En hoe dwing je die uniekheid af? En hoe controleer ik dat ik het goede 'unieke' serienummer heb?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben biljetten een uniek serienummer. Dat is te gebruiken om de geldigheid te controleren.
Wat heeft dat met die barcode van je te maken?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Iemand in Brussel loopt twee straten naar het hoofdkantoor van SWIFT en Griekenland zal niet meer electronisch geld kunnen overmaken naar andere landen.
Dan gaan ze natuurlijk het geld in koffertjes met de boot proberen wit te wassen maar die houden we gewoon bij de grens tegen.
Als het zo simpel was zat heel Afrika en Zuid-Amerika al dollars te printen.
Beetje rare combinatie in één zinquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Goed opiniestuk op geenstijl.nl
Ik quote een stukje van nos.nlquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:04 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Beetje rare combinatie in één zin
Dit toont aan hoe onredelijk en ondemocratisch de gedachtegang is. Ik weet niet wie terhorst is, maar ook hij zal moeten snappen dat het scenario dat hij schetst niet realistisch is. De Grieken moet iets geboden worden, anders zullen zij niet acoord gaan. Zo simpel is het en zo hoort het ook. de Griekse regering heeft een zeer groot mandaat om juist het onredelijke dictaat van de Trojka van de tafel te vegen. Van tekenen bij het kruisje zal geen sprake zijn, omdat Tsipras en Varoufakis dit domweg onmogelijk kunnen verkopen in eigen land, het zou de hele democratie daar ook diskwalificeren als zij dit wel zouden doen. Griekenland is een soeverijn kand, dat lijken we wel eens te vergeten.quote:Volgens Ter Horst is het aan minister Varoufakis en premier Tsipras om de Griekse bevolking ervan te overtuigen dat ze beloftes hebben gedaan die niet realistisch zijn. "Ze moeten een list verzinnen om er in eigen land mee weg te komen, en dan kunnen ze tekenen bij het kruisje. Meer smaken zijn er niet."
Ik denk eerder dat ego trippende politici die tegen beter zakelijk inzicht in beloofd hebben nooit een euro schuld kwijt te schelden hun hand overspeeld hebben. Ze kunnen niet meer terug, en niet vooruit. Want tegenover ze staat een muur, en ergens kan je niet verder meer dreigen. Dat soort schoolpleinpolitiek bewerkstelligt natuurlijk nimmer een duurzame oplossingquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:32 schreef 99.999 het volgende:
Hier is het daadwerkelijke artikel
http://nos.nl/artikel/201(...)en-de-realiteit.html
Ter Horst is een verslaggever. En hij betoogt dat men binnen de Eurogroep, op Griekenland na, eensgezind is. Een duidelijke meerderheid dus, hoe is dat precies ondemocratisch?
En in onderhandelingen hoeft een land niet altijd haar zin te krijgen, zeker als ze met de rug tegen de muur staan. De Grieken hebben gewoon hun hand overspeeld...
Wie gaat de "controleer u biljet app" voor de griekse euros maken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben biljetten een uniek serienummer. Dat is te gebruiken om de geldigheid te controleren.
Bij de grens tegen houden dat lukt ook al zo goed met asielzoekers in fort europa.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Zith het volgende:
Dan gaan ze natuurlijk het geld in koffertjes met de boot proberen wit te wassen maar die houden we gewoon bij de grens tegen.
Je verwacht dat de Grieken niet zullen buigen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:46 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ego trippende politici die tegen beter zakelijk inzicht in beloofd hebben nooit een euro schuld kwijt te schelden hun hand overspeeld hebben. Ze kunnen niet meer terug, en niet vooruit. Want tegenover ze staat een muur, en ergens kan je niet verder meer dreigen. Dat soort schoolpleinpolitiek bewerkstelligt natuurlijk nimmer een duurzame oplossing
Saillanter is dat ze vervolgens in de marge wel een blanco cheque van 1.2 biljoen uitschrijven (QE1 om te beginnen). Veel hebben ze niet geleerd van die muur. Klein bier, dat Griekenland. Maar de illusie mag wat kosten.
Wat ik verwacht staat hierboven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je verwacht dat de Grieken niet zullen buigen?
Ik denk overigens dat dit best een goed business idee is, (mits ie al bestaat uiteraard)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie gaat de "controleer u biljet app" voor de griekse euros maken.
De Grieken kunnen best valse papieren euro's gaan drukken maar daar kunnen ze niet zoveel mee. Ik denk namelijk niet dat er ook maar een organisatie koffers met euro's afkomstig uit Griekenland gaat accepteren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen. Daarbij komt nog dat je printed in greece geld ook niet ongeldig kunt verklaren, omdat die biljetten in heel europa rondzwerven, net als alle andere biljetten.
Ik wil wel een miljoen a 50% (ik begin natuurlijk bij 5%, mensen die met hun rug tegen de muur staan moet je slaan)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Grieken kunnen best valse papieren euro's gaan drukken maar daar kunnen ze niet zoveel mee. Ik denk namelijk niet dat er ook maar een organisatie koffers met euro's afkomstig uit Griekenland gaat accepteren.
Hooguit kunnen Griekse reizigers hun valse biljetten aan nietsvermoedende winkeliers geven. Maar daar heb je de EU als geheel niet zo heel erg mee.
Wist je dat Griekenland niet de enige democratie is in de EU?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Zo simpel is het en zo hoort het ook. de Griekse regering heeft een zeer groot mandaat om juist het onredelijke dictaat van de Trojka van de tafel te vegen. Van tekenen bij het kruisje zal geen sprake zijn, omdat Tsipras en Varoufakis dit domweg onmogelijk kunnen verkopen in eigen land, het zou de hele democratie daar ook diskwalificeren als zij dit wel zouden doen. Griekenland is een soeverijn kand, dat lijken we wel eens te vergeten.
Cash geld is toch sowieso maar een fractie van de totale geldvoorraad. De eventuele instorting van het girale bankenstelsel lijkt me een stuk ernstiger. En digitaal valsmunten kan niet zomaar, lijkt me.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Grieken kunnen best valse papieren euro's gaan drukken maar daar kunnen ze niet zoveel mee. Ik denk namelijk niet dat er ook maar een organisatie koffers met euro's afkomstig uit Griekenland gaat accepteren.
Hooguit kunnen Griekse reizigers hun valse biljetten aan nietsvermoedende winkeliers geven. Maar daar heb je de EU als geheel niet zo heel erg mee.
Nee, dat kun je gewoon onmogelijk maken. Dan zal Griekenland dagelijks vrachtwagens vol valse euro's moeten gaan drukken en die ook nog ongemerkt het land uit zien te krijgen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Cash geld is toch sowieso maar een fractie van de totale geldvoorraad. De eventuele instorting van het girale bankenstelsel lijkt me een stuk ernstiger. En digitaal valsmunten kan niet zomaar, lijkt me.
Edit: Griekenland is trouwens in 1908 ook al eens uit een gemeenschappelijke munteenheid geschopt wegens valsmunten.(http://en.wikipedia.org/wiki/Latin_Monetary_Union)
Dat lijkt me niet zo'n probleem aangezien ze havens hebbenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat kun je gewoon onmogelijk maken. Dan zal Griekenland dagelijks vrachtwagens vol valse euro's moeten gaan drukken en die ook nog ongemerkt het land uit zien te krijgen.
Hoe kan men met officiële platen toch valse euro's maken?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat kun je gewoon onmogelijk maken. Dan zal Griekenland dagelijks vrachtwagens vol valse euro's moeten gaan drukken en die ook nog ongemerkt het land uit zien te krijgen.
Juist, waarom wordt er wel zinloos geld in de markt gegooid om de beleggers en bankiers te verrijken, terwijl we er een prachtig land als Griekenland voor een fractie van dat bedrag mee bovenop kunnen helpen. Ik vind de keuzes die men maakt absurd.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wat ik verwacht staat hierboven.
Ik denk dat ultiem iedereen buigt, omdat ze niet op een schoolplein staan, of op een internetforum postenBukken zullen alleen wij doen als de afrekening van QE op de deurmat valt. Symboolpolitiek is zo contraproductief.
Kan dat voor dat bedrag ja?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Juist, waarom wordt er wel zinloos geld in de markt gegooid om de beleggers en bankiers te verrijken, terwijl we er een prachtig land als Griekenland voor een fractie van dat bedrag mee bovenop kunnen helpen. Ik vind de keuzes die men maakt absurd.
Makkelijk. De totale griekse overheidsschuld is voor zover ik weet rond de 300 miljard euro. Als je de helft kwijtscheldt, kost dat dus maar een schamel bedrag van 150 miljard, slechts iets meer dan 10% van het QE pakket.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kan dat voor dat bedrag ja?
Je snapt de vraag niet. Zijn de grieken dan geholpen of komen ze over 2 jaar weer bedelen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Makkelijk. De totale griekse overheidsschuld is voor zover ik weet rond de 300 miljard euro. Als je de helft kwijtscheldt, kost dat dus maar een schamel bedrag van 150 miljard, slechts iets meer dan 10% van het QE pakket.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |