twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 12:46:20LAVROV: "There was no referendum in Kosovo, there was no referendum on Berlin Wall." Audience roars.http://t.co/j5ivCiqyvQ - @Hromadske reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 13:13:19Crowd laughs out loud when Lavrov quotes the UN Charter's call for respect for sovereignty and territorial integrity. #MSC2015 - @joshrogin reageer retweet
twitter:MichaelPistecky twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 13:18:51Duma-member now says that Russia stands for European values: democracy, rule of law and human rights. Audience now starts leaving. #MSC15 reageer retweet
twitter:MunSecConf twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 12:17:58Joffe to Lavrov: I understand your problems with the US. Why do you make #Ukraine pay for it? #MSC2015 reageer retweet
twitter:dw_english twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 11:26:44Merkel "can't imagine a Ukrainian army armed in a way to make Putin think he could loose against it" #MSC2015 reageer retweet
twitter:thousandfriend twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 13:28:54Graham calls Kosochev's statements "garbage" - temperature elevating in Munich over #Ukraine. #MSC2015 reageer retweet
Dit dus...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:39 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat lieden als McCain en Biden juist claimen voor meer escalatie als oplossing. En ook hier lees ik vaak dat 'we' die Russen maar eens een onverholen lesje moeten lezen, omdat ze anders bij wijze van spreken morgen in onze achtertuin staan. Overigens denk ik dat het een volslagen misvatting is dat je daarmee je machtspositie zou verbeteren. Zeker niet de EU. En kennelijk hebben Merkel en Hollande dat onderhand door, waarvoor hulde.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:10 schreef ZOA het volgende:
Om de zoveel weken komt Jatsenjoek weer bedelen om een paar miljard euro a la Griekenland wat rechtstreeks doorgestuurd wordt naar Rusland en dat gaat de aankomende 10 jaar nog wel door.
Alles waar de EU/VS zo rijkhalzend naar uitkeken zoals Krim met daarbij Sevestapol en Oost Oekraine met een bult aan schaliegas is buiten bereik en alleen een 'full scale war' kan dat veranderen.
Clown is het ook.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:50 schreef Nintex het volgende:
Crowd laughs out loud when Lavrov quotes the UN Charter's call for respect for sovereignty and territorial integrity.
Inderdaad. Het is weer tijd voor wat ouderwetse USSR - VS rivaliteit!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Beter geven we gewoon alle landen ten oosten van Duitsland terug aan de Russen.
Ook weer zo inhoudelijk.quote:
Het is toch ook zo. Zelfde is van toepassing als een willekeurig nato land dat zegt, want die hebben ook nogal de neiging hun neus in andermans zaken (landen) te steken.quote:
Walgelijke mensenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:11 schreef JCats het volgende:
[..]
Ook weer zo inhoudelijk.
En wat vind je van Kerry? en van McCain?
Jij als rasechte Arier heb dat niet....quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:14 schreef Voorschrift het volgende:
Lekker boeiend die Slavische volkeren die elkaar weer voor de zoveelste keer naar 't hoofd staan.
Gaap.
Ik heb vooralsnog de Volksrepubliek Holland niet uitgeroepen nee.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:16 schreef ZOA het volgende:
[..]
Jij als rasechte Arier heb dat niet....
Dan moet je ook eerst Willem van de troon stoten...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb vooralsnog de Volksrepubliek Holland niet uitgeroepen nee.
Waarom zou ik.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:18 schreef ZOA het volgende:
[..]
Dan moet je ook eerst Willem van de troon stoten...
Dat lijkt maar zo....quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou ik.
Hier in West-Europa zijn we wat verder dan die graanboeren in de Oost die elkaar met Borsj bestoken.
Vooralsnog zie ik hier vooral discussie over vrije zorgkeuze, daar zie ik ze in de modder in bussen uit de jaren '70 wegrijden voor artillerie. Maar als 't maar zo lijkt dan oke.quote:
McCain is een prima kerel, die op komt voor de patriottistisch belang. In Arizona(volgens mijn familie aldaar)zijn ze laaiend enthousiast over deze man.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:11 schreef JCats het volgende:
[..]
Ook weer zo inhoudelijk.
En wat vind je van Kerry? en van McCain?
Vooralsnog is dat maar een hele kleine oppervlakte voor alles wat slavisch is.. en buiten die kleine oppervlakte schieten ze niet op de bus en heb je ook niet perse een persoonsregistratie, een OVkaart en andere mallotige toestanden nodig om met de bus te reizenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vooralsnog zie ik hier vooral discussie over vrije zorgkeuze, daar zie ik ze in de modder in bussen uit de jaren '70 wegrijden voor artillerie. Maar als 't maar zo lijkt dan oke.
De claim van mensen die voor bewapening van Oekraine pleiten, doen dat met een ander argument. Zij claimen dat het versterken van het Oekrainse leger de tegenpartij naar de onderhandeling tafel dwingt, zodra er militair voor hen niets meer te winnen valt. Ziedaar de goede bedoelingen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:39 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat lieden als McCain en Biden juist claimen voor meer escalatie als oplossing. En ook hier lees ik vaak dat 'we' die Russen maar eens een onverholen lesje moeten lezen, omdat ze anders bij wijze van spreken morgen in onze achtertuin staan. Overigens denk ik dat het een volslagen misvatting is dat je daarmee je machtspositie zou verbeteren. Zeker niet de EU. En kennelijk hebben Merkel en Hollande dat onderhand door, waarvoor hulde.
Een failliet land wapens leveren. Dan moet dat wel gratis gaan. Daarbij geeft het de Russen weer de mogelijkheid om verder door te stoten en ook meer geavanceerde wapens in te zetten. Het lijkt me niet dat je de Russen daarmee naar de onderhandelingstafel gaat krijgen. Sterker nog: het bevestigd de proxy war tussen de VS en Rusland.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De claim van mensen die voor bewapening van Oekraine pleiten, doen dat met een ander argument. Zij claimen dat het versterken van het Oekrainse leger de tegenpartij naar de onderhandeling tafel dwingt, zodra er militair voor hen niets meer te winnen valt. Ziedaar de goede bedoelingen.
Hoe haal je de interpretatie afhankelijkheid uit het oordeel?
Om de een of andere mallotige reden heb ik toch liever een OV-chipkaart dan de situatie daar.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:26 schreef ZOA het volgende:
[..]
Vooralsnog is dat maar een hele kleine oppervlakte voor alles wat slavisch is.. en buiten die kleine oppervlakte schieten ze niet op de bus en heb je ook niet perse een persoonsregistratie, een OVkaart en andere mallotige toestanden nodig om met de bus te reizen
Ja... 'ieder zijn ding' .. dachten maar meer mensen zoquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Om de een of andere mallotige reden heb ik toch liever een OV-chipkaart dan de situatie daar.
Maar ieder z'n ding.
Wat houdt je tegen die kant op te gaan dan? Genoeg lege woningen daar nu hoor.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:33 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ja... 'ieder zijn ding' .. dachten maar meer mensen zo
Ik woon er...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen die kant op te gaan dan? Genoeg lege woningen daar nu hoor.
Nou succes in het paradijs dan.quote:
De rebellen betalen Rusland evenmin voor hun wapens.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een failliet land wapens leveren. Dan moet dat wel gratis gaan.
Tit for tat, Rusland heeft niet het alleen recht zijn zin door te drijven. De resulterende escalatie pleit voor geen van beide zijden.quote:Daarbij geeft het de Russen weer de mogelijkheid om verder door te stoten en ook meer geavanceerde wapens in te zetten. Het lijkt me niet dat je de Russen daarmee naar de onderhandelingstafel gaat krijgen.
Nee, het creeert een proxy oorlog.quote:Sterker nog: het bevestigd de proxy war tussen de VS en Rusland.
die illusie heb ik niet... evenmin van NL,VS,Rusland of welk land dan ook..maar ik woon best prettigquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou succes in het paradijs dan.
Eigendom.. een onbekend iets in NL... wel zeggen dat het van jou is maar ondertussen is het van de bankquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:40 schreef arjan1112 het volgende:
huur 50,- pakje peuken 1,- biertje 50 cent ?
Eigendom.. een onbekend iets in OEK... wel zeggen dat het van jou is maar ondertussen vliegen de bommen om je hoofd van de Russen en is het kaputt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:41 schreef ZOA het volgende:
[..]
Eigendom.. een onbekend iets in NL... wel zeggen dat het van jou is maar ondertussen is het van de bank
Uiteindelijk is de dialoog zoals Merkel en Hollande dat alsnog probeert de beste oplossing. Je moet ervan uit gaan dat die rebellen het Oosten nooit zullen opgeven. En als het al onder Kiev zou gaan vallen dan zal er voor zeer lange tijd onrust plaats vinden waar je niets aan hebt. Zeker als EU(dat gaat een leuke duit kosten). Duitsland en Frankrijk hebben zeer grote belangen in Rusland ook al ontkent men dit in het forum maar al te vaak.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:35 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De rebellen betalen Rusland evenmin voor hun wapens.
[..]
Tit for tat, Rusland heeft niet het alleen recht zijn zin door te drijven. De resulterende escalatie pleit voor geen van beide zijden.
[..]
Nee, het creeert een proxy oorlog.
Zo zie je maar, dat de interpretatie ruimte groot genoeg is om tegengestelde conclusies te kunnen trekken.
Nee hoor .. gewoon onroerend goed... 1000 km van het oorlogsgeweldquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eigendom.. een onbekend iets in OEK... wel zeggen dat het van jou is maar ondertussen vliegen de bommen om je hoofd van de Russen en is het kaputt.
Niet meer .. Krim weet je nogquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:47 schreef arjan1112 het volgende:
Oekraine is even groot als heel de europese unie
Oekraïne is kleiner dan Frankrijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:47 schreef arjan1112 het volgende:
Oekraine is even groot als heel de europese unie
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een failliet land wapens leveren. Dan moet dat wel gratis gaan. Daarbij geeft het de Russen weer de mogelijkheid om verder door te stoten en ook meer geavanceerde wapens in te zetten. Het lijkt me niet dat je de Russen daarmee naar de onderhandelingstafel gaat krijgen. Sterker nog: het bevestigd de proxy war tussen de VS en Rusland.
Leeft het nieuws omtrent Oekraïne daar een beetje en de dreigende oorlog met het Westen? En merk je nu echt al iets in het dagelijkse leven van de sancties vanuit de andere landen?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:46 schreef ZOA het volgende:
[..]
Nee hoor .. gewoon onroerend goed... 1000 km van het oorlogsgeweld
Ik leef in West Oekraine .... en ja de sancties, de burgeroorlog merkt ook Oekraine wat van..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:52 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Leeft het nieuws omtrent Oekraïne daar een beetje en de dreigende oorlog met het Westen? En merk je nu echt al iets in het dagelijkse leven van de sancties vanuit de andere landen?
Inwoners zeggen mij over het algemeen, meer als het oppervlak trouwens.
Europese unie: 507 miljoen inwoners.
Oekranie: 45 miljoen inwoners.
Rusland: 143 miljoen inwoners.
Neuh, wat een angst.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:53 schreef TLC het volgende:
Nieuwsuur had het gisteren nog over de mogelijkheid van een complete oorlog tussen Rusland en Europa.
Over een paar jaar kunnen we allemaal weer terug naar de schuilkelders.
Oke, dacht Rusland, verkeer geïnterpreteerd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:57 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ik leef in West Oekraine .... en ja de sancties, de burgeroorlog merkt ook Oekraine wat van..
Begrijpelijk .. het is hier ook net Ruslandquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:59 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Oke, dacht Rusland, verkeer geïnterpreteerd.
Tja dan wil je toch zeker niet dat de zaak escaleert. Dan heeft een oliemaatschappij een probleem als het gevestigd is in een land vol met chaos. Dan hebben uiteindelijk warlords meer te zeggen over de maatschappij dan het zoontje. Dus dat vind ik een vreemd argument.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:50 schreef Smack10 het volgende:
is niet voor niks dat het zoontje van de Vice President van de V.S. daar sinds kort de baas is van de grootste Oekraïnse oliemaatschappij.
Jawel .. want het zo broodnodige schaliegas kunnen ze nu niet bij ...dat was een beetje een misrekening... Eigenlijk zit Biden er een beetje voor Jan Joker momenteelquote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja dan wil je toch zeker niet dat de zaak escaleert. Dan heeft een oliemaatschappij een probleem als het gevestigd is in een land vol met chaos. Dan hebben uiteindelijk warlords meer te zeggen over de maatschappij dan het zoontje. Dus dat vind ik een vreemd argument.
Haha, hopelijk wordt het weer snel rustig, maar zie nog niet zo snel een oplossing.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:02 schreef ZOA het volgende:
[..]
Begrijpelijk .. het is hier ook net Rusland
Dat zou kunnen. Ik weet niet hoe de pro-russen dit zien. En dan bedoel ik, om als autonome regio's gewoon zaken te doen met die oliemaatschappij en dat Kiev hier totaal buiten staat.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:06 schreef ZOA het volgende:
[..]
Jawel .. want het zo broodnodige schaliegas kunnen ze nu niet bij ...dat was een beetje een misrekening... Eigenlijk zit Biden er een beetje voor Jan Joker momenteel
Ongeveer 10 miljoen Oekrainers hadden een behoorlijk probleem met Janoekovitsj Mark Rutte Shell en Biden aangaande schaliegas... net als dat Brabant dat met Henk Kamp heeftquote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik weet niet hoe de pro-russen dit zien. En dan bedoel ik, om als autonome regio's gewoon zaken te doen met die oliemaatschappij.
Tot zover deze zinnige bijdragequote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:28 schreef Breekfast het volgende:
Er zijn hier weer genoeg internet gekkies zie ik al die alles wat Rusland doet of zegt helemaal geweldig vinden en die alle schuld bij het kwaadaardige Westen leggen
..... Oekrainiers schijnen met iedereen problemen te hebben.....quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:25 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ongeveer 10 miljoen Oekrainers hadden een behoorlijk probleem met Janoekovitsj Mark Rutte Shell en Biden aangaande schaliegas... net als dat Brabant dat met Henk Kamp heeft
Jah!!!!!! En dat is echt een probleem hoorquote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
..... Oekrainiers schijnen met iedereen problemen te hebben.....
Er zijn hier weer genoeg internet gekkies zie ik al die alles wat Oekraïne doet of zegt helemaal geweldig vinden en die alle schuld bij het kwaadaardige Rusland leggenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:28 schreef Breekfast het volgende:
Er zijn hier weer genoeg internet gekkies zie ik al die alles wat Rusland doet of zegt helemaal geweldig vinden en die alle schuld bij het kwaadaardige Westen leggen
Het is ook een totaal onzinnig argument, net als die schaliegas die daar zou zitten.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja dan wil je toch zeker niet dat de zaak escaleert. Dan heeft een oliemaatschappij een probleem als het gevestigd is in een land vol met chaos. Dan hebben uiteindelijk warlords meer te zeggen over de maatschappij dan het zoontje. Dus dat vind ik een vreemd argument.
Haha inderdaad kan daar ook altijd wel om lachen. Van die argumenten van: het westen heeft dit zelf gecreëerd, het westen is alleen op macht uit, het westen doet dit alleen om de olie, het is gewoon russisch grondgebied, het is één groot complot, het is allemaal propaganda et cetera et cetera.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:28 schreef Breekfast het volgende:
De US heeft grondstoffen nodig om te verhandelen en hun economie te laten draaien en laten nu veel van die grondstoffen in het buitenland zitten.....wat naar nu....hoe kunnen we dat nu oplossen als het betreffende land geen vriendje is? Nou een intern conflikt, stroman neerzetten en leegzuigen...simpel toch?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is ook een totaal onzinnig argument, net als die schaliegas die daar zou zitten.
Met vrede verdient de VS een factor of 100 meer dan met oorlog. Door de oorlog is de economische groei in de EU met rond de 0.5% gedaald, dat is tientallen miljarden euro's waar de VS ook van profiteert. Laat staan de eigen handel met Rusland en Oekraine.
In grote lijnen heb je wel gelijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:38 schreef Matedeor het volgende:
[..]
het westen heeft dit zelf gecreëerd, het westen is alleen op macht uit, het westen doet dit alleen om de olie,
De wapenindustrie zal het best geweldig vinden jah. En in die oorlogen zijn grote fouten gemaakt, en heeft lang niet altijd goed uitgepakt, maar moet je dan maar elke 'maniak' zijn gang laten gaan en een groot deel van de wereldbevolking slaven maken van een paar dictators. Hadden we dan helemaal nooit moeten ingrijpen?, terwijl mensen werden vermoord, verkracht en gemarteld? Hadden we dan gewoon de andere kant op moeten kijken?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:44 schreef JCats het volgende:
[..]
In grote lijnen heb je wel gelijk.
Zie Afghanistan, Irak, Libië, Syrië
De wapenindustrie vindt het allemaal geweldig.
Dat bombarderen en martelen heeft in ieder geval niets met democratie en vrijheid te maken.
Mensen die alles wat Oekraine doet goed praten zie ik hier anders weinig. Dat Kiev ook cluster munitie inzet vind ik bijvoorbeeld ook schandelijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:36 schreef reza1 het volgende:
[..]
Er zijn hier weer genoeg internet gekkies zie ik al die alles wat Oekraïne doet of zegt helemaal geweldig vinden en die alle schuld bij het kwaadaardige Rusland leggen
Ey Jodocus, hoe valt dat in je plaatje van 'de VS wilde gelijk LNG gas gaan verkopen aan Europa'. Dat klopt niet hé? Of kijk anders dit plaatje:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De US heeft grondstoffen nodig om te verhandelen en hun economie te laten draaien en laten nu veel van die grondstoffen in het buitenland zitten.....wat naar nu....hoe kunnen we dat nu oplossen als het betreffende land geen vriendje is? Nou een intern conflikt, stroman neerzetten en leegzuigen...simpel toch?
Het is angstpolitiek. De nieuwe NATO-leden hebben daar zelf voor gekozen. Dus moeten toekomstige NATO-leden worden afgeschrikt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:00 schreef Breekfast het volgende:
Wat je vandaag ook weer terughoort in de toespraak van Lavrov, is dat Rusland nog steeds wrok heeft over de expansie van het Navo grondgebied. En hoewel ik zeker wel begrip heb over de zorgen van de Russen hierover, is dit echt een rechtvaardiging om Oekraine hiervan de dupe te laten worden?
Jouw verhaal klopt niet echt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ey Jodocus, hoe valt dat in je plaatje van 'de VS wilde gelijk LNG gas gaan verkopen aan Europa'. Dat klopt niet hé? Of kijk anders dit plaatje:
[ afbeelding ]
Ter info, de VS is sinds 50 jaar ofzo weer zelfvoorzienend als het op energie aankomt, door schalieolie en gas. Denk je echt dat de VS zoveel moeite gaat doen voor wat schaliegas, wat heel moeilijk uit de grond te halen is in Oekraine?
Het is niet zoals de bewezen reserves van de olie in Irak, dat was een veel logischer argument toen voor de inval.
Het schaliegasverhaal is echt het slechtste argument wat ik ooit gehoord heb, zeker omdat de oliebedrijven tientallen miljarden verliezen met alle sancties en waardedalingen van hun investeringen in Rusland. En Oekraine was al een vriendje van de VS op economisch gebied, net als Rusland.
twitter:EspenBarthEide twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 16:23:50Ukrainan President Petro #Poroshenko shows passports and military IDs of Russian soldiers found in #Ukraine. #MSC2015 http://t.co/BsGawwxvrA reageer retweet
Hoezo zou een soldaat z'n paspoort meenemen? Dat lijkt me meer iets voor een toerist.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:25 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]twitter:EspenBarthEide twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 16:23:50Ukrainan President Petro #Poroshenko shows passports and military IDs of Russian soldiers found in #Ukraine. #MSC2015 http://t.co/BsGawwxvrA reageer retweet
holy shit
Nou, als toerist hoef je ook geen paspoort mee te nemen om door de douanecontrole in het vliegveld van Donetsk te komen hoor.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoezo zou een soldaat z'n paspoort meenemen? Dat lijkt me meer iets voor een toerist.
So what. Moet je in het Azov bataljon paspoorten gaan verzamelen, kom je nog meer smaken tegen. Vooral NAZI smaakjes.....quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoezo zou een soldaat z'n paspoort meenemen? Dat lijkt me meer iets voor een toerist.
Tijdens de Maiden demonstraties werd er met sancties gedreigd als de democratisch gekozen Janoekovitsj niet zou aftreden, de EU zocht dus wel dergelijk naar een lidmaatschap van Oekraïne gezien daar de hele demonstraties omgingen. In andere landen dreigt de EU ook niet met sancties als er gedemonstreerd wordt tegen een democratisch gekozen president en zelfs bij een (pro-westerse) dictator gebeurd dat niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:00 schreef Breekfast het volgende:
Op een paar figuren in het Europees Parlement (o.a. Verhofstadt) na, heeft Europa nooit assertief gezocht naar een lidmaatschap van Oekraine in de EU of de Navo.
Echt onzin, het was juist Rusland dat een overleg wou over een handelsverdrag tussen zowel de EU, Rusland als Oekraïne. Maar dat weigerde de EU:quote:Bij het handelsverdrag dat getekend zou worden, maakte Europa constant duidelijk dat Oekraine vrij is om ook hechte relaties aan te gaan met Rusland. Het was echter Rusland die een handelsverdrag met de EU als gevaar zag en daarmee van Oekraine ging verlangen exclusief voor Rusland te kiezen en zich van de EU weg te houden.
De demonstranten en het nieuwe regime wilde toch duidelijk dat de EU zo snel mogelijk lid zou worden van de EU.quote:Wat je vandaag ook weer terughoort in de toespraak van Lavrov, is dat Rusland nog steeds wrok heeft over de expansie van het Navo grondgebied. En hoewel ik zeker wel begrip heb over de zorgen van de Russen hierover, is dit echt een rechtvaardiging om Oekraine hiervan de dupe te laten worden? Een land dat volledig buiten de discussie van Navo en EU uitbreiding staat. Ook na het afzetten van Janoekovitsj was er totaal geen sprake van een aankomend lidmaatschap van Oekraine bij de Navo of de EU.
Voor Rusland en de Oost-Oekrainse bevolking is militair geweld de enige manier om ervoor te zorgen dat ze (deels) hun zin krijgen, anders zou het Kiev regime ze helemaal negeren. Niet voor niks is nu het voorstel dat de Russische taal afschaftte weer geannuleerd.quote:Anders dan Rusland, zijn de leiders in Europa (tot nu toe) zo verstandig geweest om zich niet in militair opzicht met het conflict te bemoeien, wetende dat dit alleen maar tot een escalatie van het geweld leidt. Merkel handelt hier dus heel behoedzaam, niet alleen in tegenstelling met Rusland maar ook met figuren als John McCain. Rusland helpt de rebellen echter al maanden lang met militair materieel en manschappen.
Rusland heeft altijd al kritiek geuit op die uitbreiding maar daar werd niet naar geluisterd. Hoe zou Rusland het hebben moeten tegenhouden? Rusland probeert nu te voorkomen dat Oekraïne lid zou worden van de NAVO, op een vredig manier was dat onmogelijk.quote:Het lijkt erop dat Rusland de afgelopen 25 jaar de vernedering van NAVo expansie over zich heen heeft laten komen
Het zelfbeschikkingsrecht is pas een hele redelijke eis, als de Krim en de bevolking van Oost-Oekraïne bij Rusland willen horen of onafhankelijkheid willen moet dat kunnen. In Kroatië, Slovenië, Kosovo, Zuid-Soedan enz. was het ook allemaal mogelijk met instemming van het westen, maar die waren pro westers..quote:Europa, en ook Kiev, hebben in hun voorstellen verregaande autonomie beloofd aan de regio's in Oost-Oekraine. Het enige wat Europa niet accepeert is een schending van de territoriale integriteit van Oekraine, wat volgens mij een hele redelijke eis is. De rebellen, samen met Rusland, vinden Europa's voorstellen blijkbaar nog niet ver genoeg gaan.
Hier in Nederland heb je ook gewoon een (militair) paspoort, en even googlen leerde mij dat een dienstplichtige deze bij zich moet dragen in het buitenland.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
quote:Paspoort. Militairen die in het buitenland verblijven, hebben een geldig paspoort nodig. Defensie adviseert het thuisfront ook te zorgen voor een geldig paspoort. Dat voorkomt vertraging, mocht u in een noodgeval zelf moeten afreizen naar het land waar uw relatie verblijft.
Ja en wat moeten we hier nu mee?quote:
De VS werkt vaker met warlords dus ik zie het probleem voor hen niet?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit is een van de dingen waar de Russen steeds mee geworstelt hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:44 schreef reza1 het volgende:
Het zelfbeschikkingsrecht is pas een hele redelijke eis, als de Krim en de bevolking van Oost-Oekraïne bij Rusland willen horen of onafhankelijkheid willen moet dat kunnen. In Kroatië, Slovenië, Kosovo, Zuid-Soedan enz. was het ook allemaal mogelijk met instemming van het westen, maar die waren pro westers..
Ten eerste, ik quote je over het schaliegas verhaal. Nu begin je opeens over militaire macht. Dat is een andere discussie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jouw verhaal klopt niet echt.
De USA is bezig om zelfvoorzienend te worden sinds 2000 en heeft dat nu ongeveer bereikt.
Maar als je als land zelfvoorzienend bent wil dat dan zeggen dat je je oogjes niet op andere deals mag laten vallen?
Het is niet alleen het gas verhaal, het is ook de olie en de militaire belangen die een grote rol spelen.
Tuurlijk is Rusland agressief en niemand die dit goedpraat maar het zat er aan te komen.
De Russen hebben al jaren moeten slikken dat de USA als een bully door al hun bondgenootschappen walsden en hun belangen beschadigden.
Dat gaat een keer fout en nu is die tijd gekomen. De Russen zijn het gewoon zat en slaan nu met de vuist op tafel.
En denk nu niet dat de EU dit prachtig vind want die zijn de sigaar.
Het is niet voor niets dat Merkel en Hollande ZONDER USA inbreng met Putin aan het praten zijn.
Die schreeuw yanks kun je er beter buiten houden voor de goede vrede.
Het blijkt keer op keer dat de EU het slaafje is van de VS, Biden gaf zelfs toe dat de VS de EU gedwongen heeft mee te doen aan sancties tegen Rusland:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:54 schreef DUTCHKO het volgende:
Daarom snap ik de EU niet. De handel met Rusland ging jarenlang goed en groeide gestaag en nu staan we bijna op voet van oorlog..... over dom gesproken...
Ze hebben 5 miljard gestoken in Oekraine sinds 1992. Het geld is niet besteed aan de coup tegen Yanukovichquote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze hebben 5 miljard gestoken in de coup die het mogelijk maakte om meer invloed in de Oekraïne te krijgen, de vraag is alleen of het dat uiteindelijk alllemaal wel waard blijkt te zijn.
quote:"The insinuation that the United States incited the people of Ukraine to riot or rebel is patently false," said Nicole Thompson, a State Department spokeswoman.
Since 1992, the government has spent about $5.1 billion to support democracy-building programs in Ukraine, Thompson said, with money flowing mostly from the Department of State via U.S. Agency for International Development, as well as the departments of Defense, Energy, Agriculture and others. The United States does this with hundreds of other countries.
About $2.4 billion went to programs promoting peace and security, which could include military assistance, border security, human trafficking issues, international narcotics abatement and law enforcement interdiction, Thompson said. More money went to categories with the objectives of "governing justly and democratically" ($800 million), "investing in people" ($400 million), economic growth ($1.1 billion), and humanitarian assistance ($300 million).
quote:But even if it that were so, the money in question was spent over more than 20 years. Yanukovych was elected in 2010. So any connection between the protests and the $5 billion is inaccurate.
Wat jij dus aan voorbij gaat is dat ik niet over het schaliegas begon. Maar goed.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ten eerste, ik quote je over het schaliegas verhaal. Nu begin je opeens over militaire macht. Dat is een andere discussie.
Ten tweede, die zogenaamde deals, die ze niet eens krijgen nu, vallen in het niet bij grote projecten en de miljarden die ze verliezen omdat ze uit Rusland gegooid worden/zijn. Kijk het kaartje, hadden ze dan niet makkelijker Mexico kunnen binnenvallen? Of Argentinie waar ze nog miljarden van tegoed hebben?
Zoals ik al zei, bij de inval van Irak kan je het argument olie best gebruiken maar in Oekraine echt totaal niet. Dan snap je de macro-economische situatie niet.
Misschien kan papa Biden even aan McCain vragen of hij zijn zoontje even wat wapens stuurt, kan hij meedoen in een nazi bataljon van Kiev.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:06 schreef ZOA het volgende:
[..]
Jawel .. want het zo broodnodige schaliegas kunnen ze nu niet bij ...dat was een beetje een misrekening... Eigenlijk zit Biden er een beetje voor Jan Joker momenteel
Ga maar op je bed zitten, je begeleider komt er zo aan.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:28 schreef Breekfast het volgende:
Jij stelt hier: Met vrede verdient de VS een factor of 100 meer dan met oorlog.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is ook een totaal onzinnig argument, net als die schaliegas die daar zou zitten.
Met vrede verdient de VS een factor of 100 meer dan met oorlog. Door de oorlog is de economische groei in de EU met rond de 0.5% gedaald, dat is tientallen miljarden euro's waar de VS ook van profiteert. Laat staan de eigen handel met Rusland en Oekraine.
Jij praat hier over een complot, simpele.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:56 schreef Matedeor het volgende:
[..]
De wapenindustrie zal het best geweldig vinden jah. En in die oorlogen zijn grote fouten gemaakt, en heeft lang niet altijd goed uitgepakt, maar moet je dan maar elke 'maniak' zijn gang laten gaan en een groot deel van de wereldbevolking slaven maken van een paar dictators. Hadden we dan helemaal nooit moeten ingrijpen?, terwijl mensen werden vermoord, verkracht en gemarteld? Hadden we dan gewoon de andere kant op moeten kijken?
Vind dit zo simpel gedacht, ja natuurlijk waren er vaak veel slimmere oplossingen geweest, maar uiteindelijk ben ik blij dat er mensen zijn die hun leven wagen en willen strijden, voor een betere wereld. Zoals wij destijds zijn bevrijd naar de 2e wereldoorlog en zoals er tal van missies op dit moment in de wereld bezig zijn, zoals in Mali.
Maar dit wordt dan vaak weer kapot gebagatelliseerd door een paar van die dooddoeners, waarvan de essentie is dat de wereld één groot complot is.
Sowieso is het een obscure bron maar ok, ik zal het gebruiken:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat jij dus aan voorbij gaat is dat ik niet over het schaliegas begon. Maar goed.
Ten tweede zijn schaliegas boringen zeer belangrijk juist voor de EU. (zie artikel)
http://www.ninefornews.nl(...)-oost-oekraine-voor/
Voor mensen die naar schaliegas willen boren is Oekraïne erg waardevol. Ook wordt Europa daarmee minder afhankelijk van Russisch gas. Wie Oost-Oekraïne controleert, controleert Europa. Er is geen betere plek om naar schaliegas te boren dan de Volksrepubliek Donetsk, waar de aandacht na de vliegramp met vlucht MH17 is verschoven naar de lokale ‘separatisten’.
In de USA word al jaren lang "gefracked" en dat heeft komplete gebieden totaal vergiftigd.
Wat Mexico betreft: die hebben een overeenkomst met de USA en Canada en zitten in het zgn. north american free trade agreement.
Argentinie is nog van geen enkel belang voor de USA.
Als je nog even de tekst leest bij jouw bijdrage (kaartje) dan zie je dat Rusland niets met schaliegas doet omdat zij een enorme voorraad gas heeft wat direkt geleverd kan worden, lees aan de EU, wat ze al jaren doen. Daarentegen zie je dat de USA een belangrijke EXPORTEUR is van gas.
En dan vraag jij je nog af waarom de USA geinteresseerd zou zijn in Oekrainisch gas?
Die deals zijn nu precies 0 euro waard. Daar heeft het Westen inderdaad veel aan gehad...quote:Begin vorig jaar sloot energieconcern Shell met Oekraïne een deal over schaliegas. Met de overeenkomst is ongeveer 7,5 miljard euro gemoeid. Datzelfde jaar sloot de regering ook een akkoord met de Amerikaanse energiereus Chevron voor het opboren van schaliegas in Oekraïne.
Oei, Biden junior komt dus in dienst van een bedrijf dat samen met de voormalige regering naar gas moest gaan boren! Maar er was toch helemaal geen mogelijkheid voor het Westen om gebruik te maken van de gas en olie in Oekraine?? Ze werkten er gewoon mee samen!quote:In mei dit jaar werd bekend dat Hunter Biden, een zoon van de Amerikaanse vicepresident Joe Biden, een directeursfunctie bekleedt binnen het privébedrijf Burisma, de grootste onafhankelijke gasleverancier van Oekraïne. Ook een vroegere huisgenoot van de stiefzoon van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry werkt er als directeur. Zowel Kerry als Joe Biden zijn als Amerikaanse regeringsleden diep betrokken bij de politieke gebeurtenissen in het land.
Burisma wordt gecontroleerd door Nikolai Slotsjevski, die onder andere in de regering van Janoekovitsj verantwoordelijk was voor energiebronnen en zo een aanzienlijke invloed had op de olie- en gasindustrie. Burisma heeft een vergunning om schaliegasvelden in het Donetsbekken te ontwikkelen.
Ja. In dit geval wel. Als ze een regering van Panama omgooien dmv de CIA niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij stelt hier: Met vrede verdient de VS een factor of 100 meer dan met oorlog.
Je bent serieus?
Ja dat weet toch iedereen dat Europa sancties oplegt omdat de VS dat wil?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:57 schreef reza1 het volgende:
[..]
Het blijkt keer op keer dat de EU het slaafje is van de VS, Biden gaf zelfs toe dat de VS de EU gedwongen heeft mee te doen aan sancties tegen Rusland:
McCain is een walgelijke man die een diepe haat koestert naar alles wat ex-communistisch is of Socialistisch.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien kan papa Biden even aan McCain vragen of hij zijn zoontje even wat wapens stuurt, kan hij meedoen in een nazi bataljon van Kiev.
Overigens, Mc Cain die wapens wil sturen naar Kiev, mensen die hem serieus nemen.. die man is mentaal niet erg stabiel om het zo maar ui te drukken.![]()
Hoor dit mooie stuk van Mc Cain:
Die komt alleen doordeweeks sinds de bezuinigingen van het kabinetquote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ga maar op je bed zitten, je begeleider komt er zo aan.
Misschien moet de VS eens stoppen met regeringen omver werpen die niet een hele vuist in de kont van de VS hebben?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja. In dit geval wel. Als ze een regering van Panama omgooien dmv de CIA niet.
Dit scenario hadden ze ook in hun hoofd toen ze de boel begonnen op te naaien in de Oekrainie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja. In dit geval wel. Als ze een regering van Panama omgooien dmv de CIA niet.
Daar heb ik het helemaal niet over. Ik heb het erover dat er met vrede veel meer geld verdiend wordt dan met oorlog. Lees je geschiedenisboekjes er maar op na.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien moet de VS eens stoppen met regeringen omver werpen die niet een hele vuist in de kont van de VS hebben?
En vervolgens allerlei bedreigen erbij te gaan halen die de wereldvrede bedreigen.
Ten eerste ben ik het daar niet mee eens, maar daar zullen we toch niet uitkomen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dit scenario hadden ze ook in hun hoofd toen ze de boel begonnen op te naaien in de Oekrainie.
Alleen de Russen reageerden een beetje anders dan ze verwacht hadden...
Vertel eens in welk geschiedenisboek dat staat dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daar heb ik het helemaal niet over. Ik heb het erover dat er met vrede veel meer geld verdiend wordt dan met oorlog. Lees je geschiedenisboekjes er maar op na.
Mooi inhoudelijk argument, en de term 'simpele' zonder argumentatie doet het ook altijd goed.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij praat hier over een complot, simpele.
Laat die deals dan maar eens even zien.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:22 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik het daar niet mee eens, maar daar zullen we toch niet uitkomen.
Ten tweede is dat totaal geen reactie op mijn argumenten.
Argument 'pro inval vanwege schaliegas': Doen ze zodat ze naar gas en olie kunnen boren!
Feit: Dat konden westerse bedrijven al, zie de deals. Ze zijn dat geld nu zelfs kwijt geraakt
Het komt nota bene uit je eigen bron...........quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Laat die deals dan maar eens even zien.
quote:Begin vorig jaar sloot energieconcern Shell met Oekraïne een deal over schaliegas. Met de overeenkomst is ongeveer 7,5 miljard euro gemoeid. Datzelfde jaar sloot de regering ook een akkoord met de Amerikaanse energiereus Chevron voor het opboren van schaliegas in Oekraïne.
Dit bericht heb je ook maar gekopieeerd van één van de vele EU trolletjes, zelf nadenken en een reactie hier neerzetten zal wel te ingewikkeld zijn?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:38 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Haha inderdaad kan daar ook altijd wel om lachen. Van die argumenten van: het westen heeft dit zelf gecreëerd, het westen is alleen op macht uit, het westen doet dit alleen om de olie, het is gewoon russisch grondgebied, het is één groot complot, het is allemaal propaganda et cetera et cetera.
Oftewel de: 'al het slechte in de wereld is de schuld van het westen theorie'.
Toch denk ik dat het er niet gezelliger op was geworden als Rusland daadwerkelijk het machtigste land ter wereld was.
99.999 ben jij het met je nieuwe kloon?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het komt nota bene uit je eigen bron...........
[..]
https://scholar.google.nl(...)ic+history&btnG=&lr=quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vertel eens in welk geschiedenisboek dat staat dan?
Jij bent verschrikkelijk irritant, Dutchko discussieert tenminste.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
99.999 ben jij het met je nieuwe kloon?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |