SPOILER: Uitleg in de spoiler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De vorige delen vind je hier :
Topicreeks: Opmerkelijke Funda Fototopic
TVP's worden verwijderd! Plaats gewoon een opmerkelijke foto of gebruik de Volg-knop als je niet direct een leuke foto kan vinden
En 2x is scheepsrecht: Het is verplicht om een link bij je foto te plaatsen![]()
En weer verder.![]()
Die is als kind zeker te vaak in het Land van Ooit geweest.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:12 schreef k_man het volgende:
Best een aardig appartement, maar het trappenhuis... béétje over the top.![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Ohh, wát een sfeervol huis zegquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:12 schreef k_man het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:22 schreef Ireth het volgende:
Wereldkampioenschap 500 meter trampoline zwemmen in Rhenen
[ afbeelding ]Eén keer goed springen en de verf is van het doek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ye Gods..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:12 schreef k_man het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:12 schreef k_man het volgende:
[ afbeelding ]
Nu in elk geval wel. Grote rode.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:59 schreef d.k. het volgende:
In dat schitterende Rietveld huis hangt geen enkel gordijn oid. Of zijn die er voor de foto's afgehaald?
Zou het nog een houten huis zijn? Ik herinner me iets over verplaatsbare panelen en erg gehorig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:01 schreef NedKelly het volgende:
Uh die brandblusser hangt wel erg prominent in de keuken van dat Rietveld huis.![]()
[ afbeelding ]
Dingen als deurbeslag verraden een beetje het bouwjaar, anders zou je zo zeggen dat het '95 ergens is.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:09 schreef Bosbomen het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat een echte Rietveld te koopDit huis komt uit 1963, toch oogt het nog steeds modern. Het heeft alleen wel een opknapbeurt nodig.
Staat inderdaad in de lijst van Rietveld gebouwen.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:22 schreef Ireth het volgende:
Wereldkampioenschap 500 meter trampoline zwemmen in Rhenen
[ afbeelding ]Alle stoelen lijken daar in paren gekocht. En de biljarttafel is ook als salontafels in te zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So we just called him Fred
Volgens mij koop je het huis exclusief gebakken eieren.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:36 schreef flipsen het volgende:
(die gebakken eieren op de keukentafel gaven me overigens al eerder die indruk)
Nou wil ik hem niet meerquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:02 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Volgens mij koop je het huis exclusief gebakken eieren.
Er staat nog een Rietveld te koop:quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:12 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat Rietveldhuis helemaal niet zo slecht onderhouden. Alle originele elementen zijn juist bewaard. En de inriching past ook goed bij het huis. Ook niet overdreven duur voor zo'n huis met die Rietveld-status op die locatie.
Wat een lelijke kleur balkonhekken. Dat geel schreeuwt overal doorheen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:55 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
Handig en multifunctioneel
Deze is wel slecht onderhouden en wat staat het lelijk in die straat. Heel anders dan het vorige Rietveldhuis. Dit Rietveldrijtjes is net een fabriekje.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:14 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Er staat nog een Rietveld te koop:
http://www.redres.nl/erfg(...)veldhuis-te-koop.asp
Gevonden via www.foutehuizen.nl
Heb je enig idee hoe andere arbeidershuisjes er in die tijd uitzagen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:24 schreef Teslynd het volgende:
Deze is wel slecht onderhouden en wat staat het lelijk in die straat. Heel anders dan het vorige Rietveldhuis. Dit Rietveldrijtjes is net een fabriekje.
Heel lelijk plafond, akelig smalle gangen/kelderpad. Ik meen me te herinneren dat hij juist voor praktisch ging, maar zo'n smalle gang is helemaal niet praktisch.
Wel een mooie doorloop van de woonkamer en trap naar boven.
Smalle gang? Dan heb jij nog nooit een smalle gang gezien. Onze gang is zo breed als de voordeur.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:24 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Deze is wel slecht onderhouden en wat staat het lelijk in die straat. Heel anders dan het vorige Rietveldhuis. Dit Rietveldrijtjes is net een fabriekje.
Heel lelijk plafond, akelig smalle gangen/kelderpad. Ik meen me te herinneren dat hij juist voor praktisch ging, maar zo'n smalle gang is helemaal niet praktisch.
Wel een mooie doorloop van de woonkamer en trap naar boven.
Zijn anders vrij dure biljarts, beetje moeilijk inschatten qua staat, maar hier betaal je volgens mij zo 30K voor.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:31 schreef Lienpau het volgende:
nog effe dat huis in Rhenen met het trampoline-zwembad:
zit-biljart...
[ afbeelding ]
of blaas-biljart met een rietje??
Dit huis vind ik dus écht niet mooi!quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:14 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Er staat nog een Rietveld te koop:
http://www.redres.nl/erfg(...)veldhuis-te-koop.asp
Gevonden via www.foutehuizen.nl
60K euro met een kavel van 1750m2. Dat is 34 euro/m2. Bouwgrond. In Amsterdam doen ze daar een moord voor.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:45 schreef Errrwin het volgende:
Centrale verwarming
[ afbeelding ]
Lekker knus.
[ afbeelding ]
Dit alles voor slechts 60.000 euroos in het mooie Borgsweer.
Vind het ook niet heel mooi, wel bijzonder dat het uit 1932 komt. Ter referentie, ze reden toen in dit soort auto's rond.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit huis vind ik dus écht niet mooi!
De aardbevingen daar zijn dat huis vergeten... Dit huis valt echt van ellende uit elkaar.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:45 schreef Errrwin het volgende:
Centrale verwarming
[ afbeelding ]
Lekker knus.
[ afbeelding ]
Dit alles voor slechts 60.000 euroos in het mooie Borgsweer.
Koop ergens anders een kavel van 1750 meter voor dat geld! Voor 15K sloop het het huis in één keer en dan ga je bouwen. Ook een beetje meer in het midden op het kavel.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:18 schreef Bosbomen het volgende:
[..]
De aardbevingen daar zijn dat huis vergeten... Dit huis valt echt van ellende uit elkaar.
Chemische industrie, hydraulic fracking.. Ik zou er nu niet willen wonen. Al die zuren en surfactants die daar de grond in worden gespoten triggeren mij niet daar een leuk huis te bouwenquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Koop ergens anders een kavel van 1750 meter voor dat geld! Voor 15K sloop het het huis in één keer en dan ga je bouwen. Ook een beetje meer in het midden op het kavel.
Binnenkant is anders al flink verbouwd in de jaren 60/70.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vind het ook niet heel mooi, wel bijzonder dat het uit 1932 komt. Ter referentie, ze reden toen in dit soort auto's rond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die stijl was toentertijd volgens mij echt enorm modern.
Het lijkt wel een van de bijgebouwen van de Van Nelle fabriek in Rotterdam.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uitgewoond hok.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook niet mijn smaakquote:
Ik ook niet. Ik vind die Rietveld huizen op zich heel leuk. Ik weet alleen even niet waar het hem in zit bij deze. De inrichting? De staat van onderhoud? Ik vind hem echt heel erg. Die andere is veel mooier.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is er dan opvallend aan? Normale prijs voor een tweekappertje toch?quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Echt opmerkelijk qua huis niet maar qua prijs wel.
http://www.funda.nl/koop/(...)21965-meierijlaan-6/
[ afbeelding ]
zo te zien ex-huur
[ afbeelding ]
Dit is een zelfde soort huis maar veel gunstiger geprijsd
http://www.funda.nl/koop/(...)merikalaan-33/fotos/
Oh, dat is echt heel erg jaquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:18 schreef Bosbomen het volgende:
[..]
De aardbevingen daar zijn dat huis vergeten... Dit huis valt echt van ellende uit elkaar.
Het scheelt maar 25K met dat andere huis. Misschien de afwerking of de ligging. Ik vind dat geen buitenproportioneel verschil.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:49 schreef ferrari_rood het volgende:
De prijs is te hoog voor het type huis in die staat als je het vergelijkt met dezelfde huizen in de wijk.
http://www.funda.nl/koop/(...)9298-baronielaan-14/quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het scheelt maar 25K met dat andere huis. Misschien de afwerking of de ligging. Ik vind dat geen buitenproportioneel verschil.
Ik sla je de hersens in en leg je in het zuur om je op te lossen idd. Platgooien en nieuw huis bouwen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
60K euro met een kavel van 1750m2. Dat is 34 euro/m2. Bouwgrond. In Amsterdam doen ze daar een moord voor.
Daar zit ook nog 30K erfpacht op per jaar. Voor een kaveltje van 2500m2quote:
Yabyum dependance.quote:
Ik had wel spiegels aan het plafonsd verwacht.quote:
(zijn niet mijn capsquote:EENVOUDIGE, MAAR RUIME TUSSENWONING MET GROTE WOONKEUKEN EN DIEPE ACHTERTUIN OP HET ZUIDEN. DEZE WONING BEHOEFT NOG ENIGE MODERNISATIE EN AFWERKING.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:16 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ik had wel spiegels aan het plafonsd verwacht.
[..]
(zijn niet mijn caps)
In het mooie Bergeijk.
De grote woonkeuken.
[ afbeelding ]
Lekkere lichte woonkamer met mooie originele ornamenten.
[ afbeelding ]
Fijne achtertuin.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tuin loopt schuin en er (b)lijkt een overpad te zijn naar een bedrijf.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:56 schreef flipsen het volgende:
Wat heeft die makelaar nou vreemd zitten fotosjoppen bij die achtertuin
Op foto 11 en foto 12 zijn die deuren (?) verschillend van kleur. Op de satellietkaart van googlemaps kan je niet ver genoeg inzoomen en probeer eens naar streetview te gaanquote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:05 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tuin loopt schuin en er (b)lijkt een overpad te zijn naar een bedrijf.
Overigens een huis wat ik gratis nog niet zou hoeven. Kansloze missie.
Zeker wel. Het is echt knap om zo'n immens groot huis knus te maken. Alleen het onderhoud, oh mijn hemel... wát een werk.quote:
Haha, die open ruimte vat alles samen: een huis waar elke huiselijke sfeer ontbreekt.quote:[b]Op
Dat gasfornuis zonder wat eronder....Ziet er gek uit.
Ik heb nog nooit een gasfornuis gehad, maar dacht dat die dingen altijd los op de oven / koelkast stonden.
Dat heet een kookplaat. Een fornuis heeft een oven.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:29 schreef NedKelly het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit een gasfornuis gehad, maar dacht dat die dingen altijd los op de oven / koelkast stonden.
Je leert nog eens iets in dit topic. Ik altijd maar denken dat fornuis en kookplaat hetzelfde was.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:12 schreef kissaa het volgende:
[..]
Dat heet een kookplaat. Een fornuis heeft een oven.
Welk ophangsysteem gebruikt is, is mij ook een raadselquote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:27 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Je leert nog eens iets in dit topic. Ik altijd maar denken dat fornuis en kookplaat hetzelfde was.![]()
Maar goed, ging mij om het ophangsysteem
Als je op de grote foto kijkt zie je aan de rechtrekant net een witte beugel zitten dat als steun dient. De gasslang is er omheen gedraaid.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:40 schreef kissaa het volgende:
[..]
Welk ophangsysteem gebruikt is, is mij ook een raadsel
Kan, maar is niet verstandig. Beter op een eigen plank, zodat wat eronder staat eronderuit kan (bv voor reparatie) en dan gasstel gewoon in bedrijf blijft of gewoon bergruimte eronder. Hier zal er wel een tafelkoelkast onder gestaan hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:29 schreef NedKelly het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Te gekquote:Op zaterdag 31 januari 2015 00:46 schreef Bosbomen het volgende:
Wel een weer een dure woning, maar (hopelijk?) toch opmerkelijk genoeg voor dit draadje.
[ afbeelding ]
Dit was de voormalige kantine van de KNSM:
[ afbeelding ]
Helaas werkt de zwaartekracht een beetje tegen bij het openen van je deur:
[ afbeelding ]
Wel een bijzondere woning
energielabel G! wel dom dat ze de vloer niet eens hebben geïsoleerd.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 01:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Te gek![]()
Je stookt je wel blut volgens mij
Misschien is dat de reden waarom het te koop staat? De ligging en het uitzicht zijn wel goed zo te zienquote:Op zaterdag 31 januari 2015 01:45 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
energielabel G! wel dom dat ze de vloer niet eens hebben geïsoleerd.
Ik keek net even in de omschrijvingquote:Op zaterdag 31 januari 2015 01:45 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
energielabel G! wel dom dat ze de vloer niet eens hebben geïsoleerd.
De hele voorkant is ook anders (foto 1 en foto 2). Het lijkt er op dat de eigenaar geprobeerd heeft de boel een beetje op te pimpen met een verfje en wat onkruid wieden hier en daar. Blijft kansloos.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Op foto 11 en foto 12 zijn die deuren (?) verschillend van kleur. Op de satellietkaart van googlemaps kan je niet ver genoeg inzoomen en probeer eens naar streetview te gaanHet lijkt de X-files wel...
Zit een dikke gasveer op die deur. Zou me niets verbazen als het zelfs een actuator is.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 00:46 schreef Bosbomen het volgende:
[ afbeelding ]
Is zelf op tv geweest, nederlandse versie van Grote verbouwingquote:Op zaterdag 31 januari 2015 00:46 schreef Bosbomen het volgende:
Wel een weer een dure woning, maar (hopelijk?) toch opmerkelijk genoeg voor dit draadje.
[ afbeelding ]
Dit was de voormalige kantine van de KNSM:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een bijzondere woning
En zat in Penoza! Het was het huis van de barman.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is zelf op tv geweest, nederlandse versie van Grote verbouwing
http://www.cs-ar.com/project/levantplein-1/
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:48 schreef blup het volgende:
[..]
Zit een dikke gasveer op die deur. Zou me niets verbazen als het zelfs een actuator is.
Welke duur, waar motor? Zulke dingen zie/herken ik nooit.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk het ook, gasveer, plus contragewicht en dan nog iets bij de muur (die motor?)
In het midden van die deur loopt een touw naar een contragewicht en in de hoek zit nog een touw die richting "iets" in de muur erachter gaat (op de hoek). Dat zou best een motor kunnen zijn. icm gasveer en contragewicht is niet eens zo'n hele sterke motor nodig denk ik.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:09 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Welke duur, waar motor? Zulke dingen zie/herken ik nooit.
jaquote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:30 schreef Teslynd het volgende:
En die deur, waar is-ie? Luik in de vloer?
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:49 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Is dat luik de toegang tot de woning?
Ja, ik begrijp zulke gebouwen nooit. Maar luik al dagelijkse toegang, nee, dat wil ik beslist niet.quote:
Hier 99k voor durven te vragenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:16 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ik had wel spiegels aan het plafonsd verwacht.
[..]
(zijn niet mijn caps)
In het mooie Bergeijk.
De grote woonkeuken.
[ afbeelding ]
Lekkere lichte woonkamer met mooie originele ornamenten.
[ afbeelding ]
Fijne achtertuin.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nope, die op tv was het trappenhuis, die op funda is een appartement verderop in het gebouwquote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is zelf op tv geweest, nederlandse versie van Grote verbouwing
Het kwam me al zo bekend voor.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:56 schreef janus84 het volgende:
[..]
En zat in Penoza! Het was het huis van de barman.
Die touw met die zak zal wel om de vintage iets zijn gedaan. Had veel mooier opgelost kunnen worden met een gasveer + motor. Hoe wil je die deur openen met boodschappen in je hand trap op.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk het ook, gasveer, plus contragewicht en dan nog iets bij de muur (die motor?)
Volgens de beschrijving van de architect is het trappenhuis verbouwd tot appartement.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope, die op tv was het trappenhuis, die op funda is een appartement verderop in het gebouw.
Klopt, die van het tv-programma en in je linkje is Levantplein 1quote:Op zondag 1 februari 2015 19:55 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Volgens de beschrijving van de architect is het trappenhuis verbouwd tot appartement.
Ik vind dit geen aantrekkelijk foto.
[ afbeelding ]
Je hebt zelf kleine kinderen hè? Er zijn niet voor niets traphekjes te koop. Die kabels vallen heel kleine kinderen gedeeltelijk doorheen, terwijl pups/kittens, speelgoed, vaatwerk, alles wat ze maar kunnen pakken er geheel doorheen zullen gaan, onder gehui, gejuich of ongerust makende stilte.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt, die van het tv-programma en in je linkje is Levantplein 1
Die op Funda is Levantplein 11.
En wat betreft dat fietsje. Dat is hip-Amsterdams decoratief.
Daarnaast moet je wel je best doen als je met een fiets door dergelijke kabels heen wil fietsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |