abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149046670
En nog een iets beter fotootje:

pi_149046696
Die "t" op de staart is ook niet echt autistvriendelijk he ;(
pi_149047026
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:01 schreef Muto het volgende:

Dus niet altijd zijn golvende bewegingen lelijk.
Mijn favoriete 'golf', deze livery mis ik nog steeds:

pi_149049967
Och zoo lelijk is het nu ook weer niet. Maar ook niet mooi. Eerder saai!
--
pi_149049993
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:13 schreef inkjet het volgende:
Och zoo lelijk is het (HV) nu ook weer niet. Maar ook niet mooi. Eerder saai!
--
pi_149050143
Die nieuwe livery van transavia is behoorlijk...dull...zonde! :N
"Get busy living, or get busy dying"
pi_149054093
@AviationSafety: https://twitter.com/AviationSafety/status/559420972550598658?s=09

"Live" tweets over Avianca 52 via @Avianca052
  zondag 25 januari 2015 @ 20:57:26 #108
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_149054270
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:13 schreef inkjet het volgende:

[..]

oO/
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_149061881
Vandaag in de geschiedenis:

- 26 januari 1947: Vliegtuigongeluk bij Kopenhagen.



Een Douglas DC-3 PH-TCR van KLM is onderweg van Amsterdam naar Stockholm. Het gaat om een C-47A, een militair toestel waarvan na de Tweede Wereldoorlog veel van vrijkwamen voor de civiele markt.
PH-TCR werd in oktober 1946 in het Nederlands Luchtvaartuigregister ingeschreven en kwam zo in dienst bij de KLM.

Onderweg maakt het om 14:58 uur een stop in Kopenhagen.
Hier stappen 3 van de 7 passagiers uit het toestel en komen er 12 aan boord.
Om 15:31 uur vertrekt de DC-3 voor het stuk naar Stockholm.
Bij takeoff begint de DC-3 zeer snel te stijgen waarna het op een hoogte van 75-100 meter hoogte in een overtrektoestand raakt; de DC-3 valt naar links en stort loodrecht neer.

Brandweer, ambulance en vliegveldpersoneel snellen toe maar kunnen niets meer uitrichten; alle 16 passagiers en 6 bemanningsleden waren op slag dood.



Onder hen bevindt zich erfprins Gustaaf Adolf van Zweden die in Amsterdam was ingestapt.
Hij was in Nederland op jachtbezoek geweest bij Prinses Juliana en Prins Bernhard.
Hij was op dat moment tweede in de lijn van troonsopvolgers en de vader van de huidige Zweedse koning Karel XVI Gustaaf.
100.000 mensen wonen zijn begrafenis bij.

Ook aan boord was de bekende Amerikaanse operazangeres Grace Moore die die avond nog voor 4000 mensen een concert had gegeven in Kopenhagen.
Elvis Presley schijnt zijn beroemde landgoed Graceland naar haar vernoemd te hebben.
Ook aan boord was de Deense actrice Gerda Neumann.

Al snel bleek dat de crash te wijten viel aan de niet verwijderde klamp die de hoogteroer vast hield.
Hierdoor had de crew nooit controle over de DC-3 kunnen krijgen.
Een 19-jarige leerjongen had vergeten deze weg te halen en ook de crew van de DC-3 heeft niet gecontroleerd of alle klampen waren verwijderd.
Hierop werden de klampen van het hoogte- en richtingsroer met een kabel aan elkaar bevestigd zodat men nooit 1 kon vergeten. Ook werd er een felgekleurde wimpel aan bevestigd.


Foto van de betreffende Skymaster, genomen in 1946.

- 26 januari 1950: Een USAF Douglas C-54 Skymaster
(registratie 42-72469) is onderweg van Anchorage, Alaska naar Great Falls, Montana.
De Skymaster was 5 jaar oud en zou in 1948 als een van de eerste vliegtuigen voor de luchtbrug naar Berlijn worden gebruikt tijdens de Blokkade van Berlijn.

Aan boord bevinden zich 8 crew en 36 passagiers; waaronder 2 burgers.
2 uur na vertrek was de laatste communicatie met het vliegtuig.
Nadat de C-54 niet aankomt in Montana wordt een enorme zoekactie opgezet; 85 Amerikaanse en Canadese vliegtuigen en 7000 man personeel kammen een gebied van ruim 900.000 vierkante kilometer uit.
Tijdens deze zoektocht crashen nog 2 Amerikaanse en een Canadese C-47; hierbij vallen geen doden.

Het feit dat er niets werd gevonden en de vliegtuigen nodig waren voor de zoektocht naar een crash van een Convair B-36B bommenwerper werd op 20 februari de zoektocht officieel gestaakt.
Tot op de dag van vandaag is er geen spoor van de C-47 of haar passagiers gevonden...


YU-AHT in juni 1971 in Stockholm; een half jaar voor de crash.

- 26 januari 1972: JAT Yugoslav Airlines vlucht 367 is onderweg van Stockholm naar Belgrado, met stops in Kopenhagen en Zagreb.
De vlucht wordt uitgevoerd door een McDonnell Douglas DC-9-32
(YU-AHT); aan boord zijn 23 passagiers en 5 crew.

Een lid van de Kroätische Usta¨abeweging had een bom aan boord geplaatst; boven toenmalig Tsjecho-Slowakije explodeert deze waardoor de DC-9 in twee stukken (staartstuk en de voorste deel van de romp) 10 kilometer naar beneden storten en bij de gemeente Srbská Kamenice terecht komen.
27 inzittenden overleven de aanslag niet.



De enige overlevende is Vesna Vulović; een stewardess. Zij bevond zich in de staart van het toestel en werd door een voedselkar tegen haar stoel gedrukt; hierdoor werd zij niet het toestel uitgezogen.
Ze wordt door een Duitse man gevonden in het midden van het toestel.
Bij haar val liep zij een schedelbreuk op, 3 gebroken rugwervels en breekt ze haar beide benen.
Ze ligt 27 dagen in coma en is tijdelijk verlamd. Uiteindelijk herstelt ze weer volledig.

Haar val van ruim 10.000 meter is de hoogste val die een persoon ooit heeft overleefd zonder parachute.
Hiermee staat zij in het Guinness Book of Records; in 1985 kreeg ze de award uit handen van Paul McCartney:



De ramp is erg omstreden; in de loop der jaren zijn er vele (complot)theorieën ontstaan over de oorzaak van de crash. Zo gaat er het verhaal dat de DC-9 zou zijn neergeschoten door een MiG gevechtsvliegtuig van de Tsjecho-Slowaakse luchtmacht. Het vliegtuig zou mogelijk problemen hebben gehad en hierom zijn gedaald in de buurt van militaire gebieden en werd daarom verward met een militair toestel.
De kleine crashsite zou dit bevestigen; vliegtuigen die op grote hoogte uit elkaar vallen komen vaak verspreid in een groot gebied terecht.

- 26 januari 1988: Rollout van de eerste Boeing 747-400 in Everett.
Op dezelfde dag is enkele kilometers verderop in Renton de rollout van de eerste Boeing 737-400.
De 747 krijgt de testregistratie N401PW mee vanwege haar Pratt & Whitney PW4056 motoren, later krijgt het de registratie N661US.
De -400 zal de best verkochte versie van de 747 worden.
Na deze kist zullen t/m 2009 nog 693 747-400's uit de Everett fabriek rollen; in totaal 442 -400's, 19 -400D, 40 -400ERF, 6 -400ER, 61 -400M en 126 -400F.




- 26 januari 1989:: Exact 1 jaar na de rollout van de eerste 747-400 wordt de eerste -400 afgeleverd.
N663US wordt aan Northwest Airlines geleverd. Op 9 februari maakt het de eerste commerciële vlucht voor een 747-400 van Minneapolis naar Phoenix.

Beide genoemde 747's (N661US en N663US) vliegen na exact 27/26 jaar nog steeds rond.
N661US vliegt over enkele uren vanuit Seoul terug naar Detroit en N663US maakt momenteel een militaire chartervlucht van Doha naar Frankfurt Hahn.

N661US, de prototype 747-400 en dus ook de eerste -400 eind vorig jaar in Minneapolis:


[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 26-01-2015 10:45:02 ]
  maandag 26 januari 2015 @ 08:27:40 #110
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149064867
Lekkere post weer _O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_149067283
Leuk hoor!

Nieuwe livery van transavia is niets mis mee, beter dan die disco kisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Grando101 op 26-01-2015 16:02:46 ]
pi_149073743
Die nieuwe livery van Transavia is inderdaad mooi in al zijn eenvoud. :)
pi_149078159
quote:
4s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:57 schreef Woods het volgende:

[..]

oO/
Tja verwijderen werkt niet.
--
pi_149078867
Ik verwacht dat de nieuwe Transavia site binnenkort ook wel in Nederland live gaat ;)

https://www.transavia.com/de-DE/startseite/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 26 januari 2015 @ 17:36:01 #115
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149078950
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)? Toch maar eens gaan googlen, ik vond deze wel grappig/mooi/interessant (in die volgorde):







Edit: De interessante even aangepast na verder googlen _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 26 januari 2015 @ 17:48:00 #116
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149079288
Bonuspic in de categorie interessante livery:



Toen ik deze overbekende livery zag dacht ik opeens: Waarom is de vlag in spiegelbeeld op de staart :?

Google is your friend 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149079863
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)?
Cathay. Garuda. Maar goed, dat is ook persoonlijk hoor.

Dat zilver van American Airlines vond ik ook mooi, trouwens. :)
  maandag 26 januari 2015 @ 18:27:08 #118
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149080364
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Speaking of Kulula en Transavia: die andere van Kulula (This Way Up)



heeft Transavia maar snel weer half overgespoten toen die terug kwam:

pi_149080959
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:48 schreef flipsen het volgende:
Bonuspic in de categorie interessante livery:

[ afbeelding ]

Toen ik deze overbekende livery zag dacht ik opeens: Waarom is de vlag in spiegelbeeld op de staart :?

Google is your friend 8-)
Iets met vlaggen en de wind die waait B-)

Mooie schemas; new American, Southwest, Royal Jordanian, Alsie Express, Etihad (787/A380)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149081507
De HZE is vandaag naar ORY gegaan. Daar ook een presentatie?
--
pi_149081760
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:02 schreef inkjet het volgende:
De HZE is vandaag naar ORY gegaan. Daar ook een presentatie?
Ja, werd onthaald met een watersaluut, geshowed aan personeel + publiek en toen weer terug naar Amsterdam. Morgen eerste vlucht naar Barcelona.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149081913
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:33 schreef raptorix het volgende:
Ik verwacht dat de nieuwe Transavia site binnenkort ook wel in Nederland live gaat ;)

https://www.transavia.com/de-DE/startseite/
Maar dan wel zonder '.com'...
--
pi_149082192
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:46 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Iets met vlaggen en de wind die waait B-)

Mooie schemas; new American, Southwest, Royal Jordanian, Alsie Express, Etihad (787/A380)
je plaatjes doen het niet :p
pi_149082862
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:14 schreef inkjet het volgende:

[..]

Maar dan wel zonder '.com'...
Ik weet wel hoe dat zit, maar dat zou voor hier te ver gaan ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149083134
De PH-BGW is naar NWI gegaan... vrij ongewoon dat KL een 73 daar laat onderhouden. Ben benieuwd in welke livery die terugkomt ;)
--
pi_149088684
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)?
Wat van mijn favorieten:

Aerosur 767 Shark:



De 'Dreaming' liveries van Qantas:



De Tropical Megatop van Singapore airlines:



De Zuurstok van de KLM:



Iron Maiden's tijdelijke privéjet:

  maandag 26 januari 2015 @ 22:10:31 #127
6941 APK
Factual, I think.
pi_149089337
Ik vind alles best, als die Hello Kitty-shit van EVA maar niet gepost wordt :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 26 januari 2015 @ 22:25:04 #128
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149089966
quote:
10s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:10 schreef APK het volgende:
Ik vind alles best, als die Hello Kitty-shit van EVA maar niet gepost wordt :+
Idem voor die Pokemon-rotzooi van ANA
pi_149090454
Deze vind ik dus om te kwijlen :9~ :

pi_149091321
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:36 schreef blingbling11 het volgende:
Deze vind ik dus om te kwijlen :9~ :

[ afbeelding ]
Ook hun Dreamliner is erg mooi!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:00:06 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149093352
Die shark is geweldig _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149097212
De zalm van Alaska Air vind ik heel leuk:


En hun normale is ook OK, lekker simpel en met een olijke eskimo op de staart.


Deze vind ik dan weer wat minder


Ze hebben ook een deal met disney wat voor een hele serie kisten met Disney thema zorgt. Zoals deze:
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:56:51 #133
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_149097506






Deze waren ook fraai.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_149100768
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

De Tropical Megatop van Singapore airlines:

[ afbeelding ]

Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
pi_149101079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
Nee, dat was 9V-SPK



Die andere is SPL

Ze lijken wel op elkaar :P
"Get busy living, or get busy dying"
pi_149101813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Leatherface het volgende:
Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
Geschiedenispost 31 oktober 2014

quote:
9V-SPK 3 dagen voor de crash in Sydney. De 747 had een speciale livery samen met haar zusterschip 9V-SPL ter promotie van hun nieuwe First- en Businessclass.
9V-SPL werd na de crash direct uit de roulatie gehaald en overgespoten in standaard livery.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:53:12 #137
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149117128
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
- 26 januari 1988: Rollout van de eerste Boeing 747-400 in Everett.
Op dezelfde dag is enkele kilometers verderop in Renton de rollout van de eerste Boeing 737-400.
De 747 krijgt de testregistratie N401PW mee vanwege haar Pratt & Whitney PW4056 motoren, later krijgt het de registratie N661US.
Het lijkt erop dat N661US bewaard gaat worden in het "Flight Musuem". Dat zal wel het Delta Flight Museum zijn.

http://www.airliners.net/(...)n/read.main/6297372/
  dinsdag 27 januari 2015 @ 21:38:24 #138
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149119032
Die F1-livery van Qantas :9~
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149120194
Die Zalm van Air Alaska is ook gaaf ja.

Meer dieren:

Niet zozeer mooi, maar ik word er wel vrolijk van:



Oudje van Ryanair:



Frontier Airlines heeft ook veel verschillende dieren op de staart:

pi_149125832
Vandaag in de geschiedenis:

- 28 januari 1986: De Challenger ramp.


Lancering van de Challenger.

Om 11:38 uur is de liftoff van vlucht STS-51-L van lanceercomplex 39B op Kennedy Space Center, Florida. Het moet de 25e vlucht van het spaceshuttleprogramma worden.
Missies van deze vlucht waren onder andere het in de ruimte brengen van 3 satellieten en aan boord was Christa McAuliffe; zij zou vanuit de ruimte les gaan geven aan leerlingen op aarde.
Hoewel haar aanwezigheid aan boord zorgde voor enige media-aandacht was de lancering alleen bij CNN live te zien. Vanwege haar Teacher in Space Project keken miljoenen scholieren (48% van de 9-13 jarigen) de lancering live op NASA TV in hun klaslokalen.


Hierdoor waren de meeste mensen die het live zagen jongeren; volwassenen waren immers op het werk.
Toch wist binnen 1 uur 85% van de Amerikaanse bevolking van de crash.
Alleen het nieuws van de dood van Kennedy en Roosevelt ging sneller.


De crew verlaat de crew quarters op weg naar de Challenger.

Het was die ochtend koud; de temperatuur lag rond het vriespunt.
Dit gaf bij een groot aantal engineers al zeer grote zorgen omdat deze temperatuur veel te laag was voor het veilig opereren van de missie; in het bijzonder die van de rubber O-ringen die op de Solid Rocket Booster zaten. Door de lage temperatuur werkten deze niet zoals het moest.
De stuwraketten bestonden uit verschillende secties die in de Vehicle Assembly Building op Kennedy Space Center aan elkaar worden gekoppeld; de O-ringen werden hier aangebracht om deze koppeling af te dichten.


IJs op het lanceerplatform, uren voor de lancering.

37 seconden na liftoff (T+37) komt de Challenger in een windshear terecht.
Hierdoor begon de koppeling te bezwijken waardoor hete gassen begonnen te lekken; de eerste tekenen waren op T+58 te zien:



Deze hete gassen bliezen op de externe brandstoftank (ET); op T+64 begon deze hierdoor vloeibaar waterstof te lekken. Onbekend bij de crew en de flight controllers op de grond leek de lancering nog volgens plan te gaan. Commandant Richard Scobee gaf nog bevestiging naar de grond: "Roger, go at throttle up."
Het was de laatste communicatie met de Challenger.

Op T+72 begon de rechter stuwraket weg te vallen, een seconde later begaf de waterstoftank van de ET het; deze boorde zich naar boven naar de tank met vloeibaar zuurstof dat zich ook in de ET bevond.
De stuwraket raakt hierop de ET waardoor deze het begaf; de zuurstof en waterstof mixen met elkaar en een zeer snelle verbranding volgde.
Ook ontstond er een enorme wolk van waterdamp wat bij velen doet denken aan een explosie.



De 2 stuwrakketten; nu zonder enige controle vlogen door; die zijn hierboven duidelijk te zien.
Deze vlogen nog 37 seconden door totdat ze op T+110 vanaf de grond door de Range Safety Officer worden vernietigd.
De crew cabin bleef intact en kwam in een ballistische baan terecht; deze schiet nog 25 seconden door tot het op een hoogte van 20 kilometer weer begint te dalen.
De cabine stort uiteindelijk 165 seconden na de lancering met 330 km/h in zee.




Op Kennedy Space Center gaan de deuren van de control center op slot, wordt telefoonlijnen naar de buitenwereld afgesloten en worden hierna checklist afgewerkt om te verzekeren dat data correct wordt opgenomen en opgeslagen.

Op 7 maart vinden duikers van de USS Preserver de cabine op de bodem van de oceaan; pas 10 na de ramp konden de lichamen geborgen worden.
De doodsoorzaak van de crew kon niet bevestigd worden.
Vermoedelijk hebben velen, zo niet allen, het uit elkaar vallen overleefd; 3 v.d. 4 zuurstoftanks (PEAP's) waren geactiveerd. Ook waren nog diverse schakelaars omgezet.
Het is onduidelijk of de cabine op druk bleef; had de cabine nog druk dan waren ze alleen nog in leven tijdens de val; al dan niet bewusteloos.
Was de druk weggevallen; dan waren ze binnen enkele seconden overleden.

Het Spaceshuttleprogramma wordt ruim 2.5 jaar stilgelegd; onder andere moest PEPCON de brandstof opslaan. Dit explodeerde in 1988 bij de PEPCON-ramp in Nevada.

Op 29 april worden op de landingsbaan waar de Challenger had moeten landen de stoffelijke resten van de 7 inzittenden in een Lockheed C-141 Starlifter geladen en vervolgens naar Dover Air Force Base in Delaware gevlogen waarna ze aan de nabestaanden werden overgedragen.

  woensdag 28 januari 2015 @ 04:30:37 #141
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149128674
Jammer van die ene seconde :P

Nooit geweten dat de cabine dus "gewoon" heel is gebleven, bizar! Voor de astronauten hoop ik dan maar dat de druk direct wegviel en ze niet bij bewustzijn waren toen ze neerstortten :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149140071
Deze nog helemaal vergeten als het om mooie liveries gaat; de 'Ndizani' van South African:



Ook Southwest airlines houdt wel van een special paint op zijn tijd, zoals deze klassieker:



En de 'Penguin One':



En nog veel meer Southwest hier: https://www.google.nl/sea(...)irlines+one&imgdii=_
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 16:51:39 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149142658
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:


De Zuurstok van de KLM:

[ link | afbeelding ]

Heul mooi. Staat vast goed op een A350 :D

Ik heb trouwens gelezen dat Boeing bezig is met een 777X serie. Wat is het verschil tussen 777X en 787? Lijken met toch vergelijkbare vliegtuigen?

[ Bericht 8% gewijzigd door derLudolf op 28-01-2015 16:58:29 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149144443
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heul mooi. Staat vast goed op een A350 :D

Ik heb trouwens gelezen dat Boeing bezig is met een 777X serie. Wat is het verschil tussen 777X en 787? Lijken met toch vergelijkbare vliegtuigen?
De 777x is de opvolger van de huidige 777-serie en dus een stuk groter dan de 787.
De 777x kan meer passagiers vervoeren, meer vracht en - op de 787-9 na - verder vliegen.
Maximum takeoff weight van de 777x ligt ook 100 ton boven die van de 787; zeg maar een Boeing 737 - 757 verschil tussen beide types.

Velen speculeren dat de 777x en - als die er komt - de A380neo heel erg Emirates gericht zal zijn.
Emirates heeft nog wel eens problemen met de huidige 777's dat ze penalty's moeten nemen met hoeveelheid passagiers en/of cargo op bepaalde long haul vluchten. De 777x wordt een kist die heel veel heel ver kan vliegen.
Veel maatschappijen hebben dat helemaal niet nodig.

Daardoor kun je nu relatief voordelig de 777-300ER bestellen want Boeing wil - tot de productie van de 777x begint - wel genoeg toestellen p/maand van de band rollen maar maatschappijen gaan nu juist wachten op de 777x. Daardoor is er ruimte gekomen in de productie.

Oh, en folding wingtips :P :



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 28-01-2015 18:21:51 ]
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 19:26:32 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149147279
Ik zie het, meer een 757/767 opvolger
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149149018
Die folding wingtips zijn bedoeld om niet meer ruimte in te nemen dan een huidige triple nu nodig heeft.
--
pi_149150425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.

- 2 maart: vanaf vandaag zet Singapore Airlines voor 4 van de 7 vluchten de 777-300ER in, in plaats van de 777-200ER. Vanaf 1 mei wordt de 77W dagelijks ingezet.
Dit betekend dat er vanaf dan ook First Class wordt aangeboden op deze vluchten; hiermee is Singapore naast Emirates en Garuda de enige maatschappij die First Class aanbiedt op vluchten van/naar Amsterdam.
Flink vooruit geschoven: vrijdag komt de eerste 777-300ER van Singapore Airlines naar Schiphol.
Vanaf dan worden 4 v.d. 7 wekelijkse vluchten door de -300ER gedaan.
Dinsdag, woensdag, vrijdag en zondag door de -300ER, maandag, donderdag en zaterdag door de -200ER.
Vanaf 19 maart zullen alle vluchten door de -300ER worden gevlogen; deze datum is dus ook vooruitgeschoven.

Zoals gezegd zullen de vluchten met de -300ER naast de vluchten van Garuda en Emirates de enige maatschappij die First Class op Schiphol vliegt.


pi_149151494
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:26 schreef derLudolf het volgende:
Ik zie het, meer een 757/767 opvolger
De Dreamliner is de 767 opvolger, de 777(X) is de 747 opvolger bij de meeste maatschappijen.
pi_149151546
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:08 schreef inkjet het volgende:
Die folding wingtips zijn bedoeld om niet meer ruimte in te nemen dan een huidige triple nu nodig heeft.
Die tips waren ook een optie op de eerste 777, maar geen enkele maatschappij heeft daar gebruik van gemaakt, en die optie is dan ook weer snel komen te vervallen. Best apart dat Boeing het nu toch weer gaat proberen.
pi_149152085
Bangkok Airport nu op BBC3.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')