abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2015 @ 05:44:30 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149625049
Balen, Ticootje. Als je een kind hebt die moeilijk met veranderingen kan omgaan word je vanzelf ook allergisch voor veranderingen is mijn ervaring. Hopelijk went ze er snel aan en besluit de juf dan vervolgens niet om het maar weer eens te veranderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149625741
Ik had het beloningssysteem aan Joene en mn gastouder voorgelegd en zij snappen ook dat het geen erg logisch systeem is... Ik had gister al tegen de juf gezegd dat ik het een raar systeem vond en dat ik wel snapte dat Jen dat niet kon handelen.

We zetten kindjes opeens in het zonnetje. Dus als je goed je best doet hangt je kaartje ergens centraal en dan ziet iedereen dat je goed je best an het doen bent. Dus nou, Jen haar kaartje werd gisterochtend opgehangen en de dame ging nog eens extra hard aan de slag. Jen reageert nu eenmaal heel erg op belonen / heeft erg evel bevestiging nodig dat het goed gaat. Maar in de middag was er een ander kindje aan de beurt. Dus het kaartje van Jen werd weggehaald en een ander kindje stond toen in het zonnetje. Bij Jen gaat dat er dus in als "blijkbaar heb ik niet goed genoeg mn best gedaan in de ochtend" .
Ik snap niet wat er opeens niet goed is aan een sticker voor elk kindje dat goed heeft gewerkt...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149626076
En als er nou vijf kindjes erg goed hun best doen? Komen die dan verspreid over een halve week in de hal te hangen? Dat n kind drie dagen moet wachten op beloning?
Professioneel gifmenger.
pi_149626275
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:52 schreef Buurpoes het volgende:
En als er nou vijf kindjes erg goed hun best doen? Komen die dan verspreid over een halve week in de hal te hangen? Dat n kind drie dagen moet wachten op beloning?
Nee, dan is het kindje dat de juf daaruit pikt het zonnetje..

Daarom klopt het systeem niet. Er kunnen wel 10 kindjes zijn die op een ochtend heel goed aan het werk zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149626315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, dan is het kindje dat de juf daaruit pikt het zonnetje..

Daarom klopt het systeem niet. Er kunnen wel 10 kindjes zijn die op een ochtend heel goed aan het werk zijn.
Ik voorspel dat t stickersysteem gauw terug is. De juf zal t wel merken dat ze nu een hoop kindjes moet teleurstellen. Weer een verandering, arme J.
Professioneel gifmenger.
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 09:34:52 #106
5428 crew  miss_sly
pi_149626799
Ik vind het een stom systeem. Ik hou sowieso niet van erg belonen (en straffen), maar op deze manier kun je inderdaad maar één kind tegelijk in the picture zetten. Dat moet je dus heel zorgvuldig afwegen allemaal, want het kan ook heel erg op straffen neerkomen voor een kind als het er niet zo vaak als een ander, of als het zelf denkt dat het verdiend heeft, hangt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149626852
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het een stom systeem. Ik hou sowieso niet van erg belonen (en straffen), maar op deze manier kun je inderdaad maar één kind tegelijk in the picture zetten. Dat moet je dus heel zorgvuldig afwegen allemaal, want het kan ook heel erg op straffen neerkomen voor een kind als het er niet zo vaak als een ander, of als het zelf denkt dat het verdiend heeft, hangt.
Precies dit dus.
Het is voor Jen al een straf als haar kaartje in de middag wordt vervangen voor een ander kindje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149628307
Wat een stom systeem :o Precies wat buurpoes zegt. Wat een idee -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149628445
Er is vast over nagedacht, alleen de uitwerking is net even anders als bedacht denk ik...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149634221
Het is in mijn ogen pedagogisch ook niet verantwoord omdat het competitie tussen klasgenootjes op een onaangename manier bevordert. En de criteria zijn daarbij nogal onhelder en sowieso subjectief, dus kunnen kinderen er juist heel onzeker van worden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149634437
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:50 schreef Franny_G het volgende:
Het is in mijn ogen pedagogisch ook niet verantwoord omdat het competitie tussen klasgenootjes op een onaangename manier bevordert. En de criteria zijn daarbij nogal onhelder en sowieso subjectief, dus kunnen kinderen er juist heel onzeker van worden.
dat dus idd. Getver zeg. Kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent.
:)
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 15:01:11 #112
5428 crew  miss_sly
pi_149634544
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:50 schreef Franny_G het volgende:
Het is in mijn ogen pedagogisch ook niet verantwoord omdat het competitie tussen klasgenootjes op een onaangename manier bevordert. En de criteria zijn daarbij nogal onhelder en sowieso subjectief, dus kunnen kinderen er juist heel onzeker van worden.
Er zijn anders best wel wat methodes op basisscholen die op een dergelijke manier werken. Ook met armbandjes en complimenten en weet ik het allemaal.

Wat mij betreft wordt er niet beloond, ook geen stickers of zo, maar ik snap wel dat het voor sommige kinderen wel fijn werkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:05:06 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_149634663
Bij Ruben werkt het ook heel erg super, die beloningen...

"Ik heb al een sticker gekregen vandaag, dus ik hoef niet meer te luisteren"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149634814
Bij ons werken ze ook met zonnetjes. Maar dan is 1 kindje het zonnetje van de week en moeten/kunnen de andere iets positiefs zeggen over dat kindje. Tbv de eigenwaarde. Niet als beloning ofzo.

Wat naar dat ze om gegaan zijn van systeem.

Ik weet wel dat ze bv complimenten doen als in de zin van. Oh kijk eens hoe netjes .... zit/zijn vinger opsteekt enz.
Yaro riep in het begin van bij stil is "ik" jammer joh nu niet meer :P
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:13:57 #115
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_149634874
Hier ook het zonnetjessysteem bij de kleuters en dan mogen ze naast de juf zitten, pakjes melk uitdelen enz. Iedere dag twee andere zonnetjes. Maar geen plaatjes of iets in de klas omdat ze hun werkjes goed deden.
If you can dream it, you can do it...
pi_149634915
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:11 schreef As1981 het volgende:
Bij ons werken ze ook met zonnetjes. Maar dan is 1 kindje het zonnetje van de week en moeten/kunnen de andere iets positiefs zeggen over dat kindje. Tbv de eigenwaarde. Niet als beloning ofzo.
Dat vind ik een heel goede methode. Omdat er geen sprake is van een competitie en iedereen gewoon aan de beurt komt. Daarnaast is dit een goede manier om naar de persoonlijkheid van het kind te kijken, en het totaalplaatje en niet alleen naar prestaties of 'je best doen'. Een kind kan dan bijvoorbeeld een compliment krijgen omdat het altijd zo vrolijk is, of omdat het andere kinderen goed helpt. Dat is inderdaad voor de eigenwaarde van een kind belangrijk en voor een groep is het ook goed, omdat de kinderen zo leren dat ieder lid van de groep een eigen aanvulling heeft en van waarde is voor het geheel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149634939
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:05 schreef Troel het volgende:
Bij Ruben werkt het ook heel erg super, die beloningen...

"Ik heb al een sticker gekregen vandaag, dus ik hoef niet meer te luisteren"
:D

Ja dat is ook top ja..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 15:18:33 #118
5428 crew  miss_sly
pi_149634980
Bij S in de klas zijn er gewoon iedere dag twee hulpjes. Er hangt een lijst en die wordt gevolgd.
En ja, ze krijgen ook een sticker, vaak de hele klas omdat ze zo goed opgeruimd hebben of stil zijn geweest of geluisterd hebben. Van mij hoeft het niet, opruimen, stilzitten en luisteren moeten zo ook zonder beloning doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149635018
Ja, je moet wel oppassen dat er niet een sticker-inflatie optreedt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149635027
Hier ook hulpje van de week inderdaad. Bij ons geen stickers. Wel dikke duimen. Dat was vooral in het begin een hit. Was ik thuis aan het opruimen, kreeg ik een dikke duim :D
pi_149635054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:18 schreef miss_sly het volgende:
Bij S in de klas zijn er gewoon iedere dag twee hulpjes. Er hangt een lijst en die wordt gevolgd.
En ja, ze krijgen ook een sticker, vaak de hele klas omdat ze zo goed opgeruimd hebben of stil zijn geweest of geluisterd hebben. Van mij hoeft het niet, opruimen, stilzitten en luisteren moeten zo ook zonder beloning doen.
Hier ben ik het zo onwijs mee eens... Maar dat hoefde ik de gezinshulp niet te vertellen. Als Jennifer haar schoenen zelf aan zou doen moest dat met heel veel complimenten...
Waarop ik zeg, als ik doodnormale dingen op die manier ga benadrukken dan denk ik niet dat we daar beter van worden...
"Nou dat moet je ook wel een beetje liggen als ouder zijnde ja"

...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 15:24:46 #122
5428 crew  miss_sly
pi_149635166
Een vriendinnetje van S krijgt een sticker als ze goed haar best heeft gedaan op de zwemles. En bij zoveel stickers een cadeau.
Dus we liepen naar zwemles, zegt ze ineens "ik ga alleen maar mijn best doen als ik een sticker krijg, mama!"
Dus ik heb gezegd dat ze geen stickers krijgt, dat ze dan maar niet haar best moet doen. Dat ze wel haar diploma's moet halen. Dat ze als ze haar best doet goed leert zwemmen. Door te oefenen dat dingen die eerst moeilijk zijn wel lukken. En dat ze dan heel trots is op zichzelf en dat ze dan een fijn gevoel krijgt omdat het gelukt is. Dat ze het daarvoor moet doen, dat dat haar sticker is.

Het vriendinnetje zei op een bepaald moment tegen haar moeder, toen ze helemaal geen zin had om naar zwemles te gaan: "ik wil helemaal geen sticker, ik vind ze stom. Ik wil gewoon niet zwemmen."

Ik ben tegen :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149635218
Het schijnt dat als kinderen iets doen dat voor hun gevoel gewoon in lijn ligt van wat ze kunnen (dus bijvoorbeeld schoenen zelf aan doen) en je geeft ze dan veel complimenten ze het dan ineens gaan zien als toch iets bijzonders zonder te begrijpen wat er nu precies bijzonder is, en dan ontstaat er ook kortsluiting in de hersentjes en wordt de waarde van een compliment voor hen onbegrijpelijk/onvoorspelbaar.

Het idee is denk ik dat je een compliment of een sticker geeft als een kind iets heeft gedaan dat voor het kind zelf ook aanvoelt als een bijzondere prestatie.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149635337
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Een vriendinnetje van S krijgt een sticker als ze goed haar best heeft gedaan op de zwemles. En bij zoveel stickers een cadeau.
Dus we liepen naar zwemles, zegt ze ineens "ik ga alleen maar mijn best doen als ik een sticker krijg, mama!"
Dus ik heb gezegd dat ze geen stickers krijgt, dat ze dan maar niet haar best moet doen. Dat ze wel haar diploma's moet halen. Dat ze als ze haar best doet goed leert zwemmen. Door te oefenen dat dingen die eerst moeilijk zijn wel lukken. En dat ze dan heel trots is op zichzelf en dat ze dan een fijn gevoel krijgt omdat het gelukt is. Dat ze het daarvoor moet doen, dat dat haar sticker is.

Het vriendinnetje zei op een bepaald moment tegen haar moeder, toen ze helemaal geen zin had om naar zwemles te gaan: "ik wil helemaal geen sticker, ik vind ze stom. Ik wil gewoon niet zwemmen."

Ik ben tegen :P
Ja, dat is sowieso vaak een foutje, ook binnen ons onderwijssysteem, dat geprobeerd wordt leerlingen te motiveren door te verwijzen naar iets buiten zichzelf, of naar een korte termijn bevrediging in plaats van een beroep te doen op intrinsieke motivatie. Het is natuurlijk gek om een kind te gaan leren dat het doel van zulke dingen is: een diploma of sticker behalen. Dat is natuurlijk niet het echte doel. Het echte doel is in dit geval: leren zwemmen zodat je niet verzuipt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 15:35:41 #125
5428 crew  miss_sly
pi_149635532
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:30 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat is sowieso vaak een foutje, ook binnen ons onderwijssysteem, dat geprobeerd wordt leerlingen te motiveren door te verwijzen naar iets buiten zichzelf, of naar een korte termijn bevrediging in plaats van een beroep te doen op intrinsieke motivatie. Het is natuurlijk gek om een kind te gaan leren dat het doel van zulke dingen is: een diploma of sticker behalen. Dat is natuurlijk niet het echte doel. Het echte doel is in dit geval: leren zwemmen zodat je niet verzuipt.
Precies!
En dan kan ik nog wel wat dingetjes verzinnen om haar intrinsieke motivatie te vergroten: als ze haar diploma heeft, hoeft ze geen bandjes meer om. Dat vindt ze rotdingen, die zitten niet fijn. Dat is dus een voordeel als je je diploma hebt. En als ze haar diploma heeft, hoeft ze niet meer in het peuterbadje, maar mag ze, ook als wij op de kant zitten, in het diepe.

Er zitten voordleen aan, en die zal ik haar wel vertellen. Maar stickers en cadeaus horen daar niet bij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149636329
Die van mij wil niet op zwemles, die wil tot ie 18 is gewoon met bandjes om zwemmen :')
Met de bandjes springt hij zo in het diepe en kan hij rustig 'alleen' zwemmen, dus dat is fijn.

In groep 3 krijgen ze zwemles. Dus het komt dan wel.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:03:51 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_149636516
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:57 schreef Vlindur het volgende:
Die van mij wil niet op zwemles, die wil tot ie 18 is gewoon met bandjes om zwemmen :')
Met de bandjes springt hij zo in het diepe en kan hij rustig 'alleen' zwemmen, dus dat is fijn.

In groep 3 krijgen ze zwemles. Dus het komt dan wel.
Hier mogen ze niet in het grote bad zonder zwemdiploma, zelfs niet als ze bandjes om hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149636632
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:03 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier mogen ze niet in het grote bad zonder zwemdiploma, zelfs niet als ze bandjes om hebben.
Hij is 1.11. Het is al gauw diep ;)

In het wedstrijdbad mag hij eigenlijk ook niet komen. Laatst hadden ze van die matten van de ene naar de andere kant waar je overheen kunt rennen en toen mocht hij samen met J daarheen. Maar hij was al gauw terug. Veel te koud :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149637097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:57 schreef Vlindur het volgende:
Die van mij wil niet op zwemles, die wil tot ie 18 is gewoon met bandjes om zwemmen :')
Met de bandjes springt hij zo in het diepe en kan hij rustig 'alleen' zwemmen, dus dat is fijn.

He dat klinkt als mijn zoon :') :D

Maar binnenkort moet ie er wel aan gaan geloven, want geen zwemdiploma is geen optie
pi_149637198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:13 schreef Books1 het volgende:
Hier ook het zonnetjessysteem bij de kleuters en dan mogen ze naast de juf zitten, pakjes melk uitdelen enz. Iedere dag twee andere zonnetjes. Maar geen plaatjes of iets in de klas omdat ze hun werkjes goed deden.
hier heten die gewoon de helpers. Elke dag zijn er twee en dat rouleert idd gewoon, iedereen komt meerdere keren aan de beurt en het hangt niet ergens van af, t is niet zo dat als ze minder goed presteren dat ze dan niet de helper mogen zijn ofzo.

Ik kan er ook niks mee al die stickers. Gelukkig de juf bij A. ook niet. Ze krijgen wel een sticker op hun werkje als ze hun werkje afgemaakt hebben. Daar heb ik minder moeite mee. Het gaat dan idd niet om gewone dingen zoals luisteren, stilzitten, of schoenen aandoen ofzo. Het werkje is vaak een lange zit en de sticker is een beetje in het kader van, fijn dat het af is. Ze krijgen hem iig altijd, niet pas als t foutloos is ofzo.
:)
pi_149637374
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:20 schreef As1981 het volgende:
Hier ook hulpje van de week inderdaad. Bij ons geen stickers. Wel dikke duimen. Dat was vooral in het begin een hit. Was ik thuis aan het opruimen, kreeg ik een dikke duim :D
Zitten onze kinderen op dezelfde school ofzo :p :D

Hier ook zonnetjes van de week en ee dikke duimen bord.
Ik geloof bij het laatste dat andere kinderen het kaartje van een ander kind kunnen ophangen, maar ik weet niet meer precies hoe dat zit.
Zonnetje vd week werkt als bij as.
Mijn zoon heeft dingen gekregen als: heeft mooi haar :D (ik vond het echt heel schattig al die dingen die erop stonden ;)).

Volgens mij doen ze ook niet aan belonen met opruimen enzo.
Je hebt per week 2 kinderen die klassenddienst hebben. Die moeten dan stoelen op tafel zetten aan het eind van de dag.
Ook hebben ze iemand die de gang controleert, of alle jassen en tassen aan de kapstok hangen dus. En iemand die de kasten controleert, die moet kijken of alles goed opgeruimd is geloof ik. Ingewikkeld zo'n kleuterklas tegenwoordig :p

Ik vind het ook een raar systeem trouwens tico. Daar zou ik ook niet blij van worden.
pi_149638462
Hier hebben ze ook hulpjes bij de kleuters en klassendienst in de hogere groepen.
Dat wat Tico verteld over school vind ik een vreemd systeem...

Wij gebruiken thuis wel stickers of ze kunnen een paar minuten extra tijd op de tablet/computer verdienen, om te belonen. Vooral de oudste helpt het soms gewoon om het gedrag dat we graag willen zien te laten inslijten zeg maar. En het grappige is, als het ingesleten is, dan worden de stickers ook minder belangrijk en vergeten ze ze steeds vaker.
Een vol velletje (en dat worden meer stickers als een velletje vol is) dan krijgen ze een kleinigheidje

Het werkt hier, ieder zijn keuze.
Fake it till you make it...
  vrijdag 13 februari 2015 @ 17:37:13 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_149639049
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:26 schreef Franny_G het volgende:
Het schijnt dat als kinderen iets doen dat voor hun gevoel gewoon in lijn ligt van wat ze kunnen (dus bijvoorbeeld schoenen zelf aan doen) en je geeft ze dan veel complimenten ze het dan ineens gaan zien als toch iets bijzonders zonder te begrijpen wat er nu precies bijzonder is, en dan ontstaat er ook kortsluiting in de hersentjes en wordt de waarde van een compliment voor hen onbegrijpelijk/onvoorspelbaar.

Het idee is denk ik dat je een compliment of een sticker geeft als een kind iets heeft gedaan dat voor het kind zelf ook aanvoelt als een bijzondere prestatie.
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:30 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat is sowieso vaak een foutje, ook binnen ons onderwijssysteem, dat geprobeerd wordt leerlingen te motiveren door te verwijzen naar iets buiten zichzelf, of naar een korte termijn bevrediging in plaats van een beroep te doen op intrinsieke motivatie. Het is natuurlijk gek om een kind te gaan leren dat het doel van zulke dingen is: een diploma of sticker behalen. Dat is natuurlijk niet het echte doel. Het echte doel is in dit geval: leren zwemmen zodat je niet verzuipt.
Dit wat jij zegt.

Naar aanleiding van de vorige beloningsdiscussie hier in OUD (kwam omdat ze bij de kinderen van Troel op school SPBS :r gingen doen...) heb ik me verdiept in deze materie en vorige week week een presentatie verzorgd op onze school over intrinsieke en extrinsieke motivatie. Bij diverse collega's rezen de beloningssystemen de pan uit. Ook echt voor gewone dingen (bv stil zijn tijdens zelfstandig werken, je spullen op tijd pakken etc) kunnen speelminuten of weet ik veel wat verdiend worden. Maar het schijnt dat intrinsiek gemotiveerde kinderen ongemotiveerder raken als er voor normale dingen beloond wordt. En dat vind ik echt heel kwalijk. Plus dat extrinsieke motivatie slechts tijdelijk werkt. Als het stopt, stopt dus ook het gewenste gedrag. Nou, mooi dus, voor een volgende leerkracht. Die wordt dus min of meer gedwongen erin mee te gaan. Nu gaan wij op school paal en perk stellen aan de beloningssystemen.

Voor wie het interessant vindt een mooi artikel over de visie van Alfie Kohn : Do rewards motivate people? Absolutely! They motivate people to get more rewards...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:58:31 #134
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149641424
Oh leuk Moonah, die ga ik lezen als ik de zes fraai geïntegreerde geschiedenislessen af heb die straks ingeleverd moeten worden :P Ik heb ook nog wat linkjes, als je het leuk vindt, ik heb er een paar jaar geleden wat over moeten schrijven. Voor ik eraan begon vroeg ik jongste -toen een jaar of 6- wat hij vond van stickers als beloningssysteem. "Verspilde ruimte" was het antwoord. Hij wilde liever van de juf horen wat er goed of niet goed was :)
pi_149643270
Ik vind op school iets anders dan thuis...

En ik krijg af en toe jeuk van al die artikelen over hoe je een goede ouder zou zijn (maar dat is mijn eigen onzekerheid ook). Ik vind het helemaal prima dat iedereen doet wat hem of haar het beste past, laten we dat lekker respecteren beide kanten op.

Ik had vroeger een studiegenoot die me elke treinreis probeerde te bekeren, maar of ik wel respect voor haar wilde hebben. Prima, maar dan graag ook voor het feit dat ik geen geloof aanhang.

Nou ja, just my 2 cents...
Fake it till you make it...
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:57:34 #136
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149645817
Voel je je nou door mij aangesproken Nijna? Dat was in elk geval de bedoeling niet, ik reageerde alleen op de post van Moonah. Eerlijk gezegd had ik die van jou niet eens gezien.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 februari 2015 @ 21:17:19 #137
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149646750
Nijna, ik ga ervan uit dat elke ouder (in principe) het beste met zijn kind(eren) voor heeft en zijn eigen kind(eren) het beste kent. En wat voor de een werkt, is voor de ander compleet de verkeerde aanpak. Er is geen 'beste' manier om een kind op te voeden, wel de 'beste' manier om jouw kind(eren) op te voeden, namelijk jouw manier :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_149646970
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:08 schreef Nijna het volgende:
Hier hebben ze ook hulpjes bij de kleuters en klassendienst in de hogere groepen.
Dat wat Tico verteld over school vind ik een vreemd systeem...

Wij gebruiken thuis wel stickers of ze kunnen een paar minuten extra tijd op de tablet/computer verdienen, om te belonen. Vooral de oudste helpt het soms gewoon om het gedrag dat we graag willen zien te laten inslijten zeg maar. En het grappige is, als het ingesleten is, dan worden de stickers ook minder belangrijk en vergeten ze ze steeds vaker.
Een vol velletje (en dat worden meer stickers als een velletje vol is) dan krijgen ze een kleinigheidje

Het werkt hier, ieder zijn keuze.
Dat is toch hartstikke mooi. :) . Ik denk meer vanuit mijn werk, als docent. Maar ik kan me goed indenken dat dit prima werkt zo bij jullie thuis.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149646992
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:57 schreef Nijna het volgende:
Ik vind op school iets anders dan thuis...

En ik krijg af en toe jeuk van al die artikelen over hoe je een goede ouder zou zijn (maar dat is mijn eigen onzekerheid ook). Ik vind het helemaal prima dat iedereen doet wat hem of haar het beste past, laten we dat lekker respecteren beide kanten op.

Ik had vroeger een studiegenoot die me elke treinreis probeerde te bekeren, maar of ik wel respect voor haar wilde hebben. Prima, maar dan graag ook voor het feit dat ik geen geloof aanhang.

Nou ja, just my 2 cents...
maar je wordt toch niet aangesproken? Zo las ik het niet iig.


Mn grote meis heeft vandaag een tekening bij dr grote liefde in de brievenbus gedaan :D met hartjes en een lachende regenboog en een zelfgeschreven tekst. Nu maar hopen dst zijn ouders het kunnen vertalen :P ze had gehoord dat je met lipstick-kus een brief gratis kon posten dus dat wilde ze doen. Uiteindelijk waren we te laat bij de brievenbus dus hebben we hem zelf door de bus gedaan, giebelend en al O+ :D
:)
pi_149647068
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

maar je wordt toch niet aangesproken? Zo las ik het niet iig.

Mn grote meis heeft vandaag een tekening bij dr grote liefde in de brievenbus gedaan :D met hartjes en een lachende regenboog en een zelfgeschreven tekst. Nu maar hopen dst zijn ouders het kunnen vertalen :P ze had gehoord dat je met lipstick-kus een brief gratis kon posten dus dat wilde ze doen. Uiteindelijk waren we te laat bij de brievenbus dus hebben we hem zelf door de bus gedaan, giebelend en al O+ :D
O+

Amber kreeg vanmorgen een kaartje en een doosje net chocolaatjes en een beeldje van een jongen uit de klas.
Vanavond hebben we postbode gespeeld. Doosje chocolaatjes en een kaart bij haar verkering inde brievenbus.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:28:44 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149647317
Oh wat lief, Mignonne O+
Leuk is dat he.

Nijna, ik begrijp je gevoeligheid wel op dit punt. Onze opvoedkwaliteiten liggen al zo vaak onder het vergrootglas (zo voelt het in ieder geval). Ik had het vandaag bij de tandarts ook weer, hoor. Er werd een spervuur van vragen op mijn kind afgevuurd. Niet alleen over het tandenpoetsen (wat heel moeizaam gaat, dus ik kan die strijd echt niet vaker dan 1x per dag opbrengen), maar ook over de tijd die hij per dag achter de computer mag, over of hij ook wel genoeg sport en buiten speelt, over zijn eetgewoonten en over zijn medicijngebruik. En bij elk antwoord voel je je weer verder falen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149647348
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

O+

Amber kreeg vanmorgen een kaartje en een doosje net chocolaatjes en een beeldje van een jongen uit de klas.
Vanavond hebben we postbode gespeeld. Doosje chocolaatjes en een kaart bij haar verkering inde brievenbus.
ahw wat zoet O+
Ik vind het zo schattig. Al dat kleine grut :D
:)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:29:30 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149647365
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

O+

Amber kreeg vanmorgen een kaartje en een doosje net chocolaatjes en een beeldje van een jongen uit de klas.
Vanavond hebben we postbode gespeeld. Doosje chocolaatjes en een kaart bij haar verkering inde brievenbus.
Oh wauw! Dan is Amber qua Valentijn al verder dan ik ooit ben gekomen :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:38:47 #144
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149647763
Nav het leuke ontbijtfilmpje, waarbij Amerikaanse kinderen allerlei ontbijtjes uit de hele wereld voorgeschoteld kregen ben ik trouwens wel benieuwd wat jullie kinderen als ontbijt krijgen eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149647924
Wat eten die van jou, Livelink?

Die van mij eten allebei een bruine boterham met gezond (kaas/vlees), een klein bakje kwark (neutraal) met een schepje jam erin en een cracker met zoet. :Y)

Drinken: diksap, of melk met een schepje chocopoeder.
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 21:43:18 #146
5428 crew  miss_sly
pi_149647940
S varieert: brood met beleg (krokodillenvlokken of zo, of appelstroop, pindakaas), rijstwafels met pindakaas of appelstroop, of kwark met all bran en appel of banaan. Verse jus d'orange erbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149648013
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:38 schreef livelink het volgende:
Nav het leuke ontbijtfilmpje, waarbij Amerikaanse kinderen allerlei ontbijtjes uit de hele wereld voorgeschoteld kregen ben ik trouwens wel benieuwd wat jullie kinderen als ontbijt krijgen eigenlijk.
de ene dag 1 of 2 boterhammen met jam/pindakaas/chocopasta, de andere dag Brinta of chocopops/honingpops
en dan een beker melk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_149648083
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:38 schreef livelink het volgende:
Nav het leuke ontbijtfilmpje, waarbij Amerikaanse kinderen allerlei ontbijtjes uit de hele wereld voorgeschoteld kregen ben ik trouwens wel benieuwd wat jullie kinderen als ontbijt krijgen eigenlijk.
mn oudste ontbijt altijd met brood en beleg, net waar ze zin in heeft eigenlijk en wat er in huis is. Ik heb niet zo'n vast assortiment en zij heeft van die periodes. Dan wil ze een hele poos alleen worst op brood, dan weer alleen maar honing, nu weer enkel kaas. Och.

Mn jongste ontbijt vaak met geroosterd brood met beleg, maar ook regelmatig met waar ze trek in heeft op dar moment, fruit bijvoorbeeld, gekookt ei krijgt ze ook regelmatig en rijst als ik er zin in heb om het te maken. Ook zij heeft periodes qua waar ze zin in heeft, ze eet graag rijstwafels en van die luchtige crackers, maar dan mag er niets op :') het blijft lastig.
:)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:46:59 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149648118
Bij mij verschilt het nogal. Oudste meestal alleen crackers of beschuitjes met kaas en hagelslag (jawel) en wat fruit. Jongste wil soms alleen maar fruit als ontbijt, andere keren een geroosterde boterham met ham of hagelslag, maar het liefst eet hij 's ochtends warm. Noedels of iets dergelijks. Of als er nog een restje bami of marcaroni is, eet hij dat ook heel graag.

En ze drinken water 's ochtends.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 februari 2015 @ 21:47:10 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149648122
Door de week cereals met melk, de 'gezondere' allbran afgewisseld met Tresor en af en toe een uitstapje naar Brinta. In het weekend bagel met roomkaas, roerei/gekookt of gebakken ei, soms uitgebouwd tot full english met champignons, bacon, witte bonen en worstjes erbij, soms wentelteefjes en ook wel eens ern simpele boterham met pindakaas.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')