abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2015 @ 09:35:56 #76
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_149946832
Och... zo op een afstandje lijkt het helemaal niet zo lelijk als sommigen hier deden geloven.
  maandag 23 februari 2015 @ 09:47:03 #77
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_149947064
Vind het er best netjes uitzien als ik eerlijk ben.
Tics van je petten.
pi_149947307
Niks mis mee. Maar ik vond de E190, F70 en 737 er ook top uitzien zo. (en de 787 op de CGI)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149948525
Een iets duidelijkere foto:
Ik blijf erbij dat ik het geen verbetering vind. :N
Dan maar liever een onpopulaire mening hebben. :6



[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 23-02-2015 11:06:23 ]
  maandag 23 februari 2015 @ 18:08:27 #80
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149960648
Ik had liever gezien dat ze de golflijn verder hadden doorgetrokken naar achter, maar ja.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149970965
400 meter zicht en dan toch volgas vooruit op de baan.
Dan moet denk ik toch wel even de figuurlijke knop om lijkt me :+

pi_149971541
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:01 schreef Iemand91 het volgende:
400 meter zicht en dan toch volgas vooruit op de baan.
Dan moet denk ik toch wel even de figuurlijke knop om lijkt me :+

[ afbeelding ]
Een stukje vertrouwen in instrumenten en luchtverkeersleiding is dan wel essentieel ja ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149975830
Vandaag in de geschiedenis:



- 24 februari 1989:: Vlucht 811 van United Airlines vanuit San Francisco via Los Angeles is onderweg van Honolulu naar Sydney met een stop in Auckland.
De vlucht wordt uitgevoerd door een Boeing 747-122 (N4713U, de 89e 747 van de lijn) met 337 passagiers, 15 cabin crew en 3 cockpitcrew.
De vlucht zou de twee na laatste vlucht voor gezagvoerder David Cronin worden voor zijn verplichte pensionering.

Omdat ze turbulentie verwachten (ze maakten voorbereidingen om om onweersbuien heen te vliegen) lieten zij de seatbelt sign aan staan.
Wanneer ze na 16 minuten boven de Grote Oceaan van 6.700 naar 7,000 meter klimmen hoort men een knarsend geluid gevolgd door een luide knal wat door de hele 747 rammelt.
Anderhalve seconde later knalt de voorste vrachtdeur naar buiten. Dit gaat met zo'n geweld dat het een deel van de romp meetrekt.
Door het drukverschil en de wind wordt een deel van de cabinevloer naar beneden gedrukt; 10 stoelen van de Business Class worden naar buiten gerukt. 9 passagiers op deze stoelen gaan mee.
Een stewardess wordt bijna uit het vliegtuig gezogen maar wordt door collega's en passagiers in veiligheid gebracht.

De cockpit-crew laat de 747 onmiddellijk dalen naar een hoogte waar men weer kan ademen en draaien 180 graden terug naar Honolulu. Ook wordt er brandstof gedumpt.
Het zuurstofsysteem was door de schade onbruikbaar geworden.
De beide motoren aan de rechterkant liepen grote schade op door het puin wat uit de 747 werd gezogen; beiden stonden in brand. Motor #3 begon hevig te trillen en werd uitgeschakeld. Ook motor #4 werd later uitgeschakeld. Ook werd de rechtervleugel en het staartvlak beschadigd.

Omdat ook de intercom was beschadigd kon men geen contact opnemen met de cabin crew.
Hierop ging de boordwerktuigkundige naar beneden en ook om te kijken wat de schade was; dit was immers onbekend en niet te zien in de cockpit.
Toen hij zichtbaar geschroken terug in de cockpit kwam en hen de situatie vertelde dachten ze dat een bom de oorzaak was; de Lockerbie-aanslag was nog maar 10 weken geleden.

Bij nadering van Honolulu konden de flaps niet ver genoeg uitgeschoven worden; hierop werd de landing met een hoge snelheid van zo'n 350–370 km/h gemaakt; toch kreeg men de 747 op tijd tot stilstand.
Hierop werd de evacuatie gestart en binnen 45 waren alle inzittenden uit het vliegtuig; alle cabin crew liep hier verwondingen bij op.
De 9 inzittenden die uit het vliegtuig waren gezogen zijn - op zeer kleine resten na - nooit teruggevonden.
Alleen de vrachtdeur is opgedoken.




De oorzaak bleek uiteindelijk bij de sluiting van de vrachtdeur te zitten.
Waar veel deuren naar binnen openen en in gesloten toestand tegen het frame drukken als de druk buiten lager wordt en zo dus niet geopend kan worden gaat de vrachtdeur van de 747 naar buiten open. Het sluitingsmechanisme moet dus zo uitgevoerd worden dat deze deur nooit open kan gaan tijdens de vlucht.
Een latch pin wordt elektrisch gedraaid waarna d.m.v. een hendel aan de buitenkant van de deur hier een extra locking sector overschuift. Deze hendel onderbreekt ook de stroom van de motoren zodat de latch pin niet meer kan draaien.
De locking sector zou er ook voor moeten zorgen dat de latch pin niet meer kan draaien.



Beide onderdelen voldeden echter niet. Hoewel de hendel was omgezet stond er bij sommige tests nog steeds stroom op de motoren van de vergrendeling. Bij deze tests was de latch pin in staat de locking sector te verschuiven en hiermee de vrachtdeur te ontgrendelen.
Mocht er tijdens de vlucht dus stroom op de vergrendeling komen te staan dan kon dit er dus voor zorgen dat de vergrendeling open ging en de deur dus los kwam.
In het geval van vlucht 811 leek kortsluiting in de 18 jaar oude 747 de oorzaak te zijn; hierop kwam er stroom op de motoren te staan en bezweek de vergrendeling.

De 747 werd gerepareerd en kwam 7 maand later weer in dienst bij United Airlines met een nieuwe registratie: N4724U. In 1997 werd het als C5-FBS aan de Gambiaanse luchtvaartmaatschappij Air Dabia verkocht.
Tijdens onderhoud van de 747 op de luchthaven van Plattsburgh, New York in 2000 ging de maatschappij failliet en werd de 747 achtergelaten en verwaarloosd.
In 2004 werd de 747 gesloopt.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





- 24 februari 2003: De eerste vlucht van de Boeing 777-300ER.
N5017V vertrok om 10:00 uur vanaf Paine Field in Everett, Washington voor een vlucht van iets meer dan 3 uur waarna het landde op Boeing Field in Seattle. N5017V is 423e gebouwde 777 en wel de eerste 777-300ER.

Het is de vierde variant van de 777 (na de 777-200, 777-200ER en de 777-300).
Gebaseerd op de -300 is het vliegbereik met 2400 kilometer verhoogd naar 13.427 kilometer (ondertussen gegroeid naar 14.490 km.), spanwijdte is met 3.9 meter vergroot en de vleugels hebben raked wingtips gekregen.
Daarnaast vernieuwde landingsgestellen, extra brandstoftanks, verstevigde romp, kan bijna 20 ton meer vracht vervoeren en de totale maximum takeoff weight (MTOW) ligt met 351,5 ton ruim 52 ton hoger dan de -300.
De -300ER wordt voortgestuwd door de General Electric GE90-115B1; 's werelds krachtigste straalmotor.
Dit alles zorgt ervoor dat de 777-300ER bij introductie zo'n 8-9% lagere operating cost had als de A340-600 en zo'n 20% minder brandstof verbruikt dan de 747-400.
(Deze cijfers verschillen natuurlijk enorm per maatschappij, belading, aantal passagiers etc. etc.)

De eerste 777-300ER wordt op 24 april 2004 als F-GSQA aan Air France geleverd.
De 777-300ER is de best verkochte variant van de 777-serie welke op zichzelf al de best verkochte wide-body is (toen Cathay Pacific begin 2014 een aantal 777-orders plaatste, stootte het de 747 als best verkochte wide-body van de troon; zie m'n bericht 3 januari 2014)

Tot op vandaag zijn er 1827 orders voor de 777 geplaatst waaronder 768 voor de -300ER.
Er staan nog 229 orders open en met 8.3 777-300ER's per maand / 100 per jaar zou de 777 productie over ruim 27 maanden - mei/juni 2017 - klaar zijn. Net voordat Boeing aan de 777x wil beginnen.

N5017V vliegt sinds juli 2004 als JA732J voor Japan Airlines; op dit moment is het bezig met de terugvlucht vanuit London Heathrow naar Haneda.

  dinsdag 24 februari 2015 @ 00:22:25 #84
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_149976302
Blijft toch bijzonder, die 777 met z'n beestachtig grote motoren in verhouding tot de romp.

Of ben ik de enige die dat zo ziet? (8>
Tics van je petten.
pi_149979499
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:22 schreef nattermann het volgende:
Blijft toch bijzonder, die 777 met z'n beestachtig grote motoren in verhouding tot de romp.

Of ben ik de enige die dat zo ziet? (8>
Nee... Ze heben om en nabij dezelfde diameter als de romp van een 737 8-)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149981667
Voor wie zin heeft in plaatjes kijken trouwens, een scheepslading aan plaatjes van de An-225: http://gelio.livejournal.com/193025.html

6 man flight crew :o
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149989044
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:22 schreef nattermann het volgende:
Blijft toch bijzonder, die 777 met z'n beestachtig grote motoren in verhouding tot de romp.

Of ben ik de enige die dat zo ziet? (8>
Boeing:
Diameter romp 777: 6.20 m.
Diameter GE90-115B fan: 3.2 m.
Verhouding: 1.94 / 1

Breedte romp 787 (romp van 787 is hoger dan het breed is): 5.77 m.
Diameter GEnx-1B64 / Trent 1000 fan: 2.8 m.
Verhouding: 2.06 / 1

Breedte romp 767: 5.03 m.
Diameter GE CF6-80A fan: 2.36 m.
Verhouding: 2.13 / 1

Breedte romp 757: 3.7 m.
Diameter PW2040 fan: 1.99 m.
Verhouding: 1.86 / 1

Diameter romp 737: 3.76 m.
Diameter CFM56-7B26 fan: 1.55 m.
Verhouding: 2.4 / 1

Airbus:
Diameter romp A330: 5.64 m.
Diameter PW4000 fan: 2.8 m.
Verhouding: 2 / 1

Diameter romp A350: 5.96 m.
Diameter Trent XWB: 3 m.
Verhouding: 1.99 / 1

Breedte romp A320neo: 3.95m.
Diameter PW1000G: 2.06 m.
Verhouding: 1.92 / 1

Ofwel een Boeing 757 met Pratt & Whitney motoren heeft in verhouding met de romp de grootste motoren gevolgd door de A320neo.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:27 schreef Me_Wesley het volgende:
Nee... Ze heben om en nabij dezelfde diameter als de romp van een 737 8-)
pi_150005843
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:54 schreef LintuxCx het volgende:
Voor wie zin heeft in plaatjes kijken trouwens, een scheepslading aan plaatjes van de An-225
6 man flight crew :o
Old skool _O_
pi_150007813
En bij licht....blijft het lelijk als de nacht.

mattcawby twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 19:50:00 KLM 777 PH-BVN departing Paine Field on a test flight reageer retweet
EDIT: en nog een:



[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 25-02-2015 00:01:51 ]
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:50:16 #90
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150008791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
En bij licht....blijft het lelijk als de nacht.

mattcawby twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 19:50:00 KLM 777 PH-BVN departing Paine Field on a test flight [ afbeelding ] reageer retweet
Een voordeel voor deze kist: hij is niet lang de lelijkste. De 747 die binnenkort uit Subang terugkomt is waarschijnlijk nog veel lelijker ;)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:04:15 #91
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_150009521
Op een 747 staat het, denk ik, echt niet mooi :D

Toch jammer dat ze de livery verder niet aangepast hebben naar echt iets nieuws.
pi_150012084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:50 schreef OEM het volgende:
Een voordeel voor deze kist: hij is niet lang de lelijkste. De 747 die binnenkort uit Subang terugkomt is waarschijnlijk nog veel lelijker ;)
Ik vrees met grote vreze. ;(

Begin maart zal waarschijnlijk de testvlucht zijn in Subang; dus dan zullen de eerste foto's wel bekend zijn, zo niet eerder.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:04 schreef Tinos85 het volgende:
Toch jammer dat ze de livery verder niet aangepast hebben naar echt iets nieuws.
Mwah, liever dit dan compleet anders. Het is juist een ijzersterk merk en in haast elke conditie staat dit gewoon goed omdat het zo'n eenvoudige livery is zonder fratsen. En daardoor is het ook vrijwel tijdloos.

Ik kan die lijn gewoon niet plaatsen, het waarom. Maar goed; ik maak me er geloof ik iets te druk om. :@

Anywho; drukke dagen de laatste tijd met het maken van posts; vanavond weer een geschiedenispost. :O
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:14:34 #93
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150013450
En toch blijft het jammer dat ze niet een van deze concepts hebben gebruikt:

Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:16:49 #94
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150014015


Blijft mooi om die bedrijvigheid te zien in de late avond en nacht. Vind zelf Cargo erg interessant.

Leipzig is de Europese hub van DHL. Dit zijn dan ook allemaal DHL vluchten binnen Europa. :P
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:45:05 #96
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150014687
quote:
Zo doen ze dat in Rusland _O- Die vent moest trouwens wel letterlijk rennen voor zijn leven :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150015071
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:14 schreef mar456 het volgende:
En toch blijft het jammer dat ze niet een van deze concepts hebben gebruikt:

[ afbeelding ]
:N :r
quote:
O-)
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
Wat nou 4x4? 24x0 werkt ook prima. _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:28 schreef zlotka het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft mooi om die bedrijvigheid te zien in de late avond en nacht. Vind zelf Cargo erg interessant.

Leipzig is de Europese hub van DHL. Dit zijn dan ook allemaal DHL vluchten binnen Europa. :P
Ik hoor ze 's avonds / 's nachts vaak overkomen. Of de 777's naar Japan vanuit Parijs.
Ook een keer de Antonov 225 's nacht horen overkomen; die was zo duidelijk te herkennen aan het geluid.
pi_150015326
Vandaag in de geschiedenis:



De constructie van de eerste DC-9's en de DC-9 roll-out op 12 januari 1965

- 25 februari 1965: De eerste vlucht van de Douglas DC-9.
(Die na de fusie met McDonnell Aircraft door het leven ging als de McDonnell Douglas DC-9)
De eerst gebouwde DC-9 met registratie N9DC maakt die donderdag in 1965 de eerste vlucht.



De DC-9 zal een van de meest succesvolle passagierstoestellen ooit worden.
In totaal worden tussen 1965 en 1982 976 DC-9's gebouwd en wanneer in mei 2006 - na 41 jaar - de productie van de 717 stopt zijn er van de gehele DC-9 familie (DC-9, MD-80, MD-90 en Boeing 717) 2439 toestellen gebouwd.

Op 8 december 1965 maakt Delta Airlines de eerste commerciële vlucht.
Ruim 49 jaar later maakt diezelfde Delta Airlines op 16 januari 2014 de laatste - officiële - vlucht van de DC-9 in de VS:
zie m'n bericht van 6 januari 2014.
(Hoewel ze in de weken daarna nog enkele vluchten hebben uitgevoerd wegens vertraging in de levering van de 717's)

Ook KLM heeft met de DC-9's gevlogen. De eerste (PH-DNA) werd op 26 maart 1966 aan KLM geleverd.
Er zouden nog 24 stuks in verschillende vormen volgen (de laatste op 11 december 1981) die de opvolger werd voor de Vickers Viscounts.
KLM heeft tussen 1966 en 14 februari 1989 met de DC-9 gevlogen en in totaal hebben de kisten ruim 788.000 uren en 718.000 landingen gemaakt.
In hun gehele loopbaan voor KLM heeft geen enkele DC-9 de vloot voortijdig hoeven te verlaten door een ongeval of ernstig incident; wat op dat moment voor uniek was voor KLM.

Let overigens op de gloednieuwe 747 op de achtergrond met de nieuwe livery (die met KLM's eerste 747 PH-BUA geïntroduceerd werd) die op de rest van de vloot zou worden uitgerold.


De Fokker F100 en Boeing 737 werden de vervanger voor de DC-9 bij KLM.
Vandaag de dag vliegen er van de 976 gebouwde DC-9's nog zo'n 74 stuks rond.

N9DC vloog voor verschillende maatschappijen rond; als laatste voor de Spaanse maatschappij AirSur totdat deze begin jaren '90 failliet ging. De DC-9 werd uiteindelijk halverwege de jaren '90 - 30 jaar na haar eerste vlucht - op North Texas Regional Airport in...ehh...Texas gesloopt:



Een van Delta's DC-9's - voormalig N3333L, afgeleverd op 7 april 1968 - en later nog in service voor Ozark Airlines en TWA Airlines (die Ozark overnam) bestaat bijna 47 jaar later nog steeds...deels.
Deze staat namelijk met KLM-livery, naam (City of Schiphol) en verzonnen registratie (PH-AAS) op Schiphol Plaza.
Daar staat het naast de DC-10 landingsgestel, vleugel en motorgondel en zijn daar op 31 oktober 2007 heengebracht vanaf Schiphol-Oost voor de luchtvaartshop ‘Planes at Plaza'.



- 25 februari 2009: De Poldercrash.
Turkish Airlines-vlucht 1951 is onderweg van Istanbul naar Schiphol.
De vlucht wordt uitgevoerd door een 7 jaar en een maand oude Boeing 737-800 (TC-JGE 'Tekirdağ') en aan boord zijn 128 passagiers, 4 cabinepersoneel en 3 cockpitcrew.

Bij nadering van Schiphol komen boven Flevoland de eerste signalen van een probleem aan de linker radiohoogtemeter (van de gezagvoerder). De meter van de co-piloot (die de vlucht uitvoert) functioneert prima.
Bij nadering van de Polderbaan heeft de 737 een hoge snelheid en ligt het boven de normale glidescope.
De autothrottle neemt gas terug om op de glidescope terecht te komen.

Doordat de hoogtemeter een foutieve hoogte doorgeeft (lager dan de feitelijke hoogte) denkt het vliegtuig dat het al bijna bij de landingsbaan aangekomen was.
Uiteindelijk gaat de autothrottle terug naar retard mode; de stand vlak voor touchdown.
Wanneer de Stick shaker wordt geactiveerd komt de crew erachter dat de 737 bijna overtrekt; ze proberen dit nog op te vangen door motorvermogen op te voeren.
Doordat ze op slechts 150 meter hoogte bevinden was dit te laat; de 737 crasht om 10:26 uur op zo'n anderhalve kilometer voor de Polderbaan in een geploegde akker waarbij de staart als eerste de grond raakt.






De 737 breekt in drie stukken, de beide motoren breken af en komen op 100 meter van de romp terecht.
De hulpdiensten waren snel ter plaatse. Er werden 60 ambulances ingezet, 3 traumahelikopters en enkele brandweerwagens. Omdat het vliegtuig was neergekomen in modderig, omgeploegd akkerland werden ook rupsvoertuigen en tractoren ingezet om het vliegtuig te bereiken.
4 Amerikanen, een Turkse passagier, een cabinepersoneelslid en de volledige cockpitcrew overleven de crash niet. 120 inzittenden raakten gewond; 6 passagiers raakten niet gewond.

In maart worden de resten naar Schiphol-Oost gebracht voor onderzoek en op 6 mei 2010 volg het eindrapport van dit onderzoek.

Vlucht 1951 wordt nog steeds uitgevoerd door Turkish Airlines op deze route.
De vluchten worden uitgevoerd door 737's en A320's.

Vlakbij de crashsite werd een monument onthuld; 9 walnotenbomen voor elk slachtoffer.
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:03:18 #99
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_150017134
Beste chaos in die 737. Ik vond het zo bizar om te een vliegtuig in stukken in dat weiland te zien liggen in het 'echt' en niet op tv ofzo.
pi_150026720
Nog een betere foto:



Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet eens lelijk vind.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_150028527
Ik vind het ook wel mooi eigenlijk. De meeste fanatieke vliegtuigspotters kunnen waarschijnlijk moeilijk tegen verandering :+
pi_150028627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:50 schreef louter_genieten het volgende:
Ik vind het ook wel mooi eigenlijk. De meeste fanatieke vliegtuigspotters kunnen waarschijnlijk moeilijk tegen verandering :+
Dat zeker, 9 van de 10 nieuwe schema's wordt altijd compleet afgezeken. (Zelfs the new American ;( )

Hoewel je zou zeggen dat het voor veel spotters weer betekent dat ze allemaal 'nieuwe' kisten hebben om te loggen/fotograferen B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:00:29 #103
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150028873
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:54 schreef BazZz2 het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet eens lelijk vind.
Vanaf nu mag je van Iemand niet meer in dit topic posten ~O>
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150031861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:00 schreef flipsen het volgende:

[..]

Vanaf nu mag je van Iemand niet meer in dit topic posten ~O>
Dat is dan heel vervelend voor Iemand 8-)
"Get busy living, or get busy dying"
pi_150035748
quote:
Lelijke livery

Ik vind dat het hier meevalt, net als bij de 73's en de Cityhoppers. De 747 wordt wel spannend.
--
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:06:54 #106
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150038729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Een van Delta's DC-9's - voormalig N3333L, afgeleverd op 7 april 1968 - en later nog in service voor Ozark Airlines en TWA Airlines (die Ozark overnam) bestaat bijna 47 jaar later nog steeds...deels.
Deze staat namelijk met KLM-livery, naam (City of Schiphol) en verzonnen registratie (PH-AAS) op Schiphol Plaza.
Daar staat het naast de DC-10 landingsgestel, vleugel en motorgondel en zijn daar op 31 oktober 2007 heengebracht vanaf Schiphol-Oost voor de luchtvaartshop ‘Planes at Plaza'.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)85545.jpg]afbeelding[/url] ]
Het is wachten totdat deze ook de dolphin livery krijgt :P
pi_150041963
Aardig filmpje op FB van het verven van een Transavia kist. Denk toch dat hij vanaf de grond nog prima te herkennen is met die gekleurde vlakken aan de onderkant.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152735978535060
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_150046082
quote:
2s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:21 schreef Karstman het volgende:
Aardig filmpje op FB van het verven van een Transavia kist. Denk toch dat hij vanaf de grond nog prima te herkennen is met die gekleurde vlakken aan de onderkant.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152735978535060
Voor herkenbaarheid van de merknaam is het misschien beter, maar mooier vind ik het zeker niet. :N
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 22:08:56 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150046959
Ik wist het nog niet, maar er komen drie extra Protossen voor de Valleilijn :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150048013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist het nog niet, maar er komen drie extra Protossen voor de Valleilijn :)
Wie gaat die rijden? KLM? Transavia?
  woensdag 25 februari 2015 @ 23:42:12 #111
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150051684
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist het nog niet, maar er komen drie extra Protossen voor de Valleilijn :)
Verkeerde topic en oud nieuws
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 26 februari 2015 @ 03:14:06 #112
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150056760
Erge last minute actie van me: ik zit over een paar uur in het vliegtuig richting Madrid, volgende dag door naar Brussel. Klinkt misschien niet zo vreemd voor de meesten, maar ik woon in Patagonië :P Vlieg 5 maart alweer terug, bliksembezoek ivm 75e verjaardag vader.

Maar nu zit ik de tickets na te kijken, zie ik op 5 maart MAD BUE: Booking class "First"... 8)7 _O- _O_ Geloof er alleen geen moer van, maar bij de andere vluchten staat gewoon economy, vreemd. Sowieso heeft Aerolineas Argentinas geen First Class op MAD BUE voor zover ik weet. Maar het zal me benieuwen :D

Edit: Mja, te mooi om waar te zijn maar in het Aerolineas Argentinas systeem staat inderdaad gewoon Economy :'(

[ Bericht 9% gewijzigd door flipsen op 26-02-2015 03:26:19 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150057503
Geruchten dat China Southern al met het start van het zomerseizoen de A380 zou willen inzetten op PEK-AMS. Als er naast Emirates een andere operator te verwachten was dan was dit CS wel, dus ik ben benieuwd.

En over liveries gesproken, jammer dat hun kleurenschema voor geen meter staat op de A380 :+
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 08:18:06 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150057591
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:42 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Verkeerde topic en oud nieuws
Ik kon de reactie dat niet terugvinden... Hmm ik zal toch niet... Ja dus :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150062417
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 08:06 schreef Thetallguy het volgende:
Geruchten dat China Southern al met het start van het zomerseizoen de A380 zou willen inzetten op PEK-AMS. Als er naast Emirates een andere operator te verwachten was dan was dit CS wel, dus ik ben benieuwd.

En over liveries gesproken, jammer dat hun kleurenschema voor geen meter staat op de A380 :+
Wel interessant voor de casual spotter; als die A380 van CZ komt dan komt die bij gate E18; recht voor het panoramaterras. :P

Van alle maatschappijen die op Amsterdam vliegen en A380's in hun vloot hebben wel ja.
Wie weet doet Singapore nog eens gek? :P
Ook de vraag wat Malaysia Airlines gaat doen aangezien hun 777's eruit gaan en hun A330's schijnbaar het bereik niet hebben om Amsterdam te bereiken.
Aan de andere kant; zij gaan dus nu waarschijnlijk al een tweetal A380's aan Turkish Airlines leasen.

Toch, als het waar is dat het doorgaat kijk ik toch wel op. Had eerder een tweede A380 verwacht van Emirates. Daar wacht ik nog steeds op en verwacht dat ook wel een keer.

Daarnaast een correctie; ik zat helemaal verkeerd met de maatschappijen die First Class vliegen op Amsterdam.
Ik had het over Emirates, Garuda, Singapore en straks Xiamen maar ook China Southern en Korean Air vliegen
First Class op Amsterdam.

Foei :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2015 11:58:19 ]
pi_150066445
China Southern komt met A380 naar Schiphol
quote:
Vanaf 20 juni dit jaar komt China Southern dagelijks met hun A380 naar Amsterdam vanaf Peking aldus een niet nader geïdentificeerde bron tegen WCARN. De Airbus A380 gaat de A330-300 vervangen die nu wordt gebruikt op deze route.

De heenvlucht vanaf Peking, met vluchtnummer CZ345 vertrekt om 0:50 lokale tijd en komt aan op Schiphol om 5:40 lokale tijd. De retourvlucht met vluchtnummer CZ346 vanuit Amsterdam vertrekt om 14:50 en er wordt verwacht dat deze 6:20 de volgende dag weer aankomt in Peking, volgens de website van de luchtvaartmaatschappij.

China Southern is de eerste Chinese luchtvaartmaatschappij met beschikking tot de A380 en heeft er momenteel 5 in haar vloot. De eerste A380 van de luchtvaartmaatschappij is al operationeel sinds oktober 2011.
PH-BVN heeft een naam gekregen: "Tijuca National Park".
Komt volgende maand aan op Schiphol mét de nieuwe Business en Economy Class.
Zal voorlopig dus een buitenbeentje in de -300ER familie zijn want de rest wordt pas in 2016 mee begonnen.



Enne: hopelijk goed nieuws voor de liefhebbers:

Turkish: zowel Boeing 747 als Airbus A380 nodig
quote:
ISTANBUL - Turkish Airlines verwacht in de toekomst zowel de Boeing 747 als de Airbus A380 nodig te hebben om de stormachtige groei op te vangen die het bedrijf doormaakt. Dat heeft voorzitter Hamdo Topcu woensdag gezegd, meldt Reuters. De top van het bedrijf heeft echter nog geen knoop over de aankoop van grote vliegtuigen doorgehakt.
Lijkt me beetje rare keuze maar hopelijk gaan we dus nog een operator met 747-8i's zien. Ik hoop het in ieder geval. :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2015 14:16:34 ]
pi_150080795
De BVN vliegt al met de NL registratie rond dus. FR24 heeft hem ook al ingevoerd... de 24e gesignaleerd.
--
pi_150082970
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
China Southern komt met A380 naar Schiphol

[..]

PH-BVN heeft een naam gekregen: "Tijuca National Park".
Komt volgende maand aan op Schiphol mét de nieuwe Business en Economy Class.
Zal voorlopig dus een buitenbeentje in de -300ER familie zijn want de rest wordt pas in 2016 mee begonnen.

[ afbeelding ]

Enne: hopelijk goed nieuws voor de liefhebbers:

Turkish: zowel Boeing 747 als Airbus A380 nodig

[..]

Lijkt me beetje rare keuze maar hopelijk gaan we dus nog een operator met 747-8i's zien. Ik hoop het in ieder geval. :Y
Staat de APU inlet nou open? Ook apart.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_150090777
Van een afstandje heb ik het gevoel naar een A330 te kijken..maar vind het mooi! Morgen naar curacao met de 787 van arke!
pi_150091251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:41 schreef inkjet het volgende:
De BVN vliegt al met de NL registratie rond dus. FR24 heeft hem ook al ingevoerd... de 24e gesignaleerd.
De foto is gemaakt op 24 februari; testvlucht.
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:21 schreef Me_Wesley het volgende:
Staat de APU inlet nou open? Ook apart.
Mwah; 't is een testvlucht hè. ;)
Vaak zie je ook wel vaak de RAT (Ram Air Turbine) openstaan bij dergelijke vluchten.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:17 schreef kleineik het volgende:
Morgen naar curacao met de 787 van arke!
Ik wil ook zon! :(


Solar Impulse boven Abu Dhabi.
Zal straks de eerste rondvlucht rond de wereld maken gevlogen op zonne-energie.



[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2015 00:31:41 ]
pi_150097614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De foto is gemaakt op 24 februari; testvlucht.

[..]

Mwah; 't is een testvlucht hè. ;)
Vaak zie je ook wel vaa de RAT (Ram Air Turbine) openstaan bij dergelijke vluchten.

Dat verklaart een hoop ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_150108688
Over testvluchten gesproken; mooi bruggetje naar de testvlucht van de Bombardier CS300. Vandaag gaat ie dan eindelijk (na een paar keer uitstel) z'n eerste vlucht maken.

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 27 februari 2015 @ 18:14:35 #123
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150118011
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:56 schreef Thetallguy het volgende:
Over testvluchten gesproken; mooi bruggetje naar de testvlucht van de Bombardier CS300. Vandaag gaat ie dan eindelijk (na een paar keer uitstel) z'n eerste vlucht maken.

[ afbeelding ]
  vrijdag 27 februari 2015 @ 20:53:00 #124
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150124066
Vanmiddag aangekomen op Madrid met de A340 van Aerolineas Argentinas. Viel eigenlijk helemaal niet tegen, zat nog beter dan in de 340 van Iberia. Wilde graag raam, zat gangpad (38G), wat wel fijn was want ik zag toen pas de enorme bak van het "PES" (tussen aanhalingstekens, wat een beroerde beeldkwaliteit) op de vloer bij 38G.

Nog wel bij inchecken en ook bij boarden gevraagd of er geen andere stoel vrij was, maar nee. Ook geen kans op een upgrade wellicht? Nope. Jammer, is al lang geleden dat ik werd geupgrade en had er een beetje op gehoopt nu ik weer eens alleen vloog.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150147472
Dit vond ik op 11 november ook wel erg gaaf aan het feit dat wij in- en uitstapten bij de achterste deur; die gigantische constructie om motor #2.
De motor zelf reikt echter (vanaf de achterkant gezien) maar tot die verticale lijn maar goed.

pi_150150168
De nieuwe livery op de 747:




[ Bericht 1% gewijzigd door Thetallguy op 01-03-2015 21:19:42 ]
pi_150150252
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:56 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe livery op de 747:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan er wel aan wennen denk ik. Vind het wel een goede verandering. Beter dan wat de meeste luchtvaartmaatschappijen deze tijd doorvoeren.
"Get busy living, or get busy dying"
  zaterdag 28 februari 2015 @ 18:14:17 #128
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150150737
Whoa ik vind hem op de 747 misschien wel het mooist!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_150163489
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:56 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe livery op de 747:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Nice!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 28 februari 2015 @ 23:40:39 #130
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150163572
Vind het mooier als op die 777.
Tics van je petten.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:07:28 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150174925
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 23:40 schreef nattermann het volgende:
Vind het mooier als op die 777.
Het is ook een veel mooier vliegmachien :P
Wie dit leest is gek
pi_150175902
Staat echt prachtig op de 747 :9~
pi_150178552
Dat valt reuze mee!
--
pi_150180242
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 23:38 schreef Thetallguy het volgende:
Nice!
Waarom verander jij mijn post?

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 01-03-2015 16:54:15 ]
pi_150182402
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waarom verander jij mijn post?
Ik wilde quoten maar drukte perongeluk op edit :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 1 maart 2015 @ 19:01:27 #136
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_150186800
Ik reed vandaag in de buurt van Schiphol en ik keek omhoog.. tot mijn grote verbazing zag ik iets wat op een C-17 leek :D Ik keek nog een paar keer (was lastig aangezien ik op de motor zat) en geen twijfel mogelijk... het was inderdaad een C-17. Wel gaaf hoor.
Op Scramble heeft iemand foto's hiervan. Hij was van de RAF zo te zien.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_150191203
quote:
99s.gif Op zondag 1 maart 2015 17:12 schreef Thetallguy het volgende:
Ik wilde quoten maar drukte perongeluk op edit :P
Dat veranderd wel helemaal de gewenste toon van mijn post.

Andere hoek:


Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
pi_150193559
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat veranderd wel helemaal de gewenste toon van mijn post.

Andere hoek:
[ afbeelding ]

Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
Dan denk ik dat je een negatieve PI had? Want tekst stond er verder niet in de post. Had niet door dat ik deze ook aangepast had. Heb iig weer een negatieve PI teruggezet :P

Las in het Belgische nieuws overigens dat de aankoop van SSJ's door VLM waarschijnlijk niet door zal gaan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 1 maart 2015 @ 22:50:37 #139
344250 75020
ik weet niet beter
pi_150198234
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:56 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe livery op de 747:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hoi, ik ben een trouwe lurker hier. Ik vind de nieuwe livery op de 747 erg mooi overkomen. Beter dan op de andere toestellen.
  zondag 1 maart 2015 @ 22:54:28 #140
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150198372
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
Mijn steun heb je :P

Ik vind trouwens de livery beter staan op de kisten waar ze niet voor bedoeld zijn. De Embraer en Fokker met de lage neuzen vind ik by far de lelijkste in de nieuwe livery.
pi_150199149
Ik vind de nieuwe livery niet per se lelijk. Ik vind het vooral niks toevoegen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_150201144
Vandaag in de geschiedenis:



- 2 maart 1949: Boeing B-50A Superfortress (46-0010, "Lucky Lady II") landt op Carswell Air Force Base bij Fort Worth, Texas.
94 uur en 1 minuut eerder vertrok de B-50 daar op 26 februari voor een rondvlucht rond de wereld.
Vliegend richting het oosten werd het viermaal in de lucht bijgetankt door Boeing KB-29M Superfortresses; eerst boven de Azoren, daarna boven Saudië-Arabië, vervolgens boven de Filipijnen en als laatste nog een keer boven Hawaii.



De vluchthoogte zat tussen de 3000 en 6100 meter met een gemiddelde grondsnelheid van 401 km/h.
De totale afstand was 37.742 kilometer.
De vlucht werd uitgevoerd door een crew van 14 man met een standaard B-50.
De enige aanpassing was een extra brandstoftank in de bommenruimte.

De landing op 2 maart:


Bij de landing op 2 maart was dit de eerste non-stop vlucht rond de wereld.
Met deze vlucht werd aangetoond dat de Amerikaanse luchtmacht de capaciteit had om vanuit de VS waar dan ook ter wereld de atoombom te kunnen laten vallen als dat nodig was.

Tijdens een testvlucht op 13 augustus 1950 vielen alle vier motoren van 46-0010 weg.
De crew kon de landingsban van Davis–Monthan Air Force Base in Arizona niet meer bereiken en maakt op zo'n 3 kilometer van de basis een noodlanding in de woestijn.
Alle inzittenden overleven de landing, alleen de bommenrichter raakt gewond wanneer een cactus de cockpit binnendringt.
De B-50 is een total loss en wordt afgeschreven en staat nu in het Planes of Fame Museum op China Airport, Californië.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 2 maart 1969: De eerste vlucht van de Aérospatiale-BAC Concorde.
De tweede supersonische passagiersvliegtuig (de Tupolev Tu-144 vloog 2 maanden eerder) maakt vanaf Aéroport de Toulouse-Blagnac haar allereerste vlucht.
Gevuld met 10 ton testapparatuur vertrekt om 15:40 uur het Franse prototype 001 F-WTSS met haar naverbranders aan vanaf de baan van Toulouse.
Gevolgd door 2 volgvliegtuigen (een voor het maken van video, de ander voor snelheidskalibratie) maakt de Concorde - steeds met het landingsgestel én haar neus naar beneden - een vlucht van 28 minuten waarna het om 16:08 uur een perfecte landing maakt op dezelfde baan.
De maximaal gehaalde snelheid bedraagt 435 km/h.





Prototype 001 werd door Aerospatiale in Toulouse gebouwd en tegelijkertijd werd 002 door BAC op Bristol Filton Airport gebouwd. Prototype 002 vloog voor het eerst op 9 April 1969.
Het zou nog tot 1 oktober 1969 duren voordat de Concorde voor het eerst supersonisch zou vliegen; dit gebeurde door alweer F-WTSS op haar 45e vlucht.
Hier houdt het toestel - 120 kilometer buiten Toulouse op een hoogte van 10.973 meter - 9 minuten lang Mach 1.05 aan.

De eerste commerciële vluchten vinden plaats op 21 januari 1976 wanneer British Airways en Air France - tegelijkertijd - de eerste vluchten maken: zie mijn geschiedenispost van 21 januari 2015.

Op 19 oktober 1973 ging F-WTSS met pensioen en vloog die dag haar laatste vlucht naar Aéroport de Paris-Le Bourget waar het nu ook opgesteld staat. (Naast haar Air France zuster F-BTSD)
F-WTSS heeft in totaal 397 vluchten gemaakt waarvan 249 supersonisch.
Totaal aantal vluchturen is 812 uur waarvan ruim 254 uur supersonisch.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 2 maart 2012: Het laatste vertrek van een officiële Continental Airlines vlucht.
Continental vlucht 1267 vertrekt 's avonds om 12:59 uur vanaf Phoenix en landt de volgende dag om 05:15 uur plaatselijke tijd als United vlucht 1267 in Cleveland, Ohio.
De vlucht werd uitgevoerd door een Boeing 737-800, registratie is mij onbekend.
Het is niet de allerlaatste Continental Airlines vlucht; dat is vlucht 6 uit Tokio die op 3 maart 2012 om 12:10 uur op de luchthaven van Houston landt en werd uitgevoerd door N77012; een Boeing 777-200ER.




Die nacht van 2 op 3 maart 2012 worden overal de Continental borden vervangen door United borden en rond 1 uur 's nachts gaat de Continental site op zwart. Na 68 jaar is Continental Airlines niet meer.

Continental Airlines was een van de grootste luchtvaartmaatschappijen in de Verenigde Staten
(ten tijde van de fusie bezat het zo'n 348 toestellen en een kleine 100 orders) en werd in 1934 opgericht.
Binnen enkele jaren van elkaar fuseerden 8 grote maatschappijen in de VS; Delta met Northwest (2010), Continental met United (2012), Southwest met AirTran (2014) en momenteel American Airlines met US Airways.
Hierdoor blijven er in de VS slechts 4 grote maatschappijen over en worden bijna 9 op de 10 binnenlandse vluchten uitgevoerd door Delta, United, Southwest of American Airlines.
pi_150213485
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat veranderd wel helemaal de gewenste toon van mijn post.

Andere hoek:
[ afbeelding ]

Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
Ik deel jouw mening eigenlijk ook wel. Het lijkt een beetje alsof er zo'n latex masker over de neus/mond heen zit getrokken dat net niet helemaal lekker past.
pi_150214283
De wedergeboorte van VLM

De VLM (Vlaamse Luchtvaartmaatschappij) vliegt sinds kort weer zelfstandig. In 2008 werd het bedrijf overgenomen door Air France-KLM waarna de naam VLM verdween en plaats maakte voor CityJet. In mei 2014 kwam het bedrijf in handen van het Duitse Intro Aviation. Zij beslisten om weer onder de naam VLM te gaan vliegen. In oktober 2014 werd VLM dan weer overgenomen door het eigen management en is het dus weer een zelfstandige Vlaamse maatschappij. Het management heeft grootse plannen. Zo wordt de vloot uitgebreid met nieuwe toestellen (SSJ100) en komen er stelselmatig nieuwe bestemmingen.

VLM gaat alvast vliegen vanop Antwerpen (thuisbasis), Rotterdam en Luik naar o.m. Hamburg, Avignon, Nice, Genève, Venetië en Bologna.

Er zullen 4 Sukoi Superjet 100-LR (Long Range) toestellen worden geleased met een aankoopoptie van nog eens 10 toestellen. De eerste LR-toestellen komen aan in 2016. In tussentijd bekijkt VLM of ze met de basisversie al vroeger kunnen gaan vliegen (naast de vertrouwde Fokker 50).



Welkom terug, VLM! :)
pi_150215101
Dat van de SSJ schijnt weer enigszins op losse schroeven te staan meldde een Belgische krant vorige week. Zal kijken of ik de linkt nog kan vinden. Ligt nogal gevoelig ook wat betreft investeren in Rusland op dit moment. Wellicht dat het C-series of Mitsubishi's worden, hoewel daar weer een langere wachttijd op zal zitten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150218458
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:08 schreef Thetallguy het volgende:
Dat van de SSJ schijnt weer enigszins op losse schroeven te staan meldde een Belgische krant vorige week. Zal kijken of ik de linkt nog kan vinden. Ligt nogal gevoelig ook wat betreft investeren in Rusland op dit moment. Wellicht dat het C-series of Mitsubishi's worden, hoewel daar weer een langere wachttijd op zal zitten.
Klopt, maar dat bericht is vandaag rechtgezet. De Russische investeringsbank had wat problemen, maar dat zou nu van de baan zijn.

De eerste VLM SSJ100 zou deze week aan de testvluchten beginnen.
pi_150220399


In het zonnetje in Maleisië!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_150220537
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:06 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik deel jouw mening eigenlijk ook wel. Het lijkt een beetje alsof er zo'n latex masker over de neus/mond heen zit getrokken dat net niet helemaal lekker past.
Zoals iemand op Tweakers al zei:
quote:
met de huidige livery krijg ik het idee dat ik naar Disney Planes aan het kijken ben
Spijker op de kop.

En de laatste; hierna zal ik - hopelijk - ophouden; KLM heeft 'm ook officieel aangekondigd:
KLM_press twitterde op maandag 02-03-2015 om 14:00:44 Drying my new paint in the Malaysian sun. Our first 747 in the new livery, expected home @Schiphol this weekend ^GS reageer retweet
  maandag 2 maart 2015 @ 17:18:39 #149
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150220654
Wat iemand op tweakers ook al zei: dat ding kan zo Planes in.
pi_150224421
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:27 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat bericht is vandaag rechtgezet. De Russische investeringsbank had wat problemen, maar dat zou nu van de baan zijn.

De eerste VLM SSJ100 zou deze week aan de testvluchten beginnen.
En net op Luchtvaartnieuws nog een bericht dat de LR versie van de SSJ niet gecertificeerd is en de levering daarom tot Q3 2016 is uitgesteld... Hoop niet dat er afstel van dit uitstel komt!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')