abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:17:48 #276
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149835442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:56 schreef lady-wrb het volgende:
ik had vandaag een voortgangsgesprek van L. zijn huiswerktrajectgroep.
er staan op dit moment twee behoorlijke onvoldoendes op de lijst, maar daar wordt aan gewerkt, is me verzekerd.
voor de rest staat hij er heel behoorlijk voor en zijn ze erg tevreden.
ik was vorige week al 2 dagen met hem naar nemo geweest omdat zo graag die dansmachine daar eens grondig uit wou testen. gewoon omdat hij het allemaal zo lekker doet. we hebben het heel gezellig samen thuis en eigenlijk heb ik nooit gezeur en gepuber.
maar goed in de trajectgroep was afgesproken dat als hij een bepaalde tijd eens niet zijn huiswerk zou vergeten, dan mocht hij iets organiseren. en morgen is dat zo ver.
hij gaat een dansmattoernooi organiseren voor zijn mede huiswerktrajectgenoten.

maar goed, zijn begeleiders vinden hem een leuk joch en de leraren lopen met hem weg volgens hen.
goede berichten dus. ik ben 'wel blij, maar het 'schiet ook al weer zo op.
volgend jaar zou hij examen moeten doen en dan begint het weer van voren af aan.

daar kan ik me dan 'wel weer heel druk over maken zo op zijn tijd.
Klinkt wel allemaal heel goed, Lady. Leuk dat hij zelf graag dat wil organiseren. En de zorgen voor de toekomst, dat zal wel nooit verdwijnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 februari 2015 @ 19:29:03 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149835903
quote:
2s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:14 schreef Asyniur het volgende:
Op school bij Harry gebruiken ze sinds kort ook PBS systeem.
Ik snap echter geen reet van het hele systeem. Wel zoals het uitgelegd wordt, maar niet zoals het uitgevoerd wordt.
Mijn kind interesseert zich niet voor beloningen. Als hij geen zin heeft, doet hij niks. Ook niet voor een sticker of dikke duim. Als hij zijn 'dikke duimen' kaart vol heeft, mag hij zelf een beloning kiezen. Dat vindt hij dan wel weer leuk. Maar voordat hij een kaart vol heeft...
Dat was hier dus ook op het schoolplein gisteren, toen er een paar voorbeelden werden gegeven door de directrice: jij daar; jij staat zo netjes te wachten op je beurt, hier heb jij een bandje verdiend. Oh en jij bent jarig, dus jij krijgt ook een bandje. Volkomen willekeurige kinderen voor een willekeurig iets een bandje geven. Het slaat nergens op imo. Als je een kind wil aansporen om beter te werken, dan ga je hem niet een beloningsbandje geven omdat hij jarig is, of omdat hij netjes wacht, maar omdat hij iets geprobeerd heeft wat hij voorheen niet durfde of weigerde te doen. Maar dit slaat nergens op als je het mij vraagt :/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149836936
Ik dacht dat ze op de school van de buurman per "probleem" het pakken. Bijvoorbeeld een week laag complimenten voor rustig op de gang lopen. Andere week de klas netjes achterlaten, dan weer het samen buitenspelen. Dan weten en kinderen ook waar ze op moeten letten. Zo willekeurig dingen belonen, dan moeten ze op alles letten en dat lukt toch niet zo makkelijk?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 februari 2015 @ 20:03:52 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149837206
Ik heb de juf net een mailtje gestuurd, ben benieuwd naar haar antwoord.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 februari 2015 @ 20:24:50 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149838125
lekker antwoord ..

quote:
Hoi Monique,

Een bandje verdienen moet een verrassing zijn. Ik heb er vandaag drie uitgedeeld. Dat geeft aan hoe speciaal het is.

Daarnaast hebben wij als leerkracht ons ook te houden aan de regels die centraal staan. Alleen tijdens het uitvoeren van die regel mogen wij een bandje uitdelen. Momenteel is het de regel 'onderweg.' Dat was vandaag dus alleen op het moment van naar de speelzaal toe gaan en naar buiten.

Als leerkrachten houden we wel bij dat we niet steeds dezelfde kinderen een bandje geven.

pi_149838315
Tess komt af en toe thuis met een sticker. Die heeft ze dan gekregen omdat ze goed opgeruimd heeft.

van de week de cito uitslagen gevraagd. Tess 2dikke Atjes. Juf was uitermate tevreden.

Amber iig een B voor taal en een B voor rekenen . Een A of een B voor spelling en een D voor begrijpend lezen. De juf snapte niet waar die D vandaan kwam. Volgens haar kan Amber veel beter.
Maar ik ben supertrots!

De meiden doen het supergoed op school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_149838371
Jarig zijn past niet echt bij onderweg toch?
Dan snap ik best dat hij het iets meer snapt.

Fijn dat het goed gaat Vicky. Een uitschieter kan gebeuren toch?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 februari 2015 @ 20:31:44 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149838508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Dan snap ik best dat hij het iets meer snapt.l
dat jarig zijn werd gisteren als voorbeeld gegeven bij de introductie. Zal morgen bij de juf nog eens aangeven dat ze het duidelijker moet uitleggen aan Jan, want die snapte er echt helemaal niks van (en ik nu dus wel iets meer, maar daar heeft dat kind niets aan)

pi_149838691
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Dan snap ik best dat hij het iets meer snapt.

Fijn dat het goed gaat Vicky. Een uitschieter kan gebeuren toch?
ja zei ik ook.

kan ook best zijn dat ze het niet snapte.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_149840551
Livelink, wat een fijn stukje om te lezen. Goed om te lezen dat J. het knap doet. Succes met uitleggen. Lijkt me lastig voor J. om dan geen punt te hebben voor muziek terwijl dat wel "hoort" op je rapport zeg maar.

Lady-wrb, wat een leuk idee zo'n dansmattoernooi! Hij gaat vast genieten morgen!

Vicky, hier ook af en toe een sticker omdat ze dan zo goed gewerkt hebben als klas ofzo. Die D van Amber voor begrijpend lezen, het blijft natuurlijk een moment opname... Fijn in elk geval dat ze het zo lekker doen op school.
Zo had M. hier vorig jaar ineens duidelijk minder gescored op het tweede rapport t.o.v. het eerste rapport. Dat was ook niet goed te verklaren volgens juf. Overigens heeft ze nu weer naar verwachting gescored...

Wij hebben van de week 10 minuten gesprekjes gehad. De meiden doen het lekker op school :).
Ze gaan over het algemeen ook graag wel naar school, gelukkig. Want het lijkt me lastig als het een strijd zou zijn.
Nog 1 ochtendje en dan hebben ze vakantie, daar hebben ze wel zin in volgens mij, uitslapen... hahaha (lees: met een beetje mazzel een kwartier later dan normaal = 7.00u ).
Fake it till you make it...
  donderdag 19 februari 2015 @ 22:27:10 #286
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_149844142
Hier zijn de voortgangsgesprekjes tot na de vakantie verzet. (tien minutengesprekken zijn op de schop gegaan) sinds dit jaar en nu hebben we als eerste in de eerste week van het nieuwe schooljaar omgekeerde voortgangsgesprekken gehad met de nieuwe leerkrachten voor dit jaar en nu zou afgelopen week de tweede plaatsvinden maar die zijn verzet.

Hier al vakantie inmiddels. Morgen de eerste dag.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 20 februari 2015 @ 00:01:01 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_149846961
Wat een lieve woorden voor J van de meester, Livelink. <3

Lady, dat klinkt ook positief! Leuk idee met die dansmatten!

Hier ook heel mooie rapporten en ze moesten deze week allebei een spreekbeurt houden, dus dat was vechten om computertijd voor het oefenen de afgelopen tijd. Maar allebei heel goed gegaan, fijn! Bijkomend voordeel: Wij zijn ook weer helemaal bijgespijkerd over de gekozen onderwerpen. 8-)
in de haak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 18:48:39 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149864776
Jan kwam vandaag thuis, vol trots .. hij had een bandje verdiend door rustig van de klas naar buiten te lopen (hij was te vol van het bandje om nou precies te kunnen vertellen wat ze precies gingen doen, maar soit) dat glunderende snoetje was O+ O+ om te zien :Y

vrijdag 20 februari 2015 @ 19:35:34 #289
37150 livelink
pi_149866214
Ik ben blij dat Jan er zo blij mee is, maar ik krijg toch een beetje het gevoel dat jouw mailtje een rol heeft gespeeld in deze beloning. Sorry voor mijn cynisme :@

En om een nieuw beloningsysteem aan kinderen uit te leggen en dan als voorbeeld geven dat iemand een bandje krijgt omdat hij jarig is? Of ik begrijp het hele systeem niet, of misschien begrijpen ze het zelf niet?

Neemt niet weg dat ik het echt fijn vind dat Jan er zo blij mee was O+
pi_149866891
En ook gek dat je er tegen bent als hij geen bandje krijgt en nu zo geniet van het feit dat hij wel een bandje kreeg.

Kortom, het is inderdaad een systeem van niks. :P
pi_149866994
Wat mooi verwoord door de meester van je zoon, Livelink. Fijn, dat soort mensen :Y .
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:18:09 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_149867922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ook gek dat je er tegen bent als hij geen bandje krijgt en nu zo geniet van het feit dat hij wel een bandje kreeg.

Kortom, het is inderdaad een systeem van niks. :P
Ik had nog een bandje voor jou liggen. Maar ik twijfel nu of jij hem verdient. Ik denk dat ik ze maar aan R geef. Want die vind ik zó schattig.

;-)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 20:23:57 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149868129
ik vind 't nog steeds een systeem van niks hoor .. (en ja, ook ik had het idee dat door mijn mail van gisteren jan juist vandaag een bandje verdiende). Maar hoe bout ik het systeem ook vind (en dat vijf maart ook ga aandragen in het overleg) ik was wél blij om dat blije snoetje te zien. In ieder geval honderd keer beter dan een sip kind thuis wat niet snapt dat hij niet beloond werd.

vrijdag 20 februari 2015 @ 20:25:24 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_149868163
haha ja het klinkt echt heel stom dat systeem.
in de haak.
pi_149868518
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had nog een bandje voor jou liggen. Maar ik twijfel nu of jij hem verdient. Ik denk dat ik ze maar aan R geef. Want die vind ik zó schattig.

;-)
Zie je, stom systeem :-(
pi_149868551
Dat snap ik heel goed, DJMO.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:42:22 #297
37150 livelink
pi_149870848
Ik ging even googelen en er ging een wereld aan bandjes voor me open!

Zie hier

Verjaardagsbandjes, bandjes tegen pesten, bandjes voor goede lezers, bandjes voor (goede) karaktertrekjes en mijn persoonlijke favoriet:

vrijdag 20 februari 2015 @ 21:57:38 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_149871425
Mijn kinderen hebben ook zo'n bandje.
Mijn telnr staat erop :+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:00:31 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_149871529
PBS is drie keer niets. Hier op school hebben ze het helaas ook ingevoerd, volgens mij heb ik daar wel een topic over geopend ook hier ergens in de gedrochten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:01:00 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_149871542
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties