Nee, ik betaal graag voor de zaken die ik gebruik, maar krijg ik nog antwoord op mijn vraag, of moet ik hem herhalen?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus je maakt neem ik aan ook onder protest gebruik van riolering, straatverlichting, straten, (snel)wegen en dergelijke?
Als je met je vraag wilt suggeren dat niet alle belastingen noodzakelijk zijn of dat een deel van het belastinggeld wordt uitgegeven aan onzindingen ben ik het volledig met je eens. Dat maakt belasting nog niet per definitie diefstal. Bovendien dwingt niemand jou om tabak te kopen en accijns te betalen.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, ik betaal graag voor de zaken die ik gebruik, maar krijg ik nog antwoord op mijn vraag, of moet ik hem herhalen?
En hoe zat dat ook alweer? Overheden kochten gestolen CD's met informatie over de rekeninghouders toch?quote:Op zondag 8 februari 2015 23:09 schreef datismijnmening het volgende:
Mensen pakken die zichzelf willen beschermen tegen overheidsdiefstal![]()
Dat is nog maar de vraag. Dat je woont in land A hoeft nog niet te betekenen dat je niet meer belastingplichtig bent in land B.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:44 schreef Heremeteit het volgende:
Veel mensen op de lijst wonen gewoon in Zwitserland. Ontduiken zij de Zwitserse belastingen door daar een rekening te hebben? Dacht het niet.
Niemand dwingt mij tabak te kopen, maar de overheid dwingt mij wel er 70% belasting over te betalen, als ik dat bij mijn buurman doe sta ik morgen voor de rechtbank vanwegen afpersing.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je met je vraag wilt suggeren dat niet alle belastingen noodzakelijk zijn of dat een deel van het belastinggeld wordt uitgegeven aan onzindingen ben ik het volledig met je eens. Dat maakt belasting nog niet per definitie diefstal. Bovendien dwingt niemand jou om tabak te kopen en accijns te betalen.
quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niemand dwingt mij tabak te kopen, maar de overheid dwingt mij wel er 70% belasting over te betalen, als ik dat bij mijn buurman doe sta ik morgen voor de rechtbank vanwegen afpersing.
Wat een onzin zeg.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niemand dwingt mij tabak te kopen, maar de overheid dwingt mij wel er 70% belasting over te betalen, als ik dat bij mijn buurman doe sta ik morgen voor de rechtbank vanwegen afpersing.
Ja want de sigarenboer steekt die 3,50 in zijn zak denk je?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:50 schreef cheese. het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.
Als jij iets aan je buurman verkoopt met een waarde van 5 euro en je vraagt ¤8,50 gaat er niemand je voor de rechtbank zetten hoor.
Dat zou heel goed kunnen. Enkele weken geleden zag ik een reportage over de witte kassa discussie die momenteel gevoerd wordt in België. Daarin kwam ook de gehele economie in sprake en men noemde toen een percentage van minstens 10% van de gehele economie.quote:Op maandag 9 februari 2015 02:54 schreef Elfletterig het volgende:
Vooral de hoge klassering van België valt me op. Ik herinner me dat ik een paar jaar geleden een reportage op tv zag over de puinhoop bij de Belgische belastingdienst. Ik meen dat iets van 14 procent van de Belgische economie in het zwarte circuit zit.
Ja man en een gevangenisstraf is gewoon ontvoering!!!quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ssssssst!quote:Op maandag 9 februari 2015 12:36 schreef Confetti het volgende:
Moet je eens opletten hoe dit wordt doodgezwegen door de media en politiek. Geen ophef, geen kamervragen, geen spoeddebat.
Niets.
De term belastingontwijking is een eufemistische term welke door mensen zonder moraal gebruikt worden om maar zogenaamd legaal roofbouw te plegen op de maatschappij.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:40 schreef Individual het volgende:
Belastingontduiking is zo dom. Belastingontwijking is legaal.
Voor de mensen die geen belasting willen betalen: Aan het sparen voor je 4x4 en de muur om je huis?
Probeer jij maar belasting niet te betalen, het gevolg zal zijn dat je uiteindelijk door gewapende personen uit je wonen word je gehaald.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja man en een gevangenisstraf is gewoon ontvoering!!!
Echt de logica weer
Yep met getrokken pistolen ook nog.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Probeer jij maar belasting niet te betalen, het gevolg zal zijn dat je uiteindelijk door gewapende personen uit je wonen word je gehaald.
Belastingontwijking is legaal. Dat het immoreel is doet niets af de legaliteit. Bijna niemand draagt vrijwillig meer af dan ze moeten, maar het zou niet mogelijk moeten zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De term belastingontwijking is een eufemistische term welke door mensen zonder moraal gebruikt worden om maar zogenaamd legaal roofbouw te plegen op de maatschappij.
Wat dacht je dan? Dat ze zeggen, komt wel een keer? Nee hoor, ze leggen eerst beslag op je loon en je woning, en als je daar niet uit wilt zullen ze je er door politie uit laten kegelen.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:14 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Yep met getrokken pistolen ook nog.
Niet betalen van belastingen is een crime in NL.
Ik vind ook dat ze die belastingopbrengsten beter kunnen uitgeven aan een taalcursus Nederlands voor jou. Dat zijn we gelukkig met elkaar eens.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh krijgen we die weer, ten eerste ben ik prima in staat om foutloos te spellen, ben er alleen te makkelijk voor, daarnaast heb ik nooit mijn geld op hoeven houden voor een studiefinancieering, en jij?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:32 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ze die belastingopbrengsten beter kunnen uitgeven aan een taalcursus Nederlands voor jou. Dat zijn we gelukkig met elkaar eens.
Je kan nergens te makkelijk voor zijn. Die uitdrukking bestaat niet. Ik houd nog steeds mijn handje op voor de studiefinanciering (met één e) maar ik ben dan ook niet tegen belastingen. Heel mijn studie draait om belastingen.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh krijgen we die weer, ten eerste ben ik prima in staat om foutloos te spellen, ben er alleen te makkelijk voor, daarnaast heb ik nooit mijn geld op hoeven houden voor een studiefinancieering, en jij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |