dat lijkt mij op zich ook wel leuk om te doen.. alleen ik twijfel of ik er het geduld voor hebquote:Op maandag 16 februari 2015 23:09 schreef MangoTree het volgende:
[..]
0 ervaringMaar ik krijg deze week ook allemaal vloeibaar DIY binnen en vraag me ook ernstig af wanneer ik nou geld ga besparen met deze ongein
![]()
Edit: Oh, jouwe is kant en klaar waarschijnlijk, sorry. Ik ga dus de volgende stap in met zelf smaakjes te brouwen, zal wel weer even duren voor dat het wat ga worden waar ik blij van word ga ik maar van uit.
Smaakt zeker naar pruimen of vis?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef wipes66 het volgende:
[ afbeelding ]
lol mijn nieuwsgierigheid is toch wel geprikkeld
ik had juist komkommer en bosbessen/perzik, met een vleugje yoghurt en cashewnoten in gedachtequote:
Maat van me zag een gat in de markt. Wilde allemaal dat soort smaken maken. Kots, poep, zaad, kut, etc etc.quote:
Lekker inderdaadquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maat van me zag een gat in de markt. Wilde allemaal dat soort smaken maken. Kots, poep, zaad, kut, etc etc.
Jammie..
voltage en weerstand kan je eigenlijk negeren. alleen wattage is eigenlijk belangrijk hoe 'sterk' je dampt. welke istick heb je eigenlijk? vergeet ook niet dat als je switched dat je net een goede tabaksmaak nodig hebt, dus het kan best zijn dat je moet mengen of er vele moet uitproberen om goed over te kunnen stappen. gelukkig voor mij zat er een winkel in de buurt waar ik smaakjes kon uitproberenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:08 schreef 2dope het volgende:
Dat kan vanaf vandaag want de hele set is al binnen! Ik zal als ik thuis ben eerst de literatuur er ff op naslaan.
Eleaf iStick 20W (2 - 20 watt / 3 - 5.5 volt). Ik ga voorlopig denk ik niet switchen, ik ben nog een vape-virgin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:27 schreef wipes66 het volgende:
[..]
voltage en weerstand kan je eigenlijk negeren. alleen wattage is eigenlijk belangrijk hoe 'sterk' je dampt. welke istick heb je eigenlijk? vergeet ook niet dat als je switched dat je net een goede tabaksmaak nodig hebt, dus het kan best zijn dat je moet mengen of er vele moet uitproberen om goed over te kunnen stappen. gelukkig voor mij zat er een winkel in de buurt waar ik smaakjes kon uitproberen
Graag gedaan. Objectief, rustig en volledig emotieloos hebben wij dit topic gevuld met onzijdige data, zodat jij rustig kunt dampen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:08 schreef 2dope het volgende:
Bedankt voor de informatie (Krea/Bowny). Ik wil gewoon graag dampen zonder al te veel gekloot. Rondkutten met wattages/weerstand moet ik me gewoon nog in verdiepen.
Dat kan vanaf vandaag want de hele set is al binnen! Ik zal als ik thuis ben eerst de literatuur er ff op naslaan.
Ik zit richting New Jersey, New Brunswickquote:Op maandag 16 februari 2015 10:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waar ga je naartoe? In Las Vegas slechts 1 shop gezien en die viel me enorm tegen.
Ik heb nog geen recepten qua mixjes op het oog maar begin gewoon met één enkele smaak per brouwsel. Kijken of het sowieso vapebaar is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:35 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dat lijkt mij op zich ook wel leuk om te doen.. alleen ik twijfel of ik er het geduld voor hebheb je al bepaalde smaakjes voor ogen die je wilt creeren?
Gewoon proberen. Wick kun je aan het eind tot een puntje draaien en dan erdoorheen trekken voorzichtig. Vergt wat oefening, en mag best een beetje strak zitten. Slinkt namelijk nogal als er liquid op komt.. Wat meteen leidt tot optie 2, is een beetje kliederig, maar je kunt hem ook pre-soaken en dan zo erin frotten.. kleinere coil verbruikt iets minder liquid (natuurkunde, verdampingsoppervlakken enzo), maar wordt wel supersnel heet, en zo heeft ieder voordeel zijn nadeel. Kleine diameter coil, kleinere diameter wick.. klinkt volkomen logisch in mijn oren..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:09 schreef KNAK het volgende:
Eerste coil gemaakt,.....ooit
Heb even gewoon niets in huis wat 2.50mm is, alleen maar een 2mm staaf.....in dit geval zal een coil gaan behoren tot een mini coil (geloof ik)
Afijn, 2mm, .32 kanthal, 9 wikkels, kwam neer op 1.6ohm. Direct gloeien vanuit het midden, mooi in elkaar gedraaid en niet slecht voor een eerste keer.
Gebruiken heb ik echter niet gedaan daar ik me afvraag of zo een kleine wel aan te raden is op een Lemo. Wick ging er maar extreem moeizaam doorheen en moest dan ook heel weinig gebruiken en heb er dan ook van af gezien en die standaard bijgeleverde coil er weer opgezet
Klopt het dat een dergelijke kleine coil maar minimaal functioneert op een Lemo door dat er maar zo weinig wick in zit?
Wellicht dat een dual coil meer nut heeft, maar toch,...de wick die daar (2mm) doorheen kan is echt heel erg weinig te noemen
Ligt er aan wat voor wick je gebruikt SD.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon proberen. Wick kun je aan het eind tot een puntje draaien en dan erdoorheen trekken voorzichtig. Vergt wat oefening, en mag best een beetje strak zitten. Slinkt namelijk nogal als er liquid op komt..
Hij gebruikt japanse puff.quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:29 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor wick je gebruikt SD.
Gewoon katoen zet uit als de wick nat is. Organisch Japans katoen slinkt juist, vandaar dat je die altijd met wat meer weerstand er doorheen mag trekken.
Die gebruik ik al jaren voor mijn coils. Tenminste, als ik geen gepresoakte tampons van mijn vriendin meer heb liggen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
ook al gebruik je gedroogde en gekaarde Egyptische kamelenpeop.
Hoax!, jij weigert om zelf coils te bouwenquote:Op woensdag 18 februari 2015 14:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die gebruik ik al jaren voor mijn coils. Tenminste, als ik geen gepresoakte tampons van mijn vriendin meer heb liggen.
Kewl, welkom in het topicquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:24 schreef Eficaz het volgende:
Ik ben ook gestopt met roken, ja, sinds vandaag. Heb wel meerdere pogingen gedaan, dus weet de valkuilen.
Nou is e-roken niet hetzelfde, helemaal niet, maar ja wel beter dan niets.
Als ik 't es moeilijk heb neem ik een trekje van me e-sigaret. Dan is het wel vol te houden om niet te roken.
Ik gebruik Bookwill. [ afbeelding ]
Bevalt me prima, een USB oplader voor in de pc, je hebt er 2, zodat je altijd eentje hebt die opgeladen is. als liquid heb ik [ afbeelding ]
en ook de smaak cam blend, van hetzelfde merk. Bevalt prima.
Ja, inderdaad, bij de toko op de hoek, dacht Primera...quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kewl, welkom in het topic![]()
Duidelijk spul van de toko om de hoek, of vergis ik me? Die liquid ziet eruit als iets wat ik pas geleden in mijn handen had bij de peukenboer alhier![]()
Dampen is ook niet hetzelfde als roken natuurlijk, die vergelijking moet je eigenlijk ook helemaal niet willen maken, ja je inhaleert iets en er komt uit uit je mond als je dat weer uitblaast, maar daarmee houdt het ook wel een beetje op![]()
Nu hopen dat je het volhoudt
Jep, ik zag ze ook bij de Primera inderdaadquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:41 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, bij de toko op de hoek, dacht Primera...![]()
Ben er erg tevreden mee!![]()
Je krijgt toch wat nicotine binnen.![]()
En de smaak is wel oké, en je hele huis en je kleding en alles stinkt niet naar de rook.![]()
Ja, ik wil het volhouden.Vaak is de val, dat je denkt van ach een pakkie kan geen kwaad....en voor je het weet steek je er weer elke keer een op :-(
Ik ga er nu voor: aan de ene kant, tis moeilijk
, aan de andere kant, het niet roken en soms vapen geeft voldoening, je hebt veel meer tijd voor dingen en je voelt je gewoon lichamelijk veel beter, ja, al na een dag niet roken.
![]()
Ja, helemaal met je eens!quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, ik zag ze ook bij de Primera inderdaad
Eén van de grootste bijkomende voordelen van dampn vind ik persoonlijk ook de tijdswinst; niet meer stilstaan om een shaggie te pielen, maar gewoon dat ding uit je zak trekken, een paar halen nemen, en hem daarna zo floeps weer terug proppen.. een peukie doen kost je al gauw een paar minuten, en dan heb ik het nog niet over dat je tegenwoordig overal naar buiten wordt verbannen, as die je overal rondstrooit, stinkende jatten en al dat soort bijkomstigheden.. Het is gewoon vet veel praktischer.
Wacht maar af.. over twee weken vind je een peuk gewoon vies smaken.. mark my words![]()
Ik heb overal gezien dat de wick moet bewegen als je er een beetje aan trekt links en rechts , Als dat zo is zit ie primaquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij gebruikt japanse puff.
En je wick werkt in alle gevallen beter als de coil gewoon goed gevuld zit, ook al gebruik je gedroogde en gekaarde Egyptische kamelenpeop.
ach, het hoeft niet iets uitgebreids te wordenquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:36 schreef KNAK het volgende:
Over 2 weken begin je met vragen te stellen over datgene waar hier over gediscussieerd wordt; de Zelfmaak-dampkanonnen
Je begint met iets simpels, de overstap naar nog meer smaak en plezier is dan ook klein te noemen
Als dat apparaat wat je nu hebt ( geen idee wat het is ) niet voldoende blijkt te zijn kan je nog andere zaken proberen waar je dan mee door kan gaan
Bijna een maand gestopt met roken,
Is me nog niet ene keer in 20 jaar gelukt
We gaan het zienquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:22 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Ja, helemaal met je eens!
Het heeft gewoon zoveel voordelen, het dampen!
En idd, je hebt meer tijd, en je voelt je beter, al na een dag, en je mag bijna nergens meer roken, eigenlijk nergens meer.
Ja, ik ga het nu volhouden, de voordelen van het stoppen met roken en nu en dan even een dampje nemen zijn zo groot!
Ja duh, tuurlijk moet hij (een beetje) kunnen bewegen, anders krijg je hem er sowieso niet eens ínquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:42 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik heb overal gezien dat de wick moet bewegen als je er een beetje aan trekt links en rechts , Als dat zo is zit ie prima
Kleine diameter, kleine wick, minder damp <-- dit is correct?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |