abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:08:13 #101
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149754502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:19 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat is er wel degelijk - zowel de drukker als het land van uitgifte is van het biljet te lezen. Dat zouden ze dan moeten vervalsen. Maar het idee dat Griekenland zonder de vereiste instemming van de ECB euro's zou drukken (en waarom drukken als je ze gewoon electronisch kunt maken) is belachelijk. Ierland heeft op het hoogtepunt van zijn bankencrisis 50 miljard ongeplande euro's gemaakt, maar deed dat met toestemming van de ECB.

[..]

Vast, maar de bilaterale overeenkomsten die je daarvoor nodig hebt, plus de infrastructuur, tover je niet uit een hoge hoed. En zolang Griekenland diep in het krijt staat bij Europa zullen weinig buitenlanden (en banken) geneigd zijn hun vingers aan Gr te branden.

[..]

Dus jij meent daadwerkelijk dat Griekenland in de onderhandelingen dit soort absurde dreigementen
uit? :W
Check dit artikel, daar staat het duidelijk in. trouwens, waar staat op het briefje dan waar het vandaan komt, ik heb dat nog nooit gezien.

https://stevenbrownsblog.(...)menswaardig-bestaan/
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:09:40 #102
230491 Zith
pls tip
pi_149754538
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Maar wie houdt de grieken tegen dan?
Je vraag is eigenlijk, waarom kunnen landen niet illegaal bankbiljetten van andere landen drukken?

Griekenland mag bij een Grexit best hun Euro's blijven drukken - zolang daar, zoals nu, 'Printed in Greece' op staat. Dat worden dan Griekse Euros (zoals je ook Australian Dollars hebt) en deze zal zijn eigen waarde hebben.

Als je vraagt waarom Griekenland bij een Grexitneit gewoon 'Printed in Germany' op de biljetten kan zetten... gewoon, omdat ze dan ter plekke defaulten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:13:34 #103
230491 Zith
pls tip
pi_149754630
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

waar staat op het briefje dan waar het vandaan komt
quote:
this information is encoded within the first character of each note's serial number.
http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_banknotes
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149754641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Je vraag is eigenlijk, waarom kunnen landen niet illegaal bankbiljetten van andere landen drukken?

Griekenland mag bij een Grexit best hun Euro's blijven drukken - zolang daar, zoals nu, 'Printed in Greece' op staat. Dat worden dan Griekse Euros (zoals je ook Australian Dollars hebt) en deze zal zijn eigen waarde hebben.

Als je vraagt waarom Griekenland bij een Grexitneit gewoon 'Printed in Germany' op de biljetten kan zetten... gewoon, omdat ze dan ter plekke defaulten.
Dus je zegt eigenlijk dat ik snel moet controleren welke made in Greece biljetten ik in mijn portemonnaie heb zitten, en die schnell moet omwisselen voor Germaanse exemplaren. ;)
so long and thanks for all the fish
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:14:30 #105
230491 Zith
pls tip
pi_149754643
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Check dit artikel, daar staat het duidelijk in.

https://stevenbrownsblog.(...)menswaardig-bestaan/
Ik kan je niet aanraden om je informatie bij Steven Brown's Blog te halen...

Hier iets meer informatie:

http://www.europac.com/vo(...)inted_euros_it_needs
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:14:36 #106
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149754646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Maar wie houdt ze tegen dan, moeten de tanks oprukken naar athene?
pi_149754696
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

We sturen Schauble. Die Grieken zullen toch zelf wel de mythe van Medusa kennen ;)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:16:59 #108
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149754704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik kan je niet aanraden om je informatie bij Steven Brown's Blog te halen...

Hier iets meer informatie:

http://www.europac.com/vo(...)inted_euros_it_needs
Ik moest er wel lachen, het taalgebruik is echt hilarisch. Je hebt gelijk, een serieuze bron is Steven B. niet. In jouw artikel staat echter wel dat de Grieken het gewoon kunnen doen en dat er eigenlijk weinig aan te doen is.
pi_149754757
quote:

[..]

Je lijkt te denken alsof de economie en betalingssystemen in Griekenland compleet los staan van de rest van de wereld. Dit is niet het geval. Ze zijn voor vele zaken afhankelijk van de medewerking van anderen. Als ze op eigen houtje euro's gaan drukken dan houdt die medewerking op.
pi_149754761
Die honderden miljarden die Grieken in belastingparadijzen als Nederland en Luxemburg met officiele goedkeuring middels rulings voor de Griekse overheid en burgers verbergen, zijn dat trouwens dan Griekse of Germaanse euro's?
pi_149754783
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je lijkt te denken alsof de economie en betalingssystemen in Griekenland compleet los staan van de rest van de wereld. Dit is niet het geval. Ze zijn voor vele zaken afhankelijk van de medewerking van anderen. Als ze op eigen houtje euro's gaan drukken dan houdt die medewerking op.
Volgens mij wordt het geld op papier gedrukt, niet op houtjes hoor....
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:22:12 #112
230491 Zith
pls tip
pi_149754834
quote:

[..]

Wat is je vraag nou precies (vroeg ik hiervoor ook al)... Je bedoelt wie houdt ze tegen als ze 'Printed in Germany' biljetten drukken ipv 'Printed in Greece', oftewel geld vervalsen?

De markt.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:23:01 #113
230491 Zith
pls tip
pi_149754853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:19 schreef crashbangboom het volgende:
Die honderden miljarden die Grieken in belastingparadijzen als Nederland en Luxemburg met officiele goedkeuring middels rulings voor de Griekse overheid en burgers verbergen, zijn dat trouwens dan Griekse of Germaanse euro's?
Dat zijn Euro's. De Griekse Euro's zijn op dit moment ook gewoon Euro's met een omwisselingsratio van 1:1
pi_149754866
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat zijn Euro's De Griekse Euro's zijn op dit moment ook gewoon Euro's met een omwisselingsratio van 1:1
Hou onderscheid je dan een Griekse euro van een Griekse euro? Staat daar een datum op?
pi_149754870
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het geld op papier gedrukt, niet op houtjes hoor....
Als ze nieuwe euro's gaan drukken is het al helemaal eenvoudig om niet mee te werken en de bruikbaarheid daarvan te beperken.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:25:56 #116
230491 Zith
pls tip
pi_149754932
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hou onderscheid je dan een Griekse euro van een Griekse euro? Staat daar een datum op?
Misschien is die barcode je ontgaan.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:27:05 #117
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149754964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat is je vraag nou precies (vroeg ik hiervoor ook al)... Je bedoelt wie houdt ze tegen als ze 'Printed in Germany' biljetten drukken ipv 'Printed in Greece', oftewel geld vervalsen?

De markt.
De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen. Daarbij komt nog dat je printed in greece geld ook niet ongeldig kunt verklaren, omdat die biljetten in heel europa rondzwerven, net als alle andere biljetten.
pi_149754968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:25 schreef Zith het volgende:

[..]

Misschien is die barcode je ontgaan.
Je bedoelt die volslagen unieke niet te reproduceren barcode? :D
pi_149755064
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen.
In dat geval zou je dus mensen een week moeten geven om alle Griekse biljetten (serienummers controleren mensen) in te wisselen voor een Germaans biljet. Niemand in de wereld accepteert dan nog cash euro's natuurlijk, ze zouden wel mesjogge zijn, iedereen weet dat ze dat een eurobiljet van het een op het andere moment waardeloos kan worden. Oh, wacht.... :D Dat project was Draghi al mee bezig, maar dan in het groot ;)

Nee, lijkt me echt handig, en uberpraktisch allemaal :) En eenvoudig voordehandliggend etc.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:32:33 #120
230491 Zith
pls tip
pi_149755102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

quote:

[..]

De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen.
Jullie twee denken echt dat Griekenland 'gewoon' euro's kan gaan vervalsen na een Grexit? Serieus? Echt waar?
pi_149755167
quote:

[..]

De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen. Daarbij komt nog dat je printed in greece geld ook niet ongeldig kunt verklaren, omdat die biljetten in heel europa rondzwerven, net als alle andere biljetten.
Volgens mij hebben biljetten een uniek serienummer. Dat is te gebruiken om de geldigheid te controleren.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:35:19 #122
230491 Zith
pls tip
pi_149755174
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben biljetten een uniek serienummer. Dat is te gebruiken om de geldigheid te controleren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

_O-
pi_149755177
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Jullie twee denken echt dat Griekenland 'gewoon' euro's kan gaan vervalsen na een Grexit? Serieus? Echt waar?
De ene zit vooral te trollen, de ander zal het wel werkelijk geloven.
pi_149755193
quote:

[..]

[..]

Wil je mij niet op een hoop met een ander gooien :)

Dat moet je toch toegeven dat daar technisch niks tegen te beginnen is, zonder dat je authoriteit van de euro torpedeert? Of het slim of wenselijk is, is wat anders, maar dat kan wel het gevolg zijn als je omwille van ego iemand met de rug tegen de muur aan zet.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:40:09 #125
230491 Zith
pls tip
pi_149755288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:35 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wil je mij niet op een hoop met een ander gooien :)

Dat moet je toch toegeven dat daar technisch niks tegen te beginnen is, zonder dat je authoriteit van de euro torpedeert?
Iemand in Brussel loopt twee straten naar het hoofdkantoor van SWIFT en Griekenland zal niet meer electronisch geld kunnen overmaken naar andere landen.

Dan gaan ze natuurlijk het geld in koffertjes met de boot proberen wit te wassen maar die houden we gewoon bij de grens tegen.

Als het zo simpel was zat heel Afrika en Zuid-Amerika al dollars te printen.
pi_149755298
quote:

[..]

En hoe dwing je die uniekheid af? En hoe controleer ik dat ik het goede 'unieke' serienummer heb?

Het enige wat ik kan controleren zijn de echtheidskenmerken. Misschien moet je in ruil voor kwijtschelden van schulden de printplaten terugvragen. Lost je probleem niet op hoor, ook dan weet iedereen dat een euro morgen waardeloos kan zijn.

Terwij Draghi zojuist een drukpers zonder serienummers heeft aangezet, waar Griekenland een detail is, weliswaar wel een leuke politieke posterchild ter verbloeming van het feit dat ze controle volslagen kwijt zijn - en dat gaat niet over papier geld.
pi_149755461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Zith het volgende:

[..]

Iemand in Brussel loopt twee straten naar het hoofdkantoor van SWIFT en Griekenland zal niet meer electronisch geld kunnen overmaken naar andere landen.

Dan gaan ze natuurlijk het geld in koffertjes met de boot proberen wit te wassen maar die houden we gewoon bij de grens tegen.

Als het zo simpel was zat heel Afrika en Zuid-Amerika al dollars te printen.
Wat heeft dat met die barcode van je te maken? :D
En welke barcodes in mijn portemonnaie moet ik nou snel gaan controleren? :(

Dan hebben ze in ieder geval een geldige reden om hun schulden niet te betalen ;)
Andere betalingen doen ze wel via een proxy land.
Hoe doen al die andere landen die stout zijn geweest dat? ;)

We kunnen nog geen bootvluchteling tegenhouden, maar als de Grieken niet buigen zullen we er wel eens een cordon omheenleggen. Vind je het raar dat die onderhandelingen niet erg voorspoedig lopen? :D

Blijft het probleem dat de hele wereld weet dat de euro van vandaag morgen op de brandstapel terecht kan komen. Ik zou die niet accepteren in de wetenschap dat morgen mijn tegenpartij van swift geweigerd kan worden.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:03:38 #128
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149755848
Goed opiniestuk op geenstijl.nl http://www.geenstijl.nl
pi_149755862
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Goed opiniestuk op geenstijl.nl
Beetje rare combinatie in één zin ;)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:11:35 #130
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149756047
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:04 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Beetje rare combinatie in één zin ;)
Ik quote een stukje van nos.nl

quote:
Volgens Ter Horst is het aan minister Varoufakis en premier Tsipras om de Griekse bevolking ervan te overtuigen dat ze beloftes hebben gedaan die niet realistisch zijn. "Ze moeten een list verzinnen om er in eigen land mee weg te komen, en dan kunnen ze tekenen bij het kruisje. Meer smaken zijn er niet."
Dit toont aan hoe onredelijk en ondemocratisch de gedachtegang is. Ik weet niet wie terhorst is, maar ook hij zal moeten snappen dat het scenario dat hij schetst niet realistisch is. De Grieken moet iets geboden worden, anders zullen zij niet acoord gaan. Zo simpel is het en zo hoort het ook. de Griekse regering heeft een zeer groot mandaat om juist het onredelijke dictaat van de Trojka van de tafel te vegen. Van tekenen bij het kruisje zal geen sprake zijn, omdat Tsipras en Varoufakis dit domweg onmogelijk kunnen verkopen in eigen land, het zou de hele democratie daar ook diskwalificeren als zij dit wel zouden doen. Griekenland is een soeverijn kand, dat lijken we wel eens te vergeten.
pi_149756435
Griekenland heeft gezien de omstandigheden gewoon niet zo gek veel keus. Ze zijn afhankelijk van steun van buitenaf.
pi_149756604
Hier is het daadwerkelijke artikel
http://nos.nl/artikel/201(...)en-de-realiteit.html

Ter Horst is een verslaggever. En hij betoogt dat men binnen de Eurogroep, op Griekenland na, eensgezind is. Een duidelijke meerderheid dus, hoe is dat precies ondemocratisch?
En in onderhandelingen hoeft een land niet altijd haar zin te krijgen, zeker als ze met de rug tegen de muur staan. De Grieken hebben gewoon hun hand overspeeld...
pi_149757017
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:32 schreef 99.999 het volgende:
Hier is het daadwerkelijke artikel
http://nos.nl/artikel/201(...)en-de-realiteit.html

Ter Horst is een verslaggever. En hij betoogt dat men binnen de Eurogroep, op Griekenland na, eensgezind is. Een duidelijke meerderheid dus, hoe is dat precies ondemocratisch?
En in onderhandelingen hoeft een land niet altijd haar zin te krijgen, zeker als ze met de rug tegen de muur staan. De Grieken hebben gewoon hun hand overspeeld...
Ik denk eerder dat ego trippende politici die tegen beter zakelijk inzicht in beloofd hebben nooit een euro schuld kwijt te schelden hun hand overspeeld hebben. Ze kunnen niet meer terug, en niet vooruit. Want tegenover ze staat een muur, en ergens kan je niet verder meer dreigen. Dat soort schoolpleinpolitiek bewerkstelligt natuurlijk nimmer een duurzame oplossing :)

Saillanter is dat ze vervolgens in de marge wel een blanco cheque van 1.2 biljoen uitschrijven (QE1 om te beginnen). Veel hebben ze niet geleerd van die muur. Klein bier, dat Griekenland. Maar de illusie mag wat kosten.
pi_149757135
quote:

[..]

Wie gaat de "controleer u biljet app" voor de griekse euros maken. :D
pi_149757175
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Zith het volgende:
Bij de grens tegen houden dat lukt ook al zo goed met asielzoekers in fort europa. ;)
pi_149757689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:46 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ego trippende politici die tegen beter zakelijk inzicht in beloofd hebben nooit een euro schuld kwijt te schelden hun hand overspeeld hebben. Ze kunnen niet meer terug, en niet vooruit. Want tegenover ze staat een muur, en ergens kan je niet verder meer dreigen. Dat soort schoolpleinpolitiek bewerkstelligt natuurlijk nimmer een duurzame oplossing :)

Saillanter is dat ze vervolgens in de marge wel een blanco cheque van 1.2 biljoen uitschrijven (QE1 om te beginnen). Veel hebben ze niet geleerd van die muur. Klein bier, dat Griekenland. Maar de illusie mag wat kosten.
Je verwacht dat de Grieken niet zullen buigen?
pi_149758171
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je verwacht dat de Grieken niet zullen buigen?
Wat ik verwacht staat hierboven.

Ik denk dat ultiem iedereen buigt, omdat ze niet op een schoolplein staan, of op een internetforum posten :) Bukken zullen alleen wij doen als de afrekening van QE op de deurmat valt. Symboolpolitiek is zo contraproductief.
pi_149758438
Als beide kanten koppig blijven dan draait het op een Argentinie-scenario uit: Griekenland failliet en elke Griekse (overheids)bezitting in het buitenland wordt geconfisqueerd totdat Griekenland wel betaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 13:34:28 ]
pi_149758802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wie gaat de "controleer u biljet app" voor de griekse euros maken. :D
Ik denk overigens dat dit best een goed business idee is, (mits ie al bestaat uiteraard)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:10:13 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149759735
quote:

[..]

De Grieken kunnen best valse papieren euro's gaan drukken maar daar kunnen ze niet zoveel mee. Ik denk namelijk niet dat er ook maar een organisatie koffers met euro's afkomstig uit Griekenland gaat accepteren.

Hooguit kunnen Griekse reizigers hun valse biljetten aan nietsvermoedende winkeliers geven. Maar daar heb je de EU als geheel niet zo heel erg mee.
pi_149759807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De Grieken kunnen best valse papieren euro's gaan drukken maar daar kunnen ze niet zoveel mee. Ik denk namelijk niet dat er ook maar een organisatie koffers met euro's afkomstig uit Griekenland gaat accepteren.

Hooguit kunnen Griekse reizigers hun valse biljetten aan nietsvermoedende winkeliers geven. Maar daar heb je de EU als geheel niet zo heel erg mee.
Ik wil wel een miljoen a 50% (ik begin natuurlijk bij 5%, mensen die met hun rug tegen de muur staan moet je slaan) ;) Lijkt me een beter business idee dan dat van s_e ;)

Kan ik tenminste de groteske (toekomstige) uitholling van koopkracht door QE compenseren. ;)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:13:35 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149759828
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Zo simpel is het en zo hoort het ook. de Griekse regering heeft een zeer groot mandaat om juist het onredelijke dictaat van de Trojka van de tafel te vegen. Van tekenen bij het kruisje zal geen sprake zijn, omdat Tsipras en Varoufakis dit domweg onmogelijk kunnen verkopen in eigen land, het zou de hele democratie daar ook diskwalificeren als zij dit wel zouden doen. Griekenland is een soeverijn kand, dat lijken we wel eens te vergeten.
Wist je dat Griekenland niet de enige democratie is in de EU?
pi_149760300
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Cash geld is toch sowieso maar een fractie van de totale geldvoorraad. De eventuele instorting van het girale bankenstelsel lijkt me een stuk ernstiger. En digitaal valsmunten kan niet zomaar, lijkt me.

Edit: Griekenland is trouwens in 1908 ook al eens uit een gemeenschappelijke munteenheid geschopt wegens valsmunten. :D (http://en.wikipedia.org/wiki/Latin_Monetary_Union)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 14:30:35 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:32:16 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149760399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Cash geld is toch sowieso maar een fractie van de totale geldvoorraad. De eventuele instorting van het girale bankenstelsel lijkt me een stuk ernstiger. En digitaal valsmunten kan niet zomaar, lijkt me.

Edit: Griekenland is trouwens in 1908 ook al eens uit een gemeenschappelijke munteenheid geschopt wegens valsmunten. :D (http://en.wikipedia.org/wiki/Latin_Monetary_Union)
Nee, dat kun je gewoon onmogelijk maken. Dan zal Griekenland dagelijks vrachtwagens vol valse euro's moeten gaan drukken en die ook nog ongemerkt het land uit zien te krijgen. :o
pi_149761009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, dat kun je gewoon onmogelijk maken. Dan zal Griekenland dagelijks vrachtwagens vol valse euro's moeten gaan drukken en die ook nog ongemerkt het land uit zien te krijgen. :o
Dat lijkt me niet zo'n probleem aangezien ze havens hebben ;)

Komop, wij willen dat ze er alles aan doen om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren ;) En aangezien Draghi de persen voro 1.2 biljoen (als opwarmertje) laat rammelen, ach, details details dit Grieks verhaal.
pi_149761107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe kan men met officiële platen toch valse euro's maken? :+

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurobankbiljetten
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:07:16 #147
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149761378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:26 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat ik verwacht staat hierboven.

Ik denk dat ultiem iedereen buigt, omdat ze niet op een schoolplein staan, of op een internetforum posten :) Bukken zullen alleen wij doen als de afrekening van QE op de deurmat valt. Symboolpolitiek is zo contraproductief.
Juist, waarom wordt er wel zinloos geld in de markt gegooid om de beleggers en bankiers te verrijken, terwijl we er een prachtig land als Griekenland voor een fractie van dat bedrag mee bovenop kunnen helpen. Ik vind de keuzes die men maakt absurd.
pi_149761534
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Juist, waarom wordt er wel zinloos geld in de markt gegooid om de beleggers en bankiers te verrijken, terwijl we er een prachtig land als Griekenland voor een fractie van dat bedrag mee bovenop kunnen helpen. Ik vind de keuzes die men maakt absurd.
Kan dat voor dat bedrag ja?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:04:54 #149
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149763251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kan dat voor dat bedrag ja?
Makkelijk. De totale griekse overheidsschuld is voor zover ik weet rond de 300 miljard euro. Als je de helft kwijtscheldt, kost dat dus maar een schamel bedrag van 150 miljard, slechts iets meer dan 10% van het QE pakket.
pi_149763680
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Makkelijk. De totale griekse overheidsschuld is voor zover ik weet rond de 300 miljard euro. Als je de helft kwijtscheldt, kost dat dus maar een schamel bedrag van 150 miljard, slechts iets meer dan 10% van het QE pakket.
Je snapt de vraag niet. Zijn de grieken dan geholpen of komen ze over 2 jaar weer bedelen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_149764452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je snapt de vraag niet. Zijn de grieken dan geholpen of komen ze over 2 jaar weer bedelen?
Jij wil het antwoord niet horen :)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:48:12 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149764457
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

En daarna kunnen de Grieken ongestoord verder met het maken van nieuwe schulden.
pi_149764490
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En daarna kunnen de Grieken ongestoord verder met het maken van nieuwe schulden.
Pardon, Draghi print om te beginnen even 1.2 biljoen bij, hoe bedoel je nieuwe schulden? :D

Who's the King (of Zeus)?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:51:25 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149764562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Pardon, Draghi print om te beginnen even 1.2 biljoen bij, hoe bedoel je nieuwe schulden? :D

Who's the King (of Zeus)?
Dat betekent niet dat we het maken van schulden iedere keer moeten gaan belonen met het aanjagen van inflatie.
pi_149764645
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat we het maken van schulden iedere keer moeten gaan belonen met het aanjagen van inflatie.
Dat betekent dat we ons wat minder druk moeten maken om die winkeldief die een zak drop jat, terwijl achter onze rug de winkel wordt leeggeroofd. Van wat QE de Nederlandse burger kost, kan je elk jaar ons aandeel in de schulden van Griekenland kwijtschelden. Dat is immers minder dan 2% van ons pensioenkaptiaal wat vakkkundig om zeep geholpen wordt, en fiscaal getransfeerd middels QE.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:55:11 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149764686
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat betekent dat we ons wat minder druk moeten maken om die winkeldief die een zak drop jat, terwijl achter onze rug de winkel wordt leeggeroofd. Van wat QE de Nederlandse burger kost, kan je elk jaar ons aandeel in de schulden van Griekenland kwijtschelden. Dat is immers minder dan 2% van ons pensioenkaptiaal wat vakkkundig om zeep geholpen wordt, en fiscaal getransfeerd middels QE.
Jij vind deflatie een beter idee?
pi_149764733
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jij wil het antwoord niet horen :)
Jawel. Maar krijgen doe ik het niet. Ik zie niet in hoe de grieken zonder verdere hervormingen geholpen zijn met een afschrijving.

En als ik de plannen moet geloven willen ze gewoon op de oude voet door en staan we over 2 jaar weer voor dezelfde keuze. Maar als jij of hij het anders zien dan hoor ik het graag.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:57:51 #158
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149764786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

varoufakis was heel duidelijk hierover. griekenland zal nooit meer een begrotingstekort hebben als er een goed plan is dat perspectief biedt voor de Grieken En de EU. Het vasthouden aan dit rigide EU dictaat leidt tot destabilisatie, grootschalige armoede en politieke chaos. Wellicht is dat wat men wil?
pi_149764817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij vind deflatie een beter idee?
Is dat in de mode om je stelling als vraag van een ander te posten? :D

Deflatie is geheel niet aan de orde, lage inflatie hoort bij lage groei.
En QE doet geen zak voor inflatie, niet hier, niet in de US, niet in Japan, en nergens.

QE is een verkapte waardeoverdracht binnen de EU. En een enorme koopkrachtsloper voor Nederlanders.

Als je dat wil is dat prima. Maar het is natuurlijk veel handiger om de aandacht te richten op die vermaledijde Grieken. Imho richten we de aandacht op volstrekt het verkeerde. Als we evenwel beide problemen tegelijk willen oplossen, doen we beter een Nexit.

Maar om maar in stijl te blijven. Is stagflatie dan jouw doel?
pi_149764843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jawel. Maar krijgen doe ik het niet. Ik zie niet in hoe de grieken zonder verdere hervormingen geholpen zijn met een afschrijving.

En als ik de plannen moet geloven willen ze gewoon op de oude voet door en staan we over 2 jaar weer voor dezelfde keuze. Maar als jij of hij het anders zien dan hoor ik het graag.
Ik zie het anders :) Graag gedaan.
pi_149765465
quote:

[..]

[..]

Dat denken ze dus echt. Het geeft wel het niveau van hun argumenten aan. Een beetje alsof wanneer je als vervalser maar dicht genoeg bij het origineel komt je vervalsing een origineel is geworden of zo. Het is een beetje schizofrene logica.
pi_149765542
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

varoufakis was heel duidelijk hierover. griekenland zal nooit meer een begrotingstekort hebben als er een goed plan is dat perspectief biedt voor de Grieken En de EU. Het vasthouden aan dit rigide EU dictaat leidt tot destabilisatie, grootschalige armoede en politieke chaos. Wellicht is dat wat men wil?
Hahahahahahaha... hoeveelste keer is dit dat Griekenland zijn eigen broek niet kan ophouden sinds het onafhankelijk werd? Overigens is 'grootschalige armoede' gewoon de default stand van een land dat blijft steken in een marxistisch wereldbeeld. Alles wat ze meer hebben dan armoede was met geleend geld.
pi_149766709
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hahahahahahaha... hoeveelste keer is dit dat Griekenland zijn eigen broek niet kan ophouden sinds het onafhankelijk werd?
Nou verklap het ons dan de hoeveelste keer het is dat griekenland zijn eigen broek niet meer kan ophouden sinds 1974. Op de wikipedia pagina staat er niets over vermeld wel de laatste crisis.

"History of Greece" op @Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Greece

Ik ben benieuwd.
pi_149766817
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou verklap het ons dan de hoeveelste keer het is dat griekenland zijn eigen broek niet meer kan ophouden sinds 1974. Op de wikipedia pagina staat er niets over vermeld wel de laatste crisis.

"History of Greece" op @Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Greece

Ik ben benieuwd.
Ze zijn sinds 1829 onafhankelijk.
pi_149766872
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.
Wikipedia heeft een lijstje op de pagina https://en.wikipedia.org/wiki/Sovereign_default :

"Greece (external debt: 1826-1842, 1843-1859, 1860-1878, 1894-1897, 1932-1964, 2010-present; domestic debt: 1932-1951)"
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:06:57 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149766982
Failliet gaan is inderdaad wel een Griekse traditie
https://www.google.nl/?gf(...)keer+eerder+failliet

Het zou de zesde keer worden.
pi_149767119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Wikipedia heeft een lijstje op de pagina https://en.wikipedia.org/wiki/Sovereign_default :

"Greece (external debt: 1826-1842, 1843-1859, 1860-1878, 1894-1897, 1932-1964, 2010-present; domestic debt: 1932-1951)"
Dus de bewering van hiz klopt niet want ze zijn pas in 1974 democratisch onafhankelijk geworden. Of lees ik het wederom verkeerd? En moest ik de onafhankelijkheid van Griekenland zien in het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk waarna westerse mogendheden nog wat hebben moeten vechten met de Ottomanen en Egyptenaren?
pi_149767163
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus de bewering van hiz klopt niet want ze zijn pas in 1974 democratisch onafhankelijk geworden. Of lees ik het wederom verkeerd? En moest ik de onafhankelijkheid van Griekenland zien in het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk waarna westerse mogendheden nog wat hebben moeten vechten met de Ottomanen en Egyptenaren?
Euh, mij lijkt dat laatste want ook niet-democratische landen kunnen best onafhankelijk zijn.
pi_149767580
Het laatste technische Griekse faillissement was in 1930, ruim 80 jaar geleden, is dit nu echt een serieus discussiepunt om ze op gebeurtenissen van 3 generaties terug aan te spreken. Alleen om het falen van wisselmechanismes van de euro maar te kunnen blijven downplayen en niet onze verantwoordelijkheid hiervoor te willen nemen?
pi_149767653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:59 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik zie het anders :) Graag gedaan.
Argumentatie was leuk geweest :') .
pi_149767787
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat zie ik echter niet terug komen in zijn plannen, ik lees vooral nog meer schulden maken. Overigens zoals eerder gezegd zijn de rentelasten als % van bnp lager dan die van italie.
pi_149773543
Griekenland buigt voor de EU
worden nu de plannen voor het aannemen van ambtenaren en het terugdraaien van de privatiseringen 6 maanden uitgesteld ?

telegraaf
pi_149775590
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:55 schreef arjan1112 het volgende:
Griekenland buigt voor de EU
worden nu de plannen voor het aannemen van ambtenaren en het terugdraaien van de privatiseringen 6 maanden uitgesteld ?

telegraaf
Ze zeggen ook dat ze op vrijdag allerlei wetten gaan aannemen die onverenigbaar zijn met de lopende accoorden.
pi_149775964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze zeggen ook dat ze op vrijdag allerlei wetten gaan aannemen die onverenigbaar zijn met de lopende accoorden.
Owjee, wat vindt Erdogan daarvan?
pi_149776917
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Owjee, wat vindt Erdogan daarvan?
Vraag het hem zelf.
pi_149777097
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vraag het hem zelf.
Dat deed ik zojuist :)
pi_149781537
De grieken leven nog steeds ver boven hun stand en graag op kosten van derden die soms met nog minder bedeeld zijn.
quote:
4 van 10 Grieken met pensioen voor 62e

Terwijl in Nederland en andere landen in Europa de pensioenleeftijd wordt opgetrokken, gaan Grieken juist eerder met pensioen.

40 procent van de Grieken die deze maand met pensioen gingen was 61 jaar of jonger. Sommige mensen waren zelfs pas 51!. Dat schrijft de Griekse krant Kathimerini.

Wijdverspreide vrees voor mogelijke wijzigingen in het sociale zekerheidssysteem en mazen in de verschillende wetten die pensionering voor de leeftijd van 62 of 65 mogelijk maken hebben duizenden werknemers ertoe verleid eerder met pensioen te gaan
quote:
Wichtig ist nicht Griechenland - wichtig ist, dass Regeln gelten

Das ist kein Konflikt zwischen Athen und Berlin. Ganz andere Länder, und zwar mehrere, haben den Griechen in diesen Tagen dargelegt, dass die Löhne und Renten bei ihnen noch niedriger sind als in Griechenland, und dass sie trotzdem bereit sind zu helfen. Die Antwort des Griechen? Vielleicht kann man bei Euch davon leben, bei uns nicht.

Wie bitte? Im Euroland? So arrogant redet einer daher, der es offenkundig für das gottgegebene Recht seines Landes hält, auf Kosten anderer zu leben. Wieso eigentlich sollen die Aldi-Kassiererinnen und Realschullehrer, also die Bezieher kleiner und mittlerer Einkommen, mit ihren Steuern dafür einstehen, dass Griechenlands aufgeblähter Beamtenapparat noch weiter vergrößert wird? Das ist es nämlich, was Athen will.
De griekse regering staat met zijn arrogante "superieure" houding nu geheel alleen. Een dergelijke opmerking als misschien kunnen jullie met minder leven maar wij niet en of ze dan ook nog even extra geld willen lenen schiet natuurlijk geheel in het verkeerde keelgat. De eurozone staat nu als 1 blok tegenover Griekenland.

Nicht mal der Ansatz einer Antwort
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_149781846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:03 schreef Digi2 het volgende:
De grieken leven nog steeds ver boven hun stand en graag op kosten van derden die soms met nog minder bedeeld zijn.

[..]

[..]

De griekse regering staat met zijn arrogante "superieure" houding nu geheel alleen. Een dergelijke opmerking als misschien kunnen jullie met minder leven maar wij niet en of ze dan ook nog even extra geld willen lenen schiet natuurlijk geheel in het verkeerde keelgat. De eurozone staat nu als 1 blok tegenover Griekenland.

Na, dass ist genau 99.999 mahl arroganz. :D
pi_149784101
quote:

[..]

[..]

Daarnaast is Varoufakis echt een dom arrogant mannetje ; hij dacht kennelijk dat hij een deal kon sluiten met de commissie terwijl hij de eurogroep als gesprekspartner had.

En van zo iemand krijgen de leden van de eurogroep te horen dat het allemaal anders moet.
pi_149784330
quote:

De arbeidsparticipatie onder ouderen interessant thema helaas jammer dat het weer populistisch met een soundbite behandeld wordt ipv het in perspectief te zetten ten opzichte van andere Europese landen en de werkeloosheid cijfers hier ook in te betrekken. Dat de zogenaamd kritische geesten hier deze propaganda zo voor zoete koek slikken verbaast me wel.
  woensdag 18 februari 2015 @ 07:55:30 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_149784719
Wanneer worden de Europese politici verantwoordelijk voor het Griekse drama vervolgd?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_149784873
quote:
8s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:55 schreef Perrin het volgende:
Wanneer worden de Europese politici verantwoordelijk voor het Griekse drama vervolgd?
Die zijn door de Griekse kiezers naar huis gestuurd. Dat ze vervolgens politici kiezen die de intentie hebben om er nog een extra hoofdstuk aan vast te knopen is wel begrijpelijk maar een risico.
pi_149785302
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die zijn door de Griekse kiezers naar huis gestuurd. Dat ze vervolgens politici kiezen die de intentie hebben om er nog een extra hoofdstuk aan vast te knopen is wel begrijpelijk maar een risico.
Ik wist niet dat Griekse kiezers Nederlandse kabinetten naar huis kunnen sturen?
pi_149785340
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:57 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Griekse kiezers Nederlandse kabinetten naar huis kunnen sturen?
De Nederlanders verantwoordelijk houden voor de beroerde Griekse staatshuishouding lijkt me wel zeer gezocht.
pi_149785388
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Nederlanders verantwoordelijk houden voor de beroerde Griekse staatshuishouding lijkt me wel zeer gezocht.
Nederlandse politici verantwoordelijk houden voor het liegen over het schrijven van blanco en politiek niet gedekte cheques (ja hoor, het komt terug met rente) echter......

En het grootste drama is nog dat dit zojuist voor 1.2 biljoen gebeurd is, middels QE deel 1. Naar wie gaan we straks wijzen als op die garantie getrokken wordt? Hopelijk is er ook dan weer een bliksemafleider waarmee we de aandacht kunnen afleiden :)
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:13:12 #186
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_149796102
Er moeten snel acties ondernomen worden anders zie ik het maar slecht in voor de positie van de euro ten opzichte van de dollar en renminbi.
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
pi_149799553
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:13 schreef Vaith het volgende:
Er moeten snel acties ondernomen worden anders zie ik het maar slecht in voor de positie van de euro ten opzichte van de dollar en renminbi.
Zeer lage eurokoersen zijn goed voor onze export. de export is de drijfveer voor onze economie. Ons handelsoverschot is te klein.
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:38:23 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_149805838
schuld van Italië groeit ieder jaar
Cyprus maar liefst dik 20% per jaar of het BNP daalt fors

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_149806598
De bankensector in Cyprus is twee jaar terug ingestort, met dank aan de Grieken.

In ECB kringen beginnen ze inmiddels te denken dat Tsipras uit de euro wil en alleen bezig is met een spelletje om de schuld daarvoor af te schuiven.
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:57:08 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_149806795
http://www.telegraaf.nl/d(...)zakt_onder__1__.html

Ik ben er ook bang voor , gauw Bulgaarse of Poolse munt kopen

quote:
wo 18 feb 2015, 19:15
Goldman: Euro zakt onder $1
door onze financiële redactie
AMSTERDAM - De euro zakt binnenkort tot onder $1. Dat stelt Peter Oppenheimer, hoofdstrateeg voor aandelen bij Goldman Sachs. Tot nu toe geloofden veel analisten in pariteit, waarbij voor elke dollar een euro neergeteld zou worden.

[ Bericht 31% gewijzigd door michaelmoore op 18-02-2015 21:07:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_149810808
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:38 schreef michaelmoore het volgende:

[ afbeelding ]
Waarom denk je dat men zo graag een hoge inflatie wil creeeren? :-D
pi_149811032
quote:

[ afbeelding ]
Het redden van de bankensector zoals in Cyprus is eenmalig. Dat is niet elk jaar 20% erbij.
pi_149815489
quote:

[ afbeelding ]
Dat het op Ierland na nog overal stijgt is best wel sick.
pi_149816006
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Zeer lage eurokoersen zijn goed voor onze export. de export is de drijfveer voor onze economie. Ons handelsoverschot is te klein.
Onze export gaat vooral naar andere Europese landen. Dus dan hebben we géén hol aan die lage eurokoersen.
pi_149817502
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 00:47 schreef Pierson87 het volgende:

[..]

Onze export gaat vooral naar andere Europese landen. Dus dan hebben we géén hol aan die lage eurokoersen.
Jawel, als de euro maar genoeg onderuit gaat kunnen we straks qua lonen concurreren met India en Pakistan *O* Hans de Boer juicht *O*
pi_149817682
quote:
15s.gif Op donderdag 19 februari 2015 00:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Minder dan de helft van de Eurolanden staat in dit overzicht.
  donderdag 19 februari 2015 @ 07:36:56 #197
66825 Reya
Fier Wallon
pi_149817706
quote:
15s.gif Op donderdag 19 februari 2015 00:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Na ons de zondvloed.
pi_149817708
quote:
2s.gif Op donderdag 19 februari 2015 07:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het zal bij de meeste andere landen niet zomaar anders zijn hoor. De inflatie is bijna nul en bijna overal is de groei bijna nul en het begrotingstekort niet bijna nul.
pi_149817726
quote:
2s.gif Op donderdag 19 februari 2015 07:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dus ga je maar ontkennen dat nagenoeg geen 1 europees land haar zaakjes op orde hebben? Bijzonder dit weer.
pi_149817814
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 07:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zal bij de meeste andere landen niet zomaar anders zijn hoor. De inflatie is bijna nul en bijna overal is de groei bijna nul en het begrotingstekort niet bijna nul.
Ik gaf het vooral aan omdat Ierland niet het enige land is waar het vrij aardig gaat wat dit betreft. Vermoedelijk doet bijvoorbeeld Duitsland het ook wel aardig maar die staan niet in het overzicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')