Dat sigaretten zo goedkoop zijn ligt vooral aan de productiekosten en de concurrentie tussen bedrijven. Niet aan of er zo ontiegelijk veel consumenten zijn. Natuurlijk is een hele industrie voor 1 consument opzetten idiotie maar na een bepaald zwaartepunt is dat nog de kleinste factor in je bedrijfsvoering.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij verwacht dat de productie net zo hoog is als voor sigaretten en alcohol, dat 30% van Nederland 20 joints per dag in zijn mik gooit... gaat nog een leuke maatschappij worden.
Er blowen zo weinig mensen in Nederland dat iedere joint door een onervaren draaier gemaakt moet worden die daar 2 uur mee bezig is. Je weet toch.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat sigaretten zo goedkoop zijn ligt vooral aan de productiekosten en de concurrentie tussen bedrijven. Niet aan of er zo ontiegelijk veel consumenten zijn. Natuurlijk is een hele industrie voor 1 consument opzetten idiotie maar na een bepaald zwaartepunt is dat nog de kleinste factor in je bedrijfsvoering.
Persoonlijk vind ik dat je wat wereldvreemd doet. En naïef bent in je veronderstellingen dat legalisering alles wel op zal lossen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klopt. Bier is gevaarlijker om zelf te maken, duurder om te maken en als ik kijk naar vergelijkbare producten zoals een sigaret dan gaat een voorbewerkte joint zo'n 1,65 euro kosten per 20 stuks.
"Op jaarbasis worden er door de rokende bevolking in Nederland maar liefst 25 miljard sigaretten gekocht"quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vertel je me nou dat al die kwaliteit dingen niet opgaan voor sigaretten of dat sigaretten 25 euro per stuk kosten?
Voor 1% van dat getal kan je al een winstgevende industrie opzetten die voor lage prijzen wiet verkoopt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:30 schreef Re het volgende:
[..]
"Op jaarbasis worden er door de rokende bevolking in Nederland maar liefst 25 miljard sigaretten gekocht"
nu jij
Dus de oplossing is legalisatie, maar niet nu omdat er nog niet is gelegaliseerd, daarom moeten wij vooral niet legaliseren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat je wat wereldvreemd doet. En naïef bent in je veronderstellingen dat legalisering alles wel op zal lossen.
Het merendeel van de geteelde wiet is voor de export, hier veranderd ondanks binnenlandse legalisering helemaal niets aan, de groei en handel voor export blijft buiten zicht. Legalisering voorkomt dus niet de illegale teelt.
Daarbij als telers hun bron van inkomsten zouden zien opdrogen gaan ze andere bronnen van inkomsten zoeken, meerdere dealers stapten bijvoorbeeld al over op vuurwerk omdat dit zeer snel en simpel groot geld oplevert.
Daarbij zal de illegale handel het nooit accepteren dat drugs word aangeboden voor de prijzen die jij noemt.
Alleen op breed gedragen internationaal niveau, en dan nog zal legalisatie zelf voor nieuwe problemen zorgen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus de oplossing is legalisatie, maar niet nu omdat er nog niet is gelegaliseerd, daarom moeten wij vooral niet legaliseren.
Problemen die volgens mij beheersbaarder zijn dan waar we nu mee te maken hebben. Maarja. Verandering is eng natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen op breed gedragen internationaal niveau, en dan nog zal legalisatie zelf voor nieuwe problemen zorgen.
Welke problemen dan? Er is geen enkel westers land waar je niet tegen een betaalbare prijs wiet kan kopen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen op breed gedragen internationaal niveau, en dan nog zal legalisatie zelf voor nieuwe problemen zorgen.
Of die problemen beheersbaarder zijn zal ervan afhangen wat al die mensen die nu geld verdienen met softdrugs daarna voor inkomstenbron opzoeken. Sommigen zullen hun verlies nemen, anderen gaan meer overvallen plegen, en er zal een groep een nieuwe handel zoeken, wapens, harddrugs, heling noem maar op. Verschuivingen in een handel gaan gepaard met geweld. Op voorhand kun je niet zeggen dat het er in zijn algemeenheid beter op word. Wietteelt is een vorm van "criminaliteit" waar de gewone burger meestal niets van merkt en er ook geen last van heeft.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Problemen die volgens mij beheersbaarder zijn dan waar we nu mee te maken hebben. Maarja. Verandering is eng natuurlijk.
Er wordt nu ook ge-exporteerd, dan ook. Het verschil is niet zo groot.
Lees mijn postings zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke problemen dan? Er is geen enkel westers land waar je niet tegen een betaalbare prijs wiet kan kopen.
Wat is er nou weer mis met wapens? Jij mag toch ook rondrijden in een auto?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Of die problemen beheersbaarder zijn zal ervan afhangen wat al die mensen die nu geld verdienen met softdrugs daarna voor inkomstenbron opzoeken. Sommigen zullen hun verlies nemen, anderen gaan meer overvallen plegen, en er zal een groep een nieuwe handel zoeken, wapens, harddrugs, heling noem maar op. Verschuivingen in een handel gaan gepaard met geweld. Op voorhand kun je niet zeggen dat het er in zijn algemeenheid beter op word. Wietteelt is een vorm van "criminaliteit" waar de gewone burger meestal niets van merkt en er ook geen last van heeft.
Teveel idioten op Fok!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met wapens? Jij mag toch ook rondrijden in een auto?
Daar woon ik over een paar maandenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Stel je voor dat Nederland net zo gevaarlijk als Zwitserland word.
Nee maar extreem verbruik wordt doorgegeven aan de politie, dus komt men hierdoor al automagisch bij telers langs. Dus telers worden door deze opsporingsmethodiek wel gedwongen om voor de meter af te tappen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:53 schreef SpecialK het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom die wietverbouwers altijd hun stroom jatten? Is het echt zo moeilijk om winst te maken op wiet?
Dus mensen die ik ken en in het verleden wiet hebben geteeld zijn verkeerd ingelicht door de "enecoman"quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat ik al meer dan 23 jaar Elektriciën ben en vrienden heb die zowel bij Essent als bij Centrales werken maakt niet uit zeker. Geloof wat je wilt.
Mensen worden niet opgepakt doordat de straat als geheel meer energie verbruikt.
Tsja als je die logica volgt dan kan je maar beter je hond aaien tegen de wet maken want dan hebben criminelen tenminste nog wat te doen met illegale hondenfokkerijen waar mensen in het geheim langs kunnen komen om dieren te aaien.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Of die problemen beheersbaarder zijn zal ervan afhangen wat al die mensen die nu geld verdienen met softdrugs daarna voor inkomstenbron opzoeken. Sommigen zullen hun verlies nemen, anderen gaan meer overvallen plegen, en er zal een groep een nieuwe handel zoeken, wapens, harddrugs, heling noem maar op.
Verschuivingen wel, maar uiteindelijk kom je uit op een stabiele situatie. Er is niks aan wiet wat inherent crimineel is, net zoals er niets aan alcohol is wat inherent crimineel is. Het enige wat je als maatschappij kan doen is dingen arbitrair uitkiezen en die dingen dermate krampachtig te behandelen dat het criminele circuit er wat mee kan. Geef je het circuit meer dingen dan kunnen ze groeien, pak je dingen van ze af dan zullen ze uiteindelijk krimpen tot aan de gaatjes die over zijn.quote:Verschuivingen in een handel gaan gepaard met geweld. Op voorhand kun je niet zeggen dat het er in zijn algemeenheid beter op word. Wietteelt is een vorm van "criminaliteit" waar de gewone burger meestal niets van merkt en er ook geen last van heeft.
Dit is een bewering die onze overheid niet eens hard kan maken alleen een vemoeden heeft met een onzekerheids marge van 90%.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:28 schreef hottentot het volgende:
Het merendeel van de geteelde wiet is voor de export, hier veranderd ondanks binnenlandse legalisering helemaal niets aan, de groei en handel voor export blijft buiten zicht. Legalisering voorkomt dus niet de illegale teelt.
Hoe idioot moet je zijn om in een land te gaan leven waar ieder huishouden een machinegeweer van de staat krijgt en de meeste mensen een geladen pipa in huis hebben?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Daar woon ik over een paar maanden
Uit de straat? Meterkast...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:46 schreef danny081 het volgende:
[..]
Dus mensen die ik ken en in het verleden wiet hebben geteeld zijn verkeerd ingelicht door de "enecoman"
Met zoveel ervaring moet jij ook wel weten wat dat is natuurlijk.
Dat is namelijk iemand die werkt bij het eneco die de wietteler helpt.
De wietteler laat de stroom in het pand afsluiten door niet te betalen. Vervolgens komt de enecoman en die knipt de zegels door en haalt de stroom uit de straat en sluit deze aan op de meterkast. Hij geeft de weiet teler nieuwe zegels voor als hij klaar is en hopla probleem opgelost.
Daarom heb ik het zo begrepen waarschijnlijk
Even in jouw gedachtengang, mensen mogen toch ook een auto hebben...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe idioot moet je zijn om in een land te gaan leven waar ieder huishouden een machinegeweer van de staat krijgt en de meeste mensen een geladen pipa in huis hebben?
Ik denk dat glazenmaker dat expres zei (sarcasme dus)quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Even in jouw gedachtengang, mensen mogen toch ook een auto hebben...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |