abonnement Unibet Coolblue
pi_149357635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef derLudolf het volgende:
Ga je dat zelf maken of zo kopen?

Ik raad je tevens een aantal grote lijmklemmen aan: die planken zijn soms niet helemaal recht, met die klemmen trek je ze naar elkaar toe.
Zelf maken, het is een klustopic he? ;)

Maar ik zal je tip onthouden. Ik heb echter het plan om het te gaan maken van vurenhout van 40x220 en dat is niet zomaar krom ;)
pi_149357759
ahum... mijn balken 32x175mm (geschaafd 28x171) zijn ook niet al te recht :P
en dan zijn het nog balken bij ons uit de werkplaats, die worden recht en vlak weggelegd.
Niet van die kromme hoepels die bij de karwei rechtopstaan ;)

Ik schroef ze goed vast op een balkje eronder, dat moet maar goed genoeg zijn.

Maareh mooie tafel wil je maken, beetje beits erover en klaar *D
pi_149357890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
ahum... mijn balken 32x175mm (geschaafd 28x171) zijn ook niet al te recht :P
en dan zijn het nog balken bij ons uit de werkplaats, die worden recht en vlak weggelegd.
Niet van die kromme hoepels die bij de karwei rechtopstaan ;)

Ik schroef ze goed vast op een balkje eronder, dat moet maar goed genoeg zijn.

Maareh mooie tafel wil je maken, beetje beits erover en klaar *D
De houthandel hier heeft echt prima kwaliteit O+

Maar ik schroef ze vast op elkaar. Waarschijnlijk met dezelfde bouten als de vensterbank, maar dan verzonken. En dan nog even kijken of dat genoeg is. Moet er nog iets langer over nadenken voor ik aan de slag ga.

En sparen. 7¤ per meter dit hout. En ik ben helemaal aan het eind van mijn budget. De plinten worden voorlopig ook uitgesteld :P
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:02:31 #179
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149357916
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef derLudolf het volgende:
Ga je dat zelf maken of zo kopen?

Ik raad je tevens een aantal grote lijmklemmen aan: die planken zijn soms niet helemaal recht, met die klemmen trek je ze naar elkaar toe.
Plus dat spul is zo droog als een plas water, had ooit eens een simpel schoenenrekje gemaakt van onbewerkt ruw vurenhout en dat ding kan nu bekant 2 centimeter heen en weer wiebelen :')
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 15:21:27 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149358476
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Zelf maken, het is een klustopic he? ;)

Maar ik zal je tip onthouden. Ik heb echter het plan om het te gaan maken van vurenhout van 40x220 en dat is niet zomaar krom ;)
Zul je nog wel op verkijken. Spul werkt behoorlijk, tenminste steigerplanken wel. Misschien is 40x220 balk van een langzaam groeiender soort hout (uit een ander -kouder- gebied). Dat vermoed ik wel gezien de prijs :)


quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:02 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Plus dat spul is zo droog als een plas water, had ooit eens een simpel schoenenrekje gemaakt van onbewerkt ruw vurenhout en dat ding kan nu bekant 2 centimeter heen en weer wiebelen :')
Daarom laat ik steigerhout ook een aantal maand drogen voordat ik er iets van ga maken

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:01 schreef Puala het volgende:

[..]

De houthandel hier heeft echt prima kwaliteit O+

Maar ik schroef ze vast op elkaar. Waarschijnlijk met dezelfde bouten als de vensterbank, maar dan verzonken. En dan nog even kijken of dat genoeg is. Moet er nog iets langer over nadenken voor ik aan de slag ga.

En sparen. 7¤ per meter dit hout. En ik ben helemaal aan het eind van mijn budget. De plinten worden voorlopig ook uitgesteld :P
Zeker weten? Ik zou er schroeven van 4*60 of 5*70 indraaien, heb je een stuk minder kans op scheuren
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149358512
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:01 schreef Puala het volgende:

[..]

De houthandel hier heeft echt prima kwaliteit O+

Maar ik schroef ze vast op elkaar. Waarschijnlijk met dezelfde bouten als de vensterbank, maar dan verzonken. En dan nog even kijken of dat genoeg is. Moet er nog iets langer over nadenken voor ik aan de slag ga.

En sparen. 7¤ per meter dit hout. En ik ben helemaal aan het eind van mijn budget. De plinten worden voorlopig ook uitgesteld :P
houthandel is idd een heel ander verhaal :Y
die kan echt niet van die rommel verkopen, anders ziet hij de aannemers niet meer terug :)

en tja, hout is aardig prijzig (kan het hier voor mezelf uiteraard ERG goedkoop krijgen) maar het is altijd nog goedkoper dan zo'n tafel nieuw kopen :)
pi_149358811
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zul je nog wel op verkijken. Spul werkt behoorlijk, tenminste steigerplanken wel. Misschien is 40x220 balk van een langzaam groeiender soort hout (uit een ander -kouder- gebied). Dat vermoed ik wel gezien de prijs :)
Ik. wil. geen. steigerplanken. Ik haat alles wat mode is :+
Het is geschaafd vuren.
quote:
[..]

Daarom laat ik steigerhout ook een aantal maand drogen voordat ik er iets van ga maken
Ik ben een vrouw. Als ik iets wil dan wil ik het NU *stampvoet*
quote:
[..]

Zeker weten? Ik zou er schroeven van 4*60 of 5*70 indraaien, heb je een stuk minder kans op scheuren
Ik heb netjes voorgeboord met 8mm en de bouten waren 12. En dat ging perfect :)
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:22 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

houthandel is idd een heel ander verhaal :Y
die kan echt niet van die rommel verkopen, anders ziet hij de aannemers niet meer terug :)

en tja, hout is aardig prijzig (kan het hier voor mezelf uiteraard ERG goedkoop krijgen) maar het is altijd nog goedkoper dan zo'n tafel nieuw kopen :)
Ze moeten inderdaad wel :Y Maar ze zijn niet allemaal zo vriendelijk daar. Eerst wel, maar met de vorige zaagklus hadden we ondanks dat ik 4x vroeg of hij mijn lijstje snapte een misverstand en zij een heleboel spullen voor de restbak :X

Het is goedkoper. Volgens mij is het een kleine 100¤, maar dat is gewoon nu even te veel :)
pi_149359346
quote:
Ik ben een vrouw. Als ik iets wil dan wil ik het NU *stampvoet*

wat heerlijk herkenbaar :)
pi_149363328
Oooooooooo, je mag dadelijk al gaan inrichten! Potdorie mens, zo nog maar heel kort geleden zat je nog zonder (vloer)balken, muren en deuren en kiek nou toch. Je hebt een huis ^O^
Wat ben je kachelhard gegaan, van een oudbakken huisje naar een echt huis, nu de puntjes op de i, hoe heerlijk, en als de vloer er ligt mag je even cocoonen, hoe tof is dat ^O^
Feli dame met die mijlpaal O+
Waar het stinkt is het warm.
pi_149366200
Wauw Puala _O_ Respect voor je klus kwaliteiten!! Ik ga je even pm-men voor wat vragen over de isolatie.

Ben benieuwd naar je inrichting!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_149370161
Puala, wil je al een housewarming cadeau?
Wij doen deze weg, maar niemand lijkt hem te willen. Gun hem jou ^O^ https://m.bol.com/nl/p/ph(...)00/9000000012862198/
pi_149370956
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Puala, wil je al een housewarming cadeau?
Wij doen deze weg, maar niemand lijkt hem te willen. Gun hem jou ^O^ https://m.bol.com/nl/p/ph(...)00/9000000012862198/
Ooooh die is cool! Maar toch veel te gek joh :o
pi_149371276
Hij is al een paar jaar oud, ik heb een coole kenwood ingebracht in dit huishouden en we kregen hem niet verkocht voor twintig euro.
Ik maak er graag iemand blij mee en ik mag jou wel :Y
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 21:40:32 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149371404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik. wil. geen. steigerplanken. Ik haat alles wat mode is :+
Het is geschaafd vuren.
Haha. Lariks is ook erg mooi, misschien ook iets om naar te kijken?

quote:
Ik ben een vrouw. Als ik iets wil dan wil ik het NU *stampvoet*
Haha en dan commentaar hebben dat mannen soms net kleine kinderen zijn :+


quote:
Ik heb netjes voorgeboord met 8mm en de bouten waren 12. En dat ging perfect :)
Dat is wel lekker stevig :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149378432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:37 schreef B.ertha het volgende:
Hij is al een paar jaar oud, ik heb een coole kenwood ingebracht in dit huishouden en we kregen hem niet verkocht voor twintig euro.
Ik maak er graag iemand blij mee en ik mag jou wel :Y
Ik zou het heel tof vinden :Y Maar echt niemand anders die je er blij mee kan maken?
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Haha. Lariks is ook erg mooi, misschien ook iets om naar te kijken?

[..]

Haha en dan commentaar hebben dat mannen soms net kleine kinderen zijn :+

[..]

Dat is wel lekker stevig :P
Ik wil alles hetzelfde en de vensterbank is al vuren :)

Jup, prima stevig.Beetje overkill zelfs, maar een uitstraling die ik mooi vind ;)
pi_149413274


:9
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:17:22 #192
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_149414623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:26 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

:9
Dit lijkt zo een overkill, maar als straks je apparatuur erop hebt zitten denk je gelijk aan een stekker blok want een lampje hier is toch gezellig en een digitaal fotolijstje erbij en mijn telefoon wil ik op kunnen laden. ^O^
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_149415631
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:26 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

:9
Lekker bezig!! Goede hoogte ook! kan je mooi verstoppen zo onder aan je muur.
Je gaat nu wel erg hard zeg!
pi_149416667
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:17 schreef whY... het volgende:

[..]

Dit lijkt zo een overkill, maar als straks je apparatuur erop hebt zitten denk je gelijk aan een stekker blok want een lampje hier is toch gezellig en een digitaal fotolijstje erbij en mijn telefoon wil ik op kunnen laden. ^O^
De telefoon zitten stopcontacten voor bij de bank. En ook voor de laptop bij de bank :)

Maar het is wat te veel. 2 of 3 ofzo. Maar met een paar jaar zit dat ook vol :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:50 schreef Marthinezruit het volgende:

[..]

Lekker bezig!! Goede hoogte ook! kan je mooi verstoppen zo onder aan je muur.
Je gaat nu wel erg hard zeg!
Het streven is dinsdag poetsen en inrichten :D dus ik hoop dat dat gaat lukken. De hoes van de bank zit al in de was zodat hij er straks schoon omheen kan.
pi_149420175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:17 schreef whY... het volgende:

[..]

Dit lijkt zo een overkill, maar als straks je apparatuur erop hebt zitten denk je gelijk aan een stekker blok want een lampje hier is toch gezellig en een digitaal fotolijstje erbij en mijn telefoon wil ik op kunnen laden. ^O^
Precies! Ik moest eerst hardop lachen om die foto, maar ik heb zelf maar 2 wandcontactdozen bij m'n tv-meubel en heb dus twee verdeeldozen in het meubel liggen. Had ook liever een hele reutel WCD's gehad.

Het is wel de vraag of je niet (dik) over het maximum aantal toegestane aansluitpunten per groep gaat.
pi_149420309
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:29 schreef RB42 het volgende:

[..]

Precies! Ik moest eerst hardop lachen om die foto, maar ik heb zelf maar 2 wandcontactdozen bij m'n tv-meubel en heb dus twee verdeeldozen in het meubel liggen. Had ook liever een hele reutel WCD's gehad.

Het is wel de vraag of je niet (dik) over het maximum aantal toegestane aansluitpunten per groep gaat.
Nee, dat heb ik uit laten rekenen ;)

Zolang ik er geen 4 waterkokers aan zet geen enkel probleem.

En op dit moment staat er nog nergens spanning op.
pi_149425371
De dag zit er bijna op, maar hierna geen zichtwerk meer (vegen, dweilen en primer aanbrengen).

Maar ik vind mijn huis steeds mooier worden O+

Afijn, ik heb een koof gemaakt:





En die kwam niet zo fijn uit (understatement)



Dus even wat gips gepakt en afgesmeerd.

En daarna een leuk klusje. Ik heb een paar uur voor het raam gestaan om alle ramen schoon te maken met een mesje en dit op te hangen:



En ik vind het nog mooier dan ik had verwacht O+
pi_149427676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:26 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

:9
Dit vind ik dus echt zonde.. Gewoon mooi 2/3 elektra, 2 data en 2 cai is i.m.o. netter!
Maar als jij er blij mee bent, ben ik blij voor jou ;)
pi_149427709
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:59 schreef Zonnekoning het volgende:

[..]

Dit vind ik dus echt zonde.. Gewoon mooi 2/3 elektra, 2 data en 2 cai is i.m.o. netter!
Maar als jij er blij mee bent, ben ik blij voor jou ;)
Ja want die stekkerblokken zijn echt fantastisch om in het zicht te hebben :')
pi_149428307
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:59 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja want die stekkerblokken zijn echt fantastisch om in het zicht te hebben :')
Ik neem toch aan dat je een tv-meubel neemt? Dan is toch het probleem opgelost?
Heb je niet in de toekomst een strekkende meter wandcontactdoos, dus kan je ook nog je indeling van de kamer omgooien (of toekomstige bewoners). Maar ieder zijn meug, dat blijkt maar weer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')