Klinkt wel allemaal heel goed, Lady. Leuk dat hij zelf graag dat wil organiseren. En de zorgen voor de toekomst, dat zal wel nooit verdwijnen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:56 schreef lady-wrb het volgende:
ik had vandaag een voortgangsgesprek van L. zijn huiswerktrajectgroep.
er staan op dit moment twee behoorlijke onvoldoendes op de lijst, maar daar wordt aan gewerkt, is me verzekerd.
voor de rest staat hij er heel behoorlijk voor en zijn ze erg tevreden.
ik was vorige week al 2 dagen met hem naar nemo geweest omdat zo graag die dansmachine daar eens grondig uit wou testen. gewoon omdat hij het allemaal zo lekker doet. we hebben het heel gezellig samen thuis en eigenlijk heb ik nooit gezeur en gepuber.
maar goed in de trajectgroep was afgesproken dat als hij een bepaalde tijd eens niet zijn huiswerk zou vergeten, dan mocht hij iets organiseren. en morgen is dat zo ver.
hij gaat een dansmattoernooi organiseren voor zijn mede huiswerktrajectgenoten.
maar goed, zijn begeleiders vinden hem een leuk joch en de leraren lopen met hem weg volgens hen.
goede berichten dus. ik ben 'wel blij, maar het 'schiet ook al weer zo op.
volgend jaar zou hij examen moeten doen en dan begint het weer van voren af aan.
daar kan ik me dan 'wel weer heel druk over maken zo op zijn tijd.
Dat was hier dus ook op het schoolplein gisteren, toen er een paar voorbeelden werden gegeven door de directrice: jij daar; jij staat zo netjes te wachten op je beurt, hier heb jij een bandje verdiend. Oh en jij bent jarig, dus jij krijgt ook een bandje. Volkomen willekeurige kinderen voor een willekeurig iets een bandje geven. Het slaat nergens op imo. Als je een kind wil aansporen om beter te werken, dan ga je hem niet een beloningsbandje geven omdat hij jarig is, of omdat hij netjes wacht, maar omdat hij iets geprobeerd heeft wat hij voorheen niet durfde of weigerde te doen. Maar dit slaat nergens op als je het mij vraagt :/quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:14 schreef Asyniur het volgende:
Op school bij Harry gebruiken ze sinds kort ook PBS systeem.
Ik snap echter geen reet van het hele systeem. Wel zoals het uitgelegd wordt, maar niet zoals het uitgevoerd wordt.
Mijn kind interesseert zich niet voor beloningen. Als hij geen zin heeft, doet hij niks. Ook niet voor een sticker of dikke duim. Als hij zijn 'dikke duimen' kaart vol heeft, mag hij zelf een beloning kiezen. Dat vindt hij dan wel weer leuk. Maar voordat hij een kaart vol heeft...
quote:Hoi Monique,
Een bandje verdienen moet een verrassing zijn. Ik heb er vandaag drie uitgedeeld. Dat geeft aan hoe speciaal het is.
Daarnaast hebben wij als leerkracht ons ook te houden aan de regels die centraal staan. Alleen tijdens het uitvoeren van die regel mogen wij een bandje uitdelen. Momenteel is het de regel 'onderweg.' Dat was vandaag dus alleen op het moment van naar de speelzaal toe gaan en naar buiten.
Als leerkrachten houden we wel bij dat we niet steeds dezelfde kinderen een bandje geven.
dat jarig zijn werd gisteren als voorbeeld gegeven bij de introductie. Zal morgen bij de juf nog eens aangeven dat ze het duidelijker moet uitleggen aan Jan, want die snapte er echt helemaal niks van (en ik nu dus wel iets meer, maar daar heeft dat kind niets aan)quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Jarig zijn past niet echt bij onderweg toch?
Dan snap ik best dat hij het iets meer snapt.l
ja zei ik ook.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Jarig zijn past niet echt bij onderweg toch?
Dan snap ik best dat hij het iets meer snapt.
Fijn dat het goed gaat Vicky. Een uitschieter kan gebeuren toch?
Ik had nog een bandje voor jou liggen. Maar ik twijfel nu of jij hem verdient. Ik denk dat ik ze maar aan R geef. Want die vind ik zó schattig.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ook gek dat je er tegen bent als hij geen bandje krijgt en nu zo geniet van het feit dat hij wel een bandje kreeg.
Kortom, het is inderdaad een systeem van niks.
Zie je, stom systeem :-(quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had nog een bandje voor jou liggen. Maar ik twijfel nu of jij hem verdient. Ik denk dat ik ze maar aan R geef. Want die vind ik zó schattig.
;-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |