Serieus? Je lijkt mij oprecht een zeer moeilijk persoon.quote:Op maandag 9 februari 2015 22:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, ik sta toch bekend als een erg sociaal en vriendelijk persoon.
Moeilijk is wat anders dan onrechtvaardig lijkt me, daarnaast denk ik op een aantal zaken een behoorlijk goede bijdrage aan de maatschappij te leveren en te hebben geleverd.quote:Op maandag 9 februari 2015 22:24 schreef Travel. het volgende:
[..]
Serieus? Je lijkt mij oprecht een zeer moeilijk persoon.
Je ziet belasting als onrechtvaardig blijkbaar. Mag ik vragen hoe je dan alles zou willen regelen?quote:Op maandag 9 februari 2015 22:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moeilijk is wat anders dan onrechtvaardig lijkt me, daarnaast denk ik op een aantal zaken een behoorlijk goede bijdrage aan de maatschappij te leveren en te hebben geleverd.
Dat je zoveel mogelijk betaalt voor gebruik, het is niet zo dat ik niet wil betalen, heel graag zelfs!quote:Op maandag 9 februari 2015 22:49 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je ziet belasting als onrechtvaardig blijkbaar. Mag ik vragen hoe je dan alles zou willen regelen?
Onuitvoerbare plannen. Klinkt leuk maar onmogelijkquote:Op maandag 9 februari 2015 23:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat je zoveel mogelijk betaalt voor gebruik, het is niet zo dat ik niet wil betalen, heel graag zelfs!
Simpel voorbeeld, als je gebruik maakt van wegen dan wel infrastructuur, dan kun je dat vrij direct doorbelasten naar de gebruikers, echter in Nederland trekt men ruim 5 keer zoveel geld bij automobilisten weg, dan dat er terug gaat naar infrastructuur (ik rij geen auto overigens).
Ander voorbeeld, iedereen in Nederland heeft recht op een AOW uitkering wanneer je de pensioenleeftijd bereikt, het vreemde is dat alleen werkende mensen deze "premie" hoeven te betalen, iemand die renteniert en dus nooit deze premie betaald heeft er gewoon recht op.
Ik snap terdege dat het gebruik voor sommige zaken lastig te bepalen is, bovendien zit je met bepaalde zaken met een bepaald solidariteitsstelsel waar je moeilijk omheen kunt.
Echter laten we eens in Nederland beginnen met de belangrijkste zaken, dan is het belastingstelsel al een stuk eerlijker.
Ben jij het broertje van 99.999? Die antwoord namelijk altijd precies hetzelfde, en dood daarmee elke discussie, maar goed, als je drukker maakt over iemands spelling dan zinvol met argumenten te komen, dan is de discussie over.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:47 schreef Travel. het volgende:
[..]
Onuitvoerbare plannen. Klinkt leuk maar onmogelijk
Tja, het is gewoon een onuitvoerbaar plan. Dat weet je zelf ook. Maar op de foks is het leuk om altijd expres dwars te liggen. Ik ga daar niet meer op in.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben jij het broertje van 99.999? Die antwoord namelijk altijd precies hetzelfde, en dood daarmee elke discussie, maar goed, als je drukker maakt over iemands spelling dan zinvol met argumenten te komen, dan is de discussie over.
Welk plan is onuitvoerbaar? Dat je er een zooitje van maakt door allerlei belastingen weer met totaal irrelevante zaken gaat dichten, of dat je mensen gewoon laat betalen voor waar ze gebruik van maken?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:02 schreef Travel. het volgende:
[..]
Tja, het is gewoon een onuitvoerbaar plan. Dat weet je zelf ook. Maar op de foks is het leuk om altijd expres dwars te liggen. Ik ga daar niet meer op in.
Bijvoorbeeld met die wegen. Wil je mensen ook laten betalen voor het lopen op de stoep?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Welk plan is onuitvoerbaar? Dat je er een zooitje van maakt door allerlei belastingen weer met totaal irrelevante zaken gaat dichten, of dat je mensen gewoon laat betalen voor waar ze gebruik van maken?
Een stoep is typisch iets wat je bij de gemeentelijke belasting al betaald, nou ja jij waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:08 schreef Travel. het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld met die wegen. Wil je mensen ook laten betalen voor het lopen op de stoep?
Een groot gedeelte van de inkomsten van de gemeente komt van de overheid he. Je kan je beter eerst verdiepen voor je van alles roept.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een stoep is typisch iets wat je bij de gemeentelijke belasting al betaald, nou ja jij waarschijnlijk niet.
Dat kun je niet zo stellen, immers al het geld gaat op een grote hoop bij de gemeente, en die besteed het weer, het is niet zo dat men geld voor een stoep krijgt van de overheid.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:20 schreef Travel. het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de inkomsten van de gemeente komt van de overheid he. Je kan je beter eerst verdiepen voor je van alles roept.
Nee, mensen pakken die belasting ontduiken.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:09 schreef datismijnmening het volgende:
Mensen pakken die zichzelf willen beschermen tegen overheidsdiefstal![]()
wil je het ideologische of echte antwoord?quote:Op maandag 9 februari 2015 08:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik betaal belasting, maar onder protest.
Maar je wilt dus suggereren dat ik belasting betaal om voorzieningen te betalen? WOW als dat eens waar zou zijn, leg me dan eens uit waarom er accijns op tabak zit?
Ontmoedigen van wat? Oud worden? Ik wil helemaal niet oud worden, bovendien is oud worden maar asociaal, je kost tyfus veel geld, en je beleefd er nauwelijks plezier aan.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 01:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
wil je het ideologische of echte antwoord?
Ontmoedigen van schadelijke producten vs geld..
Ik vraag me serieus af in wat voor soort omgeving jij bent opgegroeid.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 01:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ontmoedigen van wat? Oud worden? Ik wil helemaal niet oud worden, bovendien is oud worden maar asociaal, je kost tyfus veel geld, en je beleefd er nauwelijks plezier aan.
Als je desondanks Nederland welvarend bent geworden bedoel je?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, mensen pakken die belasting ontduiken.![]()
Ze zijn helaas nog niet gepakt maar dit geeft mooie aanknopingspunten voor justitie. Als de Nederlandse wetgeving je niet bevalt dan staat het je vrij om te emigreren en een andere nationaliteit te regelen zodat je de Nederlandse nationaliteit kan opzeggen. Als je dankzij Nederland zo welvarend ben geworden dan mag je ook wel wat terug doen.
Uhh die getallen kloppen niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 05:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als je desondanks Nederland welvarend bent geworden bedoel je?
Niet als dat betekent dat je de helft van je inkomsten en elk jaar 5% van je vermogen en daarna nog eens 21% btw, en dan nog eens accijnzen en dan nog eens 50% erfbelasting moet betalen![]()
Gelegaliseerde diefstal is het
Voordeel is wel dat jij niet zoveel geld verdiend, dus waar je je druk om maakt weet ik niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 05:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet als dat betekent dat je de helft van je inkomsten en elk jaar 5% van je vermogen en daarna nog eens 21% btw, en dan nog eens accijnzen en dan nog eens 50% erfbelasting moet betalen![]()
Het is nog erger, reken maar eens uit hoeveel pakjes sigaretten je kunt kopen van 100 euro bruto loon.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uhh die getallen kloppen niet.
50% Erfbelasting? Dat is knap. 5% Vermogensbelasting? Dat is knap.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 05:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Moet ik dan rekening houden dat je met de auto naar de supermarkt rijd of nietquote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is nog erger, reken maar eens uit hoeveel pakjes sigaretten je kunt kopen van 100 euro bruto loon.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |