Maar dan tien keer toffer. Ik heb in tijden geen game meer gespeeld waarbij ik tot 04.00 uur 's nachts aan het spelen ben. Tot factorioquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:18 schreef Fylax het volgende:
Ziet er vet uit, lijkt op Prison architect
Oeps ahhaha dat wordt wat als ik t ga spelenquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Maar dan tien keer toffer. Ik heb in tijden geen game meer gespeeld waarbij ik tot 04.00 uur 's nachts aan het spelen ben. Tot factorio.
Iedere keer ontdek je weer een nieuwe geniale optie. Iedere keer ben je weer trots op jezelf als je een nieuwe werkende productielijn hebt gebouwd. Maakte je eerst nog laserturrets traag en handmatig? Als je dan een fabriekslijntje hebt opgezet waarbij die dingen met tientallen van de lopende band rollen, dat is vetquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:20 schreef Fylax het volgende:
[..]
Oeps ahhaha dat wordt wat als ik t ga spelen
Was er al eenquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:39 schreef cablegunmaster het volgende:
Nog een topic over Factorio?
Mijn OP is ook mooierquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:42 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Dit topic loopt beter dan het andere.
GAM / Factorio
Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaalquote:
Ik zie het nog niet echt zitten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaal.
Graphicsquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:07 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet echt zitten.
De graphics zijn nog lelijker dan die van OpenTTD.Of is dit ook een oud spel?
Het lijkt je niets omdat de graphics op basis van één screenshot je niets lijken, maar je speelt wel OpenTTD. Nou ja, als je het niets vindt dan niet he, ik dwing je niet om het te spelen. Maar ik zou gewoon die demo even proberen als ik jou was. Dan hoor ik je daarna wel weerquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:39 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nouja het lijkt mij gewoon niks, ben nu weer openttd aan het spelen, dat bevalt voorlopig wel
Wellicht...quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Het lijkt je niets omdat de graphics op basis van één screenshot je niets lijken, maar je speelt wel OpenTTD. Nou ja, als je het niets vindt dan niet he, ik dwing je niet om het te spelen. Maar ik zou gewoon die demo even proberen als ik jou was. Dan hoor ik je daarna wel weer.
Klinkt erg technisch, ik hoop dat ik het spel überhaupt snapquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:14 schreef Bart het volgende:
Gisteren toch weer lekker gespeeld. Hele productielijn voor printplaten aangepast. In plaats van koperdraad per lopende band aanleveren, gewoon een koperdraadfabriek per printplaatfabriek, die dan rechtstreeks aanlevert. Band is te langzaam.
Het gaat vrij geleidelijk qua leercurve. Je begint met slechts een paar apparaten. Het wordt in kleine stapjes meer. Gewoon demo downloaden om te testen. Vind je die tof dan is het die 12,50 zeker waard.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:47 schreef Saninl het volgende:
[..]
Klinkt erg technisch, ik hoop dat ik het spel überhaupt snap![]()
Ik wil het eigenlijk eerst ff testen, maar weinig piraten die de mac-uitvoering delen
Die demo doet het nietquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Het gaat vrij geleidelijk qua leercurve. Je begint met slechts een paar apparaten. Het wordt in kleine stapjes meer. Gewoon demo downloaden om te testen. Vind je die tof dan is het die 12,50 zeker waard.
Welke versie? Oudere proberen. 0.11.14 bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:51 schreef Saninl het volgende:
[..]
Die demo doet het niet
Al tweemaal geprobeerd, na installeren:
" factorio is onverwacht gestopt " .
Krijg je te zien als je met de cursor erboven hovertquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:13 schreef Peter het volgende:
Ik heb in mijn bouwscherm wel de mogelijkheid voor een geschutskoepel ( automatisch beestjes afschieten), maar kan er geen munitie voor maken. Welke onderdelen heb ik daar voor nodig?
Maar de benodigde munitie staat niet eens in het lijstje.. ook niet grijs/vaagquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:46 schreef Bart het volgende:
[..]
Krijg je te zien als je met de cursor erboven hovert. O.a. staal, en dat kun je niet met de hand maken.
Al wel ontwikkeld?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar de benodigde munitie staat niet eens in het lijstje.. ook niet grijs/vaag
Moet je dus gewoon kunnen maken. Military tabblad in je bouwscherm.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Denk het dan niet. De geschutstoren staat er wel bij.. Hoe ontwikkel ik die munitie?
Hoe laad ik de munitie in die gun-turret? Hij staat rechtsonder en niet in een voorradenvakje..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:51 schreef Bart het volgende:
Staal is trouwens alleen nodig voor armor piercing. Gewone munitie kun je altijd maken.
http://www.factorioforums(...)tle=Regular_magazine
Op de turret klikken zodat ie opent, en dan de ammo uit je eigen vakje oppakken en dan in je turret plaatsen. Of de snelle methode, iets dat je in je hand hebt plaats je direct ergens in met ctrl-klik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe laad ik de munitie in die gun-turret? Hij staat rechtsonder en niet in een voorradenvakje..
Gelukt. tnx!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Op de turret klikken zodat ie opent, en dan de ammo uit je eigen vakje oppakken en dan in je turret plaatsen. Of de snelle methode, iets dat je in je hand hebt plaats je direct ergens in met ctrl-klik.
quote:
https://www.factorio.com/demo/experimentalquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:51 schreef Saninl het volgende:
[..]
Die demo doet het niet
Al tweemaal geprobeerd, na installeren:
" factorio is onverwacht gestopt " .
Uiteindelijk inderdaad gelukt met een andere versie.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:53 schreef Bart het volgende:
[..]
https://www.factorio.com/demo/experimental
Daar dus.
Gewoon een lopende band langs de stone furnaces met kolen, inserter ernaast en je kunt losquote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:22 schreef Saninl het volgende:
[..]
Uiteindelijk inderdaad gelukt met een andere versie.
Verdorie wat een mooi spel inderdaad. Best wel wat overeenkomsten qua netwerken e.d. met OpenTTD.
1 vraagje die ik toch aan jou vraag (de meeste andere vragen kom ik wel uit met proberen enzo);
-De 'Stone Furnace' gebruik ik voor van alles (jij ook neem ik aan?) maar daar kan ik niet automatisch coal in laten droppen zoals bij bv de boilers? Heb jij hier al iets slims op bedacht?
Ohquote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Gewoon een lopende band langs de stone furnaces met kolen, inserter ernaast en je kunt los.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:29 schreef Saninl het volgende:
[..]
Oh![]()
Gewoon zoals bij de boilers dus
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:31 schreef Bart het volgende:
Burner inserters droppen trouwens ook kolen in zichzelf als ze bijna zonder zitten. Mits ze kolen overzetten uiteraard.
Je moet ook zo snel mogelijk overgaan op een elektriciteitsnetwerk. Dan hoef je nog maar twee boilers te vullen en kan je alles gewoon draaiende houden.quote:
Dit lijkt echt nauwelijks op Prison Architect.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef Paxlie het volgende:
Ik vind prison architect toffer dan dit spel overigens
Beiden een hoop management. Verder geen vergelijking inderdaadquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dit lijkt echt nauwelijks op Prison Architect.
Je mijn dropt het rechtstreeks op de band, inserter weghalen en bandje doortrekken. Inserter andersom ernaast zetten zodat je mijn automatisch van kolen voorziet wordtquote:
n00bquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef Paxlie het volgende:
Ik vind prison architect toffer dan dit spel overigens
Maar serieus, wie doet dat nou? Met een infrastructuur van dergelijk niveau is alles op kolen laten branden toch verschrikkelijk inefficiënt?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Je mijn dropt het rechtstreeks op de band, inserter weghalen en bandje doortrekken. Inserter andersom ernaast zetten zodat je mijn automatisch van kolen voorziet wordt.
In het begin heb je weinig anders. En voor je energieproductie is het slim om je input van kolen onafhankelijk van stroom te maken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar serieus, wie doet dat nou? Met een infrastructuur van dergelijk niveau is alles op kolen laten branden toch verschrikkelijk inefficiënt?
Het begin, je bedoelt de eerste tien minuten? Want met minimale kosten een klein research productienetwerkje opzetten om de twee benodigde delen te ontgrendelen is het eerste wat je doet lijkt me.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:28 schreef Bart het volgende:
[..]
In het begin heb je weinig anders. En voor je energieproductie is het slim om je input van kolen onafhankelijk van stroom te maken.
Hangt van je speeltempo en researchkeuze af hequote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het begin, je bedoelt de eerste tien minuten? Want met minimale kosten een klein research productienetwerkje opzetten om de twee benodigde delen te ontgrendelen is het eerste wat je doet lijkt me.
Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Zolang het een alpha is sowieso niet. Maar boeit op zich toch ook niet veel?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:35 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Nog niet op Steam verkrijgbaar zag ik.
Nee zeker niet. Maar zoek meestal games op Steam op. Vind het handig werken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Zolang het een alpha is sowieso niet. Maar boeit op zich toch ook niet veel?
Uitdagend op welke manier bedoel je?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:18 schreef mschol het volgende:
zo, nu wat langer in het spel: tis wel een leuk concept.. wel vrij uitdagend lijkt het...
uitdagend in de zin van een efficiente manier van produceren creeerenquote:Op donderdag 19 februari 2015 10:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Uitdagend op welke manier bedoel je?
1 waterpomp is genoeg voor een heleboel boilers en steam engines. Optimaal is trouwens 1 waterpomp, 14 boilers en 10 steam engines in één keten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:34 schreef mschol het volgende:
[..]
uitdagend in de zin van een efficiente manier van produceren creeeren
Zo heb ik nu wel een productiechain, maar is die verre van efficient: (ik zit hier in de sandbox te rommelen)
[ afbeelding ]
Efficient is als de band vol is, want anders is er een tekort en lopen de assemblers aan het eind van de productielijn niet continu te draaienquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:34 schreef mschol het volgende:
efficient vind ik het persoonlijk pas als er weinig materialen op de banden liggen..
de efficientie van een steam engine ging omhoog zodra ik er 2 pompen op aansloot..quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:41 schreef Bart het volgende:
[..]
1 waterpomp is genoeg voor een heleboel boilers en steam engines. Optimaal is trouwens 1 waterpomp, 14 boilers en 10 steam engines in één keten.
das wel handig om te weten jaquote:Met alt kun je weergeven wat assemblers maken, en je ziet dan je vervuilingsgraad op de kaart, en je ziet welke kant op inserters werken. Handig.
i know, en 1 staat inderdaad volledig buiten de productie, de 2 onder elkaar worden zowel van groen als rode science packs voorzien (al is het met een omweg), de productie van groene science packs is imho precies goed in de huidige opstelling: een lab heeft er 1 op voorraad en wordt aangevuld op het moment die wordt gebruiktquote:Alle science labs moeten van alle kleuren science packs voorzien worden die voor het huidige onderzoek nodig zijn, willen ze meedoen in de research.
zoals ik zei: niet echt efficientquote:Groene printplaten maakt wel eer rare bocht, je had ook in je gele inserters een tunneltje kunnen maken zodat je je printplaatjes direct rechstaf kan laten slaan.
ik had het idee dat het dan te verweg was om op te pakken..quote:En zoals je misschien ziet, blijven er 2 items aan het eind van de band liggen zonder dat de inserter ze oppakt. Dat komt omdat items door de band aan het einde in het volgende vakje gedropt worden. Lastig te zien, maar het is echt zo. Die kan een inserter dus nooit oppakken. De truc is om een band één vakje korter te maken, dus dat die eindigt vóór het vakje waar de inserter zijn spullen vandaan pakt. Het bijkomende voordeel is dat de inserter een kortere bocht maakt en dus nog sneller is ook.
http://www.factorioforums(...)ction/Optimal_ratiosquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:53 schreef mschol het volgende:
[..]
de efficientie van een steam engine ging omhoog zodra ik er 2 pompen op aansloot..
ik neem mijn kolen band als voorbeeld: ik wil van beide zijden kolen kunnen oppakken, maar het liefst zou ik, tegelijkertijd, ook in het eerste stuk gebruik willen maken van de band voor transport van koper, die dan met een smart inserter eruitgefiltert worden op het juiste momentquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Efficient is als de band vol is, want anders is er een tekort en lopen de assemblers aan het eind van de productielijn niet continu te draaien. Je hebt altijd een tekort of een overschot, de band loopt langzaam leeg of loopt langzaam vol. Beter vol dan leeg... Maar dat is hoe je ernaar kijkt
.
Dat zou het mooiste zijn, maar het is tegelijk de uitdaging in het spel. Je zult slimmigheidjes moeten toepassen om de verdeling op je bandhelften gelijk te houden als je de capaciteit hoog wil houden.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ik neem mijn kolen band als voorbeeld: ik wil van beide zijden kolen kunnen oppakken,
Twee dingen op één band kan handig zijn uit ruimte-overwegingen, maar het halveert je capaciteit. Verderop in het spel pas ik het eigenlijk niet toe, één band is dan voor één itemsoort. Beter zet je je basis wat ruimer op in het beginquote:maar het liefst zou ik, tegelijkertijd, ook in het eerste stuk gebruik willen maken van de band voor transport van koper, die dan met een smart inserter eruitgefiltert worden op het juiste moment
Hoe bedoel je? Ene kant kolen die vol ligt, andere kant koper die niet vol ligt, dan kun je toch gewoon filteren wat je wil?quote:en dat kan niet als hij vol ligt
ik voer nu op allebei de kanten kolen aan, alleen gaat dit zo hard dat de band volledig vollooptquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zou het mooiste zijn, maar het is tegelijk de uitdaging in het spel. Je zult slimmigheidjes moeten toepassen om de verdeling op je bandhelften gelijk te houden als je de capaciteit hoog wil houden.
[..]
Twee dingen op één band kan handig zijn uit ruimte-overwegingen, maar het halveert je capaciteit. Verderop in het spel pas ik het eigenlijk niet toe, één band is dan voor één itemsoort. Beter zet je je basis wat ruimer op in het begin.
[..]
Hoe bedoel je? Ene kant kolen die vol ligt, andere kant koper die niet vol ligt, dan kun je toch gewoon filteren wat je wil?
Ah zo. Ja, dan gaat het niet. Net na je kolenmijn(en) een bochtje maken zodat de band op de zijkant van een andere band uitkomt, en die dan verder laten lopen. Dan ligt het allemaal netjes aan één kant.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:07 schreef mschol het volgende:
[..]
ik voer nu op allebei de kanten kolen aan, alleen gaat dit zo hard dat de band volledig volloopt
en ik hem dan niet meer kan vullen met kopen..
Dat is het gunstigst ja. En op zich ook mogelijk. Gewoon je fabriekjes aan beide kanten van de band bouwenquote:imho is juist het gebruik van beide kanten een mogelijkheid om effecientie in te bouwen in je productie: een aanvoer van 2dezelfde artikelen is vaak niet altijd efficient (dan ligt er 1 ongebruikt op de band, te wachten tot hij gebruikt kan worden)
nicequote:Op donderdag 19 februari 2015 21:56 schreef Drebbelman het volgende:
heb mijn hele gebied omringd met turrets en een band die constant munitie aanvoert
turrets jonguhquote:
Goede tipquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:27 schreef mschol het volgende:
tip, voor zover nog niet bekend, voor de mensen die graag een grid willen zien:
druk F4, zet "show_tile_grid" aan
eventueel "show_detailed_info", "Show_enviroment_sound_info" , "Show_fluid_box_fluid_info" uitzetten
druk weer F4 en vervolgens kan je met F5 het grid aan of uit zetten..
na wat kutten is het wel gelukt.. plaatsing van de stations (links of rechts v/d track) had het mee te maken..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:49 schreef Bart het volgende:
Dat is het enige waar ik nog geen ervaring mee heb, treinen.
ziet er goed uit..quote:
Ik heb dat dacht ik twee keer gehad, maar alleen wanneer ik de productie van de fabriek wijzig. Nooit echt spontaan uit zichzelf.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:41 schreef mschol het volgende:
[..]
ziet er goed uit..
ik heb nu wel een aantal een irritant iets meegemaakt.. dan valt een hele productielijn zonder echte reden stil, de inserter voert de fabriek niks meer terwijl de band helemaal vol ligt..
plaats ik vervolgens de inserter opnieuw werkt het wel weer..
Blauwe science is best complex te maken, nicequote:Net een productie lijntje toegevoegd die de science pack 3 creeert...
[ afbeelding ]
hij produceert nu nog te weinig maar dat komt wel
Voor een alpha vind ik het een vrij goede score, 1 bug.quote:Op zondag 22 februari 2015 07:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik heb dat dacht ik twee keer gehad, maar alleen wanneer ik de productie van de fabriek wijzig. Nooit echt spontaan uit zichzelf.
Ik denk dat ik dat hele gebied eens opnieuw ga opbouwen, het is ooit opgezet met alleen rood en groen in gedachte, blauw kan ik dus eigenlijk niet kwijtquote:Blauwe science is best complex te maken, nice. Je hebt er inderdaad wel veel meer van nodig, 3 rode 3 groene 8 blauwe of zo is een beetje in verhouding dacht ik. Ben zelf ook nog een beetje zoekende daarin
.
plaatjes werken niet... probeer anders imgur.comquote:Op zondag 22 februari 2015 15:39 schreef Saninl het volgende:
Ook mijn map dan maar eens laten zien. Hiermee ook begonnen ooit, toen dus gekozen voor gruwelijk grote mining-area'shaha
Ondertussen begin ik het steeds meer te begrijpen, maar door alle research-mogelijkheden ben ik er nog láng niet. Ook zal het allemaal vast en zeker efficiënter kunnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberenquote:Op zondag 22 februari 2015 15:41 schreef Bart het volgende:
[..]
plaatjes werken niet... probeer anders imgur.com
Probeer zo veel mogelijk ondergrondse buizen te gebruiken. Als het druk wordt kun je nergens meer lopen met bovengrondse buizen.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberenThnx anyway
edit: nu trouwens begonnen met Oil. Dat gaat me weer een hoop vrije tijd kosten![]()
heb je steam? Voeg hem dan toe als non steam game, dan kan je vervolgens screenshots via steam nemen en ook daar online opslaanquote:Op zondag 22 februari 2015 15:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberenThnx anyway
quote:Op zondag 22 februari 2015 17:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Probeer zo veel mogelijk ondergrondse buizen te gebruiken. Als het druk wordt kun je nergens meer lopen met bovengrondse buizen.
Beide goede tips, thnxquote:Op zondag 22 februari 2015 17:21 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je steam? Voeg hem dan toe als non steam game, dan kan je vervolgens screenshots via steam nemen en ook daar online opslaan
wat ik mij afvraag bij jou: doe je dat gestructureerde aanleggen standaard of is het eerst een rommel (zoals bij mij) en daarna geoptimaliseerd?quote:
Ik vind dit nou juist een van de minder gestructureerde delen van mijn huidige spelquote:Op zondag 22 februari 2015 21:49 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik mij afvraag bij jou: doe je dat gestructureerde aanleggen standaard of is het eerst een rommel (zoals bij mij) en daarna geoptimaliseerd?
Wat is een main bus?quote:Op maandag 23 februari 2015 08:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vind dit nou juist een van de minder gestructureerde delen van mijn huidige spel. Maar ik probeer in het begin al wel redelijk rekening te houden met toekomstige uitbreidingen. Lukt echter niet altijd, ik had niet voorzien dat ik zo ontzettend veel ijzersmelterijen nodig zou hebben dus die staan een beetje kriskras door elkaar omdat ruimtegebrek
.
Dit is het eerste spel waar ik gebruik heb gemaakt van een main bus. Heeft voor en nadelen. Het is makkelijk uit te breiden en op te schalen. Maar sommige grondstoffen zijn aan het eind van je bus gewoon op, doordat er in totaal meer verbruikt wordt dan de totale capaciteit van de band aan het begin van de bus. Dan moet je ergens halverwege gaan invoegen. Zal kijken of ik er vanavond wat plaatjes van kan posten.
quote:
waarom?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Houtenbeen het volgende:
nu wachten tot het uitkomt op steam
ik speel a.t.m. peacefulquote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven.
Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft.
Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo.
Ik denk dat ik ook het liefst peaceful speel omdat je dan gewoon kunt knutselen aan de fabriek zelf. Op normaal heb je constant waarschuwingen op je scherm dat dingen worden aangevallen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ik speel a.t.m. peaceful
niet peaceful wil ik binnenkort wel een map mee starten, maar denk dat ik het daar niet lang uithou
quote:Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Houtenbeen het volgende:
De demo was leuker dan ik had gedacht, nu wachten tot het uitkomt op steam
Nee niet peaceful. Gewoon lekker knallenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 02:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven.
Big Worms zijn echt hoerig. Die kun je pas later in het spel doodmaken, als je een power armor hebt. Of je moet met een tank kunnen omgaanquote:Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft.
Dat moet en gaat ook nog verder uitgewerkt worden. Eventueel kun je mods gebruiken om het allemaal wat uit te breiden en/of spannender te maken.quote:Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo.
Aliens komen af op vervuiling. Die moet je dus zo laag mogelijk houden. Zodra het kan overstappen op solar panels in plaats van steam engines, en echt in elke fabriek, mijn en smelter efficiency modules plaatsen. Je ziet op mijn screenshot van de map vrij weinig vervuilingquote:Op dinsdag 24 februari 2015 03:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook het liefst peaceful speel omdat je dan gewoon kunt knutselen aan de fabriek zelf. Op normaal heb je constant waarschuwingen op je scherm dat dingen worden aangevallen.En omdat je de camera niet los kunt bewegen is het altijd een gok of je turrets het redden. En je gaat zo snel door je resources heen, niet normaal. Daarna paar forward bases gebouwd maar dan moet je daar ook gelijk muren bouwen en turrets plempen.
Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Constant dat gevaar. En langzaam ook die evoluerende beesten die alleen met clusters turrets te stoppen zijn.Heb in ieder geval in peaceful nooit de behoefte om echt ver uit te breiden. Op normaal is het gewoon noodzaak anders ben je vrij snel klaar. Als je ammo productie opdroogt ben je gelijk de sjaak.
Edit: Heel stiekem hoop ik op een mod waarbij je niet één mannetje bestuurt en je gewoon kunt bouwen en je tevens barakken hebt. Daar kun je dan space marines bouwen die je basis kunnen verdedigen en nesten kunnen aanvallen.Wordt altijd beetje droevig van zo'n grote basis met maar één persoon, zo eenzaam.
Potverdomme zegquote:Op maandag 23 februari 2015 17:42 schreef Bart het volgende:
Paar plaatjes.
[ afbeelding ]
IJzerproductie.
[ afbeelding ]
Deel van de koperproductie.
[ afbeelding ]
Ander deel van de koperproductie, met wat zonnepanelen en accu's.
[ afbeelding ]
Staalproductie.
[ afbeelding ]
Nog een klein deel ijzerproductie, en groene en rode printplaten.
[ afbeelding ]
Rode, groene, blauwe, en paarse science.
[ afbeelding ]
Blauwe transportbandjes. Ik gebruik niets anders meer.
[ afbeelding ]
Blauwe underground belts, blauwe splitters, zonnepanelen, accu's, repair kits, medium poles, en de blauwe (of paarse?) printplaten.
[ afbeelding ]
Overzicht van de kaart.
Denk dat het main bus idee wel duidelijk is.
Ore kan alleen in een oven worden gesmolten hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:42 schreef Saninl het volgende:
[..]
Potverdomme zeg![]()
![]()
![]()
Kom er door jouw screens achter dat iron en koper gewoon met een fabriek kan worden versmolten?ik deed altijd nog netjes met van die ovens
Kan ik de coal-productie laten voor het wat is waarschijnlijk, zonder afnemers
Zijn andere dingenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:45 schreef Saninl het volgende:
Oooh, sorry. Zag de elektrische ovens als fabrieken
quote:
Toch maar gekochtquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon kopen en spelen hoor. Kan nog wel een hele tijd duren voor het op Steam komt. Zonde om te wachten. Als het op Steam komt krijg je gewoon een key.
quote:Refill resources (refill oil, iron etc.)
Hold you cursor (hand) over the resource you want to refill and type:
/c game.player.selected.amount=7500
Cheaten verpest dit spel zo hardquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:19 schreef mschol het volgende:
voor de cheaters onder ons:
http://www.factorioforums(...)ommands_.28cheats.29
en dan is vooral deze handig om te voorkomen dat je heel snel naar andere grondstoffen op zoek moet
[..]
ligt eraan hoe je het spel speelt, in sandbox verpest het vrij weinig imho (dan ben je toch aan et klooien)quote:
Ergens bij de opties...quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:03 schreef Maanvis het volgende:
ik zie dat ik nog versie 0.9.8 heb (van ergens april 2014..) waar zat die updater ook alweer? ik kan hem niet meer vinden, en automatisch update ie 'm ook niet.
Eens. Al ben ik na m'n tiende map beginnen met niks en dan het eerste half uur rondrennen wel aan het denken om me bij de volgende map gewoon een grotere starter kit te geven.quote:
goeden spawnquote:
Wel weinig accumulators voor tijdens de nacht of bouw je die ergens anders?quote:
Hehe. Ik had een keer een spawn waar ik tussen vier nesten inzat op echt minimale afstand. Ik zet de eerste burner miner neer en ben gelijk door m'n ammo heen.quote:
Accu's bouw ik ergens anders naast elkaar ja.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 05:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wel weinig accumulators voor tijdens de nacht of bouw je die ergens anders?
[..]
Hehe. Ik had een keer een spawn waar ik tussen vier nesten inzat op echt minimale afstand. Ik zet de eerste burner miner neer en ben gelijk door m'n ammo heen.
Ah, oke. Ik gebruik nu zeg maar die vorm die lijkt op een chip van het forum van factorio. Vier substations op precies de goede afstand in een vierkant. Midden opvullen met solar, dan dat midden insluiten met accumulators. En dan rondom weer solar precies binnen het blok wat bereik heeft onderbroken door accumulators.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 08:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Accu's bouw ik ergens anders naast elkaar ja.
Hier wel een beetje te zien:
[ afbeelding ]
Goed plan ja. Research op dit moment ook even niet zodat ik even een hele berg van de snelste transport belts kan maken. Eerste keer dat ik dit doe op een map. Dacht altijd dat het verschil niet zo groot was maar die blauwe zijn echt ziek snel.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:35 schreef Bart het volgende:
Kolen langzaam afbouwen, paar steam engines per keer weghalen en goed in de gaten houden of je accu's 's nachts niet leeg raken. Ook goed in de gaten houden of ze overdag wel volledig opgeladen worden. Want als dat niet het geval is, dan weet je zeker dat ze binnen een paar nachten leeg zijn.
Ik heb denk wel 300 uur openttd gespeeldd dus ik denk dat dit dan het kopen waard isquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaal.
Is wel irritant ja maar zelfs als je te laat anticipeert is het niet echt een probleem. Gewoon een tweede plek zoeken om te minen en dan lopende banden aanleggen naar je oude gebied met ovens. Scheelt heel even om op gang te komen maar dan loopt 't weer.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om in te stellen dat resources niet opgaan?
Zit te twijfelen, want dit spel is het vetste spel dat ik ooit gedaan heb. Verneukt dit niet de spelervaring?
Heb er namelijk een bloedhekel aan als ik een mooie goed lopende fabriek heb gebouwd, en dan blijkt er gaandeweg weer een grondstof op te zijn geraakt en kun je niet eens meer een nieuwe drill betalen en moet je met de hand een nieuwe drill bij elkaar sprokkelen.
een oude drill kan je altijd verwijderen en opnieuw plaatsenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 08:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om in te stellen dat resources niet opgaan?
Zit te twijfelen, want dit spel is het vetste spel dat ik ooit gedaan heb. Verneukt dit niet de spelervaring?
Heb er namelijk een bloedhekel aan als ik een mooie goed lopende fabriek heb gebouwd, en dan blijkt er gaandeweg weer een grondstof op te zijn geraakt en kun je niet eens meer een nieuwe drill betalen en moet je met de hand een nieuwe drill bij elkaar sprokkelen.
Eerste keer deed ik zonder aliens, zodat ik rustig de gameplay onder de knie kon krijgen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:17 schreef jogy het volgende:
Nog best moeilijk.ik ben met mijn tweede potje bezig en dat gaat al een stuk soepeler maar de eerste keer was echt kansloos.
Dit ja. Denk dat de main bus wel makkelijk is maar niet het meest efficiënt om zo snel mogelijk uit te breiden. Een main bus die al vroeg wordt opgesplits naar twee of drie in gelijke delen, dat is beter denk ik. Maar dan zou je alle halfproducten moeten checken qua resources.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:12 schreef mschol het volgende:
een productie cheat-sheet zou ook wel fijn zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |