abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149755298
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben biljetten een uniek serienummer. Dat is te gebruiken om de geldigheid te controleren.
En hoe dwing je die uniekheid af? En hoe controleer ik dat ik het goede 'unieke' serienummer heb?

Het enige wat ik kan controleren zijn de echtheidskenmerken. Misschien moet je in ruil voor kwijtschelden van schulden de printplaten terugvragen. Lost je probleem niet op hoor, ook dan weet iedereen dat een euro morgen waardeloos kan zijn.

Terwij Draghi zojuist een drukpers zonder serienummers heeft aangezet, waar Griekenland een detail is, weliswaar wel een leuke politieke posterchild ter verbloeming van het feit dat ze controle volslagen kwijt zijn - en dat gaat niet over papier geld.
so long and thanks for all the fish
pi_149755461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Zith het volgende:

[..]

Iemand in Brussel loopt twee straten naar het hoofdkantoor van SWIFT en Griekenland zal niet meer electronisch geld kunnen overmaken naar andere landen.

Dan gaan ze natuurlijk het geld in koffertjes met de boot proberen wit te wassen maar die houden we gewoon bij de grens tegen.

Als het zo simpel was zat heel Afrika en Zuid-Amerika al dollars te printen.
Wat heeft dat met die barcode van je te maken? :D
En welke barcodes in mijn portemonnaie moet ik nou snel gaan controleren? :(

Dan hebben ze in ieder geval een geldige reden om hun schulden niet te betalen ;)
Andere betalingen doen ze wel via een proxy land.
Hoe doen al die andere landen die stout zijn geweest dat? ;)

We kunnen nog geen bootvluchteling tegenhouden, maar als de Grieken niet buigen zullen we er wel eens een cordon omheenleggen. Vind je het raar dat die onderhandelingen niet erg voorspoedig lopen? :D

Blijft het probleem dat de hele wereld weet dat de euro van vandaag morgen op de brandstapel terecht kan komen. Ik zou die niet accepteren in de wetenschap dat morgen mijn tegenpartij van swift geweigerd kan worden.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:03:38 #128
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149755848
Goed opiniestuk op geenstijl.nl http://www.geenstijl.nl
pi_149755862
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Goed opiniestuk op geenstijl.nl
Beetje rare combinatie in één zin ;)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:11:35 #130
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149756047
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:04 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Beetje rare combinatie in één zin ;)
Ik quote een stukje van nos.nl

quote:
Volgens Ter Horst is het aan minister Varoufakis en premier Tsipras om de Griekse bevolking ervan te overtuigen dat ze beloftes hebben gedaan die niet realistisch zijn. "Ze moeten een list verzinnen om er in eigen land mee weg te komen, en dan kunnen ze tekenen bij het kruisje. Meer smaken zijn er niet."
Dit toont aan hoe onredelijk en ondemocratisch de gedachtegang is. Ik weet niet wie terhorst is, maar ook hij zal moeten snappen dat het scenario dat hij schetst niet realistisch is. De Grieken moet iets geboden worden, anders zullen zij niet acoord gaan. Zo simpel is het en zo hoort het ook. de Griekse regering heeft een zeer groot mandaat om juist het onredelijke dictaat van de Trojka van de tafel te vegen. Van tekenen bij het kruisje zal geen sprake zijn, omdat Tsipras en Varoufakis dit domweg onmogelijk kunnen verkopen in eigen land, het zou de hele democratie daar ook diskwalificeren als zij dit wel zouden doen. Griekenland is een soeverijn kand, dat lijken we wel eens te vergeten.
pi_149756435
Griekenland heeft gezien de omstandigheden gewoon niet zo gek veel keus. Ze zijn afhankelijk van steun van buitenaf.
pi_149756604
Hier is het daadwerkelijke artikel
http://nos.nl/artikel/201(...)en-de-realiteit.html

Ter Horst is een verslaggever. En hij betoogt dat men binnen de Eurogroep, op Griekenland na, eensgezind is. Een duidelijke meerderheid dus, hoe is dat precies ondemocratisch?
En in onderhandelingen hoeft een land niet altijd haar zin te krijgen, zeker als ze met de rug tegen de muur staan. De Grieken hebben gewoon hun hand overspeeld...
pi_149757017
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:32 schreef 99.999 het volgende:
Hier is het daadwerkelijke artikel
http://nos.nl/artikel/201(...)en-de-realiteit.html

Ter Horst is een verslaggever. En hij betoogt dat men binnen de Eurogroep, op Griekenland na, eensgezind is. Een duidelijke meerderheid dus, hoe is dat precies ondemocratisch?
En in onderhandelingen hoeft een land niet altijd haar zin te krijgen, zeker als ze met de rug tegen de muur staan. De Grieken hebben gewoon hun hand overspeeld...
Ik denk eerder dat ego trippende politici die tegen beter zakelijk inzicht in beloofd hebben nooit een euro schuld kwijt te schelden hun hand overspeeld hebben. Ze kunnen niet meer terug, en niet vooruit. Want tegenover ze staat een muur, en ergens kan je niet verder meer dreigen. Dat soort schoolpleinpolitiek bewerkstelligt natuurlijk nimmer een duurzame oplossing :)

Saillanter is dat ze vervolgens in de marge wel een blanco cheque van 1.2 biljoen uitschrijven (QE1 om te beginnen). Veel hebben ze niet geleerd van die muur. Klein bier, dat Griekenland. Maar de illusie mag wat kosten.
pi_149757135
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben biljetten een uniek serienummer. Dat is te gebruiken om de geldigheid te controleren.
Wie gaat de "controleer u biljet app" voor de griekse euros maken. :D
pi_149757175
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Zith het volgende:
Dan gaan ze natuurlijk het geld in koffertjes met de boot proberen wit te wassen maar die houden we gewoon bij de grens tegen.
Bij de grens tegen houden dat lukt ook al zo goed met asielzoekers in fort europa. ;)
pi_149757689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:46 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ego trippende politici die tegen beter zakelijk inzicht in beloofd hebben nooit een euro schuld kwijt te schelden hun hand overspeeld hebben. Ze kunnen niet meer terug, en niet vooruit. Want tegenover ze staat een muur, en ergens kan je niet verder meer dreigen. Dat soort schoolpleinpolitiek bewerkstelligt natuurlijk nimmer een duurzame oplossing :)

Saillanter is dat ze vervolgens in de marge wel een blanco cheque van 1.2 biljoen uitschrijven (QE1 om te beginnen). Veel hebben ze niet geleerd van die muur. Klein bier, dat Griekenland. Maar de illusie mag wat kosten.
Je verwacht dat de Grieken niet zullen buigen?
pi_149758171
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je verwacht dat de Grieken niet zullen buigen?
Wat ik verwacht staat hierboven.

Ik denk dat ultiem iedereen buigt, omdat ze niet op een schoolplein staan, of op een internetforum posten :) Bukken zullen alleen wij doen als de afrekening van QE op de deurmat valt. Symboolpolitiek is zo contraproductief.
pi_149758438
Als beide kanten koppig blijven dan draait het op een Argentinie-scenario uit: Griekenland failliet en elke Griekse (overheids)bezitting in het buitenland wordt geconfisqueerd totdat Griekenland wel betaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 13:34:28 ]
pi_149758802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wie gaat de "controleer u biljet app" voor de griekse euros maken. :D
Ik denk overigens dat dit best een goed business idee is, (mits ie al bestaat uiteraard)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:10:13 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149759735
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De grieken hebben officiele geldmachines en alle benodigdheden om euro's te drukken. Deze zijn niet te onderscheiden van andere euro's. Dus tenzij je alle biljetten in de eurozone per direct ongeldig verklaart, kunnen de Grieken dit gewoon doen. Daarbij komt nog dat je printed in greece geld ook niet ongeldig kunt verklaren, omdat die biljetten in heel europa rondzwerven, net als alle andere biljetten.
De Grieken kunnen best valse papieren euro's gaan drukken maar daar kunnen ze niet zoveel mee. Ik denk namelijk niet dat er ook maar een organisatie koffers met euro's afkomstig uit Griekenland gaat accepteren.

Hooguit kunnen Griekse reizigers hun valse biljetten aan nietsvermoedende winkeliers geven. Maar daar heb je de EU als geheel niet zo heel erg mee.
pi_149759807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De Grieken kunnen best valse papieren euro's gaan drukken maar daar kunnen ze niet zoveel mee. Ik denk namelijk niet dat er ook maar een organisatie koffers met euro's afkomstig uit Griekenland gaat accepteren.

Hooguit kunnen Griekse reizigers hun valse biljetten aan nietsvermoedende winkeliers geven. Maar daar heb je de EU als geheel niet zo heel erg mee.
Ik wil wel een miljoen a 50% (ik begin natuurlijk bij 5%, mensen die met hun rug tegen de muur staan moet je slaan) ;) Lijkt me een beter business idee dan dat van s_e ;)

Kan ik tenminste de groteske (toekomstige) uitholling van koopkracht door QE compenseren. ;)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:13:35 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149759828
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Zo simpel is het en zo hoort het ook. de Griekse regering heeft een zeer groot mandaat om juist het onredelijke dictaat van de Trojka van de tafel te vegen. Van tekenen bij het kruisje zal geen sprake zijn, omdat Tsipras en Varoufakis dit domweg onmogelijk kunnen verkopen in eigen land, het zou de hele democratie daar ook diskwalificeren als zij dit wel zouden doen. Griekenland is een soeverijn kand, dat lijken we wel eens te vergeten.
Wist je dat Griekenland niet de enige democratie is in de EU?
pi_149760300
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Cash geld is toch sowieso maar een fractie van de totale geldvoorraad. De eventuele instorting van het girale bankenstelsel lijkt me een stuk ernstiger. En digitaal valsmunten kan niet zomaar, lijkt me.

Edit: Griekenland is trouwens in 1908 ook al eens uit een gemeenschappelijke munteenheid geschopt wegens valsmunten. :D (http://en.wikipedia.org/wiki/Latin_Monetary_Union)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 14:30:35 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:32:16 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149760399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Cash geld is toch sowieso maar een fractie van de totale geldvoorraad. De eventuele instorting van het girale bankenstelsel lijkt me een stuk ernstiger. En digitaal valsmunten kan niet zomaar, lijkt me.

Edit: Griekenland is trouwens in 1908 ook al eens uit een gemeenschappelijke munteenheid geschopt wegens valsmunten. :D (http://en.wikipedia.org/wiki/Latin_Monetary_Union)
Nee, dat kun je gewoon onmogelijk maken. Dan zal Griekenland dagelijks vrachtwagens vol valse euro's moeten gaan drukken en die ook nog ongemerkt het land uit zien te krijgen. :o
pi_149761009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, dat kun je gewoon onmogelijk maken. Dan zal Griekenland dagelijks vrachtwagens vol valse euro's moeten gaan drukken en die ook nog ongemerkt het land uit zien te krijgen. :o
Dat lijkt me niet zo'n probleem aangezien ze havens hebben ;)

Komop, wij willen dat ze er alles aan doen om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren ;) En aangezien Draghi de persen voro 1.2 biljoen (als opwarmertje) laat rammelen, ach, details details dit Grieks verhaal.
pi_149761107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe kan men met officiële platen toch valse euro's maken? :+

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurobankbiljetten
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:07:16 #147
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149761378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:26 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat ik verwacht staat hierboven.

Ik denk dat ultiem iedereen buigt, omdat ze niet op een schoolplein staan, of op een internetforum posten :) Bukken zullen alleen wij doen als de afrekening van QE op de deurmat valt. Symboolpolitiek is zo contraproductief.
Juist, waarom wordt er wel zinloos geld in de markt gegooid om de beleggers en bankiers te verrijken, terwijl we er een prachtig land als Griekenland voor een fractie van dat bedrag mee bovenop kunnen helpen. Ik vind de keuzes die men maakt absurd.
pi_149761534
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Juist, waarom wordt er wel zinloos geld in de markt gegooid om de beleggers en bankiers te verrijken, terwijl we er een prachtig land als Griekenland voor een fractie van dat bedrag mee bovenop kunnen helpen. Ik vind de keuzes die men maakt absurd.
Kan dat voor dat bedrag ja?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:04:54 #149
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149763251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kan dat voor dat bedrag ja?
Makkelijk. De totale griekse overheidsschuld is voor zover ik weet rond de 300 miljard euro. Als je de helft kwijtscheldt, kost dat dus maar een schamel bedrag van 150 miljard, slechts iets meer dan 10% van het QE pakket.
pi_149763680
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Makkelijk. De totale griekse overheidsschuld is voor zover ik weet rond de 300 miljard euro. Als je de helft kwijtscheldt, kost dat dus maar een schamel bedrag van 150 miljard, slechts iets meer dan 10% van het QE pakket.
Je snapt de vraag niet. Zijn de grieken dan geholpen of komen ze over 2 jaar weer bedelen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')