Wat wil je dan precies beschermen? Het is nogal een vage doelstelling.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou dat kan dus niet omdat we met deze dienstplicht iets trachten te beschermen wat direct verband heeft met nationale principes. Dat heb ik al uitgelegd, je bent er niet mee eens, dat mag.
Maar je levert de maatschappij daadwerkelijk een dienst.quote:En dan behartig je slechts een sector terwijl je met die dienstplicht veel breder te werk gaat.
Dat het bij OWS werkt wil nog niet zeggen dat voor deze veel grotere zaak een mogelijk verdienmodel is.quote:Die ontbreekt evenmin, ten minste dat werd ook gezegd over ontwikkelingssamenwerking, PPP's blijken anders vrij aardig te werken kijkend naar hoe bijvoorbeeld PwC dit aanprijst steeds vaker.
Net geloofde je nog wel in normen en waarden, dus ik neem aan dat je wel gelooft in normen maar dat je meent dat er ook verschillen zijn, dat gesprek was net nog dus relevant te noemen nu dus ook mag ik hopen enigszinsquote:Op zondag 8 februari 2015 23:16 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ja maar dan kom je al op meerdere heikele punten: Ik geloof niet in normen en waarden, dus dat gesprek is in mijn wereld al niet interessant(verleden tijd geneuzel). En dat werken aan een eerlijke samenleving wil ik best doen, maar dan op wereldbasis. En niet weer alleen Europa, of NL, of het Westen, of de Benelux.
Hahaha, leuk, maar conservatisme is de sociale kanker van de moderne democratie die alle vooruitgang remt omdat normen/waarden/religie/traditie. En bureaucratie is de uitzaaiing van die kanker.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Integendeel, conservatieve sentimenten bevorderen juist meer slagkracht in de samenleving omdat het de drang opwerkt om deze te willen beschermen of terug te krijgen waar nodig, het zijn juist de kosmopolitische krachten, die Nederland niet meer als werkend geheel zien en menen dat wij als land geen vuist meer kunnen maken in de wereld, die Nederland tegenhouden. Bureaucratie is niet zo zeer een probleem, de consumptiemaatschappij is dat wel degelijk maar vooral omdat deze individualisme versterkt en andersom dus, jongeren met elkaar laten omgaan, deze groepsprocessen uitwerken binnen een samenleving, zorgen er in ieder geval voor dat tot belangrijk niveau er beter gemobiliseerd wordt, tevens individualisering enigszins wordt gekeerd, dat is ontzettend relevant te noemen. Zonder deze mobilisering, zonder een visie voor Nederlanders als geheel, zal Mars nog heel ver weg zijn, tenzij we graag willen dat China of Rusland als eerste naar Mars gaat, ons doel zou moeten zijn dit zelf tot stand te kunnen brengen, niet afwachten wat de grote mogendheden doen, ook zelf initiatief te durven nemen.
Integendeel, overigens denk ik in termen van nationaal en in termen van beschaving, maar jouw vorm van pacifisme heeft net wat te veel kwalijke gevolgenquote:Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Tja, en zo lang jij nog zo klein denkt als "nationaal" heeft plannen naar de toekomst geen zin
Ik geloof wel dat ze bestaan, want da's een feit. maar ik geloof niet dat mensen er ooit iets aan hebben gehad. Normen en Waarden zijn overblijfselen vanuit de RK-Kerk die bestaan om mensen in een bepaald keurslijf te houden.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Net geloofde je nog wel in normen en waarden, dus ik neem aan dat je wel gelooft in normen maar dat je meent dat er ook verschillen zijn, dat gesprek was net nog dus relevant te noemen nu dus ook mag ik hopen enigszins![]()
. In ieder geval ben ik zeer benieuwd wat jij op wereldniveau tracht te doen, wat dat betreft sta je aardig alleen, de Clash Of Civilizations heeft het hoogtepunt nog lang maar dan ook lang niet bereikt om het kort te zeggen
![]()
. Je geeft op jouw manier te veel ruimte voor machtsblokken die op een heel andere manier de globale machtsorde willen indelen.
Het kan onder nieuw bestuur nooit slechter worden dan die bende die we er nu van gemaakt hebbenquote:Op zondag 8 februari 2015 23:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Integendeel, overigens denk ik in termen van nationaal en in termen van beschaving, maar jouw vorm van pacifisme heeft net wat te veel kwalijke gevolgen![]()
.
De Nederlandse samenleving dus.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat wil je dan precies beschermen? Het is nogal een vage doelstelling.
Alsof het klaarmaken van jongeren voor de toekomst, hen die vaardigheden bijbrengen, geen maatschappelijke dienst is. Dat is het dus wel degelijk, maar daarover verschillen we kennelijk van mening enigszins, maar succes met een baan zoeken als er bijna geen banen zijn dusquote:Maar je levert de maatschappij daadwerkelijk een dienst.
En die overige jongeren kunnen beter gewoon een baan gaan zoeken en hun eigen broek ophouden in plaats van een half jaar op kosten van de staat leven.
Mocht je het niet hebben gelezen, PPP's komen niet vooruit uit OWS maar komen juist voort op al bestaande samenwerkingsverbanden tussen private en publieke (en andere) instellingen, het werkt dus al ook voor een sector die eerst als weinig winstgevend werd gezien voor bedrijven en de overheden bijvoorbeeld.quote:Dat het bij OWS werkt wil nog niet zeggen dat voor deze veel grotere zaak een mogelijk verdienmodel is.
Zolang er voor dit geval geen onderbouwd verdienmodel is dan is het gewoon kapitaalvernietiging.
Wat betreft jouw beweringen onzin, maar hoe dan ook denk ik dat onze beide standpunten duidelijk zijn, misschien dat het beter even kunnen laten tot dienstplicht daadwerkelijk dichterbij komtquote:Op zondag 8 februari 2015 23:23 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Hahaha, leuk, maar conservatisme is de sociale kanker van de moderne democratie die alle vooruitgang remt omdat normen/waarden/religie/traditie. En bureaucratie is de uitzaaiing van die kanker.
Oh, en Mars One is van oorsprong Nederlands.
Maar dus wel onder een nieuw bestuur dat een gevolg is van de herinvoering van de dienstplichtquote:Op zondag 8 februari 2015 23:29 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Het kan onder nieuw bestuur nooit slechter worden dan die bende die we er nu van gemaakt hebben
Dat is dus een vrij vage doelstelling voor een zodanig grote en ingrijpende investering.quote:
Tja na de dienstplicht moeten ze net zo goed een baan zoeken dus waarom doen ze dat dan meteen.quote:Alsof het klaarmaken van jongeren voor de toekomst, hen die vaardigheden bijbrengen, geen maatschappelijke dienst is. Dat is het dus wel degelijk, maar daarover verschillen we kennelijk van mening enigszins, maar succes met een baan zoeken als er bijna geen banen zijn dus![]()
. Die zelfverantwoordelijkheid die jij nu gebruikt is het simpelweg in de steek laten van de Nederlandse burger en het verzwakken van de samenleving als geheel.
Wat voor OWS werkt hoeft niet per definitie voor iets anders te werken. Iedere business case is er een op zich.quote:Mocht je het niet hebben gelezen, PPP's komen niet vooruit uit OWS maar komen juist voort op al bestaande samenwerkingsverbanden tussen private en publieke (en andere) instellingen, het werkt dus al ook voor een sector die eerst als weinig winstgevend werd gezien voor bedrijven en de overheden bijvoorbeeld.
Waar slaat dat op haha, natuurlijk hebben we er iets aan gehad en natuurlijk geloof je dat ook, dat je bijvoorbeeld om jouw omgeving geeft en verantwoordelijkheid voelt, jouw direct omgeving dus, komt al voort uit normen en waarden. Dankzij religieuze instituties zijn normen en waarden op bepaalde wijze gecodificeerd, is er meer omheen ontwikkeld met veel progressie en ontwikkeling als gevolg, maar er zijn universele normen en waarden die voor iedereen gelden alleen ligt het dus aan culturen of andere groepen hoe deze worden geïnterpreteerd al dan niet uitgewerkt dus zeer interessant. Jouw houding zorgt voor een bepaalde passiviteit bij de bevolking, terwijl heel veel andere landen en groepen mensen er niet op die manier in staan, zij zullen gebruik maken van die zwakte om hun eigen belangen te behartigen ten koste van die van ons dus waarschijnlijk dat is gevaarlijk te noemen zo.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:27 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat ze bestaan, want da's een feit. maar ik geloof niet dat mensen er ooit iets aan hebben gehad. Normen en Waarden zijn overblijfselen vanuit de RK-Kerk die bestaan om mensen in een bepaald keurslijf te houden.
Ik geef ruimte aan machtsblokken die op hele andere manier de globale machtsorde willen indelen? Wat dan?
Volgens mij ben ik hierboven veelvuldig vrij specifiek geweest het lijkt me vrij onnodig om telkens in herhaling te vallen.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is dus een vrij vage doelstelling voor een zodanig grote en ingrijpende investering.
Nou volgens mij is de werkeloosheid onder jongeren al groter dan 10% dus dat lijkt me onzinnig wat je zegt. Je hebt een te geïdealiseerd beeld van de samenleving, er zijn te veel jongeren die niet weten wat ze moeten doen, die weinig contact hebben met de samenleving omdat de traditionele maatschappelijke groepen kapot zijn gemaakt. Dat is absoluut geen verspilling van kapitaal op welke manier dan ook dus.quote:Tja na de dienstplicht moeten ze net zo goed een baan zoeken dus waarom doen ze dat dan meteen.
En minstens 90% van de jongeren rolt gewoon moeiteloos door school en studie naar werk. Voor hen is dienstplicht volstrekt overbodig en verspilling van kapitaal.
Zoals ik al zei komen dus de PPP's niet voort uit OWS maar is het een voorbeeld waar het ook heeft gewerkt. Maar het is in ieder geval succesvol genoeg om serieus te nemen.quote:Wat voor OWS werkt hoeft niet per definitie voor iets anders te werken. Iedere business case is er een op zich.
Goed laat het 85% zijn.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:40 schreef DeParo het volgende:
Nou volgens mij is de werkeloosheid onder jongeren al groter dan 10% dus dat lijkt me onzinnig wat je zegt. Je hebt een te geïdealiseerd beeld van de samenleving, er zijn te veel jongeren die niet weten wat ze moeten doen, die weinig contact hebben met de samenleving omdat de traditionele maatschappelijke groepen kapot zijn gemaakt. Dat is absoluut geen verspilling van kapitaal op welke manier dan ook dus.
PPP's kunnen best succesvol zijn maar dan moet je dus wel een goede businesscase hebben. Daar vraag ik steeds naar maar het antwoord blijft uit. Nu herhaal je steeds dat PPP's kunnen werken maar er ontbreekt de onderbouwing voor dit specifieke plan.quote:Zoals ik al zei komen dus de PPP's niet voort uit OWS maar is het een voorbeeld waar het ook heeft gewerkt. Maar het is in ieder geval succesvol genoeg om serieus te nemen.
Prima, maar dat hoeft geen defensietaak te zijn.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:42 schreef Rica het volgende:
Sowieso moeten ze alle schoolgaande en studerende jongeren, of schoolverlaters die al werken en meedraaien in de maatschappij allemaal fijn met rust laten.
Het enige nut zie ik voor ontspoorde jongeren die je met wat structuur en een doel in hun leven net binnenboord kunt houden. Alleen dan geen dienstplicht maar een soort internaat oid waar je ze een jaartje al dan niet vrijwillig naartoe stuurt.
Nee zou het ook niet moeten zijn imo.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Prima, maar dat hoeft geen defensietaak te zijn.
Nou, wellicht zelfs nog wat meer werkelozen dan je nu suggereert en jongeren die van studie naar studie hoppen of in deze fase zitten worden niet meegerekend, of jongeren met lamlendige baantjes die ze moeten nemen om enigszins rond te komen, hoe dan ook gaat het mij vooral om jongeren meer maatschappelijk bewust te maken, meer nuttige verantwoordelijkheidservaringen te geven, het is nogmaals niet een kwestie van een enkele sector stimuleren, het is een kwestie van een dusdanige impuls te geven aan de samenleving zodat je een veel bredere ontwikkeling en progressie tot stand brengt. Het is geen kwestie van kortetermijnpolitiek waarmee slechts een punt wordt verbeterd. Het gaat erom een veel groter langetermijnbeleid en dusdanige gevolgen tot stand te brengen op deze manier zo.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed laat het 85% zijn.
Maar als je wat voor die werkloze jongeren wilt doen kun je het geld beter inzetten op werkgelegenheid voor hen en niet voor het van hun werk houden van jongeren die het prima zelf kunnen.
Jij verwacht telkens één of meer cases dus, maar als maatregel staan PPP's op zichzelf, er zijn ongetwijfeld talloze voorbeelden te bedenken waarbij nadelen zijn maar ook voordelen maar het gaat om het principe, of de maatregel, die op zichzelf staat, het is een voorstel voor een maatregel die wellicht zou kunnen werken, dat dient echter in de praktijk uitgewerkt te worden maar nogmaals een waarschijnlijk gevolg zal zijn dat Nederland ook wat protectionistischer wordt.quote:PPP's kunnen best succesvol zijn maar dan moet je dus wel een goede businesscase hebben. Daar vraag ik steeds naar maar het antwoord blijft uit. Nu herhaal je steeds dat PPP's kunnen werken maar er ontbreekt de onderbouwing voor dit specifieke plan.
Krijgen die jongeren die voor IS willen vechten tenminste een goede opleiding voordat ze vertrekken.quote:"De militaire opleving van Rusland en de terroristische dreiging van IS tonen aan dat Nederland serieus werk moet maken van het op orde brengen van de krijgsmacht." Van Klaveren
Ja maar tot welke leeftijd. Bijvoorbeeld ik ben 24, ontspring ik dan de dans? Of zou het dan bijv 18 tot 45 zijn zoals vroeger.. Want als dat zo is ligt dus heel werkend nederland op zijn gat.quote:Op maandag 9 februari 2015 22:34 schreef sp3c het volgende:
gewoon vanaf rond je 18de ofzo net als overal, en dan nog niet iedereen want dat zijn er wel heel erg veel
rond de 18, jij bent te oudquote:Op maandag 9 februari 2015 22:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja maar tot welke leeftijd. Bijvoorbeeld ik ben 24, ontspring ik dan de dans? Of zou het dan bijv 18 tot 45 zijn zoals vroeger.. Want als dat zo is ligt dus heel werkend nederland op zijn gat.
Alleen voor vakantie, en nu? Moet ik het leger in? Flikker op.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je de intentie hebt om nooit meer naar Nederland terug te keren kan dat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |