Ik denk dat regelmatige blowers, en zelfs mensen die wiet kweken in het huis waar ze hun kinderen grootbrengen, prima ouders kunnen zijn inderdaad. Bij deze man zal dat waarschijnlijk tegenvallen. Want zijn dochter had er in ieder geval geen vertrouwen in dat hij wist waarmee hij bezig was. Als je dochter inderdaad zo moet leven zit er iets niet goed.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ken 2 ouders die regelmatig stoned zijn, moet wel zeggen dat bij hun medische redenen meespelen in gebruik, maar dat zijn verder prima ouders eigenlijk.
Ze gaan niet helemaal overboard met hun blowgedrag(roken ook niet bij de kinderen), dat zal veel uitmaken, maar het idee dat iemand gelijk een ontaarde ouder is is een vergaande conclusie.
Ben je nou echt zo achterlijk of doe je maar alsof?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 06:34 schreef fs180 het volgende:
[..]
bij ieder huis is de stroom "afgetapt"
waarom is dat niet gevaarlijk?
Denk ook dat dit bij deze man niet het geval is geweest, dan had hij het wel netjes voor elkaar gehad en had zijn kind gewoon normaal kunnen leven zonder last.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:30 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik denk dat regelmatige blowers, en zelfs mensen die wiet kweken in het huis waar ze hun kinderen grootbrengen, prima ouders kunnen zijn inderdaad. Bij deze man zal dat waarschijnlijk tegenvallen. Want zijn dochter had er in ieder geval geen vertrouwen in dat hij wist waarmee hij bezig was. Als je dochter inderdaad zo moet leven zit er iets niet goed.
Het gevaar zit hem niet zozeer in dat aftappen, het zit hem meer in het verdere aanleggen van de elektriciteit. Als dat zonder beveiligingen gebeurd of gewoon een zooitje is geeft dat een risico, zeker met de combinatie van nattigheid/hoge luchtvochtigheid.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:22 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo achterlijk of doe je maar alsof?
Denk je dat je gewoon een elektricien kunt bellen om een hennepkwekerij aan te sluiten?
Het zal niet de eerste keer zijn dat een huis affikt omdat er is geknoeid met de stroom.
Bovendien is het diefstal.
Inderdaad, dan kan ook gereguleerd worden dat het op een veilige plaats gebeurt en niet in een woning met kinderen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gevaar zit hem niet zozeer in dat aftappen, het zit hem meer in het verdere aanleggen van de elektriciteit. Als dat zonder beveiligingen gebeurd of gewoon een zooitje is geeft dat een risico, zeker met de combinatie van nattigheid/hoge luchtvochtigheid.
Het risico op brand zit veel meer in de wietruimte zelf dan bij het aftappen van de stroom.
Daarom is legalisering ook al beter, dat maakt dat mensen makkelijker het veilig kunnen doen.
In een woning is geen enkel probleem mits je je spullen goed voor elkaar hebt. Het is gewoon een soort van binnenkas.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:32 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Inderdaad, dan kan ook gereguleerd worden dat het op een veilige plaats gebeurt en niet in een woning met kinderen.
Het feit dat dat bij de ene persoon gebeurt zegt natuurlijk niks over de opzet van een ander persoon. Het valt me vaker op dat een hennepkwekerij gelijk wordt getrokken met brandgevaar, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Zeker bij de grote criminelen wordt dit vaak behoorlijk professioneel gedaan. Want een afgebrande kwekerij is gewoon verlies van winst en een groter risico gepakt te worden. Er zijn ook heus genoeg elektriciens die wel een zakcentje willen bijverdienen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:22 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Denk je dat je gewoon een elektricien kunt bellen om een hennepkwekerij aan te sluiten?
Het zal niet de eerste keer zijn dat een huis affikt omdat er is geknoeid met de stroom.
Ik ben dat met je eens. Legalisering van de teelt (ik heb liever dat het blowen niet wordt toegestaan buiten de coffeeshop en de eigen woning) zou het beste zijn. Je bent dan van een hoop gedoe af. Aangezien ze nu zelfs in de USA wat liberaler zijn geworden op dit vlak en nu zelfs al zijn gaan telen kunnen wij dat wel eens doen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gevaar zit hem niet zozeer in dat aftappen, het zit hem meer in het verdere aanleggen van de elektriciteit. Als dat zonder beveiligingen gebeurd of gewoon een zooitje is geeft dat een risico, zeker met de combinatie van nattigheid/hoge luchtvochtigheid.
Het risico op brand zit veel meer in de wietruimte zelf dan bij het aftappen van de stroom.
Daarom is legalisering ook al beter, dat maakt dat mensen makkelijker het veilig kunnen doen.
misschien had je een constructieve stelling moeten opperenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Goede constructieve posting.
Je mag nog steeds de gaten erin schieten. Maar nee......
alsof er een bron van waarheid in overheidspropaganda zitquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:46 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het feit dat dat bij de ene persoon gebeurt zegt natuurlijk niks over de opzet van een ander persoon. Het valt me vaker op dat een hennepkwekerij gelijk wordt getrokken met brandgevaar, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Zeker bij de grote criminelen wordt dit vaak behoorlijk professioneel gedaan. Want een afgebrande kwekerij is gewoon verlies van winst en een groter risico gepakt te worden. Er zijn ook heus genoeg elektriciens die wel een zakcentje willen bijverdienen.
je tv is gevaarlijker dan een kwekerijquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:34 schreef erodome het volgende:
[..]
In een woning is geen enkel probleem mits je je spullen goed voor elkaar hebt. Het is gewoon een soort van binnenkas.
Ik doelde meer op normaal kunnen doen, zonder het te moeten verbergen. Natuurlijk doel ik er ook op dat de grote productie wel door bedrijven wordt overgenomen, maar kleinere productie kan ook prima in een woning, ook met kinderen erbij.
Goede spullen maakt gewoon dat het niet gevaarlijk is, je tv is ook niet gevaarlijk.
waarom zou je wel kinderen houden als je woning onveilig is, ik hecht maar waarde aan de gesteldheid van mijn kinderen dan mijn kwekerijquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:32 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Inderdaad, dan kan ook gereguleerd worden dat het op een veilige plaats gebeurt en niet in een woning met kinderen.
jij bent overduidelijk zo achterlijkquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:22 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Beter kom je met tegen argumenten i.p.v. dit dom gejengel van je.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:37 schreef fs180 het volgende:
[..]
misschien had je een constructieve stelling moeten opperen
quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
je tv is gevaarlijker dan een kwekerij
argument niet gevordenquote:Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Beter kom je met tegen argumenten i.p.v. dit dom gejengel van je.
En om even aan te geven hoe dom je bent:
[..]![]()
Nu heb je jezelf wel gediskwalificeerd voor elke zinnige discussie hieromtrent.
Ga elders dom lullen met je puberale stoerdoenerij.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
argument niet gevorden
hottentot verworpen
hotje pleasequote:Woningbranden naar oorzaak
In 2012 zijn 4,2 duizend binnenbranden in woningen door de brandweer geregistreerd. Van de branden in etage- en eengezinswoningen in rij was de meest
voorkomende oorzaak een defect of verkeerd gebruik van een apparaat, zoals een wasdroger, frituurpan, televisie of fornuis. In hoogbouwflats was daarnaast
brandstichting een veel voorkomende oorzaak. Bijna een kwart van de branden
in die flats werd aangestoken
Eerlijk is eerlijk, meer mensen hebben een wasdroger, frituur, fornuis of tv in huis staan dan een hennepkwekerij. Dat die vaker brand veroorzaken betekent niet dat die apparaten een groter risico dragen dan een kwekerij. Om daar uitspraken over te doen moet je naar het relatieve aantal branduitbraken kijken.quote:
Jawelquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:06 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, meer mensen hebben een wasdroger, frituur, fornuis of tv in huis staan dan een hennepkwekerij. Dat die vaker brand veroorzaken betekent niet dat die apparaten een groter risico dragen dan een kwekerij. Om daar uitspraken over te doen moet je naar het relatieve aantal branduitbraken kijken.
Er wordt geen percentage genoemd in jouw stukje.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:08 schreef fs180 het volgende:
[..]
Jawel
omdat die 24/7 uur staan en alleen stof verzamelen
de meeste kwekerijen zijn afgesloten, van brandwerend materiaal en zo schoon mogelijk, en als je geen tokkie bent hangt er een automatische blusser boven
dat zijn percentages, dat IS een relatief aantal, hoor![]()
niemand heeft een kwekerij, dat mag namelijk niet, en wat verboden is bestaat nietquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:20 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Er wordt geen percentage genoemd in jouw stukje.
Met relatief bedoel ik trouwens afgezet tegen het totaal aantal mensen dat zo'n apparaat in huis heeft. Dat vergelijk je dan met de branden in een hennepkwekerij, afgezet tegen het totaal aantal mensen dat er één heeft staan. Dus niet het percentage woningbranden dat door zo'n apparaat wordt veroorzaakt, vergeleken met het aantal dat door een kwekerij wordt veroorzaakt. Die vergelijking gaat namelijk scheef vanwege eerdergenoemde reden.
Overigens ben ik het met je eens dat het brandgevaar van hennepkwekerijen schromelijk wordt overschat. Je moet alleen wel alle feiten in acht nemen.
Jij hebt overduidelijk die uitspraak niet gelezen. Een diefstal opgeven?!quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
jij bent overduidelijk zo achterlijk
ja dat kun je
en dus?
alleen als je het niet opgeeft, dat heeft de rechter laatst nog bepaald namelijk
ag gossie toch, heb je weer iets via via gehoord en denk je nu een mening te moeten hebben?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:15 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk die uitspraak niet gelezen. Een diefstal opgeven?!![]()
Nee, met deze uitspraak wilde de rechter een signaal afgeven naar de wetgever, er moet iets gedaan worden aan de achterdeurproblematiek. In deze zaak waren de inkomsten uit de teelt opgegeven bij de inkomstenbelasting, de plantage goed aangelegd en met eigen stroom voorzien, er werd alleen geleverd aan bij de gemeente bekende coffeeshops etc.
Het gaat erom dat de teelt gereguleerd moet worden zodat dit op een veilige manier kan gebeuren.
Hoe ik daarbij kom? Ik studeer rechten en we hebben deze uitspraak uitgebreid behandeld in de les. Dus denk dat ik wel degelijk een goed onderbouwde mening kan hebben (jij daarentegen roept maar wat/loopt gewoon te trollen volgens mij.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
ag gossie toch, heb je weer iets via via gehoord en denk je nu een mening te moeten hebben?
jij hebt zelf blijkbaar niet de uitspraak gelezen want je hebt geen flauw idee waar het over gaat, het gaat daar helemaal niet over, hoe kom je daar nou bij
het ging er letterlijk over dat afgenomen stroom die niet gemeld word geen gestolen stroom is, maar niet vemelde afgenomen stroom is, zet jezelf niet zo voor lul als je het niet snapt...
heb er gewoon vrede mee dat wat jij zegt niet waar is
welke uitspraak?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:09 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Hoe ik daarbij kom? Ik studeer rechten en we hebben deze uitspraak uitgebreid behandeld in de les. Dus denk dat ik wel degelijk een goed onderbouwde mening kan hebben (jij daarentegen roept maar wat/loopt gewoon te trollen volgens mij.) Lees anders de uitspraak nog eens een keertje door.
Jij bent zelf degene die hier onzin loopt te verspreiden. Dus wie zet zichzelf nou voor lul?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |