abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149494145
quote:
SwissLeaks onthult belastingontduiking

Zo’n 140 journalisten uit verschillende landen hebben vanavond het onderzoeksdossier ‘SwissLeaks’ gepubliceerd. Naar analogie met LuxLeaks worden in SwissLeaks verschillende geheime bankdocumenten van HSBC Zwitserland gepubliceerd, waaruit een gigantische internationale belastingontduiking ter waarde van meer dan 180 miljard euro moet blijken. Het is nog niet duidelijk of er ook Belgische klanten bij SwissLeaks betrokken zijn.

In het dossier, dat door de Franse krant Le Monde aan het rollen werd gebracht, wordt een lijst van meer dan 100.000 internationale klanten van de Zwitserse bank gepubliceerd. Samen hebben deze internationale klanten ruim 100 miljard dollar bij HSBC Zwitserland staan.

SwissLeaks zou aantonen dat al deze internationale klanten samen voor meer dan 180 miljard euro aan belastingen hebben ontdoken in. De namen die voorkomen in SwissLeaks komen uit verschillende landen ter wereld. Zo staan er minstens 1.000 Indiêrs op de lijst van SwissLeaks.

VTM

quote:
The maximum amount of money associated with a client connected to Netherlands was $731.4M.
quote:
654 clients are associated with Netherlands. 46% have a Dutch passport or nationality
http://www.icij.org/project/swiss-leaks/explore-swiss-leaks-data

SPOILER: uitgebreid nieuwsartikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 09-02-2015 05:02:35 ]
pi_149494223
:r

Mensen pakken die zichzelf willen beschermen tegen overheidsdiefstal :') :r
-XOXO-
pi_149494368
Venezuela _O-
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet de gewone bevolking is die geld in Zwitserland heeft staan.
"iedereen is gelijk, maar de leiders van het land zijn een beetje méér gelijk en hebben hun persoonlijke (lees: weggesluisd overheidsgeld) vermogen in Zwitserland gestald". Oh, the irony :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 8 februari 2015 @ 23:12:29 #4
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_149494383
Mensen willen beschermen die de belasting ontduiken waardoor anderen meer moeten betalen :r
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_149494424
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:12 schreef PalmRoyale het volgende:
Mensen willen beschermen die de belasting ontduiken waardoor anderen meer moeten betalen :r
Overheden die er een potje van maken, 0% aansprakelijkheid hebben en de verantwoordelijkheid voor de shit die zij maken bij de belastingbetalende burgers neerleggen :r
-XOXO-
pi_149494641
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:13 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Overheden die er een potje van maken, 0% aansprakelijkheid hebben en de verantwoordelijkheid voor de shit die zij maken bij de belastingbetalende burgers neerleggen :r
Hee, kijk nou! Onderbuikgevoelens!
:')
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149494679
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:09 schreef datismijnmening het volgende:

Belasting is diefstal, kortom belastingontduiking is gewoon een heldendaad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 8 februari 2015 @ 23:20:13 #8
434769 GokHoogte
Winner winner chicken dinner
pi_149494701
We worden genaait
pi_149494709
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hee, kijk nou! Onderbuikgevoelens!
Kunnen we het aub niet over onderbuikgevoelens hebben? Ik zit al ruim een week aan de schijt :(
-XOXO-
pi_149494713
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:19 schreef raptorix het volgende:
Post doorgestuurd naar de Belastingdienst.
pi_149494732
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef datismijnmening het volgende:
Kunnen we het aub niet over onderbuikgevoelens hebben? Ik zit al ruim een week aan de schijt :(
Ah, vandaar dat er zoveel bagger uit je komt.
pi_149494738
quote:

[..]

Nee het is zelfbescherming tegen de monopolies van de overheid
-XOXO-
pi_149494887
Wat stond er in de OP?
pi_149494901

[ Bericht 45% gewijzigd door Houtenbeen op 08-02-2015 23:31:34 ]
pi_149494929
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat stond er in de OP?
Ik was de OP aan het aanvullen en nu kan ik het niet meer wijzigen :(
pi_149495190
quote:
SwissLeaks onthult belastingontduiking

Zo’n 140 journalisten uit verschillende landen hebben vanavond het onderzoeksdossier ‘SwissLeaks’ gepubliceerd. Naar analogie met LuxLeaks worden in SwissLeaks verschillende geheime bankdocumenten van HSBC Zwitserland gepubliceerd, waaruit een gigantische internationale belastingontduiking ter waarde van meer dan 180 miljard euro moet blijken. Het is nog niet duidelijk of er ook Belgische klanten bij SwissLeaks betrokken zijn.

In het dossier, dat door de Franse krant Le Monde aan het rollen werd gebracht, wordt een lijst van meer dan 100.000 internationale klanten van de Zwitserse bank gepubliceerd. Samen hebben deze internationale klanten ruim 100 miljard dollar bij HSBC Zwitserland staan.

SwissLeaks zou aantonen dat al deze internationale klanten samen voor meer dan 180 miljard euro aan belastingen hebben ontdoken in. De namen die voorkomen in SwissLeaks komen uit verschillende landen ter wereld. Zo staan er minstens 1.000 Indiêrs op de lijst van SwissLeaks.

VTM

quote:
The maximum amount of money associated with a client connected to Netherlands was $731.4M.
quote:
654 clients are associated with Netherlands. 46% have a Dutch passport or nationality
http://www.icij.org/project/swiss-leaks/explore-swiss-leaks-data

SPOILER: uitgebreid nieuwsartikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 februari 2015 @ 00:43:02 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_149497170
quote:

[..]

Landen zonder belasting doen het inderdaad beter. Somalië heft bijvoorbeeld geen belasting.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_149497283
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Landen zonder belasting doen het inderdaad beter. Somalië heft bijvoorbeeld geen belasting.
Mauritanië ook niet, daar is het leven echt fantastisch als je bij de 1% van het land hoort die dagelijks te vreten heeft.
pi_149498075
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:12 schreef PalmRoyale het volgende:
pi_149498136
Vooral de hoge klassering van België valt me op. Ik herinner me dat ik een paar jaar geleden een reportage op tv zag over de puinhoop bij de Belgische belastingdienst. Ik meen dat iets van 14 procent van de Belgische economie in het zwarte circuit zit.
pi_149498737
quote:

[..]

jij maakt van geen enkele maatschappelijke voorziening gebruik?
  maandag 9 februari 2015 @ 07:26:41 #22
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149498842
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Of Griekenland
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149499513
edit
pi_149499525
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 06:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jij maakt van geen enkele maatschappelijke voorziening gebruik?
Ik betaal belasting, maar onder protest.

Maar je wilt dus suggereren dat ik belasting betaal om voorzieningen te betalen? WOW als dat eens waar zou zijn, leg me dan eens uit waarom er accijns op tabak zit?
pi_149500310
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar je wilt dus suggereren dat ik belasting betaal om voorzieningen te betalen? WOW als dat eens waar zou zijn, leg me dan eens uit waarom er accijns op tabak zit?
Dus je maakt neem ik aan ook onder protest gebruik van riolering, straatverlichting, straten, (snel)wegen en dergelijke?
pi_149500356
quote:
6s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus je maakt neem ik aan ook onder protest gebruik van riolering, straatverlichting, straten, (snel)wegen en dergelijke?
Nee, ik betaal graag voor de zaken die ik gebruik, maar krijg ik nog antwoord op mijn vraag, of moet ik hem herhalen?
pi_149500404
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, ik betaal graag voor de zaken die ik gebruik, maar krijg ik nog antwoord op mijn vraag, of moet ik hem herhalen?
Als je met je vraag wilt suggeren dat niet alle belastingen noodzakelijk zijn of dat een deel van het belastinggeld wordt uitgegeven aan onzindingen ben ik het volledig met je eens. Dat maakt belasting nog niet per definitie diefstal. Bovendien dwingt niemand jou om tabak te kopen en accijns te betalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 09:39:23 ]
pi_149500515
quote:

En hoe zat dat ook alweer? Overheden kochten gestolen CD's met informatie over de rekeninghouders toch?
Als je gestolen zaken verkoopt, is dat heling. Dus dan is het verkrijgen van die informatie onrechtmatig, maar toch mag het. Want een overheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 februari 2015 @ 09:44:14 #29
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_149500527
Veel mensen op de lijst wonen gewoon in Zwitserland. Ontduiken zij de Zwitserse belastingen door daar een rekening te hebben? Dacht het niet.
pi_149500587
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:44 schreef Heremeteit het volgende:
Veel mensen op de lijst wonen gewoon in Zwitserland. Ontduiken zij de Zwitserse belastingen door daar een rekening te hebben? Dacht het niet.
Dat is nog maar de vraag. Dat je woont in land A hoeft nog niet te betekenen dat je niet meer belastingplichtig bent in land B.
pi_149500592
quote:
6s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je met je vraag wilt suggeren dat niet alle belastingen noodzakelijk zijn of dat een deel van het belastinggeld wordt uitgegeven aan onzindingen ben ik het volledig met je eens. Dat maakt belasting nog niet per definitie diefstal. Bovendien dwingt niemand jou om tabak te kopen en accijns te betalen.
Niemand dwingt mij tabak te kopen, maar de overheid dwingt mij wel er 70% belasting over te betalen, als ik dat bij mijn buurman doe sta ik morgen voor de rechtbank vanwegen afpersing.
pi_149500626
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niemand dwingt mij tabak te kopen, maar de overheid dwingt mij wel er 70% belasting over te betalen, als ik dat bij mijn buurman doe sta ik morgen voor de rechtbank vanwegen afpersing.
pi_149500674
quote:

[..]

Wat een onzin zeg.
Als jij iets aan je buurman verkoopt met een waarde van 5 euro en je vraagt ¤8,50 gaat er niemand je voor de rechtbank zetten hoor.
pi_149501068
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:50 schreef cheese. het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Als jij iets aan je buurman verkoopt met een waarde van 5 euro en je vraagt ¤8,50 gaat er niemand je voor de rechtbank zetten hoor.
Ja want de sigarenboer steekt die 3,50 in zijn zak denk je?
  maandag 9 februari 2015 @ 10:40:16 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149501729
Belastingontduiking is zo dom. Belastingontwijking is legaal.

Voor de mensen die geen belasting willen betalen: Aan het sparen voor je 4x4 en de muur om je huis?
reset
pi_149502239
Wat een teringsite, zo onduidelijk. Geef gewoon de raw data.

Politiek gaat nu zeggen "ohhh, echt waar???", terwijl iedereen dit al wist.
pi_149504168
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:54 schreef Elfletterig het volgende:
Vooral de hoge klassering van België valt me op. Ik herinner me dat ik een paar jaar geleden een reportage op tv zag over de puinhoop bij de Belgische belastingdienst. Ik meen dat iets van 14 procent van de Belgische economie in het zwarte circuit zit.
Dat zou heel goed kunnen. Enkele weken geleden zag ik een reportage over de witte kassa discussie die momenteel gevoerd wordt in België. Daarin kwam ook de gehele economie in sprake en men noemde toen een percentage van minstens 10% van de gehele economie.

Frappant was dat horecazaken vooruitlopend op de nieuwe maatregelen de proef op de som namen. De belastingdruk bleek zo enorm te zijn dat het vrijwel onmogelijk is om 100% legaal horeca te bedrijven.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_149504713
quote:

[..]

Ja man en een gevangenisstraf is gewoon ontvoering!!!
Echt de logica weer :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149504730
Moet je eens opletten hoe dit wordt doodgezwegen door de media en politiek. Geen ophef, geen kamervragen, geen spoeddebat.

Niets.
  maandag 9 februari 2015 @ 12:41:37 #40
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149504864
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:36 schreef Confetti het volgende:
Moet je eens opletten hoe dit wordt doodgezwegen door de media en politiek. Geen ophef, geen kamervragen, geen spoeddebat.

Niets.
Ssssssst! :(
reset
pi_149505064
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:40 schreef Individual het volgende:
Belastingontduiking is zo dom. Belastingontwijking is legaal.

Voor de mensen die geen belasting willen betalen: Aan het sparen voor je 4x4 en de muur om je huis?
De term belastingontwijking is een eufemistische term welke door mensen zonder moraal gebruikt worden om maar zogenaamd legaal roofbouw te plegen op de maatschappij. :D
pi_149507113
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:35 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja man en een gevangenisstraf is gewoon ontvoering!!!
Echt de logica weer :')
Probeer jij maar belasting niet te betalen, het gevolg zal zijn dat je uiteindelijk door gewapende personen uit je wonen word je gehaald.
pi_149507442
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Probeer jij maar belasting niet te betalen, het gevolg zal zijn dat je uiteindelijk door gewapende personen uit je wonen word je gehaald.
Yep met getrokken pistolen ook nog.

Niet betalen van belastingen is een crime in NL.
  maandag 9 februari 2015 @ 14:18:25 #44
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149507563
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De term belastingontwijking is een eufemistische term welke door mensen zonder moraal gebruikt worden om maar zogenaamd legaal roofbouw te plegen op de maatschappij. :D
Belastingontwijking is legaal. Dat het immoreel is doet niets af de legaliteit. Bijna niemand draagt vrijwillig meer af dan ze moeten, maar het zou niet mogelijk moeten zijn.

Dan heb je nog een andere groep die niet wil betalen, maar wel gebruik wil maken van door belasting betaalde dingen. Per stukje weg betalen dat je gebruikt bv is erg onrealistisch.
reset
pi_149507931
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:14 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Yep met getrokken pistolen ook nog.

Niet betalen van belastingen is een crime in NL.
Wat dacht je dan? Dat ze zeggen, komt wel een keer? Nee hoor, ze leggen eerst beslag op je loon en je woning, en als je daar niet uit wilt zullen ze je er door politie uit laten kegelen.
pi_149509232
Verhelderend artikel van De Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/(...)kkenluider~a3847746/

Wat me vooral opvalt is dat de focus voornamelijk ligt op Falciani en niet zozeer op de praktijken zelf. Wat mij betreft neemt de EU hierin een voortrekkers rol om degene die belasting hebben ontweken achter tralies te krijgen.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_149509588
quote:

[..]

Ik vind ook dat ze die belastingopbrengsten beter kunnen uitgeven aan een taalcursus Nederlands voor jou. Dat zijn we gelukkig met elkaar eens.
pi_149509712
quote:
9s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:32 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik vind ook dat ze die belastingopbrengsten beter kunnen uitgeven aan een taalcursus Nederlands voor jou. Dat zijn we gelukkig met elkaar eens.
Oh krijgen we die weer, ten eerste ben ik prima in staat om foutloos te spellen, ben er alleen te makkelijk voor, daarnaast heb ik nooit mijn geld op hoeven houden voor een studiefinancieering, en jij?
pi_149509731
raptorix :')
pi_149509798
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh krijgen we die weer, ten eerste ben ik prima in staat om foutloos te spellen, ben er alleen te makkelijk voor, daarnaast heb ik nooit mijn geld op hoeven houden voor een studiefinancieering, en jij?
Je kan nergens te makkelijk voor zijn. Die uitdrukking bestaat niet. Ik houd nog steeds mijn handje op voor de studiefinanciering (met één e) maar ik ben dan ook niet tegen belastingen. Heel mijn studie draait om belastingen.
pi_149509831
http://www.ikclaimmijnnaam.nl

Misschien iets voor raptorix?
'And I called your name,
pi_149509837
quote:
9s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:38 schreef Travel. het volgende:

[..]

Je kan nergens te makkelijk voor zijn. Die uitdrukking bestaat niet. Ik houd nog steeds mijn handje op voor de studiefinanciering (met één e) maar ik ben dan ook niet tegen belastingen. Heel mijn studie draait om belastingen.
Ja en ik kan andere dingen weer heel goed, zaken die jij waarschijnlijk nooit zult leren of kunnen.
pi_149509861
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:39 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.ikclaimmijnnaam.nl

Misschien iets voor raptorix?
Nee hoor, ik heb geen groepjes nodig om me te laten horen.
pi_149509899
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en ik kan andere dingen weer heel goed, zaken die jij waarschijnlijk nooit zult leren of kunnen.
Dat geloof ik zeker. Het enige verschil is dat ik niet beweer dat ik die zaken kan, jij beweert wel dat je de basisregels van de Nederlandse taal beheerst.
pi_149509912
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat kan je eigenlijk heel goed?
pi_149509936
Misschien moeten we mensen wel ervoor laten kiezen geen belasting te betalen. Maar dan mogen ze ook geen gebruik meer maken van voorzieningen die door belastinggeld betaald zijn.
'And I called your name,
pi_149509969
quote:
9s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:41 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dat geloof ik zeker. Het enige verschil is dat ik niet beweer dat ik die zaken kan, jij beweert wel dat je de basisregels van de Nederlandse taal beheerst.
Het probleem is dat ik met dermate slechte grammatica ben opgevoed dat het me veel moeite kost om toe te passen, met andere woorden, ik moet er serieus over nadenken, en als het belangrijk is zoek ik het op, op een forum als hier tik ik gewoon zoals ik het in mijn hoofd heb, en dan lig ik van een foutje meer of minder niet wakker. Daarnaast kun je moeilijk stellen of iets correct Nederlands is zolang er niet 1 eens concessus is over juiste schrijfwijzes.
pi_149509987
quote:
9s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:41 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat kan je eigenlijk heel goed?
Complexe websites in elkaar sleutelen.
pi_149510012
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik met dermate slechte grammatica ben opgevoed dat het me veel moeite kost om toe te passen, met andere woorden, ik moet er serieus over nadenken, en als het belangrijk is zoek ik het op, op een forum als hier tik ik gewoon zoals ik het in mijn hoofd heb, en dan lig ik van een foutje meer of minder niet wakker. Daarnaast kun je moeilijk stellen of iets correct Nederlands is zolang er niet 1 eens concessus is over juiste schrijfwijzes.
Ik kan wel stellen dat jouw uitlatingen niet correct Nederlands zijn. Misschien had het onderwijs(betaald door belastingen) beter gemoeten?
pi_149510225
quote:
9s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:44 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik kan wel stellen dat jouw uitlatingen niet correct Nederlands zijn. Misschien had het onderwijs(betaald door belastingen) beter gemoeten?
Je begrijpt me anders prima, in die zin is mijn Nederlands dus geen enkel probleem.
pi_149510258
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je begrijpt me anders prima, in die zin is mijn Nederlands dus geen enkel probleem.
Uhm ik weet wat je zegt, begrijpen doe ik je zeer zeker niet. Zeker niet je achterlijke uitspraken over de Roverheid!@!@!!!
pi_149512536
quote:
9s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:51 schreef Travel. het volgende:

[..]

Uhm ik weet wat je zegt, begrijpen doe ik je zeer zeker niet. Zeker niet je achterlijke uitspraken over de Roverheid!@!@!!!
Laat me raden, je hebt nog niet gezien hoeveel belasting je betaalt over een winstdeling?
pi_149512540
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:18 schreef Individual het volgende:
Belastingontwijking is legaal. Dat het immoreel is doet niets af de legaliteit. Bijna niemand draagt vrijwillig meer af dan ze moeten, maar het zou niet mogelijk moeten zijn.
Vermogen wat je in het buitenland hebt staan moet je gewoon opgeven dus is het geen ontwijking maar keiharde fraude. :D
  maandag 9 februari 2015 @ 17:06:42 #64
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149512763
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vermogen wat je in het buitenland hebt staan moet je gewoon opgeven dus is het geen ontwijking maar keiharde fraude. :D
Er zijn best wat legale manieren om (veel) minder belasting te betalen over je vermogen.
reset
pi_149513256
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ga anders ff lekker huilen over de oneerlijke belastingen en grote boze gemene overheid in het libertarisme topic.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149513324
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Ga anders ff lekker huilen over de oneerlijke belastingen en grote boze gemene overheid in het libertarisme topic.
Ik huil niet, moet jij eens als prive persoon met gestolen informatie een rechtszaak beginnen, wedden dat je binnen no time in de boeien word geslagen vanwege heling?
pi_149513377
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik huil niet, moet jij eens als prive persoon met gestolen informatie een rechtszaak beginnen, wedden dat je binnen no time in de boeien word geslagen vanwege heling?
Heb het daar dan over. Want daar heb je imo een aardig punt.

Maar om dit topic nu weer te laten verzanden in het zoveelste zeiktopic over het nut en de legitimiteit van belastingen en de overheid ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_149513399
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Misschien moeten we mensen wel ervoor laten kiezen geen belasting te betalen. Maar dan mogen ze ook geen gebruik meer maken van voorzieningen die door belastinggeld betaald zijn.
Ja goed idee. Dan betaalt de bovenste 10% niks meer (want die kunnen het toch wel zelf rooien) en is de overige 90% de lul.

wat een voorstel weer :')
pi_149514158
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Heb het daar dan over. Want daar heb je imo een aardig punt.

Maar om dit topic nu weer te laten verzanden in het zoveelste zeiktopic over het nut en de legitimiteit van belastingen en de overheid ...
Ehm ik begon daar nu niet over, maar goed ontopic.
pi_149514285
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:24 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja goed idee. Dan betaalt de bovenste 10% niks meer (want die kunnen het toch wel zelf rooien) en is de overige 90% de lul.

wat een voorstel weer :')
Ze kunnen alleen geen gebruik meer maken van de wegen, riolering, etc.
'And I called your name,
  maandag 9 februari 2015 @ 19:29:18 #71
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_149517317
quote:
6s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Dat je woont in land A hoeft nog niet te betekenen dat je niet meer belastingplichtig bent in land B.
Als jij woont en werkt in Zwitserland, moet je in Zwitserland belasting betalen. Niet in Nederland, Duitsland of Spanje. Of doe je voor de zekerheid ook maar aangifte in Myanmar, Peru en Zuid-Sudan?

De enige uitzondering op de regel is de VS, die belasting eist van haar burgers in het buitenland. Maargoed, dat land heeft al bewezen zich niet veel aan te trekken van de soevereiniteit van andere staten.
pi_149524163
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Laat me raden, je hebt nog niet gezien hoeveel belasting je betaalt over een winstdeling?
Waarom ga je niet ergens anders wonen als het je niet bevalt?
pi_149524299
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:59 schreef Travel. het volgende:

[..]

Waarom ga je niet ergens anders wonen als het je niet bevalt?
Oh god, dat argument heb ik nog nooit gehoord, echt hoe simpel kun je zijn. Ik ga wel ergens anders wonen, mag ik mijn inleg even terug? Dus mijn premies, pensioen, en alles waar ik aan mee geinvesteerd heb?
pi_149524683
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh god, dat argument heb ik nog nooit gehoord, echt hoe simpel kun je zijn. Ik ga wel ergens anders wonen, mag ik mijn inleg even terug? Dus mijn premies, pensioen, en alles waar ik aan mee geinvesteerd heb?
Je bent een van de weinigen waar ik niet naast zou willen zitten met het kerstdiner
pi_149524711
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:10 schreef Travel. het volgende:

[..]

Je bent een van de weinigen waar ik niet naast zou willen zitten met het kerstdiner
Dat is dan jammer, ik sta toch bekend als een erg sociaal en vriendelijk persoon.
pi_149525248
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is dan jammer, ik sta toch bekend als een erg sociaal en vriendelijk persoon.
Serieus? Je lijkt mij oprecht een zeer moeilijk persoon.
pi_149525566
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:24 schreef Travel. het volgende:

[..]

Serieus? Je lijkt mij oprecht een zeer moeilijk persoon.
Moeilijk is wat anders dan onrechtvaardig lijkt me, daarnaast denk ik op een aantal zaken een behoorlijk goede bijdrage aan de maatschappij te leveren en te hebben geleverd.
pi_149526217
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Moeilijk is wat anders dan onrechtvaardig lijkt me, daarnaast denk ik op een aantal zaken een behoorlijk goede bijdrage aan de maatschappij te leveren en te hebben geleverd.
Je ziet belasting als onrechtvaardig blijkbaar. Mag ik vragen hoe je dan alles zou willen regelen?
pi_149527748
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:49 schreef Travel. het volgende:

[..]

Je ziet belasting als onrechtvaardig blijkbaar. Mag ik vragen hoe je dan alles zou willen regelen?
Dat je zoveel mogelijk betaalt voor gebruik, het is niet zo dat ik niet wil betalen, heel graag zelfs!
Simpel voorbeeld, als je gebruik maakt van wegen dan wel infrastructuur, dan kun je dat vrij direct doorbelasten naar de gebruikers, echter in Nederland trekt men ruim 5 keer zoveel geld bij automobilisten weg, dan dat er terug gaat naar infrastructuur (ik rij geen auto overigens).

Ander voorbeeld, iedereen in Nederland heeft recht op een AOW uitkering wanneer je de pensioenleeftijd bereikt, het vreemde is dat alleen werkende mensen deze "premie" hoeven te betalen, iemand die renteniert en dus nooit deze premie betaald heeft er gewoon recht op.

Ik snap terdege dat het gebruik voor sommige zaken lastig te bepalen is, bovendien zit je met bepaalde zaken met een bepaald solidariteitsstelsel waar je moeilijk omheen kunt.

Echter laten we eens in Nederland beginnen met de belangrijkste zaken, dan is het belastingstelsel al een stuk eerlijker.
pi_149528577
Of belasting wel of niet rechtvaardig is kan in het libertarisme topic lijkt me. Leuker om hier over deze zaak te praten. Nog een berichtje van het NRC:
http://www.nrcq.nl/2015/0(...)-praktijken-bij-hsbc
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_149528612
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat je zoveel mogelijk betaalt voor gebruik, het is niet zo dat ik niet wil betalen, heel graag zelfs!
Simpel voorbeeld, als je gebruik maakt van wegen dan wel infrastructuur, dan kun je dat vrij direct doorbelasten naar de gebruikers, echter in Nederland trekt men ruim 5 keer zoveel geld bij automobilisten weg, dan dat er terug gaat naar infrastructuur (ik rij geen auto overigens).

Ander voorbeeld, iedereen in Nederland heeft recht op een AOW uitkering wanneer je de pensioenleeftijd bereikt, het vreemde is dat alleen werkende mensen deze "premie" hoeven te betalen, iemand die renteniert en dus nooit deze premie betaald heeft er gewoon recht op.

Ik snap terdege dat het gebruik voor sommige zaken lastig te bepalen is, bovendien zit je met bepaalde zaken met een bepaald solidariteitsstelsel waar je moeilijk omheen kunt.

Echter laten we eens in Nederland beginnen met de belangrijkste zaken, dan is het belastingstelsel al een stuk eerlijker.
Onuitvoerbare plannen. Klinkt leuk maar onmogelijk
pi_149528648
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:47 schreef Travel. het volgende:

[..]

Onuitvoerbare plannen. Klinkt leuk maar onmogelijk
Ben jij het broertje van 99.999? Die antwoord namelijk altijd precies hetzelfde, en dood daarmee elke discussie, maar goed, als je drukker maakt over iemands spelling dan zinvol met argumenten te komen, dan is de discussie over.
pi_149529041
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ben jij het broertje van 99.999? Die antwoord namelijk altijd precies hetzelfde, en dood daarmee elke discussie, maar goed, als je drukker maakt over iemands spelling dan zinvol met argumenten te komen, dan is de discussie over.
Tja, het is gewoon een onuitvoerbaar plan. Dat weet je zelf ook. Maar op de foks is het leuk om altijd expres dwars te liggen. Ik ga daar niet meer op in.
pi_149529083
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:02 schreef Travel. het volgende:

[..]

Tja, het is gewoon een onuitvoerbaar plan. Dat weet je zelf ook. Maar op de foks is het leuk om altijd expres dwars te liggen. Ik ga daar niet meer op in.
Welk plan is onuitvoerbaar? Dat je er een zooitje van maakt door allerlei belastingen weer met totaal irrelevante zaken gaat dichten, of dat je mensen gewoon laat betalen voor waar ze gebruik van maken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Specularium op 10-02-2015 15:40:49 ]
pi_149529180
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Welk plan is onuitvoerbaar? Dat je er een zooitje van maakt door allerlei belastingen weer met totaal irrelevante zaken gaat dichten, of dat je mensen gewoon laat betalen voor waar ze gebruik van maken?
Bijvoorbeeld met die wegen. Wil je mensen ook laten betalen voor het lopen op de stoep?

[ Bericht 3% gewijzigd door Specularium op 10-02-2015 15:41:09 ]
pi_149529339
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:08 schreef Travel. het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld met die wegen. Wil je mensen ook laten betalen voor het lopen op de stoep?
Een stoep is typisch iets wat je bij de gemeentelijke belasting al betaald, nou ja jij waarschijnlijk niet.
pi_149529419
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een stoep is typisch iets wat je bij de gemeentelijke belasting al betaald, nou ja jij waarschijnlijk niet.
Een groot gedeelte van de inkomsten van de gemeente komt van de overheid he. Je kan je beter eerst verdiepen voor je van alles roept.
pi_149529456
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:20 schreef Travel. het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de inkomsten van de gemeente komt van de overheid he. Je kan je beter eerst verdiepen voor je van alles roept.
Dat kun je niet zo stellen, immers al het geld gaat op een grote hoop bij de gemeente, en die besteed het weer, het is niet zo dat men geld voor een stoep krijgt van de overheid.
pi_149529826
quote:

Nee, mensen pakken die belasting ontduiken. *O*
Ze zijn helaas nog niet gepakt maar dit geeft mooie aanknopingspunten voor justitie. Als de Nederlandse wetgeving je niet bevalt dan staat het je vrij om te emigreren en een andere nationaliteit te regelen zodat je de Nederlandse nationaliteit kan opzeggen. Als je dankzij Nederland zo welvarend ben geworden dan mag je ook wel wat terug doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149530077
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

wil je het ideologische of echte antwoord?

Ontmoedigen van schadelijke producten vs geld..
pi_149530080
Beetje jammer wel dat er mensen op staan die in zwitserland wonen...
pi_149530092
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 01:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

wil je het ideologische of echte antwoord?

Ontmoedigen van schadelijke producten vs geld..
Ontmoedigen van wat? Oud worden? Ik wil helemaal niet oud worden, bovendien is oud worden maar asociaal, je kost tyfus veel geld, en je beleefd er nauwelijks plezier aan.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 01:43:45 #94
111528 Viajero
Who dares wins
pi_149530187
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 01:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ontmoedigen van wat? Oud worden? Ik wil helemaal niet oud worden, bovendien is oud worden maar asociaal, je kost tyfus veel geld, en je beleefd er nauwelijks plezier aan.
Ik vraag me serieus af in wat voor soort omgeving jij bent opgegroeid.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_149530536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, mensen pakken die belasting ontduiken. *O*
Ze zijn helaas nog niet gepakt maar dit geeft mooie aanknopingspunten voor justitie. Als de Nederlandse wetgeving je niet bevalt dan staat het je vrij om te emigreren en een andere nationaliteit te regelen zodat je de Nederlandse nationaliteit kan opzeggen. Als je dankzij Nederland zo welvarend ben geworden dan mag je ook wel wat terug doen.
Als je desondanks Nederland welvarend bent geworden bedoel je? :')

Niet als dat betekent dat je de helft van je inkomsten en elk jaar 5% van je vermogen en daarna nog eens 21% btw, en dan nog eens accijnzen en dan nog eens 50% erfbelasting moet betalen :{w
Gelegaliseerde diefstal is het :r
-XOXO-
  dinsdag 10 februari 2015 @ 08:28:25 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149531362
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 05:09 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Niet als dat betekent dat je de helft van je inkomsten en elk jaar 5% van je vermogen en daarna nog eens 21% btw, en dan nog eens accijnzen en dan nog eens 50% erfbelasting moet betalen :{w
Uhh die getallen kloppen niet.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 08:39:22 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149531453
quote:

[..]

Voordeel is wel dat jij niet zoveel geld verdiend, dus waar je je druk om maakt weet ik niet.

En dat is nou eenmaal de prijs van het wonen in Nederland. Als je daar op tegen bent staat het je vrij om te verhuizen naar een ander land.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149531475
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Uhh die getallen kloppen niet.
Het is nog erger, reken maar eens uit hoeveel pakjes sigaretten je kunt kopen van 100 euro bruto loon.
pi_149531766
quote:

[..]

50% Erfbelasting? Dat is knap. 5% Vermogensbelasting? Dat is knap.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:08:25 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149531782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is nog erger, reken maar eens uit hoeveel pakjes sigaretten je kunt kopen van 100 euro bruto loon.
Moet ik dan rekening houden dat je met de auto naar de supermarkt rijd of niet :?

Maargoed, uitgaande dat je 100 euro op jaarbasis binnenkrijgt, dan kan je stellen dat bruto=netto, want belastingvrije voet. En dat een pakje peuken 6, 20 kost (prijs gevonden op internet)

100/6,20 is 16.13 pakjes sigaretten. ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')