Jij wil het antwoord niet horenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je snapt de vraag niet. Zijn de grieken dan geholpen of komen ze over 2 jaar weer bedelen?
En daarna kunnen de Grieken ongestoord verder met het maken van nieuwe schulden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Makkelijk. De totale griekse overheidsschuld is voor zover ik weet rond de 300 miljard euro. Als je de helft kwijtscheldt, kost dat dus maar een schamel bedrag van 150 miljard, slechts iets meer dan 10% van het QE pakket.
Pardon, Draghi print om te beginnen even 1.2 biljoen bij, hoe bedoel je nieuwe schulden?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En daarna kunnen de Grieken ongestoord verder met het maken van nieuwe schulden.
Dat betekent niet dat we het maken van schulden iedere keer moeten gaan belonen met het aanjagen van inflatie.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:49 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Pardon, Draghi print om te beginnen even 1.2 biljoen bij, hoe bedoel je nieuwe schulden?
Who's the King (of Zeus)?
Dat betekent dat we ons wat minder druk moeten maken om die winkeldief die een zak drop jat, terwijl achter onze rug de winkel wordt leeggeroofd. Van wat QE de Nederlandse burger kost, kan je elk jaar ons aandeel in de schulden van Griekenland kwijtschelden. Dat is immers minder dan 2% van ons pensioenkaptiaal wat vakkkundig om zeep geholpen wordt, en fiscaal getransfeerd middels QE.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat we het maken van schulden iedere keer moeten gaan belonen met het aanjagen van inflatie.
Jij vind deflatie een beter idee?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat betekent dat we ons wat minder druk moeten maken om die winkeldief die een zak drop jat, terwijl achter onze rug de winkel wordt leeggeroofd. Van wat QE de Nederlandse burger kost, kan je elk jaar ons aandeel in de schulden van Griekenland kwijtschelden. Dat is immers minder dan 2% van ons pensioenkaptiaal wat vakkkundig om zeep geholpen wordt, en fiscaal getransfeerd middels QE.
Jawel. Maar krijgen doe ik het niet. Ik zie niet in hoe de grieken zonder verdere hervormingen geholpen zijn met een afschrijving.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:47 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Jij wil het antwoord niet horen
varoufakis was heel duidelijk hierover. griekenland zal nooit meer een begrotingstekort hebben als er een goed plan is dat perspectief biedt voor de Grieken En de EU. Het vasthouden aan dit rigide EU dictaat leidt tot destabilisatie, grootschalige armoede en politieke chaos. Wellicht is dat wat men wil?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je snapt de vraag niet. Zijn de grieken dan geholpen of komen ze over 2 jaar weer bedelen?
Is dat in de mode om je stelling als vraag van een ander te posten?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij vind deflatie een beter idee?
Ik zie het andersquote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jawel. Maar krijgen doe ik het niet. Ik zie niet in hoe de grieken zonder verdere hervormingen geholpen zijn met een afschrijving.
En als ik de plannen moet geloven willen ze gewoon op de oude voet door en staan we over 2 jaar weer voor dezelfde keuze. Maar als jij of hij het anders zien dan hoor ik het graag.
Dat denken ze dus echt. Het geeft wel het niveau van hun argumenten aan. Een beetje alsof wanneer je als vervalser maar dicht genoeg bij het origineel komt je vervalsing een origineel is geworden of zo. Het is een beetje schizofrene logica.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
Jullie twee denken echt dat Griekenland 'gewoon' euro's kan gaan vervalsen na een Grexit? Serieus? Echt waar?
Hahahahahahaha... hoeveelste keer is dit dat Griekenland zijn eigen broek niet kan ophouden sinds het onafhankelijk werd? Overigens is 'grootschalige armoede' gewoon de default stand van een land dat blijft steken in een marxistisch wereldbeeld. Alles wat ze meer hebben dan armoede was met geleend geld.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
varoufakis was heel duidelijk hierover. griekenland zal nooit meer een begrotingstekort hebben als er een goed plan is dat perspectief biedt voor de Grieken En de EU. Het vasthouden aan dit rigide EU dictaat leidt tot destabilisatie, grootschalige armoede en politieke chaos. Wellicht is dat wat men wil?
Nou verklap het ons dan de hoeveelste keer het is dat griekenland zijn eigen broek niet meer kan ophouden sinds 1974. Op de wikipedia pagina staat er niets over vermeld wel de laatste crisis.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hahahahahahaha... hoeveelste keer is dit dat Griekenland zijn eigen broek niet kan ophouden sinds het onafhankelijk werd?
Ze zijn sinds 1829 onafhankelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou verklap het ons dan de hoeveelste keer het is dat griekenland zijn eigen broek niet meer kan ophouden sinds 1974. Op de wikipedia pagina staat er niets over vermeld wel de laatste crisis.
"History of Greece" op @Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Greece
Ik ben benieuwd.
Wikipedia heeft een lijstje op de pagina https://en.wikipedia.org/wiki/Sovereign_default :quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou verklap het ons dan de hoeveelste keer het is dat griekenland zijn eigen broek niet meer kan ophouden sinds 1974. Op de wikipedia pagina staat er niets over vermeld wel de laatste crisis.
"History of Greece" op @Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Greece
Ik ben benieuwd.
Dus de bewering van hiz klopt niet want ze zijn pas in 1974 democratisch onafhankelijk geworden. Of lees ik het wederom verkeerd? En moest ik de onafhankelijkheid van Griekenland zien in het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk waarna westerse mogendheden nog wat hebben moeten vechten met de Ottomanen en Egyptenaren?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Wikipedia heeft een lijstje op de pagina https://en.wikipedia.org/wiki/Sovereign_default :
"Greece (external debt: 1826-1842, 1843-1859, 1860-1878, 1894-1897, 1932-1964, 2010-present; domestic debt: 1932-1951)"
Euh, mij lijkt dat laatste want ook niet-democratische landen kunnen best onafhankelijk zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus de bewering van hiz klopt niet want ze zijn pas in 1974 democratisch onafhankelijk geworden. Of lees ik het wederom verkeerd? En moest ik de onafhankelijkheid van Griekenland zien in het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk waarna westerse mogendheden nog wat hebben moeten vechten met de Ottomanen en Egyptenaren?
Argumentatie was leuk geweestquote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:59 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik zie het andersGraag gedaan.
Dat zie ik echter niet terug komen in zijn plannen, ik lees vooral nog meer schulden maken. Overigens zoals eerder gezegd zijn de rentelasten als % van bnp lager dan die van italie.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
varoufakis was heel duidelijk hierover. griekenland zal nooit meer een begrotingstekort hebben als er een goed plan is dat perspectief biedt voor de Grieken En de EU. Het vasthouden aan dit rigide EU dictaat leidt tot destabilisatie, grootschalige armoede en politieke chaos. Wellicht is dat wat men wil?
Ze zeggen ook dat ze op vrijdag allerlei wetten gaan aannemen die onverenigbaar zijn met de lopende accoorden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:55 schreef arjan1112 het volgende:
Griekenland buigt voor de EU
worden nu de plannen voor het aannemen van ambtenaren en het terugdraaien van de privatiseringen 6 maanden uitgesteld ?
telegraaf
Owjee, wat vindt Erdogan daarvan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze zeggen ook dat ze op vrijdag allerlei wetten gaan aannemen die onverenigbaar zijn met de lopende accoorden.
Vraag het hem zelf.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:43 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Owjee, wat vindt Erdogan daarvan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |