abonnement Unibet Coolblue
pi_149231880
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 04:05 schreef flipsen het volgende:

[..]

Thanks! Ademloos zitten kijken :Y Alleen ben ik het niet eens met ze dat een autopilot niet kan remmen :? Zit toch een autobreak switch op?
Heb het filmpje niet gezien, maar wellicht hebben ze het over de speedbrakes die je tijdens de vlucht zelf kunt gebruiken.
En als het wel over de wielremmen gaat, de autobrake is strikt genomen een losstaand systeem, geen onderdeel van het autoflight-systeem. Je kan prima op het handje binnenkomen en toch gebruik maken van de autobrake.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149232028
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 04:05 schreef flipsen het volgende:

[..]

Thanks! Ademloos zitten kijken :Y Alleen ben ik het niet eens met ze dat een autopilot niet kan remmen :? Zit toch een autobreak switch op?
De autobrake is ook geen onderdeel van de auto piloot. Voor de leek is er weinig verschil, maar systeem technisch zijn het twee aparte systemen.
Een autopiloot is een systeem dat alleen de flight director najaagt en de autobrake heeft niets met de flightdirector te maken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_149232119
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:46 schreef inkjet het volgende:
Ah okee, dus de seatpitch blijft gelijk, alleen komen er minder rijen met BC en premium economy. Dan valt het met KLeM nog mee. Behalve voor de bagage dan. Want een volle 73 betekent nu al proppen met de handbagage. "please place smaller items below the seat in front of you'.
Die problemen met handbagage heb ik in de afgelopen vluchten eigenlijk overal meegemaakt.
pi_149233212
quote:
Die problemen met handbagage heb ik in de afgelopen vluchten eigenlijk overal meegemaakt.
Zeker. Logisch, want ruimbagage is steeds vaker extra gaan kosten. Als alle passagiers de grenzen opzoeken van wat ze nog mee de cabine in krijgen wordt het vol. Misschien moeten de maatschappijen toch eens beter gaan controleren.
--
pi_149233387
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:17 schreef Mylene het volgende:
Bangkok Airport nu op BBC3.

[ afbeelding ]
Hoe komt het dat hun passagiersaantal zo fors gedaald is de laatste twee jaar? De politieke onrust?
pi_149233436
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:12 schreef inkjet het volgende:

[..]

Zeker. Logisch, want ruimbagage is steeds vaker extra gaan kosten. Als alle passagiers de grenzen opzoeken van wat ze nog mee de cabine in krijgen wordt het vol. Misschien moeten de maatschappijen toch eens beter gaan controleren.
En dan gaat iedereen weer klagen dat het boarden zo lang gaat duren.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_149233456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zoals gezegd zullen de vluchten met de -300ER naast de vluchten van Garuda en Emirates de enige maatschappij die First Class op Schiphol vliegt.

Daar komt ook Xiamen Airlines bij.
pi_149234473
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:23 schreef Leatherface het volgende:
Daar komt ook Xiamen Airlines bij.
:Y

Waarschijnlijk eind oktober juli.

EDIT: moet niet te snel lezen. :@

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 31-01-2015 13:27:24 ]
pi_149234878
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

:Y

Waarschijnlijk eind oktober.
Op airliners.net werd gesproken over juli, maar een exacte datum is nog niet aangekondigd.
pi_149236733
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hoe komt het dat hun passagiersaantal zo fors gedaald is de laatste twee jaar? De politieke onrust?
Don Mueang (DMK) wordt de laatste jaren meer en meer door LCC's gebruikt. Is een tijdje dichtgeweest, ook door een overstroming, waardoor onder andere Air Asia en Nok een tijdlang op BKK gevlogen hebben. Als die twee verdwijnen zie je dat wel goed terug in de cijfers denk ik.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149238910
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:22 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En dan gaat iedereen weer klagen dat het boarden zo lang gaat duren.
Meestal wordt de duur van het boarden bepaald door het rommelen met bagage, waardoor het gangpad geblokkeerd wordt.
--
pi_149255040
Die 10 stoelen in de 737-700 zijn onder andere mogelijk gemaakt door een nieuw type kleinere galley
pi_149258342
Ook Singapore Airlines gaat nu premium economy invoeren. Past ook prima in de -300ER's.
pi_149267503
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:11 schreef Leatherface het volgende:
Ook Singapore Airlines gaat nu premium economy invoeren. Past ook prima in de -300ER's.
Op zich wel opvallend dat ze meer premium-heavy naar Amsterdam gaan.
De -200ER had 26 Business en 245 economy; de -300 heeft 8 first, 42 business en 228 economy.
En met premium economy wordt het aantal 'normale' economy nog minder; 4 first, 48 business, 28 premium eco en 184 economy.

EDIT: de premium economy 77W gaat niet op Amsterdam ingezet worden.

EDIT #2: De cabin; een stoel minder op een rij:



[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 03-02-2015 13:27:22 ]
pi_149299887
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 04:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die 10 stoelen in de 737-700 zijn onder andere mogelijk gemaakt door een nieuw type kleinere galley
Best interessant. Hoe doen ze dat dan? KLM serveert op langere vluchten in de BC bijvoorbeeld full service maaltijden uit, daar heb je wel voorzieningen voor nodig.
--
pi_149306800
Gaaf filmpje van KLM over landing op St. Maarten: _O_


Complete video is hier te zien: http://www.jetstreamtv.ne(...)m-747-400-ams-sxm/2/
  maandag 2 februari 2015 @ 20:25:32 #192
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_149307440
Ik zag ze op twitter ja. Erg gaaf.
pi_149313538
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:17 schreef inkjet het volgende:

[..]

Best interessant. Hoe doen ze dat dan? KLM serveert op langere vluchten in de BC bijvoorbeeld full service maaltijden uit, daar heb je wel voorzieningen voor nodig.
Niet volledig te achterhalen voor mij, maar hier het betreffende stukje uit de Wolkenridder Actueel:
pi_149315643
Vandaag in de geschiedenis:

- 2 februari 1959: The Day the Music Died



Charles Holley (Buddy Holly), Waylon Jennings, Tommy Allsup, Carl Bunch en Frankie Sardo waren op 23 januari begonnen met de "The Winter Dance Party" tour; 24 steden in 3 weken.
De opkomende Richard Valenzuela (Ritchie Valens) en Jiles Richardson (The Big Bopper) voltooiden de groep.
Omdat de tourbussen oud waren en vele problemen hadden (o.a. verwarming was kapot) besloot Holly een vliegtuig te charteren.
Na hun optreden op 2 februari in de Surf Ballroom in Clear Lake, Iowa zou deze Holly, Jennings en Allsup vanaf naburig Mason City Municipal Airport naar Hector Airport bij Fargo, North Dakota vliegen.
De vlucht werd uitgevoerd met een 1947 Beechcraft Bonanza (N3794N) met Roger Peterson als piloot.

Richardson had griep en vroeg Jennings om zijn stoel. Toen Holly dit hoorde zei hij voor de grap:
"Well, I hope your ol' bus freezes up." waarop Jennings antwoorde: "Well, I hope your ol' plane crashes."

Valens, die nog nooit had gevlogen, vroeg Allsup om zijn stoel. In een kamer van de Ballroom gooiden ze hierop een munt op; Valens won.

Op de vroege ochtend van dinsdag 3 februari vertrok de Bonanza om 00:55 uur van baan 17 richting Faro, nagekeken door de eigenaar van Bonanza Hubert Dwyer en de Ballroom manager.
Wanneer Faro die ochtend niets van het vliegtuig verneemt rapporteert Dwyer het vliegtuig als vermist.
Met een Cessna 180 volgt hij de route van de Bonanza; binnen enkele minuten vind hij het wrak in een maïsveld op nog geen 10 kilometer ten noordwesten van het vliegveld.



Uit onderzoek zal blijken dat de crash te wijten valt aan slechte weersomstandigheden en pilot error.
Alle 4 inzittenden waren op slag dood.
Die dag crasht in New York vlucht 320 van American Airlines; een vlucht van Chicago naar LaGuardia waarbij 65 doden vallen. Het was de eerste crash van de Lockheed L-188 Electra die amper een jaar eerder voor eerst vloog.

Bij de crashsite zijn diverse monumenten geplaatst; bovenstaande staat op de exacte plek waar de Bonanza tot stilstand kwam, iets verderop staat onderstaande kenmerkende 'bril' en in 2009 is er door Dwyer ook een klein monument voor de piloot geplaatst.



- 2 februari 1982: Een Mil Mi-26 transporthelikopter tilt een vracht van 56,768 ton naar een hoogte van 2000 meter. Tot op de dag staat dit record als grootste massa ooit getild naar deze hoogte door een helikopter.
De Mil Mi-26 is grootste en krachtigste helikopter ooit die in productie is gegaan.
Alleen de Mil V-12 is groter en zwaarder maar is nooit in productie gegaan.
De laadruimte en payload is vergelijkbaar met de Lockheed C-130 Hercules.
Willekeurige foto van de Mi-26:



- 2 februari 1998: Kabelliftramp in Cavalese

Een Grumman EA-6 Prowler (163045) was bezig met een laagvliegoefening bij Cavalese wanneer de piloot plotseling de gele gondel zag dalen.
Hierop probeerde hij hieronder door te sturen maar het was te laat; met 870 km/h vliegt het op zo'n 80-100 meter hoogte met de rechtervleugel door de kabel heen.
De gondel stort 80 meter naar beneden; alle 20 inzittenden - 8 Duitsers, 5 Belgen, 3 Italianen, 2 Polen, 1 Oostenrijker en een Nederlander tussen 14 en 61 jaar oud zijn op slag dood.



Hoewel beschadigd kon de Prowler veilig terugkeren naar Aviano Air Base.



Bij een eerste vervolging worden de piloot en navigator door de krijgsraad vrijgesproken; in Europa en vooral in Italië liepen de emoties hoog op.
Beiden werden later een tweede keer voor de krijgsraad gebracht voor obstructie van de rechtsgang omdat ze een videoband hadden vernietigd die als bewijs kon dienen.
Beiden werden uiteindelijk oneervol ontslagen.

Op 9 maart 1976 was dezelfde skilift betrokken bij de dodelijk ongeval waarbij 43 mensen - waaronder 15 kinderen - omkomen wanneer een kabel breekt. Tot op de dag is dit de dodelijkste ongeval met een kabelbaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 03-02-2015 00:14:55 ]
pi_149315775
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
Willekeurige foto van de Mi-26:

Iets té willekeurig, want dat is toch echt een Amerikaanse CH-53E Super Stallion.

Deze lijkt er meer op:



;)
pi_149316065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:06 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Iets té willekeurig, want dat is toch echt een Amerikaanse CH-53E Super Stallion.

Het is toch écht een Mil Mi-26 ;)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 00:53:32 #197
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149316558
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149318463
Dit is een Super Stallion:
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_149319196
Zag net vanuit de trein een aantal crashtenders rijden richting polderbaan... Gaat er wat gebeuren? :o
  dinsdag 3 februari 2015 @ 10:02:37 #200
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149319215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:06 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Iets té willekeurig, want dat is toch echt een Amerikaanse CH-53E Super Stallion.

Deze lijkt er meer op:

[ afbeelding ]

;)
Iemand91 fout verbeteren :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')