van kankerstokjes... Echt slim ben je niet he?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 01:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ontmoedigen van wat? Oud worden? Ik wil helemaal niet oud worden, bovendien is oud worden maar asociaal, je kost tyfus veel geld, en je beleefd er nauwelijks plezier aan.
Het is wetenschappelijk bewezen dat rokers de gemeenschap minder geld kosten.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
van kankerstokjes... Echt slim ben je niet he?
Moest lachen.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef datismijnmening het volgende:
Nee het is zelfbescherming tegen de monopolies van de overheid
Nee. De getallen kloppen gewoon niet. Kijk het maar na.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is nog erger, reken maar eens uit hoeveel pakjes sigaretten je kunt kopen van 100 euro bruto loon.
AEX / accijnquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee. De getallen kloppen gewoon niet. Kijk het maar na.
Klopt. Maar dat vraag je niet. Je vraagt waarom accijns wordt geheven. Nou, daarom.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat rokers de gemeenschap minder geld kosten.
Accijns word geheven om de kas te spekken, anders kan men beter tabak verbieden.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat vraag je niet. Je vraagt waarom accijns wordt geheven. Nou, daarom.
Denk er eens wat langer over na hoe je dankzij Nederland welvarend hebt kunnen worden!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 05:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als je desondanks Nederland welvarend bent geworden bedoel je?
Hoezo hoog collegegeld? Voor het bedrag waar je in Nederland voor studeerd kan ik netaan een week cursus volgen, dus dat valt allemaal erg mee, bovendien als ik zo om me heen kijk hebben studenten het echt niet arm, het verbaast me bijvoorbeeld hoeveel studenten duur boodschappen doen, danwel kant en klaar broodjes kopen bij de bakker.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Denk er eens wat langer over na hoe je dankzij Nederland welvarend hebt kunnen worden!
Scholing, zorg en infrastructuur en zo. Het is jammer dat veel wat Nederland goed maakte steeds meer wordt afgebroken (zeer hoog collegegeld/lesgeld, eigen risico zorg) en dat Nederland hierdoor flink wat glans heeft verloren maar die Nederlanders die in Nederland zo welvarend zijn geworden hebben hier wel van geprofiteerd.
Het is maar zeer de vraag of dat jij een opleiding had kunnen afronden als jij bijv. in de USA zou zijn geboren. Zat voorbeelden van mensen die bijv. af moesten haken omdat hun moeder of vader ineens ernstig ziek werd of zoiets en die vervolgens 70-80 u/w werken om te overleven.
Top van de wereld! Slechts in een paar landen wordt een hoger collegegeld gevragd, die landen zijn vrijwel zonder uitzondering Engelstalig, allemaal voormalige koloniën van Engeland dus. Het is natuurlijk nogal onnozel om te vergelijken met die paar extreme landen waar je 10000-50000 Euro per jaar betaalt, dat is niet de norm!quote:
Er zijn naar mijn idee wel nog een paar goede opleidingen waarvoor ze de lat weinig hebben verlaagd maar verder ben ik dat met je eens.quote:Bovendien kun je afvragen of het onderwijs wel zo goed is in Nederland, als je de lat maar elke keer lager legt, dan haalt elke idioot wel zijn HBO diploma.
Wetenschappelijk en economie?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat rokers de gemeenschap minder geld kosten.
Wat was je reactie op mij, hij is verwijderdquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Accijns word geheven om de kas te spekken, anders kan men beter tabak verbieden.
Collegegeld kun je nauwelijks een goede indicator noemen aangezien er heel veel sprake is van directe en indirecte subsidie, maar goed er is niemand in Nederland die door financieele maileur niet in staat is om een studie te volgen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Top van de wereld! Slechts in een paar landen wordt een hoger collegegeld gevragd, die landen zijn vrijwel zonder uitzondering Engelstalig, allemaal voormalige koloniën van Engeland dus. Het is natuurlijk nogal onnozel om te vergelijken met die paar extreme landen waar je 10000-50000 Euro per jaar betaalt, dat is niet de norm!
[..]
Er zijn naar mijn idee wel nog een paar goede opleidingen waarvoor ze de lat weinig hebben verlaagd maar verder ben ik dat met je eens.
Fair enough, dan gaan we ook naar die andere zaken kijken. Als je puur kijkt naar subsidie (giften!) dan krijgt de student in het beste geval netto 400-500 Euro per maand (bijna 2000 vloeit immers weer direct terug naar diezelfde overheid) terwijl een kamertje al snel 350-400 euro per maand kost. De enige reden dat het nog te betalen is is dat je fors kan lenen en dat veel studenten een parttimeopleiding (officiëel een voltijdopleiding maar in de praktijk een milde studielast en een aantal jaren extra) volgen waardoor ze 20 u/w kunnen werken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Collegegeld kun je nauwelijks een goede indicator noemen aangezien er heel veel sprake is van directe en indirecte subsidie
Dat is helaas niet meer waar. Om te beginnen zijn er veel 30+-ers die niet meer een opleiding kunnen betalen, of dat ze dan wel of niet al een diploma van hoger onderwijs hebben is in dit verband niet relevant aangezien jij stelt dat iedereen kan studeren, dus ook 30+-ers. Iedereen kan van de overheid een grote som geld lenen om te studeren maar is dat wenselijk? Het antwoord is evident, nee.quote:maar goed er is niemand in Nederland die door financieele maileur niet in staat is om een studie te volgen.
Dat bepaal je zelf in belangrijke mate, tenzij je flink wat pech hebt. Ervan uitgaande dat jij onder oud 70+ verstaat, ik denk dan eerder aan 85+, rond die tijd mag het met de huidige stand van de techniek gedaan zijn met het leven (op een uitzondering na natuurlijk).quote:Op dinsdag 10 februari 2015 01:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ontmoedigen van wat? Oud worden? Ik wil helemaal niet oud worden, bovendien is oud worden maar asociaal, je kost tyfus veel geld, en je beleefd er nauwelijks plezier aan.
Ik hoef me niet zo heel veel zorgen te maken dat ik 70 word, die kans is wetenschappelijk nihil.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat bepaal je zelf in belangrijke mate, tenzij je flink wat pech hebt. Ervan uitgaande dat jij onder oud 70+ verstaat, ik denk dan eerder aan 85+, rond die tijd mag het met de huidige stand van de techniek gedaan zijn met het leven (op een uitzondering na natuurlijk).
Ik zal de laatste zijn die wil snijden in onderwijs en ik vind ook dat er een basiszorgstelsel beschikbaar moet zijn, maar alle sociale linkse hobby's als kunstsubsidie, asielzoekers, ontwikkelingshulp, karatelessen voor probleemkinderen etc. mogen wat mij betreft de deur uit. Moet je eens kijken hoe betaalbaar Nederland dan wordtquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Denk er eens wat langer over na hoe je dankzij Nederland welvarend hebt kunnen worden!
Scholing, zorg en infrastructuur en zo. Het is jammer dat veel wat Nederland goed maakte steeds meer wordt afgebroken (zeer hoog collegegeld/lesgeld, eigen risico zorg) en dat Nederland hierdoor flink wat glans heeft verloren maar die Nederlanders die in Nederland zo welvarend zijn geworden hebben hier wel van geprofiteerd.
Het is maar zeer de vraag of dat jij een opleiding had kunnen afronden als jij bijv. in de USA zou zijn geboren. Zat voorbeelden van mensen die bijv. af moesten haken omdat hun moeder of vader ineens ernstig ziek werd of zoiets en die vervolgens 70-80 u/w werken om te overleven.
Ja, er zijn mensen die het wel volledig op eigen kracht hebben gedaan, die uit een familie komen die generaties lang weinig pech heeft gehad etc.
Er zijn mensen die financiëel beter af zouden zijn geweest in een minder sociaal land. Dat is een kleine minderheid van de mensen en het heeft zoveel met geluk als met ijver te maken. Hoe dan ook is het voor alle lagen van een samenleving - arme en rijke mensen - beter als een samenleving 'sociaal' is, dat is een feit. http://www.ted.com/talks/richard_wilkinson?language=nl
Er zijn ook rechtse hobby's waar je in kan snijden. Zo is de HRA een hele dure rechtse hobby.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik zal de laatste zijn die wil snijden in onderwijs en ik vind ook dat er een basiszorgstelsel beschikbaar moet zijn, maar alle sociale linkse hobby's als kunstsubsidie, asielzoekers, ontwikkelingshulp, karatelessen voor probleemkinderen etc. mogen wat mij betreft de deur uit.
Of ze gaan ervan uit dat de lezer het verschil weet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af, waarom ben je als je geld in zwitserland hebt staan automatisch een belastingontduiker? Dit is namelijk wat deze prutsers melden.
Ik begrijp dat dit de echte ontduikers zijn niet de ontwijkers. Verwachten ze nog meer of is dit alles?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af, waarom ben je als je geld in zwitserland hebt staan automatisch een belastingontduiker? Dit is namelijk wat deze prutsers melden.
De meeste lezers loopt het bloed al door de ogen, ik voorspel dat 99.9% van deze rekeninghouders meer belasting zullen hebben betaald dan alle lezers bij elkaarquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of ze gaan ervan uit dat de lezer het verschil weet.
Ik moet de andere bestanden nog uploaden, moment.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit de echte ontduikers zijn niet de ontwijkers. Verwachten ze nog meer of is dit alles?
Dan zouden de journalisten niet alleen toegang moeten hebben tot de bank gegevens maar ook tot de belasting gegevens van al deze personen. Verder hoef je ook geen ontwijker te zijn om geld in Zwitserland te hebben staan.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit de echte ontduikers zijn niet de ontwijkers. Verwachten ze nog meer of is dit alles?
Ik vind het nogal riooljournalistiek eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meeste lezers loopt het bloed al door de ogen, ik voorspel dat 99.9% van deze rekeninghouders meer belasting zullen hebben betaald dan alle lezers bij elkaar
Belastingontwijking is gewoon legaal.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zouden de journalisten niet alleen toegang moeten hebben tot de bank gegevens maar ook tot de belasting gegevens van al deze personen. Verder hoef je ook geen ontwijker te zijn om geld in Zwitserland te hebben staan.
Wat betekent dat ze een veelvoud daarvan aan extra inkomsten hebben gekregen ten opzichte van alle lezers bij elkaar. Wat een prestatie dat je dan zoveel belasting betaalt.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meeste lezers loopt het bloed al door de ogen, ik voorspel dat 99.9% van deze rekeninghouders meer belasting zullen hebben betaald dan alle lezers bij elkaar
Bloed door de ogen lopen. Is dat een nieuw spreekwoord?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn post nietquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Belastingontwijking is gewoon legaal.
Jij haat echt de mensen die meer verdienen tot op het bot, niet?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat betekent dat ze een veelvoud daarvan aan extra inkomsten hebben gekregen ten opzichte van alle lezers bij elkaar. Wat een prestatie dat je dan zoveel belasting betaalt.
Nee, ik haat mensen die dankzij de maatschappij stinkend rijk zijn geworden en vervolgens diezelfde maatschappij laten stikken. Ik haat mensen die hun eigen extreme exhibitionistische (Kok) luxe belangrijker vinden dan wezenlijke zaken van vele andere mensen. Ik heb niets tegen Bill Gates. Nu ja, niets op het persoonlijke vlak. Over Microsoft ben ik minder te spreken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij haat echt de mensen die meer verdienen tot op het bot, niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |