abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149494145
quote:
SwissLeaks onthult belastingontduiking

Zo’n 140 journalisten uit verschillende landen hebben vanavond het onderzoeksdossier ‘SwissLeaks’ gepubliceerd. Naar analogie met LuxLeaks worden in SwissLeaks verschillende geheime bankdocumenten van HSBC Zwitserland gepubliceerd, waaruit een gigantische internationale belastingontduiking ter waarde van meer dan 180 miljard euro moet blijken. Het is nog niet duidelijk of er ook Belgische klanten bij SwissLeaks betrokken zijn.

In het dossier, dat door de Franse krant Le Monde aan het rollen werd gebracht, wordt een lijst van meer dan 100.000 internationale klanten van de Zwitserse bank gepubliceerd. Samen hebben deze internationale klanten ruim 100 miljard dollar bij HSBC Zwitserland staan.

SwissLeaks zou aantonen dat al deze internationale klanten samen voor meer dan 180 miljard euro aan belastingen hebben ontdoken in. De namen die voorkomen in SwissLeaks komen uit verschillende landen ter wereld. Zo staan er minstens 1.000 Indiêrs op de lijst van SwissLeaks.

VTM

quote:
The maximum amount of money associated with a client connected to Netherlands was $731.4M.
quote:
654 clients are associated with Netherlands. 46% have a Dutch passport or nationality
http://www.icij.org/project/swiss-leaks/explore-swiss-leaks-data

SPOILER: uitgebreid nieuwsartikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 09-02-2015 05:02:35 ]
pi_149494223
:r

Mensen pakken die zichzelf willen beschermen tegen overheidsdiefstal :') :r
-XOXO-
pi_149494368
Venezuela _O-
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet de gewone bevolking is die geld in Zwitserland heeft staan.
"iedereen is gelijk, maar de leiders van het land zijn een beetje méér gelijk en hebben hun persoonlijke (lees: weggesluisd overheidsgeld) vermogen in Zwitserland gestald". Oh, the irony :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 8 februari 2015 @ 23:12:29 #4
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_149494383
Mensen willen beschermen die de belasting ontduiken waardoor anderen meer moeten betalen :r
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_149494424
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:12 schreef PalmRoyale het volgende:
Mensen willen beschermen die de belasting ontduiken waardoor anderen meer moeten betalen :r
Overheden die er een potje van maken, 0% aansprakelijkheid hebben en de verantwoordelijkheid voor de shit die zij maken bij de belastingbetalende burgers neerleggen :r
-XOXO-
pi_149494641
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:13 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Overheden die er een potje van maken, 0% aansprakelijkheid hebben en de verantwoordelijkheid voor de shit die zij maken bij de belastingbetalende burgers neerleggen :r
Hee, kijk nou! Onderbuikgevoelens!
:')
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149494679
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:09 schreef datismijnmening het volgende:
:r

Mensen pakken die zichzelf willen beschermen tegen overheidsdiefstal :') :r
Belasting is diefstal, kortom belastingontduiking is gewoon een heldendaad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 8 februari 2015 @ 23:20:13 #8
434769 GokHoogte
Winner winner chicken dinner
pi_149494701
We worden genaait
pi_149494709
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hee, kijk nou! Onderbuikgevoelens!
:')
Kunnen we het aub niet over onderbuikgevoelens hebben? Ik zit al ruim een week aan de schijt :(
-XOXO-
pi_149494713
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:19 schreef raptorix het volgende:
Post doorgestuurd naar de Belastingdienst.
pi_149494732
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef datismijnmening het volgende:
Kunnen we het aub niet over onderbuikgevoelens hebben? Ik zit al ruim een week aan de schijt :(
Ah, vandaar dat er zoveel bagger uit je komt.
pi_149494738
quote:

[..]

Nee het is zelfbescherming tegen de monopolies van de overheid
-XOXO-
pi_149494887
Wat stond er in de OP?
pi_149494901

[ Bericht 45% gewijzigd door Houtenbeen op 08-02-2015 23:31:34 ]
pi_149494929
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat stond er in de OP?
Ik was de OP aan het aanvullen en nu kan ik het niet meer wijzigen :(
pi_149495190
quote:
SwissLeaks onthult belastingontduiking

Zo’n 140 journalisten uit verschillende landen hebben vanavond het onderzoeksdossier ‘SwissLeaks’ gepubliceerd. Naar analogie met LuxLeaks worden in SwissLeaks verschillende geheime bankdocumenten van HSBC Zwitserland gepubliceerd, waaruit een gigantische internationale belastingontduiking ter waarde van meer dan 180 miljard euro moet blijken. Het is nog niet duidelijk of er ook Belgische klanten bij SwissLeaks betrokken zijn.

In het dossier, dat door de Franse krant Le Monde aan het rollen werd gebracht, wordt een lijst van meer dan 100.000 internationale klanten van de Zwitserse bank gepubliceerd. Samen hebben deze internationale klanten ruim 100 miljard dollar bij HSBC Zwitserland staan.

SwissLeaks zou aantonen dat al deze internationale klanten samen voor meer dan 180 miljard euro aan belastingen hebben ontdoken in. De namen die voorkomen in SwissLeaks komen uit verschillende landen ter wereld. Zo staan er minstens 1.000 Indiêrs op de lijst van SwissLeaks.

VTM

quote:
The maximum amount of money associated with a client connected to Netherlands was $731.4M.
quote:
654 clients are associated with Netherlands. 46% have a Dutch passport or nationality
http://www.icij.org/project/swiss-leaks/explore-swiss-leaks-data

SPOILER: uitgebreid nieuwsartikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 februari 2015 @ 00:43:02 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_149497170
quote:

[..]

Landen zonder belasting doen het inderdaad beter. Somalië heft bijvoorbeeld geen belasting.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_149497283
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Landen zonder belasting doen het inderdaad beter. Somalië heft bijvoorbeeld geen belasting.
Mauritanië ook niet, daar is het leven echt fantastisch als je bij de 1% van het land hoort die dagelijks te vreten heeft.
pi_149498075
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:12 schreef PalmRoyale het volgende:
pi_149498136
Vooral de hoge klassering van België valt me op. Ik herinner me dat ik een paar jaar geleden een reportage op tv zag over de puinhoop bij de Belgische belastingdienst. Ik meen dat iets van 14 procent van de Belgische economie in het zwarte circuit zit.
pi_149498737
quote:

[..]

jij maakt van geen enkele maatschappelijke voorziening gebruik?
  maandag 9 februari 2015 @ 07:26:41 #22
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149498842
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Of Griekenland
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149499513
edit
pi_149499525
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 06:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jij maakt van geen enkele maatschappelijke voorziening gebruik?
Ik betaal belasting, maar onder protest.

Maar je wilt dus suggereren dat ik belasting betaal om voorzieningen te betalen? WOW als dat eens waar zou zijn, leg me dan eens uit waarom er accijns op tabak zit?
pi_149500310
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik betaal belasting, maar onder protest.

Maar je wilt dus suggereren dat ik belasting betaal om voorzieningen te betalen? WOW als dat eens waar zou zijn, leg me dan eens uit waarom er accijns op tabak zit?
Dus je maakt neem ik aan ook onder protest gebruik van riolering, straatverlichting, straten, (snel)wegen en dergelijke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')