Ik denk ook dat er best veel dingen zijn in het onderwijs waarvan we weten dat ze niet werken (zoals dit, maar ook het geven van cijfers, bijvoorbeeld), maar die 'we' toch blijven doen. Dat vind ik als ouder best interessant om te weten, want je weet nooit hoe je kind erop reageert.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:36 schreef Moonah het volgende:
Het was totaal niet respectloos bedoeld, en ook helemaal niet specifiek aan jou gericht..Ik vind het zelf juist altijd verhelderend om de meningen van anderen te lezen en een beetje zelfreflectie toe te passen. Een mens is nooit te oud om te leren. Vond het een mooi interview en wilde dat delen met geinteresseerden.
Goddank, jaquote:Stuur maar door! Lessen af?![]()
Hier hebben ze niet echt een beleid mbt het 10 uurtje zeg maar. Maar snoep mag niet. Ik geef mijn meiden elke dag fruit mee en dus een biscuitje/digestive zeg maar.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:03 schreef mignonne het volgende:
Ik vind dat het op onze school echt de spuigaten uit loopt. Regelmatig is mn oudste de enige die fruit of groente bij zich heeft en dat geldt ook voor woensdag (=fruitdag).
Bovendien vind ik de verhoudingen hier behoorlijk zoek. Ze hebben een anti-snoep/koek beleid. Maar omdat 'reep'of 'liga' blijkbaar nogal een rekbaar begrip is, komt het neer op dat er alleen wat gezegd wordt van echt snoepsnoep. Er zijn behoorlijk wat kinderen die met van die knopfer achtige pennywafel dingen hun 10 uurtje hebben, van die dubbele Lu koeken, rolletjes chocoprins sterrenkoekjes, cakejes en zelfs van die yoghurtjes met zo'n los bakje m&m's. En van die bakjes met soepstengels en chocopasta ofzo?
Het kwam ook niet respectloos over, ik moest even mn ei kwijt en dat is geluktquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:36 schreef Moonah het volgende:
Het was totaal niet respectloos bedoeld, en ook helemaal niet specifiek aan jou gericht..Ik vind het zelf juist altijd verhelderend om de meningen van anderen te lezen en een beetje zelfreflectie toe te passen. Een mens is nooit te oud om te leren. Vond het een mooi interview en wilde dat delen met geinteresseerden.
Gniffel, wat een figuurquote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:26 schreef miss_sly het volgende:
Verder wil ze graag een snoepkont zijn, maar lust ze veel snoep juist nietze blijft chocolade proeven, want dat lust toch iedereen, maar eigenlijk houdt ze er niet van.
Wij hadden vanmiddag een high tea, met veel zoetigheid (beetje verkeerd ingeschat ook door ons, hoor). S heeft van alles een hapje geproefd (onze held) en ze vond echt niets lekker! Niets. Arm ding. Toen we vroegen om een stukje appeltaart, bleek die net uitverkocht, en het broodje kaas dat we toen bestelden was er na een half uur nog niet, dus zijn we vertrokken en mocht ze ergens anders iets uitkiezen. Dat werd zo'n vies-zoete donut met roze glazuur.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Gniffel, wat een figuur. Tja, ze zeggen dat je na een keer of 12 proeven aan de smaak gaat wennen toch...
.
Dat vind ik ook wel vreemd. Hier krijgt Yaro 2 boterhamen mee en is de regel dat er 1 op moet. Maar ik krijg soms ook iets meer terug en soms ook wat rest fruit. Lijkt me inderdaad meer dan logisch dat je niet altijd net zo veel op kan.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:45 schreef Buurpoes het volgende:
Buurkitten eet over het algemeen goed, maar zijn trek varieert (lijkt me normaal). Aangezien ik opschep/brood voor hem op zijn bord leg, hoeft hij zijn bord niet leeg te eten (mag wel, hoeft niet, idem voor nog een keer op laten scheppen). Maar op school ziet de juf dus toe dat alles op moet. Continurooster --> lunch in de klas.
Ben ik nou een muts dat ik dat erg vind? Hij weet toch s ochtends niet hoeveel trek hij heeft om 11.30?
dat heb ik ook een hele tijd gedaan, een briefje in de broodtrommel.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik doe een briefje in de broodtrommel dat niet alles op hoeft. Ze krijgt voor de pauze fruit mee en dat varieert van een appel, een peer of een mandarijn.
Brood meestal 2 boterhammen en een cracker
Goede tip!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat heb ik ook een hele tijd gedaan, een briefje in de broodtrommel.
ooioh wat een wijsneusquote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:11 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hier hebben ze niet echt een beleid mbt het 10 uurtje zeg maar. Maar snoep mag niet. Ik geef mijn meiden elke dag fruit mee en dus een biscuitje/digestive zeg maar.
Maar als je soms ziet wat er mee komt aan cakejes en andere koek met chocolade vind ik dat toch ook aardig richting snoep gaan. Maar blijkbaar mag dat wel.
Ach ja, de meiden klagen wel eens, maar wat dit betreft ben ik vrij principieel... (helaas voor ze).
Dus ze krijgen lekker fruit mee.
(en ik ben wel blij dat ze geen vaste fruitdag hebben zeg maar, want mn oudste zou gewoon zeggen: we moeten alleen op die en die dag fruit, dus vandaag mag ik een koekje).
Hahaha.
Vanavond zaten we aan tafel en de jongste was met papa een rondje wezen fietsen. Blijkbaar waren ze ergens langs gekomen waar vorig jaar klaprozen stonden, dus papa vermeldde even, dat die er nog niet stonden.
Zegt de oudste: Nee, dat kan ook niet, want die zijn er pas vanaf maart(tja, als je dan een plantenboek hebt dan weet je natuurlijk ook wat erin staat
en ze had er net gisteren weer in zitten bladeren. Ik moet er dan wel een beetje om lachen hoor, wijsneus
).
Het eten hoeft niet op. En dan mijn naam erbij.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:09 schreef Buurpoes het volgende:
wat zet je eigenlijk op het briefje?
"best juf, buurkitten hoeft niet alles op te eten. Groetjes, buurpoes"?
Ach wat sneu zeg!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:14 schreef mignonne het volgende:
En muh. Mn jongste heeft toch last. Ze had een onverwachte traktatie in de klas donderdag, voordatjuf er erg in had, had ze al een hap vsn het cakeje genomen. Ze leek aanvankelijk geen last te hebben maar heeft nu toch 39.8 en is misselijk, last van maagzuur en is geobstipeerd
waterquote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:14 schreef laziness het volgende:
Het was O. zijn eerste week. Ik stop tot nu toe een tuc koekje of een handje pretzels er bij in zijn broodtrommel. Gewoon als klein extraatje.
Mijn papa deed dat vroeger ook altijd en dat ik herinner me nog goed hoe fijn dat was.
Het was inclusief de boterhammen elke schoon op tot nu toe.
Het zou niet in me op komen iets anders mee te geven dan fruit trouwens voor het pauzehapje.
Schoolfruit hebben ze niet maar wel schoolmelk. Daar doen we dus niet aan mee![]()
Wat geven jullie als drinken mee?
Eerst kreeg ze een bekertje mee om water in te doen voor bij het fruit, en fruitsap voor bij de lunch. Dat dronk ze echter heel slecht. Nu krijgt ze roosvicee mee voor bij echt fruit (laxo) en groene siroop (weinig siroop veel water) oor bij de lunch, en dat gaat redelijk. Geen volle bekers, trouwens, maar ongeveer half vol. Aangezien dit buiten het glaasje verse jus bij het ontbijt zo'n beetje het enige is dat ze drinkt op een dag, heb ik me er maar bij neergelegd dat ze mindér gezond drinkt als ik zou willen, maar dat ze in ieder geval drinkt.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:14 schreef laziness het volgende:
Het was O. zijn eerste week. Ik stop tot nu toe een tuc koekje of een handje pretzels er bij in zijn broodtrommel. Gewoon als klein extraatje.
Mijn papa deed dat vroeger ook altijd en dat ik herinner me nog goed hoe fijn dat was.
Het was inclusief de boterhammen elke schoon op tot nu toe.
Het zou niet in me op komen iets anders mee te geven dan fruit trouwens voor het pauzehapje.
Schoolfruit hebben ze niet maar wel schoolmelk. Daar doen we dus niet aan mee![]()
Wat geven jullie als drinken mee?
ii moest stiekem wel een beetje grinniken om hoe ze het blijkbaar heel snel naar binnen geschrokt heeft xD typisch... gelukkig hadden we een trommeltje staan met een gv cakeje dus ze heeft uiteindelijk ook gewoon wel een cakeje gehad. Juf had wel helemaal jn paniek gebeld, die voelde zich superschuldig, arme meid.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:19 schreef laziness het volgende:
Wat vervelend mignonne, zo zielig.
Het is ook moeilijk nog voor zo'n mini om een traktatie aan je neus voorbij te laten gaan omdat je anders ziek wordt.
de koorts duurt meestal niet lang, 1 of 2 dagen. En daarna is ze nog zeker een week humeurig en hangerig en heeft ze buikpijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:27 schreef miss_sly het volgende:
Sneu voor je kleine, mignonne. Hoop dat ze snel opknapt. Hoe lang duurt dat meestal, weet je dat?
Ach Ingrid, dat was een flinke klap. Beterschap voor Kim!
Jeetje, wat een zware straf voor een hapje cake. Arm ding. Beterschap!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
de koorts duurt meestal niet lang, 1 of 2 dagen. En daarna is ze nog zeker een week humeurig en hangerig en heeft ze buikpijn.
Och wat sneu!!!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:55 schreef trui het volgende:
Ingrid wat heftig moet die klap geweest zijn.
Onze Cato had vandaag haar eerste echte paardrijles (na twee proeflessen). Dat ze op paardrijden mocht was een cadeau voor haar tiende verjaardag. Ze had zich er al zo lang op verheugd. Slaat verdorie vandaag uitgerekend háár paard op hol en viel ze van het paard... Mijn God wat een schrik. De schade lijkt mee te vallen maar ze maakte toch best een klap. Ik heb nu al spijt van die stomme paardrijles. Ze is er wel weer opgeklommen maar heeft de laatste 10 minuten met een verdrietig snoetje uitgereden. Pff. Ik twijfel nu ook of we haar vannacht nou nog af en toe moeten wekken. Het is de rest van de middag en avond redelijk goed gegaan en ze is ook niet misselijk geworden. Wat zouden jullie doen?
Awquote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:14 schreef mignonne het volgende:
En muh. Mn jongste heeft toch last. Ze had een onverwachte traktatie in de klas donderdag, voordatjuf er erg in had, had ze al een hap vsn het cakeje genomen. Ze leek aanvankelijk geen last te hebben maar heeft nu toch 39.8 en is misselijk, last van maagzuur en is geobstipeerd
Ik heb lang paardgereden en ben vaak gevallen (ja, het hoort erbij), maar mits je niet ergens op valt of een lel krijgt is het eigenlijk best moeilijk om je hoofd pijn te doen. Het zand in de bak is meestal behoorlijk zacht.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:55 schreef trui het volgende:
Ingrid wat heftig moet die klap geweest zijn.
Onze Cato had vandaag haar eerste echte paardrijles (na twee proeflessen). Dat ze op paardrijden mocht was een cadeau voor haar tiende verjaardag. Ze had zich er al zo lang op verheugd. Slaat verdorie vandaag uitgerekend háár paard op hol en viel ze van het paard... Mijn God wat een schrik. De schade lijkt mee te vallen maar ze maakte toch best een klap. Ik heb nu al spijt van die stomme paardrijles. Ze is er wel weer opgeklommen maar heeft de laatste 10 minuten met een verdrietig snoetje uitgereden. Pff. Ik twijfel nu ook of we haar vannacht nou nog af en toe moeten wekken. Het is de rest van de middag en avond redelijk goed gegaan en ze is ook niet misselijk geworden. Wat zouden jullie doen?
quote:Op zondag 15 februari 2015 11:25 schreef amaranta het volgende:
Ik ben de 1e (en tevens laatste) keer gebeten door het paard.
Minime wil ook op paardrijles. Ga eerst maar eens bij een vriendin langs die een paard heeft. Dan zien we wel verder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en anders toch maar eens naar de manege.
Maar stiekem ben ik ook geen fan en ik riep altijd het hardst dat die van mij nooit op zo'n knol zouden komen... tja....
Fake it till you make it...
Bewust naar deze post teruggezocht. Bij Jan op school zijn ze gisteren op school gestart met PBS, positive behaviour support. Positief gedrag belonen dus. Bij goed gedrag krijgen ze een armbndje van juf, en die sparen ze dan met heel de klas (voor wat ik zo snel begreep gisteren bij de uitleg over het project). Heel interessant, maar Jan kwam dus zojuist thuis, best wel verdrietig: "Mama, ik had zo goed m'n best gedaan maar toch kreeg ik geen armbandje van de juf".quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik had het beloningssysteem aan Joene en mn gastouder voorgelegd en zij snappen ook dat het geen erg logisch systeem is... Ik had gister al tegen de juf gezegd dat ik het een raar systeem vond en dat ik wel snapte dat Jen dat niet kon handelen.
We zetten kindjes opeens in het zonnetje. Dus als je goed je best doet hangt je kaartje ergens centraal en dan ziet iedereen dat je goed je best an het doen bent. Dus nou, Jen haar kaartje werd gisterochtend opgehangen en de dame ging nog eens extra hard aan de slag. Jen reageert nu eenmaal heel erg op belonen / heeft erg evel bevestiging nodig dat het goed gaat. Maar in de middag was er een ander kindje aan de beurt. Dus het kaartje van Jen werd weggehaald en een ander kindje stond toen in het zonnetje. Bij Jen gaat dat er dus in als "blijkbaar heb ik niet goed genoeg mn best gedaan in de ochtend" .
Ik snap niet wat er opeens niet goed is aan een sticker voor elk kindje dat goed heeft gewerkt...
Nou, jij verwoordt nu precies wat ik zo ontzettend naar vind aan deze aanpak. Het is hardstikke wetenschappelijk onderbouwd hoor, en (voor korte termijn!!) zou het ook echt werken hoor (als een laagje fineer zeg maar, buitenkantje dus, niks intrinsieks). Maar ik vind wat jij beschrijft zó sneu.quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
Bewust naar deze post teruggezocht. Bij Jan op school zijn ze gisteren op school gestart met PBS, positive behaviour support. Positief gedrag belonen dus. Bij goed gedrag krijgen ze een armbndje van juf, en die sparen ze dan met heel de klas (voor wat ik zo snel begreep gisteren bij de uitleg over het project). Heel interessant, maar Jan kwam dus zojuist thuis, best wel verdrietig: "Mama, ik had zo goed m'n best gedaan maar toch kreeg ik geen armbandje van de juf".
Hoe kan ik dit nou het beste verwoorden naar de juf / school toe dat ik dit project op deze manier maar niks vind??
ps: Jan stond naast me terwijl ik deze post tikte, en hij zag je ava en riep: mam, kijk tico!! Die hoort toch bij Dora??
wat een fijn rapport zo. wat vindt job er zelf van?quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:06 schreef livelink het volgende:
Mijn jongste had vandaag zijn rapport mee. Hij heeft een hele moeilijke tijd achter de rug op school met zijn juf die overspannen is en twee invalsters die binnen een week vertrokken zijn. Maar nu heeft hij een meester waar hij erg blij mee is.
De moeilijke tijd was goed terug te zien in zijn resultaten, maar het geschreven commentaar maakte me toch blij:
"We hadden even tijd nodig om aan elkaar te wennen. Maar, wat ben ik blij met jou! Je hebt soms nog je moeilijke momenten, maar in de klas komen ze steeds minder voor. Samen komen we er altijd uit. Ik zie het je met de dag beter gaan doen. Van iemand die zich regelmatig kon opwinden over van alles en nog wat naar een betrekkelijk evenwichtige jongen. Hoe doe je dat toch? Natuurlijk zijn er soms best momenten dat het allemaal niet gaat zoals je zou willen. Toch maak je ook hierin je eigen keuzes. Begrijp dat er achter iedere keuze een gevolg zit. Volgens mij ga je je dit steeds meer realiseren"
Nou, Job zit meer met het feit dat hij slechter is gaan rekenen. En dat hij voor sommige dingen nu niks kreeg, omdat de nieuwe meester daar nog te weinig van gezien had. Hij was vooral erg verontwaardigd dat hij geen punt had voor muziek, omdat hij bij de juf altijd als eerste en soms ook als enige meezong en meedeed. Dus daar had hij wel een goed voor verwacht.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat een fijn rapport zo. wat vindt job er zelf van?
Klinkt wel allemaal heel goed, Lady. Leuk dat hij zelf graag dat wil organiseren. En de zorgen voor de toekomst, dat zal wel nooit verdwijnen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:56 schreef lady-wrb het volgende:
ik had vandaag een voortgangsgesprek van L. zijn huiswerktrajectgroep.
er staan op dit moment twee behoorlijke onvoldoendes op de lijst, maar daar wordt aan gewerkt, is me verzekerd.
voor de rest staat hij er heel behoorlijk voor en zijn ze erg tevreden.
ik was vorige week al 2 dagen met hem naar nemo geweest omdat zo graag die dansmachine daar eens grondig uit wou testen. gewoon omdat hij het allemaal zo lekker doet. we hebben het heel gezellig samen thuis en eigenlijk heb ik nooit gezeur en gepuber.
maar goed in de trajectgroep was afgesproken dat als hij een bepaalde tijd eens niet zijn huiswerk zou vergeten, dan mocht hij iets organiseren. en morgen is dat zo ver.
hij gaat een dansmattoernooi organiseren voor zijn mede huiswerktrajectgenoten.
maar goed, zijn begeleiders vinden hem een leuk joch en de leraren lopen met hem weg volgens hen.
goede berichten dus. ik ben 'wel blij, maar het 'schiet ook al weer zo op.
volgend jaar zou hij examen moeten doen en dan begint het weer van voren af aan.
daar kan ik me dan 'wel weer heel druk over maken zo op zijn tijd.
Dat was hier dus ook op het schoolplein gisteren, toen er een paar voorbeelden werden gegeven door de directrice: jij daar; jij staat zo netjes te wachten op je beurt, hier heb jij een bandje verdiend. Oh en jij bent jarig, dus jij krijgt ook een bandje. Volkomen willekeurige kinderen voor een willekeurig iets een bandje geven. Het slaat nergens op imo. Als je een kind wil aansporen om beter te werken, dan ga je hem niet een beloningsbandje geven omdat hij jarig is, of omdat hij netjes wacht, maar omdat hij iets geprobeerd heeft wat hij voorheen niet durfde of weigerde te doen. Maar dit slaat nergens op als je het mij vraagt :/quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:14 schreef Asyniur het volgende:
Op school bij Harry gebruiken ze sinds kort ook PBS systeem.
Ik snap echter geen reet van het hele systeem. Wel zoals het uitgelegd wordt, maar niet zoals het uitgevoerd wordt.
Mijn kind interesseert zich niet voor beloningen. Als hij geen zin heeft, doet hij niks. Ook niet voor een sticker of dikke duim. Als hij zijn 'dikke duimen' kaart vol heeft, mag hij zelf een beloning kiezen. Dat vindt hij dan wel weer leuk. Maar voordat hij een kaart vol heeft...
quote:Hoi Monique,
Een bandje verdienen moet een verrassing zijn. Ik heb er vandaag drie uitgedeeld. Dat geeft aan hoe speciaal het is.
Daarnaast hebben wij als leerkracht ons ook te houden aan de regels die centraal staan. Alleen tijdens het uitvoeren van die regel mogen wij een bandje uitdelen. Momenteel is het de regel 'onderweg.' Dat was vandaag dus alleen op het moment van naar de speelzaal toe gaan en naar buiten.
Als leerkrachten houden we wel bij dat we niet steeds dezelfde kinderen een bandje geven.
dat jarig zijn werd gisteren als voorbeeld gegeven bij de introductie. Zal morgen bij de juf nog eens aangeven dat ze het duidelijker moet uitleggen aan Jan, want die snapte er echt helemaal niks van (en ik nu dus wel iets meer, maar daar heeft dat kind niets aan)quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Jarig zijn past niet echt bij onderweg toch?
Dan snap ik best dat hij het iets meer snapt.l
ja zei ik ook.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Jarig zijn past niet echt bij onderweg toch?
Dan snap ik best dat hij het iets meer snapt.
Fijn dat het goed gaat Vicky. Een uitschieter kan gebeuren toch?
Ik had nog een bandje voor jou liggen. Maar ik twijfel nu of jij hem verdient. Ik denk dat ik ze maar aan R geef. Want die vind ik zó schattig.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ook gek dat je er tegen bent als hij geen bandje krijgt en nu zo geniet van het feit dat hij wel een bandje kreeg.
Kortom, het is inderdaad een systeem van niks.
Zie je, stom systeem :-(quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had nog een bandje voor jou liggen. Maar ik twijfel nu of jij hem verdient. Ik denk dat ik ze maar aan R geef. Want die vind ik zó schattig.
;-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |