Ik niet zo zeer, maar snap het wel. Ze zijn een beetje te close. Het is sowieso wel een seizoen van constante koppeltjes (naast die twee ook Margriet en Martine). Voorheen waren er ook altijd wel wat verbonden, maar die liepen niet in zulke grote getale het hele seizoen door.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:47 schreef Blik het volgende:
Begrijp de ambivalente gevoelens over dit seizoen wel. Ik erger me groen en geel aan met name Rik en Marlijn
De rest beweerd dat Carolina en Chris het mingeld opgegraven hebben. Dat is helemaal nog niet zeker.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Chris en Carolina flink wat mingeld opgegraven, hoor.
Het is juist opvallend dat ze ondanks dat de jokers hebben laten liggen. Welke kandidaat doet dat nou?
Overigens hebben de Mollen afgelopen jaren ook niet eens zo heel vaak op de cruciale posities gezeten, tijdens opdrachten.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:07 schreef Tijn het volgende:
Chris zat wéér op een sleutelpositie tijdens een opdracht. Geen enkele kandidaat heeft zo vaak op de beste plek gezeten om te mollen als hij.
- Aflevering 1, opdracht 2 (de rode draad): Chris loopt een groot gedeelte van de opdracht alleen (!) door het gebouw, terwijl de kandidaten in de control room zien dat er camera's die goed staan worden verplaatst. Tevens is Chris een van de weinige kandidaten die nooit in de control room komt (daar kun je immers nauwelijks mollen).
Chris was bij die opdracht inderdaad grotendeels afwezig en had daardoor de makkelijkste mogelijkheid om veel te kunnen mollen. Maar dat dit in de control room nauwelijks te mollen is, is onzin. Want daar kun je juist subtiel aan een kabel trekken om de boel in het honderd te laten lopen. Gaan kloten met porto's. Maar met name voorkomen dat de opdracht gehaald wordt, door ervoor te zorgen dat men de lijn op de grond in de control room niet zou zien. Want zonder die streep was de opdracht nooit te halen.
- Aflevering 3, opdracht 2 (watervliegtuig): Chris zit samen met Rik in het vliegtuig, waar ze niet in staat zijn het geld te vinden, ondanks dat de kandidaten op het strand het woord duidelijk hebben gespeld.
Dit is zijn meest verdachte handeling ja (en ook van Rik). Al zou het wel betekenen dat hij een bijzonder brutale Mol is (wat natuurlijk kan), want het is wel een heel erg groot risico dat Rik de enveloppe zou hebben zien liggen bij aankomst. Natuurlijk is het wel een Mol actie, om daar dan zoveel mogelijk de aandacht af te leiden. En tegelijkertijd zijn de grootste blunders de afgelopen jaren door kandidaten gemaakt. Maar erg verdacht is deze actie wel.
- Aflevering 5, opdracht 3 (pakketjes bezorgen): Chris bemant de meldkamer ("het kantoor"), veruit de beste plek voor de mol.
Vandaar dat ze de meeste pakketjes wel goed wisten af te leveren. Chris zat op een sleutel posite ja, maar had hier makkelijk de opdracht kunnen laten mislukken
- Aflevering 6, opdracht 1 (inparkeren): Chris zit samen met Carolina in de helicopter, waar ze niet weten te raden wat de kandidaten proberen uit te beelden met de vrachtwagens, ondanks dat ze wel goed kunnen lezen wat er wordt gespeld.
Ook dit is wel verdacht ja. Al zou ik mij hier nog wel kunnen voorstellen dat je als kandidaat er echt niet op komt dat het om geld gaat (zonder dat je dan meteen dom bent). Wel zat hier weer het risico in van het belangrijk maken van de E, waardoor Carolina op het spoor van euro zou kunnen komen.
Ik denk niet dat het toeval is dat áls er een beste plek voor de mol bij een opdracht is, dit vaak door Chris wordt ingevuld.
Vandaar dat Jan-Willem vorig jaar zo ver kwamquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:32 schreef Tijn het volgende:
Ik denk ook dat Chris de mol is omdat hij steeds totaal verkeerd op iemand anders zit met z'n verdenkingen. Iemand die eerst Martine, dan Margriet, dan Marlijn en nu weer Carolina zegt te verdenken zou allang niet meer in het spel zitten imho.
De mol kan zelf geld binnenhalen omdat de rest voor de jokers gaat, we hadden volgens art toch een actieve mol....quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:29 schreef Redefine het volgende:
Maar de belangrijkste afweging voor mij, dat ik Chris totaal niet als Mol zie, is toch echt het follow the money principe. Zelf individueel 250 euro verdienen en niet (waarschijnlijk) 500 euro, moeiteloos (zonder verdachtmaking) uit de pot halen. Bij de foto opdracht er op wijzen dat bepaalde mensen op de foto moesten staan en meerdere foto's nemen.
Dan kun je natuurlijk zeggen dat de Mol dit doet om minder verdacht te worden (wat Chris ook zei bij de mandjesopdracht), maar in het verleden is wel gebleken dat Mollen dit zelden of nooit gedaan hebben. Alleen als ze al wisten dat het geld uiteindelijk helemaal niet in de pot zou komen/er weer uit ging (Inge en Anne-Marie) of het gewonnen geld al in de pot zat (Kees).
Natuurlijk kan ik er heel erg naast zitten. Maar je zag aan bijvoorbeeld Viktor en Carolina (na vorige week en deze aflevering), dat zij niet de Mol waren door 'onnodig' geld in de pot te brengen.
Het zou wel heel triest zijn als de Mol voor het geld in de pot moet zorgenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 03:22 schreef Xummon het volgende:
[..]
De mol kan zelf geld binnenhalen omdat de rest voor de jokers gaat, we hadden volgens art toch een actieve mol....
Dat de mol volgens Art een actieve mol is wil nog niet zeggen dat de mol zelf geld binnen gaat halen, anders is het helemaal een flutseizoen natuurlijk. De mol gaat toch zelf niet actief geld binnenhalen, dat is toch volledig tegen het principe van de mol.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 03:22 schreef Xummon het volgende:
[..]
De mol kan zelf geld binnenhalen omdat de rest voor de jokers gaat, we hadden volgens art toch een actieve mol....
De pot is extreem laag, dus de mol is hoe dan ook goed bezig.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het zou wel heel triest zijn als de Mol voor het geld in de pot moet zorgen
Maar dat maakt het niet minder triest dat een mol geld zou pakken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
De pot is extreem laag, dus de mol is hoe dan ook goed bezig.
Het is natuurlijk ook een TV-programma, dat moet je niet vergeten. De productie zal voorkomen dat ze uiteindelijk in de finale om een tientje moeten spelen, dus het is helemaal niet ondenkbaar dat ze aan de mol vragen om te zorgen dat er in elk geval een redelijk bedrag in de pot belandt op het moment dat de kandidaten dat niet doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat maakt het niet minder triest dat een mol geld zou pakken.
Dit inderdaad. Chris is echt niet de mol hoor. En al die jokers dit seizoen ook ja en wat de kandidaten er voor willen doenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat maakt het niet minder triest dat een mol geld zou pakken.
En wat Chris betreft heeft hij te vaak ervoor gezorgd dat er geld binnen zou komen.
En dat er weinig geld in de pot zit hoeft niet veel over de kwaliteit van een Mol te zeggen. Dat ligt meestal aan de groep.
En dit seizoen is het makkelijker dan ooit (ongeacht wie de Mol is), omdat de makers wel heel erg veel jokers voor geld momenten inplannen
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een TV-programma, dat moet je niet vergeten. De productie zal voorkomen dat ze uiteindelijk in de finale om een tientje moeten spelen, dus het is helemaal niet ondenkbaar dat ze aan de mol vragen om te zorgen dat er in elk geval een redelijk bedrag in de pot belandt op het moment dat de kandidaten dat niet doen.
Dat zou dan voor het eerst zijn. Het slaat gewoon nergens op wat je zegt. Maar dat heb je pas door als je uit je Chris tunnel bentquote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een TV-programma, dat moet je niet vergeten. De productie zal voorkomen dat ze uiteindelijk in de finale om een tientje moeten spelen, dus het is helemaal niet ondenkbaar dat ze aan de mol vragen om te zorgen dat er in elk geval een redelijk bedrag in de pot belandt op het moment dat de kandidaten dat niet doen.
Nee hoor, de mol is de afgelopen jaren steeds niet de kandidaat die het minste geld binnenbrengt.quote:
Er zijn altijd kandidaten bij die helemaal niks verdienen of zelfs geld kosten. Dan ben je als Mol al snel niet de minst verdiende speler. Maar als je kijkt naar alle Mollen, zijn er weinig die echt geld binnen gehaald hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee hoor, de mol is de afgelopen jaren steeds niet de kandidaat die het minste geld binnenbrengt.
Dat is gewoon echt niet waar, hoor. Elk jaar wordt geroepen dat de mol de mol niet kan zijn omdat deze persoon teveel geld voor de pot zou hebben verdiend. Ik denk dat je zo richten op het geld een naïeve manier is om het programma te kijken, sinds het met BN'ers wordt gespeeld is dat het belangrijkste aspect van het spel niet meer.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar als je kijkt naar alle Mollen, zijn er weinig die echt geld binnen gehaald hebben.
Welke Mollen hebben veel geld binnen gehaald en hoeveel was dat dan? En dan ook echt verdient he, niet geld dat onterecht aan een Mol wordt toegeschreven.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is gewoon echt niet waar, hoor. Elk jaar wordt geroepen dat de mol de mol niet kan zijn omdat deze persoon teveel geld voor de pot zou hebben verdiend. Ik denk dat je zo richten op het geld een naïeve manier is om het programma te kijken, sinds het met BN'ers wordt gespeeld is dat het belangrijkste aspect van het spel niet meer.
Je hebt helemaal gelijk dat ik diep in de Chris-tunnel zit, daar ga ik niet meer uitkomen tot hij eruit gaat of de mol blijkt te zijn. Maar als je het goed hebt, is het geen tunnelvisie he
Ik kan me bijvoorbeeld van Annemarie nog herinneren dat er hier op het forum heel fanatiek werd geroepen dat zij nooit de mol kon zijn omdat ze teveel geld zou hebben verdiend voor de pot. Ook een seizoen met een historisch lage pot, dus misschien is daar hetzelfde gebeurd als dit jaar?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Welke Mollen hebben veel geld binnen gehaald en hoeveel was dat dan? En dan ook echt verdient he, niet geld dat onterecht aan een Mol wordt toegeschreven.
Gezien jij het als een feit brengt, zul je al die informatie vast wel kunnen geven.
Bij haar ging het om één opdracht, waar dat op gebaseerd was. En dat was heel wat anders dan wat Chris heeft gedaan. Maar ja, het heeft toch geen zin om dit aan jou uit te leggenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me bijvoorbeeld van Annemarie nog herinneren dat er hier op het forum heel fanatiek werd geroepen dat zij nooit de mol kon zijn omdat ze teveel geld zou hebben verdiend voor de pot. Ook een seizoen met een historisch lage pot, dus misschien is daar hetzelfde gebeurd als dit jaar?
Vorige week zat ik nog een beetje in limbo, maar sinds de aflevering van gisteren is het voor mij 100% duidelijkquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar ja, het heeft toch geen zin om dit aan jou uit te leggen
Wat jij zegt. Maar denk dat het tegen dovemansoren is besteed.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Chris heeft teveel opgehaald om mol te kunnen zijn.
Ik kan geen enkele mol noemen die zoveel geld heeft opgehaald. Dat mensen dachten dat Anne-Marie de mol niet was had te maken met haar meest spannende molactie van dat seizoen: Zeggen dat ze geld had verdiend wat iemand anders in werkelijkheid had verdiend.
Op het .com forum heeft iemand volledig uitgeschreven wie welke cijfers opdreunde en wie vervolgens antwoordde of Art het cijfer wel of niet heeft genoemd. Martine heeft daarbij nul keer gelogen. Geen mol dus. Margriet daarentegen... Terwijl ik al vrij ver in mijn Rik-tunnel zit.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:48 schreef Tijn het volgende:
Ik geloof er niks van dat Martine de mol kan zijn. Ze heeft door te liegen over de zwarte vrijstelling een joker van Rik afgetroggeld. Het lijkt me bijzonder sterk dat een mol zoiets zou doen.
Chris heeft misschien veel geld opgehaald maar misschien nog meer verlorenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me bijvoorbeeld van Annemarie nog herinneren dat er hier op het forum heel fanatiek werd geroepen dat zij nooit de mol kon zijn omdat ze teveel geld zou hebben verdiend voor de pot. Ook een seizoen met een historisch lage pot, dus misschien is daar hetzelfde gebeurd als dit jaar?
Eens.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:46 schreef TheVulture het volgende:
Wat mij betreft wordt het spel onderhand wel te verneukt door al die jokers, vrijstellingen en dubbele bodems. Ik wil gewoon terug naar back to basic zodat je ook weer kandidaten krijgt die echt voor de pot gaan strijden. Met al die jokers hoeft een Mol amper zelf nog wat te doen en dit begint mijn kijkplezier wel aan te tasten
Ik zie Rik nog in een hevig bezweet shirt aan een kar trekken, ergens denk ik niet dat je als mol zoveel moeite gaat doen om geld binnen te halen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:56 schreef Tinos85 het volgende:
Rik blijft dan toch ook een mogelijkheid voor de Mol
Maar volgens mij keek Rik wel naar de envelop.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:33 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zie Rik nog in een hevig bezweet shirt aan een kar trekken, ergens denk ik niet dat je als mol zoveel moeite gaat doen om geld binnen te halen.
En ik zie nog steeds Chris voor me die met een armgebaar Rik afleidde toen die op een boei afliep met daaraan een envelop
Dat zou voor Chris een geluk bij een ongeluk zijn dat Rik toch de envelop niet zagquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar volgens mij keek Rik wel naar de envelop.
En liep vervolgens door.
Of iedereen de mol zijn zijnquote:Op woensdag 4 februari 2015 18:17 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Het zou een nog grotere stunt zijn als er helemaal geen mol zou zijn.
Chris heeft veel meer geld verdiend dan Rik.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:33 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zie Rik nog in een hevig bezweet shirt aan een kar trekken, ergens denk ik niet dat je als mol zoveel moeite gaat doen om geld binnen te halen.
En ik zie nog steeds Chris voor me die met een armgebaar Rik afleidde toen die op een boei afliep met daaraan een envelop
Dan nog vind ik het omgekeerde wereld om zoveel geld te verdienen omdat er toch nog geld uit de pot gaat. Als hij al dat geld níet had verdiend zou de pot nog lager zijn geweest, wat tenslotte het doel van de mol is. Bovendien wist ie toen nog niet of hij de meeste stemmen zou krijgen, dus dat is ook een risico dan als mol. Of het moet doorgestoken kaart zijn, dat de mol sowieso de meeste stemmen bij die opdracht krijgt, maar dat zou ik wel erg oneerlijk vinden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:16 schreef Karstman het volgende:
Als Chris het is verliezen ze toch nog 2k uit de pot vanwege die verkiezingsopdracht. Dat compenseert lekker voor zijn toevoegingen aan de pot.
Zoals Zuid - Afrika? IJsland? Spanje? Nicaragua? El Salvador? Oh wacht..quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:20 schreef TLC het volgende:
WIDM mag ook weleens weer een keer in een niet-Aziatisch land plaatsvinden
Dat had ik ook, tot ik er achter kwam dat als je op het getal drukt, je zelf een getal kan invoeren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:28 schreef PluisigNijntje het volgende:
Die app is echt een drama voor neuroten! Ik krijg mijn punten steeds maar niet op een rond getal geschoven, aargh!
Azië is nu eenmaal erg grootquote:Op donderdag 26 februari 2015 16:20 schreef TLC het volgende:
WIDM mag ook weleens weer een keer in een niet-Aziatisch land plaatsvinden
in de zin van niet drie keer achter elkaarquote:Op donderdag 26 februari 2015 17:08 schreef Meke het volgende:
[..]
Zoals Zuid - Afrika? IJsland? Spanje? Nicaragua? El Salvador? Oh wacht..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |