quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:42 schreef 44rdbei het volgende:
Die quote in de op kwam dus niet van het meisje?
Dezelfde reden dat ze geen taxen betalen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:53 schreef SpecialK het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom die wietverbouwers altijd hun stroom jatten? Is het echt zo moeilijk om winst te maken op wiet?
De lampen/verwarming voor die planten kost volgens mij enorm veel aan energie. Kan ook zijn dat energieleveranciers merken dat er opeens ontzettend veel energie wordt gebruikt, wat misschien verdacht kan zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:53 schreef SpecialK het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom die wietverbouwers altijd hun stroom jatten? Is het echt zo moeilijk om winst te maken op wiet?
Het verbruik is zo hoog dat je direct controle aan de deur hebt staan als particulier.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:53 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat het verbruik nogal gaat opvallen en je dus snel gespot kan worden...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:53 schreef SpecialK het volgende:
ooit een 50 planten thuis gehad gewoon lekker op het balkon beetje goed verzorgen en kon er 2 jaar mee vooruit... zonder een centje extra energie, ja je toppen zijn geen zware top heavy bloemen maar de kwaliteit is echt niet minderquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:57 schreef SpecialK het volgende:
Dus het is vooral voor de low-profiligheid
kinderen moet je gewoon niet blootstellen aan wiet en andere verslavingen...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Beetje jammer dat al die enge verbodsmensen kinderen in dit soort situaties plaatsen.
Strikt genomen plaatst papa haar in deze situatie:quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Beetje jammer dat al die enge verbodsmensen kinderen in dit soort situaties plaatsen.
Daar ben ik het mee eens. Daarom moet je de groei ook legaliseren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Re het volgende:
[..]
kinderen moet je gewoon niet blootstellen aan wiet en andere verslavingen...
Strikt genomen wel ja, maar papa had geen plantage gehad in zijn woonkamer als deze samenleving niet vol met gewelddadige controlefreaks zat. Controlefreaks die al decennia weten dat mensen die geen geweld willen gebruiken, maar wel makkelijk geld willen verdienen dit soort plantages in woonwijken neerzetten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Strikt genomen plaatst papa haar in deze situatie:
Door zijn gedrag.
Of omdat ie haar vader is.
Stroom word vaak niet zoals men denkt bij de buren afgetapt. Maar van de straat. Dezelfde stroom waar de lantaarnpalen op staan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dezelfde reden dat ze geen taxen betalen?
maar jij denkt dat als je legaal wiet kan verbouwen je dit niet meer prive hoeft te doen, ... of denk je dat de kosten niet torenhoog gaan zijn voor je legale drugs?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Strikt genomen wel ja, maar papa had geen plantage gehad in zijn woonkamer als deze samenleving niet vol met gewelddadige controlefreaks zat. Controlefreaks die al decennia weten dat mensen die geen geweld willen gebruiken, maar wel makkelijk geld willen verdienen dit soort plantages in woonwijken neerzetten.
Dit slaat echt nergens op als reactie op de post die je quote.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Daarom moet je de groei ook legaliseren.
Wiet is onkruid. De enige manier waarop de kosten torenhoog gaan worden bij legale teelt is als de controlefreaks met allerlei ontmoedigende belastingverhogingen komen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:07 schreef Re het volgende:
[..]
maar jij denkt dat als je legaal wiet kan verbouwen je dit niet meer prive hoeft te doen, ... of denk je dat de kosten niet torenhoog gaan zijn voor je legale drugs?
Ik denk dat als bedrijven wiet gaan verbouwen dat de winstmarges door efficientie en supply/demand uiteindelijk zo laag worden dat particulieren er niks meer op kunnen verdienen op huiskamerschaal.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:07 schreef Re het volgende:
[..]
maar jij denkt dat als je legaal wiet kan verbouwen je dit niet meer prive hoeft te doen, ... of denk je dat de kosten niet torenhoog gaan zijn voor je legale drugs?
Vertel me meer over de illegale slaplantage in je woonkamer waarvoor je illegale stroom aftapt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op als reactie op de post die je quote.
Dit ja, legaliseren is de enige manier om dit probleem op te lossen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat als bedrijven wiet gaan verbouwen dat de winstmarges door efficientie en supply/demand uiteindelijk zo laag worden dat particulieren er niks meer op kunnen verdienen op huiskamerschaal.
Hij zegt: Kinderen moet je niet blootstellen aan wiet en andere verslavingen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vertel me meer over de illegale slaplantage in je woonkamer waarvoor je illegale stroom aftapt.
Idd, dat bedoel ik ook....quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:51 schreef Varg89 het volgende:
Nu krijgt het meisje het nog moeilijker, want d´r vader zit nu torendiep in de schulden. Zal ze zich later ook vast gaan realiseren.
Hij zei dat je kinderen niet aan wiet moet blootstellen en daarom ben ik voor legalisatie ja. Het is in dit topic al meerdere keren uitgelegd hoe zoiets werkt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hij zegt: Kinderen moet je niet blootstellen aan wiet en andere verslavingen.
Jij zegt: Dan moeten ze het legaal maken!
Is het dan ineens geen wiet meer?
Ze noemde hem een manipulator en geen enkele goede vader brengt zijn kinderen in gevaar met zelf geknutselde stroomvoorzieningen. Ik denk dat het wel meevalt met hoe goed deze man is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:25 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Idd, dat bedoel ik ook....![]()
![]()
Ervan uitgaande dat de vader een goede vader is, en het enige wat hij 'fout' deed een plantage hebben is...
Het blijft gewoon een stomme reactie, ook als je het nu goed gaat lopen pratenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij zei dat je kinderen niet aan wiet moet blootstellen en daarom ben ik voor legalisatie ja. Het is in dit topic al meerdere keren uitgelegd hoe zoiets werkt.
Het is niet zo dat elk huis zijn eigen kabel heeft. Eneco weet niet wie dat hogere verbruik veroorzaakt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:07 schreef danny081 het volgende:
[..]
Stroom word vaak niet zoals men denkt bij de buren afgetapt. Maar van de straat. Dezelfde stroom waar de lantaarnpalen op staan.
Aan stroom van de buren heb je namelijk niets, want ook daar staat het eneco dan binnen een week op de stoep om het verdachte stroomverbruik te controleren.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Verraad goedkeurentypisch Nederlands
Man, raar? Kom op. Dat meisje was het bui vermengd te worden in die criminaliteit van haar vader, en jij verwijt haar dat? Ze heeft gelijk. Wat in hemelsnaam is er leuk aan een criminele vader?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:20 schreef Eficaz het volgende:
Hier in de stad, kan je op elke hoek van de straat wiet kopen in een coffeeshop.
Maar een plantage is dan weer verboden.![]()
Hoe moeten de coffeeshops dan aan hun waar komen![]()
Het meisje schaamde zich op school omdat ze naar wiet ruikt.....Is dát alles
![]()
Inderdaad, nu kan ze dr iPhone 6 dus wel vergeten....
Mijn mening: als dat alles is en de vader is verder een goede vader, vind ik het heel erg raar, die aangifte....![]()
Je eigen intellectuele vermogens proberen te verbloemen door de ander uit te scheldenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het blijft gewoon een stomme reactie, ook als je het nu goed gaat lopen praten
Wat heeft een wiet plantage hebben te maken met crimineel zijn?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:36 schreef richolio het volgende:
[..]
Man, raar? Kom op. Dat meisje was het bui vermengd te worden in die criminaliteit van haar vader, en jij verwijt haar dat? Ze heeft gelijk. Wat in hemelsnaam is er leuk aan een criminele vader?
ja dat is een nadeel van legaliseren, dan reguleert de overheid de prijs en de kwaliteit, dus dan heb je als prive user geen enkele behoefte meer om zelf te gaan verbouwen, niet?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wiet is onkruid. De enige manier waarop de kosten torenhoog gaan worden bij legale teelt is als de controlefreaks met allerlei ontmoedigende belastingverhogingen komen.
Veel. Dit mag namelijk gewoon niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:42 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Wat heeft een wiet plantage hebben te maken met crimineel zijn?
Het gaat er ook niet om of jij dit een dubieuze zaak vindt, het gaat erom dat geen enkele vader zijn dochter in zo'n positie mag plaatsen. Als jij dat wel oké vindt mag ik hopen dat jij nooit kinderen krijgt.quote:Er zijn wel, legale coffeeshops hier in Amsterdam, waar je op elke hoek van de straat wiet kan kopen.
Dat is helemaal legaal.
Maar wiet verbouwen, als je dat doet dan ben je een crimineel.
Dubbel, heel erg dubbel.....![]()
Ik zeg ook duidelijk, als dat het enige is wat de vader 'fout' deed....en de manipulatie dan ook alleen daarmee verband mee hield, met het verbouwen van wiet en alles wat erbij komt kijken, en verder niet, dan vind ik het op zijn minst erg overdreven, die aangifte....
Maar ja, dat is gewoon mijn mening.
Dus legalisatie is geen goede oplossing omdat het slechts bijna alle grootschalige teelt in huizen zou stoppen en er misschien wel hobbyisten overblijven die een paar plantjes voor zichzelf groeien. Een beetje zoals we momenteel dezelfde grootschalige problemen hebben met al die criminele hufters die als hobby wat eigen bier of sterke drank maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat is een nadeel van legaliseren, dan reguleert de overheid de prijs en de kwaliteit, dus dan heb je als prive user geen enkele behoefte meer om zelf te gaan verbouwen, niet?
Dat is natuurlijk een beetje een rare vraag. In het MO is homoseksueel zijn crimineel. Zou je dan ook zeggen "wat is er nou leuk aan een criminele vader"? Hoe een overheid gedrag labelt is natuurlijk compleet losstaand van hoe de directe omgeving dat gedrag ervaart.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:36 schreef richolio het volgende:
[..]
Wat in hemelsnaam is er leuk aan een criminele vader?
maar wel in welke straat. En dan hoeven ze niet lang te controleren voor ze dit precies weten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is niet zo dat elk huis zijn eigen kabel heeft. Eneco weet niet wie dat hogere verbruik veroorzaakt.
wat vindt jij een goede prijs voor een voorgedraaide joint of denk je echt dat die voor een euro over de toonbank gaan...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus legalisatie is geen goede oplossing omdat het slechts bijna alle grootschalige teelt in huizen zou stoppen en er misschien wel hobbyisten overblijven die een paar plantjes voor zichzelf groeien. Een beetje zoals we momenteel dezelfde grootschalige problemen hebben met al die criminele hufters die als hobby wat eigen bier of sterke drank maken.
Klopt. Bier is verslavender en schadelijker.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
het is natuurlijk allemaal weet offtopic maar de naiviteit van legalisatie van drugs is groot, het is geen bier
Ja, en als die vader verder wel in alle opzichten goed voor zijn dochter is? Wat dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:50 schreef richolio het volgende:
[..]
Veel. Dit mag namelijk gewoon niet.
[..]
Het gaat er ook niet om of jij dit een dubieuze zaak vindt, het gaat erom dat geen enkele vader zijn dochter in zo'n positie mag plaatsen. Als jij dat wel oké vindt mag ik hopen dat jij nooit kinderen krijgt.
Het gaat hier over het meisje en haar vader, niet over de kwestie of wiet wel of niet gelegaliseerd moet worden.
Nee. De markt reguleert de prijs. De overheid reguleert de kwaliteit. Net zoals met alle consumptiegoederen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat is een nadeel van legaliseren, dan reguleert de overheid de prijs
ja en het is een pretje om tussen op te groeien, en 2 wrongs do not make one rightquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Klopt. Bier is verslavender en schadelijker.
4KW meer of minder op een straat is niet te herleiden tot één woning.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:55 schreef danny081 het volgende:
[..]
maar wel in welke straat. En dan hoeven ze niet lang te controleren voor ze dit precies weten.
Er zijn zoveel mensen gepakt die zo makkelijk denken.
Klopt. Daarom was het argument ook "legaliseren". Dan heeft het voor pariculieren geen zin meer om zelf te verbouwen en hun omgeving dat gedrag en de gevolgen aan te doen. Dus in die zin is het nog ontopic.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:59 schreef Re het volgende:
[..]
ja en het is een pretje om tussen op te groeien, en 2 wrongs do not make one right
maar ff serieus, dit kind groeit op tussen de wietdampen, legaal of illegaal maakt dat geen zak uit natuurlijk
Klopt. Bier is gevaarlijker om zelf te maken, duurder om te maken en als ik kijk naar vergelijkbare producten zoals een sigaret dan gaat een voorbewerkte joint zo'n 1,65 euro kosten per 20 stuks.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
wat vindt jij een goede prijs voor een voorgedraaide joint of denk je echt dat die voor een euro over de toonbank gaan...
het is natuurlijk allemaal weet offtopic maar de naiviteit van legalisatie van drugs is groot, het is geen bier
dus paps zal niet meer blowen bij het kind omdat legaal? en een reden om zelf te verbouwen is natuurlijk de prijs, ik denk niet dat je als verslaafde je gehele uitkering gaat oproken, maar goed dat weten we misschien niet voordat we gaan experimenteren met legaliteitquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Klopt. Daarom was het argument ook "legaliseren". Dan heeft het voor pariculieren geen zin meer om zelf te verbouwen en hun omgeving dat gedrag en de gevolgen aan te doen. Dus in die zin is het nog ontopic.
Ok laat maar, ga maar proberen dan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
4KW meer of minder op een straat is niet te herleiden tot één woning.
ik denk dat je meer richting 25 euro moet gaan denken per joint, met een thc waarde van 15%quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klopt. Bier is gevaarlijker om zelf te maken, duurder om te maken en als ik kijk naar vergelijkbare producten zoals een sigaret dan gaat een voorbewerkte joint zo'n 1,65 euro kosten per 20 stuks.
Blowen is in Nederland al legaal. Dus? Het gaat hier om verbouwen en ja dat heeft een veel heftiger effect op je leefomgeving dan een ouder die soms een blowtje doet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:04 schreef Re het volgende:
[..]
dus paps zal niet meer blowen bij het kind omdat legaal?
quote:en een reden om zelf te verbouwen is natuurlijk de prijs, ik denk niet dat je als verslaafde je gehele uitkering gaat oproken, maar goed dat weten we misschien niet voordat we gaan experimenteren met legaliteit
Gezien het feit dat de man 78 planten had kun je er wel vanuit gaan dat dit voor de verkoop was.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:04 schreef Re het volgende:
[..]
dus paps zal niet meer blowen bij het kind omdat legaal? en een reden om zelf te verbouwen is natuurlijk de prijs, ik denk niet dat je als verslaafde je gehele uitkering gaat oproken, maar goed dat weten we misschien niet voordat we gaan experimenteren met legaliteit
ja het gaat hier om een vader die elke dag stoned zijn dochter tracht op te voeden, kind heeft er duidelijk last van, maar ja moet kunnen want legaal...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Blowen is in Nederland al legaal. Dus? Het gaat hier om verbouwen en ja dat heeft een veel heftiger effect op je leefomgeving dan een ouder die soms een blowtje doet.
[..]
Blowen is al legaal, dude.
Dat ik al meer dan 23 jaar Elektriciën ben en vrienden heb die zowel bij Essent als bij Centrales werken maakt niet uit zeker. Geloof wat je wilt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:05 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ok laat maar, ga maar proberen dan.
Hoe kom je uit op die belachelijke prijs?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:05 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat je meer richting 25 euro moet gaan denken per joint, met een thc waarde van 15%
Heb je het artikel wel gelezen? Het gaat die dochter om de plantage (de geur die dat veroorzaakt) en om dat gezooi met die elektriciteitskast.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:07 schreef Re het volgende:
[..]
ja het gaat hier om een vader die elke dag stoned zijn dochter tracht op te voeden, kind heeft er duidelijk last van, maar ja moet kunnen want legaal...
Redelijke kans dat die vader zelf helemaal niet blowt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen? Het gaat die dochter om de plantage (de geur die dat veroorzaakt) en om dat gezooi met die elektriciteitskast.
NIET om zijn blowgedrag per se.
accijns, kosten voor constante kwaliteit, regulatie, controle, onderzoek, preventie, wil je het puur verkopen of met tabak, kan nog wel even doorgaanquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe kom je uit op die belachelijke prijs?
Sorry dude maar dit slaat echt nergens op. Dus sigaretten kunnen wel voor 20 cent per stokje inclusief accijns maar een joint met ongeveer dezelfde kwaliteitsnormen en productiemethoden zal moeten worden verkocht voor 125 keer die prijs?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:14 schreef Re het volgende:
[..]
accijns, kosten voor constante kwaliteit, regulatie, controle, onderzoek, preventie, wil je het puur verkopen of met tabak, kan nog wel even doorgaan
Dat bedoel ik, dikke kans dat vader niet eens blowt, een goede vader is, en de dochter, misschien beīnvloed door misschien wel gristelijke omgeving en/of familie eens even moraliserend, aangifte gaat doen....quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Redelijke kans dat die vader zelf helemaal niet blowt.
Misschien gewoon een kerel met schulden die op het aanbod van iemand is ingegaan om wat bij te verdienen en er verder zelf niets mee van doen heeft.
Gegeven de info is alles nog mogelijk.
dus jij verwacht dat de productie net zo hoog is als voor sigaretten en alcohol, dat 30% van Nederland 20 joints per dag in zijn mik gooit... gaat nog een leuke maatschappij worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sorry dude maar dit slaat echt nergens op. Dus sigaretten kunnen wel voor 20 cent per stokje inclusief accijns maar een joint met ongeveer dezelfde kwaliteitsnormen en productiemethoden zal moeten worden verkocht voor 125 keer die prijs?
Onbegrijpelijk.
Vertel je me nou dat al die kwaliteit dingen niet opgaan voor sigaretten of dat sigaretten 25 euro per stuk kosten?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:14 schreef Re het volgende:
[..]
accijns, kosten voor constante kwaliteit, regulatie, controle, onderzoek, preventie, wil je het puur verkopen of met tabak, kan nog wel even doorgaan
Dat sigaretten zo goedkoop zijn ligt vooral aan de productiekosten en de concurrentie tussen bedrijven. Niet aan of er zo ontiegelijk veel consumenten zijn. Natuurlijk is een hele industrie voor 1 consument opzetten idiotie maar na een bepaald zwaartepunt is dat nog de kleinste factor in je bedrijfsvoering.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij verwacht dat de productie net zo hoog is als voor sigaretten en alcohol, dat 30% van Nederland 20 joints per dag in zijn mik gooit... gaat nog een leuke maatschappij worden.
Er blowen zo weinig mensen in Nederland dat iedere joint door een onervaren draaier gemaakt moet worden die daar 2 uur mee bezig is. Je weet toch.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat sigaretten zo goedkoop zijn ligt vooral aan de productiekosten en de concurrentie tussen bedrijven. Niet aan of er zo ontiegelijk veel consumenten zijn. Natuurlijk is een hele industrie voor 1 consument opzetten idiotie maar na een bepaald zwaartepunt is dat nog de kleinste factor in je bedrijfsvoering.
Persoonlijk vind ik dat je wat wereldvreemd doet. En naīef bent in je veronderstellingen dat legalisering alles wel op zal lossen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klopt. Bier is gevaarlijker om zelf te maken, duurder om te maken en als ik kijk naar vergelijkbare producten zoals een sigaret dan gaat een voorbewerkte joint zo'n 1,65 euro kosten per 20 stuks.
"Op jaarbasis worden er door de rokende bevolking in Nederland maar liefst 25 miljard sigaretten gekocht"quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vertel je me nou dat al die kwaliteit dingen niet opgaan voor sigaretten of dat sigaretten 25 euro per stuk kosten?
Voor 1% van dat getal kan je al een winstgevende industrie opzetten die voor lage prijzen wiet verkoopt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:30 schreef Re het volgende:
[..]
"Op jaarbasis worden er door de rokende bevolking in Nederland maar liefst 25 miljard sigaretten gekocht"
nu jij
Dus de oplossing is legalisatie, maar niet nu omdat er nog niet is gelegaliseerd, daarom moeten wij vooral niet legaliseren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat je wat wereldvreemd doet. En naīef bent in je veronderstellingen dat legalisering alles wel op zal lossen.
Het merendeel van de geteelde wiet is voor de export, hier veranderd ondanks binnenlandse legalisering helemaal niets aan, de groei en handel voor export blijft buiten zicht. Legalisering voorkomt dus niet de illegale teelt.
Daarbij als telers hun bron van inkomsten zouden zien opdrogen gaan ze andere bronnen van inkomsten zoeken, meerdere dealers stapten bijvoorbeeld al over op vuurwerk omdat dit zeer snel en simpel groot geld oplevert.
Daarbij zal de illegale handel het nooit accepteren dat drugs word aangeboden voor de prijzen die jij noemt.
Alleen op breed gedragen internationaal niveau, en dan nog zal legalisatie zelf voor nieuwe problemen zorgen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus de oplossing is legalisatie, maar niet nu omdat er nog niet is gelegaliseerd, daarom moeten wij vooral niet legaliseren.
Problemen die volgens mij beheersbaarder zijn dan waar we nu mee te maken hebben. Maarja. Verandering is eng natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen op breed gedragen internationaal niveau, en dan nog zal legalisatie zelf voor nieuwe problemen zorgen.
Welke problemen dan? Er is geen enkel westers land waar je niet tegen een betaalbare prijs wiet kan kopen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen op breed gedragen internationaal niveau, en dan nog zal legalisatie zelf voor nieuwe problemen zorgen.
Of die problemen beheersbaarder zijn zal ervan afhangen wat al die mensen die nu geld verdienen met softdrugs daarna voor inkomstenbron opzoeken. Sommigen zullen hun verlies nemen, anderen gaan meer overvallen plegen, en er zal een groep een nieuwe handel zoeken, wapens, harddrugs, heling noem maar op. Verschuivingen in een handel gaan gepaard met geweld. Op voorhand kun je niet zeggen dat het er in zijn algemeenheid beter op word. Wietteelt is een vorm van "criminaliteit" waar de gewone burger meestal niets van merkt en er ook geen last van heeft.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Problemen die volgens mij beheersbaarder zijn dan waar we nu mee te maken hebben. Maarja. Verandering is eng natuurlijk.
Er wordt nu ook ge-exporteerd, dan ook. Het verschil is niet zo groot.
Lees mijn postings zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke problemen dan? Er is geen enkel westers land waar je niet tegen een betaalbare prijs wiet kan kopen.
Wat is er nou weer mis met wapens? Jij mag toch ook rondrijden in een auto?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Of die problemen beheersbaarder zijn zal ervan afhangen wat al die mensen die nu geld verdienen met softdrugs daarna voor inkomstenbron opzoeken. Sommigen zullen hun verlies nemen, anderen gaan meer overvallen plegen, en er zal een groep een nieuwe handel zoeken, wapens, harddrugs, heling noem maar op. Verschuivingen in een handel gaan gepaard met geweld. Op voorhand kun je niet zeggen dat het er in zijn algemeenheid beter op word. Wietteelt is een vorm van "criminaliteit" waar de gewone burger meestal niets van merkt en er ook geen last van heeft.
Teveel idioten op Fok!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met wapens? Jij mag toch ook rondrijden in een auto?
Daar woon ik over een paar maandenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Stel je voor dat Nederland net zo gevaarlijk als Zwitserland word.
Nee maar extreem verbruik wordt doorgegeven aan de politie, dus komt men hierdoor al automagisch bij telers langs. Dus telers worden door deze opsporingsmethodiek wel gedwongen om voor de meter af te tappen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:53 schreef SpecialK het volgende:
Dus mensen die ik ken en in het verleden wiet hebben geteeld zijn verkeerd ingelicht door de "enecoman"quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat ik al meer dan 23 jaar Elektriciën ben en vrienden heb die zowel bij Essent als bij Centrales werken maakt niet uit zeker. Geloof wat je wilt.
Mensen worden niet opgepakt doordat de straat als geheel meer energie verbruikt.
Tsja als je die logica volgt dan kan je maar beter je hond aaien tegen de wet maken want dan hebben criminelen tenminste nog wat te doen met illegale hondenfokkerijen waar mensen in het geheim langs kunnen komen om dieren te aaien.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Of die problemen beheersbaarder zijn zal ervan afhangen wat al die mensen die nu geld verdienen met softdrugs daarna voor inkomstenbron opzoeken. Sommigen zullen hun verlies nemen, anderen gaan meer overvallen plegen, en er zal een groep een nieuwe handel zoeken, wapens, harddrugs, heling noem maar op.
Verschuivingen wel, maar uiteindelijk kom je uit op een stabiele situatie. Er is niks aan wiet wat inherent crimineel is, net zoals er niets aan alcohol is wat inherent crimineel is. Het enige wat je als maatschappij kan doen is dingen arbitrair uitkiezen en die dingen dermate krampachtig te behandelen dat het criminele circuit er wat mee kan. Geef je het circuit meer dingen dan kunnen ze groeien, pak je dingen van ze af dan zullen ze uiteindelijk krimpen tot aan de gaatjes die over zijn.quote:Verschuivingen in een handel gaan gepaard met geweld. Op voorhand kun je niet zeggen dat het er in zijn algemeenheid beter op word. Wietteelt is een vorm van "criminaliteit" waar de gewone burger meestal niets van merkt en er ook geen last van heeft.
Dit is een bewering die onze overheid niet eens hard kan maken alleen een vemoeden heeft met een onzekerheids marge van 90%.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:28 schreef hottentot het volgende:
Het merendeel van de geteelde wiet is voor de export, hier veranderd ondanks binnenlandse legalisering helemaal niets aan, de groei en handel voor export blijft buiten zicht. Legalisering voorkomt dus niet de illegale teelt.
Hoe idioot moet je zijn om in een land te gaan leven waar ieder huishouden een machinegeweer van de staat krijgt en de meeste mensen een geladen pipa in huis hebben?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Daar woon ik over een paar maanden
Uit de straat? Meterkast...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:46 schreef danny081 het volgende:
[..]
Dus mensen die ik ken en in het verleden wiet hebben geteeld zijn verkeerd ingelicht door de "enecoman"
Met zoveel ervaring moet jij ook wel weten wat dat is natuurlijk.
Dat is namelijk iemand die werkt bij het eneco die de wietteler helpt.
De wietteler laat de stroom in het pand afsluiten door niet te betalen. Vervolgens komt de enecoman en die knipt de zegels door en haalt de stroom uit de straat en sluit deze aan op de meterkast. Hij geeft de weiet teler nieuwe zegels voor als hij klaar is en hopla probleem opgelost.
Daarom heb ik het zo begrepen waarschijnlijk
Even in jouw gedachtengang, mensen mogen toch ook een auto hebben...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe idioot moet je zijn om in een land te gaan leven waar ieder huishouden een machinegeweer van de staat krijgt en de meeste mensen een geladen pipa in huis hebben?
Ik denk dat glazenmaker dat expres zei (sarcasme dus)quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Even in jouw gedachtengang, mensen mogen toch ook een auto hebben...
Ik heb me geen moment onveilig gevoelt in Murica of Zwitserland en ik was bezig met leven in jouw belevingswereld dus dit is niet eerlijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Even in jouw gedachtengang, mensen mogen toch ook een auto hebben...
Nee ik snap echt niet waarom Nederlanders zo hysterisch doen over een pistool terwijl gekken met hun auto veel dodelijker kunnen zijn met nog minder planning en dat dat de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat glazenmaker dat expres zei (sarcasme dus)
Ik bedoel dat jij het juist sarcastisch zei om hem te confronteren met zijn eigen denkbeelden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee ik snap echt niet waarom Nederlanders zo hysterisch doen over een pistool terwijl gekken met hun auto veel dodelijker kunnen zijn met nog minder planning en dat dat de normaalste zaak van de wereld is.
We zijn zeldzaam helaas.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik bedoel dat jij het juist sarcastisch zei om hem te confronteren met zijn eigen denkbeelden.
Jij en ik hebben wat wapens en wiet (en waarschijnlijk persoonlijke vrijheid) zo te zien dezelfde standpunten.
ik geloof je echt wel. Ik denk alleen niet dat je weet wat er allemaal gaande is bij het eneco en hoe de duistere praktijken omtrent wiettelers er daar aan toe gaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Uit de straat? Meterkast...
Nee je hebt het niet helemaal goed begrepen.
Ja, er is sprake van achterdeurproblematiek en ben het met je eens dat dat hypocriet is, maar de stroom werd illegaal afgetapt. Heel gevaarlijk en dat die vader dat per se wil doen oké, maar val er dan andere mensen niet mee lastig. Geen goede vader naar mijn mening omdat hij haar zo in gevaar brengt. En dat het hem blijkbaar niets kan schelen dat ze daardoor gaat stinken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:20 schreef Eficaz het volgende:
Hier in de stad, kan je op elke hoek van de straat wiet kopen in een coffeeshop.
![]()
Mijn mening: als dat alles is en de vader is verder een goede vader, vind ik het heel erg raar, die aangifte....![]()
En dan zouden hier ook niet zoveel Belgen, Duitsers en Fransen wiet komen halen, aangezien ze dan in eigen land makkelijk dezelfde wiet kunnen vinden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit is een bewering die onze overheid niet eens hard kan maken alleen een vemoeden heeft met een onzekerheids marge van 90%.
Als het vermoeden van de overheid zou kloppen zouden we toch veel vaker berichten moeten lezen over tonnen nederlandse wiet die in het buitenland gevonden worden .
De stroom aftappen is niet perse gevaarlijk. En een wietkwekerij hoeft niet perse houtje touwtje gemaakt te zijn, dat kan ook netjes en ongevaarlijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:36 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Ja, er is sprake van achterdeurproblematiek en ben het met je eens dat dat hypocriet is, maar de stroom werd illegaal afgetapt. Heel gevaarlijk en dat die vader dat per se wil doen oké, maar val er dan andere mensen niet mee lastig. Geen goede vader naar mijn mening omdat hij haar zo in gevaar brengt. En dat het hem blijkbaar niets kan schelen dat ze daardoor gaat stinken.
touchéquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:54 schreef karton2 het volgende:
[..]
Criminaliteit goedpratentypisch Marokkaans
Criminaliteit is een rare term in dit geval, het zou kunnen dat die vader extra spaargeld wou hebben. Maar je ziet vooral nu steeds vaker dat mensen met enorme schulden vaak uit wanhoop zo'n plantage beginnen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:36 schreef richolio het volgende:
[..]
Man, raar? Kom op. Dat meisje was het bui vermengd te worden in die criminaliteit van haar vader, en jij verwijt haar dat? Ze heeft gelijk. Wat in hemelsnaam is er leuk aan een criminele vader?Heb wat empathisch vermogen.
Inderdaad, je kunt rustig stellen dat alcohol een harddrug is hoor, en wiet is een softdrug.quote:
Mee eens.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:20 schreef Eficaz het volgende:
![]()
Dochter die seksueel wordt misbruikt door haar vader mag hem zeker ook niet verraden want dat is oh zo typisch Nederlands?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Verraad goedkeurentypisch Nederlands
Een auto kun je in het algemeen alleen maar op straat gebruiken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee ik snap echt niet waarom Nederlanders zo hysterisch doen over een pistool terwijl gekken met hun auto veel dodelijker kunnen zijn met nog minder planning en dat dat de normaalste zaak van de wereld is.
Is er ooit wel eens iemand met een auto doodgeschoten?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe is dat te vergelijken met wiet kweken?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dochter die seksueel wordt misbruikt door haar vader mag hem zeker ook niet verraden want dat is oh zo typisch Nederlands?
De meeste mensen begeven zich bijna iedere dag op straat.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:26 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Een auto kun je in het algemeen alleen maar op straat gebruiken.
Doodgeschoten worden is erger dan loodgereden worden?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is er ooit wel eens iemand met een auto doodgeschoten?
Nog even en je gaat sorry zeggen dat kinderen in Nederland voor zichzelf op mogen komen, omdat ze ook een mens zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe is dat te vergelijken met wiet kweken?
Alhoewel ik het wel vrij not done vindt om dit bij een kind te doen, op zo'n manier dat die daar echt last van ondervind, ook al is dat alleen stank. Dat beperkt een kind heel aardig, geen vrienden mee naar huis durven(mogen) nemen bv, zich onzeker voelen door de stank en angst voor een stigma.
Ohkee....quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog even en je gaat sorry zeggen dat kinderen in Nederland voor zichzelf op mogen komen, omdat ze ook een mens zijn.
Het gaat erom dat het kind hier slachtoffer is van het gedrag van haar vader. Tuurlijk is het geen seksueel misbruik, maar ik vind leed sowieso moeilijk te vergelijken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Alhoewel ik het wel vrij not done vindt om dit bij een kind te doen, op zo'n manier dat die daar echt last van ondervind, ook al is dat alleen stank. Dat beperkt een kind heel aardig, geen vrienden mee naar huis durven(mogen) nemen bv, zich onzeker voelen door de stank en angst voor een stigma.
Ja man, door een loodgieter doodgereden worden is anders weet je toch.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meeste mensen begeven zich bijna iedere dag op straat.
[..]
Doodgeschoten worden is erger dan loodgereden worden?
Zeg ik dat?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dochter die seksueel wordt misbruikt door haar vader mag hem zeker ook niet verraden want dat is oh zo typisch Nederlands?
Het merendeel van de hier geteelde wiet is niét voor de export, dat is een leugen die Ivo ons maar al te graag wil doen geloven.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat je wat wereldvreemd doet. En naīef bent in je veronderstellingen dat legalisering alles wel op zal lossen.
Daarbij als telers hun bron van inkomsten zouden zien opdrogen gaan ze andere bronnen van inkomsten zoeken, meerdere dealers stapten bijvoorbeeld al over op vuurwerk omdat dit zeer snel en simpel groot geld oplevert.
Daarbij zal de illegale handel het nooit accepteren dat drugs word aangeboden voor de prijzen die jij noemt.
In Colorado zijn sinds de legalisering van cannabis alle relevante criminaliteitscijfers gedaald, zoals gewelddadige overvallen, seksueel geweld, (drugs)moorden, autoinbraken en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Of die problemen beheersbaarder zijn zal ervan afhangen wat al die mensen die nu geld verdienen met softdrugs daarna voor inkomstenbron opzoeken. Sommigen zullen hun verlies nemen, anderen gaan meer overvallen plegen, en er zal een groep een nieuwe handel zoeken, wapens, harddrugs, heling noem maar op. Verschuivingen in een handel gaan gepaard met geweld. Op voorhand kun je niet zeggen dat het er in zijn algemeenheid beter op word. Wietteelt is een vorm van "criminaliteit" waar de gewone burger meestal niets van merkt en er ook geen last van heeft.
De Monte Carlo-simulatie van het WODC geeft je geen gelijk. En bij de breedste schattingen liggen zowel de onder als de bovengrens boven de 50% aangaande de export.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:02 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Het merendeel van de hier geteelde wiet is niét voor de export, dat is een leugen die Ivo ons maar al te graag wil doen geloven.
Ik zou wel een bewijsje willen zien dat legalisatie leid tot minder seksueel geweld.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:15 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
In Colorado zijn sinds de legalisering van cannabis alle relevante criminaliteitscijfers gedaald, zoals gewelddadige overvallen, seksueel geweld, (drugs)moorden, autoinbraken en ga zo maar door.
Niemand weet dat, niemand heeft daar een beeld van. Het is namelijk illegaal en derhalve totaal niet in kaart te brengen. Het is natte vingerwerk, op zo'n manier schattingen maken dat het als argument voor je standpunt kan worden aangedragen... Ze hadden net zo goed kunnen zeggen: "we hebben geen flauw idee hoeveel wiet er naar het buitenland gaat, we hebben namelijk ook geen idee hoeveel er geteeld wordt. Maar we willen dat er een meerderheid naar het buitenland gaat." Bovendien duikt er maar zelden een grote hoeveelheid nederwiet op in/opweg naar het buitenland.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
De Monte Carlo-simulatie van het WODC geeft je geen gelijk. En bij de breedste schattingen liggen zowel de onder als de bovengrens boven de 50% aangaande de export.
Als je daarnaast zelf een beeld hebt van hoeveel er geteeld word en hoeveel er gebruikt word dan begrijpt iedereen met enig analytisch vermogen dat de export het grootste deel van de markt is.
Je kunt altijd schattingen maken. Daarbij hanteer je voor de onzekerheden een op statistiek en wel voorhanden zijnde gegevens gebaseerde aannemelijke onder en boven grens.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:24 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Niemand weet dat, niemand heeft daar een beeld van. Het is namelijk illegaal en derhalve totaal niet in kaart te brengen. Het is natte vingerwerk, op zo'n manier schattingen maken dat het als argument voor je standpunt kan worden aangedragen... Ze hadden net zo goed kunnen zeggen: "we hebben geen flauw idee hoeveel wiet er naar het buitenland gaat, we hebben namelijk ook geen idee hoeveel er geteeld wordt." Bovendien duikt er maar zelden een grote hoeveelheid nederwiet op in/opweg naar het buitenland.
In Colorado is het aantal aanrandingen en verkrachtingen significant gedaald sinds de legalisering. Meer bewijs dan dat is er niet, het is namelijk het eerste praktijkgeval waar we naar kunnen kijken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou wel een bewijsje willen zien dat legalisatie leid tot minder seksueel geweld.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:30 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
In Colorado is het aantal aanrandingen en verkrachtingen significant gedaald sinds de legalisering. Meer bewijs dan dat is er niet, het is namelijk het eerste praktijkgeval waar we naar kunnen kijken.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou wel een bewijsje willen zien dat legalisatie leid tot minder seksueel geweld.
Nee hoor is gewoon hebberigheid. Ik heb jaren gekweekt en nooit stroom gejat. Ik had zes 600 watt lampen en moest het eind van het jaar ongeveer 2000 gulden bijbetalen (jaren "90)quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:53 schreef SpecialK het volgende:
Valt wel mee ik zelf kreeg een brief in de bus dat mijn energieverbruik flink was gestegen en dat dat eventueel aan kapotte apparatuur zou kunnen liggen. Er werd aangeboden om hier gratis naar te kijken door de energieleverancier. Ik heb nergens op gereageerd en er niets meer van vernomen. Maar de energieleveranciers kunnen per straat bekijken of er veel verbruikt wordt en niet per huis.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het verbruik is zo hoog dat je direct controle aan de deur hebt staan als particulier.
Ik ken iemand die controle heeft gehad aan de deur na aanschaf van een zonnebank thuis. En ze kunnen na de slimme energiemeter wel degelijk per huishouden bekijken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:19 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Nee hoor is gewoon hebberigheid. Ik heb jaren gekweekt en nooit stroom gejat. Ik had zes 600 watt lampen en moest het eind van het jaar ongeveer 2000 gulden bijbetalen (jaren "90)
Ik pakte per oogst rond de 6000/7000 gulden en had 5 oogsten per jaar.
Stroom jatten is totaal overbodig.
[..]
Valt wel mee ik zelf kreeg een brief in de bus dat mijn energieverbruik flink was gestegen en dat dat eventueel aan kapotte apparatuur zou kunnen liggen. Er werd aangeboden om hier gratis naar te kijken door de energieleverancier. Ik heb nergens op gereageerd en er niets meer van vernomen. Maar de energieleveranciers kunnen per straat bekijken of er veel verbruikt wordt en niet per huis.
Het is ook niet zozeer dat de kwekers omleidingen aanleggen maar ze zetten simpelweg de meter stil of draaien hem later terug.
Ja zou kunnen ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat. Ik geloof dat het zelfs een verplichting gaat worden maar ikzelf heb nog geen slimme energiemeter.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ken iemand die controle heeft gehad aan de deur na aanschaf van een zonnebank thuis. En ze kunnen na de slimme energiemeter wel degelijk per huishouden bekijken.
Hoe oud ben je.quote:
De stroom die nodig is voor de lampen bij zoveel planten loopt inderdaad in de duizenden euri per maand. Dan maken ze uiteraard nog winst, maar je maakt jezelf nogal verdacht als je energierekening zo hoog oploopt, dus vandaar dat creatief gepruts met die meters.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:53 schreef SpecialK het volgende:
waarom maakt dat niet uit?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:59 schreef Re het volgende:
[..]
ja en het is een pretje om tussen op te groeien, en 2 wrongs do not make one right
maar ff serieus, dit kind groeit op tussen de wietdampen, legaal of illegaal maakt dat geen zak uit natuurlijk
oh jij bent de moeder in kwestiequote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:07 schreef Re het volgende:
[..]
ja het gaat hier om een vader die elke dag stoned zijn dochter tracht op te voeden, kind heeft er duidelijk last van, maar ja moet kunnen want legaal...
dat is geen legalistiequote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:14 schreef Re het volgende:
[..]
bij ieder huis is de stroom "afgetapt"quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:36 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Ja, er is sprake van achterdeurproblematiek en ben het met je eens dat dat hypocriet is, maar de stroom werd illegaal afgetapt. Heel gevaarlijk en dat die vader dat per se wil doen oké, maar val er dan andere mensen niet mee lastig. Geen goede vader naar mijn mening omdat hij haar zo in gevaar brengt. En dat het hem blijkbaar niets kan schelen dat ze daardoor gaat stinken.
schuld van nederland, je kunt als belg niet zomaar over de grens rijden, een growshop, oh wacht, die zijn verboten he, binnenlopen en een koolstoffilter kopenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef erodome het volgende:
[..]
er is geen enkele valide bron voor de gestelde export, bestaat niet, punt uit.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
De Monte Carlo-simulatie van het WODC geeft je geen gelijk. En bij de breedste schattingen liggen zowel de onder als de bovengrens boven de 50% aangaande de export.
Als je daarnaast zelf een beeld hebt van hoeveel er geteeld word en hoeveel er gebruikt word dan begrijpt iedereen met enig analytisch vermogen dat de export het grootste deel van de markt is.
dus je maakt schattingen aan de hand van.....quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je kunt altijd schattingen maken. Daarbij hanteer je voor de onzekerheden een op statistiek en wel voorhanden zijnde gegevens gebaseerde aannemelijke onder en boven grens.
Bij dit soort modellen is het extreem zeldzaam dat het uiteindelijke echte resultaat de boven of de onder grens bereikt.
Schiet hier de gaten maar in dan: http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.85464276,d.d2s (directe downloadlink)
Goede constructieve posting.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 06:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
dus je maakt schattingen aan de hand van.....juist
Als dat alles is?! Is het normaal dat 'n kind thuis in 'n wietlucht loopt en/of gevaar loopt bij slechte aansluiting (achter de meter)? Heb 't persoonlijk ook gezien bij mensen, en ja die hebben ook goede kanten..maar..maar...(je ziet het ook aan de kindjes)quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:20 schreef Eficaz het volgende:
Dus? Afspreken dat die bedrijven het niet meer melden aan de politie. Minder aftappen => minder risico op brand voor andere mensen, minder diefstal van stroom en dus minder kosten voor andere klanten. Pak die mensen door meer infraroodcamera's (helicopters) en drugshonden (gewoon overal in de buurt 'uitlaten') in te zetten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik denk dat het verbruik nogal gaat opvallen en je dus snel gespot kan worden...
Edit: spuit 11.
Drugshonden zijn ontzettend schaars. In Nederland heb je die alleen op schiphol en de haven in Rotterdam AFAIK.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus? Afspreken dat die bedrijven het niet meer melden aan de politie. Minder aftappen => minder risico op brand voor andere mensen, minder diefstal van stroom en dus minder kosten voor andere klanten. Pak die mensen door meer infraroodcamera's (helicopters) en drugshonden (gewoon overal in de buurt 'uitlaten') in te zetten.
Kwestie van kiezen, je kan heel erg gemakkelijk meer honden trainen. In Nederland kiezen wij nog vaak voor relatief grote honden maar een aantal kleine rassen zijn uitstekend geschikt hiervoor: goedkoper om te trainen. Het is natuurlijk wel een redelijk arbeidsintensieve klus (de training, zo'n hond loopt immers ook met de agent in zijn vrije tijdquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:16 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Drugshonden zijn ontzettend schaars. In Nederland heb je die alleen op schiphol en de haven in Rotterdam AFAIK.
Een beetje de mentaliteit van de mensheid betreffende bijna alles.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:47 schreef killerkip69 het volgende:
hij zal het wel verdiend hebben.
Waarom zou je zelf investeren in de hele mikmak als je het ook kunt kopen in de winkel? Dan is het misschien iets duurder, maar het scheelt wel een hoop gedoe. Bovendien is het geheid veilig, want onderhevig aan warenwetten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat als bedrijven wiet gaan verbouwen dat de winstmarges door efficientie en supply/demand uiteindelijk zo laag worden dat particulieren er niks meer op kunnen verdienen op huiskamerschaal.
Geef de samenleving maar weer de schuld. En die Papa zal vast ook wel weer een moeilijke jeugd en dergelijke gehad hebben en zo. Het zal vast dus zijn schuld wel niet zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Strikt genomen wel ja, maar papa had geen plantage gehad in zijn woonkamer als deze samenleving niet vol met gewelddadige controlefreaks zat. Controlefreaks die al decennia weten dat mensen die geen geweld willen gebruiken, maar wel makkelijk geld willen verdienen dit soort plantages in woonwijken neerzetten.
Het risico zit hem niet zozeer in het aftappen, maar in de rest van de opstelling. Als een kind die niet midden tussen de wietplantjes speelt naar wiet stinkt dan weet je al dat de verdere opstelling echt ronduit prut is.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus? Afspreken dat die bedrijven het niet meer melden aan de politie. Minder aftappen => minder risico op brand voor andere mensen, minder diefstal van stroom en dus minder kosten voor andere klanten. Pak die mensen door meer infraroodcamera's (helicopters) en drugshonden (gewoon overal in de buurt 'uitlaten') in te zetten.
Hoe zijn kleinere honden goedkoper om te trainen?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kwestie van kiezen, je kan heel erg gemakkelijk meer honden trainen. In Nederland kiezen wij nog vaak voor relatief grote honden maar een aantal kleine rassen zijn uitstekend geschikt hiervoor: goedkoper om te trainen. Het is natuurlijk wel een redelijk arbeidsintensieve klus (de training, zo'n hond loopt immers ook met de agent in zijn vrije tijd) maar je kan beginnen met de 5 'grote' steden. Je verdient er ook veel geld mee door dat op te sporen. Niet dat je het van mij per se moet opsporen, het belangrijkste vind ik dat de buren er geen last van hebben en dat zij geen gevaar lopen doordat iemand wiet kweekt. Het niet melden van verdachte stroompieken zou al een goede eerste stap zijn, in dat geval hoeft stroom niet langer afgetapt te worden hiervoor.
Minder voer nodig, kleiner verblijf nodig, meer tegelijkertijd kunnen uitlaten. Het zal echter zeker niet doorslaggevend zijn voor de kosten, ik vermoed dat vooral de 1 op 1 uren voor het trainen zelf de kosten veroorzaken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe zijn kleinere honden goedkoper om te trainen?
Is dat zo? Kan je niet differentiëren tussen pure wietplanten en blowgeuren? Er zit toch meer in zo'n pure wietplant. Kan je niet aan de sterkte van de reactie van de hond zien dat het om een hele sterke geur gaat of om een relatief milde geur?quote:En ben je je ervan bewust dat die honden dan aankloppen bij iedereen die wiet in huis heeft, als in een blow?
Ja, maar dat is ook bij ouders die roken in de nabijheid van hun kind.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Het risico zit hem niet zozeer in het aftappen, maar in de rest van de opstelling. Als een kind die niet midden tussen de wietplantjes speelt naar wiet stinkt dan weet je al dat de verdere opstelling echt ronduit prut is.
Uiteraard! Dan wordt het kweken van wiet zoiets als het kweken van prei of champignons.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En voor hobbyisten gaat het niet om het geld en de grootschaligheid en snelheid van het proces dus is er geen reden om stroom af te tappen of om zo veel planten te nemen dat de stankoverlast te heftig wordt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard! Dan wordt het kweken van wiet zoiets als het kweken van prei of champignons.
De trainingskosten zijn idd het hoogste en die verschillen niet. De rassen die hier het meeste voor gebruikt worden zijn dan ook het makkelijkste te trainen hiervoor(en een beetje breder inzetbaar vaak).quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Minder voer nodig, kleiner verblijf nodig, meer tegelijkertijd kunnen uitlaten. Het zal echter zeker niet doorslaggevend zijn voor de kosten, ik vermoed dat vooral de 1 op 1 uren voor het trainen zelf de kosten veroorzaken.
Wiet is wiet, er is geen verschil tussen een wietplant en een wiet in een blowtje qua geur. Alleen de eventuele tabak erbij, maar die ruiken ze ook als er een pakje sigaretten vlakbij het wiethok ligt.quote:Is dat zo? Kan je niet differentiëren tussen pure wietplanten en blowgeuren? Er zit toch meer in zo'n pure wietplant. Kan je niet aan de sterkte van de reactie van de hond zien dat het om een hele sterke geur gaat of om een relatief milde geur?
Blowen is niet erger dan roken bij een kind, dat is precies hetzelfde. Van meeroken van blow wordt je niet stoned(nou ja, niet snel iig) ofzo.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ook bij ouders die roken in de nabijheid van hun kind.![]()
Als is het blowen nog erger.
(mee)Blowen richt volgens onderzoek van de laatste 10 jaar meer schade aan aan het lichaam (kanker, longen), bovendien wordt het lastig om je als ouder te gedragen als je stoned bent. Daarom noemde ik het erger.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Blowen is niet erger dan roken bij een kind, dat is precies hetzelfde. Van meeroken van blow wordt je niet stoned(nou ja, niet snel iig) ofzo.
Bron?quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
(mee)Blowen richt volgens onderzoek van de laatste 10 jaar meer schade aan aan het lichaam (kanker, longen),
Diverse populairwetenschappelijke artikelen. Ik ben geen bookmarker dus je moet met niet naar links vragen van wat ik jaren geleden heb gelezen. Ik lees het, ik onthoud het automatisch en ik ga weer verder, zolang het niet mijn vakgebied is.quote:
Het vervelende is dat onderzoek wat betreft dit onderwerp nogal tendentieus is. Vaak uitgevoerd wordt met bias in de factoren of met kleine populaties of vaak worden onderzoekers betaald om een bepaalde conclusie te bewijzen. Dus vandaar dat ik het vraag maar ik snap dat je geen links bijhoud dat doe ik ook vaker niet dan wel.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Diverse populairwetenschappelijke artikelen. Ik ben geen bookmarker dus je moet met niet naar links vragen van wat ik jaren geleden heb gelezen.
Fair enough.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het vervelende is dat onderzoek wat betreft dit onderwerp nogal tendentieus is. Vaak uitgevoerd wordt met bias in de factoren of met kleine populaties of vaak worden onderzoekers betaald om een bepaalde conclusie te bewijzen.
Ken 2 ouders die regelmatig stoned zijn, moet wel zeggen dat bij hun medische redenen meespelen in gebruik, maar dat zijn verder prima ouders eigenlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
(mee)Blowen richt volgens onderzoek van de laatste 10 jaar meer schade aan aan het lichaam (kanker, longen), bovendien wordt het lastig om je als ouder te gedragen als je stoned bent. Daarom noemde ik het erger.
Ik denk dat regelmatige blowers, en zelfs mensen die wiet kweken in het huis waar ze hun kinderen grootbrengen, prima ouders kunnen zijn inderdaad. Bij deze man zal dat waarschijnlijk tegenvallen. Want zijn dochter had er in ieder geval geen vertrouwen in dat hij wist waarmee hij bezig was. Als je dochter inderdaad zo moet leven zit er iets niet goed.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ken 2 ouders die regelmatig stoned zijn, moet wel zeggen dat bij hun medische redenen meespelen in gebruik, maar dat zijn verder prima ouders eigenlijk.
Ze gaan niet helemaal overboard met hun blowgedrag(roken ook niet bij de kinderen), dat zal veel uitmaken, maar het idee dat iemand gelijk een ontaarde ouder is is een vergaande conclusie.
Ben je nou echt zo achterlijk of doe je maar alsof?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 06:34 schreef fs180 het volgende:
[..]
bij ieder huis is de stroom "afgetapt"
waarom is dat niet gevaarlijk?
Denk ook dat dit bij deze man niet het geval is geweest, dan had hij het wel netjes voor elkaar gehad en had zijn kind gewoon normaal kunnen leven zonder last.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:30 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik denk dat regelmatige blowers, en zelfs mensen die wiet kweken in het huis waar ze hun kinderen grootbrengen, prima ouders kunnen zijn inderdaad. Bij deze man zal dat waarschijnlijk tegenvallen. Want zijn dochter had er in ieder geval geen vertrouwen in dat hij wist waarmee hij bezig was. Als je dochter inderdaad zo moet leven zit er iets niet goed.
Het gevaar zit hem niet zozeer in dat aftappen, het zit hem meer in het verdere aanleggen van de elektriciteit. Als dat zonder beveiligingen gebeurd of gewoon een zooitje is geeft dat een risico, zeker met de combinatie van nattigheid/hoge luchtvochtigheid.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:22 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo achterlijk of doe je maar alsof?
Denk je dat je gewoon een elektricien kunt bellen om een hennepkwekerij aan te sluiten?
Het zal niet de eerste keer zijn dat een huis affikt omdat er is geknoeid met de stroom.
Bovendien is het diefstal.
Inderdaad, dan kan ook gereguleerd worden dat het op een veilige plaats gebeurt en niet in een woning met kinderen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gevaar zit hem niet zozeer in dat aftappen, het zit hem meer in het verdere aanleggen van de elektriciteit. Als dat zonder beveiligingen gebeurd of gewoon een zooitje is geeft dat een risico, zeker met de combinatie van nattigheid/hoge luchtvochtigheid.
Het risico op brand zit veel meer in de wietruimte zelf dan bij het aftappen van de stroom.
Daarom is legalisering ook al beter, dat maakt dat mensen makkelijker het veilig kunnen doen.
In een woning is geen enkel probleem mits je je spullen goed voor elkaar hebt. Het is gewoon een soort van binnenkas.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:32 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Inderdaad, dan kan ook gereguleerd worden dat het op een veilige plaats gebeurt en niet in een woning met kinderen.
Het feit dat dat bij de ene persoon gebeurt zegt natuurlijk niks over de opzet van een ander persoon. Het valt me vaker op dat een hennepkwekerij gelijk wordt getrokken met brandgevaar, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Zeker bij de grote criminelen wordt dit vaak behoorlijk professioneel gedaan. Want een afgebrande kwekerij is gewoon verlies van winst en een groter risico gepakt te worden. Er zijn ook heus genoeg elektriciens die wel een zakcentje willen bijverdienen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:22 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Denk je dat je gewoon een elektricien kunt bellen om een hennepkwekerij aan te sluiten?
Het zal niet de eerste keer zijn dat een huis affikt omdat er is geknoeid met de stroom.
Ik ben dat met je eens. Legalisering van de teelt (ik heb liever dat het blowen niet wordt toegestaan buiten de coffeeshop en de eigen woning) zou het beste zijn. Je bent dan van een hoop gedoe af. Aangezien ze nu zelfs in de USA wat liberaler zijn geworden op dit vlak en nu zelfs al zijn gaan telen kunnen wij dat wel eens doen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gevaar zit hem niet zozeer in dat aftappen, het zit hem meer in het verdere aanleggen van de elektriciteit. Als dat zonder beveiligingen gebeurd of gewoon een zooitje is geeft dat een risico, zeker met de combinatie van nattigheid/hoge luchtvochtigheid.
Het risico op brand zit veel meer in de wietruimte zelf dan bij het aftappen van de stroom.
Daarom is legalisering ook al beter, dat maakt dat mensen makkelijker het veilig kunnen doen.
misschien had je een constructieve stelling moeten opperenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Goede constructieve posting.
Je mag nog steeds de gaten erin schieten. Maar nee......
alsof er een bron van waarheid in overheidspropaganda zitquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:46 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het feit dat dat bij de ene persoon gebeurt zegt natuurlijk niks over de opzet van een ander persoon. Het valt me vaker op dat een hennepkwekerij gelijk wordt getrokken met brandgevaar, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Zeker bij de grote criminelen wordt dit vaak behoorlijk professioneel gedaan. Want een afgebrande kwekerij is gewoon verlies van winst en een groter risico gepakt te worden. Er zijn ook heus genoeg elektriciens die wel een zakcentje willen bijverdienen.
je tv is gevaarlijker dan een kwekerijquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:34 schreef erodome het volgende:
[..]
In een woning is geen enkel probleem mits je je spullen goed voor elkaar hebt. Het is gewoon een soort van binnenkas.
Ik doelde meer op normaal kunnen doen, zonder het te moeten verbergen. Natuurlijk doel ik er ook op dat de grote productie wel door bedrijven wordt overgenomen, maar kleinere productie kan ook prima in een woning, ook met kinderen erbij.
Goede spullen maakt gewoon dat het niet gevaarlijk is, je tv is ook niet gevaarlijk.
waarom zou je wel kinderen houden als je woning onveilig is, ik hecht maar waarde aan de gesteldheid van mijn kinderen dan mijn kwekerijquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:32 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Inderdaad, dan kan ook gereguleerd worden dat het op een veilige plaats gebeurt en niet in een woning met kinderen.
jij bent overduidelijk zo achterlijkquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:22 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Beter kom je met tegen argumenten i.p.v. dit dom gejengel van je.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:37 schreef fs180 het volgende:
[..]
misschien had je een constructieve stelling moeten opperen
quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
je tv is gevaarlijker dan een kwekerij
argument niet gevordenquote:Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Beter kom je met tegen argumenten i.p.v. dit dom gejengel van je.
En om even aan te geven hoe dom je bent:
[..]![]()
Nu heb je jezelf wel gediskwalificeerd voor elke zinnige discussie hieromtrent.
Ga elders dom lullen met je puberale stoerdoenerij.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
argument niet gevorden
hottentot verworpen
hotje pleasequote:Woningbranden naar oorzaak
In 2012 zijn 4,2 duizend binnenbranden in woningen door de brandweer geregistreerd. Van de branden in etage- en eengezinswoningen in rij was de meest
voorkomende oorzaak een defect of verkeerd gebruik van een apparaat, zoals een wasdroger, frituurpan, televisie of fornuis. In hoogbouwflats was daarnaast
brandstichting een veel voorkomende oorzaak. Bijna een kwart van de branden
in die flats werd aangestoken
Eerlijk is eerlijk, meer mensen hebben een wasdroger, frituur, fornuis of tv in huis staan dan een hennepkwekerij. Dat die vaker brand veroorzaken betekent niet dat die apparaten een groter risico dragen dan een kwekerij. Om daar uitspraken over te doen moet je naar het relatieve aantal branduitbraken kijken.quote:
Jawelquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:06 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, meer mensen hebben een wasdroger, frituur, fornuis of tv in huis staan dan een hennepkwekerij. Dat die vaker brand veroorzaken betekent niet dat die apparaten een groter risico dragen dan een kwekerij. Om daar uitspraken over te doen moet je naar het relatieve aantal branduitbraken kijken.
Er wordt geen percentage genoemd in jouw stukje.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:08 schreef fs180 het volgende:
[..]
Jawel
omdat die 24/7 uur staan en alleen stof verzamelen
de meeste kwekerijen zijn afgesloten, van brandwerend materiaal en zo schoon mogelijk, en als je geen tokkie bent hangt er een automatische blusser boven
dat zijn percentages, dat IS een relatief aantal, hoor![]()
niemand heeft een kwekerij, dat mag namelijk niet, en wat verboden is bestaat nietquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:20 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Er wordt geen percentage genoemd in jouw stukje.
Met relatief bedoel ik trouwens afgezet tegen het totaal aantal mensen dat zo'n apparaat in huis heeft. Dat vergelijk je dan met de branden in een hennepkwekerij, afgezet tegen het totaal aantal mensen dat er één heeft staan. Dus niet het percentage woningbranden dat door zo'n apparaat wordt veroorzaakt, vergeleken met het aantal dat door een kwekerij wordt veroorzaakt. Die vergelijking gaat namelijk scheef vanwege eerdergenoemde reden.
Overigens ben ik het met je eens dat het brandgevaar van hennepkwekerijen schromelijk wordt overschat. Je moet alleen wel alle feiten in acht nemen.
Jij hebt overduidelijk die uitspraak niet gelezen. Een diefstal opgeven?!quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
jij bent overduidelijk zo achterlijk
ja dat kun je
en dus?
alleen als je het niet opgeeft, dat heeft de rechter laatst nog bepaald namelijk
ag gossie toch, heb je weer iets via via gehoord en denk je nu een mening te moeten hebben?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:15 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk die uitspraak niet gelezen. Een diefstal opgeven?!![]()
Nee, met deze uitspraak wilde de rechter een signaal afgeven naar de wetgever, er moet iets gedaan worden aan de achterdeurproblematiek. In deze zaak waren de inkomsten uit de teelt opgegeven bij de inkomstenbelasting, de plantage goed aangelegd en met eigen stroom voorzien, er werd alleen geleverd aan bij de gemeente bekende coffeeshops etc.
Het gaat erom dat de teelt gereguleerd moet worden zodat dit op een veilige manier kan gebeuren.
Hoe ik daarbij kom? Ik studeer rechten en we hebben deze uitspraak uitgebreid behandeld in de les. Dus denk dat ik wel degelijk een goed onderbouwde mening kan hebben (jij daarentegen roept maar wat/loopt gewoon te trollen volgens mij.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
ag gossie toch, heb je weer iets via via gehoord en denk je nu een mening te moeten hebben?
jij hebt zelf blijkbaar niet de uitspraak gelezen want je hebt geen flauw idee waar het over gaat, het gaat daar helemaal niet over, hoe kom je daar nou bij
het ging er letterlijk over dat afgenomen stroom die niet gemeld word geen gestolen stroom is, maar niet vemelde afgenomen stroom is, zet jezelf niet zo voor lul als je het niet snapt...
heb er gewoon vrede mee dat wat jij zegt niet waar is
welke uitspraak?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:09 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Hoe ik daarbij kom? Ik studeer rechten en we hebben deze uitspraak uitgebreid behandeld in de les. Dus denk dat ik wel degelijk een goed onderbouwde mening kan hebben (jij daarentegen roept maar wat/loopt gewoon te trollen volgens mij.) Lees anders de uitspraak nog eens een keertje door.
Jij bent zelf degene die hier onzin loopt te verspreiden. Dus wie zet zichzelf nou voor lul?
Ok. Verder nog iets te janken dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 19:31 schreef fs180 het volgende:
[..]
en daar ging het dus juist net niet over
is het weer de maandelijkse bloeitijd ofzo dat je labiel zit te zeiken over shit die je niet snapt?quote:Op zondag 15 februari 2015 19:32 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Ok. Verder nog iets te janken dan?
Wat is jouw probleem eigenlijk?!!!quote:Op zondag 15 februari 2015 19:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
is het weer de maandelijkse bloeitijd ofzo dat je labiel zit te zeiken over shit die je niet snapt?
jouw idee dat je enig idee hebt waar het over gaatquote:Op zondag 15 februari 2015 19:57 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem eigenlijk?!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |