Ze dachten dat er brand was in de F-pier... bleek niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Zag net vanuit de trein een aantal crashtenders rijden richting polderbaan... Gaat er wat gebeuren?
Er is wel degelijk iets aan de hand:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze dachten dat er brand was in de F-pier... bleek niet zo te zijn.
twitter:LiveFlightTweet twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 10:30:08Foto: KLM 737 [PH-BXI] in het gras naast de Zwanenburgerbaan door gladheid op #Schiphol; geen gewonden. [@NienuzDe] http://t.co/qAFw6upMpd reageer retweet
quote:
Ik had haast met typen (want zo'n post maken kost tijd en 00:00 naderde) en ik had inderdaad een verkeerde afbeelding.quote:
Ah wacht dat had ik niet door. Excuus!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Ik had haast met typen (want zo'n post maken kost tijd en 00:00 naderde) en ik had inderdaad een verkeerde afbeelding.
Heb 'm nadat Ferry_76 hierop wees direct aangepast.
Ze zijn de brandstof er uit aan het pompen zo te zien?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:20 schreef Muto het volgende:
http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_19
Webcam gericht op het KLM-toestel
www.flightradar24.com kun je proberenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:08 schreef derLudolf het volgende:
Er vliegt nu net een 2 motorig straalvliegtuig (motoren aan achterzijde) behoorlijk lag over Wageningen. Kan ik ergens vinden wat het was?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Cathay per september dit jaar 4x per week naar Düsseldorf. Interessant wellicht voor veel Nederlanders in de grensstreken.
quote:
PH-BHQ: Vlijtig Liesjequote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:19 schreef inkjet het volgende:
De KLM heeft op flight simulators vaak een 'nepregistratie' staan uit de echt gebruikte serie voor dat type. Weet iemand wat er op de nieuwe sim voor de 787 staat?
http://klmflightcrewtraining.com/simulators.phpquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:19 schreef inkjet het volgende:
De KLM heeft op flight simulators vaak een 'nepregistratie' staan uit de echt gebruikte serie voor dat type. Weet iemand wat er op de nieuwe sim voor de 787 staat?
Als je hem zo ziet gaan is het überhaupt een wonder dat daar mensen levend uit gekomen zijn. Denk dat het mazzel is geweest dat ze in het water terecht zijn gekomen...quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:06 schreef Thetallguy het volgende:
Ik dacht eerst dat de beelden van hum crash in juli wel erg laat opdoken, maar toen bleek dat ze er dus weer eentje afgeschreven hebben. Wel relatief veel overlevenden als je de eerste berichten leest.
De 4e ATR72 alweer die ze afschrijven met doden... niet best.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:06 schreef Thetallguy het volgende:
Ik dacht eerst dat de beelden van hum crash in juli wel erg laat opdoken, maar toen bleek dat ze er dus weer eentje afgeschreven hebben.
Was ook nog eens behoorlijk nieuw zo te zien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:41 schreef OEM het volgende:
[..]
De 4e ATR72 alweer die ze afschrijven met doden... niet best.
Net geen jaar oud, inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Was ook nog eens behoorlijk nieuw zo te zien.
Met slecht onderhoud kan alles kapot hè. Ben eens met Air Dolomiti van München naar Triest gevlogen in zo'n kist, was wel een fijne vlucht en goede verzorging aan boordquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Was ook nog eens behoorlijk nieuw zo te zien.
Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:36 schreef OEM het volgende:
Vannacht een TransAsia ATR72 crash in Taipei:
[ afbeelding ]
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 04-02-2015 om 14:06:09UPDATE EMERGENCY #TK10 Los Angeles-Istanbul is descending again more than 4,000ft/min. Track: http://t.co/mzKkQjjfiX http://t.co/M5YEZMZQGW reageer retweet
Motoruitval, naar het schijnt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:15 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?
Holy shit, dan ben je ook blij dat je net boven de UK vliegt en niet midden over de Oceaanquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:51 schreef Thetallguy het volgende:
Inmiddels al geland in LGW. Rook in de cargohold dus ze wilden wel even snel naar beneden
Gewoon wat lager gaan vliegen, cargodeur open, even luchten en weer doorquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Holy shit, dan ben je ook blij dat je net boven de UK vliegt en niet midden over de Oceaan
ja want brand gaat uit met extra zuurstofquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:27 schreef Karstman het volgende:
[..]
Gewoon wat lager gaan vliegen, cargodeur open, even luchten en weer door
Bij de crash van vlucht 295 van de Suid-Afrikaanse Lugdiens zijn mogelijk de cabinedeuren geopend om (giftige) rook af te voeren. (Zie m'n geschiedenispost van 28 november 2014)quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:42 schreef louter_genieten het volgende:
ja want brand gaat uit met extra zuurstof![]()
![]()
![]()
![]()
Da's wel vrij hoog inderdaad, zeker boven Nederland waar BA kisten vaak al beginnen te dalen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:09 schreef WEST het volgende:
Die BA88 van Chengdu naar London vliegt hoog zeg.43.000 ft tis de G-ZBJC
is dat normaal dat ze boven de 40.000ft vliegen?
Als ik zo de route zag zaten diep in Rusland al op die hoogte.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Da's wel vrij hoog inderdaad, zeker boven Nederland waar BA kisten vaak al beginnen te dalen.
Maar hij was natuurlijk bijna bij Londen dus gewicht zal relatief laag zijn; dus vliegt men makkelijk hoger.
Ik zie het. Is hoog inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:21 schreef WEST het volgende:
Als ik zo de route zag zaten diep in Rusland al op die hoogte.
Can't say I'm surprised...quote:HANNOVER - Reisconcern TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappijen binnen de groep samen te voegen. Dat melden verschillende media in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Uit het Duitse TuiFly, het Britse Thomson Airways, het Scandinavische TuiFly Nordic, het Belgische Jetairfly en het Nederlandse ArkeFly zou dan één luchtvaartmaatschappij met een vloot van 140 vliegtuigen moeten ontstaan.
Als basis voor de geplande samengevoegde airline zou het Britse Thomson Airways moeten dienen. Dat betekent dat ook de thuisbasis van de gefuseerde TUI-maatschappijen in het Verenigd Koninkrijk zou moeten komen. In Hannover, het huidige hoofdkwartier van TUI Airlines, staan als gevolg van de plannen 400 tot 500 banen op de tocht.
De luchtvaartmaatschappijen van TUI werken al nauw samen, en vallen onder de alliantie TUI Airlines. Maar door de verschillende maatschappijen binnen de groep samen te voegen zou een besparing van honderd miljoen euro mogelijk zijn, melden ingewijden aan persbureau Reuters.
Vooralsnog is er niets besloten. En woordvoerder van TUI meldt dat het reisconcern naar verschillende businessmodellen kijkt om de airline-operaties te versterken, maar een besluit daarover kan nog enige tijd in beslag nemen. Een andere bron meldt dat een besluit rond Pasen wordt verwacht.
Geen onderdeel van de fusieplannen is het Franse Corsair International, voorheen bekend als Corsairfly. TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappij, gespecialiseerd in longhaul-vakantievluchten naar de Franse overzeese gebiedsdelen, te verkopen.
De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:08 schreef flipsen het volgende:
Blijf het apart vinden dat een vlucht van Dallas naar Dubai, bijna op dezelfde lengtegraad, via Groenland en IJsland vliegtIk weet wel dat het de beste/kortste/meest efficiënte route is, maar toch
Dan kijk je in 3Dquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven.
Ook als je op een globe kijkt (zo´n oude wereldbol, zijn er nog mensen die er eentje hebben eigenlijk?) blijft het raar hoorquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven.
Dat bedoel ik. In werkelijkheid is die route een - nagenoeg - rechte lijn tussen beide steden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:21 schreef M5 het volgende:
[..]
Dan kijk je in 3D
[ afbeelding ]
De vliegroute is bijna een rechte lijn tussen de steden.
Daarom pakken we de azimuthal equidistant projectie met DFW als center point als 2d kaartquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar op een standaard - 2D kaart - is het dus een flinke boog.
dat snap ik niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:51 schreef Me_Wesley het volgende:
En in dezelfde categorie:
De kortste vliegroute tussen twee punten is NIET een constante heading.
Wat is jouw affiniteit met luchtvaart eigenlijk?quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Constante heading is een rhumb line. Uitleg hier
[ afbeelding ]
Als je van Canada naar Rusland moet bijvoorbeeld, dan is de korste route pal over de noordpool heen. Dan moet je dus eerst richting het noorden en dan als je er voorbij bent, richting het zuiden. Je zou ook met een constante koers pal oost of west kunnen gaan vliegen, maar dan vlieg je dus een rondje om de noordpool heen.quote:
Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:15 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?
Als dat klopt, dan is dat vrij pijnlijk...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.
SPOILER: Het lijkt er echter wel opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Me_Wesley op 06-02-2015 13:20:48 ]'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Dat, in combinatie met eerdere problemen op de linkermotor waardoor je al in de verkeerde mindset zit.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit
Daar wordt je voor betaald en getraind.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit
Was van de week nog bij Air crash investigation, een Boeing 737-400 waarvan ook de verkeerde motor werd uitgezet:quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren.
Nog een ding wat me te binnen schoot: hebben ze nu op de nieuwe rij 1 geen raam, of alleen schuin achter de stoel?quote:Op zondag 1 februari 2015 04:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die 10 stoelen in de 737-700 zijn onder andere mogelijk gemaakt door een nieuw type kleinere galley
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.quote:This video is a real eye-opener.; I've seen greater enthusiasm from convicts assigned to road gangs. It's shocking to see GM's most expensive production car being assembled by dudes in tank tops and short pants, not to mention tools left adrift on bodywork. I guarantee German auto workers take much more pride in their habits.
Jammer dat hij als passagiersvliegtuig niet echt rendabel meer is.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Wat is de 747-8 toch een mooi vliegtuig!
Vind het toch apart hoe dat bij de Amerikanen gaat t.o.v. hier. In Europa (EASA wetgeving) is het gewoon verplicht om beschermende kleding te dragen in de hangar, dat wil zeggen een overall o.i.d. Korte broeken zijn verboden.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan![]()
Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.
[..]
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil
Volgens mij heeft dat meer te maken met de bescherming die de werkkleding moet bieden etcetera, heeft denk ik niet zo veel te maken met het bedrijf.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Er schiet mij weer een herinnering te binnen nu ik die foto zie van die 747 in de fabriek.
Vorig jaar tijdens vakantie in de VS heb ik een tour gedaan in de Boeing fabriek.
Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan![]()
Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.
[..]
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil
Nee, hier precies zo.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef nattermann het volgende:
Al zou ik het mogen (werk zelf in de procesindustrie), ik wil mijn eigen kleding niet eens dragen tijdens het werk. Laat die overalls/werkbroeken maar slijten.
Mwah, denk het.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
Ze bulken daar niet echt in ruimte geloof ik.quote:In dat museum wat je noemde, is daar ook nog plaats voor een MD11 of niet?
Enigszins aparte zet...quote:Op maandag 9 februari 2015 10:32 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven krijgt nu echte longhaulvluchten(en niet alleen maar uitwijkers, biz en militair). Arke gaat met de 787 vanaf Eindhoven naar Aruba en Curacao vliegen.
quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.quote:
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)quote:Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
727 en 747 waren first flights, de 747-400 was de eerste commerciele vlucht, dus een stuk minder toeval.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
De gehele -300ER vloot is tot nu toe Financial lease dus ik neem aan deze ook.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
Van de -200 6 financial lease en 9 operating lease.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is maar dat het toch wel opvallend is.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.
quote:Vanaf Eindhoven Airport kun je straks ook naar Curaçao en Aruba vliegen met Dreamliner
EINDHOVEN - Luchtvaartmaatschappij Arke gaat aan het einde van dit jaar vanaf Eindhoven Airport rechtstreeks vliegen op Curaçao en Aruba. Daarmee krijgt de grootste regionale luchthaven van Nederland voor het eerst een verre intercontinentale bestemming. De verbinding start op zondag 1 november. Arke gaat dan twee keer per week - op woensdag en zondag - op die bestemming vliegen met een Boeing 787 Dreamliner.
Arke en Eindhoven Airport spelen in op de trend dat steeds meer vakantiegangers vanuit hun eigen regio naar hun vakantiebestemming willen vliegen en maken dit nu voor het eerst ook mogelijk voor verre bestemmingen. Voor het eerst zal de Dreamliner vanaf een regionale luchthaven in Nederland vliegen.
Omroep Brabant
De BVN (44549) en de BVP (44555) worden geleased bij ALC. De BVO (35946) is gekocht. Het is onduidelijk of deze in april gaat worden geleverd. Daarnaast worden in 2016 en 2017 nog twee 77W's verwacht van ALC. De registraties hiervan zijn nog niet vrijgegeven, maar BVR en BVS zijn niet in gebruik momenteel (dat zegt niet alles, dat weet ik).quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:04 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb trouwens voor de lol zo'n RTL-SDR/DVB ontvangertje gekocht en aan een altijd-aan computer geknoopt hier. Krijg je gratis een FlightRadar24 acct.
En meteen prijs, want mijn antenne heeft de 7700 squawk (noodgeval) van DL18 (Delta van Detroit naar Heathrow) opgevangen. Gebeurt overigens nog best vaak, en je hoort zelden wat er nou aan de hand was.
Ik voel me wel een beetje zo'n mafketel met een PC2000 scanner nu trouwens.
Uiteindelijk is het niet D-ABYS geworden maar D-ABYU:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
2015
- 28 februari: Lufhansa zal haar 17e Boeing 747-8i ontvangen.
Ter ere van Lufthansa's 60 jaar bestaan schijnt deze 747-8i D-ABYS een retro livery te krijgen.
Tuurlijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:51 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |