weer verder na volgende update als er late game wat bijkomt. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150147083
Heb een extreem grote en efficiënte fabriek gebouwd, alles gedaan, en dan is de lol er weer vanaf. Als het eindproduct er is, ga ik weer verder. :P
-nee-
  zaterdag 28 februari 2015 @ 19:17:01 #148
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150152848
Nog best moeilijk :{.ik ben met mijn tweede potje bezig en dat gaat al een stuk soepeler maar de eerste keer was echt kansloos.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 28 februari 2015 @ 20:01:20 #149
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_150154267
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 19:17 schreef jogy het volgende:
Nog best moeilijk :{.ik ben met mijn tweede potje bezig en dat gaat al een stuk soepeler maar de eerste keer was echt kansloos.
Eerste keer deed ik zonder aliens, zodat ik rustig de gameplay onder de knie kon krijgen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_150157298
ik ben nu bezig met de ingebouwde missies en daar merk ik dat ik eigenlijk niet goed ben in vooruit plannen :P
zie hier:


een productie cheat-sheet zou ook wel fijn zijn :D

[ Bericht 19% gewijzigd door mschol op 28-02-2015 21:39:44 ]
  zondag 1 maart 2015 @ 12:51:03 #151
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_150174542
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 21:12 schreef mschol het volgende:

een productie cheat-sheet zou ook wel fijn zijn :D
Dit ja. Denk dat de main bus wel makkelijk is maar niet het meest efficiënt om zo snel mogelijk uit te breiden. Een main bus die al vroeg wordt opgesplits naar twee of drie in gelijke delen, dat is beter denk ik. Maar dan zou je alle halfproducten moeten checken qua resources.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')