abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148865601
Ik heb inmiddels al een tijdje de sleutels van mijn huis in bezit en waar het de bedoeling was om het bewoonbaar te krijgen is er inmiddels wat meer gebeurt met dank aan flink wat financiele meevallers.

Wat foto materiaal:

pi_148865615
Zou in dit deel dan de woonkamer af komen?
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 09:10:56 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148865968
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 08:37 schreef Puala het volgende:
Zou in dit deel dan de woonkamer af komen?
Ligt er aan hoeveel wij reageren en hoe hard jij door werkt })

Maar 't gaat vast goed komen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148866217
Mede mogelijk gemaakt door ondergetekende O+
pi_148867129
Jippie! Deel 5 alweer! Jij gaat ook hard! *O*
pi_148940028
Mijn moeder had de afgelopen dagen wat afleiding nodig en heeft zich prima vermaakt in mijn huis. Op de keukendeur + kozijn + kozijn vd openslaande deuren na is alles afgelakt O+ En dat is toch wel een heel ander gezicht en het glimt zo mooi O+

En dat maakt het lijstje gelijk alweer een stukje korter

- Keukendeur + kozijnen schuren + aflakken
- Gips schuren (nog 1 lange wand + kortewand + plafond vd erker)
- Witten van de muren (woonkamer + keuken)
- Kitten van de wanden
- Blauw schilderen van 1 muur
- Plinten lakken
- Schuifdeur maken
- Vensterbank maken
- Kastje om de meters
- Plaat voor het luik in de vloer
- Stroom aansluiten + afmonteren wcd's/dimmers etc
- Egeline over de vloer (iemand tips wat te halen? )
- Primer over de vloer
- Vloer plakken
- Plinten plakken
  donderdag 22 januari 2015 @ 13:18:48 #7
202014 JJH
Knetter. O+
pi_148940940
Oh, wauw. _O_
  donderdag 22 januari 2015 @ 13:30:44 #8
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_148941303
Wow, begint er echt strak uit te zien.
Goed bezig.
  PR/Manusje van alles donderdag 22 januari 2015 @ 13:37:18 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148941538
_O_ _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 januari 2015 @ 14:28:52 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_148943383
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:48 schreef Puala het volgende:
- Kitten van de wanden
Ik dacht echt even Huh :?

Maar het is K&W, geen F&F _O-

Goed bezig dame ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_148943573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik dacht echt even Huh :?

Maar het is K&W, geen F&F _O-

Goed bezig dame ^O^
Hahaha _O-

---------

Het is gewoon al een echt huis!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148947600
Volgens mij mogen we het hier met recht hebben over zo moeder zo dochter :+
Je hebt het stevig aanpakken en maar door kachelen blijkbaar niet van een vreemde, toffe mams O+
(ze moest toch vandaag onder het mes voor die splinter?)
Waar het stinkt is het warm.
pi_148947684
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:30 schreef knoblaucha6 het volgende:
Volgens mij mogen we het hier met recht hebben over zo moeder zo dochter :+
Je hebt het stevige aanpakken blijkbaar niet van een vreemde, toffe mams O+
(ze moest toch vandaag onder het mes voor die splinter?)
Dankzij mijn moeder vind ik klussen leuk :Y Die heeft ons dat vroeger allemaal geleerd toen mijn ouders uit elkaar gingen. Zelfredzaam zijn vind ze heel belangrijk :)

Dat was vandaag :Y Ze zouden lokaal verdoven, maar het is een roesje geworden. En na 1,5 uur OK hadden ze de boosdoener er heel uit. Ze is weer thuis, maar suf en het is haar helaas niet meegevallen ;( Ook de hand doet nu nog flink zeer.
pi_148947796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Dankzij mijn moeder vind ik klussen leuk :Y Die heeft ons dat vroeger allemaal geleerd toen mijn ouders uit elkaar gingen. Zelfredzaam zijn vind ze heel belangrijk :)

Dat was vandaag :Y Ze zouden lokaal verdoven, maar het is een roesje geworden. En na 1,5 uur OK hadden ze de boosdoener er heel uit. Ze is weer thuis, maar suf en het is haar helaas niet meegevallen ;( Ook de hand doet nu nog flink zeer.
Slim van je moeder. Tegenwoordig kunnen mensen niks meer zelf.
Maar realiseer je eens hoeveel duizenden of tienduizenden euro's je hebt uitgespaard.

Zal wel goed komen metje moeder. Niet raar dat je na op nog pijn hebt 😉
pi_148947832
Beterschap voor mams, hoe fijn dat ze dan al dat lakwerk al gedaan heeft O-)
Mijn vader was er ook zo één, die zei ook altijd tegen mij: je moet eerst alles zelf proberen en pas als blijkt dat je het echt niet kunt een ander inschakelen want "dat kan ik vast niet" staat niet in ons woordenboek". En zo is dat.

Het wordt echt tof allemaal en je gaat als een speer.

als mams jou een keer zat is adopteer ik je wel, er moet nog een zolder op de schop :+ )
pi_148948069
Die erker leent zich overigens uitstekend voor een leuke plant of zo ;)

En je moeder verdient een lintje :Y
pi_148948082
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:36 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Slim van je moeder. Tegenwoordig kunnen mensen niks meer zelf.
Maar realiseer je eens hoeveel duizenden of tienduizenden euro's je hebt uitgespaard.

Zal wel goed komen metje moeder. Niet raar dat je na op nog pijn hebt 😉
Jij kunt met je eigen bedrijf vast wel inschatten wat uitbesteden had gekost. Ben eigenlijk wel benieuwd naar een grove schatting. Zou je het aandurven?
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
Beterschap voor mams, hoe fijn dat ze dan al dat lakwerk al gedaan heeft O-)
Mijn vader was er ook zo één, die zei ook altijd tegen mij: je moet eerst alles zelf proberen en pas als blijkt dat je het echt niet kunt een ander inschakelen want "dat kan ik vast niet" staat niet in ons woordenboek". En zo is dat.

Het wordt echt tof allemaal en je gaat als een speer.

als mams jou een keer zat is adopteer ik je wel, er moet nog een zolder op de schop :+ )
Binnenkort schittert je bosje bloemen op mijn tafel hoor O+ Als mijn griep nou eens over gaat dan kan ik zelf ook weer meters maken. Wilde vandaag wat rommelen, maar continu een emmer met je meeslepen is niet erg handig -O-

Ik begin aan alles zelf behalve beton en stuc dingen :P
pi_148948153
Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd hè, en een emmer voor al dat snot is wel leuk en aardig maar een zakdoek is handiger, je zal eens tegen je strakke muren aan niezen, kun je schrapen (of die muur geel/groen schilderen _O- ) :P.
pi_148948196
Was ik maar verkouden. Ik vind misselijk zijn veel erger :@

Maarrrrrr, nu heb ik vanmiddag maar achter de laptop gehangen en raambekleding besteld O+ En dat is een hele mijlpaal vind ik :Y Op naar de afwerking O+
pi_148948349
Raambekleding besteld ^O^ ............ en nog maar zo kort geleden had je niet eens een woonkamer!

Ik wil andere raambekleding maar zit al een jaar te dubben wat ik nou wil en kom er maar niet uit, wil eigenlijk simpele dubbele grijs-zwarte vouwgordijnen want alles strak dus dan mag wel wat vols maar ik dub. Wat heb jij gekozen?
pi_148948722
Ik vond het lastig. Ik zit namelijk met mijn erker direct aan de stoep en ik heb de hele dag volk langs mijn huis lopen dankzij de moskee schuin tegenover me. Dus ik wilde iets wat een gedeelte van de inkijk weg zou nemen, maar ook niet zoals mijn overburen inbetweens. Want dat vind ik wel weer heel ongezellig. Dus ik kwam uit op jaloezieën. Eerst wilde ik houten, want mooi en sfeer enz O+ Maar dat is niet handig met ramen van 180 hoog (zo'n dik pak bovenaan als ze een keer open zijn). Dus nu is het wit aluminium geworden. En ik heb net zo lang gezocht tot ik een merk had wat ze ook in de lengte had voor mijn openslaande deuren :D Dus ik heb straks mooi overal hetzelfde, erker, openslaande deuren en de keuken :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148948894
Haha echt.. Ik vind dat altijd zo aso :@
pi_148948991
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haha echt.. Ik vind dat altijd zo aso :@
Wat vind je aso? :P
pi_148949048
_O_ ^O^

Erg goed bezig Puala en mamaPuala!
pi_148949049
Een vriendin van mij woont ook vlak bij een moskee en die zegt precies hetzelfde. Aan de overkant van haar huis is een park dus zij wil ook de hele handel niet de hele dag potdicht en heeft ook jaloezieen. Ze heeft naast haar bank een bordje waarop ze, door haar buren laten vertalen, in een paar talen de tekst heeft staan: kun je het zien? en dat steekt ze op telkens als iemand tegen het raam staat te koekeloeren, geniaal en het werkt als de pest,niemand loert meer zo opzichtig door haar raam, ze durven niet meer _O- .
pi_148949123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:05 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat vind je aso? :P
Dat naar binnen gluren en dan nog niet ff terug zwaaien ook.. Mijn buurman doet hetzelfde..
pi_148949245
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
Een vriendin van mij woont ook vlak bij een moskee en die zegt precies hetzelfde. Aan de overkant van haar huis is een park dus zij wil ook de hele handel niet de hele dag potdicht en heeft ook jaloezieen. Ze heeft naast haar bank een bordje waarop ze, door haar buren laten vertalen, in een paar talen de tekst heeft staan: kun je het zien? en dat steekt ze op telkens als iemand tegen het raam staat te koekeloeren, geniaal en het werkt als de pest,niemand loert meer zo opzichtig door haar raam, ze durven niet meer _O- .
Ah het ligt dus niet aan mij _O- Ik vind het echt niet kunnen zoals bijv. die vrouw gluurt. Maar ja, ik snap ook wel dat je kijkt. Ik kijk ook wel bij mensen naar binnen om te zien hoe het er uit ziet :P Maar dat bordje is zo gek nog niet :P

Ik denk dat het gewoon een combi van jaloezieën word met raamfolie (ik vind mijn naam in barcode op het raam wel wat :7 )
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat naar binnen gluren en dan nog niet ff terug zwaaien ook.. Mijn buurman doet hetzelfde..
Tsja, het is ook niet alsof ik altijd naar iedereen zwaai. Soms sta ik met een accuboor in standje ongemakkelijk te vloeken omdat het niet lukt. En dat ga ik niet vriendelijk lachen en zwaaien :P
pi_148949392
Binnen loeren is leuk, toen HHH nog leefde vond ik het leuk om als het donker was een eind met haar te wandelen (hond is altijd een goed excuus te blijven staan nietwaar :P ) en overal binnen te loeren hoe het bankstel staat van Mien (), nu kijk ik liever op Funda, gratis en zonder gene kijken naar de inrichting van anderen zonder met je neus tegen het raam te staan _O-
pi_148949436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Ah het ligt dus niet aan mij _O- Ik vind het echt niet kunnen zoals bijv. die vrouw gluurt. Maar ja, ik snap ook wel dat je kijkt. Ik kijk ook wel bij mensen naar binnen om te zien hoe het er uit ziet :P Maar dat bordje is zo gek nog niet :P

Ik denk dat het gewoon een combi van jaloezieën word met raamfolie (ik vind mijn naam in barcode op het raam wel wat :7 )

[..]

Tsja, het is ook niet alsof ik altijd naar iedereen zwaai. Soms sta ik met een accuboor in standje ongemakkelijk te vloeken omdat het niet lukt. En dat ga ik niet vriendelijk lachen en zwaaien :P
Vooral de turkse meneren vinden jou gewoon woest aantrekkelijk, zeker omdat jij met gereedschap staat te zwaaien, dat kennen ze niet van hun eigen dames (wees blij dat zij niet met hun gereedschap terug zwaaien :+ )
pi_148949660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:13 schreef Puala het volgende:

[..]

[..]

Ik doelde ook op terug zwaaien he....

Maar sowieso binnen gluren vind ik echt :N
pi_148949816
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:20 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Vooral de turkse meneren vinden jou gewoon woest aantrekkelijk, zeker omdat jij met gereedschap staat te zwaaien, dat kennen ze niet van hun eigen dames (wees blij dat zij niet met hun gereedschap terug zwaaien :+ )
Ik. denk. in. plaatjes }:| :r

Bible belt hiero he, mijn buren zijn ook bijna allemaal verbaasd wat ik zelf doe :P
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik doelde ook op terug zwaaien he....

Maar sowieso binnen gluren vind ik echt :N
Als ik langs loop 's avonds en mensen hebben echt alles open dan kijk ik ook wel hoor. Maar niet zo aso dat ik met mijn hand tegen het raam aan ga staan om echt alles te kunnen zien. Maar meer van oh leuk schilderij boven de bank. En doorlopen :P
pi_148949960
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:34 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik. denk. in. plaatjes }:| :r

Bible belt hiero he, mijn buren zijn ook bijna allemaal verbaasd wat ik zelf doe :P

[..]

Als ik langs loop 's avonds en mensen hebben echt alles open dan kijk ik ook wel hoor. Maar niet zo aso dat ik met mijn hand tegen het raam aan ga staan om echt alles te kunnen zien. Maar meer van oh leuk schilderij boven de bank. En doorlopen :P
Ik doel ook op het echt gluren. Mijn buurman staat ook nog net niet met zijn neus tegen het raam aan zeg maar.

Maar sinds ik ie and naakt zag dansen kijk ik niet zo aar meer ergens binnen. Als het er nou een beetje leuk had uitgezien...
pi_148950028
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik doel ook op het echt gluren. Mijn buurman staat ook nog net niet met zijn neus tegen het raam aan zeg maar.

Maar sinds ik ie and naakt zag dansen kijk ik niet zo aar meer ergens binnen. Als het er nou een beetje leuk had uitgezien...
Naakt dansen ziet er geloof ik nooit heel charmant uit als ik het zo in mijn hoofd voor me zie..

Ik zou je buurman een keer binnen vragen :+
pi_148950101
Als ik naakt door de kamer ga dansen weet ik zeker dat heel de buurt vrijwillig vertrekt naar een blindengesticht, die willen nooit meer zien _O-
pi_148950175
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Naakt dansen ziet er geloof ik nooit heel charmant uit als ik het zo in mijn hoofd voor me zie..

Ik zou je buurman een keer binnen vragen :+
Mijn buurman waar het hier om gaat is een man van in de 50 die niet helemaal lekker is en nog bij zijn hele lieve oude moedertje woont. Mijn andere buurman is een junk.

En volgens mij kan naakt dansen er best goed uitzien. Alleen zal dat bij de gemiddelde mens niet zo zijn.
pi_148950284
Afijn, wij wonen leuk en precies op de doorlooproute naar het (nep)bos aan de overkant dus aan 3 kanten kunnen ze hier loeren (niet tegen het raam want tuin rondom en dat enkel in de winter als de bomen kaal zijn) als ze met de honden langs komen maar soms belt iemand met honden aan, of ze even binnen mogen kijken (want ze kunnen het niet zo goed zien vanaf de straat (8> ) Nou woon ik hier al 21 jaar en ken alle hondenbaasjes dus ik laaf heel wat bekende nieuwsgierigen met koffie en gezellig dat dat is. Maar dat zijn dan ook geen wildvreemden, dat scheelt. (en de honden vinden het niks, die ruiken nu HHH nog, vorige week lag er nog een hondje te janken daar waar HHH's voerbak stond, of ze het ruiken.) Maar ja, dorp, dat scheelt ook. en we hebben geen moskee hier, wel wat verdwaalde Zeeuwen en die zij toch nieuwsgierig en wat toeristen die het Kasteel willen zien en dat teleurgesteld zijn dat het slechts een klein pokkekasteeltje is met een nepbos er om heen 8-)
(nepbos= aangelegd bos, nu jaar of 12 oud, hoge bomen maar nog te pril om echt bos te zijn, eikels zijn er verder zat :P )

[ Bericht 14% gewijzigd door knoblaucha6 op 22-01-2015 17:57:19 ]
pi_148950472
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mijn buurman waar het hier om gaat is een man van in de 50 die niet helemaal lekker is en nog bij zijn hele lieve oude moedertje woont. Mijn andere buurman is een junk.

En volgens mij kan naakt dansen er best goed uitzien. Alleen zal dat bij de gemiddelde mens niet zo zijn.
Danst zijn oude moeke niet mee dan? Dan kun je kaartjes verkopen aan de vrienden van de junk, die zien het verschil toch niet , peepshow ;)
Is niet leuk wonen zo :*
pi_148950683
Puala, als iemand tegen je raam aan staat te loeren, telefoon aan en even stevig flitsen met je camera, kunnen ze in elk geval even helemaal niks meer zien >:) *O*
pi_148955947
Raad eens wie er net stond en nu uitgekeken is? :+

Met dank aan de rolgordijnen van de oude bewoners :D
pi_148956215
:o
Slim ^O^
pi_148957085
Lieve mams heb jij! Mijn pa zou ook "echt ff een hele dag, niet een paar uurtjes" komen helpen schilderen.

2 maanden geleden.

Ondertussen zelf maar begonnen boven met branden en schuren :')

Wordt mooi!! Gaaf he, als het eenmaal lekker in de lak staat :)

Hoop dat ze snel weer helemaal lekker is, kunnen jullie weer doorknutselen.
Laat die handjes wapperen!
pi_148959125
Schilderen, snap dat mensen het mooi vinden om echt boel af te werken.
maar ik heb er een gruwelijke hekel aan.
en ik zie er nu al tegenop...
moet 28 deuren plus kozijnen schilderen en iets van 600m2 muren verven :r
2 trappen en 200 meter plint en nog 2 grote deuren en klozijnen en wat koven.
En ik vind een schilder te duur en ik vind de meeste schilders prutswerk afleveren waaraan ik mij mateloos kan irriteren dat ik erdoor gefrustreerd raak. dus met grote tegenzin doe ik het zelf.

kunstof en plastisol zijn mijn lievelingsproducten :+
pi_148959339
Mijn moeder is het ook niet met mijn schilderwerk eens. Ze ziet nog op allerlei plekken butsen en randjes zitten enz. En dat is zo niet haar stijl. Als je dan schuurt dan moet je ook 5168732135 keer plamuren en moet alles glad strak en als een spiegel zijn.

En daar was ik te lui voor. En ik geef haar gelijk, het had mooier geweest. Maar dit is ook gewoon heel prima :Y En wie weet zitten die kozijnen maar een paar jaar in de verf en gaan ze er dan uit. Ik vind het wel prima.

Ook gezien mijn lompheid :')

Dus ik snap je frustratie van schilderen wel. Daarom doe ik het in etappes.
pi_148959403
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:53 schreef Puala het volgende:
Mijn moeder is het ook niet met mijn schilderwerk eens. Ze ziet nog op allerlei plekken butsen en randjes zitten enz. En dat is zo niet haar stijl. Als je dan schuurt dan moet je ook 5168732135 keer plamuren en moet alles glad strak en als een spiegel zijn.

En daar was ik te lui voor. En ik geef haar gelijk, het had mooier geweest. Maar dit is ook gewoon heel prima :Y En wie weet zitten die kozijnen maar een paar jaar in de verf en gaan ze er dan uit. Ik vind het wel prima.

Ook gezien mijn lompheid :')

Dus ik snap je frustratie van schilderen wel. Daarom doe ik het in etappes.
Ik ken dat wel.. En wil ook houten kozijnen.. Maar veel te duur.. Voordeel die metalen dingen is wat meer puppy proloog voor later... *werpt een blik op de deurposten nu O-)
pi_148959524
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ken dat wel.. En wil ook houten kozijnen.. Maar veel te duur.. Voordeel die metalen dingen is wat meer puppy proloog voor later... *werpt een blik op de deurposten nu O-)
Hout is ook veel meer werk :P
pi_148959590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:58 schreef Puala het volgende:

[..]

Hout is ook veel meer werk :P
Ja maar wel mooier..

Binnenkort eens plamuursel halen.. En de rest van de deurposten eens gronden en verven :@
als het volgend jaar maar af is 8-)
pi_148959669
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar wel mooier..

Binnenkort eens plamuursel halen.. En de rest van de deurposten eens gronden en verven :@
als het volgend jaar maar af is 8-)
Gewoon nu doen dan heb je er zelf ook nog wat plezier van ;)
pi_148959993
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Gewoon nu doen dan heb je er zelf ook nog wat plezier van ;)
Van de zomer. Want dan kan alles tenminste open als er geverfd wordt haha.
pi_148960040
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Van de zomer. Want dan kan alles tenminste open als er geverfd wordt haha.
Slim plan. Het was 13 graden in mijn woonkamer toen mijn moeder bezig was ondanks continu de verwarming aan :')
pi_148960280
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:08 schreef Puala het volgende:

[..]

Slim plan. Het was 13 graden in mijn woonkamer toen mijn moeder bezig was ondanks continu de verwarming aan :')
Ogh germe dat is wel koud ja.
pi_148960557
Dilemma. Huidige deur opknappen (veel werk, veel tijd en weinig zin). Of deze ophalen voor weinig geld..

pi_148960762
Oh die zijn ook wel leuk.
pi_148960923
Nieuwe, klaarie.
pi_148961068
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:25 schreef Gieliovd het volgende:
Nieuwe, klaarie.
Wel 100 euro :'(
pi_148961234
Mijn nieuwe waren ¤600 :X :'(
pi_148961249
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:31 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn nieuwe waren ¤600 :X :'(
Per stuk? :o
  † In Memoriam † donderdag 22 januari 2015 @ 22:34:25 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_148961405
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Per stuk? :o
100 euro is een schijntje :Y

is het mdf?
pi_148961637
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Jij kunt met je eigen bedrijf vast wel inschatten wat uitbesteden had gekost. Ben eigenlijk wel benieuwd naar een grove schatting. Zou je het aandurven?

Slopen vloer + plafond + afvoeren Woonkamer)= 2 dagen
Nieuwe balklaag plus iso + bewapening= 1 dag
Afwerkvloer 6 euro de m2 (zwart)
Muren schoonbikken 1 dag
Voorzetwanden/skelet 2 dagen
Reparatie rot kozijn en andere tegenslagen= 1 a 2 dagen (geen idee wat je allemaal bent tegen gekomen, dacht alleen kozijn)
Uitvlakken plafond en afgipsen 1 dag (2 man).
Deur plus deurkozijn schuren, plamuren, gronden, aflakken 175 euro ex btw (offerte opgevraagd)
Naadloos maken gipswanden/plafond 4 euro de m2 ex btw
Stukadoren per m2 10 euro
Elektra is moeilijk te zeggen. Ik werk met pipelife (voorbedrade buis). Ik doe in mijn eentje een appartement van 70m2 in een dag. Dat is gaten boren, dozen aanbrengen (hollewand) en kabels leggen. Dan moet ik dus wel al materiaal aanwezig hebben en moet niemand aan mijn kop zeiken (maar meestal word ik gebeld of moet ik veel regelen om anderen aan werk te kunnen houden).
Zal eens kijken of ik nog een offerte heb van een installateur waarin de exacte prijzen stonden voor wcd’s en data en dergelijke.
Maar ik hou van veel wcd’s en veel datapunten, breng dus extra luxe aan (kost meer tijd). Afmonteren is ook een dagje. Als ik sleuven moet frezen ben ik een dag langer bezig.
CV leidingen en water. 2 dagen inclusief alles beugelen en in muren/wanden verwerken. Als ik dat met mijn broertje doe dan gaat nog sneller. Ik werk dan uitsluitend met uponor en pers systeem.
Radiatoren monteren en aansluiten, half dagdeel met 2 man.
100m2 vloerverwarming hebben we wel eens gelegd in 1 dag, maar dat was omdat de volgende dag de vloerenlegger kwam en we af moesten hebben :’) Materiaal is duurder en gereedschap ook maar werkt veel sneller en minder kans op lekkages. Maar als een vervelend huis hebt waar je niet mooi weg komt en veel moet aanpassen dan duurt langer.
Ketel aansluiten en meterkast aansluiten doet mijn broertje een dag over voor 1 huis. Maar dan is alles extreem net afgemonteerd, daar kan geen installateur tegenop.
Exact een prijs berekenen is moeilijk. Ik weet niet wat je allemaal hebt gedaan en welke moeilijke punten je bent tegen gekomen.
Als je een aannemer/installateur werk zou laten doen dan mag je het met factor 1,5 of 2 vermenigvuldigen. En een installateur/timmerman vraagt 32,50 ex btw.
Maar als je een lijstje hebt met werk, oppervlaktes/beschrijving/moeilijkheden dan is het beter in te schatten. Waar bijvoorbeeld veel werk in gaat zitten is volgensmij het schilderwerk. Oude geverfde meuk verven betekend eerst eindeloos schuren/plamuren alvorens je kunt aflakken. Vooral in dat soort dingen bespaar je veel geld.
pi_148961778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:34 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

100 euro is een schijntje :Y

is het mdf?
Krijg het zo 123 niet gevonden. Het zijn Skantrae deuren. Een goed merk in elk geval.
pi_148962177
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:40 schreef Puala het volgende:

[..]

Krijg het zo 123 niet gevonden. Het zijn Skantrae deuren. Een goed merk in elk geval.
Ziet er uit als MDF. Stukken mooier dan die lelijke jaren 70/80 deur die je nu heb, had geloof ik al eerder geopperd om die in de allesbrander te stoppen :6

Ik zeg doen!
pi_148962424
Ik heb een reserveringsmailtje de deur uit gedaan :@ Als dit mijn enige impulsaankoop gedurende de verbouwing blijft kan het :X
pi_148962673
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:52 schreef Puala het volgende:
Ik heb een reserveringsmailtje de deur uit gedaan
7/10
  donderdag 22 januari 2015 @ 23:12:12 #63
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_148963342
Mooi!

Is die ¤100 inclusief ruitjes?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_148963539
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:12 schreef Muis006 het volgende:
Mooi!

Is die ¤100 inclusief ruitjes?
Zoals hij afgebeeld is. Ik ga als het lichamelijk lukt morgen kijken :)
pi_148963867
100euro is helemaal niet veel en het zijn mooie deuren. Wij hebben hier boven budget deuren (150euro per stuk). En toen bleek er nog glas in te moeten a 25euro per raampje (3 deuren x 5 raampjes) dus nu hebben we ze met mdf plaatjes dicht gemaakt en meegeschilderd, ook mooi ;)

Wat betreft gluren, dit hebben wij in ons vorige huis ook gehad. Woonden in het oude centrum van een oud dorp. Onze woning maakte onderdeel uit van de VVV route omdat het oorspronkelijk een schuur was waardoor je balken gebruikt bij de bouw aan de buitenkant kon zien. Was een huis uit 1600 of zoiets, maar in de jaren 80 gerenoveerd en door ons aangevuld door wat Ikea meubelen (deels gemeubileerd gehuurd) dus de binnenkant stelde weinig voor.
Wij hadden vouwgordijnen voor het raam en hoe lager we die deden hoe meer mensen bukten om te kunnen kijken. Door het enkele glas konden we ook letterlijk horen wat er gezegd werd en heeft mijn vriend zich wel eens in een gesprek gemengd terwijl we binnen op de bank zaten en de mensen buiten stonden O-)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_148963889
Als ik dat merk ken is het mdf met vuren kantlatten.
pi_148992437
De deur is betaald en staat in het magazijn te wachten op vervoer :) laten bezorgen is ¤25,- en ik kan gratis een karretje lenen. Dus zodra mijn moeder weer kan rijden dan halen we hem op. Ik heb geen trekhaak onder mijn leasebak :)

Vanavond een stukje muur voorzien van latex. Nog niet tevreden over mijn schuurwerk her en der. Maar goed, wie staat er nou in zijn huis met zijn neus op de muren te kijken hoe glad ze zijn? Vanaf een afstandje valt het niet op, maar ga er toch nog maar wat aan doen.
pi_149078494

Wit :D plafond, muren en alles gedaan.

En toen nog een laagje..

En het is dan ongeveer dit kleurtje:

maandag 26 januari 2015 @ 22:24:14 #69
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149089932
Fok!blauw?
Share your talent, move the world.
pi_149091880
Mooi zeg, knap kleurtje ook :)
pi_149100900
Gave kleur mooi! beetje metallic lijkt het wel? of is dat het licht?
pi_149100948
Dat is door het licht. Het is geen pasteltint, maar ook geen knal-kleur. Gewoon een frisse kleur :) Straks met de inrichting is het makkelijker te zien denk ik :)
pi_149101617
Ik ben benieuwd! Wel heerlijk om in het verf stadium te zijn zeker?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:42:54 #74
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_149105004
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:20 schreef Marthinezruit het volgende:
Gave kleur mooi! beetje metallic lijkt het wel? of is dat het licht?
Ik dacht even aan van die parelmoerverf zelfs.
Verf wordt als het droogt altijd matter en donkerder.
Goed bezig!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:45:17 #75
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_149105095
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:19 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

Wit :D plafond, muren en alles gedaan.

En toen nog een laagje..

[ link | afbeelding ]

En het is dan ongeveer dit kleurtje:

[ link | afbeelding ]
*O* Het wordt een jongetje *O*

Ziet er wel strak geverfd uit ;) 1 laagje genoeg?

Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het helemaal af is :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_149105398
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:49 schreef Marthinezruit het volgende:
Ik ben benieuwd! Wel heerlijk om in het verf stadium te zijn zeker?
Ja heerlijk :) Als ik goed heb gerekend moet het met een week vrij compleet af te maken zijn. Nu hopen dat ik dat op kort termijn geregeld kan krijgen :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:42 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ik dacht even aan van die parelmoerverf zelfs.
Verf wordt als het droogt altijd matter en donkerder.
Goed bezig!
Deze verf werd eerst lichter en dan donkerder en tussendoor dacht ik: holy fuck dat komt nooit goed. Nooit. En toen ik thuis kwam van een avondje bij familie was het eigenlijk best ok :D
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:45 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

*O* Het wordt een jongetje *O*

Ziet er wel strak geverfd uit ;) 1 laagje genoeg?

Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het helemaal af is :Y
1 laagje wit niet voor het plafond. Voor de rest wel geloof ik. En ik moet wat plekjes blauw bijwerken, maar dat is ook alles :)
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:54:21 #77
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_149105496
Is dat blauw(ig)? Ik zie het meer als grijs of ligt dat aan mij?
Maarrrrrr altijd leuk zo'n groot oppervlak een ' echte' kleur te geven! Dan wordt zo'n ruimte ook meteen ' iets' zeg maar. niet zo'n leeg hok meer.

Leuk hoor! Ik ben ook benieuwd hoe het straks als geheel eruit ziet! :)
klerkje
pi_149105576
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:54 schreef Spiegelei het volgende:
Is dat blauw(ig)? Ik zie het meer als grijs of ligt dat aan mij?
Maarrrrrr altijd leuk zo'n groot oppervlak een ' echte' kleur te geven! Dan wordt zo'n ruimte ook meteen ' iets' zeg maar. niet zo'n leeg hok meer.

Leuk hoor! Ik ben ook benieuwd hoe het straks als geheel eruit ziet! :)
Het is niet te missen blauw. Het is bijna zo blauw als dat je op een zonnige dag naar de lucht buiten kijkt :D

Ik moet zeggen dat het wit groter leek dat wel. Maar dat kan ook aan mijn vermoeidheid van gister hebben gelegen.
pi_149105603
Ik moet wel zeggen dat ik spierpijn heb. Echt ongelofelijk. Blijkbaar was de hele woonkamer doen toch wat zwaar :D Moest vanmorgen voor mijn werk 5 best redelijk zware verhuisdozen tillen en dat was toch best een opgave :X
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:58:19 #80
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_149105642
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:52 schreef Puala het volgende:

Deze verf werd eerst lichter en dan donkerder en tussendoor dacht ik: holy fuck dat komt nooit goed. Nooit. En toen ik thuis kwam van een avondje bij familie was het eigenlijk best ok :D

Dat heb ik toch wel bij een wand met een kleur. Je kamer is natuurlijk nog leeg/ niet ingericht dan is het voor je gevoel meteen z ' in your face', maar ingericht en alles zie je dat helemaal niet meer zo nadrukkelijk. Beetje hetzelfde wanneer je ergens een oneffenheidje ziet op een kale muur.

Edit: oh toch blauw, nou dan geef ik maar de schuld aan mijn scherm. :@ >:) :D
klerkje
pi_149240126
Vanmorgen heb ik samen met Cobra4 het luik in de vloer dicht gemaakt:

En daarna de kamer leeg geruimd, gestoft en voor het eerst gestofzuigd *O*

En daarna..

Egaline.

En als dit goed komt.. Dan ben ik echt heel heel heel blij. Voor nu heb ik er een hard hoofd in. Ik hoop dat het diepteverschil op sommige plekken is vanwege het drogen en oud-nieuw tegen elkaar (het is in 3fases gedaan). Maar mijn onderbuikgevoel zegt dat het niet vlak gaat worden :'(
pi_149240499
De meeste vloerboeren gaan er hierna nog eens met een grote roterende vloerenschuurmachine overheen...
pi_149240543
pi_149240808
Ken de apparaten. Maar ik zie her en der gewoon plaatsen waar de vloer echt hoger is. En dat schuur je niet 123 vlak.

Ik zie het morgen wel. Zo naar mijn O+ toe en hopen dat ik het los kan laten.
pi_149242565
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:57 schreef Puala het volgende:
Ken de apparaten. Maar ik zie her en der gewoon plaatsen waar de vloer echt hoger is. En dat schuur je niet 123 vlak.

Ach, 123... zo'n ding huur je toch voor een dag :)
pi_149242824
Sluikreclame voor een toko waar e zon ding kan huren? ;)
pi_149243176
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:25 schreef Makrolon het volgende:
Sluikreclame voor een toko waar e zon ding kan huren? ;)
Lol.. Zocht specifiek naar een plaatje met wielen... Kan me nog herinneren hoe ik heb geworsteld met eentje zonder.
pi_149255337
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:57 schreef Puala het volgende:

die grote machines wel hoor.
zou ik geen zorgen over maken. en ze moeten toch altijd schuren omdat de lijm dan een beter hechting heeft.
pi_149255817
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 07:36 schreef hans1985 het volgende:

[..]

die grote machines wel hoor.
zou ik geen zorgen over maken. en ze moeten toch altijd schuren omdat de lijm dan een beter hechting heeft.
Er is geen ze moeten qua vloer. Ik moet :+

Zo maar richting huis en kijken wat de schade is. Ik vermoed dat ik gewoon te weinig egaline had en het daardoor niet goed uitvloeide. Ik heb nog mm's over voor een 2e laag. Of schuren.. Ik weet niet wat slimmer is.
  zondag 1 februari 2015 @ 09:46:14 #90
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149256028
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 09:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Er is geen ze moeten qua vloer. Ik moet :+

Zo maar richting huis en kijken wat de schade is. Ik vermoed dat ik gewoon te weinig egaline had en het daardoor niet goed uitvloeide. Ik heb nog mm's over voor een 2e laag. Of schuren.. Ik weet niet wat slimmer is.
Laminaatvloer erover en je ziet er niks van weer.
pi_149256043
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 09:46 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Laminaatvloer erover en je ziet er niks van weer.
Er komt 2 mm plakvinyl overheen. Elk bobbeltje ga je opmerken.
pi_149256440
Als je elk bobbeltje gaat zien, is het dan misschien verstandig om dit werk uit te laten voeren?
Dit omdat vinyl geplakt is, en je er een jaar of 15 tegenaan zal kijken.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar dat zou mijn gedachtegang zijn.

Uitvlakken lijkt me een behoorlijk rotwerkje op deze manier.

Succes, ook dit komt wel weer goed, no doubt about it !
pi_149256456
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:16 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Als je elk bobbeltje gaat zien, is het dan misschien verstandig om dit werk uit te laten voeren?
Dit omdat vinyl geplakt is, en je er een jaar of 15 tegenaan zal kijken.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar dat zou mijn gedachtegang zijn.

Uitvlakken lijkt me een behoorlijk rotwerkje op deze manier.

Succes, ook dit komt wel weer goed, no doubt about it !
Dan moet ik wachten tot er een bedrijf tijd heeft.. Maar het is ook al door mijn hoofd geschoten.
pi_149256526
Het is wel de kers op de ( smakelijke ) taart natuurlijk.

Tegelijkertijd is dit het vern*ukeratieve aan die PVC vloeren. Ze zijn ongelofelijk mooi, maar de ondergrond kan je niet mee sjoemelen zoals je dit wel met hout, parket en laminaat kan.

En voor wat betreft het wachten, dat valt denk ik wel mee.
Ondertussen kan je wel al verder met verven van alles boven plinthoogte en al die andere kleine detaildingetjes die mogelijk nog her en der wachten.

We horen vast wel wat het worden gaat in dit topic!

gr!
pi_149256750
Egaline moet je met lijmspaan een beetje helpen egaliseren. Het is noet zo dat je er emmers op kunt gooien en dat zichzelf helemaal uitvlakt. Ja als ke er 2 cm op gooi 😜
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 10:54:22 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_149256986
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:38 schreef hans1985 het volgende:
Egaline moet je met lijmspaan een beetje helpen egaliseren. Het is noet zo dat je er emmers op kunt gooien en dat zichzelf helemaal uitvlakt. Ja als ke er 2 cm op gooi 😜
Of met een badkamertrekker o.i.d.
Het vloeit inderdaad niet vanzelf helemaal vlak...
pi_149257752
Ik heb ook wel glad gestreken, maar je kunt precies zien hoe ik glad gestreken heb. Begin en eind aanzet is gewoon duidelijk minder glad.

Maar het is wel minder erg dan ik gisteravond dacht toen ik weg ging van huis.
  Milf zondag 1 februari 2015 @ 11:44:56 #98
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_149257791
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:42 schreef Puala het volgende:
Ik heb ook wel glad gestreken, maar je kunt precies zien hoe ik glad gestreken heb. Begin en eind aanzet is gewoon duidelijk minder glad.

Gelukkig maar. Misschien valt het toch mee en kost het niet zoveel moeite om volledig te vlakken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_149258518
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:42 schreef Puala het volgende:

Niet teveel zorgen maken. gewoon zo'n schuurmachine erop en dan schuur je hem mooi spiegel glad.
pi_149258736
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:18 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Niet teveel zorgen maken. gewoon zo'n schuurmachine erop en dan schuur je hem mooi spiegel glad.
Ik kan hem alleen zo 123 niet heel dicht bij me in de buurt gevonden krijgen. Karwei verhuurt 'm volgens mij niet en de rest is allemaal best een eind rijden..
  PR/Manusje van alles zondag 1 februari 2015 @ 12:50:47 #101
Toezicht is gezond!
pi_149259398
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Of met een badkamertrekker o.i.d.
Het vloeit inderdaad niet vanzelf helemaal vlak...

deze jongens gebruik je. Geen luchtbelletjes en mooi verdeeld. Echt goede egaline zal zichzelf dan vlak leggen. Mits ook goed aangemaakt volgens de voorschriften.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_149265815
Zo, net even de blauwe wand voorzien van een trak randje. Best aardig gelukt *)

Her en der de witte muur geraakt helaas. Maar die moest ik toch nog nalopen, dus komt mooi uit.

En gister heb in een schilderij gekocht.. En vandaag is ze door bevriende fokkers bezorgd..

Dus die kan straks ook de woonkamer in met het inrichten :D
  zondag 1 februari 2015 @ 20:31:45 #103
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_149275227
Mooie kleur blauw!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 1 februari 2015 @ 23:59:16 #104
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_149284379
Oh ja, dat is inderdaad blauw! :P
klerkje
pi_149289241
Mooie kleur en gaaf schilderij! Gaat hard nu zeg! ^O^
pi_149291689
Wat een ^{>#£|^]%!! Klus met dat roterende schuurgeval.
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2015 @ 11:32:27 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_149291827
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:25 schreef Puala het volgende:
Wat een ^{>#£|^]%!! Klus met dat roterende schuurgeval.
lukt het niet?
pi_149291926
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:32 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

lukt het niet?
Hij weegt 30 kg en als hij eenmaal draait en een kant op duikt is ie amper te houden. Dan duikt ie een kant op en kun je alleen maar stroom er af om weer grip te hebben.

Maar er zal vast een truc zijn. Soms gaat t 30 sec wel goed en dan gaat ie ineens weer.
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2015 @ 11:38:36 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_149291969
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Hij weegt 30 kg en als hij eenmaal draait en een kant op duikt is ie amper te houden. Dan duikt ie een kant op en kun je alleen maar stroom er af om weer grip te hebben.

Maar er zal vast een truc zijn. Soms gaat t 30 sec wel goed en dan gaat ie ineens weer.
ik heb met iets dergelijks vroeger een houten vloer geschuurd. in het begin ging het ding ook met mij aan de wandel, maar toen ik eenmaal de slag te pakken had, kon in m prima in bedwang houden.
misschien is het toch een kwestie van volhouden en ineens lukt het
pi_149292155
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:38 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb met iets dergelijks vroeger een houten vloer geschuurd. in het begin ging het ding ook met mij aan de wandel, maar toen ik eenmaal de slag te pakken had, kon in m prima in bedwang houden.
misschien is het toch een kwestie van volhouden en ineens lukt het
Dat zal ook wel ja. Heb alleen een dijk van een blaar op mn rechterhand. En dat werkt niet zo lekker :P
pi_149293161
Ik mocht paar jaar geleden even van de mannen een schuurding proberen toen ze het foute voegsel van mijn nieuwe voer kwamen afboenen (don't ask :X ), dat ding ging serieus een meter of 5 met me aan de haal, onhoudbaar maar dat geval woog 35 kilo en ik (toen) 54, geen goede combi.
Zoals meneer Knob altijd zegt als ik hem stukjes van dit topic laat lezen: "oh, die kan ook alles" ^O^
Kusje op je blaar :+
pi_149293793
We kunnen 't inmiddels ook _O_

Even de bevriende aannemer gebeld voor een theorie uitleg. En de praktijk lukt nu ook :D
pi_149294689
*O* ^O^
pi_149298622
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:37 schreef Puala het volgende:

Even de bevriende aannemer gebeld voor een theorie uitleg. En de praktijk lukt nu ook :D
En, mevrouw klusbroek, wat is het geheim?
  PR/Manusje van alles maandag 2 februari 2015 @ 15:40:16 #115
Toezicht is gezond!
pi_149298919
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:27 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Je moet op de schijf gaan staan en dan de hendel rond laten draaien.
pi_149298976
Wat een ding zeg! haha! maar dit is dus een wonder apparaat? behalve het blaar gedeelte dan?
pi_149301682
pi_149302890
Haha, "het ging al wel beter" :D
  maandag 2 februari 2015 @ 18:35:17 #119
4330 PJ
Tja.....
pi_149303637
De kunst is om het handvat zo laag mogelijk bij de grond te houden. Kost je wel je rug maar daarmee is heb je veel meer controle. Ik heb regelmatig zo'n ding gebruikt om een houten vloer in te oliën.

Waar is trouwens het belast wat als een ring rond de motor bovenop de machine moet liggen?
pi_149303640
"we hebben best al een stuk geschuurd" _O-
pi_149303722
Wat PJ zegt. We hadden ooit gras en zo'n soort hoovercraft maaimachientje, als je het handvat inderdaad niet laag hield ging het voor geen meter. Niet echt een goede vergelijking maar het principe is wel vergelijkbaar.

Vloertje al mooi glad? (en hoe is het met mams en je blaar?)
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 18:43:05 #122
92034 crew  Vonkenboer
pi_149303835
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:37 schreef Puala het volgende:

Die tip wil je vast wel met ons delen ;) :)
pi_149304204
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef PJ het volgende:
De kunst is om het handvat zo laag mogelijk bij de grond te houden. Kost je wel je rug maar daarmee is heb je veel meer controle.
Ik denk zoiets?
pi_149305193
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 februari 2015 @ 20:14:21 #125
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_149307011
Ik zie dit topic nu net toevallig, en zie heel veel overeenkomsten met de verbouwing die wij zelf net achter de rug hebben. Woning uit 1949/1950, afgelopen zomer de sleutel gekregen en na een half jaar verbouwen zitten we er nu sinds kerst in.
Vooral de vloer met die balkenlaag in de vloer met daaronder een kruipruimte komt me heel bekend voor >:) , en ook die parana pine schrootjes tegen het plafond met daarboven een dun laagje tempex.

Ook wij hebben die kruipruimte volgestort met puin met vervolgens een laag tempex, beton met vloerverwarming overeen gedaan. EN ook een blauw/turquoise muur in de woonkamer. Een feest van herkenning dus 8-) .

Ik zal wat foto's in een spoiler zetten, wil geen topickaap plegen, maar je wel een hart onder de riem steken dat uiteindelijk het resultaat je al deze maanden van zwoegen doet vergeten. Succes met de rest van de klus.

SPOILER
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_149308572
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hij draaide rechts om. Als ie naar links dook hendel wat optillen. Dook ie naar rechts wat omlaag duwen. Luistert zeer nauw. Maar als je 'm hebt werkt het. Stang gewoon op heuphoogte. Zodra je t onder de knie hebt kan je zelfs met 1 hand aan de slag
pi_149308620
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:27 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Heuj, niet lekken uit abo!
pi_149308666
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:42 schreef Marthinezruit het volgende:
Wat een ding zeg! haha! maar dit is dus een wonder apparaat? behalve het blaar gedeelte dan?
Geen wonder ding. T werkt en frustreert.
pi_149308728
Maar. Vloertje is glad of nja. Acceptabel. Vensterbank ligt. Begin vd koof om de gasmeter is gemaakt en de eerste stopcontacten zitten (nog stroomloos).
  maandag 2 februari 2015 @ 20:55:14 #130
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_149308851
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:52 schreef Puala het volgende:
Maar. Vloertje is glad of nja. Acceptabel. Vensterbank ligt. Begin vd koof om de gasmeter is gemaakt en de eerste stopcontacten zitten (nog stroomloos).
Hoe maak je de koof? Ik heb binnenkort nog een vloerverwarmingspomp weg te werken ;)
pi_149310991
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:50 schreef Puala het volgende:

[..]

Heuj, niet lekken uit abo!
Ik, lekken? Nee hoor :D
pi_149312234
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Hoe maak je de koof? Ik heb binnenkort nog een vloerverwarmingspomp weg te werken ;)
Geschaafd vuren van 40x220. U er omheen, paar balken naast elkaar er voor en met magneetjes vast aan de U
pi_149317685
Oh en ik had nog plaatjes van de vensterbank:

Moet nog een keer of 2 in de beits om te zorgen dat de knoesten mooier uit komen en dan nog een laagje blanke lak ofzo.
pi_149317815
Mooi gedaan! Alleen die dikke fretbouten had ik anders gedaan..
pi_149317824
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:07 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi gedaan! Alleen die dikke fretbouten had ik anders gedaan..
Hoe had jij dat gedaan?

Ik wilde iets stoers-industrieels :) Ik heb zelfs overwogen om er nog grote ringen onder te doen :P Of ze te laten verzinken. Maar dan krijg je van die gaatjes waar allerlei stof/dingetjes in valt en dat vind ik niet makkelijk schoon te houden. Zeker niet met katten.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 11:15:25 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149320991
Ik zou die vensterbanken hebben verlijmd. Of geschroefd via de onderzijde
pi_149321088
of voor stoere industrie look aan beide zijden een strook traanplaat waardoor je de bouten schroeft
pi_149321812
Gewoon los er in leggen, het is toch aan alle kanten opgesloten. Nu heb je meer kans op krimpscheuren. Maar die stevige bouten hebben ook wel uitstraling.
pi_149322428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:15 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou die vensterbanken hebben verlijmd. Of geschroefd via de onderzijde
Lijmen met gips, hout en gipsplaat zag ik niet zitten. Tevens heb ik dan minder de industriele look die ik nu heb.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:19 schreef akatar het volgende:
of voor stoere industrie look aan beide zijden een strook traanplaat waardoor je de bouten schroeft
Traanplaat. Meh :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:46 schreef qajariaq het volgende:
Gewoon los er in leggen, het is toch aan alle kanten opgesloten. Nu heb je meer kans op krimpscheuren. Maar die stevige bouten hebben ook wel uitstraling.
Dan wiebelden ze :)
pi_149322547
Ik vind het leuk Puala en je katten ook gok ik zo.
pi_149322640
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 07:47 schreef Puala het volgende:
Oh en ik had nog plaatjes van de vensterbank:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Moet nog een keer of 2 in de beits om te zorgen dat de knoesten mooier uit komen en dan nog een laagje blanke lak ofzo.
Waaaauw! ^O^ Wat een tof idee!! >:) Ik wil ook :@
pi_149323016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:08 schreef Puala het volgende:
Hoe had jij dat gedaan?
Als het dan industrieels moet had ik liever slotbouten.

Jeroentje.
pi_149323046
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:33 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als het dan industrieels moet had ik liever slotbouten.

[ afbeelding ]
Maar hoe leg ik ze dan vast aan de muur? Want ik heb balken op een rondje muur gelegd (gipsplaat met hout) en daar deze bouten in gedraaid.
pi_149323119
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:34 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar hoe leg ik ze dan vast aan de muur? Want ik heb balken op een rondje muur gelegd (gipsplaat met hout) en daar deze bouten in gedraaid.
Tja dat wordt hem dan niet meer. Je zou van onder in de hoek een extra balkje kunnen doen. Dan de bouten door de plaat en het balkje. En het balkje weer tegen de muur aan kunnen schroeven. Als he niet duidelijk is ga ik plaatjes in Jip en Janneke maken.
Jeroentje.
pi_149323154
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:37 schreef jpajs het volgende:

[..]

Tja dat wordt hem dan niet meer. Je zou van onder in de hoek een extra balkje kunnen doen. Dan de bouten door de plaat en het balkje. En het balkje weer tegen de muur aan kunnen schroeven. Als he niet duidelijk is ga ik plaatjes in Jip en Janneke maken.
Ik snap je. Maar mijn oplossing is prima *O*
pi_149323200
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:38 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik snap je. Maar mijn oplossing is prima *O*
Is ook prima alleen je stofdoekje rafelt op de randjes van de bouten. O-)

En de vraag was hoe zou jij het doen _O- Vind jouw oplossing ook prima, maar het is niet de mijne. :Y
Jeroentje.
pi_149323230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:40 schreef jpajs het volgende:

[..]

Is ook prima alleen je stofdoekje rafelt op de randjes van de bouten. O-)

En de vraag was hoe zou jij het doen _O- Vind jouw oplossing ook prima, maar het is niet de mijne. :Y
Vanaf de bank ga je straks er onder kijken. Dus zo'n balk wil ik niet.

En die randjes met de stofdoek komt wel goed :Y
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:51:23 #148
422610 Barrah
pi_149325043
Dan wel industrieel na de vrijdagmiddagborrel ;) . Paar dotjes lijm en het was klaar geweest. Maar voornaamste is dat jij er tevreden over zijn, wie zijn wij dan nog :)

Nog overwogen om de kozijnen een stukje mee te laten lopen met de zijramen eigenlijk? Ik zie om me heen dat je een vensterbank in zo'n erker wel op honderd verschillende manieren kunt laten lopen.
pi_149326462
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:51 schreef Barrah het volgende:
Dan wel industrieel na de vrijdagmiddagborrel ;) . Paar dotjes lijm en het was klaar geweest. Maar voornaamste is dat jij er tevreden over zijn, wie zijn wij dan nog :)

Nog overwogen om de kozijnen een stukje mee te laten lopen met de zijramen eigenlijk? Ik zie om me heen dat je een vensterbank in zo'n erker wel op honderd verschillende manieren kunt laten lopen.
Ik heb overwogen om hem over het kozijnhout te laten lopen en gewoon af te kitten tegen het raam, ook om hem nog verder de woonkamer in te laten lopen ed. Maar ik ken ook mijn eigen grenzen qua zaagkunsten en dit was prima te doen :Y En dit is ook goed. De katten kunnen er straks lekker op liggen in het zonnetje en dan kunnen er ook nog wat potten met wat planten op om sfeer te geven :)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:50:35 #150
422610 Barrah
pi_149326865
Doel van een grote vensterbank lijkt me zeker gelukt! ^O^

Foto's van details posten is reacties over details krijgen :7
pi_149326933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:50 schreef Barrah het volgende:
Doel van een grote vensterbank lijkt me zeker gelukt! ^O^

Foto's van details posten is reacties over details krijgen :7
Waarom denk je dat er geen foto's zijn van de elektra die gister is aangesloten? :')

* Puala koopt vanmiddag nog even 4 tubes plamuur :X
pi_149327516
Kudo's voor je zaagkunsten Puala, het past als een tiet ^O^
(en wat nou stofdoek, je hebt katten, die zwiepen het stof mooi om die bouten weg, blijven er hooguit een paar staartharen tussen zitten en daar is nou een stofzuiger met een klein borsteltje weer handig voor :+ )
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:37:20 #153
422610 Barrah
pi_149328252
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er geen foto's zijn van de elektra die gister is aangesloten? :')

* Puala koopt vanmiddag nog even 4 tubes plamuur :X
Waarom denk je dat ik niet aan eigen topics en foto's doe? Heb aan mijn eigen commentaar genoeg _O-
pi_149328375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:37 schreef Barrah het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik niet aan eigen topics en foto's doe? Heb aan mijn eigen commentaar genoeg _O-
_O- _O_
pi_149328464
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:12 schreef knoblaucha6 het volgende:
Kudo's voor je zaagkunsten Puala, het past als een tiet ^O^
(en wat nou stofdoek, je hebt katten, die zwiepen het stof mooi om die bouten weg, blijven er hooguit een paar staartharen tussen zitten en daar is nou een stofzuiger met een klein borsteltje weer handig voor :+ )
Het past prima :Y Er zit er langs nog wel een kiertje, maar dat is niet erg vanwege het werken van het hout :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:37 schreef Barrah het volgende:

[..]

Haha _O-

Ik heb ook wel commentaar op mezelf, maar wel lef genoeg om het te posten :7
pi_149329300
quote:
Ik heb ook wel commentaar op mezelf, maar wel lef genoeg om het te posten :7
En die houden we er in ^O^
pi_149331966
Als je bewust voor die look ging heb ik niks gezegd! Dan alleen maar mooi gedaan :s)
pi_149352042
oh mensen, ik hoor net dat ik een vet lang weekend voor de boeg heb. De vloer gaat er gewoon dit weekend in _O_ En ik ben vrijdag dan vrij om verf bij te stippen, de koof af te maken en en en. Wie weet oh wauw, kan maandag of dinsdag wel een bank mijn woonkamer in? :o :o
  Milf woensdag 4 februari 2015 @ 11:24:51 #159
16000 nikky
pi_149352186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:19 schreef Puala het volgende:
. Wie weet oh wauw, kan maandag of dinsdag wel een bank mijn woonkamer in? :o :o
Ik voel een meet aankomen!
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_149352244
quote:
6s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:24 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik voel een meet aankomen!
Dát zou ik doen als straks de tuintafel ook staat en het mooier weer is :9

Of allebei. Dat mag ook ;)
pi_149352307
Wat een goed nieuws. Hoop echt dat je straks gewoon lekker in je woonkamer kan zitten op je bank.
pi_149352488
Je gaat tijdens zo'n verbouwing naar hele andere dingen verlangen dan op je bank zitten. Dat kan ik nu boven ook, maar bijvoorbeeld zoiets simpels als een salontafel. Nu staat het tvmeubel het dichtst bij, maar dat is net té ver weg om zonder uitrekken/opstaan je glas te kunnen pakken. Maar een tafeltje er tussen past echt never nooit niet. Of een eetkamertafel. Weer met de laptop daar aan kunnen zitten of puzzelen O+ op regenachtige dagen. Of gewoon iets van plantjes weer in huis, sfeerdingetjes die het gezellig maken.

En dan nog maar niet te spreken over het intense verlangen naar een kledingkast :@ Ik heb nu wel een rekje, maar daar past lang niet alles op, ik heb er een doos onder met alle kleine meuk en dat is altijd graven en zoeken. En straks heb ik gewoon 1,8 of 2,4 meter kledingkast :o :o O+

En ik kijk ook wel uit naar een opgeruimd huis. Mijn oma en moeder zijn blij dat ik nu al wat meer tijd aan mijn huishouden besteed, maar kunnen niet wachten tot ik eindelijk alle koffiekopjes en glazen enzo heb uitgepakt. Want dan hoeven ze niet meer elke keer af te wassen als ze op bezoek komen :D
pi_149354858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:37 schreef Puala het volgende:
Je gaat tijdens zo'n verbouwing naar hele andere dingen verlangen dan op je bank zitten. Dat kan ik nu boven ook, maar bijvoorbeeld zoiets simpels als een salontafel. Nu staat het tvmeubel het dichtst bij, maar dat is net té ver weg om zonder uitrekken/opstaan je glas te kunnen pakken. Maar een tafeltje er tussen past echt never nooit niet. Of een eetkamertafel. Weer met de laptop daar aan kunnen zitten of puzzelen O+ op regenachtige dagen. Of gewoon iets van plantjes weer in huis, sfeerdingetjes die het gezellig maken.

En dan nog maar niet te spreken over het intense verlangen naar een kledingkast :@ Ik heb nu wel een rekje, maar daar past lang niet alles op, ik heb er een doos onder met alle kleine meuk en dat is altijd graven en zoeken. En straks heb ik gewoon 1,8 of 2,4 meter kledingkast :o :o O+

En ik kijk ook wel uit naar een opgeruimd huis. Mijn oma en moeder zijn blij dat ik nu al wat meer tijd aan mijn huishouden besteed, maar kunnen niet wachten tot ik eindelijk alle koffiekopjes en glazen enzo heb uitgepakt. Want dan hoeven ze niet meer elke keer af te wassen als ze op bezoek komen :D
Klinkt fantastisch en herkenbaar. Ieder stapje dichtbij een af huis is een mijlpaal c_/ Zoals mijn denkbeeldige bed en het zetten van muren >:)

Heb je al meubels uitgezocht? (verwacht daar dan wel bewijsmatteriaal van uiteraard _O- )
pi_149355337
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:06 schreef Marthinezruit het volgende:

[..]

Klinkt fantastisch en herkenbaar. Ieder stapje dichtbij een af huis is een mijlpaal c_/ Zoals mijn denkbeeldige bed en het zetten van muren >:)

Heb je al meubels uitgezocht? (verwacht daar dan wel bewijsmatteriaal van uiteraard _O- )
Het is niet mijn eerste huis waar ik woon, dus ik heb al heel veel meubels. En die komen er in eerste instantie gewoon te staan:

Deze bank:

Maar ik heb inmiddels 2x een 3zits en 1x een lounge deel. En ik ga kijken of ik er een U van kan maken. Maar de hoes die ik heb (lichtgrijs) staat neit meer op de site. Dus ik moet even kijken of de kleur van hierboven bevalt met 2 katten. En anders voor alles nieuwe hoezen bij elkaar sparen.

Tvmeubel is een expedit, salontafel een lack grote versie, eetkamertafel en stoelen zijn ooit van marktplaats geplukt en heb ik geen foto van. En ik heb een toffe buffetkast gekocht:

En dat is voorlopig even de enige inrichting. De komende maanden wil ik zelf meubels gaan maken. Maar dat komt nog wel in het topic :)
pi_149355519
Gave kast indd! Zelf meubels maken zoals wat?
pi_149355669
Salontafel, tv-meubel, eettafel en bankje voor erbij :)

En allemaal waarschijnlijk van vurenhout zoals de vensterbank en de koof om de meters :)
  Official ESF Kreviewer woensdag 4 februari 2015 @ 13:41:54 #167
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_149355856
Heb je die HOME letters wel ritueel geslacht?
pi_149355932
Goed bezig man! eeh vrouw ;)

Zelf meubels maken is tof en ook stukken goedkoper als kopen.
Ook geeft het je een trots gevoel als het er staat :)

Ben zelf nu bezig met 2 vuren kisten, een tafeltje en krijtbord voor de kleine.
Straks nog een x een tv meubel.
Ook allemaal van vuren wat ik daarna ga aflakken :)

Ps. Succes met de vloer dit weekend!
pi_149356017
quote:
9s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:41 schreef Kreator het volgende:
Heb je die HOME letters wel ritueel geslacht?
Die zijn van de vorige eigenaren en heb ik niet meegekregen ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:44 schreef Flipmoehoe het volgende:
Goed bezig man! eeh vrouw ;)

Zelf meubels maken is tof en ook stukken goedkoper als kopen.
Ook geeft het je een trots gevoel als het er staat :)

Ben zelf nu bezig met 2 vuren kisten, een tafeltje en krijtbord voor de kleine.
Straks nog een x een tv meubel.
Ook allemaal van vuren wat ik daarna ga aflakken :)

Ps. Succes met de vloer dit weekend!
Ik ben benieuwd wat je gaat maken. Heb je inspiratie plaatjes? Ik twijfel nog ;)
pi_149356120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Die zijn van de vorige eigenaren en heb ik niet meegekregen ;)

[..]

Ik ben benieuwd wat je gaat maken. Heb je inspiratie plaatjes? Ik twijfel nog ;)
Voor de kleine dame dit..
Dan wel alles wit aflakken

Kinderspeelhoek w00ty | Steigerhout | Te koop bij w00tdesign by w00tdesign | Meubels van steigerhout, on Flickr
pi_149356215
tv meubel, alles ook compleet afgelakt en smaller als deze.

pi_149356307
ook zo'n voorzetwand met ledstrips, maar dan wel van gladde gipsplaten
en misschien dit soort kastjes ipv mijn vorige post.
maar de kastjes niet verspringend!.. alleen ben daar nog niet over uit met de vrouw ;)

tv meubel kan maar max 120cm breed worden, 3 vakken zijn dan net te smal.
dvd speler zit je al snel aan de 40cm namelijk.
pi_149357132
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:50 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Voor de kleine dame dit..
Dan wel alles wit aflakken

[ link | afbeelding ]Kinderspeelhoek w00ty | Steigerhout | Te koop bij w00tdesign by w00tdesign | Meubels van steigerhout, on Flickr
Dat vind ik zo schattig he O+
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:53 schreef Flipmoehoe het volgende:
tv meubel, alles ook compleet afgelakt en smaller als deze.

[ afbeelding ]
Mwah vind ik deze leuker:

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
ook zo'n voorzetwand met ledstrips, maar dan wel van gladde gipsplaten
en misschien dit soort kastjes ipv mijn vorige post.
maar de kastjes niet verspringend!.. alleen ben daar nog niet over uit met de vrouw ;)

[ afbeelding ]

tv meubel kan maar max 120cm breed worden, 3 vakken zijn dan net te smal.
dvd speler zit je al snel aan de 40cm namelijk.

:Y
pi_149357300
Ik zit te denken aan..

Salontafel:

Zoiets maar dan van de vuren balken zoals in de vensterbank. En waarschijnlijk met nog een plank er in :) En dan een XXL versie als tvmeubel. Ik wil straks eens kijken hoe groot hij zou kunnen zijn als de woonkamer is ingericht. Ik hoop op een 3,5 meter :)

En zo'n eettafel al twijfel ik ook nog om een X als poot te doen. Maar ik denk niet dat ik dat doe.

En dan zo'n bankje aan 1 kant:

En dan de stoelen opnieuw bekleden. Die zijn nu rood van stof of zwart leer :)
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 14:50:21 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149357562
Ga je dat zelf maken of zo kopen?

Ik raad je tevens een aantal grote lijmklemmen aan: die planken zijn soms niet helemaal recht, met die klemmen trek je ze naar elkaar toe.
pi_149357635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef derLudolf het volgende:

Ik raad je tevens een aantal grote lijmklemmen aan: die planken zijn soms niet helemaal recht, met die klemmen trek je ze naar elkaar toe.
Zelf maken, het is een klustopic he? ;)

Maar ik zal je tip onthouden. Ik heb echter het plan om het te gaan maken van vurenhout van 40x220 en dat is niet zomaar krom ;)
pi_149357759
ahum... mijn balken 32x175mm (geschaafd 28x171) zijn ook niet al te recht :P
en dan zijn het nog balken bij ons uit de werkplaats, die worden recht en vlak weggelegd.
Niet van die kromme hoepels die bij de karwei rechtopstaan ;)

Ik schroef ze goed vast op een balkje eronder, dat moet maar goed genoeg zijn.

Maareh mooie tafel wil je maken, beetje beits erover en klaar *D
pi_149357890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
ahum... mijn balken 32x175mm (geschaafd 28x171) zijn ook niet al te recht :P
en dan zijn het nog balken bij ons uit de werkplaats, die worden recht en vlak weggelegd.
Niet van die kromme hoepels die bij de karwei rechtopstaan ;)

Ik schroef ze goed vast op een balkje eronder, dat moet maar goed genoeg zijn.

Maareh mooie tafel wil je maken, beetje beits erover en klaar *D
De houthandel hier heeft echt prima kwaliteit O+

Maar ik schroef ze vast op elkaar. Waarschijnlijk met dezelfde bouten als de vensterbank, maar dan verzonken. En dan nog even kijken of dat genoeg is. Moet er nog iets langer over nadenken voor ik aan de slag ga.

En sparen. 7¤ per meter dit hout. En ik ben helemaal aan het eind van mijn budget. De plinten worden voorlopig ook uitgesteld :P
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:02:31 #179
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149357916
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef derLudolf het volgende:

Plus dat spul is zo droog als een plas water, had ooit eens een simpel schoenenrekje gemaakt van onbewerkt ruw vurenhout en dat ding kan nu bekant 2 centimeter heen en weer wiebelen :')
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 15:21:27 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149358476
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Zelf maken, het is een klustopic he? ;)

Maar ik zal je tip onthouden. Ik heb echter het plan om het te gaan maken van vurenhout van 40x220 en dat is niet zomaar krom ;)
Zul je nog wel op verkijken. Spul werkt behoorlijk, tenminste steigerplanken wel. Misschien is 40x220 balk van een langzaam groeiender soort hout (uit een ander -kouder- gebied). Dat vermoed ik wel gezien de prijs :)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:02 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Plus dat spul is zo droog als een plas water, had ooit eens een simpel schoenenrekje gemaakt van onbewerkt ruw vurenhout en dat ding kan nu bekant 2 centimeter heen en weer wiebelen :')
Daarom laat ik steigerhout ook een aantal maand drogen voordat ik er iets van ga maken

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar ik schroef ze vast op elkaar. Waarschijnlijk met dezelfde bouten als de vensterbank, maar dan verzonken. En dan nog even kijken of dat genoeg is. Moet er nog iets langer over nadenken voor ik aan de slag ga.

En sparen. 7¤ per meter dit hout. En ik ben helemaal aan het eind van mijn budget. De plinten worden voorlopig ook uitgesteld :P
Zeker weten? Ik zou er schroeven van 4*60 of 5*70 indraaien, heb je een stuk minder kans op scheuren
pi_149358512
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:01 schreef Puala het volgende:

[..]

houthandel is idd een heel ander verhaal :Y
die kan echt niet van die rommel verkopen, anders ziet hij de aannemers niet meer terug :)

en tja, hout is aardig prijzig (kan het hier voor mezelf uiteraard ERG goedkoop krijgen) maar het is altijd nog goedkoper dan zo'n tafel nieuw kopen :)
pi_149358811
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zul je nog wel op verkijken. Spul werkt behoorlijk, tenminste steigerplanken wel. Misschien is 40x220 balk van een langzaam groeiender soort hout (uit een ander -kouder- gebied). Dat vermoed ik wel gezien de prijs :)
Ik. wil. geen. steigerplanken. Ik haat alles wat mode is :+
Het is geschaafd vuren.
quote:
[..]

Daarom laat ik steigerhout ook een aantal maand drogen voordat ik er iets van ga maken
Ik ben een vrouw. Als ik iets wil dan wil ik het NU *stampvoet*
quote:
[..]

Zeker weten? Ik zou er schroeven van 4*60 of 5*70 indraaien, heb je een stuk minder kans op scheuren
Ik heb netjes voorgeboord met 8mm en de bouten waren 12. En dat ging perfect :)
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:22 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

houthandel is idd een heel ander verhaal :Y
die kan echt niet van die rommel verkopen, anders ziet hij de aannemers niet meer terug :)

en tja, hout is aardig prijzig (kan het hier voor mezelf uiteraard ERG goedkoop krijgen) maar het is altijd nog goedkoper dan zo'n tafel nieuw kopen :)
Ze moeten inderdaad wel :Y Maar ze zijn niet allemaal zo vriendelijk daar. Eerst wel, maar met de vorige zaagklus hadden we ondanks dat ik 4x vroeg of hij mijn lijstje snapte een misverstand en zij een heleboel spullen voor de restbak :X

Het is goedkoper. Volgens mij is het een kleine 100¤, maar dat is gewoon nu even te veel :)
pi_149359346
quote:

wat heerlijk herkenbaar :)
pi_149363328
Oooooooooo, je mag dadelijk al gaan inrichten! Potdorie mens, zo nog maar heel kort geleden zat je nog zonder (vloer)balken, muren en deuren en kiek nou toch. Je hebt een huis ^O^
Wat ben je kachelhard gegaan, van een oudbakken huisje naar een echt huis, nu de puntjes op de i, hoe heerlijk, en als de vloer er ligt mag je even cocoonen, hoe tof is dat ^O^
Feli dame met die mijlpaal O+
pi_149366200
Wauw Puala _O_ Respect voor je klus kwaliteiten!! Ik ga je even pm-men voor wat vragen over de isolatie.

Ben benieuwd naar je inrichting!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_149370161
Puala, wil je al een housewarming cadeau?
Wij doen deze weg, maar niemand lijkt hem te willen. Gun hem jou ^O^ https://m.bol.com/nl/p/ph(...)00/9000000012862198/
pi_149370956
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Puala, wil je al een housewarming cadeau?
Wij doen deze weg, maar niemand lijkt hem te willen. Gun hem jou ^O^ https://m.bol.com/nl/p/ph(...)00/9000000012862198/
Ooooh die is cool! Maar toch veel te gek joh :o
pi_149371276
Hij is al een paar jaar oud, ik heb een coole kenwood ingebracht in dit huishouden en we kregen hem niet verkocht voor twintig euro.
Ik maak er graag iemand blij mee en ik mag jou wel :Y
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 21:40:32 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149371404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik. wil. geen. steigerplanken. Ik haat alles wat mode is :+
Het is geschaafd vuren.
Haha. Lariks is ook erg mooi, misschien ook iets om naar te kijken?

quote:
Haha en dan commentaar hebben dat mannen soms net kleine kinderen zijn :+

quote:
Ik heb netjes voorgeboord met 8mm en de bouten waren 12. En dat ging perfect :)
Dat is wel lekker stevig :P
pi_149378432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:37 schreef B.ertha het volgende:
Hij is al een paar jaar oud, ik heb een coole kenwood ingebracht in dit huishouden en we kregen hem niet verkocht voor twintig euro.
Ik maak er graag iemand blij mee en ik mag jou wel :Y
Ik zou het heel tof vinden :Y Maar echt niemand anders die je er blij mee kan maken?
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Haha. Lariks is ook erg mooi, misschien ook iets om naar te kijken?

[..]

Haha en dan commentaar hebben dat mannen soms net kleine kinderen zijn :+

[..]

Dat is wel lekker stevig :P
Ik wil alles hetzelfde en de vensterbank is al vuren :)

Jup, prima stevig.Beetje overkill zelfs, maar een uitstraling die ik mooi vind ;)
pi_149413274

:9
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:17:22 #192
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_149414623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:26 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

Dit lijkt zo een overkill, maar als straks je apparatuur erop hebt zitten denk je gelijk aan een stekker blok want een lampje hier is toch gezellig en een digitaal fotolijstje erbij en mijn telefoon wil ik op kunnen laden. ^O^
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_149415631
quote:
[ link | afbeelding ]

Lekker bezig!! Goede hoogte ook! kan je mooi verstoppen zo onder aan je muur.
Je gaat nu wel erg hard zeg!
pi_149416667
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:17 schreef whY... het volgende:

[..]

Dit lijkt zo een overkill, maar als straks je apparatuur erop hebt zitten denk je gelijk aan een stekker blok want een lampje hier is toch gezellig en een digitaal fotolijstje erbij en mijn telefoon wil ik op kunnen laden. ^O^
De telefoon zitten stopcontacten voor bij de bank. En ook voor de laptop bij de bank :)

Maar het is wat te veel. 2 of 3 ofzo. Maar met een paar jaar zit dat ook vol :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:50 schreef Marthinezruit het volgende:

[..]

Lekker bezig!! Goede hoogte ook! kan je mooi verstoppen zo onder aan je muur.
Je gaat nu wel erg hard zeg!
Het streven is dinsdag poetsen en inrichten :D dus ik hoop dat dat gaat lukken. De hoes van de bank zit al in de was zodat hij er straks schoon omheen kan.
pi_149420175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:17 schreef whY... het volgende:

[..]

Precies! Ik moest eerst hardop lachen om die foto, maar ik heb zelf maar 2 wandcontactdozen bij m'n tv-meubel en heb dus twee verdeeldozen in het meubel liggen. Had ook liever een hele reutel WCD's gehad.

Het is wel de vraag of je niet (dik) over het maximum aantal toegestane aansluitpunten per groep gaat.
pi_149420309
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:29 schreef RB42 het volgende:

[..]

Precies! Ik moest eerst hardop lachen om die foto, maar ik heb zelf maar 2 wandcontactdozen bij m'n tv-meubel en heb dus twee verdeeldozen in het meubel liggen. Had ook liever een hele reutel WCD's gehad.

Het is wel de vraag of je niet (dik) over het maximum aantal toegestane aansluitpunten per groep gaat.
Nee, dat heb ik uit laten rekenen ;)

Zolang ik er geen 4 waterkokers aan zet geen enkel probleem.

En op dit moment staat er nog nergens spanning op.
pi_149425371
De dag zit er bijna op, maar hierna geen zichtwerk meer (vegen, dweilen en primer aanbrengen).

Maar ik vind mijn huis steeds mooier worden O+

Afijn, ik heb een koof gemaakt:

En die kwam niet zo fijn uit (understatement)

Dus even wat gips gepakt en afgesmeerd.

En daarna een leuk klusje. Ik heb een paar uur voor het raam gestaan om alle ramen schoon te maken met een mesje en dit op te hangen:

En ik vind het nog mooier dan ik had verwacht O+
pi_149427676
quote:
[ link | afbeelding ]

Dit vind ik dus echt zonde.. Gewoon mooi 2/3 elektra, 2 data en 2 cai is i.m.o. netter!
Maar als jij er blij mee bent, ben ik blij voor jou ;)
pi_149427709
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:59 schreef Zonnekoning het volgende:

[..]

Dit vind ik dus echt zonde.. Gewoon mooi 2/3 elektra, 2 data en 2 cai is i.m.o. netter!
Maar als jij er blij mee bent, ben ik blij voor jou ;)
Ja want die stekkerblokken zijn echt fantastisch om in het zicht te hebben :')
pi_149428307
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:59 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja want die stekkerblokken zijn echt fantastisch om in het zicht te hebben :')
Ik neem toch aan dat je een tv-meubel neemt? Dan is toch het probleem opgelost?
Heb je niet in de toekomst een strekkende meter wandcontactdoos, dus kan je ook nog je indeling van de kamer omgooien (of toekomstige bewoners). Maar ieder zijn meug, dat blijkt maar weer.
pi_149428333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:38 schreef Puala het volgende:
De dag zit er bijna op, maar hierna geen zichtwerk meer (vegen, dweilen en primer aanbrengen).

Maar ik vind mijn huis steeds mooier worden O+

Afijn, ik heb een koof gemaakt:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

En die kwam niet zo fijn uit (understatement)

[ link | afbeelding ]

Dus even wat gips gepakt en afgesmeerd.

En daarna een leuk klusje. Ik heb een paar uur voor het raam gestaan om alle ramen schoon te maken met een mesje en dit op te hangen:

[ link | afbeelding ]

En ik vind het nog mooier dan ik had verwacht O+
Perfecte diepte voor een boekenkast O+
pi_149428358
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:14 schreef Zonnekoning het volgende:

[..]

Ik neem toch aan dat je een tv-meubel neemt? Dan is toch het probleem opgelost?
Heb je niet in de toekomst een strekkende meter wandcontactdoos, dus kan je ook nog je indeling van de kamer omgooien (of toekomstige bewoners). Maar ieder zijn meug, dat blijkt maar weer.
Ik heb een expedit als tvmeubel. Ga op 36x36 (uit m'n hoofd) maar eens een stekkerblok plaatsen die ook nog eens beveiligd is tegen piekspanning.

Gaat niet.

En de indeling kan omgegooid. Dan staat de bank er alleen voor. Aan de andere kant zitten 6 stopcontacten en ook utp en cai.
pi_149428370
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:15 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Perfecte diepte voor een boekenkast O+
Onder de erker bedoel je? Of boven de koof?
pi_149429659
quote:
[ link | afbeelding ]

Goed gereedschap!
pi_149430053
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:17 schreef Puala het volgende:

[..]

Onder de erker bedoel je? Of boven de koof?
Boven de koof :Y

Als je mijn naam googelt, vind je mijn profiel op de website van mijn werkgever. Daar staat mijn telefoonnummer. Als beloning voor deze speurtocht mag je me appen voor de keukenmachine!
pi_149430752
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:16 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb een expedit als tvmeubel. Ga op 36x36 (uit m'n hoofd) maar eens een stekkerblok plaatsen die ook nog eens beveiligd is tegen piekspanning.

Gaat niet.

En de indeling kan omgegooid. Dan staat de bank er alleen voor. Aan de andere kant zitten 6 stopcontacten en ook utp en cai.
Je wcds zijn toch ook niet beveligd tegen piekspanning? ;)
pi_149433395
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:32 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Je wcds zijn toch ook niet beveligd tegen piekspanning? ;)
Klopt. En als ik dat er vanaf haal is t alsnog niet ok als oplossing
pi_149441884
Ziet er goed uit, ik denk dat je geen WDC's tekort gaat komen :6
pi_149444725

Overal ligt het randje inmiddels :)
pi_149446009
gaat dat een beetje makkelijk? en is de vloer glad genoeg geworden met het schuren?
pi_149446100
Lachen zo'n plak vloer!

Succes ^O^
pi_149446452
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:26 schreef Elleska het volgende:
gaat dat een beetje makkelijk? en is de vloer glad genoeg geworden met het schuren?
Makkelijk nu wel, maar in den beginne niet.
pi_149446455
pi_149446888
HEt ziet er heel moi uit,
ben benieuwd naar de foto's als het af is. Familie van mij heeft een dergelijke vloer, echter uitgevoerd in eiken planken in plaats van PVC. Afgaande op de foto's hierboven is het een behoorlijk "echte"plankenvloer.......

Het gaat wel hard trouwens zeg :)
pi_149447978
Oh leuk! Hoe breed is de kamer op dit punt?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Milf zaterdag 7 februari 2015 @ 15:56:28 #216
16000 nikky
pi_149448009
Mooi hoor! Ziet er sjiek uit O+
pi_149448028
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:54 schreef Bartjebart het volgende:
Oh leuk! Hoe breed is de kamer op dit punt?
Binnen de bies is 3,22 :)
pi_149453814

Nog 25 passtukken te gaan aan de kant vd muren, maar dat is voor morgen :)
pi_149453827
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:06 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage zaterdag 7 februari 2015 @ 20:26:21 #220
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_149454355
Goed bezig _O_
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_149454440
Ooooh er ligt al een vloer O+.
  Milf zaterdag 7 februari 2015 @ 20:32:18 #222
16000 nikky
pi_149454516
quote:
[ link | afbeelding ]

Wauw O+
pi_149454825
Ziet er goed uit. Vloer ziet er vanaf de foto in elk geval niet uit als PVC. ^O^
Die rand vind ik erg apart, het heeft wel wat!
pi_149455057
Gaaaaaaaaf *O*
pi_149456343
Mooi man, dat randje is echt nice!
pi_149457474
Jij gaat echt hard! Ziet er prachtig uit *O*
  zaterdag 7 februari 2015 @ 23:00:30 #227
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_149459308
Puala, Bikkel! Wat ben je goed bezig! Respect en het ziet er goed uit meid. ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_149465363
Ik kan weinig anders zeggen dan : VETTE vloer.....
Dat randje is echt een mooi detail wat de vloer zijn totale uitstraling geeft. Ik had niet verwacht dat het er zo mooi uit zou zien. Het is dus toch een aardige overweging waard.

Wat is jou rede ook weer geweest om PVC vloer te nemen in plaats van hout?
Jij hebt er geen vloerverwarming onder toch ?

GR en keep up the good work!
pi_149465466
Ik heb wel vloerverwarming :Y en het is vinyl zelfs :) geen PVC :)

En de vloerverwarming staat nu uit ivm het leggen en het is gelijk te merken hoe snel je er aan went. Morgenavond kan hij weer aan gelukkig :)

Ik vond die rand op de foto's heel mooi, maar in het echt is het mooier O+
  Moderator zondag 8 februari 2015 @ 10:49:10 #230
92034 crew  Vonkenboer
pi_149467547
Mooi vloertje. Hopelijk blijft de plaklaag het een aantal jaar uithouden. Diverse verhalen gehoord van mensen die het op de trap geplaatst hebben en dat het los kwam.
pi_149467604
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:34 schreef jefmen het volgende:
Mooi vloertje. Hopelijk blijft de plaklaag het een aantal jaar uithouden. Diverse verhalen gehoord van mensen die het op de trap geplaatst hebben en dat het los kwam.
Ik vraag me af of iedereen de zeer uitgebreide technische handleiding altijd volgt. Want die is slecht te vinden. En een trap is ook wat anders dan een woonkamer.
  Moderator zondag 8 februari 2015 @ 12:39:14 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149467651
quote:
[ link | afbeelding ]

Netjes. Hoe hoog is dat deurtje links? Dat is niet gemaakt voor mensen van 2 meter volgens mij ;)
pi_149469381
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:37 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik vraag me af of iedereen de zeer uitgebreide technische handleiding altijd volgt. Want die is slecht te vinden. En een trap is ook wat anders dan een woonkamer.
Welk merk heb je dan? De handleidingen zijn vaak slecht te vinden.
  zondag 8 februari 2015 @ 13:53:15 #235
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_149469884
Ohh wow wat mooi joh!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_149470456
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Netjes. Hoe hoog is dat deurtje links? Dat is niet gemaakt voor mensen van 2 meter volgens mij ;)
161,3 net even gemeten voor je. Maar ik weet niet wat iemand van 2 meter in de trappenkast zou willen :D

Maar mijn huis is sowieso niet geschikt voor iemand van 2 meter. Als je de trap af loopt stoot je je hoofd en de badkamer in ook geloof ik.
pi_149470768
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:37 schreef jefmen het volgende:

[..]

Welk merk heb je dan? De handleidingen zijn vaak slecht te vinden.
Flexxfloors. Maar ik heb me al ingelezen ;)
pi_149470797

En hij ligt.

Zo even stofvrij maken, dweilen en dweilen met een finisher. En dan... De bank er in!!!! _O_
pi_149470868
Wauw!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2015 @ 14:23:40 #240
43556 miss_dynastie
pi_149470958
*O* mooi!
  Milf zondag 8 februari 2015 @ 17:16:36 #241
16000 nikky
pi_149477335
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:19 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

En hij ligt.

Zo even stofvrij maken, dweilen en dweilen met een finisher. En dan... De bank er in!!!! _O_
Heel mooi Puala!
pi_149478218
Mooi!
pi_149478236
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:19 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

En hij ligt.

_O_
pi_149479213
Mooooiii met die vloer, Puala! O+ Visgraat O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_149481314
Ik houd normaal niet zo van visgraatmotief maar dit is wel heel mooi geworden. Dat randje O+

Tof project!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 8 februari 2015 @ 19:09:52 #246
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149481454
Die vloer is mooi geworden, echt netjes. Alleen die babyblauwe muur is niet mijn ding, maar smaken verschillen. :)
pi_149482243
Mooie vloer! Past goed in een jaren 30 woning :)
  maandag 9 februari 2015 @ 08:32:11 #248
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_149499363
Mooi hoor en ineens is het ook echt een woonkamer! ^O^
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_149502530
Wat een toffe vloer! Ik had nooit wat met dat soort vloeren maar het ziet er goed uit! ^O^
  maandag 9 februari 2015 @ 11:34:06 #250
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_149503061
Dat randje maakt het echt af :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_149509741
_O_ Die vloer! Wauw wat mooi geworden zeg O+.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_149513280
Heel mooi!

Wat kost dat spul nou de meter?

En had je t glad genoeg gekregen? Of denk je schteraf, had toch nog wel wat vlakker gemogen?
pi_149514355
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:20 schreef Makrolon het volgende:
Heel mooi!

Wat kost dat spul nou de meter?

En had je t glad genoeg gekregen? Of denk je schteraf, had toch nog wel wat vlakker gemogen?
Normaliter ¤25/m2, maar ik heb korting gehad ;)

Glad genoeg. Er is 1 plaats waar je voelt dat een ei zat en nog zit. Maar dit stoort mij zelf niet. En ik heb vandaag mensen over de vloer gehad en die is het ook niet opgevallen.
  maandag 9 februari 2015 @ 19:16:46 #254
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_149516849
Echt een toffe vloer, die bies maakt het echt af. Heel mooi!
klerkje
pi_149524149
Wat mooi!!
pi_149526946
En toen was er...

Alle meubels staan binnen maar nog niet op z'n plek. Morgen eens rustig rommelen om dat goed te zetten O+
pi_149527000
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:08 schreef Puala het volgende:
En toen was er...

[ link | afbeelding ]

Alle meubels staan binnen maar nog niet op z'n plek. Morgen eens rustig rommelen om dat goed te zetten O+
En toen was er HEKTAR!

Leuk zo, Een aantal van die kleinere naast elkaar!
pi_149527078
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:09 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En toen was er HEKTAR!

Leuk zo, Een aantal van die kleinere naast elkaar!
Jup O+ Ik moet er zelfs nog 2 bij halen.

De grote hangt bij de zithoek en de staande is ook aanwezig :D vind die lampen al jaren mooi en nu eindelijk een huis waar ze echt kunnen hangen.
pi_149527232
Ha! Die heb ik ook :P.
pi_149548451
Vandaag bezig geweest met dingen uitpakken, opruimen, poetsen enz. En het begint langzaam maar zeker vorm te krijgen nu.

Nog even 2 foto's van de vloer hoor O+

Inmiddels is het niet meer zo leeg :) Ergens halverwege de dag maakte ik deze foto:

En vanavond kwam het sfeertje wat ik graag wil om de hoek kijken:

Oh en en en en kijk eens wat ik ook maakte:

Ik ben zo blij met hoe het begint te worden O+ Nog veel werk te gaan, maar daarom komend weekend weer een lang weekend vrij :)
pi_149549493
Kei goed! Wat doe je het toch snel! Respect!
pi_149552262
Mooi hoor!! Mag je trots op zijn :)
pi_149552329
Zeer veel respect en erg mooi!!
  woensdag 11 februari 2015 @ 07:09:40 #264
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_149561850
Ga je nog plinten? Zo ja wat voor plinten ga je leggen.
pi_149561978
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:08 schreef friekin_ het volgende:
Kei goed! Wat doe je het toch snel! Respect!
Ik was vrij he :) En 2 jaar terug ben ik vlak na een verhuizing met een kast van de trap gevallen "want dat zou ik wel even doen" met een hersenbeschadiging als gevolg :@ . Dus maandag stond mijn moeder op de stoep om te helpen sjouwen, want ik mocht dat niet nog een keer alleen doen.

quote:
17s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:21 schreef Gieliovd het volgende:
Zeer veel respect en erg mooi!!
Dankjewel :*
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 07:09 schreef whY... het volgende:
Ga je nog plinten? Zo ja wat voor plinten ga je leggen.
Ja die moeten nog. Maar ik weet helemaal nog niet wat ik wil. Ik zit te denken aan hoge witte plinten. Maar hoe hoog dan weet ik niet. En ik weet ook helemaal niet of ik dat wel mooi vind langs de blauwe muur. En ik weet niet wat ik anders wil. Dus liggen ze er nog niet.
pi_149562116
In een jaren 30 huis is 10 of 12 cm gangbaar :)
pi_149562148
En hoe doe je dat dan bij bijv. de openslaande deuren?
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:02:57 #268
422610 Barrah
pi_149562166
Bij deurposten en drempels een laminaatplintje bijvoorbeeld.
pi_149562177
Die zijn zo ver ik weet niet te koop van dit merk in een bijpassende tint..
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:06:04 #270
422610 Barrah
pi_149563926
Merk doet er niet zoveel toe toch? Als het maar (bijna) hetzelfde is, of een combinatie die je aanstaat...
pi_149564821
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:01 schreef Puala het volgende:
En hoe doe je dat dan bij bijv. de openslaande deuren?
Ik ben absoluut (nog) geen klusser, maar bij mijn ouders zag ik dat ze de opstaande plinten afkitten tegen de muur en vloer. Zou zoiets ook werken bij de openslaande deuren? Dus daar geen plint, maar een soort kitrand/voeg? Maar ik heb er dus totaal geen verstand van, dus dit is waarschijnlijk een heel slecht idee oO<.
pi_149564860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:48 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik ben absoluut (nog) geen klusser, maar bij mijn ouders zag ik dat ze de opstaande plinten afkitten tegen de muur en vloer. Zou zoiets ook werken bij de openslaande deuren? Dus daar geen plint, maar een soort kitrand/voeg? Maar ik heb er dus totaal geen verstand van, dus dit is waarschijnlijk een heel slecht idee oO<.
Bij de openslaande deuren heb ik een drempel van een paar cm. In elk geval lager dan de 10-12 cm plint die Friekin_ noemt :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:55:45 #273
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_149564933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:48 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Mn vorige huis had ook kitrandjes als een soort plint, op een laminaat vloer in dit geval.
pi_149579575
Plinten 12 cm hoog, neuten bij de deuren! Houten neuten 15 cm.
Rondom kozijnen kan je het beste kitten, mits je strak genoeg je vloer gelegd hebt.
pi_149644748
and the queen landed in her castle *O*

Ik mis nog een blommetje of pot in de vensterbank of zoiets :+ maar hé, wat is het al heel erg mooi, je bent ook echt al helemaal thuis in je huis hè :*
(en over plinten, ehhhh , we hebben ze maar zeer node nodig ter vervanging, echt wel :X maar het heeft geen haast want er staan deels meubels voor zal ik maar zeggen en op die lelijke zichtpunten hier, och, daar kijken we al 5 jaar maar niet , geen hond (meer) die het ziet -O-
trekt man morgen aan zijn slurf: ik wil nú mooie plinten *trekken aan dood paard * _O-
Ik kan veel maar in rare schuine hoeken plinten trekken trek ik niet dus trek ik aan man die niet wil , ik ga je lenen als je klaar bent, jij houdt vast van rare niet te berekenen snijhoeken en zo :Y

Verder: meer pics please :9~

[ Bericht 10% gewijzigd door knoblaucha6 op 13-02-2015 21:04:55 ]
pi_149701280
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:38 schreef Zonnekoning het volgende:
Plinten 12 cm hoog, neuten bij de deuren! Houten neuten 15 cm.
Rondom kozijnen kan je het beste kitten, mits je strak genoeg je vloer gelegd hebt.
Ohja. Neuten. Waarom wil ik ook alweer plinten? :X
Dat word nog een leuk gedoe ben ik bang.

En pics van kitwerk met een vloer? Ik ken het niet?
pi_149701308
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:33 schreef knoblaucha6 het volgende:
and the queen landed in her castle *O*

Ik mis nog een blommetje of pot in de vensterbank of zoiets :+ maar hé, wat is het al heel erg mooi, je bent ook echt al helemaal thuis in je huis hè :*
(en over plinten, ehhhh , we hebben ze maar zeer node nodig ter vervanging, echt wel :X maar het heeft geen haast want er staan deels meubels voor zal ik maar zeggen en op die lelijke zichtpunten hier, och, daar kijken we al 5 jaar maar niet , geen hond (meer) die het ziet -O-
trekt man morgen aan zijn slurf: ik wil nú mooie plinten *trekken aan dood paard * _O-
Ik kan veel maar in rare schuine hoeken plinten trekken trek ik niet dus trek ik aan man die niet wil , ik ga je lenen als je klaar bent, jij houdt vast van rare niet te berekenen snijhoeken en zo :Y

Verder: meer pics please :9~
Dat bloemetje komt zodra de valentijnsmeuk uit de winkels is. Want mijn hoofd staat niet zo naar rood, hartjes en dat geneuzel. Ik had zaterdag op pad willen gaan, maar mijn humeur was -80 dus ik heb het de bevolking maar niet aangedaan.

Haha, ik ben wel wat gewend aan rare snijhoeken inmiddels. Maar ik ben ook wel makkelijk uitgevallen hoor :P

En foto's komen er aan, ff uploaden ;)
pi_149701420
Vorige week kwam ik op woensdag na de eerste werkdag zo thuis:

Timer op de lamp, dus het is licht als ik aan kom lopen en 2 dames die op me zitten te wachten en naar me toe sprinten zodra de deur open gaat. Ze genieten beide ook ontzettend van de ruimte. Ze jagen allebei speeltjes na over de vloer en zitten elkaar achterna. Je kan duidelijk zien dat ze het gemist hebben. En van het beeld van die 2 kan ik genieten terwijl ik op de bank zit :Y

En daar zit ik dan ;) Ik heb een 2e bank gekocht en wist nog niet of ik ze aan elkaar vast wil bouwen. Dus het zit nog een beetje raar zo met de leuning er tussen. Maar inmiddels weet ik wel dat het me qua loopruimte er achter bevalt. Dus ze kunnen aan elkaar vast morgen :Y

En dit is de enige toonbare foto van de rest van de woonkamer geloof ik. En verder is er dit weekend vrij weinig gebeurd. Ik heb mijn boekenkast van de slaapkamer verplaatst naar de andere kamer. En ingericht. En ik was druk met:

En inmiddels halverwege mijn weekend. Morgen of overmorgen is vast productiever.
pi_149701467
O+ :*
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_149701494
Ziet er goed uit :Y).

En je hebt mijn wijn zie ik, jammie. En het giraffe knuffelspeeltje van de katten; daar heb ik er ook 2 van :P.
pi_149701550
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:01 schreef Anne het volgende:
Ziet er goed uit :Y).

En je hebt mijn wijn zie ik, jammie. En het giraffe knuffelspeeltje van de katten; daar heb ik er ook 2 van :P.
Die wijn is goed :9 nog 2 flessen staan :D

Wil je deze hebben? De dames blieven hem niet. Ze hebben liever zo'n bal van op elkaar geperst catnip of muisjes.
pi_149701783
Mooi werk Paula! Echt geweldig, genieten van je harde werk. Niet vergeten!!!! Ik ben zo'n hork die het na 2 dagen alweer vergeten is dat hier 2000 uur werk in zit. Je mag best trots zijn :)

Ziet er goed uit, lekker glaasje wijn! Tijd om vrienden uit te nodigen en lekker te genieten.

Wat staat er nog op de lijst beneden? En wanneer ga je fase 2 in (boven)?

Hoe staat het trouwens met de keuken?
pi_149701936
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:11 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi werk Paula! Echt geweldig, genieten van je harde werk.

Ziet er goed uit, lekker glaasje wijn! Tijd om vrienden uit te nodigen en lekker te genieten.
Doe mijn best. Ik heb taktisch alle dozen niet op de foto gezet. De bijkeuken blijkt niet lekkage vrij, dus ik heb gister in rap tempo alles naar binnen getild wat daar stond wat ik echt niet vochtig wilde hebben. En het lijkt er op dat ik vrij weinig schade heb. Maar ik ben nog niet op de helft van het doorlopen van alle dozen. Ik baal wel ontzettend. Alles qua stoffen ruikt alsof het te lang in de wasmachine heeft gezeten. En al mijn boeken zijn klam/nat. En er zijn er met schimmel er op. Maar dat zijn gelukkig boeken waarvan ik weggooien minder erg vind. Mijn eigen publicaties zijn gerimpeld van het vocht, maar niet beschimmeld. Daar ben ik al wel heel blij mee O+

quote:
Wat staat er nog op de lijst beneden? En wanneer ga je fase 2 in (boven)?

Hoe staat het trouwens met de keuken?
Euhm. Beneden. De keuken moet nog gewit, de vloer ge-egaliseerd en voorzien van een vloer. Daar moet ook nog wat geschilderd worden. En de radiator blijkt niet vast te hangen dus daar moet ik nog wat aan doen. En de rest van de radiatoren moet ik ook nog maar even nalopen met dank aan mr. Prutser :r :r

De hal beneden is nog ene bouwput, dus daar moet de elektra nog in. Plafond isoleren, muren vlak maken, schilderen, vloer egaliseren en vloer leggen, koof om de elektra kast timmeren en voorzien van een deur, boven het toilet het plafond verhogen enz. Nog een lekker klusje in elk geval.

Fase 2 zit er voorlopig financieel niet in. Dus ik ga boven de slaapkamer nog witten en dat blijft voorlopig in deze staat. Ik ga wel reken wat het kost om te beginnen met de badkamer en wat de rest dan zou kosten. Maar ik zie dat binnen een jaar nog niet gebeuren.
pi_149701958
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Die wijn is goed :9 nog 2 flessen staan :D

Wil je deze hebben? De dames blieven hem niet. Ze hebben liever zo'n bal van op elkaar geperst catnip of muisjes.
Lief aanbod :* maar ik heb er al twee en dat is wel genoeg voor de twee haarballen die ik heb. Misschien kun je er iemand anders blij mee maken O+.

Ik heb liever je wijn trouwens ;) :P!
pi_149701982
quote:
12s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Lief aanbod :* maar ik heb er al twee en dat is wel genoeg voor de twee haarballen die ik heb. Misschien kun je er iemand anders blij mee maken O+.

Ik heb liever je wijn trouwens ;) :P!
Leuk geprobeerd, maar nee helaas. Die gaat van de zomer nog een keertje hier de glazen in :P
pi_149702023
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef Puala het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar nee helaas. Die gaat van de zomer nog een keertje hier de glazen in :P
Potver!

Ik hou wijnvoordeel wel weer in de gaten ;).
pi_149702047
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Potver!

Ik hou wijnvoordeel wel weer in de gaten ;).
Slim ;) moet ik ook weer gaan doen, maar ik ben geloof ik het topic kwijt in myAt. Maar de leukste acties en fouten zullen wel geweest zijn..
pi_149702093
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef Puala het volgende:

[..]
Die gaat van de zomer nog een keertje hier de glazen in :P
??? wat dacht je van volgend weekend?
pi_149702158
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:20 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

??? wat dacht je van volgend weekend?
Ik heb 14 maart mijn housewarming en dan wil ik graag wat dingen af hebben. En ik ben de dag na wijn nooit zo heel productief :P
pi_149702733
Dat kaas/worst/wijnplankje :9~ Dat mocht ook wel na je -80 graden bui. (en breek me de bek niet open over die stompzinnig opgefokte valentijn, daar doen man en ik al die 30 jaar niet aan want valentijn is voor je geheime liefde, niet voor de antieke echte :P )

Heel erg veel nog te doen uiteraard maar je hebt een heuse woonkamer en wel 1 die zowat klaar is en dat ook nog eens binnen eigenlijk heel korte tijd, het lijkt is nog maar zo kort geleden dat het een halve bouwval was.
Die lekkende bijkeuken is een stevige tegenvaller maar daar staat tegenover dat de katten weer een plekje hebben en jij na een drukke werkdag ook, lastig om in deze fase in je hoofd de tegenvallers af te strepen tegen alles wat je al bereikt hebt maar dat afstrepen helpt wel (en anders helpt dat wijntje wel :+ )
pi_149703495
Die timer op de lampen is echt een TOP idee trouwens, het ziet er zoooooo vriendelijk uit als je thuis komt. Ik wil ook :D

Zaten mijn katten maar zo voor het raam als ik thuis kwam. Meestal ligt er één bij de schuifpui laveloos... 23,5 uur per dag. En de ander in het souterrain total loss in z'n mand.

Kom je thuis, hallooooo!! Niks :')

Die bij de schuifpui is ook nog eens doof, dus pas als ik over de vloer binnen loop dan wordt 't wakker.
pi_149704013
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat kaas/worst/wijnplankje :9~ Dat mocht ook wel na je -80 graden bui. (en breek me de bek niet open over die stompzinnig opgefokte valentijn, daar doen man en ik al die 30 jaar niet aan want valentijn is voor je geheime liefde, niet voor de antieke echte :P )

Heel erg veel nog te doen uiteraard maar je hebt een heuse woonkamer en wel 1 die zowat klaar is en dat ook nog eens binnen eigenlijk heel korte tijd, het lijkt is nog maar zo kort geleden dat het een halve bouwval was.
Die lekkende bijkeuken is een stevige tegenvaller maar daar staat tegenover dat de katten weer een plekje hebben en jij na een drukke werkdag ook, lastig om in deze fase in je hoofd de tegenvallers af te strepen tegen alles wat je al bereikt hebt maar dat afstrepen helpt wel (en anders helpt dat wijntje wel :+ )
Dat plankje was niet verkeerd nee. Kreeg het niet eens op. De fles wijn wel :+ En de nieuwe bank ook uitgetest. Slaapt prima!

Valentijn is pijnlijk als de liefde niet loopt zoals je wilt. Maar het is zoals het is helaas.

De woonkamer is echt fantastisch _O_
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:58 schreef Gieliovd het volgende:
Die timer op de lampen is echt een TOP idee trouwens, het ziet er zoooooo vriendelijk uit als je thuis komt. Ik wil ook :D

Zaten mijn katten maar zo voor het raam als ik thuis kwam. Meestal ligt er één bij de schuifpui laveloos... 23,5 uur per dag. En de ander in het souterrain total loss in z'n mand.

Kom je thuis, hallooooo!! Niks :')

Die bij de schuifpui is ook nog eens doof, dus pas als ik over de vloer binnen loop dan wordt 't wakker.
Paar euro bij de action. Ideaal O+ En ik vind het ook wel fijn om hem af en toe te verzetten ivm inbrekers enzo. Ergens boven gaat er ook nog eentje aan of in de keuken binnenkort. Ik moet nog een 2e hebben maar die heb ik nog niet gevonden in de dozen. Net als de afstandsbediening voor de dingen die tussen mijn lampen en het stopcontact zitten. Die mis ik ook nog. Nu moet ik alle 2 de lampjes met de hand uitdoen. Hijg puf :P

Leuke katten :D :P

Als het mooi weer is en ze buiten zijn dan lopen ze vaak al naast de auto voor ik uit kan stappen O+
pi_149704189

De buffetkast staat trouwens ook. Het schilderwerk is echt in slechte staat dus er moet wat aan gebeuren. Maar wat? Zelfde kleur, andere kleur? Ik had wat staaltjes meegenomen:

Wat denken jullie? Ik wil best iets gedurfds. Maar twijfel ook over gewoon simpel wit.
pi_149704246
Ik vind dat groenige wel mooi eigenlijk O+. Staat best mooi op je muur denk ik zo.
En dan eventueel de binnenkant een van de eerste drie kleuren geven.
pi_149704378
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:17 schreef Anne het volgende:
Ik vind dat groenige wel mooi eigenlijk O+. Staat best mooi op je muur denk ik zo.
En dan eventueel de binnenkant een van de eerste drie kleuren geven.
Ja of de kast wit en een kleur behang op de achterkant voor achter de schapjes?
  zondag 15 februari 2015 @ 20:20:43 #296
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_149704412
Ik vind dat felle blauw helemaal rechts wel helemaal super. Maar dan springt ie er echt uit. Vraag is of je dat wil. De hele donkere ernaast vind ik ook heel mooi en dan een lichte binnenkant.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_149704553
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja of de kast wit en een kleur behang op de achterkant voor achter de schapjes?
Ik persoonlijk vind wit in dit geval maar zo-zo.
Zeker als ie daar op die plek blijft staan, naast die witte muur :P.
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:20 schreef SV-tje het volgende:
Ik vind dat felle blauw helemaal rechts wel helemaal super. Maar dan springt ie er echt uit. Vraag is of je dat wil. De hele donkere ernaast vind ik ook heel mooi en dan een lichte binnenkant.
Dat laatste kan inderdaad ook. Die donkere kleur met een lichte binnenkant O+.
pi_149705057
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:20 schreef SV-tje het volgende:
Ik mag jouw manier van denken wel. Ik zat ook aan die blauwe rechts te denken. Maar voor binnen vond ik hem niet tof. Zou je dan de lichte pakken? Die wijkt heel minimaal af van de muur. Of die een na lichte? Die wijkt wat meer af en zou wel mooi kunnen zijn denk ik.
pi_149705236
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:23 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vind wit in dit geval maar zo-zo.
Zeker als ie daar op die plek blijft staan, naast die witte muur :P.

[..]

Dat laatste kan inderdaad ook. Die donkere kleur met een lichte binnenkant O+.
Vanaf de bank valt dat kleine stukje witte muur niet op. Dan staat hij vooral aan het eind van die blauwe muur.

Maar ik vind dat donkere met een lichte binnenkant nog niet zo gek. Ik geloof dat ik het al wel weet. O+
pi_149705470
Zal ik dan maar?
pi_149705479
Slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')