ik verheug me ook al op morgenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:49 schreef livelink het volgende:
Dat weekendontbijt klinkt wel heel erg goed, Sjeen. Ik krijg er spontaan honger van.

daar kan ik wel inkomen ja. De afwisseling.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik weet dat dat achterhaald is, gezond en zoet. Maar ik vind het toch heel prettig, omdat die van mij anders echt overstappen op altijd alleen maar zoet (en dan bedoel ik niet appelstroop en pindakaas, maar chocopasta en hagelslag enzo) en ik vind het fijn als ze gevarieerd blijven eten. Gewoon het hele idee alles met mate en alles een beetje afwisselen. Zoiets.

Ze krijgen naar school altijd een boterham met zoet en een boterham met hartig. Verder alleen fruit/komkommer/tomaatjes/worteltjes mee naar school, behalve op woensdag, dan mag er een koekje in de trommelquote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
daar kan ik wel inkomen ja. De afwisseling.
ik moet eerlijk zeggen dat mijn oudste momenteel wel veel ontbijt met enkel pindakaas of enkel hagelslag. Komt wel weer. Ze luncht dan wel weer 9 van de 10 keer met worst dus over een hele dag zit er variatie in![]()
bij jongste ben ik allang blij wanneer ze ìets eet bij ontbijt (of lunch). En dan nog eet ze vaak maar 1/4 boterham ofzo. En haar brood is al de helft van ons brood qua formaat![]()
Ze krijgen wel allebei meer dan genoeg rauwkost en fruit binnen dus in dat opzicht ben ik heel tevreden. Bovendien vind ik het fijn om te zien dat ze allebei stoppen met eten als ze vol zitten. Zowel bij gezond eten zeg maar, als bij ijs/chips of weet ik veel. Als ze er geen zin in heeft slaat ze ook rustig de lekkere dingen af.

ja!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hartig, dat is een beter woord!

quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hartig, dat is een beter woord!

Dat is helder uitgelegd. Thnx.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:28 schreef livelink het volgende:
Nijna, ik begrijp je gevoeligheid wel op dit punt. Onze opvoedkwaliteiten liggen al zo vaak onder het vergrootglas (zo voelt het in ieder geval).

helaasquote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:00 schreef livelink het volgende:
Ik geef ook geen koekjes of iets dergelijks mee. En sinds de school van Job over is gegaan op schoolfruit hoef ik hem ook geen fruit meer mee te geven. En dat merk ik behoorlijk in mijn portemonnee. Geweldige uitvinding, dat schoolfruit. Is dat nou volledig gesubsidieerd? Hebben jullie kinderen dat ook?

Oh das wel fijn!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:12 schreef livelink het volgende:
Ik geef mijn jongste nu in plaats van fruit (dat hij dus op school krijgt) augurk of paprika of een wortel mee. En dan nog twee droge boterhammen met twee losse plakjes ham. Op school hebben ze een tosti-apparaat en dan maken ze er een tosti van.
Er is een periode geweest dat hij graag boterhammen met hagelslag at tussen de middag en toen heb ik hem een pak hagelslag meegegeven voor op school. En dan gaf ik hem dagelijks alleen maar boterhammen mee en dan smeerde hij zelf zijn boterhammen op school. Wel lekker hoor, een school die een beetje flexibel omgaat met lunch.

Het was totaal niet respectloos bedoeld, en ook helemaal niet specifiek aan jou gericht..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:57 schreef Nijna het volgende:
En ik krijg af en toe jeuk van al die artikelen over hoe je een goede ouder zou zijn (maar dat is mijn eigen onzekerheid ook). Ik vind het helemaal prima dat iedereen doet wat hem of haar het beste past, laten we dat lekker respecteren beide kanten op.
Stuur maar door! Lessen af?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:58 schreef Gaoxing het volgende:
Oh leuk Moonah, die ga ik lezen als ik de zes fraai geïntegreerde geschiedenislessen af heb die straks ingeleverd moeten wordenIk heb ook nog wat linkjes, als je het leuk vindt, ik heb er een paar jaar geleden wat over moeten schrijven.
Mooi! Precies waar het om draait!quote:Voor ik eraan begon vroeg ik jongste -toen een jaar of 6- wat hij vond van stickers als beloningssysteem. "Verspilde ruimte" was het antwoord. Hij wilde liever van de juf horen wat er goed of niet goed was

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |