SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat je voortaan een nieuw topic opent als je de laatste post hebtquote:Op maandag 26 januari 2015 20:09 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Daar zal ik geen nee tegen zeggenWat wil je ervoor terug?
Ow ja, sorryquote:Op maandag 26 januari 2015 20:18 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat je voortaan een nieuw topic opent als je de laatste post hebt![]()
Edit: zal er morgen eens wat opzoeken, hoeveel heb je nodig?
Yeah, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen. Dat zou echt een grote fuck you zijn namelijk.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:04 schreef koei het volgende:
Zou wel mooi zijn als ze met een super exclusieve niet in de winkel verkrijgbare amiibo komenDan gaan sommige verzamelaars balen
kan wel hoor. Ik had pas eergisteren nintendo ID aangezetquote:Op maandag 26 januari 2015 22:11 schreef DeZwabber het volgende:
Oke, dus ik heb nu die Wii U aan de TV hangen, en hij vraagt om m'n Nintendo Id. Doen we even. Helaas kan hij pas verbinding maken met internetdiensten als hij een update gehad heeft. Hij wil me alleen niet uit het menu laten zonder Nintendo ID.
error 102-2511
Nintendo zegt gewoon op OK blijven drukken tot je het skipt, maar dat kan niet. En Cancel stuurt me alleen maar terug naar de NNID prompt.
Kak.
Ja, ik ben er nu uit. Moest wel eerst een nepmii oid aanmaken voordat ik kon updaten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
kan wel hoor. Ik had pas eergisteren nintendo ID aangezet
Ik heb daar ook een tijdje mee zitten klooien voordat het lukte. Beetje slecht geregeld door Nintendo. Niks mis met gelijk moeten updaten, maar niet gelijk je 3DS id over kunnen zetten (terwijl ze die optie wel geven!) is raar. Ik heb het een paar dagen later pas gedaan, toen lukte het wel gelijk. Maar ja, toen waren de eerste spelletjes met die stomme mii al gespeeld en nu staat hij in sommige rankings.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:12 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ja, ik ben er nu uit. Moest wel eerst een nepmii oid aanmaken voordat ik kon updaten.
Deze lijst is wat actueler, en gamers op een WiiU zien wel dat ze toegevoegd zijn en kunnen makkelijker accepterenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:18 schreef VRIDZ het volgende:
Roy9 als friend geaccepteerd op mn Wii UIk wil eigenlijk nog wel wat meer mensen van Fok toevoegen op mn Wii U, maar beetje rommelig overzicht.. volgens mij staan er ook nog NnID's tussen van mensen die hier niet (meer) / amper reageren?
(Ja ik weet het, nagenoeg zelfde bericht als in 3DS topic)
NNID: Cyclopquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:18 schreef VRIDZ het volgende:
Roy9 als friend geaccepteerd op mn Wii UIk wil eigenlijk nog wel wat meer mensen van Fok toevoegen op mn Wii U, maar beetje rommelig overzicht.. volgens mij staan er ook nog NnID's tussen van mensen die hier niet (meer) / amper reageren?
(Ja ik weet het, nagenoeg zelfde bericht als in 3DS topic)
Ik zal binnenkort ook nog ff degenen die ik niet heb toevoegen!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:18 schreef VRIDZ het volgende:
Roy9 als friend geaccepteerd op mn Wii U
26, sinds de NES tijd, beschouw mijzelf als ervaren, ik vind games als dark souls, dark souls 2 geweldig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:32 schreef VRIDZ het volgende:
Even een vraagje general interest.. hoe oud is iedereen hier eigenlijk? En hoe lang ben je al een gamer? Beschouw je jezelf als een doorsnee gamer, of juist beginneling of 'prof'?
In een ander topic was je nog 25!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
13 en WiiU is mijn eerste spelletjes computer
25 jaar geleden jaquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:18 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
In een ander topic was je nog 25!
Wel een oud topic ofnie?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:18 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
In een ander topic was je nog 25!
geregistreerd op: zondag 27 oktober 2002 @ 21:24quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
13 en WiiU is mijn eerste spelletjes computer
25, eerste spelletjes speelde ik op een Atari ST1040 computer, later kreeg ik een Game Boy Color. Kocht later een Gamecube, een keer een X360 omdat vrienden er een hadden omdat multiplayer, 3DS, en nu dus een Wii U. Tussendoor ook gamen op de PC.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:32 schreef VRIDZ het volgende:
Even een vraagje general interest.. hoe oud is iedereen hier eigenlijk? En hoe lang ben je al een gamer? Beschouw je jezelf als een doorsnee gamer, of juist beginneling of 'prof'?
Okay, bijna 13 danquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:53 schreef Aether het volgende:
[..]
geregistreerd op: zondag 27 oktober 2002 @ 21:24
Die kans hadden ze met die Skullkid figurine bij Majora's mask. NFC chip eronder en klaar.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:04 schreef koei het volgende:
Zou wel mooi zijn als ze met een super exclusieve niet in de winkel verkrijgbare amiibo komenDan gaan sommige verzamelaars balen
Ik heb wel interesse in een MK toernooi.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:32 schreef VRIDZ het volgende:
Even een vraagje general interest.. hoe oud is iedereen hier eigenlijk? En hoe lang ben je al een gamer? Beschouw je jezelf als een doorsnee gamer, of juist beginneling of 'prof'?
Ik zelf ben 29, en gamen is er bij mij met de paplepel ingeslagen.. als 5-jarig manneke ofzo al meespelen op de MSX2 van mn pa, en enkele jaren later fanatiek op de NES van mn neef spelen. Duurde niet lang voor ik er zelf ook eentje had. Toen natuurlijk de SNES, plus toegenomen interesse in DOS-spellen. Rond mn puberteit helaas zo stom geweest om mn NES en SNES te verkopen.. wel blijven gamen op de PC.. maar paar jaar later begon het toch weer te kriebelen, en weer een NES en SNES teruggekocht, plus alle andere Nintendo consoles to date.
Uiteraard speel ik nu niet meer zo veel als vroeger (minder tijd ivm werk / op mezelf wonen), maar ik beschouw mezelf toch wel als een doorgewinterde gamerAl blijf ik toch grotendeels bij de wat oudere games hangen, trekt me gewoon toch wat meer.
Oh en nog een vraag; tijdje terug was er toch een Mario Kart FOK-toernooi opgezet? Ik had me er voor aangemeld, maar heb er tot op heden nog nooit iemand aanwezig gezien. Misschien nieuw leven in gaan blazen, nu we toch bezig zijn elkaar toe te voegen?
Ja, ik ook wel.quote:Op woensdag 28 januari 2015 05:41 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik heb wel interesse in een MK toernooi.
En speelt mevrouw Poes ook weleens met meneer Poes?quote:Op woensdag 28 januari 2015 03:16 schreef Mvr.Poes het volgende:
Mooi moment om mijzelf hier te melden zie ik.
Mvr. Poes, 24 jaar, begonnen met PS2, toen kwam de wii, nog een tijdje een ds gehad maar die ook steeds weer verkocht en opnieuw gekocht. Nu de Wii U en in de toekomst zeker nog een PS.
Omdat ik met vlagen speel en ook nog niet zo lang kies ik voor beginnend/gemiddeld.
Als ik in mijn omgeving kijk vind ii het gemiddeld maar ik ben nog niet supergoed.
Speelt nu :
Super Mario 3D world
Super Mario Bros wii U
Mario Galaxy 2
Wishlist :
Mario kart 8
Captain Toad
Yupquote:Op woensdag 28 januari 2015 08:17 schreef Vlaggenroof het volgende:
Nintendo heeft wéér winst gemaakt, toch?
http://nintendoeverything(...)5-financial-results/
quote:Nintendo Q3 Results:
Net Sales: 271.521¥ billion yen
Operating Income: 31.40¥ billion yen
Net Income: 45.215¥ billion yen
Nintendo Full-Year Guidance:
Net Sales: 550¥ billion yen (↓)
Operating Income: 20¥ billion yen (↓)
Net Income: 30¥ billion yen (↑)
Additional Information Q3 (Software/Hardware Shipments, Digital Sales, Cash & Equivalents):
Pokemon ORAS: 9.35 million
Super Smash Bros 3DS LTD: 6.19 million
Super Smash Bros Wii U LTD: 3.39 million
Mario Kart 8 LTD: 4.77 million
Wii U HW: 1.91 million
3DS HW: 4.99 million
Digital Sales: ¥10.4 billion yen
Amiibo: million
Cash & Equivalents: ¥920.531 billion yen (↑)
derp, ik dacht Hyrule Warriorsquote:Op woensdag 28 januari 2015 08:49 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Vallen de HW sales van wiiu niet tegen? Ivm smash bros...
In drie maanden best okay voor een flop toch?quote:Op woensdag 28 januari 2015 08:49 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Vallen de HW sales van wiiu niet tegen? Ivm smash bros...
Hema worstquote:
hardware?quote:
Er is geen meneer Poes.quote:Op woensdag 28 januari 2015 08:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En speelt mevrouw Poes ook weleens met meneer Poes?
Ik heb hier ook al mijn WiiU meegenomen en samen met collega's een avondje Smash gespeeld. Steeds met 7 mensen tegelijk. Was erg geslaagdquote:Op woensdag 28 januari 2015 09:54 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Er is geen meneer Poes.
Ik probeer wel eens vriendinnen enthousiast te krijgen voor een spelletje maar dat is tot nu toe niet gelukt.
Wel heb ik nieuwe collega's gekregen die graag gamen en die hadden wel oren naar een game avond.
Ben 35 en ben rond 1988 begonnen (ik was dus 8/9 jaar) toen we de Atari 2600 ("junior" versie) kregen. Daarna de SNES in 1992 en vanaf toen heb ik iedere Nintendo console gekocht. Tussendoor nog de PS3 gehaald in 2009 geloof ik wat leuk was, maar Nintendo blijft me toch meer boeien.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:32 schreef VRIDZ het volgende:
Even een vraagje general interest.. hoe oud is iedereen hier eigenlijk? En hoe lang ben je al een gamer? Beschouw je jezelf als een doorsnee gamer, of juist beginneling of 'prof'?
laat mijn het tournee plannen ging ook zo goed bij ssb 3dsquote:Op woensdag 28 januari 2015 05:41 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik heb wel interesse in een MK toernooi.
Playerquote:Op woensdag 28 januari 2015 08:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En speelt mevrouw Poes ook weleens met meneer Poes?
Een miljoenste daarvan is mijn bezit, ben trotsquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:35 schreef Noppie2000 het volgende:
5.7 miljoen amiibo verkocht wereldwijd, tering
300 uur gameplayquote:Xenoblade was traditional RPG, whereas XenobladeX is an open world RPG. Xenoblade was linear despite having big world. In XenobladeX, you will get quests from different places and have more freedom.
-Xenoblade had 1 vocal song at the end, but XenobladeX has many vocal song. (Many for RPG)
-Mira is 400km² which is 5 times bigger than Xenoblade. So there is Dolls which can fly. Also you can check your location via gamepad
-Battle system is based on Xenoblade, but it's faster paced and more action packed.
-4 player party, you control 1 and AI controls the rest.
-number of unique monsters and equipments have increased from Xenoblade.
Jammer, komen altijd wel wat details voor de toekomst.. wanneer is het nu dan?quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Investor meeting uitgesteld, Iwata heeft de griep!
Wie zit er te wachten op 300 uur aan gameplay? Daar kunnen ze toch nooit 300 kwalitatief goede uren van maken? Of wordt het spel 300+ euro?quote:
Zodra Iwata beter is geef ik het door!quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:46 schreef koei het volgende:
[..]
Wie zit er te wachten op 300 uur aan gameplay? Daar kunnen ze toch nooit 300 kwalitatief goede uren van maken? Of wordt het spel 300+ euro?
Max 20 uur is echt wel genoeg voor een gemiddelde game, en voor een RPG is 50 uur al echt meer dan genoeg. Doe er nog wat upgrade mogelijkheden bij voor een extra 10 uur voor de echte fans die graag willen levelen en klaar! Een game van 300 uur is gewoon tijdverspilling van de developers.
Ligt hij op sterven? Zo nee dan kun je hem toch nu ook gewoon contacten?quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zodra Iwata beter is geef ik het door!
Hij is aan het rusten.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:48 schreef koei het volgende:
[..]
Ligt hij op sterven? Zo nee dan kun je hem toch nu ook gewoon contacten?
Ah, je behoort niet tot zijn inner circle!quote:
100 geweldige uren gehad met Xenobladequote:Op donderdag 29 januari 2015 12:46 schreef koei het volgende:
[..]
Wie zit er te wachten op 300 uur aan gameplay? Daar kunnen ze toch nooit 300 kwalitatief goede uren van maken? Of wordt het spel 300+ euro?
Max 20 uur is echt wel genoeg voor een gemiddelde game, en voor een RPG is 50 uur al echt meer dan genoeg. Doe er nog wat upgrade mogelijkheden bij voor een extra 10 uur voor de echte fans die graag willen levelen en klaar! Een game van 300 uur is gewoon tijdverspilling van de developers.
Ik zou zeggen kom maar op, maar mijn broer is tot het weekend niet in de buurtquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef Santello het volgende:
Gewoon even eerlijk he. Wie wil er pak slaag eten met super smash? 2v2?
Geef me je Wii u dinges maarquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:22 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kom maar op, maar mijn broer is tot het weekend niet in de buurt
no thanks . 100 is de max bij mequote:
kom maarquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef Santello het volgende:
Gewoon even eerlijk he. Wie wil er pak slaag eten met super smash? 2v2?
31 en m'n eerste game was een Pac-Man kloon op de Magnavox Odessey II van m'n vader in 1984.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:32 schreef VRIDZ het volgende:
Even een vraagje general interest.. hoe oud is iedereen hier eigenlijk? En hoe lang ben je al een gamer? Beschouw je jezelf als een doorsnee gamer, of juist beginneling of 'prof'?
Maakt geen verschilquote:Op donderdag 29 januari 2015 19:49 schreef DeZwabber het volgende:
Oke, de wifi verbinding op zolder is bagger, hij gaat anderhalf uur doen over de download van de Metroid Prime Trilogy.
Dus dat wordt een ethernet adapter.
Kap allemaal eens met downloaden terwijl ik nog niet klaar ben, zo duurt het nog langer.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:48 schreef CoExist het volgende:
Metroid Prime Trilogy ook maar ff gekocht.
Duurt bij mij ongeveer 1.15u voor dat ik 'm binnen heb.
72 uur had je bij de review van Hyrule Warriors toch al?quote:
De DLC heb ik nog niet gespeeld. Dus klopt, ik heb voor je gekeken, de teller is blijven steken bij 90 uur.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 02:14 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
72 uur had je bij de review van Hyrule Warriors toch al?
Verder niet meer gespeeld? DLC ofzo?
Alle drie zijn ze voor Wii uitgekomen, als bundel (ook trilogy geheten). De eerste twee games komen van de GameCube.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 04:41 schreef ASSpirine het volgende:
Kan iemand me vertellen wat Metroid trilogy exact inhoud? Welke spellen en voor welke console was het?
Verschillende sites zijn hier geblokkeerd op werk, kan dat dus niet nazien.
Thanksquote:Op vrijdag 30 januari 2015 05:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alle drie zijn ze voor Wii uitgekomen, als bundel (ook trilogy geheten). De eerste twee games komen van de GameCube.
Metroid Prime, Metroid Prime 2: Echoes, en Metroid Prime 3: Corruption zitten er in.
lol jij vindt die graphics 360 graphics?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:48 schreef DJ_ het volgende:
http://wiiudaily.com/2015(...)s-on-the-wii-u-disc/
Dan moet je nogal terwijl het x360 graphics zijn met wat modernere shaders, of ze hebben echt niks gecompressed dat kan ook
Dat klopt wel aardig hoor, 360 kan ook prachtige beelden op je scherm toverenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:00 schreef Gh0stface het volgende:
[..]
lol jij vindt die graphics 360 graphics?
Geduld wordt beloond, het zijn topspellen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:22 schreef roy9 het volgende:
Metroid Prime Trilogy is al 2 uur aan het downloaden en hij moet ook nog 3 uur. Terwijl hij dat in het begin ook al zeiDat word hem vanavond niet meer...
Wat? remember die beelden van de direct, dat zie je geen 360 doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat klopt wel aardig hoor, 360 kan ook prachtige beelden op je scherm toveren
Mee eens, vandaag eindelijk kunnen spelenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Geduld wordt beloond, het zijn topspellen.
Soms loop je je gek te zoeken inderdaad, terwijl de oplossing voor je neus staat. Maar dat vind ik juist heerlijk. Heel de omgeving minutieus rondgaan met de scanner overal op gericht, zoekend naar dat ene kleine dingetje. Zo is het altijd ook weer geweldig als je eindelijk ontdekt hoe je bij een missile expansion of energy tank kunt geraken. En natuurlijk de powerups voor je suit. Dat je ergens in de omgeving maar niet verder komt en dan later eindelijk de juiste powerup krijgt waarmee je wel de volgende stap bereikt. Dat backtracken is echt geweldig ontworpen, prachtig stukje leveldesign.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:04 schreef roy9 het volgende:
[..]
Mee eens, vandaag eindelijk kunnen spelenik heb nu de Morph Ball, Missiles en Charge Beam weer teruggevonden. Zat alleen een tijd te kloten met die Runic Symbols, vlak voor de Charge Beam. Dan is het zo simpel maar dan kijk je gewoon niet goed
Herkenbaar?
Ja, helemaal gelijk. Je verkent de planeet steeds een stukje verder. De sfeer is ook heerlijk, lekker mysterieus. Ook leuk dat je vervolgens dmv scannen steeds meer te weten komtquote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Soms loop je je gek te zoeken inderdaad, terwijl de oplossing voor je neus staat. Maar dat vind ik juist heerlijk. Heel de omgeving minutieus rondgaan met de scanner overal op gericht, zoekend naar dat ene kleine dingetje. Zo is het altijd ook weer geweldig als je eindelijk ontdekt hoe je bij een missile expansion of energy tank kunt geraken. En natuurlijk de powerups voor je suit. Dat je ergens in de omgeving maar niet verder komt en dan later eindelijk de juiste powerup krijgt waarmee je wel de volgende stap bereikt. Dat backtracken is echt geweldig ontworpen, prachtig stukje leveldesign.
Uch, die zwarte bladzijde staat ook in mijn geschiedenisboek. Gelukkig was er de Tomb Raider nude patch.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:49 schreef CoExist het volgende:
Mid jaren '90 PC gamer geworden omdat het cooler was.
Quakequote:Op zondag 1 februari 2015 12:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Uch, die zwarte bladzijde staat ook in mijn geschiedenisboek. Gelukkig was er de Tomb Raider nude patch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:
En net nadat je op een forum om hulp gaat schreeuwen, haal je het![]()
quote:Op zondag 1 februari 2015 16:50 schreef roy9 het volgende:
Zit nu toch ff vast in Metroid Prime:Ik heb nog nooit een Metroid gespeeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:
En net nadat je op een forum om hulp gaat schreeuwen, haal je het![]()
het trok me nooit qua presentatie, maar zag van de week alle games als download. Nu toch alsnog aan beginnen? En wat moet ik me er nu van voorstellen? Komt op mij nogal Halo-achtig over
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
Nouja, het is wel SF en je schiet dingen in first person. Maar je moet het meer zien als een first person adventure ipv shooter. Ook ligt de focus erg op exploratie; telkens als je een nieuwe upgrade vind kun je weer een stukje verder vanuit verschillende plekken. Zeker de moeite waard, al helemaal voor een tientje!quote:Op maandag 2 februari 2015 13:50 schreef Leer2eK het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Metroid gespeeldhet trok me nooit qua presentatie, maar zag van de week alle games als download. Nu toch alsnog aan beginnen? En wat moet ik me er nu van voorstellen? Komt op mij nogal Halo-achtig over
Je bent niet de enige hoorquote:Op maandag 2 februari 2015 13:50 schreef Leer2eK het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Metroid gespeeldhet trok me nooit qua presentatie, maar zag van de week alle games als download. Nu toch alsnog aan beginnen? En wat moet ik me er nu van voorstellen? Komt op mij nogal Halo-achtig over
Omdat Nintendo.quote:
Tja, denk dat ik pas weer online kom in Mario Kart als DLC pack 2 uit is.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:50 schreef VRIDZ het volgende:
Wat betreft Mario Kart toernooi..dat toernooi staat nog steeds open bij tournaments, dus in principe hoeft daar verder niks aan gedaan te worden..(kon dacht ik toernooinaam opzoeken in het spel?) Alleen dus zorgen dat we tegelijk online zijn, anders valt er weinig te racen he
Een Kirby game? Hoeveel tekst zit daar in?quote:Op maandag 2 februari 2015 21:22 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Localisation / moet in meerdere talen vertaald worden, gok ik zo?
Gok dat Nintendo het uitbesteedt aan een clubje groep 8-ers.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:27 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Een Kirby game? Hoeveel tekst zit daar in?
Meer dan je denkt. Qua verhaal zijn de Kirby-games zelfs nog diepgaander dan Mario.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:27 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Een Kirby game? Hoeveel tekst zit daar in?
Nu je het zegt, dat lijkt me wel een mooi moment om met een tournamentje te beginnen!quote:Op maandag 2 februari 2015 21:22 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Tja, denk dat ik pas weer online kom in Mario Kart als DLC pack 2 uit is.
das ook niet zo moeilijkquote:Op maandag 2 februari 2015 21:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Meer dan je denkt. Qua verhaal zijn de Kirby-games zelfs nog diepgaander dan Mario.
Is toch pas in mei dacht ik? Karten kan altijd wel hoorquote:Op maandag 2 februari 2015 21:58 schreef roy9 het volgende:
[..]
Nu je het zegt, dat lijkt me wel een mooi moment om met een tournamentje te beginnen!
Haha ja, het mag van mij ook wel eerder. Maar ik denk niet dat iedereen op dit moment Mario Kart speelt, als de dlc uit spelen er dan weer misschien meer.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:25 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Is toch pas in mei dacht ik? Karten kan altijd wel hoor
Dat moet haast wel ingaan tegen een regel ergens uit de algemene voorwaarden.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Op Neogaf lees ik dat Europeanen via de Russische eShop games voor ongeveer de helft kunnen kopen. Iemand al geprobeerd?
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=983843
Komt op hetzelfde neer als op PSN en XBL.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat moet haast wel ingaan tegen een regel ergens uit de algemene voorwaarden.
Zal meer neerkomen op 'oogluikend toestaan' vermoed ikquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer als op PSN en XBL.
Wist alleen niet dat het bij Nintendo ook mogelijk was
Ze willen de Russische prijzen binnenkort sowieso al aan gaan passen. Dit lijkt vooral een tijdelijke loophole te zijn omdat de munt daar is ingestort.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zal meer neerkomen op 'oogluikend toestaan' vermoed ik
Als het te grootschalig wordt en ze te veel mislopen, gaan ze misschien nog wel eens optreden
Je penvriendin uit Rusland komt logeren en heeft de aankopen gedaan. Dat is te verklarenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:24 schreef s0ul1991 het volgende:
Hmmm ik wil het niet riskeren. Toen ik met Nintendo belde om mijn geld terug te krijgen moest ik mijn WiiU serienummer doorgeven. Zo konden ze alle aankopen bekijken die werden gemaakt op de console. Dus dan zouden ze al je NNIDs kunnen bannen.
Hoe is het met Iwata?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ze willen de Russische prijzen binnenkort sowieso al aan gaan passen. Dit lijkt vooral een tijdelijke loophole te zijn omdat de munt daar is ingestort.
Ok, toch maar is proberen dan! Tientje kan bijna nooit een miskoop zijnquote:Op maandag 2 februari 2015 14:53 schreef roy9 het volgende:
[..]
Nouja, het is wel SF en je schiet dingen in first person. Maar je moet het meer zien als een first person adventure ipv shooter. Ook ligt de focus erg op exploratie; telkens als je een nieuwe upgrade vind kun je weer een stukje verder vanuit verschillende plekken. Zeker de moeite waard, al helemaal voor een tientje!
"En ze logeert al 1 jaar bij u?"quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je penvriendin uit Rusland komt logeren en heeft de aankopen gedaan. Dat is te verklaren
Nooit van gehoord, wann komt die?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
Remake van de PS2-game. Het was geen onaardige game, maar waarom ze een remake maken van zo'n (volgens mij) relatief onbekende game snap ik niet
Welke? Afbeelding is doodquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
Remake van de PS2-game. Het was geen onaardige game, maar waarom ze een remake maken van zo'n (volgens mij) relatief onbekende game snap ik niet
Moet zeggen het heeft m'n aandacht wel.. kan eens een toekomstige purchase worden!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Legend of Kay. Juni dit jaar ergens.
Legend of Kay
Een heel oude review opgemaakt op basis van de oude oude layout van FOK!games. Toen waren we/ze net gestart
Klinkt als een goede platformer, misschien meepikken als die goedkoop isquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Legend of Kay. Juni dit jaar ergens.
Legend of Kay
Een heel oude review opgemaakt op basis van de oude oude layout van FOK!games. Toen waren we/ze net gestart
goedkoop + fans zullen het positief ervaren en de rest ziet het als nieuwe game.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
Remake van de PS2-game. Het was geen onaardige game, maar waarom ze een remake maken van zo'n (volgens mij) relatief onbekende game snap ik niet
Club nintendo? Misschienquote:Op woensdag 4 februari 2015 20:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oh shit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Driften verplicht?quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:23 schreef tailfox het volgende:
Schep ridder en Mario Kart speel ik meeste.
Raar dat driften nu verplicht is
Dat kan toch nog steeds? Of je doet een sprongetje om de drift te starten, of je maakt een dusdanig scherpe bocht dat je gaat driften. Verschil lijkt me aanwezig? Of bedoel je wat anders?quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
in Mario Kart. Vroeger kon je kiezen of je ging driften of dat dat gebeurde.
vroeger kon je het driften aan de computer overlaten.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:07 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat kan toch nog steeds? Of je doet een sprongetje om de drift te starten, of je maakt een dusdanig scherpe bocht dat je gaat driften. Verschil lijkt me aanwezig? Of bedoel je wat anders?
Ik moet helderziende worden!quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oh shit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog niks over bekend dus verder? Lijkt me stug dat amiibo's in de sterrencatalogus zullen komen, en als ze komen zou het wel een dikke troll zijn om het US/JAP only items te maken terwijl wij met de pikmin en yoshi achtergrondjes blijven zitten in de EU catalogus ;-)quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:55 schreef koei het volgende:
[..]
Ik moet helderziende worden!Ben benieuwd of ze in de sterrencatalogus gaan komen. Misschien in de Japanse of Amerikaanse.
Je bedoelt de Wii versie, kon je instellen of je driften op manual of automatic wilde hebben. Kan me niet voorstellen dat een beetje gamer / Mario Karter dat op automatic zet :/quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
in Mario Kart. Vroeger kon je kiezen of je ging driften of dat dat gebeurde.
ja dat bedoel ik.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:36 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Je bedoelt de Wii versie, kon je instellen of je driften op manual of automatic wilde hebben. Kan me niet voorstellen dat een beetje gamer / Mario Karter dat op automatic zet :/
Laatste dagen bezig geweest om eindelijk bij alle cups 3 sterren te halen.. Alleen Lightning Cup in Mirrormode blijft een bitch, elke keer word ik op 1 van de 4 tracks net op het laatst 2eAchja, de aanhouder wint! Voorheen speelde ik eigenlijk alleen met lichtgewicht characters (Shy Guy), maar laatste weken begin ik toch de voorkeur te geven aan Bowser
Hint hint... ik mis nog altijd 100 puntjes zodat ik de 4000 heb bereiktquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:31 schreef Pierrre het volgende:
zojuist maar eens 20 codes ongekrast uit de doosjes gehaald. Die gouden/zilveren amiibo zijn interessant, maar zal er met 5000 punten vrees ik niet komen
En dan kom je erachter dat je bij elke code een vragenlijst moet gaan invullenIk wacht wel tot ze er echt op staan
Staat die weer in de Nintendo Shop dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:34 schreef MhZero het volgende:
Ik heb nog 8000 punten. Net 4000 uitgegeven aan die Link Between Worlds CD.
Nee.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:35 schreef CoExist het volgende:
[..]
Staat die weer in de Nintendo Shop dan?
Kan nooit goed gaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:53 schreef speknek het volgende:
Netflix Is Developing a Live-Action ‘Legend of Zelda’ Series
http://blogs.wsj.com/spea(...)elda-netflix-series/
ja, gewoon bovenaan, bij het inlog gedeelte, daar op paswoord vergeten klikken en dan sturen ze een nieuw paswoord naar het email adres wat je destijds hebt gebruiktquote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:15 schreef Jimbo het volgende:
is er een passwoord vergeten functie op die sterren site?
ik heb allejezus veel sterren kaarten dingen liggen van over de jaren, dus ik dacht ff inleveren voor ze verlopen... maar heb al sinds mn gamecube zn account..maar zou echt t ww nietm eer weten
Andere Netflix Originals waren anders ook goed. Als ze het in overleg met Nintendo doen en een bepaalde vibe weten te vinden kan het best wat worden. Zolang het maar niet té computer animated wordt.quote:
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die serie is goede business voor pottenbakkers in ieder geval!
had het idd gevonden, helaas denk ik dat zelfs dat mn email adres te oud ish ahaquote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, gewoon bovenaan, bij het inlog gedeelte, daar op paswoord vergeten klikken en dan sturen ze een nieuw paswoord naar het email adres wat je destijds hebt gebruikt
kan zijn dat je acc verwijdert isquote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:15 schreef Jimbo het volgende:
is er een passwoord vergeten functie op die sterren site?
ik heb allejezus veel sterren kaarten dingen liggen van over de jaren, dus ik dacht ff inleveren voor ze verlopen... maar heb al sinds mn gamecube zn account..maar zou echt t ww nietm eer weten
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die serie is goede business voor pottenbakkers in ieder geval!
Excuseeeeeeeee me princess!quote:
Dat waren vooral de eerste verfilmde games. De populariteit is pas van de laatste tien jaar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_video_gamesquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:28 schreef CoExist het volgende:
In die tijd was het populair om games te verfilmen. Streetfighter was er, en Mortal Kombat natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
Een C rating voor Japan!quote:
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:53 schreef speknek het volgende:
Netflix Is Developing a Live-Action ‘Legend of Zelda’ Series
http://blogs.wsj.com/spea(...)elda-netflix-series/
wat is je nnid?quote:Op zondag 8 februari 2015 17:05 schreef Mvr.Poes het volgende:
Whoop whoop... Vandaag weer lekker wat sterretjes gehaald in Super Mario Galaxy 2. Design vd games is ook echt prachtig, zwaar genieten.
Kan alleen bij de honeytree de ster niet vinden. Of te wel, ik zie hem, ik weet waar hij is maar je word een bepaalde richting opgeleid en ik heb geen idee hoe ik daar vanaf kan wijken om de ster te pakken. En ik móet het zelf doenDus geen filmpjes kijken.
Zo hoort het ook, lekker zelf dingen uitvogelen, voldoening is dan ook des te groter als je het uiteindelijk uitgevogeld krijgt!quote:Op zondag 8 februari 2015 17:05 schreef Mvr.Poes het volgende:
Whoop whoop... Vandaag weer lekker wat sterretjes gehaald in Super Mario Galaxy 2. Design vd games is ook echt prachtig, zwaar genieten.
Kan alleen bij de honeytree de ster niet vinden. Of te wel, ik zie hem, ik weet waar hij is maar je word een bepaalde richting opgeleid en ik heb geen idee hoe ik daar vanaf kan wijken om de ster te pakken. En ik móet het zelf doenDus geen filmpjes kijken.
Yep it is! Wat ik wel irritant vind en bovenstaande van jou in de hand werkt is dat als je een aantal X niet door een level heen komt het spel dan hulp bied. Net ook, ik had wat moeite met een level, spot ik ineens een fee. Bleek dat die je kon helpen. No thanks.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:51 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Zo hoort het ook, lekker zelf dingen uitvogelen, voldoening is dan ook des te groter als je het uiteindelijk uitgevogeld krijgt!
Toevallig vorige week eindelijk eens wat meer rond wezen neuzen op enkele Miiverse communities.. oa die van de oude Megaman-spellen voor de Vitrual Console.. wat voor een simpele vragen je daar tegen komtHebben kinderen nu echt zo weinig inzicht / improvisatievermogen, of zijn ze zo ongeduldig? Ik ga er iig van uit dat het grotendeels kinderen zijn.. allemaal vragen hoe ze voorbij een bepaald stuk in een level moeten komen, of in welke volgorde ze bazen moeten verslaan.. Zo gek veel mogelijkheden heb je toch niet in Megaman-spellen, dus zet die grijze massa eens aan het werk!
Of zou het komen doordat kids van nu opgroeien met spellen die je doodgooien met tutorials en aanwijzingen, dat ze niet meer leren zelf na te denken hoe een spel werkt? Of ze zoeken alles op op internet.. Ik ben opgegroeid met de NES en SNES, en geen internet. Ik weet niet beter dan dingen eindeloos te blijven herhalen en opnieuw te proberen, net zolang totdat je het eindelijk haalt. Oke, met wat geluk stonden er misschien enkele codes van dat spel in de Power Unlimited, maar dat was altijd maar weer de vraag..
Het draait uiteindelijk toch om de totaalbeleving van een spel.. waarom zou je dat willen verpesten door bij het minste of geringste om hulp te vragen?
quote:Op zondag 8 februari 2015 20:51 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Zo hoort het ook, lekker zelf dingen uitvogelen, voldoening is dan ook des te groter als je het uiteindelijk uitgevogeld krijgt!
Toevallig vorige week eindelijk eens wat meer rond wezen neuzen op enkele Miiverse communities.. oa die van de oude Megaman-spellen voor de Vitrual Console.. wat voor een simpele vragen je daar tegen komtHebben kinderen nu echt zo weinig inzicht / improvisatievermogen, of zijn ze zo ongeduldig? Ik ga er iig van uit dat het grotendeels kinderen zijn.. allemaal vragen hoe ze voorbij een bepaald stuk in een level moeten komen, of in welke volgorde ze bazen moeten verslaan.. Zo gek veel mogelijkheden heb je toch niet in Megaman-spellen, dus zet die grijze massa eens aan het werk!
Of zou het komen doordat kids van nu opgroeien met spellen die je doodgooien met tutorials en aanwijzingen, dat ze niet meer leren zelf na te denken hoe een spel werkt? Of ze zoeken alles op op internet.. Ik ben opgegroeid met de NES en SNES, en geen internet. Ik weet niet beter dan dingen eindeloos te blijven herhalen en opnieuw te proberen, net zolang totdat je het eindelijk haalt. Oke, met wat geluk stonden er misschien enkele codes van dat spel in de Power Unlimited, maar dat was altijd maar weer de vraag..
Het draait uiteindelijk toch om de totaalbeleving van een spel.. waarom zou je dat willen verpesten door bij het minste of geringste om hulp te vragen?
Nou, het is een voorbeeld van simpele vragen op Miiverse die uitgroeide tot meme.quote:
Ah zo. Ik ken het spel niet vandaar. Maar mensen zijn te ongeduldig dingen te doorlopen. Helaas.... Kom het ook in mijn werk tegen.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, het is een voorbeeld van simpele vragen op Miiverse die uitgroeide tot meme.
In Metroid krijg je gaandeweg namelijk steeds meer vaardigheden, waaronder de mogelijkheid om tot bal te transformeren. Zodra je dat kunt doen kun je verder op het punt uit de screenshot.
Dat is de hele opzet van Metroid zeg maar, gesloten gebieden die je wel kunt bereiken na upgrades. Deze Pauly heeft geen idee en vindt het vreemd dat Samus niet kan kruipen.
Er bestaat een comic daarover, maar die kan ik zo snel niet terugvindenquote:Op maandag 9 februari 2015 17:34 schreef Pheno het volgende:
Nintendo heeft ie brand gewoon veroorzaakt om schaarste te creëren. Dolksteek naar de fans
Huh, is Dedede al uit, dacht dat die eind februari kwamquote:Op maandag 9 februari 2015 12:37 schreef s0ul1991 het volgende:
Vanochtend een paar nieuwe Amiibos binnen gekregen![]()
[ afbeelding ]
Komt uit Japanquote:Op maandag 9 februari 2015 17:38 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Huh, is Dedede al uit, dacht dat die eind februari kwam
Vertel mij wat over Megamanquote:Op zondag 8 februari 2015 21:24 schreef Anthraxx het volgende:
Megaman is best nog wel pittig. Er zit een volgorde in van stages, waarmee je het makkelijkst de stages doorloopt. Die krijg je niet cadeau. Vroeger speelde je zo'n spel maanden totdat je per ongeluk tot die volgorde kwam. Nu is het geduld er niet meer.
Ik speel nu de originele NES Metroid (op mijn GBA). En dat spel is echt verschrikkelijk frusterend en moeilijk. Ik zou ze niet meer zo snel aanraden aan een kind van 12 of 13, met de aandachtsspanne van een aardbei
.
En dan ook nog denken dat je karakter Metroid heetquote:Op zondag 8 februari 2015 22:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, het is een voorbeeld van simpele vragen op Miiverse die uitgroeide tot meme.
In Metroid krijg je gaandeweg namelijk steeds meer vaardigheden, waaronder de mogelijkheid om tot bal te transformeren. Zodra je dat kunt doen kun je verder op het punt uit de screenshot.
Dat is de hele opzet van Metroid zeg maar, gesloten gebieden die je wel kunt bereiken na upgrades. Deze Pauly heeft geen idee en vindt het vreemd dat Samus niet kan kruipen.
In zekere zin is het net als Zelda, maar dan in een toekomstig/space-thema. En je hebt geen dungeons, het spel zelf is 1 grote dungeon.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:00 schreef Pheno het volgende:
Metroid is juist zo tof door al dat backtracking. Een uur proberen een missileupgrade te bereiken en dan blijkt later dat het met een upgrade simpel kan
Hoe dat zo? Mario Party is toch de game bij uitstek om met vrienden thuis op de bank te spelen? Toegegeven, bij gebrek aan mensen die regelmatig over de vloer komen om te gamen, is online wel goede oplossing, maar veel spellen zijn uiteindelijk toch veel toffer als je iemand hebt om tegen aan te schreeuwen?quote:Op maandag 9 februari 2015 17:35 schreef Pechvogels het volgende:
Overigens.. Mario Party 10 niet online zou echt de faal van het jaar zijn (en daar begint het wel op te lijken..)
Volgens mij valt het aantal kinderen wat op de Wii U speelt je vies tegen, waarschijnlijk zijn het allemaal volwassennen die snel om hulp vragen zodat ze weer verder kunnen. Er zijn immers nog meer games te spelen!quote:Op zondag 8 februari 2015 20:51 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Zo hoort het ook, lekker zelf dingen uitvogelen, voldoening is dan ook des te groter als je het uiteindelijk uitgevogeld krijgt!
Toevallig vorige week eindelijk eens wat meer rond wezen neuzen op enkele Miiverse communities.. oa die van de oude Megaman-spellen voor de Vitrual Console.. wat voor een simpele vragen je daar tegen komtHebben kinderen nu echt zo weinig inzicht / improvisatievermogen, of zijn ze zo ongeduldig? Ik ga er iig van uit dat het grotendeels kinderen zijn.. allemaal vragen hoe ze voorbij een bepaald stuk in een level moeten komen, of in welke volgorde ze bazen moeten verslaan.. Zo gek veel mogelijkheden heb je toch niet in Megaman-spellen, dus zet die grijze massa eens aan het werk!
Of zou het komen doordat kids van nu opgroeien met spellen die je doodgooien met tutorials en aanwijzingen, dat ze niet meer leren zelf na te denken hoe een spel werkt? Of ze zoeken alles op op internet.. Ik ben opgegroeid met de NES en SNES, en geen internet. Ik weet niet beter dan dingen eindeloos te blijven herhalen en opnieuw te proberen, net zolang totdat je het eindelijk haalt. Oke, met wat geluk stonden er misschien enkele codes van dat spel in de Power Unlimited, maar dat was altijd maar weer de vraag..
Het draait uiteindelijk toch om de totaalbeleving van een spel.. waarom zou je dat willen verpesten door bij het minste of geringste om hulp te vragen?
Dat lijkt me dan wel irritant, alhoewel als je het weet dan kan je misschien verder met iets anders totdat je de update hebt?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:00 schreef Pheno het volgende:
Metroid is juist zo tof door al dat backtracking. Een uur proberen een missileupgrade te bereiken en dan blijkt later dat het met een upgrade simpel kan
Zou het?quote:Op maandag 9 februari 2015 19:13 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Vertel mij wat over MegamanDeel 3 was 1 van de 4 spellen die ik bij mijn NES kreeg, als 7-jarig manneke. Binnen het jaar had ik m toch wel uitgespeeld hoor. En dat geldt wel voor meer 'moeilijke' spellen van die tijd. Heb ondertussen zo'n beetje 'alle' Megaman (X) platformers thuis liggen, en het gros ervan ook al wel uitgespeeld. Daar gaat inderdaad wat tijd in zitten, maar een beetje doorzettingsvermogen en volhardendheid is geen overbodige luxe. In mijn optiek is dat zelfs een vereiste voor een zichzelf respecterende gamer. (Oke, klinkt weer lekker serieus en belangrijk zo
)
Metroid-serie moet ik ook nog maar eens aan beginnen. Weet al dat die ook zeer pittig zal zijn.. denk dat ik maar gewoon lading papier neerleg, zelf map tekenen tijdens het spelen
[..]
En dan ook nog denken dat je karakter Metroid heet
[..]
In zekere zin is het net als Zelda, maar dan in een toekomstig/space-thema. En je hebt geen dungeons, het spel zelf is 1 grote dungeon.
[..]
Hoe dat zo? Mario Party is toch de game bij uitstek om met vrienden thuis op de bank te spelen? Toegegeven, bij gebrek aan mensen die regelmatig over de vloer komen om te gamen, is online wel goede oplossing, maar veel spellen zijn uiteindelijk toch veel toffer als je iemand hebt om tegen aan te schreeuwen?
Trouwens, Mvr Poes had het over Mario Galaxy 2.. ik vraag me af, zouden dat soort spellen in Japan een hogere moeilijkheidsgraad hebben? Je hebt wel meer spellen die (naar mijn idee) wat makkelijker gemaakt zijn in de Europese / Amerikaanse uitvoering.. overbekend voorbeeld is natuurlijk Super Mario Bros 2 (The Lost Levels).. of had dat een andere reden, dat wij de Doki Doki Panic-variant kregen ipv de originele Lost Levels?
Dat vind ik echt grote onzin. Je speelt voor het spel, niet om er snel doorheen te komen zodat je aan een nieuwe kunt beginnen. Maargoed, das mijn insteek.quote:Op maandag 9 februari 2015 20:22 schreef roy9 het volgende:
[..]
Volgens mij valt het aantal kinderen wat op de Wii U speelt je vies tegen, waarschijnlijk zijn het allemaal volwassennen die snel om hulp vragen zodat ze weer verder kunnen. Er zijn immers nog meer games te spelen!
Helemaal waar.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:13 schreef VRIDZ het volgende:
Hoe dat zo? Mario Party is toch de game bij uitstek om met vrienden thuis op de bank te spelen? Toegegeven, bij gebrek aan mensen die regelmatig over de vloer komen om te gamen, is online wel goede oplossing, maar veel spellen zijn uiteindelijk toch veel toffer als je iemand hebt om tegen aan te schreeuwen?
100% mee eens!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 05:15 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Dat vind ik echt grote onzin. Je speelt voor het spel, niet om er snel doorheen te komen zodat je aan een nieuwe kunt beginnen. Maargoed, das mijn insteek.
Er zijn mensen die alles zo snel mogelijk willen doen. Ik ben nu bv met de endgame van een vitagame bezig. Het normale uitspelen kost 20 uur, maar ik heb ondertussen bijna het dubbele erop zitten door de extra's na het uitspelen. Meer uitdagende gevechten, alles. Dat missen die mensen die er door jagen en vinden een game puur een 'taak' om zo snel mogelijk uit te spelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 05:15 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Dat vind ik echt grote onzin. Je speelt voor het spel, niet om er snel doorheen te komen zodat je aan een nieuwe kunt beginnen. Maargoed, das mijn insteek.
er zit een microphone in de gamepad. Die kan perfect gebruikt wordem ket Mario party.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:54 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Helemaal waar.
Online gamen is wel leuk, maar haalt het toch niet bij het schreeuwen op de bank![]()
Hoewel mario party natuurlijk wel relaties aardig op de proef stelt
Nounou, niet per definitie. Voor de meeste nintendo games is dat wel het geval maar op andere platformen prefereer ik toch vaak single player.quote:
Dat varieert natuurlijk gewoon per spel. Sommige spellen zijn leuk om lekker door heen te rennen en daarna is het wel prima, anderen kan je bijna blijven spelen inderdaad. Assassins Creed op de Vita ben ik redelijk vlot doorheen gerend en dan vond ik het wel prima, terwijl ik met Far Cry op de PS4 ieder hoekje van het land aan het bekijken ben.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er zijn mensen die alles zo snel mogelijk willen doen. Ik ben nu bv met de endgame van een vitagame bezig. Het normale uitspelen kost 20 uur, maar ik heb ondertussen bijna het dubbele erop zitten door de extra's na het uitspelen. Meer uitdagende gevechten, alles. Dat missen die mensen die er door jagen en vinden een game puur een 'taak' om zo snel mogelijk uit te spelen.
wat heb ik gemist?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Russische eShop-prijzen gaan donderdag omhoog. Snel nog je slag slaan als je wilt dus.
kan je makkelijk switchen dan?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Russische eShop-prijzen gaan donderdag omhoog. Snel nog je slag slaan als je wilt dus.
hoe goed koop is het dan?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Account aanmaken, systeem Russisch maken, eShop leegkopen, terug switchen, ???, profit.
quote:Op maandag 9 februari 2015 17:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Volgens Zavvi is er brand geweest bij een pakhuis van Nintendo en zijn er wat Amiibo verbrand. Bron: reactie op Budgetgaming-forum.
Helft van de prijs ofzo? En je kunt met je eigen cc betalen.quote:
Wow!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vandaag op OCD mode met Super Mario 3D World begonnen, eerste 4 werelden op 100% uitgespeeld
Ik ook!!! Daar dacht ik gisteren nog aan, kon ik maar.... Ik heb dat spel veels te laat leren kennen. Toen was de GameCube tijd al voorbij. Nog wel even op de wii gespeeld, die was toen net uit. Daar kon je een GameCube controller op aan sluiten en een geheugenkaartje erin.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb zin om Mario Sunshine te spelen.
me toquote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:38 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ik ook!!! Daar dacht ik gisteren nog aan, kon ik maar.... Ik heb dat spel veels te laat leren kennen. Toen was de GameCube tijd al voorbij. Nog wel even op de wii gespeeld, die was toen net uit. Daar kon je een GameCube controller op aan sluiten en een geheugenkaartje erin.
Maar dat had ik weer geleend dus nooit ver gekomen.
Wat een fantastisch spel![]()
Hoop dat ze die ook ooit nog uitbrengen voor de wii U. Zou hem meteen pre-orderen!
Sunshine HD is de enige remaster die ik nog zou kopen. Day one, in de coolste special edition die er isquote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:38 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ik ook!!! Daar dacht ik gisteren nog aan, kon ik maar.... Ik heb dat spel veels te laat leren kennen. Toen was de GameCube tijd al voorbij. Nog wel even op de wii gespeeld, die was toen net uit. Daar kon je een GameCube controller op aan sluiten en een geheugenkaartje erin.
Maar dat had ik weer geleend dus nooit ver gekomen.
Wat een fantastisch spel![]()
Hoop dat ze die ook ooit nog uitbrengen voor de wii U. Zou hem meteen pre-orderen!
je hebt toch een wiiu? Hardwarematig beter dan gamecube.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Sunshine HD is de enige remaster die ik nog zou kopen. Day one, in de coolste special edition die er is
Dacht overigens voor de grap even te kijken wat een HD-videokabel voor een GameCube kost, heb zowel die console als de game nog, maar die krengen kosten minimaal 100 dollar![]()
Mijn telefoon ook, maar daar kan ik net zoveel Cube-games op spelen dan op mijn Wii U.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:42 schreef tailfox het volgende:
[..]
je hebt toch een wiiu? Hardwarematig beter dan gamecube.
Je zou natuurlijk Nintendon't eens kunnen proberen, daar zat ik een tijdje geleden ook aan te denkenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb zin om Mario Sunshine te spelen.
True, die heeft zelfs ondersteuning voor controller-adapters zag ik. Maar ik wil nog niet aan homebrew beginnen op mijn Wii U. En ik heb geen adapter helaasquote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk Nintendon't eens kunnen proberen, daar zat ik een tijdje geleden ook aan te denken
is er geen manier om een. Pro te gebruiken In plaats van gamecube.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mijn telefoon ook, maar daar kan ik net zoveel Cube-games op spelen dan op mijn Wii U.
De oude Wii is uiteraard het makkelijkste en 100% accuraat.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
True, die heeft zelfs ondersteuning voor controller-adapters zag ik. Maar ik wil nog niet aan homebrew beginnen op mijn Wii U. En ik heb geen adapter helaas
Dolphin is een optie, maar dan zit ik met een Xbox 360-controller (lastig vanwege FLUDD) en niet extra bijzondere graphics (pc is niet super snel).
Ik kan ook de Wii weer aansluiten, dan heb ik componentkabels, én ondersteuning voor Cube-controllers.
Geen idee wat nou de beste optie zou zijn eigenlijk, maar ik denk Wii? Wil het vooral zonder al teveel gedoe doen.
In de Wii mode. Echte Wii U homebrew, geen idee - nooit mee bezig gehouden.quote:
dus ze hebben gewoon Wii software gekopieerd en geplakt in wii u?quote:Op woensdag 11 februari 2015 00:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In de Wii mode. Echte Wii U homebrew, geen idee - nooit mee bezig gehouden.
Maar omdat de Wii U 100% compatible moest zijn met Wii, heeft het ook de exploits geerfd uit de bekende kwetsbare games.
Dolphin ondersteunt de Gamecube extensie, als je die tenminste bij Smash te pakken hebt kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
True, die heeft zelfs ondersteuning voor controller-adapters zag ik. Maar ik wil nog niet aan homebrew beginnen op mijn Wii U. En ik heb geen adapter helaas
Dolphin is een optie, maar dan zit ik met een Xbox 360-controller (lastig vanwege FLUDD) en niet extra bijzondere graphics (pc is niet super snel).
Ik kan ook de Wii weer aansluiten, dan heb ik componentkabels, én ondersteuning voor Cube-controllers.
Geen idee wat nou de beste optie zou zijn eigenlijk, maar ik denk Wii? Wil het vooral zonder al teveel gedoe doen.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:23 schreef roy9 het volgende:
http://www.nintendolife.c(...)o_work_with_nintendo
Spiritual successor van Banjo-Kazooie, Duck Hunt Duo zou hier perfect voor zijn!
quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:32 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Welke dieren het worden maakt niet zoveel uit. Het feit dat er ein-de-lijk weer een game gemaakt wordt als Banjo-Kazooie en Donkey Kong 64 is al het juichen waard.
Ik geloof dat ze zelf al gezegd hebben dat ze graag voor Nintendo ontwikkelen. Hopelijk komt die game dan ook naar Wii U, meer games kunnen we wel gebruiken, zeker als het platformers zijnquote:Op donderdag 12 februari 2015 06:15 schreef Gh0stface het volgende:
[..]!!!!!!!!!
Nu maar hopen op Wii U!
Haha 95% disagree'squote:Op donderdag 12 februari 2015 23:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze zelf al gezegd hebben dat ze graag voor Nintendo ontwikkelen. Hopelijk komt die game dan ook naar Wii U, meer games kunnen we wel gebruiken, zeker als het platformers zijn
Zelf Banjo op N64 overgeslagen en pas gespeeld toen de 'HD'-port naar Xbox 360 kwam. Was toen niet echt onder de indruk, had ook vaak geen idee wat nou precies de bedoeling was en waar ik heen moest. Veel te veel collectibles ook.
Vele developers waren op hun best op SNES. Ook onze vrienden van Squaresoft en Enix bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:53 schreef Pheno het volgende:
Ten eerste zal het nog wel even duren, gezien ze net opgericht zijn. Dus tegen die tijd heeft Nintendo wel een nieuw platform
Ten tweede was Rare op z'n best op SNES. Die laatste loodjes van die console en hun games
Op de SNES hebben ze enkel de Donkey Kong- en battletoads-serie gemaakt toch? Op de N64 hebben ze veel meer goede games gemaakt. Twee banjo's, Donkey Kong 64, Goldeneye, Conker's bad fur day... Qua genres ook een stuk gevarieerder.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:53 schreef Pheno het volgende:
Ten eerste zal het nog wel even duren, gezien ze net opgericht zijn. Dus tegen die tijd heeft Nintendo wel een nieuw platform
Ten tweede was Rare op z'n best op SNES. Die laatste loodjes van die console en hun games
Sowieso Ocarina Of Time.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:53 schreef VRIDZ het volgende:En ook nog een vraagje over Zelda (gezien de re-release van MM op N3DS).. ik heb nog geeneen '3D' Zelda gespeeld.. Welke volgorde van spelen zouden jullie me aanraden? Ik weet dat beide N64-versies het meest worden aangeschreven.. Is het dan slim om met die te beginnen, of beter die tot het laatst te bewaren?
Ja, je hebt een pookje nodig om te lopen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:49 schreef DjUntzUntz het volgende:
over zelda gesproken. Skyward sword en twilight princess. Moeten die per se met de nun-chuck gespeeld worden? of kun je daar ook een wii controller voor halen? Die games lijken me zo ontzettend tof, maar die nun-chucks..ik vind het verschrikkelijk!
Twilight princess is er ook voor de cube, dat speelt een stuk fijnerquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:49 schreef DjUntzUntz het volgende:
over zelda gesproken. Skyward sword en twilight princess. Moeten die per se met de nun-chuck gespeeld worden? of kun je daar ook een wii controller voor halen? Die games lijken me zo ontzettend tof, maar die nun-chucks..ik vind het verschrikkelijk!
Ik heb een medestander die nog nooit Zelda heeft gespeeld!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:53 schreef VRIDZ het volgende:
Aangezien er net ook over de Wii werd gepraat.. ik heb nog een aardige backlog (voor al mn consoles wel), dus uiteraard ook voor mn Wii.. maar wat mij eigenlijk altijd zo tegenstaat, is de batterijduur van de remotes.. Ik heb zelf meerdere soorten accu's met opladers gehad, maar voor mijn gevoel werken die maar vrij kort, of zelfs helemaal niet. Gewone batterijen gebruiken wordt al snel een dure aangelegenheid, plus heb het idee dat mn remotes die batterijen ook leeg trekken als ze gewoon uitstaan.
Wat gebruik(t)en jullie als krachtbron voor de Wii remotes, en wat kunnen jullie me aanraden?
Oh en wat betreft Mario Sunshine; zeker tof spel, naar mijn idee ook een stuk lastiger dan een Mario Galaxy. Sommige geheime levels of blauwe munten zijn verdomd lastig te bereiken / uit te spelen.. een 100% score bij dat spel zal mij dan dus ook wel nooit gaan lukken
En ook nog een vraagje over Zelda (gezien de re-release van MM op N3DS).. ik heb nog geeneen '3D' Zelda gespeeld.. Welke volgorde van spelen zouden jullie me aanraden? Ik weet dat beide N64-versies het meest worden aangeschreven.. Is het dan slim om met die te beginnen, of beter die tot het laatst te bewaren?
oh wat verschrikkelijkquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:53 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Ja, je hebt een pookje nodig om te lopen.
Tijd om dat te veranderen mevrouwquote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:20 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ik heb een medestander die nog nooit Zelda heeft gespeeld!
Ik moet je teleurstellenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:20 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ik heb een medestander die nog nooit Zelda heeft gespeeld!
de nun-Chuck ligt wel fijn in de hand vind ik. Ik vind eerder de Wii-mote zelf vervelend. Heb de eerste Zelda die op de Wii verscheen ook bewust voor de GameCube gehaald toentertijd, die kun je gewoon met een wavebird op je Wii spelen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:27 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
oh wat verschrikkelijkdie games lijken me zo gaaf, maar zo'n nun-chuck
de nunchuck houd ideaal vast vind ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:27 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
oh wat verschrikkelijkdie games lijken me zo gaaf, maar zo'n nun-chuck
killer instinctquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:32 schreef koei het volgende:
[..]
Op de SNES hebben ze enkel de Donkey Kong- en battletoads-serie gemaakt toch? Op de N64 hebben ze veel meer goede games gemaakt. Twee banjo's, Donkey Kong 64, Goldeneye, Conker's bad fur day... Qua genres ook een stuk gevarieerder.
Plus dat ontwikkelen voor de NES/SNES ook zoveel simpeler was dan voor alle opvolgers.
Feit blijft dat het 16-bit was, en daardoor veel beperkter in vergelijking met alles wat later kwam. Zelfs met super megatonchip erin lijkt dat me veel minder programmeerwerk dan een spel voor de N64 of later. Tenminste, voor een zelfde soort spel dan natuurlijk want een platformer met tig afwisselende werelden is niet te vergelijken met een pong ofzo.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
killer instinct
En juist omdat de snes een stuk beperkter was, was het knap dat ze alle mogelijkheden van een arcadespel op een cartridge konden proppen ( alleen de cutscenes waren te groot om erop te zetten).
vergis je niet in de snes en 'makkelijk': super fx, dsp, sa en allerlei andere chips zitten in sommige cartridges. Dat wss eigenlijk voor developers het meest fantastische aan het apparaat: Nintendo had extra pinnetjes gereserveerd om te communiceren met componenten in de cartridge. Zo konden er upgrades of nieuwe processoren in de cartridge gestopt worden, zoals de overbekende super fx. Dus ipv een bekende api die gewoon vaststaat zoals tegenwoordig, had je nieuwe mogelijkheden door te kiezen voor extra chips.
Dat was een van de hardnekkige reden om cartridges te blijven gebruiken, ook met n64. Op een cd gaat dat wat lastig
/einde emulatorprogrammeurmodus
Goede inhoudelijke postquote:
Nee, je hebt het nietquote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:51 schreef koei het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke postDat geeft alleen maar aan dat ik gelijk heb
Maar dat komt vooral omdat er in de loop der tijd steeds meer tools zijn uitgekomen die het programmeren makkelijker maken, maar als je op 0 moet beginnen en geen hulpmiddelen mag gebruiken, is het tig keer makkelijker om een 2D SNES-game te maken, dan om een free roaming 3D game te maken. Waarom hebben ze nu anders teams van honderden mensen jarenlang aan één game werken, terwijl dat vroeger veel kleinere teams waren? Dat is niet omdat het nu zoveel makkelijker gaat of omdat ze graag extra geld uitgeven. Een team dat vroeger een SNES-game maakte, kan nu niet met dezelfde groep mensen in dezelfde tijd een volledige game in elkaar draaien, zelfs al zouden ze qua programmeerkennis helemaal up to date zijn. Dat ze er toentertijd nog veel uit hebben gehaald zal ik zeker niet ontkennen, maar dat is een andere discussie.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, je hebt het niet. Het is juist enorm moeilijk om voor die systemen te programmeren dan voor huidige systemen. Huidige systemen kunnen veel meer aan, en parallel programmeren blijft een bitch, maar de limitaties van een NES, SNES of N64 zijn van een andere orde. Het is juist geweldig dat er dit soort spellen uit zijn gebracht
.
Je bedoeld zijn pet waarschijnlijk, die heeft die wegens beperkingen van de hardware.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Koei, zoek eens op waarom Mario een snor heeft.
Omdat hij te lui is om zich goed te scherenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Koei, zoek eens op waarom Mario een snor heeft.
Vroeger moest men voor elk spel dat ze uitbrachten weer compleet van scratch beginnen. Engines bestonden nauwelijks. Daar is een enorme professionalisering in ontwikkeld, met veel middleware dat door 3rd party partijen wordt ontwikkeld. Tot engines aan toe. De focus van zo'n team kan dan volledig op het spel liggen, ipv het aansturen van alle obscure dingen in een console of PC. Dat teams groter zijn heeft andere redenen. Zoveel programmeurs zitten er niet aan een spel te werken. Wellicht een team dat aan tooling werkt en een team dat aan core/engine spul specifiek werkt. Maar dat zullen er geen 50 zijn. Het meerendeel zijn artists e.d. om het allemaal aan elkaar te knopen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:05 schreef koei het volgende:
[..]
Maar dat komt vooral omdat er in de loop der tijd steeds meer tools zijn uitgekomen die het programmeren makkelijker maken, maar als je op 0 moet beginnen en geen hulpmiddelen mag gebruiken, is het tig keer makkelijker om een 2D SNES-game te maken, dan om een free roaming 3D game te maken. Waarom hebben ze nu anders teams van honderden mensen jarenlang aan één game werken, terwijl dat vroeger veel kleinere teams waren? Dat is niet omdat het nu zoveel makkelijker gaat of omdat ze graag extra geld uitgeven. Een team dat vroeger een SNES-game maakte, kan nu niet met dezelfde groep mensen in dezelfde tijd een volledige game in elkaar draaien, zelfs al zouden ze qua programmeerkennis helemaal up to date zijn. Dat ze er toentertijd nog veel uit hebben gehaald zal ik zeker niet ontkennen, maar dat is een andere discussie.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:11 schreef DJ_ het volgende:
[..]
Je bedoeld zijn pet waarschijnlijk, die heeft die wegens beperkingen van de hardware.
http://www.gameinformer.c(...)ezuka-interview.aspxquote:This goes into [a] technical explanation of the number of colors that you could use in the early days. Mario was originally red, blue, white, and black. Maybe it was around the time of Super Mario Bros. 3 that we changed his hair to a different color. What really happened was that, when drawing the character, it became much easier to draw the mustache as an extension of the outline of his nose. Using that same color of black, we drew the mustache. But then we felt bad for Mario that he didn't have a distinct hair color, so we gave him brown hair.
Die wist ik niet, wel dat die een pet heeft omdat haren te lastig waren,quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
[..]
http://www.gameinformer.c(...)ezuka-interview.aspx
Pas met de WiiU heeft Mario gewoon snor-physicsquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:16 schreef DJ_ het volgende:
[..]
Die wist ik niet, wel dat die een pet heeft omdat haren te lastig waren,
beetje het zelfde idee als de snor dus.
Ja, maar dan bevestig je toch alleen mijn punt? Een game voor een later platform is lastiger te maken dan voor de SNES alleen al vanwege het 3D en de omvang van de game. Dat er engines bestaan om het makkelijker te maken doet daar verder niets aan af, er zijn gewoon veel meer dingen waar rekening mee gehouden wordt, al is het alleen maar de spiegeling van het water of het bewegen van het haar. Juist omdat de eisen aan een game tegenwoordig ook veel hoger liggen maakt het al lastiger.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Vroeger moest men voor elk spel dat ze uitbrachten weer compleet van scratch beginnen. Engines bestonden nauwelijks. Daar is een enorme professionalisering in ontwikkeld, met veel middleware dat door 3rd party partijen wordt ontwikkeld. Tot engines aan toe. De focus van zo'n team kan dan volledig op het spel liggen, ipv het aansturen van alle obscure dingen in een console of PC. Dat teams groter zijn heeft andere redenen. Zoveel programmeurs zitten er niet aan een spel te werken. Wellicht een team dat aan tooling werkt en een team dat aan core/engine spul specifiek werkt. Maar dat zullen er geen 50 zijn. Het meerendeel zijn artists e.d. om het allemaal aan elkaar te knopen.
De tools zijn beter, maar de talen e.d. zijn in die tijdsperiode niet of nauwelijks veranderd. Wat wel veranderd is zijn de hardware specs van veel consoles. Waar je vroeger maar 8kB aan memory had heb je nu 8Gb aan memory. Dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker om grotere en epische spellen te maken, maar dat is dan waarom hetzelfde team van vroeger geen game van nu kan maken: de spellen zijn vooral veel groter.
Nee, want het is toch juist makkelijker geworden om voor die systemen wat te maken dan voor oudere systemen, omdat je daar zelf het werk moet doen en dus langer bezig bent om naar een eindresultaat te werken. Of iets 2D of 3D is doet daar niets aan af.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:25 schreef koei het volgende:
[..]
Ja, maar dan bevestig je toch alleen mijn punt? Een game voor een later platform is lastiger te maken dan voor de SNES alleen al vanwege het 3D en de omvang van de game. Dat er engines bestaan om het makkelijker te maken doet daar verder niets aan af, er zijn gewoon veel meer dingen waar rekening mee gehouden wordt, al is het alleen maar de spiegeling van het water of het bewegen van het haar. Juist omdat de eisen aan een game tegenwoordig ook veel hoger liggen maakt het al lastiger.
Ben ik niet met je eens, vooral omdat het bij de een gewoon de game naar jouw wens maken is, en je bij de ander met veel meer eisen rekening moet houden. Kijk alleen maar naar de doorlooptijd waarin een game door één developer met één team word afgeleverd. Maar goed, ik denk dat we het hier nooit over eens zullen wordenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, want het is toch juist makkelijker geworden om voor die systemen wat te maken dan voor oudere systemen, omdat je daar zelf het werk moet doen en dus langer bezig bent om naar een eindresultaat te werken. Of iets 2D of 3D is doet daar niets aan af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |