abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:08:13 #101
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149754502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:19 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat is er wel degelijk - zowel de drukker als het land van uitgifte is van het biljet te lezen. Dat zouden ze dan moeten vervalsen. Maar het idee dat Griekenland zonder de vereiste instemming van de ECB euro's zou drukken (en waarom drukken als je ze gewoon electronisch kunt maken) is belachelijk. Ierland heeft op het hoogtepunt van zijn bankencrisis 50 miljard ongeplande euro's gemaakt, maar deed dat met toestemming van de ECB.

[..]

Vast, maar de bilaterale overeenkomsten die je daarvoor nodig hebt, plus de infrastructuur, tover je niet uit een hoge hoed. En zolang Griekenland diep in het krijt staat bij Europa zullen weinig buitenlanden (en banken) geneigd zijn hun vingers aan Gr te branden.

[..]

Dus jij meent daadwerkelijk dat Griekenland in de onderhandelingen dit soort absurde dreigementen
uit? :W
Check dit artikel, daar staat het duidelijk in. trouwens, waar staat op het briefje dan waar het vandaan komt, ik heb dat nog nooit gezien.

https://stevenbrownsblog.(...)menswaardig-bestaan/
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:09:40 #102
230491 Zith
pls tip
pi_149754538
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Maar wie houdt de grieken tegen dan?
Je vraag is eigenlijk, waarom kunnen landen niet illegaal bankbiljetten van andere landen drukken?

Griekenland mag bij een Grexit best hun Euro's blijven drukken - zolang daar, zoals nu, 'Printed in Greece' op staat. Dat worden dan Griekse Euros (zoals je ook Australian Dollars hebt) en deze zal zijn eigen waarde hebben.

Als je vraagt waarom Griekenland bij een Grexitneit gewoon 'Printed in Germany' op de biljetten kan zetten... gewoon, omdat ze dan ter plekke defaulten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:13:34 #103
230491 Zith
pls tip
pi_149754630
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

waar staat op het briefje dan waar het vandaan komt
quote:
this information is encoded within the first character of each note's serial number.
http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_banknotes
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149754641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Je vraag is eigenlijk, waarom kunnen landen niet illegaal bankbiljetten van andere landen drukken?

Griekenland mag bij een Grexit best hun Euro's blijven drukken - zolang daar, zoals nu, 'Printed in Greece' op staat. Dat worden dan Griekse Euros (zoals je ook Australian Dollars hebt) en deze zal zijn eigen waarde hebben.

Als je vraagt waarom Griekenland bij een Grexitneit gewoon 'Printed in Germany' op de biljetten kan zetten... gewoon, omdat ze dan ter plekke defaulten.
Dus je zegt eigenlijk dat ik snel moet controleren welke made in Greece biljetten ik in mijn portemonnaie heb zitten, en die schnell moet omwisselen voor Germaanse exemplaren. ;)
so long and thanks for all the fish
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:14:30 #105
230491 Zith
pls tip
pi_149754643
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Check dit artikel, daar staat het duidelijk in.

https://stevenbrownsblog.(...)menswaardig-bestaan/
Ik kan je niet aanraden om je informatie bij Steven Brown's Blog te halen...

Hier iets meer informatie:

http://www.europac.com/vo(...)inted_euros_it_needs
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:14:36 #106
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149754646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Maar wie houdt ze tegen dan, moeten de tanks oprukken naar athene?
pi_149754696
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

We sturen Schauble. Die Grieken zullen toch zelf wel de mythe van Medusa kennen ;)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:16:59 #108
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149754704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik kan je niet aanraden om je informatie bij Steven Brown's Blog te halen...

Hier iets meer informatie:

http://www.europac.com/vo(...)inted_euros_it_needs
Ik moest er wel lachen, het taalgebruik is echt hilarisch. Je hebt gelijk, een serieuze bron is Steven B. niet. In jouw artikel staat echter wel dat de Grieken het gewoon kunnen doen en dat er eigenlijk weinig aan te doen is.
pi_149754757
quote:

[..]

Je lijkt te denken alsof de economie en betalingssystemen in Griekenland compleet los staan van de rest van de wereld. Dit is niet het geval. Ze zijn voor vele zaken afhankelijk van de medewerking van anderen. Als ze op eigen houtje euro's gaan drukken dan houdt die medewerking op.
pi_149754761
Die honderden miljarden die Grieken in belastingparadijzen als Nederland en Luxemburg met officiele goedkeuring middels rulings voor de Griekse overheid en burgers verbergen, zijn dat trouwens dan Griekse of Germaanse euro's?
pi_149754783
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je lijkt te denken alsof de economie en betalingssystemen in Griekenland compleet los staan van de rest van de wereld. Dit is niet het geval. Ze zijn voor vele zaken afhankelijk van de medewerking van anderen. Als ze op eigen houtje euro's gaan drukken dan houdt die medewerking op.
Volgens mij wordt het geld op papier gedrukt, niet op houtjes hoor....
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:22:12 #112
230491 Zith
pls tip
pi_149754834
quote:

[..]

Wat is je vraag nou precies (vroeg ik hiervoor ook al)... Je bedoelt wie houdt ze tegen als ze 'Printed in Germany' biljetten drukken ipv 'Printed in Greece', oftewel geld vervalsen?

De markt.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:23:01 #113
230491 Zith
pls tip
pi_149754853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:19 schreef crashbangboom het volgende:
Die honderden miljarden die Grieken in belastingparadijzen als Nederland en Luxemburg met officiele goedkeuring middels rulings voor de Griekse overheid en burgers verbergen, zijn dat trouwens dan Griekse of Germaanse euro's?
Dat zijn Euro's. De Griekse Euro's zijn op dit moment ook gewoon Euro's met een omwisselingsratio van 1:1
pi_149754866
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat zijn Euro's De Griekse Euro's zijn op dit moment ook gewoon Euro's met een omwisselingsratio van 1:1
Hou onderscheid je dan een Griekse euro van een Griekse euro? Staat daar een datum op?
pi_149754870
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het geld op papier gedrukt, niet op houtjes hoor....
Als ze nieuwe euro's gaan drukken is het al helemaal eenvoudig om niet mee te werken en de bruikbaarheid daarvan te beperken.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:25:56 #116
230491 Zith
pls tip
pi_149754932
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hou onderscheid je dan een Griekse euro van een Griekse euro? Staat daar een datum op?
Misschien is die barcode je ontgaan.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:27:05 #117
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149754964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat is je vraag nou precies (vroeg ik hiervoor ook al)... Je bedoelt wie houdt ze tegen als ze 'Printed in Germany' biljetten drukken ipv 'Printed in Greece', oftewel geld vervalsen?

De markt.
De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen. Daarbij komt nog dat je printed in greece geld ook niet ongeldig kunt verklaren, omdat die biljetten in heel europa rondzwerven, net als alle andere biljetten.
pi_149754968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:25 schreef Zith het volgende:

[..]

Misschien is die barcode je ontgaan.
Je bedoelt die volslagen unieke niet te reproduceren barcode? :D
pi_149755064
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen.
In dat geval zou je dus mensen een week moeten geven om alle Griekse biljetten (serienummers controleren mensen) in te wisselen voor een Germaans biljet. Niemand in de wereld accepteert dan nog cash euro's natuurlijk, ze zouden wel mesjogge zijn, iedereen weet dat ze dat een eurobiljet van het een op het andere moment waardeloos kan worden. Oh, wacht.... :D Dat project was Draghi al mee bezig, maar dan in het groot ;)

Nee, lijkt me echt handig, en uberpraktisch allemaal :) En eenvoudig voordehandliggend etc.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:32:33 #120
230491 Zith
pls tip
pi_149755102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

quote:

[..]

De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen.
Jullie twee denken echt dat Griekenland 'gewoon' euro's kan gaan vervalsen na een Grexit? Serieus? Echt waar?
pi_149755167
quote:

[..]

De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen. Daarbij komt nog dat je printed in greece geld ook niet ongeldig kunt verklaren, omdat die biljetten in heel europa rondzwerven, net als alle andere biljetten.
Volgens mij hebben biljetten een uniek serienummer. Dat is te gebruiken om de geldigheid te controleren.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:35:19 #122
230491 Zith
pls tip
pi_149755174
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben biljetten een uniek serienummer. Dat is te gebruiken om de geldigheid te controleren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

_O-
pi_149755177
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Jullie twee denken echt dat Griekenland 'gewoon' euro's kan gaan vervalsen na een Grexit? Serieus? Echt waar?
De ene zit vooral te trollen, de ander zal het wel werkelijk geloven.
pi_149755193
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Wil je mij niet op een hoop met een ander gooien :)

Dat moet je toch toegeven dat daar technisch niks tegen te beginnen is, zonder dat je authoriteit van de euro torpedeert? Of het slim of wenselijk is, is wat anders, maar dat kan wel het gevolg zijn als je omwille van ego iemand met de rug tegen de muur aan zet.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2015 @ 11:40:09 #125
230491 Zith
pls tip
pi_149755288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:35 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wil je mij niet op een hoop met een ander gooien :)

Dat moet je toch toegeven dat daar technisch niks tegen te beginnen is, zonder dat je authoriteit van de euro torpedeert?
Iemand in Brussel loopt twee straten naar het hoofdkantoor van SWIFT en Griekenland zal niet meer electronisch geld kunnen overmaken naar andere landen.

Dan gaan ze natuurlijk het geld in koffertjes met de boot proberen wit te wassen maar die houden we gewoon bij de grens tegen.

Als het zo simpel was zat heel Afrika en Zuid-Amerika al dollars te printen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')