Ligt er aan hoeveel wij reageren en hoe hard jij door werktquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:37 schreef Puala het volgende:
Zou in dit deel dan de woonkamer af komen?
Ik dacht echt even Huhquote:
Hahahaquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik dacht echt even Huh
Maar het is K&W, geen F&F
Goed bezig dame
Dankzij mijn moeder vind ik klussen leukquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:30 schreef knoblaucha6 het volgende:
Volgens mij mogen we het hier met recht hebben over zo moeder zo dochter![]()
Je hebt het stevige aanpakken blijkbaar niet van een vreemde, toffe mams![]()
(ze moest toch vandaag onder het mes voor die splinter?)
Slim van je moeder. Tegenwoordig kunnen mensen niks meer zelf.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Dankzij mijn moeder vind ik klussen leukDie heeft ons dat vroeger allemaal geleerd toen mijn ouders uit elkaar gingen. Zelfredzaam zijn vind ze heel belangrijk
![]()
Dat was vandaagZe zouden lokaal verdoven, maar het is een roesje geworden. En na 1,5 uur OK hadden ze de boosdoener er heel uit. Ze is weer thuis, maar suf en het is haar helaas niet meegevallen
Ook de hand doet nu nog flink zeer.
Jij kunt met je eigen bedrijf vast wel inschatten wat uitbesteden had gekost. Ben eigenlijk wel benieuwd naar een grove schatting. Zou je het aandurven?quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Slim van je moeder. Tegenwoordig kunnen mensen niks meer zelf.
Maar realiseer je eens hoeveel duizenden of tienduizenden euro's je hebt uitgespaard.
Zal wel goed komen metje moeder. Niet raar dat je na op nog pijn hebt 😉
Binnenkort schittert je bosje bloemen op mijn tafel hoorquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
Beterschap voor mams, hoe fijn dat ze dan al dat lakwerk al gedaan heeft![]()
Mijn vader was er ook zo één, die zei ook altijd tegen mij: je moet eerst alles zelf proberen en pas als blijkt dat je het echt niet kunt een ander inschakelen want "dat kan ik vast niet" staat niet in ons woordenboek". En zo is dat.
Het wordt echt tof allemaal en je gaat als een speer.
als mams jou een keer zat is adopteer ik je wel, er moet nog een zolder op de schop)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vind je aso?quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haha echt.. Ik vind dat altijd zo aso
Dat naar binnen gluren en dan nog niet ff terug zwaaien ook.. Mijn buurman doet hetzelfde..quote:
Ah het ligt dus niet aan mijquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
Een vriendin van mij woont ook vlak bij een moskee en die zegt precies hetzelfde. Aan de overkant van haar huis is een park dus zij wil ook de hele handel niet de hele dag potdicht en heeft ook jaloezieen. Ze heeft naast haar bank een bordje waarop ze, door haar buren laten vertalen, in een paar talen de tekst heeft staan: kun je het zien? en dat steekt ze op telkens als iemand tegen het raam staat te koekeloeren, geniaal en het werkt als de pest,niemand loert meer zo opzichtig door haar raam, ze durven niet meer.
Tsja, het is ook niet alsof ik altijd naar iedereen zwaai. Soms sta ik met een accuboor in standje ongemakkelijk te vloeken omdat het niet lukt. En dat ga ik niet vriendelijk lachen en zwaaienquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat naar binnen gluren en dan nog niet ff terug zwaaien ook.. Mijn buurman doet hetzelfde..
Vooral de turkse meneren vinden jou gewoon woest aantrekkelijk, zeker omdat jij met gereedschap staat te zwaaien, dat kennen ze niet van hun eigen dames (wees blij dat zij niet met hun gereedschap terug zwaaienquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Ah het ligt dus niet aan mijIk vind het echt niet kunnen zoals bijv. die vrouw gluurt. Maar ja, ik snap ook wel dat je kijkt. Ik kijk ook wel bij mensen naar binnen om te zien hoe het er uit ziet
Maar dat bordje is zo gek nog niet
![]()
Ik denk dat het gewoon een combi van jaloezieën word met raamfolie (ik vind mijn naam in barcode op het raam wel wat)
[..]
Tsja, het is ook niet alsof ik altijd naar iedereen zwaai. Soms sta ik met een accuboor in standje ongemakkelijk te vloeken omdat het niet lukt. En dat ga ik niet vriendelijk lachen en zwaaien
Ik doelde ook op terug zwaaien he....quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Ah het ligt dus niet aan mijIk vind het echt niet kunnen zoals bijv. die vrouw gluurt. Maar ja, ik snap ook wel dat je kijkt. Ik kijk ook wel bij mensen naar binnen om te zien hoe het er uit ziet
Maar dat bordje is zo gek nog niet
![]()
Ik denk dat het gewoon een combi van jaloezieën word met raamfolie (ik vind mijn naam in barcode op het raam wel wat)
[..]
Tsja, het is ook niet alsof ik altijd naar iedereen zwaai. Soms sta ik met een accuboor in standje ongemakkelijk te vloeken omdat het niet lukt. En dat ga ik niet vriendelijk lachen en zwaaien
Ik. denk. in. plaatjesquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Vooral de turkse meneren vinden jou gewoon woest aantrekkelijk, zeker omdat jij met gereedschap staat te zwaaien, dat kennen ze niet van hun eigen dames (wees blij dat zij niet met hun gereedschap terug zwaaien)
Als ik langs loop 's avonds en mensen hebben echt alles open dan kijk ik ook wel hoor. Maar niet zo aso dat ik met mijn hand tegen het raam aan ga staan om echt alles te kunnen zien. Maar meer van oh leuk schilderij boven de bank. En doorlopenquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik doelde ook op terug zwaaien he....
Maar sowieso binnen gluren vind ik echt
Ik doel ook op het echt gluren. Mijn buurman staat ook nog net niet met zijn neus tegen het raam aan zeg maar.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik. denk. in. plaatjes![]()
![]()
Bible belt hiero he, mijn buren zijn ook bijna allemaal verbaasd wat ik zelf doe
[..]
Als ik langs loop 's avonds en mensen hebben echt alles open dan kijk ik ook wel hoor. Maar niet zo aso dat ik met mijn hand tegen het raam aan ga staan om echt alles te kunnen zien. Maar meer van oh leuk schilderij boven de bank. En doorlopen
Naakt dansen ziet er geloof ik nooit heel charmant uit als ik het zo in mijn hoofd voor me zie..quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik doel ook op het echt gluren. Mijn buurman staat ook nog net niet met zijn neus tegen het raam aan zeg maar.
Maar sinds ik ie and naakt zag dansen kijk ik niet zo aar meer ergens binnen. Als het er nou een beetje leuk had uitgezien...
Mijn buurman waar het hier om gaat is een man van in de 50 die niet helemaal lekker is en nog bij zijn hele lieve oude moedertje woont. Mijn andere buurman is een junk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Naakt dansen ziet er geloof ik nooit heel charmant uit als ik het zo in mijn hoofd voor me zie..
Ik zou je buurman een keer binnen vragen
Danst zijn oude moeke niet mee dan? Dan kun je kaartjes verkopen aan de vrienden van de junk, die zien het verschil toch niet , peepshowquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn buurman waar het hier om gaat is een man van in de 50 die niet helemaal lekker is en nog bij zijn hele lieve oude moedertje woont. Mijn andere buurman is een junk.
En volgens mij kan naakt dansen er best goed uitzien. Alleen zal dat bij de gemiddelde mens niet zo zijn.
Ik ken dat wel.. En wil ook houten kozijnen.. Maar veel te duur.. Voordeel die metalen dingen is wat meer puppy proloog voor later... *werpt een blik op de deurposten nuquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:53 schreef Puala het volgende:
Mijn moeder is het ook niet met mijn schilderwerk eens. Ze ziet nog op allerlei plekken butsen en randjes zitten enz. En dat is zo niet haar stijl. Als je dan schuurt dan moet je ook 5168732135 keer plamuren en moet alles glad strak en als een spiegel zijn.
En daar was ik te lui voor. En ik geef haar gelijk, het had mooier geweest. Maar dit is ook gewoon heel primaEn wie weet zitten die kozijnen maar een paar jaar in de verf en gaan ze er dan uit. Ik vind het wel prima.
Ook gezien mijn lompheid![]()
Dus ik snap je frustratie van schilderen wel. Daarom doe ik het in etappes.
Hout is ook veel meer werkquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ken dat wel.. En wil ook houten kozijnen.. Maar veel te duur.. Voordeel die metalen dingen is wat meer puppy proloog voor later... *werpt een blik op de deurposten nu
Ja maar wel mooier..quote:
Gewoon nu doen dan heb je er zelf ook nog wat plezier vanquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar wel mooier..
Binnenkort eens plamuursel halen.. En de rest van de deurposten eens gronden en verven![]()
als het volgend jaar maar af is
Van de zomer. Want dan kan alles tenminste open als er geverfd wordt haha.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Gewoon nu doen dan heb je er zelf ook nog wat plezier van
Slim plan. Het was 13 graden in mijn woonkamer toen mijn moeder bezig was ondanks continu de verwarming aanquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Van de zomer. Want dan kan alles tenminste open als er geverfd wordt haha.
Ogh germe dat is wel koud ja.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Slim plan. Het was 13 graden in mijn woonkamer toen mijn moeder bezig was ondanks continu de verwarming aan
Slopen vloer + plafond + afvoeren Woonkamer)= 2 dagenquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Jij kunt met je eigen bedrijf vast wel inschatten wat uitbesteden had gekost. Ben eigenlijk wel benieuwd naar een grove schatting. Zou je het aandurven?
Krijg het zo 123 niet gevonden. Het zijn Skantrae deuren. Een goed merk in elk geval.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
100 euro is een schijntje
is het mdf?
Ziet er uit als MDF. Stukken mooier dan die lelijke jaren 70/80 deur die je nu heb, had geloof ik al eerder geopperd om die in de allesbrander te stoppenquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Krijg het zo 123 niet gevonden. Het zijn Skantrae deuren. Een goed merk in elk geval.
7/10quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:52 schreef Puala het volgende:
Ik heb een reserveringsmailtje de deur uit gedaan
Ik dacht even aan van die parelmoerverf zelfs.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:20 schreef Marthinezruit het volgende:
Gave kleur mooi! beetje metallic lijkt het wel? of is dat het licht?
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:19 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Witplafond, muren en alles gedaan.
En toen nog een laagje..
[ link | afbeelding ]
En het is dan ongeveer dit kleurtje:
[ link | afbeelding ]
Ja heerlijkquote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:49 schreef Marthinezruit het volgende:
Ik ben benieuwd! Wel heerlijk om in het verf stadium te zijn zeker?
Deze verf werd eerst lichter en dan donkerder en tussendoor dacht ik: holy fuck dat komt nooit goed. Nooit. En toen ik thuis kwam van een avondje bij familie was het eigenlijk best okquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:42 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ik dacht even aan van die parelmoerverf zelfs.
Verf wordt als het droogt altijd matter en donkerder.
Goed bezig!
1 laagje wit niet voor het plafond. Voor de rest wel geloof ik. En ik moet wat plekjes blauw bijwerken, maar dat is ook allesquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:45 schreef MaleDuck het volgende:
[..]Het wordt een jongetje
![]()
Ziet er wel strak geverfd uit1 laagje genoeg?
Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het helemaal af is
Het is niet te missen blauw. Het is bijna zo blauw als dat je op een zonnige dag naar de lucht buiten kijktquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:54 schreef Spiegelei het volgende:
Is dat blauw(ig)? Ik zie het meer als grijs of ligt dat aan mij?
Maarrrrrr altijd leuk zo'n groot oppervlak een ' echte' kleur te geven! Dan wordt zo'n ruimte ook meteen ' iets' zeg maar. niet zo'n leeg hok meer.
Leuk hoor! Ik ben ook benieuwd hoe het straks als geheel eruit ziet!
Dat heb ik toch wel bij een wand met een kleur. Je kamer is natuurlijk nog leeg/ niet ingericht dan is het voor je gevoel meteen z ' in your face', maar ingericht en alles zie je dat helemaal niet meer zo nadrukkelijk. Beetje hetzelfde wanneer je ergens een oneffenheidje ziet op een kale muur.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:52 schreef Puala het volgende:
Deze verf werd eerst lichter en dan donkerder en tussendoor dacht ik: holy fuck dat komt nooit goed. Nooit. En toen ik thuis kwam van een avondje bij familie was het eigenlijk best ok
Ach, 123... zo'n ding huur je toch voor een dagquote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:57 schreef Puala het volgende:
Ken de apparaten. Maar ik zie her en der gewoon plaatsen waar de vloer echt hoger is. En dat schuur je niet 123 vlak.
Ik zie het morgen wel. Zo naar mijntoe en hopen dat ik het los kan laten.
Lol.. Zocht specifiek naar een plaatje met wielen... Kan me nog herinneren hoe ik heb geworsteld met eentje zonder.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:25 schreef Makrolon het volgende:
Sluikreclame voor een toko waar e zon ding kan huren?
die grote machines wel hoor.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:57 schreef Puala het volgende:
Ken de apparaten. Maar ik zie her en der gewoon plaatsen waar de vloer echt hoger is. En dat schuur je niet 123 vlak.
Ik zie het morgen wel. Zo naar mijntoe en hopen dat ik het los kan laten.
Er is geen ze moeten qua vloer. Ik moetquote:Op zondag 1 februari 2015 07:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
die grote machines wel hoor.
zou ik geen zorgen over maken. en ze moeten toch altijd schuren omdat de lijm dan een beter hechting heeft.
Laminaatvloer erover en je ziet er niks van weer.quote:Op zondag 1 februari 2015 09:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Er is geen ze moeten qua vloer. Ik moet![]()
Zo maar richting huis en kijken wat de schade is. Ik vermoed dat ik gewoon te weinig egaline had en het daardoor niet goed uitvloeide. Ik heb nog mm's over voor een 2e laag. Of schuren.. Ik weet niet wat slimmer is.
Er komt 2 mm plakvinyl overheen. Elk bobbeltje ga je opmerken.quote:Op zondag 1 februari 2015 09:46 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Laminaatvloer erover en je ziet er niks van weer.
Dan moet ik wachten tot er een bedrijf tijd heeft.. Maar het is ook al door mijn hoofd geschoten.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:16 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Als je elk bobbeltje gaat zien, is het dan misschien verstandig om dit werk uit te laten voeren?
Dit omdat vinyl geplakt is, en je er een jaar of 15 tegenaan zal kijken.
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar dat zou mijn gedachtegang zijn.
Uitvlakken lijkt me een behoorlijk rotwerkje op deze manier.
Succes, ook dit komt wel weer goed, no doubt about it !
Of met een badkamertrekker o.i.d.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:38 schreef hans1985 het volgende:
Egaline moet je met lijmspaan een beetje helpen egaliseren. Het is noet zo dat je er emmers op kunt gooien en dat zichzelf helemaal uitvlakt. Ja als ke er 2 cm op gooi 😜
Gelukkig maar. Misschien valt het toch mee en kost het niet zoveel moeite om volledig te vlakken.quote:Op zondag 1 februari 2015 11:42 schreef Puala het volgende:
Ik heb ook wel glad gestreken, maar je kunt precies zien hoe ik glad gestreken heb. Begin en eind aanzet is gewoon duidelijk minder glad.
Maar het is wel minder erg dan ik gisteravond dacht toen ik weg ging van huis.
Niet teveel zorgen maken. gewoon zo'n schuurmachine erop en dan schuur je hem mooi spiegel glad.quote:Op zondag 1 februari 2015 11:42 schreef Puala het volgende:
Ik heb ook wel glad gestreken, maar je kunt precies zien hoe ik glad gestreken heb. Begin en eind aanzet is gewoon duidelijk minder glad.
Maar het is wel minder erg dan ik gisteravond dacht toen ik weg ging van huis.
Ik kan hem alleen zo 123 niet heel dicht bij me in de buurt gevonden krijgen. Karwei verhuurt 'm volgens mij niet en de rest is allemaal best een eind rijden..quote:Op zondag 1 februari 2015 12:18 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Niet teveel zorgen maken. gewoon zo'n schuurmachine erop en dan schuur je hem mooi spiegel glad.
quote:Op zondag 1 februari 2015 10:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Of met een badkamertrekker o.i.d.
Het vloeit inderdaad niet vanzelf helemaal vlak...
lukt het niet?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:25 schreef Puala het volgende:
Wat een ^{>#£|^]%!! Klus met dat roterende schuurgeval.
Hij weegt 30 kg en als hij eenmaal draait en een kant op duikt is ie amper te houden. Dan duikt ie een kant op en kun je alleen maar stroom er af om weer grip te hebben.quote:
ik heb met iets dergelijks vroeger een houten vloer geschuurd. in het begin ging het ding ook met mij aan de wandel, maar toen ik eenmaal de slag te pakken had, kon in m prima in bedwang houden.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Hij weegt 30 kg en als hij eenmaal draait en een kant op duikt is ie amper te houden. Dan duikt ie een kant op en kun je alleen maar stroom er af om weer grip te hebben.
Maar er zal vast een truc zijn. Soms gaat t 30 sec wel goed en dan gaat ie ineens weer.
Dat zal ook wel ja. Heb alleen een dijk van een blaar op mn rechterhand. En dat werkt niet zo lekkerquote:Op maandag 2 februari 2015 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb met iets dergelijks vroeger een houten vloer geschuurd. in het begin ging het ding ook met mij aan de wandel, maar toen ik eenmaal de slag te pakken had, kon in m prima in bedwang houden.
misschien is het toch een kwestie van volhouden en ineens lukt het
En, mevrouw klusbroek, wat is het geheim?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:37 schreef Puala het volgende:
We kunnen 't inmiddels ook![]()
Even de bevriende aannemer gebeld voor een theorie uitleg. En de praktijk lukt nu ook
Je moet op de schijf gaan staan en dan de hendel rond laten draaien.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:27 schreef iamredleader het volgende:
[..]
En, mevrouw klusbroek, wat is het geheim?
Die tip wil je vast wel met ons delenquote:Op maandag 2 februari 2015 12:37 schreef Puala het volgende:
We kunnen 't inmiddels ook![]()
Even de bevriende aannemer gebeld voor een theorie uitleg. En de praktijk lukt nu ook
quote:Op maandag 2 februari 2015 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die tip wil je vast wel met ons delen![]()
Ik denk zoiets?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef PJ het volgende:
De kunst is om het handvat zo laag mogelijk bij de grond te houden. Kost je wel je rug maar daarmee is heb je veel meer controle.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar het stinkt is het warm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
Hij draaide rechts om. Als ie naar links dook hendel wat optillen. Dook ie naar rechts wat omlaag duwen. Luistert zeer nauw. Maar als je 'm hebt werkt het. Stang gewoon op heuphoogte. Zodra je t onder de knie hebt kan je zelfs met 1 hand aan de slagquote:Op maandag 2 februari 2015 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die tip wil je vast wel met ons delen![]()
Heuj, niet lekken uit abo!quote:Op maandag 2 februari 2015 15:27 schreef iamredleader het volgende:
[..]
En, mevrouw klusbroek, wat is het geheim?
Geen wonder ding. T werkt en frustreert.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:42 schreef Marthinezruit het volgende:
Wat een ding zeg! haha! maar dit is dus een wonder apparaat? behalve het blaar gedeelte dan?
Hoe maak je de koof? Ik heb binnenkort nog een vloerverwarmingspomp weg te werkenquote:Op maandag 2 februari 2015 20:52 schreef Puala het volgende:
Maar. Vloertje is glad of nja. Acceptabel. Vensterbank ligt. Begin vd koof om de gasmeter is gemaakt en de eerste stopcontacten zitten (nog stroomloos).
Geschaafd vuren van 40x220. U er omheen, paar balken naast elkaar er voor en met magneetjes vast aan de Uquote:Op maandag 2 februari 2015 20:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hoe maak je de koof? Ik heb binnenkort nog een vloerverwarmingspomp weg te werken
Hoe had jij dat gedaan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 08:07 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi gedaan! Alleen die dikke fretbouten had ik anders gedaan..
Lijmen met gips, hout en gipsplaat zag ik niet zitten. Tevens heb ik dan minder de industriele look die ik nu heb.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:15 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou die vensterbanken hebben verlijmd. Of geschroefd via de onderzijde
Traanplaat. Mehquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:19 schreef akatar het volgende:
of voor stoere industrie look aan beide zijden een strook traanplaat waardoor je de bouten schroeft
Dan wiebelden zequote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:46 schreef qajariaq het volgende:
Gewoon los er in leggen, het is toch aan alle kanten opgesloten. Nu heb je meer kans op krimpscheuren. Maar die stevige bouten hebben ook wel uitstraling.
Waaaauw!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 07:47 schreef Puala het volgende:
Oh en ik had nog plaatjes van de vensterbank:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet nog een keer of 2 in de beits om te zorgen dat de knoesten mooier uit komen en dan nog een laagje blanke lak ofzo.
Maar hoe leg ik ze dan vast aan de muur? Want ik heb balken op een rondje muur gelegd (gipsplaat met hout) en daar deze bouten in gedraaid.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:33 schreef jpajs het volgende:
[..]
Als het dan industrieels moet had ik liever slotbouten.
[ afbeelding ]
Tja dat wordt hem dan niet meer. Je zou van onder in de hoek een extra balkje kunnen doen. Dan de bouten door de plaat en het balkje. En het balkje weer tegen de muur aan kunnen schroeven. Als he niet duidelijk is ga ik plaatjes in Jip en Janneke maken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar hoe leg ik ze dan vast aan de muur? Want ik heb balken op een rondje muur gelegd (gipsplaat met hout) en daar deze bouten in gedraaid.
Ik snap je. Maar mijn oplossing is primaquote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:37 schreef jpajs het volgende:
[..]
Tja dat wordt hem dan niet meer. Je zou van onder in de hoek een extra balkje kunnen doen. Dan de bouten door de plaat en het balkje. En het balkje weer tegen de muur aan kunnen schroeven. Als he niet duidelijk is ga ik plaatjes in Jip en Janneke maken.
Is ook prima alleen je stofdoekje rafelt op de randjes van de bouten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik snap je. Maar mijn oplossing is prima
Vanaf de bank ga je straks er onder kijken. Dus zo'n balk wil ik niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:40 schreef jpajs het volgende:
[..]
Is ook prima alleen je stofdoekje rafelt op de randjes van de bouten.![]()
En de vraag was hoe zou jij het doenVind jouw oplossing ook prima, maar het is niet de mijne.
Ik heb overwogen om hem over het kozijnhout te laten lopen en gewoon af te kitten tegen het raam, ook om hem nog verder de woonkamer in te laten lopen ed. Maar ik ken ook mijn eigen grenzen qua zaagkunsten en dit was prima te doenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:51 schreef Barrah het volgende:
Dan wel industrieel na de vrijdagmiddagborrel. Paar dotjes lijm en het was klaar geweest. Maar voornaamste is dat jij er tevreden over zijn, wie zijn wij dan nog
![]()
Nog overwogen om de kozijnen een stukje mee te laten lopen met de zijramen eigenlijk? Ik zie om me heen dat je een vensterbank in zo'n erker wel op honderd verschillende manieren kunt laten lopen.
Waarom denk je dat er geen foto's zijn van de elektra die gister is aangesloten?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:50 schreef Barrah het volgende:
Doel van een grote vensterbank lijkt me zeker gelukt!![]()
Foto's van details posten is reacties over details krijgen
Waarom denk je dat ik niet aan eigen topics en foto's doe? Heb aan mijn eigen commentaar genoegquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er geen foto's zijn van de elektra die gister is aangesloten?![]()
* Puala koopt vanmiddag nog even 4 tubes plamuur
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:37 schreef Barrah het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik niet aan eigen topics en foto's doe? Heb aan mijn eigen commentaar genoeg
Het past primaquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:12 schreef knoblaucha6 het volgende:
Kudo's voor je zaagkunsten Puala, het past als een tiet![]()
(en wat nou stofdoek, je hebt katten, die zwiepen het stof mooi om die bouten weg, blijven er hooguit een paar staartharen tussen zitten en daar is nou een stofzuiger met een klein borsteltje weer handig voor)
Hahaquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:37 schreef Barrah het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik niet aan eigen topics en foto's doe? Heb aan mijn eigen commentaar genoeg
En die houden we er inquote:Ik heb ook wel commentaar op mezelf, maar wel lef genoeg om het te posten
Ik voel een meet aankomen!quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:19 schreef Puala het volgende:
. Wie weet oh wauw, kan maandag of dinsdag wel een bank mijn woonkamer in?![]()
Dát zou ik doen als straks de tuintafel ook staat en het mooier weer isquote:
Klinkt fantastisch en herkenbaar. Ieder stapje dichtbij een af huis is een mijlpaalquote:Op woensdag 4 februari 2015 11:37 schreef Puala het volgende:
Je gaat tijdens zo'n verbouwing naar hele andere dingen verlangen dan op je bank zitten. Dat kan ik nu boven ook, maar bijvoorbeeld zoiets simpels als een salontafel. Nu staat het tvmeubel het dichtst bij, maar dat is net té ver weg om zonder uitrekken/opstaan je glas te kunnen pakken. Maar een tafeltje er tussen past echt never nooit niet. Of een eetkamertafel. Weer met de laptop daar aan kunnen zitten of puzzelenop regenachtige dagen. Of gewoon iets van plantjes weer in huis, sfeerdingetjes die het gezellig maken.
En dan nog maar niet te spreken over het intense verlangen naar een kledingkastIk heb nu wel een rekje, maar daar past lang niet alles op, ik heb er een doos onder met alle kleine meuk en dat is altijd graven en zoeken. En straks heb ik gewoon 1,8 of 2,4 meter kledingkast
![]()
![]()
![]()
En ik kijk ook wel uit naar een opgeruimd huis. Mijn oma en moeder zijn blij dat ik nu al wat meer tijd aan mijn huishouden besteed, maar kunnen niet wachten tot ik eindelijk alle koffiekopjes en glazen enzo heb uitgepakt. Want dan hoeven ze niet meer elke keer af te wassen als ze op bezoek komen
Het is niet mijn eerste huis waar ik woon, dus ik heb al heel veel meubels. En die komen er in eerste instantie gewoon te staan:quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:06 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Klinkt fantastisch en herkenbaar. Ieder stapje dichtbij een af huis is een mijlpaalZoals mijn denkbeeldige bed en het zetten van muren
![]()
Heb je al meubels uitgezocht? (verwacht daar dan wel bewijsmatteriaal van uiteraard)
Die zijn van de vorige eigenaren en heb ik niet meegekregenquote:Op woensdag 4 februari 2015 13:41 schreef Kreator het volgende:
Heb je die HOME letters wel ritueel geslacht?
Ik ben benieuwd wat je gaat maken. Heb je inspiratie plaatjes? Ik twijfel nogquote:Op woensdag 4 februari 2015 13:44 schreef Flipmoehoe het volgende:
Goed bezig man! eeh vrouw
Zelf meubels maken is tof en ook stukken goedkoper als kopen.
Ook geeft het je een trots gevoel als het er staat
Ben zelf nu bezig met 2 vuren kisten, een tafeltje en krijtbord voor de kleine.
Straks nog een x een tv meubel.
Ook allemaal van vuren wat ik daarna ga aflakken
Ps. Succes met de vloer dit weekend!
Voor de kleine dame dit..quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Die zijn van de vorige eigenaren en heb ik niet meegekregen
[..]
Ik ben benieuwd wat je gaat maken. Heb je inspiratie plaatjes? Ik twijfel nog
Dat vind ik zo schattig hequote:Op woensdag 4 februari 2015 13:50 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Voor de kleine dame dit..
Dan wel alles wit aflakken
[ link | afbeelding ]Kinderspeelhoek w00ty | Steigerhout | Te koop bij w00tdesign by w00tdesign | Meubels van steigerhout, on Flickr
Mwah vind ik deze leuker:quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:53 schreef Flipmoehoe het volgende:
tv meubel, alles ook compleet afgelakt en smaller als deze.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
ook zo'n voorzetwand met ledstrips, maar dan wel van gladde gipsplaten
en misschien dit soort kastjes ipv mijn vorige post.
maar de kastjes niet verspringend!.. alleen ben daar nog niet over uit met de vrouw
[ afbeelding ]
tv meubel kan maar max 120cm breed worden, 3 vakken zijn dan net te smal.
dvd speler zit je al snel aan de 40cm namelijk.
Zelf maken, het is een klustopic he?quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef derLudolf het volgende:
Ga je dat zelf maken of zo kopen?
Ik raad je tevens een aantal grote lijmklemmen aan: die planken zijn soms niet helemaal recht, met die klemmen trek je ze naar elkaar toe.
De houthandel hier heeft echt prima kwaliteitquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
ahum... mijn balken 32x175mm (geschaafd 28x171) zijn ook niet al te recht
en dan zijn het nog balken bij ons uit de werkplaats, die worden recht en vlak weggelegd.
Niet van die kromme hoepels die bij de karwei rechtopstaan
Ik schroef ze goed vast op een balkje eronder, dat moet maar goed genoeg zijn.
Maareh mooie tafel wil je maken, beetje beits erover en klaar
Plus dat spul is zo droog als een plas water, had ooit eens een simpel schoenenrekje gemaakt van onbewerkt ruw vurenhout en dat ding kan nu bekant 2 centimeter heen en weer wiebelenquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef derLudolf het volgende:
Ga je dat zelf maken of zo kopen?
Ik raad je tevens een aantal grote lijmklemmen aan: die planken zijn soms niet helemaal recht, met die klemmen trek je ze naar elkaar toe.
Zul je nog wel op verkijken. Spul werkt behoorlijk, tenminste steigerplanken wel. Misschien is 40x220 balk van een langzaam groeiender soort hout (uit een ander -kouder- gebied). Dat vermoed ik wel gezien de prijsquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Zelf maken, het is een klustopic he?![]()
Maar ik zal je tip onthouden. Ik heb echter het plan om het te gaan maken van vurenhout van 40x220 en dat is niet zomaar krom
Daarom laat ik steigerhout ook een aantal maand drogen voordat ik er iets van ga makenquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Plus dat spul is zo droog als een plas water, had ooit eens een simpel schoenenrekje gemaakt van onbewerkt ruw vurenhout en dat ding kan nu bekant 2 centimeter heen en weer wiebelen
Zeker weten? Ik zou er schroeven van 4*60 of 5*70 indraaien, heb je een stuk minder kans op scheurenquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:01 schreef Puala het volgende:
[..]
De houthandel hier heeft echt prima kwaliteit![]()
Maar ik schroef ze vast op elkaar. Waarschijnlijk met dezelfde bouten als de vensterbank, maar dan verzonken. En dan nog even kijken of dat genoeg is. Moet er nog iets langer over nadenken voor ik aan de slag ga.
En sparen. 7¤ per meter dit hout. En ik ben helemaal aan het eind van mijn budget. De plinten worden voorlopig ook uitgesteld
houthandel is idd een heel ander verhaalquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:01 schreef Puala het volgende:
[..]
De houthandel hier heeft echt prima kwaliteit![]()
Maar ik schroef ze vast op elkaar. Waarschijnlijk met dezelfde bouten als de vensterbank, maar dan verzonken. En dan nog even kijken of dat genoeg is. Moet er nog iets langer over nadenken voor ik aan de slag ga.
En sparen. 7¤ per meter dit hout. En ik ben helemaal aan het eind van mijn budget. De plinten worden voorlopig ook uitgesteld
Ik. wil. geen. steigerplanken. Ik haat alles wat mode isquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zul je nog wel op verkijken. Spul werkt behoorlijk, tenminste steigerplanken wel. Misschien is 40x220 balk van een langzaam groeiender soort hout (uit een ander -kouder- gebied). Dat vermoed ik wel gezien de prijs
Ik ben een vrouw. Als ik iets wil dan wil ik het NU *stampvoet*quote:[..]
Daarom laat ik steigerhout ook een aantal maand drogen voordat ik er iets van ga maken
Ik heb netjes voorgeboord met 8mm en de bouten waren 12. En dat ging perfectquote:[..]
Zeker weten? Ik zou er schroeven van 4*60 of 5*70 indraaien, heb je een stuk minder kans op scheuren
Ze moeten inderdaad welquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
houthandel is idd een heel ander verhaal
die kan echt niet van die rommel verkopen, anders ziet hij de aannemers niet meer terug
en tja, hout is aardig prijzig (kan het hier voor mezelf uiteraard ERG goedkoop krijgen) maar het is altijd nog goedkoper dan zo'n tafel nieuw kopen
Ooooh die is cool! Maar toch veel te gek johquote:Op woensdag 4 februari 2015 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Puala, wil je al een housewarming cadeau?
Wij doen deze weg, maar niemand lijkt hem te willen. Gun hem jouhttps://m.bol.com/nl/p/ph(...)00/9000000012862198/
Haha. Lariks is ook erg mooi, misschien ook iets om naar te kijken?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik. wil. geen. steigerplanken. Ik haat alles wat mode is![]()
Het is geschaafd vuren.
Haha en dan commentaar hebben dat mannen soms net kleine kinderen zijnquote:Ik ben een vrouw. Als ik iets wil dan wil ik het NU *stampvoet*
Dat is wel lekker stevigquote:Ik heb netjes voorgeboord met 8mm en de bouten waren 12. En dat ging perfect
Ik zou het heel tof vindenquote:Op woensdag 4 februari 2015 21:37 schreef B.ertha het volgende:
Hij is al een paar jaar oud, ik heb een coole kenwood ingebracht in dit huishouden en we kregen hem niet verkocht voor twintig euro.
Ik maak er graag iemand blij mee en ik mag jou wel
Ik wil alles hetzelfde en de vensterbank is al vurenquote:Op woensdag 4 februari 2015 21:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Haha. Lariks is ook erg mooi, misschien ook iets om naar te kijken?
[..]
Haha en dan commentaar hebben dat mannen soms net kleine kinderen zijn
[..]
Dat is wel lekker stevig
Dit lijkt zo een overkill, maar als straks je apparatuur erop hebt zitten denk je gelijk aan een stekker blok want een lampje hier is toch gezellig en een digitaal fotolijstje erbij en mijn telefoon wil ik op kunnen laden.quote:
Lekker bezig!! Goede hoogte ook! kan je mooi verstoppen zo onder aan je muur.quote:
De telefoon zitten stopcontacten voor bij de bank. En ook voor de laptop bij de bankquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:17 schreef whY... het volgende:
[..]
Dit lijkt zo een overkill, maar als straks je apparatuur erop hebt zitten denk je gelijk aan een stekker blok want een lampje hier is toch gezellig en een digitaal fotolijstje erbij en mijn telefoon wil ik op kunnen laden.
Het streven is dinsdag poetsen en inrichtenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:50 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Lekker bezig!! Goede hoogte ook! kan je mooi verstoppen zo onder aan je muur.
Je gaat nu wel erg hard zeg!
Precies! Ik moest eerst hardop lachen om die foto, maar ik heb zelf maar 2 wandcontactdozen bij m'n tv-meubel en heb dus twee verdeeldozen in het meubel liggen. Had ook liever een hele reutel WCD's gehad.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:17 schreef whY... het volgende:
[..]
Dit lijkt zo een overkill, maar als straks je apparatuur erop hebt zitten denk je gelijk aan een stekker blok want een lampje hier is toch gezellig en een digitaal fotolijstje erbij en mijn telefoon wil ik op kunnen laden.
Nee, dat heb ik uit laten rekenenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:29 schreef RB42 het volgende:
[..]
Precies! Ik moest eerst hardop lachen om die foto, maar ik heb zelf maar 2 wandcontactdozen bij m'n tv-meubel en heb dus twee verdeeldozen in het meubel liggen. Had ook liever een hele reutel WCD's gehad.
Het is wel de vraag of je niet (dik) over het maximum aantal toegestane aansluitpunten per groep gaat.
Dit vind ik dus echt zonde.. Gewoon mooi 2/3 elektra, 2 data en 2 cai is i.m.o. netter!quote:
Ja want die stekkerblokken zijn echt fantastisch om in het zicht te hebbenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:59 schreef Zonnekoning het volgende:
[..]
Dit vind ik dus echt zonde.. Gewoon mooi 2/3 elektra, 2 data en 2 cai is i.m.o. netter!
Maar als jij er blij mee bent, ben ik blij voor jou
Ik neem toch aan dat je een tv-meubel neemt? Dan is toch het probleem opgelost?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja want die stekkerblokken zijn echt fantastisch om in het zicht te hebben
Perfecte diepte voor een boekenkastquote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:38 schreef Puala het volgende:
De dag zit er bijna op, maar hierna geen zichtwerk meer (vegen, dweilen en primer aanbrengen).
Maar ik vind mijn huis steeds mooier worden![]()
Afijn, ik heb een koof gemaakt:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En die kwam niet zo fijn uit (understatement)
[ link | afbeelding ]
Dus even wat gips gepakt en afgesmeerd.
En daarna een leuk klusje. Ik heb een paar uur voor het raam gestaan om alle ramen schoon te maken met een mesje en dit op te hangen:
[ link | afbeelding ]
En ik vind het nog mooier dan ik had verwacht
Ik heb een expedit als tvmeubel. Ga op 36x36 (uit m'n hoofd) maar eens een stekkerblok plaatsen die ook nog eens beveiligd is tegen piekspanning.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:14 schreef Zonnekoning het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat je een tv-meubel neemt? Dan is toch het probleem opgelost?
Heb je niet in de toekomst een strekkende meter wandcontactdoos, dus kan je ook nog je indeling van de kamer omgooien (of toekomstige bewoners). Maar ieder zijn meug, dat blijkt maar weer.
Onder de erker bedoel je? Of boven de koof?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:15 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Perfecte diepte voor een boekenkast
Boven de koofquote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Onder de erker bedoel je? Of boven de koof?
Je wcds zijn toch ook niet beveligd tegen piekspanning?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:16 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb een expedit als tvmeubel. Ga op 36x36 (uit m'n hoofd) maar eens een stekkerblok plaatsen die ook nog eens beveiligd is tegen piekspanning.
Gaat niet.
En de indeling kan omgegooid. Dan staat de bank er alleen voor. Aan de andere kant zitten 6 stopcontacten en ook utp en cai.
Klopt. En als ik dat er vanaf haal is t alsnog niet ok als oplossingquote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:32 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je wcds zijn toch ook niet beveligd tegen piekspanning?
Makkelijk nu wel, maar in den beginne niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:26 schreef Elleska het volgende:
gaat dat een beetje makkelijk? en is de vloer glad genoeg geworden met het schuren?
Binnen de bies is 3,22quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:54 schreef Bartjebart het volgende:
Oh leuk! Hoe breed is de kamer op dit punt?
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:06 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nog 25 passtukken te gaan aan de kant vd muren, maar dat is voor morgen
Wauwquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:06 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik vraag me af of iedereen de zeer uitgebreide technische handleiding altijd volgt. Want die is slecht te vinden. En een trap is ook wat anders dan een woonkamer.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:34 schreef jefmen het volgende:
Mooi vloertje. Hopelijk blijft de plaklaag het een aantal jaar uithouden. Diverse verhalen gehoord van mensen die het op de trap geplaatst hebben en dat het los kwam.
Netjes. Hoe hoog is dat deurtje links? Dat is niet gemaakt voor mensen van 2 meter volgens mijquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:06 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Welk merk heb je dan? De handleidingen zijn vaak slecht te vinden.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vraag me af of iedereen de zeer uitgebreide technische handleiding altijd volgt. Want die is slecht te vinden. En een trap is ook wat anders dan een woonkamer.
161,3 net even gemeten voor je. Maar ik weet niet wat iemand van 2 meter in de trappenkast zou willenquote:Op zondag 8 februari 2015 12:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Netjes. Hoe hoog is dat deurtje links? Dat is niet gemaakt voor mensen van 2 meter volgens mij
Flexxfloors. Maar ik heb me al ingelezenquote:Op zondag 8 februari 2015 13:37 schreef jefmen het volgende:
[..]
Welk merk heb je dan? De handleidingen zijn vaak slecht te vinden.
Heel mooi Puala!quote:Op zondag 8 februari 2015 14:19 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
En hij ligt.
Zo even stofvrij maken, dweilen en dweilen met een finisher. En dan... De bank er in!!!!
quote:Op zondag 8 februari 2015 14:19 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
En hij ligt.
Zo even stofvrij maken, dweilen en dweilen met een finisher. En dan... De bank er in!!!!
Normaliter ¤25/m2, maar ik heb korting gehadquote:Op maandag 9 februari 2015 17:20 schreef Makrolon het volgende:
Heel mooi!
Wat kost dat spul nou de meter?
En had je t glad genoeg gekregen? Of denk je schteraf, had toch nog wel wat vlakker gemogen?
En toen was er HEKTAR!quote:Op maandag 9 februari 2015 23:08 schreef Puala het volgende:
En toen was er...
[ link | afbeelding ]
Alle meubels staan binnen maar nog niet op z'n plek. Morgen eens rustig rommelen om dat goed te zetten
Jupquote:Op maandag 9 februari 2015 23:09 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
En toen was er HEKTAR!
Leuk zo, Een aantal van die kleinere naast elkaar!
Ik was vrij hequote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:08 schreef friekin_ het volgende:
Kei goed! Wat doe je het toch snel! Respect!
Dankjewelquote:
Ja die moeten nog. Maar ik weet helemaal nog niet wat ik wil. Ik zit te denken aan hoge witte plinten. Maar hoe hoog dan weet ik niet. En ik weet ook helemaal niet of ik dat wel mooi vind langs de blauwe muur. En ik weet niet wat ik anders wil. Dus liggen ze er nog niet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:09 schreef whY... het volgende:
Ga je nog plinten? Zo ja wat voor plinten ga je leggen.
Ik ben absoluut (nog) geen klusser, maar bij mijn ouders zag ik dat ze de opstaande plinten afkitten tegen de muur en vloer. Zou zoiets ook werken bij de openslaande deuren? Dus daar geen plint, maar een soort kitrand/voeg? Maar ik heb er dus totaal geen verstand van, dus dit is waarschijnlijk een heel slecht ideequote:Op woensdag 11 februari 2015 08:01 schreef Puala het volgende:
En hoe doe je dat dan bij bijv. de openslaande deuren?
Bij de openslaande deuren heb ik een drempel van een paar cm. In elk geval lager dan de 10-12 cm plint die Friekin_ noemtquote:Op woensdag 11 februari 2015 10:48 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik ben absoluut (nog) geen klusser, maar bij mijn ouders zag ik dat ze de opstaande plinten afkitten tegen de muur en vloer. Zou zoiets ook werken bij de openslaande deuren? Dus daar geen plint, maar een soort kitrand/voeg? Maar ik heb er dus totaal geen verstand van, dus dit is waarschijnlijk een heel slecht idee.
Mn vorige huis had ook kitrandjes als een soort plint, op een laminaat vloer in dit geval.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:48 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik ben absoluut (nog) geen klusser, maar bij mijn ouders zag ik dat ze de opstaande plinten afkitten tegen de muur en vloer. Zou zoiets ook werken bij de openslaande deuren? Dus daar geen plint, maar een soort kitrand/voeg? Maar ik heb er dus totaal geen verstand van, dus dit is waarschijnlijk een heel slecht idee.
Ohja. Neuten. Waarom wil ik ook alweer plinten?quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:38 schreef Zonnekoning het volgende:
Plinten 12 cm hoog, neuten bij de deuren! Houten neuten 15 cm.
Rondom kozijnen kan je het beste kitten, mits je strak genoeg je vloer gelegd hebt.
Dat bloemetje komt zodra de valentijnsmeuk uit de winkels is. Want mijn hoofd staat niet zo naar rood, hartjes en dat geneuzel. Ik had zaterdag op pad willen gaan, maar mijn humeur was -80 dus ik heb het de bevolking maar niet aangedaan.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:33 schreef knoblaucha6 het volgende:
and the queen landed in her castle
Ik mis nog een blommetje of pot in de vensterbank of zoietsmaar hé, wat is het al heel erg mooi, je bent ook echt al helemaal thuis in je huis hè
(en over plinten, ehhhh , we hebben ze maar zeer node nodig ter vervanging, echt welmaar het heeft geen haast want er staan deels meubels voor zal ik maar zeggen en op die lelijke zichtpunten hier, och, daar kijken we al 5 jaar maar niet , geen hond (meer) die het ziet
![]()
trekt man morgen aan zijn slurf: ik wil nú mooie plinten *trekken aan dood paard *![]()
Ik kan veel maar in rare schuine hoeken plinten trekken trek ik niet dus trek ik aan man die niet wil , ik ga je lenen als je klaar bent, jij houdt vast van rare niet te berekenen snijhoeken en zo![]()
Verder: meer pics please![]()
Die wijn is goedquote:Op zondag 15 februari 2015 19:01 schreef Anne het volgende:
Ziet er goed uit.
En je hebt mijn wijn zie ik, jammie. En het giraffe knuffelspeeltje van de katten; daar heb ik er ook 2 van.
Doe mijn best. Ik heb taktisch alle dozen niet op de foto gezet. De bijkeuken blijkt niet lekkage vrij, dus ik heb gister in rap tempo alles naar binnen getild wat daar stond wat ik echt niet vochtig wilde hebben. En het lijkt er op dat ik vrij weinig schade heb. Maar ik ben nog niet op de helft van het doorlopen van alle dozen. Ik baal wel ontzettend. Alles qua stoffen ruikt alsof het te lang in de wasmachine heeft gezeten. En al mijn boeken zijn klam/nat. En er zijn er met schimmel er op. Maar dat zijn gelukkig boeken waarvan ik weggooien minder erg vind. Mijn eigen publicaties zijn gerimpeld van het vocht, maar niet beschimmeld. Daar ben ik al wel heel blij meequote:Op zondag 15 februari 2015 19:11 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi werk Paula! Echt geweldig, genieten van je harde werk.
Ziet er goed uit, lekker glaasje wijn! Tijd om vrienden uit te nodigen en lekker te genieten.
Euhm. Beneden. De keuken moet nog gewit, de vloer ge-egaliseerd en voorzien van een vloer. Daar moet ook nog wat geschilderd worden. En de radiator blijkt niet vast te hangen dus daar moet ik nog wat aan doen. En de rest van de radiatoren moet ik ook nog maar even nalopen met dank aan mr. Prutserquote:Wat staat er nog op de lijst beneden? En wanneer ga je fase 2 in (boven)?
Hoe staat het trouwens met de keuken?
Lief aanbodquote:Op zondag 15 februari 2015 19:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Die wijn is goednog 2 flessen staan
![]()
Wil je deze hebben? De dames blieven hem niet. Ze hebben liever zo'n bal van op elkaar geperst catnip of muisjes.
Leuk geprobeerd, maar nee helaas. Die gaat van de zomer nog een keertje hier de glazen inquote:Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Lief aanbodmaar ik heb er al twee en dat is wel genoeg voor de twee haarballen die ik heb. Misschien kun je er iemand anders blij mee maken
.
Ik heb liever je wijn trouwens![]()
!
Potver!quote:Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar nee helaas. Die gaat van de zomer nog een keertje hier de glazen in
Slimquote:Op zondag 15 februari 2015 19:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Potver!
Ik hou wijnvoordeel wel weer in de gaten.
??? wat dacht je van volgend weekend?quote:Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Die gaat van de zomer nog een keertje hier de glazen in
Ik heb 14 maart mijn housewarming en dan wil ik graag wat dingen af hebben. En ik ben de dag na wijn nooit zo heel productiefquote:Op zondag 15 februari 2015 19:20 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
??? wat dacht je van volgend weekend?
Dat plankje was niet verkeerd nee. Kreeg het niet eens op. De fles wijn welquote:Op zondag 15 februari 2015 19:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat kaas/worst/wijnplankjeDat mocht ook wel na je -80 graden bui. (en breek me de bek niet open over die stompzinnig opgefokte valentijn, daar doen man en ik al die 30 jaar niet aan want valentijn is voor je geheime liefde, niet voor de antieke echte
)
Heel erg veel nog te doen uiteraard maar je hebt een heuse woonkamer en wel 1 die zowat klaar is en dat ook nog eens binnen eigenlijk heel korte tijd, het lijkt is nog maar zo kort geleden dat het een halve bouwval was.
Die lekkende bijkeuken is een stevige tegenvaller maar daar staat tegenover dat de katten weer een plekje hebben en jij na een drukke werkdag ook, lastig om in deze fase in je hoofd de tegenvallers af te strepen tegen alles wat je al bereikt hebt maar dat afstrepen helpt wel (en anders helpt dat wijntje wel)
Paar euro bij de action. Ideaalquote:Op zondag 15 februari 2015 19:58 schreef Gieliovd het volgende:
Die timer op de lampen is echt een TOP idee trouwens, het ziet er zoooooo vriendelijk uit als je thuis komt. Ik wil ook
Zaten mijn katten maar zo voor het raam als ik thuis kwam. Meestal ligt er één bij de schuifpui laveloos... 23,5 uur per dag. En de ander in het souterrain total loss in z'n mand.
Kom je thuis, hallooooo!! Niks
Die bij de schuifpui is ook nog eens doof, dus pas als ik over de vloer binnen loop dan wordt 't wakker.
Ja of de kast wit en een kleur behang op de achterkant voor achter de schapjes?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:17 schreef Anne het volgende:
Ik vind dat groenige wel mooi eigenlijk. Staat best mooi op je muur denk ik zo.
En dan eventueel de binnenkant een van de eerste drie kleuren geven.
Ik persoonlijk vind wit in dit geval maar zo-zo.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja of de kast wit en een kleur behang op de achterkant voor achter de schapjes?
Dat laatste kan inderdaad ook. Die donkere kleur met een lichte binnenkantquote:Op zondag 15 februari 2015 20:20 schreef SV-tje het volgende:
Ik vind dat felle blauw helemaal rechts wel helemaal super. Maar dan springt ie er echt uit. Vraag is of je dat wil. De hele donkere ernaast vind ik ook heel mooi en dan een lichte binnenkant.
Ik mag jouw manier van denken wel. Ik zat ook aan die blauwe rechts te denken. Maar voor binnen vond ik hem niet tof. Zou je dan de lichte pakken? Die wijkt heel minimaal af van de muur. Of die een na lichte? Die wijkt wat meer af en zou wel mooi kunnen zijn denk ik.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:20 schreef SV-tje het volgende:
Ik vind dat felle blauw helemaal rechts wel helemaal super. Maar dan springt ie er echt uit. Vraag is of je dat wil. De hele donkere ernaast vind ik ook heel mooi en dan een lichte binnenkant.
Vanaf de bank valt dat kleine stukje witte muur niet op. Dan staat hij vooral aan het eind van die blauwe muur.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind wit in dit geval maar zo-zo.
Zeker als ie daar op die plek blijft staan, naast die witte muur.
[..]
Dat laatste kan inderdaad ook. Die donkere kleur met een lichte binnenkant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |