De spanwijdte van de huidige 777-serie is maximaal 64.8 meter.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:03 schreef Ferry_76 het volgende:
Die tips waren ook een optie op de eerste 777, maar geen enkele maatschappij heeft daar gebruik van gemaakt, en die optie is dan ook weer snel komen te vervallen. Best apart dat Boeing het nu toch weer gaat proberen.
Zullen op termijn de viermotorige motoren gaan verdwijnen of de vliegtuigen nog groter?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De Dreamliner is de 767 opvolger, de 777(X) is de 747 opvolger bij de meeste maatschappijen.
Tenzij er een radicale andere manier van aandrijving of luchtroutes komen (via de ruimte?) zal de A380 hoogstwaarschijnlijk de laatste 4-motorige vliegtuig zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:
Zullen op termijn de viermotorige motoren gaan verdwijnen of de vliegtuigen nog groter?
quote:Boeing will build a fleet of three aircraft based on the 747-8 to serve as the next Air Force One, Bloomberg reports. The 747-8 is the latest version of the iconic jumbo jet — a design that dates back to the 1960s — with new wings, new engines, and an extended fuselage. The -8 variant has been around since 2005, but has seen limited traction with airlines thanks to rising fuel prices over the last several years, limited interest in ultra-high-capacity long-haul routes, and competition from Airbus' A380.
Replacing some very old planes
The aging fortress in the sky that currently ferries the President of the United States around the world is a Boeing VC-25, a military variant of the 747-200. The 747-200 is a very old plane: the last one was built in 1991, and newer aircraft are far more fuel efficient, technologically advanced, and — frankly — better showcases for American industrial might, which the President would probably want to show off on his travels. Boeing archrival Airbus, a European company, did not submit a bid for the contract based on its enormous A380 double-decker.
The current president won't get to experience the comfort and luxury of the new ride, though: the first one won't be delivered until 2018, and it'll undergo five years of testing before entering full service.
quote:EINDHOVEN - Op de vliegbasis Eindhoven wordt donderdagmiddag een grote antiterreuroefening gehouden met een 'gekaapt' vliegtuig. Een KDC-10 transportvliegtuig van de Luchtmacht, waarin de kaping plaatsvindt, zal boven de basis een aantal rondes vliegen. Voordat het toestel landt, wordt het vliegtuig geëscorteerd door F-16-straaljagers.
De oefening wordt gehouden door de marechaussee, samen met de Koninklijke Luchtmacht en de Nationale Politie. Tijdens de 'kaping' wordt geoefend op meerdere scenario's. De hulpdiensten en de overheid willen zich zo voorbereiden.
Volgens de marechaussee is de oefening “uniek in omvang”. Vorig jaar juni zijn de voorbereidingen al begonnen.
Ook de Veiligheidsregio Brabant Zuid-Oost is bij de oefening betrokken. Die is verantwoordelijk voor de 'crisisbeheersingsplannen' voor de luchthaven. Volgens die plannen heeft de luchthaven de verplichting om het scenario kaping en gijzeling te oefenen.
Het overige luchtverkeer zal van de oefening geen hinder ondervinden.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:48 schreef Taexon het volgende:
Voor de liefhebbers, Delta laat vanaf eind maart weer dagelijks 2 747's op Schiphol landen
quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:48 schreef Taexon het volgende:
Voor de liefhebbers, Delta laat vanaf eind maart weer dagelijks 2 747's op Schiphol landen
Misschien anders deze post even in de OP zetten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
- 28 maart: Delta plant na jaren weer 747's naar Amsterdam. Vanuit Detroit én Atlanta zal elke dag een 747 naar Amsterdam gaan. Hiermee is Delta de enige maatschappij buiten KLM die 747's op Schiphol inzet voor passagiers.
Maak er maar 2 747's vanquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Misschien anders deze post even in de OP zetten.
capaciteit?quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:09 schreef Tinos85 het volgende:
Vanwaar eigenlijk dat ze met de 747 op Schiphol gaan vliegen?
N147UA bestaat nog steeds; de ruim 35 jaar oude 747SP staat sinds 2001 op Atlantic City Airport in New Jersey:quote:"Interestingly, the 747-SP was probably the best plane to do this in, to this day. No newer airplanes go any faster. Some of the newer planes go a little bit further, like the Boeing 787 could make it in one stop, but it isn't as fast. The 747 was, in my opinion, the best, most outstanding airplane ever built … I loved to fly it. It was like the Rock of Gibraltar and I loved to ride in it better than any airplane flying"
En toch blijft het de allerlelijkste Boeing ooit gebouwd imhoquote:"Interestingly, the 747-SP was probably the best plane to do this in, to this day. No newer airplanes go any faster. Some of the newer planes go a little bit further, like the Boeing 787 could make it in one stop, but it isn't as fast. The 747 was, in my opinion, the best, most outstanding airplane ever built … I loved to fly it. It was like the Rock of Gibraltar and I loved to ride in it better than any airplane flying"
De F-BTSD dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Willekeurige foto van G-BTSD, gewoon...daarom...
Wat is zo lees: 2 nieuwe rijen komen er bij. Hierdoor komt 1 rij echter precies voor de nooduitgang waardoor stoelen A en F moeten verdwijnen om er toch bij te kunnen. Maakt 10 extra stoelen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:32 schreef inkjet het volgende:
Twaalf stoelen zou 2 rijen zijn, ik vraag me af hoe je tien stoelen extra kwijt kunt?
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:46 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat is zo lees: 2 nieuwe rijen komen er bij. Hierdoor komt 1 rij echter precies voor de nooduitgang waardoor stoelen A en F moeten verdwijnen om er toch bij te kunnen. Maakt 10 extra stoelen.
quote:De ruimte voor deze tien extra stoelen in de 737-700 wordt gecreëerd door het optimaliseren van de galleys voorin de cabine en het terug brengen van het aantal stoelrijen op de grotere European Business Class seatpitch. Daarnaast krijgen de achterste toiletten in het toestel een slimgevormde wand aan de kant van de stoelen waardoor meer ruimte ontstaat in de cabine.
Thanks! Ademloos zitten kijkenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 00:16 schreef nattermann het volgende:
Interessant filmpje. Deze kon ik nog niet.
Heb het filmpje niet gezien, maar wellicht hebben ze het over de speedbrakes die je tijdens de vlucht zelf kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 04:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Thanks! Ademloos zitten kijkenAlleen ben ik het niet eens met ze dat een autopilot niet kan remmen
Zit toch een autobreak switch op?
De autobrake is ook geen onderdeel van de auto piloot. Voor de leek is er weinig verschil, maar systeem technisch zijn het twee aparte systemen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 04:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Thanks! Ademloos zitten kijkenAlleen ben ik het niet eens met ze dat een autopilot niet kan remmen
Zit toch een autobreak switch op?
Die problemen met handbagage heb ik in de afgelopen vluchten eigenlijk overal meegemaakt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:46 schreef inkjet het volgende:
Ah okee, dus de seatpitch blijft gelijk, alleen komen er minder rijen met BC en premium economy. Dan valt het met KLeM nog mee. Behalve voor de bagage dan. Want een volle 73 betekent nu al proppen met de handbagage. "please place smaller items below the seat in front of you'.
Zeker. Logisch, want ruimbagage is steeds vaker extra gaan kosten. Als alle passagiers de grenzen opzoeken van wat ze nog mee de cabine in krijgen wordt het vol. Misschien moeten de maatschappijen toch eens beter gaan controleren.quote:Die problemen met handbagage heb ik in de afgelopen vluchten eigenlijk overal meegemaakt.
Hoe komt het dat hun passagiersaantal zo fors gedaald is de laatste twee jaar? De politieke onrust?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:17 schreef Mylene het volgende:
Bangkok Airport nu op BBC3.
[ afbeelding ]
En dan gaat iedereen weer klagen dat het boarden zo lang gaat duren.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:12 schreef inkjet het volgende:
[..]
Zeker. Logisch, want ruimbagage is steeds vaker extra gaan kosten. Als alle passagiers de grenzen opzoeken van wat ze nog mee de cabine in krijgen wordt het vol. Misschien moeten de maatschappijen toch eens beter gaan controleren.
Daar komt ook Xiamen Airlines bij.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoals gezegd zullen de vluchten met de -300ER naast de vluchten van Garuda en Emirates de enige maatschappij die First Class op Schiphol vliegt.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:23 schreef Leatherface het volgende:
Daar komt ook Xiamen Airlines bij.
Don Mueang (DMK) wordt de laatste jaren meer en meer door LCC's gebruikt. Is een tijdje dichtgeweest, ook door een overstroming, waardoor onder andere Air Asia en Nok een tijdlang op BKK gevlogen hebben. Als die twee verdwijnen zie je dat wel goed terug in de cijfers denk ik.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hoe komt het dat hun passagiersaantal zo fors gedaald is de laatste twee jaar? De politieke onrust?
Meestal wordt de duur van het boarden bepaald door het rommelen met bagage, waardoor het gangpad geblokkeerd wordt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En dan gaat iedereen weer klagen dat het boarden zo lang gaat duren.
Op zich wel opvallend dat ze meer premium-heavy naar Amsterdam gaan.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:11 schreef Leatherface het volgende:
Ook Singapore Airlines gaat nu premium economy invoeren. Past ook prima in de -300ER's.
Best interessant. Hoe doen ze dat dan? KLM serveert op langere vluchten in de BC bijvoorbeeld full service maaltijden uit, daar heb je wel voorzieningen voor nodig.quote:Op zondag 1 februari 2015 04:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die 10 stoelen in de 737-700 zijn onder andere mogelijk gemaakt door een nieuw type kleinere galley
Niet volledig te achterhalen voor mij, maar hier het betreffende stukje uit de Wolkenridder Actueel:quote:Op maandag 2 februari 2015 16:17 schreef inkjet het volgende:
[..]
Best interessant. Hoe doen ze dat dan? KLM serveert op langere vluchten in de BC bijvoorbeeld full service maaltijden uit, daar heb je wel voorzieningen voor nodig.
Iets té willekeurig, want dat is toch echt een Amerikaanse CH-53E Super Stallion.quote:
Het is toch écht een Mil Mi-26quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:06 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Iets té willekeurig, want dat is toch echt een Amerikaanse CH-53E Super Stallion.
Iemand91 fout verbeterenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:06 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Iets té willekeurig, want dat is toch echt een Amerikaanse CH-53E Super Stallion.
Deze lijkt er meer op:
[ afbeelding ]
Ze dachten dat er brand was in de F-pier... bleek niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Zag net vanuit de trein een aantal crashtenders rijden richting polderbaan... Gaat er wat gebeuren?
Er is wel degelijk iets aan de hand:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze dachten dat er brand was in de F-pier... bleek niet zo te zijn.
twitter:LiveFlightTweet twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 10:30:08Foto: KLM 737 [PH-BXI] in het gras naast de Zwanenburgerbaan door gladheid op #Schiphol; geen gewonden. [@NienuzDe] http://t.co/qAFw6upMpd reageer retweet
quote:
Ik had haast met typen (want zo'n post maken kost tijd en 00:00 naderde) en ik had inderdaad een verkeerde afbeelding.quote:
Ah wacht dat had ik niet door. Excuus!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Ik had haast met typen (want zo'n post maken kost tijd en 00:00 naderde) en ik had inderdaad een verkeerde afbeelding.
Heb 'm nadat Ferry_76 hierop wees direct aangepast.
Ze zijn de brandstof er uit aan het pompen zo te zien?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:20 schreef Muto het volgende:
http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_19
Webcam gericht op het KLM-toestel
www.flightradar24.com kun je proberenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:08 schreef derLudolf het volgende:
Er vliegt nu net een 2 motorig straalvliegtuig (motoren aan achterzijde) behoorlijk lag over Wageningen. Kan ik ergens vinden wat het was?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Cathay per september dit jaar 4x per week naar Düsseldorf. Interessant wellicht voor veel Nederlanders in de grensstreken.
quote:
PH-BHQ: Vlijtig Liesjequote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:19 schreef inkjet het volgende:
De KLM heeft op flight simulators vaak een 'nepregistratie' staan uit de echt gebruikte serie voor dat type. Weet iemand wat er op de nieuwe sim voor de 787 staat?
http://klmflightcrewtraining.com/simulators.phpquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:19 schreef inkjet het volgende:
De KLM heeft op flight simulators vaak een 'nepregistratie' staan uit de echt gebruikte serie voor dat type. Weet iemand wat er op de nieuwe sim voor de 787 staat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |