Verschuiving van twee kanten. Zakenreizigers gaan steeds vaker ook met de door jou genoemde 'nep-airlines' vliegen. Aan de andere kant zoeken de nep-airlines dit ook steeds vaker op omdat ze door hebben dat hier wel geld te halen is, het levert meer op dan het vervoeren van een tokkie-reiziger naar Heraklion of Egypte.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden.
Ik werk bij een grote Amerikaanse multinational en iedereen inclusief het topmanagment moeten hun reizen sinds kort bij een speciaal ingehuurd bureau aanmelden die elke trip afzonderlijk veilt onder alle maatschappijen die er voor open staan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden.
De ".com" uitgang verdwijnt dan ook. Verschil maken met enkele real low cost carriers?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:02 schreef var.fok het volgende:
[..]
Er zit geld, dus proberen ze die markt aan te spreken. En dat gaat minder goed als je een uitgesproken leisure uitstraling hebt...
Staan er misschien ook enkele E190's tussen na de PH-EXD?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:10 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb even in de Fleet reports gekeken op myKLM.org
Dit staat er op dit moment in betreft de 787-9 en de A350-900:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het wisselt inderdaad nogal. Dit komt uit de Fleet report van december 2014. Als ik in de report van november kijk dan staat de teller op 22 met de BHY er nog tussen.
Als BHB niet gebruikt mag worden omdat deze recent nog gebruikt is, kunnen ze BHK ook wel van de lijst afhalen: zelfde verhaal.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:10 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb even in de Fleet reports gekeken op myKLM.org
Dit staat er op dit moment in betreft de 787-9 en de A350-900:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het wisselt inderdaad nogal. Dit komt uit de Fleet report van december 2014. Als ik in de report van november kijk dan staat de teller op 22 met de BHY er nog tussen.
Nope, nog niet. Maar iedere maand wordt deze lijst opnieuw gepubliceerd dus binnenkort waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:23 schreef inkjet het volgende:
[..]
Staan er misschien ook enkele E190's tussen na de PH-EXD?
Ging dus op JY-BAC. En is tijdens de betreffende vlucht nog boven Belfast gefotografeerd:quote:New York (AFP) - A Jordanian woman gave birth to a premature but healthy baby girl mid-flight over the Atlantic while travelling to New York from Amman, officials said Wednesday.
The 33-year-old woman was assisted by a nurse and doctor who happened to be on board Royal Jordanian flight 261 when she went into labor, four hours before landing in the Big Apple.
The little girl was born at around 5:30 pm New York time on Tuesday, while the twin-jet Boeing Dreamliner was cruising over the Atlantic, airport and airline officials said.
Royal Jordanian said the captain had been about to conduct an emergency landing at an airport in Canada, but continued onto New York when informed the birth was problem-free.
"The delivery was fast and easy, helped by an anaesthesiologist and a legal nurse who happened to be on board, and in cooperation with the crew members," the airline said in a statement.
"Mother and child were in good health and there was no need to divert the plane," it added.
Joe Pentangelo, a spokesman for the Port Authority of New York and New Jersey, said the baby weighs more than six pounds (2.7 kilos).
The airline said the woman had been 31 weeks pregnant and that it is airline policy for women to travel up to their 36th week in case of single pregnancy, and up to 32 weeks for twins or more.
"The mother expressed gratitude for the great help she received from the physician, the nurse and the flight attendants, and thanked the RJ staff at (John F Kennedy International Airport)," Royal Jordanian said.
Pentangelo said the woman is a Jordanian citizen and appeared to be travelling alone.
Jep, net als de Qatar A350: ziet er ook prima uit.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens is Royal Jordanian een voorbeeld dat die nieuwe livery van KLM ook onzin is als ze de nieuwe neuzen als reden noemen. Moet je kijken hoe strak deze kist eruit ziet:
Beetje apart wel de huidige ontwikkeling: KLM zakt af naar een tokkie-maatschappij inclusief kleuter-livery, terwijl KLM's huidige tokkie-maatschappij, Transavia, juist bezig is om van hun tokkie-imago af te komen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
KLM wil denk ik geen "koninklijk" imago meer.
Het was ooit een reden om KLM te boeken en er een paar euro meer voor een ticket over te hebben maar tegenwoordig straalt het uit dat je sowieso te veel betaalt als je een maatschappij met uitstraling kiest.
Maar beide hopen hun marktaandeel op deze manier uit te breiden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Beetje apart wel de huidige ontwikkeling: KLM zakt af naar een tokkie-maatschappij inclusief kleuter-livery, terwijl KLM's huidige tokkie-maatschappij, Transavia, juist bezig is om van hun tokkie-imago af te komen.
Een klein beetje terug in de tijd dus?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:42 schreef Morero het volgende:
Toestel is wit met grote groene letters Transavia.
In de staart een zwarte letter "T"
Al moet ik wel zeggen dat de livery van Arke wmb één van de toffere is. Dus niet altijd zijn golvende bewegingen lelijk. Bij KLM ben ik het wel weer met je eens.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste baby is geboren aan boord van een Boeing 787![]()
Jordanian woman gives birth over Atlantic
[..]
Ging dus op JY-BAC. En is tijdens de betreffende vlucht nog boven Belfast gefotografeerd:
[ afbeelding ]
Overigens is Royal Jordanian een voorbeeld dat die nieuwe livery van KLM ook onzin is als ze de nieuwe neuzen als reden noemen. Moet je kijken hoe strak deze kist eruit ziet:
[ afbeelding ]
Sowieso wel erg mooie livery.
Een 'tokkie-maatschappij' vanwege een livery? De stoelen in economy vanwege de concurrentie met anderen? Je kunt wel stoer blijven doen, maar uiteindelijk moeten die kisten gewoon vol. En dan niet eens per dag.quote:Beetje apart wel de huidige ontwikkeling: KLM zakt af naar een tokkie-maatschappij inclusief kleuter-livery, terwijl KLM's huidige tokkie-maatschappij, Transavia, juist bezig is om van hun tokkie-imago af te komen.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Sommigen hebben nu eenmaal graag wel een bepaalde seat, een drankje of wat dan ook. Anderen willen de goedkoopste vlucht. Gelukkig is er keuze!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
KLM wil denk ik geen "koninklijk" imago meer.
Het was ooit een reden om KLM te boeken en er een paar euro meer voor een ticket over te hebben maar tegenwoordig straalt het uit dat je sowieso te veel betaalt als je een maatschappij met uitstraling kiest.
Ik ben benieuwd, er is nog geen persbericht ofzo. Ook ben ik beniewd of het bij alleen 190's blijft of dat er misschien andere varianten komen zoals 195's of 175's. Common type rating v.z.i.w.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:57 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Nope, nog niet. Maar iedere maand wordt deze lijst opnieuw gepubliceerd dus binnenkort waarschijnlijk wel.
quote:Nieuw zijn de afbeeldingen die de Transavia vloot aan de onderkant moeten gaan sieren. Op het eerst toestel zijn dat een typisch Nederlandse molen en een kasteel uit de wereld van Disney, het laatste als ode aan Frankrijk.
De vliegtuigen krijgen de "tatoeages" op hun buik, afgestemd op de landen of regio's waarop wordt gevlogen, zoals een parasol voor de Middellandse Zee bestemmingen
Ach, dan doen we er Kopenhagen ook nog maar bijquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
Na Londen, Dubai, Brussel kan Bangkok er ook nog wel bij:
Straks om 22:00 uur op BBC3:
Straks om 18:10 - 18:30 uur op Een.quote:Deense docuserie over het leven op Copenhagen Airport, de grootste luchthaven van Scandinavië.
Mijn favoriete 'golf', deze livery mis ik nog steeds:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:01 schreef Muto het volgende:
Dus niet altijd zijn golvende bewegingen lelijk.
quote:Op zondag 25 januari 2015 19:13 schreef inkjet het volgende:
Och zoo lelijk is het (HV) nu ook weer niet. Maar ook niet mooi. Eerder saai!
quote:
Cathay. Garuda. Maar goed, dat is ook persoonlijk hoor.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)?
Speaking of Kulula en Transavia: die andere van Kulula (This Way Up)quote:
Iets met vlaggen en de wind die waaitquote:Op maandag 26 januari 2015 17:48 schreef flipsen het volgende:
Bonuspic in de categorie interessante livery:
[ afbeelding ]
Toen ik deze overbekende livery zag dacht ik opeens: Waarom is de vlag in spiegelbeeld op de staart
Google is your friend
Ja, werd onthaald met een watersaluut, geshowed aan personeel + publiek en toen weer terug naar Amsterdam. Morgen eerste vlucht naar Barcelona.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:02 schreef inkjet het volgende:
De HZE is vandaag naar ORY gegaan. Daar ook een presentatie?
Maar dan wel zonder '.com'...quote:Op maandag 26 januari 2015 17:33 schreef raptorix het volgende:
Ik verwacht dat de nieuwe Transavia site binnenkort ook wel in Nederland live gaat
https://www.transavia.com/de-DE/startseite/
je plaatjes doen het niet :pquote:Op maandag 26 januari 2015 18:46 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Iets met vlaggen en de wind die waait
Mooie schemas; new American, Southwest, Royal Jordanian, Alsie Express, Etihad (787/A380)
Ik weet wel hoe dat zit, maar dat zou voor hier te ver gaanquote:
Wat van mijn favorieten:quote:Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)?
Idem voor die Pokemon-rotzooi van ANAquote:Op maandag 26 januari 2015 22:10 schreef APK het volgende:
Ik vind alles best, als die Hello Kitty-shit van EVA maar niet gepost wordt
Ook hun Dreamliner is erg mooi!quote:Op maandag 26 januari 2015 22:36 schreef blingbling11 het volgende:
Deze vind ik dus om te kwijlen:
[ afbeelding ]
Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De Tropical Megatop van Singapore airlines:
[ afbeelding ]
Nee, dat was 9V-SPKquote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
Geschiedenispost 31 oktober 2014quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Leatherface het volgende:
Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
quote:9V-SPK 3 dagen voor de crash in Sydney. De 747 had een speciale livery samen met haar zusterschip 9V-SPL ter promotie van hun nieuwe First- en Businessclass.
9V-SPL werd na de crash direct uit de roulatie gehaald en overgespoten in standaard livery.
Het lijkt erop dat N661US bewaard gaat worden in het "Flight Musuem". Dat zal wel het Delta Flight Museum zijn.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
- 26 januari 1988: Rollout van de eerste Boeing 747-400 in Everett.
Op dezelfde dag is enkele kilometers verderop in Renton de rollout van de eerste Boeing 737-400.
De 747 krijgt de testregistratie N401PW mee vanwege haar Pratt & Whitney PW4056 motoren, later krijgt het de registratie N661US.
Heul mooi. Staat vast goed op een A350quote:Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
De Zuurstok van de KLM:
[ link | afbeelding ]
De 777x is de opvolger van de huidige 777-serie en dus een stuk groter dan de 787.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heul mooi. Staat vast goed op een A350
Ik heb trouwens gelezen dat Boeing bezig is met een 777X serie. Wat is het verschil tussen 777X en 787? Lijken met toch vergelijkbare vliegtuigen?
Flink vooruit geschoven: vrijdag komt de eerste 777-300ER van Singapore Airlines naar Schiphol.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
- 2 maart: vanaf vandaag zet Singapore Airlines voor 4 van de 7 vluchten de 777-300ER in, in plaats van de 777-200ER. Vanaf 1 mei wordt de 77W dagelijks ingezet.
Dit betekend dat er vanaf dan ook First Class wordt aangeboden op deze vluchten; hiermee is Singapore naast Emirates en Garuda de enige maatschappij die First Class aanbiedt op vluchten van/naar Amsterdam.
De Dreamliner is de 767 opvolger, de 777(X) is de 747 opvolger bij de meeste maatschappijen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:26 schreef derLudolf het volgende:
Ik zie het, meer een 757/767 opvolger
Die tips waren ook een optie op de eerste 777, maar geen enkele maatschappij heeft daar gebruik van gemaakt, en die optie is dan ook weer snel komen te vervallen. Best apart dat Boeing het nu toch weer gaat proberen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:08 schreef inkjet het volgende:
Die folding wingtips zijn bedoeld om niet meer ruimte in te nemen dan een huidige triple nu nodig heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |