SPOILER: OP, the looooong version.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mai pben rai~!
Je weet dat zelf mixen net zoiets is als gaan rebuilden he? kost je eerst weer een schep geld aan smaakjes die je moet uitproberen, flesje hier, dingetje daar., dingen gaan mis, kun je weer weggooien bladiebla..quote:Op maandag 9 februari 2015 04:04 schreef PalmRoyale het volgende:
Mijn ADV is door de nieuwe regels behoorlijk in prijs gestegen. Voorheen bestelde ik 30ml op 6mg voor ¤8 per flesje. Nu zou ik 3 flesjes van 10ml elk moeten bestellen die elk ¤3,45 kosten wat het totaal ¤10,35 maakt. Ik denk dat ik maar eens base ga inslaan en zelf ga mixen. Dat kost me ¤22,95 per liter plus smaakstoffen.
Gelukkig hoef ik over hardware niet in te zitten want daar heb ik genoeg van voor de rest van m'n leven.
Ligt een beetje aan op hoeveel mg je dampt, als je genoeg hebt aan 0, 3 of 6mg, dan is de base veel goedkoper dan kant en klare liquids. De prijs van een flesje aroma is ongeveer gelijk aan de prijs van een flesje kant en klare liquid.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je weet dat zelf mixen net zoiets is als gaan rebuilden he? kost je eerst weer een schep geld aan smaakjes die je moet uitproberen, flesje hier, dingetje daar., dingen gaan mis, kun je weer weggooien bladiebla..![]()
Qua hardware kan ik ook wel even vooruit denk ik, en voordat ik die lade leeg heb..
Het lijkt me dat je losse base altijd wel goedkoper is als kant en klaar.. maar voordat je het een beetje onder de knie hebt en iets echt lekkers hebt gebrouwen, ben je effe verder denk ik.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:15 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan op hoeveel mg je dampt, als je genoeg hebt aan 0, 3 of 6mg, dan is de base veel goedkoper dan kant en klare liquids. De prijs van een flesje aroma is ongeveer gelijk aan de prijs van een flesje kant en klare liquid.
Mij heeft het in elk geval heeeel veel geld gescheeld om zelf te mixen
Ik heb er echt wel veel tijd in gestopt. Heb 2 verschillende soorten smaakstoffen geprobeerd en heb 15 tot 20 liquids gebouwd. Werkelijk álles gelezen wat er te lezen valt. De smaak valt uiteindelijk gewoon enorm tegen, zeker als je kwaliteitsliquids gewend bent. Ben er maar mee gekapt. Met alle testen e.d. is het in het begin ook niet goedkoper en dat wordt het pas als je een echt goede liquid hebt gemaakt die je dag in dag uit kunt dampen.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je losse base altijd wel goedkoper is als kant en klaar.. maar voordat je het een beetje onder de knie hebt en iets echt lekkers hebt gebrouwen, ben je effe verder denk ik.
Ik zie er altijd een hoop mensen over posten, maar ik zie nooit ergens iemand jubelen dat hij iets vreselijk lekkers heeft gemaakt
Psies.. je krijgt er best wel een smaakje aan waarvan je niet over je nek gaat... maar is het lékker?quote:Op maandag 9 februari 2015 10:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb er echt wel veel tijd in gestopt. Heb 2 verschillende soorten smaakstoffen geprobeerd en heb 15 tot 20 liquids gebouwd. Werkelijk álles gelezen wat er te lezen valt. De smaak valt uiteindelijk gewoon enorm tegen, zeker als je kwaliteitsliquids gewend bent. Ben er maar mee gekapt. Met alle testen e.d. is het in het begin ook niet goedkoper en dat wordt het pas als je een echt goede liquid hebt gemaakt die je dag in dag uit kunt dampen.
Het is echt wel een kunst om een gourmetsmaak te creëren. Dacht dat me dat met wat geduld wel zou lukken, maar kom niet verder dan 'wel aardig' en dan is het vergelijkbaar met het huismerk van de gemiddelde winkel/webshop.
Ben toch meer van het gemak kennelijk, dus ik bestel gewoon eens per 2 maanden een sloot flesjes.
Ligt misschien ook aan je eigen eisen/wensen en wat je gewend bent. Als je de huismerken van rookwinkel e.d. echt lekker vindt, dan is zelfbouw prima hoor. Simpele smaken, beetje mixen, beetje toevoegen van smaakdingen, klaar.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Psies.. je krijgt er best wel een smaakje aan waarvan je niet over je nek gaat... maar is het lékker?
Als het makkelijk zou zijn werd je wel doodgegooid met zelfgebrouwde smaakjes
Ik vraag me af hoeveel mensen hun eigen shag kweekten en versneden/mixten, want dat is nog een beetje duurder als dampuhquote:Op maandag 9 februari 2015 11:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ligt misschien ook aan je eigen eisen/wensen en wat je gewend bent. Als je de huismerken van rookwinkel e.d. echt lekker vindt, dan is zelfbouw prima hoor. Simpele smaken, beetje mixen, beetje toevoegen van smaakdingen, klaar.
Maar ik ben gewoon veeleisend qua smaak, dus dan is het niks. M'n maat vond mijn eigengemaakte liquids wel goed te dampen.
Had er persoonlijk ook niet echt plezier aan om er veel mee te knoeien. Als je de tijd er wel in kunt/wil steken, kom je nog wel iets verder dan ik kwam.
Tis denk ik hetzelfde als met gewoon roken. Sommige mensen kunnen prima uit de voeten met een pake Ruba, maar ik vond eigenlijk alleen Javaanse Jongens 3/4 lekker.
Met dank aan je liefje.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:12 schreef Sounddragon het volgende:
Shag is dè shit; vandaag èindelijk de slof zware van nelle verpatst die al bijna een jaar in de kast lag
Ik zou met .32 beginnen. Kun je met weinig wikkelingen rond de 1 ohm gaan zitten en kun je eventueel een paar wikkelingen meer doen om er bovenuit te komen.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:50 schreef KNAK het volgende:
Kreeg net een slof Marlboro in handen gedrukt van reizende familieleden,.. Afgewezen![]()
![]()
Blij dat ik daar vanaf ben.. Geen apneu verschijnselen meer, geen dichte afgeknepen keel, rare hartslagen, Gore rochels in de morgen, je merkt echt het verschil...
Aan de kenners, ter voorbereiding op m'n Lemo wil ik even advies
http://www.smokesmarter.n(...)hal-a1-10-meter.html
Welke mm zal ik mee beginnen ?
Verder heb ik al Muji katoen en een ohm meter
Deze ( http://www.smokesmarter.n(...)wikkel-staafjes.html ) doe ik erbij, geen zin om schroevendraaiers te moeten gaan zoeken voor die prijs.
Tangen e.d. heb ik, Wat nog meer voor ik begin met bestellen?
wat voor device?quote:Op maandag 9 februari 2015 19:25 schreef KNAK het volgende:
Ik heb Muji , komt samen met die Lemo
32, Met welke diameter en hoeveel aantal wikkelingen ?
Single coil?quote:Op maandag 9 februari 2015 19:25 schreef KNAK het volgende:
Ik heb Muji , komt samen met die Lemo
32, Met welke diameter en hoeveel aantal wikkelingen ?
Anne-parcel-servicequote:
Klinkt erg newbie achtig, maar ik ben er nog steeds niet over uit wat het verschil is tussen 1 en 2 ohm in gebruik. Ik weet dat we het hebben over weerstand , maar het enige wat ik me kanquote:Op maandag 9 februari 2015 19:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Single coil?
2mm - 6 wikkelingen.
Edit: Daarmee kom je dus rond de 1 Ohm uitKweetnie of dat de bedoeling was/is?
Ik heb op de eerste dag Subtank de mech leeg laten firen in de autoquote:Op maandag 9 februari 2015 22:45 schreef MangoTree het volgende:
Verdomd, het is me gelukt om het katoentje te verwisselen in mijn OCC-coil. De eerste keer dat ik het probeerde vernaggelde ik ook de wire maar de tweede coil die ik nu probeer (weliswaar fijne smalle pincet gekocht) is 'ie mooi en heel gebleven. Schoongemaakt, nieuw katoen erin en het lijkt na een half uur dampen wel beter dan de fabriekscoils, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.![]()
Vanaf morgen komt er een rolletje Kanthal binnen (0,25mm / 30 AWG) samen met een nieuw voorraadje katoen. Ga ik ook maar voorzichtig proberen om ook eens een draadje te draaien. Ik heb alleen geen losse ohmmeter, hoop het dus op mijn mod goed te kunnen aflezen
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Ohmquote:Op maandag 9 februari 2015 22:50 schreef KNAK het volgende:
[..]
Klinkt erg newbie achtig, maar ik ben er nog steeds niet over uit wat het verschil is tussen 1 en 2 ohm in gebruik. Ik weet dat we het hebben over weerstand , maar het enige wat ik me kan
bedenken is dat ik met de istick een andere wattage moet gaan gebruiken.
Ik denk dan aan 1ohm - x watt. En dat ik met 2 ohm en een verdubbeling van watt hetzelfde bereik als met 1.. De logica ontgaat mij helaas nog een beetje
Kreeg em ook al via facebook, met 36000 reacties ofzo. Zelfde onderzoek als laatst met die muizen. Facebook loopt graag een paar weken achter met dit soort dingen.quote:Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Soldier2000 het volgende:
http://www.iflscience.com(...)epress-immune-system
Interessant om bij te houden
ik kreeg mijn pakketje gewoon netjes bij mij bezorgd, terwijl allebei de letters fout waren.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:54 schreef KNAK het volgende:
Kom er net achter dat ik een verkeerde ( eerste ) letter van postcode hebt gebruikt bij m'n Lemo bestelling. Hoe krijg ik dat voor elkaar,...
![]()
Afijn, Heb het naar een zakelijk ( horeca ) adres gestuurd, met dus bovenaan naam van de toko, eronder de juiste straatnaam/nummer, juiste plaatsnaam,.. Alleen dus die eerste letter fout
Kans van bezorging vanuit België nog steeds aanwezig?
Postcode waar ie nu naar toe zou gaan bestaat wel, en is niet zo heel erg ver van waar ik het pakketje wil hebben
Ik weet ook niet wat het is en hoe het precies komt maar hebt bij 2 brandnieuwe coils ook de pech gehad dat het naar metaal smaakte. En vooral die 1ste coil die ik gerewicked was na 3x dampen helemaal niet te pruimen. Die van gister is nog steeds oke behalve dat het gister een beetje begon te lekken maar dat is gestopt. Ik heb ook vaker -en vast ook hier- gelezen dat je coil pas na een dag goed begint te werken.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:59 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik heb op de eerste dag Subtank de mech leeg laten firen in de autoBatterij heb ik gelijk weggeflikkerd, maar de coil heb ik gerewicked. Ik weet niet wat er fout gaat, maar er komt me toch een ontzettend smerige burn taste vanaf. De coil heb ik al ge-dryburned, maar na 3 wickings smaakt het nog steeds smerig. Geen idee hoe dat komt......
Het is overigens wel verdomd makkelijk om er even een nieuw wickje doorheen te halenMisschien is m'n hele OCC gewoon verneukt.
Met vriendelijke groet, E-liquidManiaquote:Wij zijn verheugd u te mogen informeren dat wij de Mothers Milk - Suicide Bunny weer op vorraad hebben en dat deze per direct beschikbaar is om te bestellen. Bezoek onze webwinkel om het product te bekijken en uw bestelling verder af te ronden.
En staat de ruimte al blauw?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:53 schreef marc0871 het volgende:
de clt 2 kwam vandaag binnen
[ afbeelding ]
ik had nog wat zipperdraad over, dus maar ff gauw een coiltje van 5 wraps gedraaid (meer draad was het niet).
[ afbeelding ]
deed 0.29 ohm op de eleaf ohm meter.
[ afbeelding ]
wick erin.
[ afbeelding ]
ready to vape
[ afbeelding ]
meh, kheb het de laatste paar dagen op mijn longen gehad.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:56 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
En staat de ruimte al blauw?
ja. 3mgquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:35 schreef KNAK het volgende:
Zit er nicotine in dan ? Alleen dat voel je van vapen op je longen toch ? ( zegt een verstokte ex-roker die nicotine vrije liquid hetzelfde aanvoelt als een hap zuurstof)
12 hijsen aan mijn huidige nautilus == 1 dripper draw , zoiets zal het wel zijn :pquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:44 schreef marc0871 het volgende:
[..]
ja. 3mg![]()
maar in een dripper is dat al gauw meer dan je denkt
Djees, leer eens foto's maken manquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:53 schreef marc0871 het volgende:
de clt 2 kwam vandaag binnen
[ afbeelding ]
ik had nog wat zipperdraad over, dus maar ff gauw een coiltje van 5 wraps gedraaid (meer draad was het niet).
[ afbeelding ]
deed 0.29 ohm op de eleaf ohm meter.
[ afbeelding ]
wick erin.
[ afbeelding ]
ready to vape
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:48 schreef KNAK het volgende:
[..]
12 hijsen aan mijn huidige nautilus == 1 dripper draw , zoiets zal het wel zijn :p
ja, sorriequote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Djees, leer eens foto's maken man
Middeleeuwse tamponsquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:40 schreef wipes66 het volgende:
weet iemand waar de Aspire Nautilus Mini BVC met grotere gaten te verkrijgen is in nl? ik ben wel benieuwd of ze beter werken met bv high vg juice
[ afbeelding ]
hoe het zich verhoudt weet ik niet, maar doe voor de gein eens 10 druppels in je nautilus.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:48 schreef KNAK het volgende:
[..]
12 hijsen aan mijn huidige nautilus == 1 dripper draw , zoiets zal het wel zijn :p
Dan zou ik dus moeten druppelen in de bvc coil met een lege tank?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
hoe het zich verhoudt weet ik niet, maar doe voor de gein eens 10 druppels in je nautilus.
met de plume veil haalde ik er 7/8 goede hijsen uit.
hoe lang doe jij er met je nautilus over?
Whehe, écht? 10 druppels zijn 3 dikke wolken uit de Tugboat en dan dryhit²quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
hoe het zich verhoudt weet ik niet, maar doe voor de gein eens 10 druppels in je nautilus.
met de plume veil haalde ik er 7/8 goede hijsen uit.
hoe lang doe jij er met je nautilus over?
Een dryhit in een clearo (rebuildable of niet) is nog niet 10% zo ranzig als met een dripperquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dan zou ik dus moeten druppelen in de bvc coil met een lege tank?
Klinkt als vragen om een dry burn, en dat wil ik liever nog iets uitstellen daar mensen over hun nek gaan, lees ik her en der. Genoeg dry burns in aantocht met m'n Lemo die onderweg is ( als ie nog wel komt met die foutieve postcode)
Dry hit moet dat zijn
En dus meer smaak.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:14 schreef KNAK het volgende:
Is dat heel soms toevallig te wijten aan lage ohms ? Dat je er vlees op kan bereiden zo heet dat het wordt?
Waarom Mensen drippers gebruiken is me onduidelijk; constant drippen, weg mobiliteit, geen reservoir, ejuice gebruik dat kosten van benzine overstijgt .... En dat alles voor meer wolken,..
lagere ohm's en vooral VEEL meer lucht.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:14 schreef KNAK het volgende:
Is dat heel soms toevallig te wijten aan lage ohms ? Dat je er vlees op kan bereiden zo heet dat het wordt?
Waarom Mensen drippers gebruiken is me onduidelijk; constant drippen, weg mobiliteit, geen reservoir, Kans op dryhits, ejuice gebruik dat kosten van benzine overstijgt .... En dat alles voor meer wolken,..
Kweenie, ik denk door de temperatuur van de coil icm veel airflow,, je pakt ipv heel veel lucht met liquid dan ineens heel veel lucht met verbrande wickquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:14 schreef KNAK het volgende:
Waarom Mensen drippers gebruiken is me onduidelijk; constant drippen, weg mobiliteit, geen reservoir, Kans op dryhits, ejuice gebruik dat kosten van benzine overstijgt .... En dat alles voor meer wolken,..
na een dagie 'tanken', kan ik dan ook echt naar m'n druppelaartje verlangenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie, ik denk door de temperatuur van de coil icm veel airflow,, je pakt ipv heel veel lucht met liquid dan ineens heel veel lucht met verbrande wickBoh, krijg al kippenvel bij het idee alleen
![]()
En voor de smaak jonguh.. één keertje proberen en je bent verkocht![]()
Kans op dryhits is met een tank net zo groot -> op is gewoon op, alleen heb je dat met een dripper wat vaker en sneller, maar je vult bij zodra de smaak minder wordt, dus het valt allemaal wel mee.. je bent veel intensiever bezig met je dampie .. een tank pak je, je lurkt en je zet hem weer weg.. voor een drippertje neem je even de tijd..
Hehehe, ik ken het.. ben nu weer een beetje aan de tank, maar de dripper staat meestal wel binnen handbereik.. da's toch wel effe wat andersquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:22 schreef marc0871 het volgende:
[..]
na een dagie 'tanken', kan ik dan ook echt naar m'n druppelaartje verlangen
met mijn eerste (evod2) kon ik net geen 2 werkdagen met een tankje (1,5ml) doenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:24 schreef KNAK het volgende:
Ik ben in 2 weken van starterskit naar istick en rba overgestapt, ik doe gewoon net alsof ik niets over drippers lees,... Ik blijf zo aan de gang.
Als ik meer intense smaak wil knal ik wel een stuk fruit op m'n driptip en rook ik wel door dat fruit heen.
Nee... (Nog) geen dripper voor mij! (Zeg Ik nu....)
Overigens, die istick, dat is ernstig,. Batterij gaat iets te lang mee8ml en de dag is nog niet om
hehehe, je weet zelfquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe, ik ken het.. ben nu weer een beetje aan de tank, maar de dripper staat meestal wel binnen handbereik.. da's toch wel effe wat anders
Heb vandaag ook de iStick mvp 2.0 binnengekregen. Wel die iStick 30s eraf gehaald, wat een onding... kreeg er ook een Nautilus mini, Kanger Pro Tank 3 en IGO W (RBA) bij dus keus genoegquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:24 schreef KNAK het volgende:
Ik ben in 2 weken van starterskit naar istick en rba overgestapt, ik doe gewoon net alsof ik niets over drippers lees,... Ik blijf zo aan de gang.
Als ik meer intense smaak wil knal ik wel een stuk fruit op m'n driptip en rook ik wel door dat fruit heen.
Nee... (Nog) geen dripper voor mij! (Zeg Ik nu....)
Overigens, die istick, dat is ernstig,. Batterij gaat iets te lang mee8ml en de dag is nog niet om
Innokin mvp. Niks iStick 30s.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:49 schreef Zith het volgende:
[..]
Heb vandaag ook de iStick mvp 2.0 binnengekregen. Wel die iStick 30s eraf gehaald, wat een onding... kreeg er ook een Nautilus mini, Kanger Pro Tank 3 en IGO W (RBA) bij dus keus genoeg
Morgen komt een mech mod aan met een dripper ("Big Dripper" ) ... wat ik er precies van moet verwachten weet ik nog nietWickd en katoen al wel ervoor binnen.
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaarquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:49 schreef Zith het volgende:
[..]
Heb vandaag ook de iStick mvp 2.0 binnengekregen. Wel die iStick 30s eraf gehaald, wat een onding... kreeg er ook een Nautilus mini, Kanger Pro Tank 3 en IGO W (RBA) bij dus keus genoeg
Morgen komt een mech mod aan met een dripper ("Big Dripper" ) ... wat ik er precies van moet verwachten weet ik nog nietWickd en katoen al wel ervoor binnen.
Sorry, idd iTaste mvp 2.0quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. Een MVP box mod is een iTaste van Innokin. En de 30s is een iClear 30s, ook al van Innokin.
Dus weet je wel zeker dat je een iStick hebt?
We zijn hier niet FOTquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Djees, leer eens foto's maken man
Daar heb ik al aan zitten friemelen ja, in alle gevallen is het mij iets te zwaar, en dat voor een ex ketting roker ... Ik kan dus geen 12mg meer hebben nu, das duidelijkquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:05 schreef CocaColaLight het volgende:
Yep dat is de nicotineVoor mij is 6mg al het maximale wat ik gebruik in een rebuildable. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Heb je al lopen spelen met de airflow? Gewoon een keer open draaien en afstellen naar hoe je het het lekkerst vindt. Dat heeft ook invloed op de "aanslag op je longen".
Inderdaad als je hem vol open zet dan krijg je meer lucht bij je damp.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:50 schreef KNAK het volgende:
[..]
Daar heb ik al aan zitten friemelen ja, in alle gevallen is het mij iets te zwaar, en dat voor een ex ketting roker ... Ik kan dus geen 12mg meer hebben nu, das duidelijk
Wat zou dan officieel het minst zwaar moeten zijn? Airflow vol open zeker, want meer zuurstof ?
Ik ben in oktober met 12mg begonnen en paar weken geleden na steeds verder afbouwen op 0mg uitgekomen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 00:03 schreef KNAK het volgende:
Ik blijf het zeggen dat dit geweldig is, nog steeds geen peuk en de lichte interesse die ik eerder had is nu ook geheel verdwenen. Het is nu zaak om de nicotine te gaan reguleren. Ik zou graag uiteindelijk naar 0 willen afbouwen.
Ik heb hier een dekang 1.2% red cola en die krijg ik mijn longen niet in vanuit een rba of dripper, moet dan beetje in mond ademen en heel rustig door longen halen. Denk dat het zoete ook niet meehelpt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:04 schreef KNAK het volgende:
Ben al flink bezig
Wel blij dat ik schijnbaar al een goede wick weet te plaatsen daar er niets lekt. Weinig geborrel, geen liquid als ik dat ding op z'n kop neerleg.
Ik gebruik er nu dekang. Kersen 80/20pg in, enige flesje bij de hand nu,.. Wellicht komt dit merk én de verhouding ook niet echt ten goede aan de mogelijkheden wat een Lemo me kan bieden
Het kan dus alleen maar beter (hoop ik)
Zoek gewoon effe de goede balans en probeer een beetje met de liquids.. het is gewoon net een slagje anders als met een standaard clearomizer.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:35 schreef KNAK het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat lager nicotine het dampen wat aangenamer maken met die Lemo. Ben in ieder geval blij met de aanschaf, Uiteindelijk naar de 0 is dan ook mijn doel
Apart ding, niet bepaald subtiel inderdaad..quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:47 schreef Zith het volgende:
Die Big Dripper is inderdaad big![]()
[ afbeelding ]
Met 5 ml tank en erg diepe plek voor de spoel
[ afbeelding ]
http://www.thevapingforum.com/Thread-Big-Dripper-Discussionquote:Op donderdag 12 februari 2015 01:41 schreef KNAK het volgende:
Waar moet die 5ml tank komen dan? Die zit er op ? Een dripper heeft in de regel toch geen tank ??
Er zit een tank bovenop, als je het mondstukje indrukt dan opent de tank een beetje en druipt er wat vloeistof uit.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:41 schreef KNAK het volgende:
Waar moet die 5ml tank komen dan? Die zit er op ? Een dripper heeft in de regel toch geen tank ??
Die liquid is niet in NL aanwezig als ik Google er op los laat, klopt dat?quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:06 schreef Kreator het volgende:
Wel opvallend trouwens. Doe bijna 2x zolang met een tankje Velvet Cloud dan ik deed met Virgin Vapor. Daar zat kennelijk toch een sloot water meer in.
Echt een aanrader. Geweldige wolken, heerlijke stroperige liquids, topsmaken. Met 44 cent per ML ook niet de duurste.
Ik kan hem in elk geval niet vinden, nee. Frankrijk heeft een paar verkooppunten, maar dat zijn allemaal Franstalige sites. Ik bestel het gewoon rechtstreeks (en vraag dan of hij de waarde van het pakket wil vermidneren naar 30$). 5 februari besteld, 10 februari had ik het thuis liggen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:26 schreef KNAK het volgende:
[..]
Die liquid is niet in NL aanwezig als ik Google er op los laat, klopt dat?
Dat maakt een dripper dan wel weer interessantquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Er zit een tank bovenop, als je het mondstukje indrukt dan opent de tank een beetje en druipt er wat vloeistof uit.
Yup: http://www.velvetcloud.com/quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:47 schreef KNAK het volgende:
Rechtstreeks ? Officiële website bedoelt ge?
Dat had ik in het begin ook. Heb ik nu nog wel eens als het over drippen e.d. gaat. Voor sommigen hier is het echt een hobby, voor mij is het een gebruiksmiddel.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:03 schreef 2dope het volgende:
Ik wil ook beginnen met vapen. Lees af en toe dit topic weer door maar het is alsof ik Jiddisch aan het lezen ben
Het is niet dat ik te beroerd ben om me er in te verdiepen, maar ik moet er ff tijd voor vrij maken. Misschien binnenkort eerst maar eens zoeen n00b-kit bestellen om een beetje feeling te krijgen.
Istick 30watt en nautilus mini, zo had ik ook moeten beginnen, had ik ¤40 mee kunnen besparenquote:Op donderdag 12 februari 2015 14:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat had ik in het begin ook. Heb ik nu nog wel eens als het over drippen e.d. gaat. Voor sommigen hier is het echt een hobby, voor mij is het een gebruiksmiddel.
Aanrader is: Eleaf iStick met een Nautilus Mini. Ideale beginnersset en niet veel duurder. Als je echt zo'n plastic beginnerssetje koopt, ben je het na een week wel zat.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar neem je advies ter harte, thanks.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:13 schreef KNAK het volgende:
Mag ik als nog zelf noob zijnde alvast een tip geven niet te beginnen aan zo een batterij als de Aspire VV? 1000mah is te weinig als je het plezier en het genot van het vapen begint in te zien. Zeker als je begint om van die klote sigaretten af te komen.
Mocht je willen gaan builden heb je met iets beters in handen ook gelijk een middel om daar makkelijker naar over te kunnen stappen
Met een betere batterij kan je nog steeds noob-style liquid-reservoirs gebruiken (aldus de noob)
Dank, nog advies voor goede/geprefereerde (web)shops?quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat had ik in het begin ook. Heb ik nu nog wel eens als het over drippen e.d. gaat. Voor sommigen hier is het echt een hobby, voor mij is het een gebruiksmiddel.
Aanrader is: Eleaf iStick met een Nautilus Mini. Ideale beginnersset en niet veel duurder. Als je echt zo'n plastic beginnerssetje koopt, ben je het na een week wel zat.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Aanrader is: Eleaf iStick met een Nautilus Mini.
Yep, als ik het 2 weken geleden (quote:
Smokesmarter.nl stelt me nooit teleur, ook niet qua prijs. Dampershop, eliquid-mania, zwoofs zijn alternatieven waar ik ook wel eens wat heb besteld.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:27 schreef 2dope het volgende:
Dank, nog advies voor goede/geprefereerde (web)shops?
http://www.dampforum.nu/t(...)lus-mini-ervaringen/quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:27 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord, maar neem je advies ter harte, thanks.
[..]
Dank, nog advies voor goede/geprefereerde (web)shops?
Niet om gemeen te doen want je hebt er vorige week nog ingeslagen als ik het goed heb maar...quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Yup: http://www.velvetcloud.com/
Ik zag het vanmorgen op facebook idd.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Niet om gemeen te doen want je hebt er vorige week nog ingeslagen als ik het goed heb maar...
...20% korting met code VGMCESWTBVTR voor de komende 48 uur.
ik wou eerst de IPV Mini bestellen, maar deze klink ook goed.. vooral de usb aansluiting aan de zijkant en 4400 mAh en toch nog erg kleinquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:15 schreef Kreator het volgende:
Wist niet dat hij er was, maar hier een review van de iStick 50W:
http://www.reddit.com/r/e(...)ick_50w_and_why_you/
[ afbeelding ]
Je doet 15ml per dag ofzo?quote:
Nadeel van de istick is dat je de batterij niet zelf kunt vervangen, volgens mij. In elk geval niet met de 30W, volgens mij ook niet met de 50W. Dat vind ik wel een nadeel, want na een tijdje wordt zo'n batterij toch minder.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:26 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ik wou eerst de IPV Mini bestellen, maar deze klink ook goed.. vooral de usb aansluiting aan de zijkant en 4400 mAh en toch nog erg klein
Hebben het er op pagina 1 van dit topic nog over gehad.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:21 schreef KNAK het volgende:
Daar die e-liquid zowat even duur is als normale sigaretten bij flink gedamp ben ik even benieuwd naar het aanschaffen van smaakloos gebeuren, wat je dan zelf kan mengen met smaakstoffen
Is dit rendabel, en is dit iets waar je als beginneling aan wil beginnen?
als het bv binnen 6 maanden terug zakt naar iets dat vergelijkbaar is met 3500 mah is het geen probleem voor mij. hoe lang duurde het voor jou dat de performance minder werd dan?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nadeel van de istick is dat je de batterij niet zelf kunt vervangen, volgens mij. In elk geval niet met de 30W, volgens mij ook niet met de 50W. Dat vind ik wel een nadeel, want na een tijdje wordt zo'n batterij toch minder.
(mijn istick ging in het begin 2 dagen mee, nu 1 dag)
Na een maand begon het al minder te worden. Op zich boeit het me geen reet, laad hem toch wel elke dag op. Maar als ik persoonlijk nu de keus had tussen 1 met vervangbare batterij en 1 zonder, dan ging ik zeker voor met.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef wipes66 het volgende:
[..]
als het bv binnen 6 maanden terug zakt naar iets dat vergelijkbaar is met 3500 mah is het geen probleem voor mij. hoe lang duurde het voor jou dat de performance minder werd dan?
ja dat is wel iets om mee te wegen. gelukkig damp ik met erg weinig vermogen, dus zelf met 2000 mah kom ik de dag mee door... grote wolken zijn voor mij overrated...quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Na een maand begon het al minder te worden. Op zich boeit het me geen reet, laad hem toch wel elke dag op. Maar als ik persoonlijk nu de keus had tussen 1 met vervangbare batterij en 1 zonder, dan ging ik zeker voor met.
Ik damp op 4.7W, de laagste stand. Dan houdt hij het bij mij nét een dag vol.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:51 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ja dat is wel iets om mee te wegen. gelukkig damp ik met erg weinig vermogen, dus zelf met 2000 mah kom ik de dag mee door... grote wolken zijn voor mij overrated...
Vanaf de OP van dit topic even teruglezen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:21 schreef KNAK het volgende:
Daar die e-liquid zowat even duur is als normale sigaretten bij flink gedamp ben ik even benieuwd naar het aanschaffen van smaakloos gebeuren, wat je dan zelf kan mengen met smaakstoffen
Is dit rendabel, en is dit iets waar je als beginneling aan wil beginnen?
Whoooot 3 pagina's lezen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vanaf de OP van dit topic even teruglezen.
Nee, man, halve pagina ofzoquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:56 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Whoooot 3 pagina's lezen?![]()
Maar ik zag hoeveelheden van 10ml per dag voorbij komen. Dan zou ik meer buiten staan dan achter mijn werkplek wil ik zoveel weg krijgen.
ja hoor.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, man, halve pagina ofzo![]()
10ml is met een dripper zo pleite als je een beetje doorgaat, maar in een tank is dat wel een heaup hoor![]()
Ik doe zéker anderhalf tot 2 dagen met een volle Russian, en da's 4,5ml of zo.
Ja.. ook als het mijn main vape isquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:50 schreef marc0871 het volgende:
[..]
ja hoor.
ook als het je main vape is?
mijn kayfun is na een dag echt wel leeg, hoor.
en dan heb ik er nog niet eens de godganse dag aan zitten lurken (er moet ook nog eens gewerkt worden)
maar als ik hem om 22:00 eens opendraai, is vaak alleen de wick nog nat.
nou moet ik wel zeggen dat ik hem 'top-down' vul, dus er kan iets minder in zitten.
en er zit een 1.35 coil in. toch ook niet echt extreem.
Hoeveel is de shipping van die toko?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Niet om gemeen te doen want je hebt er vorige week nog ingeslagen als ik het goed heb maar...
...20% korting met code VGMCESWTBVTR voor de komende 48 uur.
Nee, je laat de draad even gloeien voor je begint met je coil te wikkelen. Dat is om het 'eigenwijze' eruit te krijgen, dan blijft hij net ietsje strakker zitten.. als je een coil hebt gemaakt en hij zit erin laat je hem ook eventje opgloeien om te kijken of hij wel mooi vanuit het midden begint te gloeien, dan kun je hem evt met een tangetje nog even een beetje naknijpen.. als je daar een beetje handig in wordt merk je op den duur dat het makkelijker gaat als hij heet is, dus heet stoken, knoppie los, knijpen en weer kijken of het verbeterd is.. sommige coils zijn echt strontvervelend om mooi te krijgen, en soms doet ie het in één keer.. je wordt er vanzelf handig in.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:56 schreef MangoTree het volgende:
Eerste coil gemaakt met .25 Kanthal. Gebruikte een sateprikkertje en 6 of 7 keer omwikkeld en in de coil geplaatst. Het zag er niet superstrak uit maar in ieder geval gezorgd dat het er goed in zat, wick er doorheen en het werkte goed voor een eerste probeersel. Kwam op 2.4Ω volgens de mod en dat bevalt me echt stukken beter dan de 0.5 of zelfs de 1.2Ω. Maar sowieso was ik niet zo heel erg te spreken over de standaardcoils. Het belooft in ieder geval veel goeds en word steeds blijer met mijn IPV mini mod en Kanger tank. Lekker frisse en cleane damp, ik kan denk ik weer mijn liquids gaan gebruiken met hogere nicotine-waarden![]()
Wat is precies de reden om een brander aan te schaffen en je wire te verhitten voordat je hem plaatst?
Probeer de volgende keer gewoon eens om je voltage lager te zetten, dat werkt ongeveer hetzelfde. Niet elke coil is hetzelfdequote:Op donderdag 12 februari 2015 22:11 schreef MangoTree het volgende:
Het is nog gevoelsmatig maar die RBA in de tank vond ik te heftig, de 0.5 coil ook en de 1.2 waren prima maar na een dag kreeg ik het gevoel dat het lekkere er vanaf was. Ook mijn liquids met 12 mg nicotine vond ik gewoon niet lekker, te scherp. Nu met die 2.4 voelt het juist weer veel zachter maar ik zat dus met een mengsel van 0mg en 6mg, dus m.a.w. denk ik dat ik weer die hogere kan proberen.
Vanuit de states he.. da's prima te doen toch? Het zijn geen leipe chinezen die alles grattisjh shippenquote:Op donderdag 12 februari 2015 23:52 schreef KNAK het volgende:
12 EUR
Heb toen snel die website weggeklikt
Natuurlijk ook alle wattages geprobeerd (en alle airflows) maar te laag gaf niet de gewenste hoeveelheid damp en te hoog dus een onprettige smaak. Ik bleef daarom juist de hele tijd aan het zoeken, wat ook weer irriteerde. Met 2.4 Ohm lijkt de sweet spot gewoon veel makkelijker te vinden. Ik ga het ondervinden de komende dagen, de eerste hijs als je net opgestaan bent is ook weer heel anders ;-)quote:Op vrijdag 13 februari 2015 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Probeer de volgende keer gewoon eens om je voltage lager te zetten, dat werkt ongeveer hetzelfde. Niet elke coil is hetzelfde
[..]
Nee, lang niet zo erg als bij peuken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:29 schreef Bowny het volgende:
Als ik opsta is het eerste wat ik doe m'n damper zoekenD'r moet gewoon een flinke teug van de Deadly Sin genomen worden
Komt het bekend voor?
nee. eerst wat eten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:29 schreef Bowny het volgende:
Als ik opsta is het eerste wat ik doe m'n damper zoekenD'r moet gewoon een flinke teug van de Deadly Sin genomen worden
Komt het bekend voor?
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:22 schreef KNAK het volgende:
Hoe meet ik de diameter van een schroevendraaier ?kan dit nergens vinden
Heb een kleine in handen , ph0x60 staat er op, na 15min googlen ben ik er nog niet uit
schuifmaatquote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:22 schreef KNAK het volgende:
Hoe meet ik de diameter van een schroevendraaier ?kan dit nergens vinden
Heb een kleine in handen , ph0x60 staat er op, na 15min googlen ben ik er nog niet uit
Geen Virgin Vapor meer voor jou dus?quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:06 schreef Kreator het volgende:
Wel opvallend trouwens. Doe bijna 2x zolang met een tankje Velvet Cloud dan ik deed met Virgin Vapor. Daar zat kennelijk toch een sloot water meer in.
Echt een aanrader. Geweldige wolken, heerlijke stroperige liquids, topsmaken. Met 44 cent per ML ook niet de duurste.
cap zat er waarschijnlijk niet helemaal recht opquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:06 schreef Anne het volgende:
Hij staat wat scheef, of niet? En wat vind je van de monster drip tips?
uhm,quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:08 schreef KNAK het volgende:
We kunnen dus regen verwachten met al die dampkanonnen
Goeie zaak. Hier kun je lezen wat precies een AMvB is.quote:De Esigbond is van mening dat delen van de AMvB onjuiste en disproportionele maatregelen bevat die de branche in de volle breedte onrecht aandoet en schade berokkent aan individuele bedrijven en winkeliers, maar ook aan de consument. We vinden dan ook dat de rechter een nader oordeel moet geven of de Staat hiermee niet te ver is gegaan.
De rechtszaak is openbaar, men kan dus er dus live bij zijn die dag. Wel is de ruimte beperkt tot ca 100 aanwezigen, waarvan naar schatting 30 Esigbond leden aanwezig zullen zijn die recht hebben op toegang aangezien ze bij de zaak betrokken zijn. Vol=vol!
We houden jullie natuurlijk op de hoogte wat het oordeel van de rechter zal zijn.
Vriendelijke groet,
Roel Fresow
voorzitter Esigbond
dat is geen algemene maatregel van bestuur, maar een bestuurlijke dwalingquote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:09 schreef MangoTree het volgende:
Van dampforum.nl
De Esigbond heeft de Staat der Nederlanden gedaagd in verband met de AMvB inzake e-sigaretten, die op 1 februari jl is ingegaan. Het kort geding dient op 13 maart a.s. om 11 uur voor de rechtbank in Den Haag.
[..]
Goeie zaak. Hier kun je lezen wat precies een AMvB is.
Nee, ik ben wel overgestapt. Verzendkosten van 12 dollar maakt me niet zoveel uit als ik maar eens per 2/3 maanden bestel. Had liever gehad dat er een Nederlandse dealert was, maar ja. Die is er niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Geen Virgin Vapor meer voor jou dus?
Misschien heb je het al gezien, maar ik zag dat ze bij Smokesmarter nu ook 10ml flesjes verkopen en ze hebben (heel) wat meer smaken dan voorheen:
http://www.smokesmarter.nl/eliquids/virgin-vapor-e-liquid.html
Misschien fijn om eens te proberen en om dan in bulk te kopen via je andere weg (al weet ik niet of dat heel veel goedkoper is ivm die hoge verzendkosten?).
Dampen in het vliegtuig is zelfde straf als roken. Zou ze sowieso niet in de handbaggage doen. Heb ze zelf in plastic verpakt en in de koffer gedaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:50 schreef SneakerPimpJesus het volgende:
Zo,
Ik ga binnenkort op vakantie naar de VS, kijken of ik daar wat suicide bunny of 5 pawns kan aanschaffen.
Mijn vraag gaat over het meenemen van mijn iStick en mini Nautilus in het vliegtuig, is daar gevaar voor lekken, en de flesjes e-liquid? Ik neem aan dat ze niet zo van die drukverschillen houden, zijn daar nog speciale flesjes voor. Andere vraag is natuurlijk of er al regulatie is qua vapen in het vliegtuig, ik neem aan dat je op de WC vrij kunt dampen aangezien het rookdetectoren zijn.
SPJ
Ik heb ze meerdere malen gewoon met de handbagage meegenomen, wel je clearo met vloeistof in je sealed bag doen met de rest van je vloeistofartikelen. Volgens mij doet de luchtdruk wel iets met je clearo. Ik had een iclear 16 mee en die begon wel te lekken aan de onderkant.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dampen in het vliegtuig is zelfde straf als roken. Zou ze sowieso niet in de handbaggage doen. Heb ze zelf in plastic verpakt en in de koffer gedaan.
ik had gelezen dat ze ze liever in de handbagage hadden, dan in het bagageruim?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dampen in het vliegtuig is zelfde straf als roken. Zou ze sowieso niet in de handbaggage doen. Heb ze zelf in plastic verpakt en in de koffer gedaan.
Ook naar de VS? Dat vind ik echt de strengste luchthavens die ik ken. Ik had ze in elk geval in de koffer en nergens problemen mee. Je kunt toch nergens dampen, dus dat half uurtje extra nadat je geland bent maakt dna ook niet meer uit.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:57 schreef Bowny het volgende:
Luchthavens zijn tegenwoordig al heel wat gewend wat e-cigs betreft. Heb bij de security al m'n dampkanonnen laten zien met losse 18650's en niemand die er een probleem van maakt. Hooguit dat ze vragen wat het is en of je een uitleg wilt geven hoe het werkt.
Juist in de VS is de TSA redelijk educated wat ecigs en mods betreft. Het merendeel is daar ook al gebriefed door hun werkgever. Ik was er ook redelijk paranoide onder, maar na een goed onderzoek online en het vervolgens het zelf ondervonden te hebben, was mijn voorgevoel totaal onterecht. M'n ziplock puilde het uit van gekochte flavourings, ook geen haan die er naar kraaide (hoewel ze me sowieso niets konden maken, want het waren foodflavourings van Capella).quote:Op zondag 15 februari 2015 09:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ook naar de VS? Dat vind ik echt de strengste luchthavens die ik ken. Ik had ze in elk geval in de koffer en nergens problemen mee. Je kunt toch nergens dampen, dus dat half uurtje extra nadat je geland bent maakt dna ook niet meer uit.
Dampen in het vliegtuig: Nogmaals, doe wat je niet laten kan maar ik vind het echt enorm dom. Als je gepakt wordt, is je vakantie naar de knoppen. De rookmelders zijn optisch, dus die gaan snel af. Je riskeert een boete van ¤ 1000,00, je kunt aangehouden worden, je kunt voor het leven gebanned worden van die maatschappij.
In sommige moslimlanden krijg je nog veel zwaardere straffen.
-edit- de reden dat ze in de handbaggage moeten, komt door dombo's die hem aan laten staan in de koffer:
De Amerikaanse luchtvaartdienst FAA waarschuwt vliegtuigpassagiers voor het meenemen van elektronische sigaretten in de bagage. Volgens de FAA zij er inmiddels verschillende gevallen van oververhitting en brand bekend nadat een e-sigaret per ongeluk was aangegaan.
Eerder deze maand ontstond brand in een koffer op het vliegveld van Los Angeles. Een paar maanden geleden vloog een tas van een passagier in het ruim van een vliegtuig in brand door een e-sigaret. Het leidde tot evacuatie van het toestel.
Elektronische sigaretten die per ongeluk aangaan in een koffer in het ruim van een vliegtuig vormen volgens de FAA een steeds groter risico. Het advies is dan ook om e-sigaretten alleen nog in de handbagage toe te staan.
Waar ga je naartoe? In Las Vegas slechts 1 shop gezien en die viel me enorm tegen.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:33 schreef SneakerPimpJesus het volgende:
Nu nog op zoek naar een goede vape shop, maar dat gaat ook wel lukken.
(Y). Ga je geen spijt van krijgen.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:56 schreef 2dope het volgende:
Zojuist een combibestelling gedaan bij dampershop.nl![]()
RVS eleaf iStick met Nautilus mini clearomizer, setje van 5 coils en drie liquids, kleine 100 euro.
Ben benieuwd!
Sure do hope so.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
(Y). Ga je geen spijt van krijgen.
Kende het verschil niet. 30W versie kan dus op meer vermogen en dat zorgt voor snellere verhitting. Maar dat ga je in de praktijk weinig gebruiken vermoed ik. Ik damp rond de 5W. Throathit is wel leuk, maar als je op 30W dampt en je krijgt na 3 seconden een verrotte smaak, dan laat je dat wel.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Sure do hope so.
Ik zag later overigens dat Smokesmarter de 30Watt-mod heeft en dampshop alleen de 20watt. Is dit nog een wezenlijk verschil? Zit 'm dat in de intensiteit van de vapors ofzo? Grotere throat-hit? Of heeft 't wattage daar geen ruk mee te maken?
Op smokesmarter staat dat de 30Watt een verbeterde 'connectie' heeft van RVS, en een vergrendeloptie (?).
Je kan het met een mes of schaar weer naar boven wippen... maar is inderdaad irritant.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je je Naut Mini dan te vast draait, dan duw je de connectie tussen de 2 naar binnen en is het ding kapot.
Heb met de istick de nautilus mini gedampt en echt veel hoger dan 5 volt benquote:Op maandag 16 februari 2015 11:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Sure do hope so.
Ik zag later overigens dat Smokesmarter de 30Watt-mod heeft en dampshop alleen de 20watt. Is dit nog een wezenlijk verschil? Zit 'm dat in de intensiteit van de vapors ofzo? Grotere throat-hit? Of heeft 't wattage daar geen ruk mee te maken?
Op smokesmarter staat dat de 30Watt een verbeterde 'connectie' heeft van RVS, en een vergrendeloptie (?).
Dit is de reden dat veel mensen niet in dit topic willen posten. Voor een beginner, dat is ie, zeggen die termen toch helemaal niks. Mij ook nauwelijks trouwens en ik ga al een tijdje mee.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:27 schreef Bowny het volgende:
30W > 20W, want RMS/DC > Mean.
Oftewel, de 20W hit veel te agressief, de 30W is een smoother vape. Die extra 10W ga je vroeg of laat toch wel willen hebben, al is het alleen maar om <1ohm te kunnen bouwen.
Verder heeft de 30W een stainless steel schroefdraad, die van de 20W is net boter.
Daar wordt op ingespeeldquote:Op maandag 16 februari 2015 21:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit is de reden dat veel mensen niet in dit topic willen posten. Voor een beginner, dat is ie, zeggen die termen toch helemaal niks. Mij ook nauwelijks trouwens en ik ga al een tijdje mee.
Sowieso gaat de meerderheid nooit zelf bouwen en subohmen. De 20w hit? Gaat ie in de dagelijkse praktijk nooit/niet gebruiken.
'Net boter' is ook totale onzin. Ik haal mijn Naut mini sowieso maar zelden van de iStick af, want waarom zou ik.
Soms ff een tikkie minder zou wel prettig zijn.
Aspire Atlantisquote:Op maandag 16 februari 2015 21:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Daar wordt op ingespeeld.
Er zijn tegenwoordig genoeg clearomizers te vinden met sub ohm fabrieks-coils.
Enige wat jij doet is alleen voor jezelf spreken. Net zoals jij je Nautilus op 5W dampt, waar de meerderheid op 9-12W zit met de stick en nautilus combo. En dat jij je tank er nooit afhaalt, doen anderen het ook niet? En omdat jij toekomstig niet rebuild, zullen anderen het vast ook niet doen? Wederom naar eigen situatie praten. Mijn schroefdraden loopt zowat op z'n eind en heb je wel eens topics over de isticks gelezen? Vast wel en dan lees je zat klachten over het schroefdraad. Of zal eleaf voor de leuk het schroefdraad upgraden naar stainless steel? Nee hè?quote:Op maandag 16 februari 2015 21:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit is de reden dat veel mensen niet in dit topic willen posten. Voor een beginner, dat is ie, zeggen die termen toch helemaal niks. Mij ook nauwelijks trouwens en ik ga al een tijdje mee.
Sowieso gaat de meerderheid nooit zelf bouwen en subohmen. De 20w hit? Gaat ie in de dagelijkse praktijk nooit/niet gebruiken.
'Net boter' is ook totale onzin. Ik haal mijn Naut mini sowieso maar zelden van de iStick af, want waarom zou ik.
Soms ff een tikkie minder zou wel prettig zijn.
Je bent gewoon een achterlijke mongool als je wat goedbedoeld advies om het wat simpel te houden bij nieuwe dampers niet gewoon ter harte neemt.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:04 schreef Bowny het volgende:
[..]
Enige wat jij doet is alleen voor jezelf spreken. Net zoals jij je Nautilus op 5W dampt, waar de meerderheid op 9-12W zit met de stick en nautilus combo. En dat jij je tank er nooit afhaalt, doen anderen het ook niet? En omdat jij toekomstig niet rebuild, zullen anderen het vast ook niet doen? Wederom naar eigen situatie praten. Mijn schroefdraden loopt zowat op z'n eind en heb je wel eens topics over de isticks gelezen? Vast wel en dan lees je zat klachten over het schroefdraad. Of zal eleaf voor de leuk het schroefdraad upgraden naar stainless steel? Nee hè?
En de 20W hit? Ja, dat doet. Of denk je echt dat je op 5W aan het vapen bent? De 30W levert DC af, gelijkspanning, ipv dat pulserende meuk.
Nu ik de Subtank heb, zit ik maar te kutten met de 1.2ohm, simpelweg omdat ie de 0.5 niet accepteert. Of is 0.5 ohm dampen ineens voor pro's?
Ik geef hem gewoon correcte informatie of je dat nou leuk vindt of niet.
Soms lul je echt gewoon te stom voor woorden.
Voor veel mensen kan het toevallig wel rocket science zijn.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:14 schreef Bowny het volgende:
Ik geef gewoon correcte informatie en dan moet je mij niet komen afvallen met je eigen bullshit. Dat hij het niet begrijpt is niet mijn probleem. Wat ik riep was geen rocketscience.
Rot gewoon een eind op. Ik geef inderdaad gewoon mijn mening,jij de jouwe. Andere beleving. Als ik vraag of het wat simpeler mag moet je niet aan komen kakken met het feit dat ik er niets van snap. Slaat nergens op. Heb ook nergens gezegd dat die 30w niet beter is. Sterker nog, ik zei dat ik hem nog niet had gezien.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:14 schreef Bowny het volgende:
Ik geef gewoon correcte informatie en dan moet je mij niet komen afvallen met je eigen bullshit. Dat hij het niet begrijpt is niet mijn probleem. Wat ik riep was geen rocketscience.
Dat de 30/50W versies superieur zijn aan de 20W is gewoon een feit. We willen toch dat iedereen het beste spul koopt neem ik aan. Op een tientje meer of minder zal niemand deren, dunkt mij.
Zeik niet zo met je toon. Ik stelde een normale vraag en jij komt met een heel zwamverhaal wat ik nou net wilde voorkomen. Je zegt dat ik mijn mening als feiten presenteer. Jij doet hetzelfde. Dat jij op fora leest dat het apparaat zacht als boter is, is prachtig. Ik ken tien, vijftien mensen met een istick die er nooit problemen mee hebben.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:23 schreef Bowny het volgende:
Dat jij dat wil vragen is wat mij betreft prima. De toon mag echter wel anders. Net als mijn "net boter" opmerking gewoon als totale onzin verklaren, terwijl daar genoeg problemen mee zijn.
Btw, je kunt natuurlijk ook zelf optiefen he? Niemand houdt je tegen
Eindelijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:40 schreef Bowny het volgende:
Nu hou ik op, jij mag het laatste woord hebben.
Je hoeft niet te proberen mij in jullie discussie te mengen; ik doe niet mee.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:47 schreef Bowny het volgende:
Moeten we dit niet een "Dampen voor beginners" topic noemen, Anne? Ik mag blijkbaar niets meer roepen en doen alsof iedereen hier een kleuter is
0 ervaringquote:Op maandag 16 februari 2015 22:55 schreef wipes66 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
net deze besteld (mount bakers)... is weer eens wat anders dan al die fruitsmaakjesbanana nut bread van pink spot was ook erg lekker, dus ik ben benieuwd
nu proberen om minstens 1 maand niks te bestellen
![]()
heeft iemand trouwens ervaring met maakjesmaak.nl? ik zat te denken aan drop met groene thee
Dezen beledigingquote:Op maandag 16 februari 2015 22:40 schreef Bowny het volgende:
Jij refilled zeker met de base van je mini nog in je istick geschroefd
![]()
dat lijkt mij op zich ook wel leuk om te doen.. alleen ik twijfel of ik er het geduld voor hebquote:Op maandag 16 februari 2015 23:09 schreef MangoTree het volgende:
[..]
0 ervaringMaar ik krijg deze week ook allemaal vloeibaar DIY binnen en vraag me ook ernstig af wanneer ik nou geld ga besparen met deze ongein
![]()
Edit: Oh, jouwe is kant en klaar waarschijnlijk, sorry. Ik ga dus de volgende stap in met zelf smaakjes te brouwen, zal wel weer even duren voor dat het wat ga worden waar ik blij van word ga ik maar van uit.
Smaakt zeker naar pruimen of vis?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef wipes66 het volgende:
[ afbeelding ]
lol mijn nieuwsgierigheid is toch wel geprikkeld
ik had juist komkommer en bosbessen/perzik, met een vleugje yoghurt en cashewnoten in gedachtequote:
Maat van me zag een gat in de markt. Wilde allemaal dat soort smaken maken. Kots, poep, zaad, kut, etc etc.quote:
Lekker inderdaadquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maat van me zag een gat in de markt. Wilde allemaal dat soort smaken maken. Kots, poep, zaad, kut, etc etc.
Jammie..
voltage en weerstand kan je eigenlijk negeren. alleen wattage is eigenlijk belangrijk hoe 'sterk' je dampt. welke istick heb je eigenlijk? vergeet ook niet dat als je switched dat je net een goede tabaksmaak nodig hebt, dus het kan best zijn dat je moet mengen of er vele moet uitproberen om goed over te kunnen stappen. gelukkig voor mij zat er een winkel in de buurt waar ik smaakjes kon uitproberenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:08 schreef 2dope het volgende:
Dat kan vanaf vandaag want de hele set is al binnen! Ik zal als ik thuis ben eerst de literatuur er ff op naslaan.
Eleaf iStick 20W (2 - 20 watt / 3 - 5.5 volt). Ik ga voorlopig denk ik niet switchen, ik ben nog een vape-virgin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:27 schreef wipes66 het volgende:
[..]
voltage en weerstand kan je eigenlijk negeren. alleen wattage is eigenlijk belangrijk hoe 'sterk' je dampt. welke istick heb je eigenlijk? vergeet ook niet dat als je switched dat je net een goede tabaksmaak nodig hebt, dus het kan best zijn dat je moet mengen of er vele moet uitproberen om goed over te kunnen stappen. gelukkig voor mij zat er een winkel in de buurt waar ik smaakjes kon uitproberen
Graag gedaan. Objectief, rustig en volledig emotieloos hebben wij dit topic gevuld met onzijdige data, zodat jij rustig kunt dampen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:08 schreef 2dope het volgende:
Bedankt voor de informatie (Krea/Bowny). Ik wil gewoon graag dampen zonder al te veel gekloot. Rondkutten met wattages/weerstand moet ik me gewoon nog in verdiepen.
Dat kan vanaf vandaag want de hele set is al binnen! Ik zal als ik thuis ben eerst de literatuur er ff op naslaan.
Ik zit richting New Jersey, New Brunswickquote:Op maandag 16 februari 2015 10:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waar ga je naartoe? In Las Vegas slechts 1 shop gezien en die viel me enorm tegen.
Ik heb nog geen recepten qua mixjes op het oog maar begin gewoon met één enkele smaak per brouwsel. Kijken of het sowieso vapebaar is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:35 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dat lijkt mij op zich ook wel leuk om te doen.. alleen ik twijfel of ik er het geduld voor hebheb je al bepaalde smaakjes voor ogen die je wilt creeren?
Gewoon proberen. Wick kun je aan het eind tot een puntje draaien en dan erdoorheen trekken voorzichtig. Vergt wat oefening, en mag best een beetje strak zitten. Slinkt namelijk nogal als er liquid op komt.. Wat meteen leidt tot optie 2, is een beetje kliederig, maar je kunt hem ook pre-soaken en dan zo erin frotten.. kleinere coil verbruikt iets minder liquid (natuurkunde, verdampingsoppervlakken enzo), maar wordt wel supersnel heet, en zo heeft ieder voordeel zijn nadeel. Kleine diameter coil, kleinere diameter wick.. klinkt volkomen logisch in mijn oren..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:09 schreef KNAK het volgende:
Eerste coil gemaakt,.....ooit
Heb even gewoon niets in huis wat 2.50mm is, alleen maar een 2mm staaf.....in dit geval zal een coil gaan behoren tot een mini coil (geloof ik)
Afijn, 2mm, .32 kanthal, 9 wikkels, kwam neer op 1.6ohm. Direct gloeien vanuit het midden, mooi in elkaar gedraaid en niet slecht voor een eerste keer.
Gebruiken heb ik echter niet gedaan daar ik me afvraag of zo een kleine wel aan te raden is op een Lemo. Wick ging er maar extreem moeizaam doorheen en moest dan ook heel weinig gebruiken en heb er dan ook van af gezien en die standaard bijgeleverde coil er weer opgezet
Klopt het dat een dergelijke kleine coil maar minimaal functioneert op een Lemo door dat er maar zo weinig wick in zit?
Wellicht dat een dual coil meer nut heeft, maar toch,...de wick die daar (2mm) doorheen kan is echt heel erg weinig te noemen
Ligt er aan wat voor wick je gebruikt SD.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon proberen. Wick kun je aan het eind tot een puntje draaien en dan erdoorheen trekken voorzichtig. Vergt wat oefening, en mag best een beetje strak zitten. Slinkt namelijk nogal als er liquid op komt..
Hij gebruikt japanse puff.quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:29 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor wick je gebruikt SD.
Gewoon katoen zet uit als de wick nat is. Organisch Japans katoen slinkt juist, vandaar dat je die altijd met wat meer weerstand er doorheen mag trekken.
Die gebruik ik al jaren voor mijn coils. Tenminste, als ik geen gepresoakte tampons van mijn vriendin meer heb liggen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
ook al gebruik je gedroogde en gekaarde Egyptische kamelenpeop.
Hoax!, jij weigert om zelf coils te bouwenquote:Op woensdag 18 februari 2015 14:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die gebruik ik al jaren voor mijn coils. Tenminste, als ik geen gepresoakte tampons van mijn vriendin meer heb liggen.
Kewl, welkom in het topicquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:24 schreef Eficaz het volgende:
Ik ben ook gestopt met roken, ja, sinds vandaag. Heb wel meerdere pogingen gedaan, dus weet de valkuilen.
Nou is e-roken niet hetzelfde, helemaal niet, maar ja wel beter dan niets.
Als ik 't es moeilijk heb neem ik een trekje van me e-sigaret. Dan is het wel vol te houden om niet te roken.
Ik gebruik Bookwill. [ afbeelding ]
Bevalt me prima, een USB oplader voor in de pc, je hebt er 2, zodat je altijd eentje hebt die opgeladen is. als liquid heb ik [ afbeelding ]
en ook de smaak cam blend, van hetzelfde merk. Bevalt prima.
Ja, inderdaad, bij de toko op de hoek, dacht Primera...quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kewl, welkom in het topic![]()
Duidelijk spul van de toko om de hoek, of vergis ik me? Die liquid ziet eruit als iets wat ik pas geleden in mijn handen had bij de peukenboer alhier![]()
Dampen is ook niet hetzelfde als roken natuurlijk, die vergelijking moet je eigenlijk ook helemaal niet willen maken, ja je inhaleert iets en er komt uit uit je mond als je dat weer uitblaast, maar daarmee houdt het ook wel een beetje op![]()
Nu hopen dat je het volhoudt
Jep, ik zag ze ook bij de Primera inderdaadquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:41 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, bij de toko op de hoek, dacht Primera...![]()
Ben er erg tevreden mee!![]()
Je krijgt toch wat nicotine binnen.![]()
En de smaak is wel oké, en je hele huis en je kleding en alles stinkt niet naar de rook.![]()
Ja, ik wil het volhouden.Vaak is de val, dat je denkt van ach een pakkie kan geen kwaad....en voor je het weet steek je er weer elke keer een op :-(
Ik ga er nu voor: aan de ene kant, tis moeilijk
, aan de andere kant, het niet roken en soms vapen geeft voldoening, je hebt veel meer tijd voor dingen en je voelt je gewoon lichamelijk veel beter, ja, al na een dag niet roken.
![]()
Ja, helemaal met je eens!quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, ik zag ze ook bij de Primera inderdaad
Eén van de grootste bijkomende voordelen van dampn vind ik persoonlijk ook de tijdswinst; niet meer stilstaan om een shaggie te pielen, maar gewoon dat ding uit je zak trekken, een paar halen nemen, en hem daarna zo floeps weer terug proppen.. een peukie doen kost je al gauw een paar minuten, en dan heb ik het nog niet over dat je tegenwoordig overal naar buiten wordt verbannen, as die je overal rondstrooit, stinkende jatten en al dat soort bijkomstigheden.. Het is gewoon vet veel praktischer.
Wacht maar af.. over twee weken vind je een peuk gewoon vies smaken.. mark my words![]()
Ik heb overal gezien dat de wick moet bewegen als je er een beetje aan trekt links en rechts , Als dat zo is zit ie primaquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij gebruikt japanse puff.
En je wick werkt in alle gevallen beter als de coil gewoon goed gevuld zit, ook al gebruik je gedroogde en gekaarde Egyptische kamelenpeop.
ach, het hoeft niet iets uitgebreids te wordenquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:36 schreef KNAK het volgende:
Over 2 weken begin je met vragen te stellen over datgene waar hier over gediscussieerd wordt; de Zelfmaak-dampkanonnen
Je begint met iets simpels, de overstap naar nog meer smaak en plezier is dan ook klein te noemen
Als dat apparaat wat je nu hebt ( geen idee wat het is ) niet voldoende blijkt te zijn kan je nog andere zaken proberen waar je dan mee door kan gaan
Bijna een maand gestopt met roken,
Is me nog niet ene keer in 20 jaar gelukt
We gaan het zienquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:22 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Ja, helemaal met je eens!
Het heeft gewoon zoveel voordelen, het dampen!
En idd, je hebt meer tijd, en je voelt je beter, al na een dag, en je mag bijna nergens meer roken, eigenlijk nergens meer.
Ja, ik ga het nu volhouden, de voordelen van het stoppen met roken en nu en dan even een dampje nemen zijn zo groot!
Ja duh, tuurlijk moet hij (een beetje) kunnen bewegen, anders krijg je hem er sowieso niet eens ínquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:42 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik heb overal gezien dat de wick moet bewegen als je er een beetje aan trekt links en rechts , Als dat zo is zit ie prima
Kleine diameter, kleine wick, minder damp <-- dit is correct?
20??quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:23 schreef SneakerPimpJesus het volgende:
Ik had zo'n eGo C setje oid, die lag na 1 week al in de kast stof te vangen, net als de 20 flesjes met vieze e-liquid. Dat was dus wel een valse en dure start.
Nou, niet de gehele collectie, maar die e-liquids van flavour art en feellife zijn op zich wel OK, maar ik vind de meeste niet lekker, dus kunnen voor een prikkie opgehaald worden hier.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
20??Heb je meteen de hele collectie van die shop besteld?
Proefondervindelijk vaststellen lijkt me een goed dingquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:00 schreef KNAK het volgende:
Heb juist gehoord dat te strak in de coil zorgt voor slechte doorvoer van liquid...en dus dryhits,..
Zal de nieuw opgedane kennis gaan toepassen en voorlopig geen 2mm gaan gebruiken, mij te veel gepriegel als het makkelijker kan met 2.5 of 3.
2x2mm coils ga ik ooit nog wel een keer proberen
Wat is trouwens de beste shop in NL om nicotine vrije liquid (30ml als het kan) te bestellen? 2 weken terug had ik er 1, maar kan deze niet meer terug vinden
Ik werd ook vandaag aangesproken over dat de accijnzen op eliquid er snel aan zitten te komen, na mijn verhaal vol lof over het dampen (waaronder - bij normaal gebruik- de goedkope situatie tov sigaretten)
Whehe, misschien kun je ze mixen of ruilen ofzo? wegkieperen is ook weer een beetje zonde heahquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:01 schreef SneakerPimpJesus het volgende:
[..]
Nou, niet de gehele collectie, maar die e-liquids van flavour art en feellife zijn op zich wel OK, maar ik vind de meeste niet lekker, dus kunnen voor een prikkie opgehaald worden hier.
Maar inderdaad, wat overenthousiast denk ik (wist ook niet of 18 mg/ml goed was, of 12 mg/ml), de fout van een beginneling (maar je moet toch ergens beginnen als nieuwkomer en dan is de eerste de beste website meestal al raak, of mis dus).
SPJ
Je zult dan moeten mengen met hetzelfde spul (of vergelijkbaar qua smaak) in 0 Mg, anders verdun je de smaak ook.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:15 schreef KNAK het volgende:
Ik moet van 12 en 18mg nicotine af, ik liet vandaag een roker even aan de damper lurken en hij werd er gewoon draaierig van. Ik zit veeeeeel te zwaar met m'n zooi en daar ik eerder, en sinds kort helemaal afgeladen zit met >3 / >6mg flesjes wil ik dit iets verdunnen met 0mg
Zoals je al eerder wist te melden kan dat makkelijk met vanille,.. Ik zoek nog wel verder
Dat terugdraaien van 10ml zal volgende maand bekend worden of dat gaat lukken las ik, en dan nog zal het wel enige tijd duren voor alle shops alles weer in huis hebben...
Nederland en de typische betutteling,...
Ja, dat is knap! een maand!quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:36 schreef KNAK het volgende:
Over 2 weken begin je met vragen te stellen over datgene waar hier over gediscussieerd wordt; de Zelfmaak-dampkanonnen![]()
Je begint met iets simpels, de overstap naar nog meer smaak en plezier is dan ook klein te noemen
Als dat apparaat wat je nu hebt ( geen idee wat het is ) niet voldoende blijkt te zijn kan je nog andere zaken proberen waar je dan mee door kan gaan
Bijna een maand gestopt met roken,
Is me nog niet ene keer in 20 jaar gelukt
Dat dachten we allemaal toen we begonnenquote:Op donderdag 19 februari 2015 01:03 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Ja, dat is knap! een maand!![]()
Ik hou 't ff simpel bij mij, deze e sigaret...en me liquids...
De bekende kranten hebben zulks een positief bericht natuurlijk niet overgenomen hè.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
Was deze al eens langs gekomen?
http://www.perssupport.nl/apssite/permalink/89356
Logisch; geen moord en doodslag, het heeft niks met moslims of aanslagen te maken, en het zou indiceren dat ze met de eerdere berichtgeving uit hun nek lulden.. zou jij het doen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:17 schreef Anne het volgende:
[..]
De bekende kranten hebben zulks een positief bericht natuurlijk niet overgenomen hè.
Tsk.
Staan jullie trouwens nog wel gewoon tussen de rokers, of blijf je lekker binnen? Ik heb bepaalde rookritueeltjes (zoals tijdens werk op gezette tijden ff naar buiten voor'nen peukje) die ik er gewoon in wil houden, maar dan met damp-equivalent. Bijv. tijdens stappen wel gewoon de rookruimte in. Meeroken dit dat, /care.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, ik zag ze ook bij de Primera inderdaad
Eén van de grootste bijkomende voordelen van dampn vind ik persoonlijk ook de tijdswinst; niet meer stilstaan om een shaggie te pielen, maar gewoon dat ding uit je zak trekken, een paar halen nemen, en hem daarna zo floeps weer terug proppen.. een peukie doen kost je al gauw een paar minuten, en dan heb ik het nog niet over dat je tegenwoordig overal naar buiten wordt verbannen, as die je overal rondstrooit, stinkende jatten en al dat soort bijkomstigheden.. Het is gewoon vet veel praktischer.
Wacht maar af.. over twee weken vind je een peuk gewoon vies smaken.. mark my words![]()
Ik heb iets van 25 diverse flesjes en merken verschillende sterkte sommige aangebroken of half op andere nog dicht... denk totaal nog iets van 150 ml. Ik wil er wel vanaf, ruilen of voor klein prijsje.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, misschien kun je ze mixen of ruilen ofzo? wegkieperen is ook weer een beetje zonde heah
Ja, het is gewoon erg zwaar stoppen met roken en dampen met liquid die lekker ruikt met nicotine helpt wel.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat dachten we allemaal toen we begonnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:58 schreef Zith het volgende:
Fasttech had een pakketjeKayfun Life V2 (4.5ml RBA)
precies zoeen heb ik ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fijn ding.
hoe dik is je draad? en hoeveel windingen?
want volgens mij zijn het er wel erg veel.
hoeveel ohm is het?
Is zo'n voorgedraaid coiltje (ben lui en niet handigquote:Op donderdag 19 februari 2015 20:34 schreef marc0871 het volgende:
[..]
precies zoeen heb ik ook.
fijn ding.
hoe dik is je draad? en hoeveel windingen?
want volgens mij zijn het er wel erg veel.
hoeveel ohm is het?
moet toch een behoorlijke dikke draad zijn, om met zo veel windingen 1,5ohm te krijgen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:39 schreef Zith het volgende:
[..]
Is zo'n voorgedraaid wickje (ben lui en niet handig50 stuks voor 3 EUR vind ik de moeite niet), 1.5 ohm (...) heb ook 0.6 en 1.0 ohm onderweg.
Werkt wel, ook goed! Maar iets minder ohm lijkt me wel fijner.
gewone microcoils dampen ook het lekkerst.. Die kermisdingen zijn leuk, maar hebben stiekem allemaal wel een nadeeltje.. Alleen de clapton is wel ok, de rest sputtert vaak de pan uit.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:51 schreef marc0871 het volgende:
[..]
moet toch een behoorlijke dikke draad zijn, om met zo veel windingen 1,5ohm te krijgen.
bij mij zitten er 8 windingen van 28 gauge (maar volgens mij klopt dat niet. zit er altijd naast. denk eerder 27 gauge.) in en dan kom ik uit op 1,35 ohm.
wel een fijne coil.
mja. leuk om eens wat te proberen, maar het is eigenlijk de tijd en moeite net niet waard.quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gewone microcoils dampen ook het lekkerst.. Die kermisdingen zijn leuk, maar hebben stiekem allemaal wel een nadeeltje.. Alleen de clapton is wel ok, de rest sputtert vaak de pan uit.
Enige slechte stof is nicotine. Voor de rest zou het in theorie niet echt slecht moeten zijn. Zeker minder slecht dan sigaretten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:57 schreef Fiddlergurl het volgende:
Goedemorgen lieve Fokkers,
Ik ben gisteravond gevraagd om een week de Levilon E-sig te proberen. Ik heb gister al even zitten vapen en ik moet zeggen: ik was niet teleurgesteld.
Het enige waar ik steeds aan moet denken (twisted verslavingsgedrag) is dat ik bang ben voor wat er mogelijk in zit (alsof peuken zo goed voor je zijn).
en, even een vraagje: is het raar als ik m'n longen 'voel'? Met roken heb ik dat niet, met vapen wel. Echt dat rare benauwde gevoel zeg maar, herkennen jullie dit?
http://www.perssupport.nl/apssite/permalink/89356quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:57 schreef Fiddlergurl het volgende:
Goedemorgen lieve Fokkers,
Ik ben gisteravond gevraagd om een week de Levilon E-sig te proberen. Ik heb gister al even zitten vapen en ik moet zeggen: ik was niet teleurgesteld.
Het enige waar ik steeds aan moet denken (twisted verslavingsgedrag) is dat ik bang ben voor wat er mogelijk in zit (alsof peuken zo goed voor je zijn).
en, even een vraagje: is het raar als ik m'n longen 'voel'? Met roken heb ik dat niet, met vapen wel. Echt dat rare benauwde gevoel zeg maar, herkennen jullie dit?
quote:Volgens de Raad van State kleven aan het gebruik van een elektronische sigaret geen gevaareigenschappen.
Het zal iets van caramel zijn denk ik; volgens mij is dat wat ze in die RY smaakjes stoppenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:24 schreef 2dope het volgende:
Sinds gister een andere liquid gebruikt (minty boom boom ofzo, die namen) maar ik proef geen verschil met de ander, RY4. Het enige wat ik proef is een soort zoetige honingachtige smaak.
Nu ben ik absoluut geen fijn'proever' (qua sigaretten herkende ik ook nauwelijks verschil tussen merken) dus daar zal het wel door komen.
Ben nog steeds erg tevreden trouwens, ik merk dat ik de smaak niet eens heel belangrijk vind..
Zou ook heel goed kunnen, behoorlijke zoete inval.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het zal iets van caramel zijn denk ik; volgens mij is dat wat ze in die RY smaakjes stoppen
Precies mijn punt, ik merk gewoon dat de throat hit/keelkriebel de sigaret goed imiteert. Ik begin er steeds meer in te geloven dat dit de ultieme stoppen-met-roken-methode is. Goed, nog maar 48 uur sigaretvrij maar nog geen enkele craving weer gehad.quote:Zolang het niet smerig is, is het goed toch?
Ik had je een stukkie ékte kanthal mee moeten sturenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:11 schreef KNAK het volgende:
Dat blijft ook wel weg, die craving. Denk gewoon aan het niet meer uit je muil stinken, die gore bende wat je van je longen maakt met de daarbij uiteindelijk opkomende ellende
Eindelijk even tijd gevonden voor de 2.5 en 3mm boortjes. Vanavond weer even knutselen
De kenners hier mogen mij wat gaan aanraden;
.32 / 28g kanthal
2, 2,5 en 3mm staafjes
Muji en puff katoen
Roep maar eens wat wat ik vanavond in elkaar mag draaien op mijn Lemo
misschien interessantquote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:50 schreef KNAK het volgende:
die kayfun is mooi... Mooier dan de Lemo zou ik zeggen.
Kayfun is dan min of meer gelijkwaardig te noemen tov van Lemo wat damp kwaliteit betreft?
En ik lees over een minicoil die het lekkerst zijn
Is dat als deze gedraaid is om een 2mm op een .28?
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:17 schreef KNAK het volgende:
Engelenhaar :p
Zipper zeg je. Dat is zeker ze eerst twisten en dan wikkelen
3 draden met de klok mee en drie draden tegen de klok in.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:31 schreef KNAK het volgende:
2 à 3 kanthal draden in een boormachine en gaan
Wat dan uiteindelijk het damp resultaat is,... Wel leuk om een keer te proberen
ja, but aai was kiddink heahquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:17 schreef KNAK het volgende:
Engelenhaar :p
Zipper zeg je. Dat is zeker ze eerst twisten en dan wikkelen
oh jaquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, but aai was kiddink heah![]()
Ga eerst maar een beetje microcoils enzo bouwen.. De kans dat je iStick een zipper niet lust is vrij groot
Ik heb in ieder geval wel wat liggen wat ik bij nader inzien toch niet zo lekker vond. De uitdaging die ik zie is het nicotine gehalte. Maar als er een doosje komt dan heb ik nog wel wat toevoegingen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:28 schreef Sounddragon het volgende:
Is het trouwens een idee om iets van een doosje rond te gaan sturen met ruil/probeerhandel? Ik kan flink spekken met mijn lade, dat is imho beter als wegpleuren op een gegeven moment.. En ik denk dat bijna iedereen wel ergens wat flesjes heeft waar hij niks meer mee doet.. Als iedereen er gewoon iets uithaalt en wat terugstopt, kan je voor een paar euro per verzending nieuwe dingen proberen en tegelijkertijd je oude smaakjes een nieuw huis bezorgen.
Voorlopig ben je de enige die interesse toont, dus we wachten nog even af..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:29 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval wel wat liggen wat ik bij nader inzien toch niet zo lekker vond. De uitdaging die ik zie is het nicotine gehalte. Maar als er een doosje komt dan heb ik nog wel wat toevoegingen.
Gisteren hier vanuit mijn vakantie adres in Zuid Duitsland en vape shop in gelopen in de stad. Echt Super om de smaken te proeven. Ze hadden alles wat ze hadden in cheap clearomizer om te proeven in het schap staan. Alleen de verkoper was jammer hij snapte niks van coils zelf bouwen laat staan een rda. Helaas te weinig tijd gehad om alles te proeven. Maar wel wat lekkers gevonden
Feauteau van je bouwsel hoort er natuurlijk wel bij heahquote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:00 schreef KNAK het volgende:
3 coils in elkaar gevlochten, met als doel richting de 1 à 1.3ohm
Allen dus .28 kanthal op een 2.5mm
8 wraps ; over de 2 ohm
6 wraps ; 1.8ohm
4 ; 1.3 - 1,4. ...En deze er gelijk maar opgehouden.
Dus met deze materialen zal je nooit een wat langere coil met meerdere wraps kunnen bouwen en je ohm laag houden. In dat geval moet je zeker je kanthal veranderen...
hmmm. die waardes komen meer overeen met 30 gauge draad, volgens steam engine.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:00 schreef KNAK het volgende:
3 coils in elkaar gevlochten, met als doel richting de 1 à 1.3ohm
Allen dus .28 kanthal op een 2.5mm
8 wraps ; over de 2 ohm
6 wraps ; 1.8ohm
4 ; 1.3 - 1,4. ...En deze er gelijk maar opgehouden.
Dus met deze materialen zal je nooit een wat langere coil met meerdere wraps kunnen bouwen en je ohm laag houden. In dat geval moet je zeker je kanthal veranderen...
Bestel maar een rolletje 28 gauge, dan kom je al aardig richting de ohm, en dan ga je aardig verschil merken. Misschien nog niet in smaak (misschien ook wél), maar iig in de reaktietijd en felheid van je coil, en hoe lager je gaat, hoe 'gekker' dat wordt. Helaas voor jou heb je daar ook meer power voor nodig naar gelang je lager gaat, maar dat is een kwestie van een bestellinkje bij FT plaatsen voor een mech en hier in NL effe batterijen en een lader aanschaffen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:43 schreef KNAK het volgende:
Ow
Ja
Dat wordt dan de volgende probeersel
In weze lukt het bouwen en plaatsen me wel prima... Wick erin, etc, geen issue.
Echter, Ik probeer ( nog steeds ja) de logica te begrijpen. Je hebt verschillen in coil/ohm, etc, maar dat dat per bouwwerk zoveel verschil kan opleveren in smaak , damp, dat komt er gewoon niet in bij in. Ik kan maar moeilijk begrijpen dat door deze veranderingen er zoveel kwaliteit op te merken is... Wellicht is dit dan pas om te merken als je met grote verschillen wat maten, diameters, andere kanthal, andere wick te werk gaat, en niet als je alleen van .28 naar .26 gaat
Ik heb dan nu mijn eigen coil, de Lemo-standaard coil eruit, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik zeeën van verschil opmerk.
(Geef maar geen uitleg. Dat is hopeloos zoals dat al enigszins duidelijk is nu)
Wat betreft dat liquid ruilen, Als ik stock zou hebben dan had ik wel meegedaan...
Over liquids gesproken , iemand ervaring met cloudhouse Vapor ?
http://chvapor.corecommerce.com/Juice/
USA sapjes te vinden, maar of het wat is,....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
P Busardo, wat een kerel is datquote:
Ik doe graag mee, alhoewel het lastig meten wordt wat erin en eruit gaat. Ik neem aan dat je van alles wat je aanstaat mag proeven..? En DIY liquids lijkt me ook niet handig.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:28 schreef Sounddragon het volgende:
Is het trouwens een idee om iets van een doosje rond te gaan sturen met ruil/probeerhandel? Ik kan flink spekken met mijn lade, dat is imho beter als wegpleuren op een gegeven moment.. En ik denk dat bijna iedereen wel ergens wat flesjes heeft waar hij niks meer mee doet.. Als iedereen er gewoon iets uithaalt en wat terugstopt, kan je voor een paar euro per verzending nieuwe dingen proberen en tegelijkertijd je oude smaakjes een nieuw huis bezorgen.
je mag proeven, maar je mag er natuurlijk ook een flesje uithalen en er iets anders in stoppen. Zolang je niet 10 volle flesjes eruithaalt en er 10 bijna lege voor terugstoptquote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:29 schreef MangoTree het volgende:
[..]
P Busardo, wat een kerel is datWel goeie uitgebreide reviews
[..]
Ik doe graag mee, alhoewel het lastig meten wordt wat erin en eruit gaat. Ik neem aan dat je van alles wat je aanstaat mag proeven..? En DIY liquids lijkt me ook niet handig.
Thanks. Wat een groot verschil ja maar een liter bestellen gaat me toch te ver, wellicht over een tijdje als het DIY-en me echt gaat bevallen. Maar die prijzen maken me nog meer nieuwsgierig naar kwaliteitsverschillen met het oog op veiligheid/gezondheid.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:02 schreef Bowny het volgende:
Ik zou die sites gewoon vergeten en het halen bij www.vapebase.de
9 Euro voor een liter PG en 8,50 voor VG. Flesje met nicotine erbij en je bent voor de komende 2 jaar voorzien. Uiteraard kan je ook VG/PG base kopen waar al een x-concentratie nicotine inzit.
Ik heb daar al enkele liters gehaald en het is prima spul. Komt meestal binnen 3-4 dagen binnen, shipping kost ook wat natuurlijk, maar zelfs dan ben je fors goedkoper uit (en 7% korting op je eerste order).
Je kunt er dan de volgende keer toch wat lekkers aan toevoegen? Ik zie het probleem niet zo.. er zullen sowieso redelijk wat goedkopere liquids in zitten daar ik natuurlijk mijn lade met Diamond Flavours vet ga leegkieperen in de doos, en dat is gewoon graaispul; pak maar raak voor een knaak; allemaal nieuwe flesjes en ik heb er zat.quote:Op zondag 22 februari 2015 02:54 schreef KNAK het volgende:
Leuk idee, zou graag mee willen doen, maar wil ook reëel zijn en daar ik weinig lekkers kan toevoegen vraag ik me af of het de moeite waard is. Het is uiteindelijk toch wel beetje link; pinkspot eruit, dekangetje erin,... Dat wil je uiteindelijk ook niet echt als deelnemer lijkt mij :p
Ik doe wel een keer mee als ik iets gevonden heb wat ik in een grote hoeveelheid naar me toe haal, wat het delen met die doos waard is.
2 secties is op zich wel een goed idee; ééntje met sample only, dus laten zitten, proeven en meteen weer meesturen, of eruit halen en vervangen door iets wat kwalitatief hetzelfde is, en een deel met uitwissel flesjes..quote:Op zondag 22 februari 2015 09:16 schreef MangoTree het volgende:
Of je maakt 2 segmenten in de doos. Er liggen bijv. 10 kwaliteits-flesjes in, waarvan je van alles kan proberen en je voegt daarna dus ook weer kwaliteit toe. Maakt het wel leuk om goeie dingen te ontdekken. Wat je toevoegt aan de doos geef je aan en dat is meteen een soort controle of je de kwaliteit in stand probeert te houden. En bijv. minimaal twee volle toevoegen om de inhoud op peil te houden.
En segment 2 is voor DIY en 'goedkopere' meuk waar je toch vanaf wil maar wellicht de volgende weer mee blij kan maken en/of verrassen met jouw receptje, positief of negatief![]()
Zoiets?
edit: Oh, de doos moet natuurlijk vol beginnen maar ik ben ook wel bereid om 2 'mooie' vloeistoffen te bestellen en bij Sounddragon af te laten leveren, ik heb nu ook sowieso ook niets wat ik erin zou willen stoppen. Dit is uiteraard allemaal op basis van vertrouwen maar als je meedoet komt er op een gegeven moment wel een heel leuk proeftuintje bij je binnen... maar er zitten nog wat haken en ogen aan ja. Count me in![]()
Met de veiligheid zit het wel goed. Het is allemaal USP/EP gecertificeerd/getest. Vapebase is volgens mij wel 1 van de populairdere base-sites onder de dampers. Het probleem is niet zozeer dat het daar veel goedkoper is, maar hier eigenlijk veel te duur. Dit geldt natuurlijk sowieso altijd voor kleinverpakkingen. Het spul wat een oliespuitje verkoopt, wordt ook gewoon ergens anders voor een prikkie ingekocht.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:19 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Thanks. Wat een groot verschil ja maar een liter bestellen gaat me toch te ver, wellicht over een tijdje als het DIY-en me echt gaat bevallen. Maar die prijzen maken me nog meer nieuwsgierig naar kwaliteitsverschillen met het oog op veiligheid/gezondheid.
Ik denk dat je minimaal wel een maand of 2/3 aan klooien verder bent voordat je tevreden bent met je brouwsels. Ook omdat je het eigenlijk minimaal een week of drie moet laten rijpen etc. Dus het kost ook wel wat geduld en investering (aan de juiste smaakstoffen vinden) maar uiteindelijk ga je veel goedkoper dampen.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:27 schreef KNAK het volgende:
Ik krijg kleine tintelingen wanneer ik denk aan dat DIY liquids maken, maw begin ik enige vorm van interesse te ontwikkelen daar dit vapen voor mij dė ontdekking is van 2015, maar de kosten toch redelijk hoog kunnen oplopen met al die liquids.
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar als ik logisch probeer na te denken kom ik uit bij dus verhouding VG en/of PG, nicotine en smaakstof
Deze samen mixen als een milkshake en klaar
Is het niet zo dat ook DIY uiteindelijk maar beperkt is daar je altijd te maken heb met de smaakstoffen en de variatie ervan? Als je een shop hebt met 10 smaakstoffen is dat dan ook gelijk je limiet wat mogelijkheden per smaak betreft , tenzij je smaken gaat mixen.
Wellicht dat het hem in de kosten zit; smaakstoffen bestellen zal dan beduidend lager zijn waardoor je meer kwantiteit voor weinig geld in huis kan halen
Duidelijk, 1 liter PG/VG + nicotine lijkt me nu inderdaad toch wel een interessante en handige keuze, dan kom ik incl. verzenden op ¤26, die korting krijg je als je voor ¤30 of meer besteld maar mag de pret niet drukken. Thanksquote:Op zondag 22 februari 2015 12:31 schreef Bowny het volgende:
[..]
Met de veiligheid zit het wel goed. Het is allemaal USP/EP gecertificeerd/getest. Vapebase is volgens mij wel 1 van de populairdere base-sites onder de dampers. Het probleem is niet zozeer dat het daar veel goedkoper is, maar hier eigenlijk veel te duur. Dit geldt natuurlijk sowieso altijd voor kleinverpakkingen. Het spul wat een oliespuitje verkoopt, wordt ook gewoon ergens anders voor een prikkie ingekocht.
2 Liter aan vloeistoffen is ook veel (je kunt ook gewoon 1 liter VG/PG base kopen ipv 2 losse componenten), maar wel erg handig. Ik geef veel weg, kloot wat aan en als het niets is, spoel ik het zo door de plee...geen centje pijn
Maar als je nog niet weet of DIY-en wat voor je is, is beginnen met wat kleine flesjes beter natuurlijk.
Dus oneindige mogelijkheden maar de meeste recepten die ik gezien heb waren max. drie verschillende smaakstoffen, zover ik gezien heb dusquote:Op zondag 22 februari 2015 13:27 schreef KNAK het volgende:
Is het niet zo dat ook DIY uiteindelijk maar beperkt is daar je altijd te maken heb met de smaakstoffen en de variatie ervan? Als je een shop hebt met 10 smaakstoffen is dat dan ook gelijk je limiet wat mogelijkheden per smaak betreft , tenzij je smaken gaat mixen.
Om als voorbeeld te nemenquote:Op zondag 22 februari 2015 13:40 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ik denk dat je minimaal wel een maand of 2/3 aan klooien verder bent voordat je tevreden bent met je brouwsels. Ook omdat je het eigenlijk minimaal een week of drie moet laten rijpen etc. Dus het kost ook wel wat geduld en investering (aan de juiste smaakstoffen vinden) maar uiteindelijk ga je veel goedkoper dampen.
[..]
Duidelijk, 1 liter PG/VG + nicotine lijkt me nu inderdaad toch wel een interessante en handige keuze, dan kom ik incl. verzenden op ¤26, die korting krijg je als je voor ¤30 of meer besteld maar mag de pret niet drukken. Thanks
Dat het niet smaakt zoals je verwacht?quote:Op zondag 22 februari 2015 13:59 schreef KNAK het volgende:
[..]
Om als voorbeeld te nemen
http://vapeon.co.uk/index(...)r=category&id_lang=1
Pink spot aroma's, paar euro voor 10ml
Dan neem je voor een paar euro 10ml base 50/50 op 6mg nicotine, en je bespaart zo klauwen vol met geld voor mooie kwaliteit liquid.
Als je het hebt over 2 zaken die je moet mixen, je base en aroma, en voor zover ik dat lees is er een aanbeveling om rond de 10% aroma te zitten, wat kan er dan nog misgaan ?
er zijn e-liquids met 20 verschillende aroma's erin.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:57 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dus oneindige mogelijkheden maar de meeste recepten die ik gezien heb waren max. drie verschillende smaakstoffen, zover ik gezien heb dus![]()
Je moet deze youtube eens bekijken, hij proeft zijn smaakstoffen dus gewoon (verdund met water) om zo tot zijn recepten te komen, zo had ik het nog niet bedacht![]()
Het is opnieuw een compleet nieuwe wereld die open gaat, liquid breathing, liquid steeping, ultrasonic cleaners, yoghurtmakers, etc. etc. Zal vast een reden hebben al die meuk die mensen erbij halen.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:04 schreef KNAK het volgende:
Dat kan dat je teveel/te weinig aroma erin knalt, of dat de smaak van aroma je niet aanstaat en dat dit nog steeds vies blijft hoe je er ook aan weet te knutselen
Of denk ik hier nu iets te simpel over ?
Dat zeg ik, voor zover ik gezien hebquote:Op zondag 22 februari 2015 14:08 schreef marc0871 het volgende:
[..]
er zijn e-liquids met 20 verschillende aroma's erin.
er zijn websites met recepten.
daar worden ook vaak recepten met 4, 5 of meer smaken gemaakt.
ook met smaakstoffen van verschillende fabrikanten.
Je zou eventueel gelijk de sweetener en wat plastic pipetjes mee kunnen bestellen. Dan kom je wel aan die 30 euro denk ik.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:40 schreef MangoTree het volgende:
Duidelijk, 1 liter PG/VG + nicotine lijkt me nu inderdaad toch wel een interessante en handige keuze, dan kom ik incl. verzenden op ¤26, die korting krijg je als je voor ¤30 of meer besteld maar mag de pret niet drukken. Thanks
Vandaag shipped,,. M'n eerste (op wat zalige pink spot na) USA sapjesquote:1 - [MBVS5] MBV 5ml Sampler Pack @ 12,50 ¤
Nicotine Level: 6mg/ml (Light)
PG/VG Ratio: 20% PG 80% VG
Flavor #1: Banana
Flavor #2: Faux Hawk
Flavor #3: Berry Creamy
Flavor #4: Hawk Sauce
Flavor #5: Strawberry Shortcake
Add a Flavor Shot: 1
Ik heb nog een halve liter liquid staan en mijn iStick is nog niet oud genoeg om te vervangen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:48 schreef Sounddragon het volgende:
Lekker rustig hier, niemand iets te melden? Niks nieuws gekocht? Niks gebouwd? Geen newbies?
Linku?quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:33 schreef KNAK het volgende:
[..]
Vandaag shipped,,. M'n eerste (op wat zalige pink spot na) USA sapjes
Ben reuze benieuwd of het wat is,.. Zo ja vind ik 50ml voor ¤15 niet veel waar ik dan veel gebruik van ga maken
Ik heb zover ik weet nog geen 80%vg erin gehad,.. In een Lemo moet dat wel lukken lijkt mij,..
Overigens m'n eerste dry hit mogen ervaren ... en dat is niet best
Yep! Ik heb wel eens om te testen gedampt, wat mij in het begin warme longen geeft oid, sigaret hijsje genomen... en daarna is het dampen zo zacht als boter....quote:Op woensdag 25 februari 2015 08:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb nog een halve liter liquid staan en mijn iStick is nog niet oud genoeg om te vervangen..
Waar ik wel last van heb is hoesten. Heb de laatste paar weken verkoudheid gehad en met sigaretten merk je dan weinig omdat er hoestonderdrukkende troep in zit, maar ik merk met mijn e-sigaret dat ik heel snel begin te hoesten. Dat is wel irritant.
Nog steeds newbie, nu één week sigaretloos en nog nog steeds tevreden met iStick. Espresso-smaak is van de drie e-liquids die ik nu heb geprobeerd de enige die ik kan herkennen als zodanigquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:48 schreef Sounddragon het volgende:
Lekker rustig hier, niemand iets te melden? Niks nieuws gekocht? Niks gebouwd? Geen newbies?
Maar dan hoest je toch eigenlijk 'normaal' als gevolg van hoesten?quote:Op woensdag 25 februari 2015 08:56 schreef Kreator het volgende:
Waar ik wel last van heb is hoesten. Heb de laatste paar weken verkoudheid gehad en met sigaretten merk je dan weinig omdat er hoestonderdrukkende troep in zit, maar ik merk met mijn e-sigaret dat ik heel snel begin te hoesten. Dat is wel irritant.
Krijg echt een extra kriebel in de keel tijdens/na het dampen. Alsof de vochtige damp het een beetje aanwakkert.quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:40 schreef 2dope het volgende:
Maar dan hoest je toch eigenlijk 'normaal' als gevolg van hoesten?
Of heb je het idee dat het dampen ook/extra hoest veroorzaakt?
Cloudhousevapor.comquote:
Dit is het laatste wat ze er over op dampforum zeggen. Die df15 gaf mij 10%quote:de nieuwe 20% code is 'restocked'
5x5ml is 25ml toch?quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:33 schreef KNAK het volgende:
[..]
MBV 5ml Sampler Pack
Zo ja vind ik 50ml voor ¤15 niet veel waar ik dan veel gebruik van ga maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |