abonnement Unibet Coolblue
pi_149046670
En nog een iets beter fotootje:

pi_149046696
Die "t" op de staart is ook niet echt autistvriendelijk he ;(
pi_149047026
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:01 schreef Muto het volgende:

Dus niet altijd zijn golvende bewegingen lelijk.
Mijn favoriete 'golf', deze livery mis ik nog steeds:

pi_149049967
Och zoo lelijk is het nu ook weer niet. Maar ook niet mooi. Eerder saai!
--
pi_149049993
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:13 schreef inkjet het volgende:
Och zoo lelijk is het (HV) nu ook weer niet. Maar ook niet mooi. Eerder saai!
--
pi_149050143
Die nieuwe livery van transavia is behoorlijk...dull...zonde! :N
"Get busy living, or get busy dying"
pi_149054093
@AviationSafety: https://twitter.com/AviationSafety/status/559420972550598658?s=09

"Live" tweets over Avianca 52 via @Avianca052
  zondag 25 januari 2015 @ 20:57:26 #108
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_149054270
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:13 schreef inkjet het volgende:

[..]

oO/
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_149061881
Vandaag in de geschiedenis:

- 26 januari 1947: Vliegtuigongeluk bij Kopenhagen.



Een Douglas DC-3 PH-TCR van KLM is onderweg van Amsterdam naar Stockholm. Het gaat om een C-47A, een militair toestel waarvan na de Tweede Wereldoorlog veel van vrijkwamen voor de civiele markt.
PH-TCR werd in oktober 1946 in het Nederlands Luchtvaartuigregister ingeschreven en kwam zo in dienst bij de KLM.

Onderweg maakt het om 14:58 uur een stop in Kopenhagen.
Hier stappen 3 van de 7 passagiers uit het toestel en komen er 12 aan boord.
Om 15:31 uur vertrekt de DC-3 voor het stuk naar Stockholm.
Bij takeoff begint de DC-3 zeer snel te stijgen waarna het op een hoogte van 75-100 meter hoogte in een overtrektoestand raakt; de DC-3 valt naar links en stort loodrecht neer.

Brandweer, ambulance en vliegveldpersoneel snellen toe maar kunnen niets meer uitrichten; alle 16 passagiers en 6 bemanningsleden waren op slag dood.



Onder hen bevindt zich erfprins Gustaaf Adolf van Zweden die in Amsterdam was ingestapt.
Hij was in Nederland op jachtbezoek geweest bij Prinses Juliana en Prins Bernhard.
Hij was op dat moment tweede in de lijn van troonsopvolgers en de vader van de huidige Zweedse koning Karel XVI Gustaaf.
100.000 mensen wonen zijn begrafenis bij.

Ook aan boord was de bekende Amerikaanse operazangeres Grace Moore die die avond nog voor 4000 mensen een concert had gegeven in Kopenhagen.
Elvis Presley schijnt zijn beroemde landgoed Graceland naar haar vernoemd te hebben.
Ook aan boord was de Deense actrice Gerda Neumann.

Al snel bleek dat de crash te wijten viel aan de niet verwijderde klamp die de hoogteroer vast hield.
Hierdoor had de crew nooit controle over de DC-3 kunnen krijgen.
Een 19-jarige leerjongen had vergeten deze weg te halen en ook de crew van de DC-3 heeft niet gecontroleerd of alle klampen waren verwijderd.
Hierop werden de klampen van het hoogte- en richtingsroer met een kabel aan elkaar bevestigd zodat men nooit 1 kon vergeten. Ook werd er een felgekleurde wimpel aan bevestigd.


Foto van de betreffende Skymaster, genomen in 1946.

- 26 januari 1950: Een USAF Douglas C-54 Skymaster
(registratie 42-72469) is onderweg van Anchorage, Alaska naar Great Falls, Montana.
De Skymaster was 5 jaar oud en zou in 1948 als een van de eerste vliegtuigen voor de luchtbrug naar Berlijn worden gebruikt tijdens de Blokkade van Berlijn.

Aan boord bevinden zich 8 crew en 36 passagiers; waaronder 2 burgers.
2 uur na vertrek was de laatste communicatie met het vliegtuig.
Nadat de C-54 niet aankomt in Montana wordt een enorme zoekactie opgezet; 85 Amerikaanse en Canadese vliegtuigen en 7000 man personeel kammen een gebied van ruim 900.000 vierkante kilometer uit.
Tijdens deze zoektocht crashen nog 2 Amerikaanse en een Canadese C-47; hierbij vallen geen doden.

Het feit dat er niets werd gevonden en de vliegtuigen nodig waren voor de zoektocht naar een crash van een Convair B-36B bommenwerper werd op 20 februari de zoektocht officieel gestaakt.
Tot op de dag van vandaag is er geen spoor van de C-47 of haar passagiers gevonden...


YU-AHT in juni 1971 in Stockholm; een half jaar voor de crash.

- 26 januari 1972: JAT Yugoslav Airlines vlucht 367 is onderweg van Stockholm naar Belgrado, met stops in Kopenhagen en Zagreb.
De vlucht wordt uitgevoerd door een McDonnell Douglas DC-9-32
(YU-AHT); aan boord zijn 23 passagiers en 5 crew.

Een lid van de Kroätische Usta¨abeweging had een bom aan boord geplaatst; boven toenmalig Tsjecho-Slowakije explodeert deze waardoor de DC-9 in twee stukken (staartstuk en de voorste deel van de romp) 10 kilometer naar beneden storten en bij de gemeente Srbská Kamenice terecht komen.
27 inzittenden overleven de aanslag niet.



De enige overlevende is Vesna Vulović; een stewardess. Zij bevond zich in de staart van het toestel en werd door een voedselkar tegen haar stoel gedrukt; hierdoor werd zij niet het toestel uitgezogen.
Ze wordt door een Duitse man gevonden in het midden van het toestel.
Bij haar val liep zij een schedelbreuk op, 3 gebroken rugwervels en breekt ze haar beide benen.
Ze ligt 27 dagen in coma en is tijdelijk verlamd. Uiteindelijk herstelt ze weer volledig.

Haar val van ruim 10.000 meter is de hoogste val die een persoon ooit heeft overleefd zonder parachute.
Hiermee staat zij in het Guinness Book of Records; in 1985 kreeg ze de award uit handen van Paul McCartney:



De ramp is erg omstreden; in de loop der jaren zijn er vele (complot)theorieën ontstaan over de oorzaak van de crash. Zo gaat er het verhaal dat de DC-9 zou zijn neergeschoten door een MiG gevechtsvliegtuig van de Tsjecho-Slowaakse luchtmacht. Het vliegtuig zou mogelijk problemen hebben gehad en hierom zijn gedaald in de buurt van militaire gebieden en werd daarom verward met een militair toestel.
De kleine crashsite zou dit bevestigen; vliegtuigen die op grote hoogte uit elkaar vallen komen vaak verspreid in een groot gebied terecht.

- 26 januari 1988: Rollout van de eerste Boeing 747-400 in Everett.
Op dezelfde dag is enkele kilometers verderop in Renton de rollout van de eerste Boeing 737-400.
De 747 krijgt de testregistratie N401PW mee vanwege haar Pratt & Whitney PW4056 motoren, later krijgt het de registratie N661US.
De -400 zal de best verkochte versie van de 747 worden.
Na deze kist zullen t/m 2009 nog 693 747-400's uit de Everett fabriek rollen; in totaal 442 -400's, 19 -400D, 40 -400ERF, 6 -400ER, 61 -400M en 126 -400F.




- 26 januari 1989:: Exact 1 jaar na de rollout van de eerste 747-400 wordt de eerste -400 afgeleverd.
N663US wordt aan Northwest Airlines geleverd. Op 9 februari maakt het de eerste commerciële vlucht voor een 747-400 van Minneapolis naar Phoenix.

Beide genoemde 747's (N661US en N663US) vliegen na exact 27/26 jaar nog steeds rond.
N661US vliegt over enkele uren vanuit Seoul terug naar Detroit en N663US maakt momenteel een militaire chartervlucht van Doha naar Frankfurt Hahn.

N661US, de prototype 747-400 en dus ook de eerste -400 eind vorig jaar in Minneapolis:


[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 26-01-2015 10:45:02 ]
  maandag 26 januari 2015 @ 08:27:40 #110
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149064867
Lekkere post weer _O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_149067283
Leuk hoor!

Nieuwe livery van transavia is niets mis mee, beter dan die disco kisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Grando101 op 26-01-2015 16:02:46 ]
pi_149073743
Die nieuwe livery van Transavia is inderdaad mooi in al zijn eenvoud. :)
pi_149078159
quote:
4s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:57 schreef Woods het volgende:

[..]

oO/
Tja verwijderen werkt niet.
--
pi_149078867
Ik verwacht dat de nieuwe Transavia site binnenkort ook wel in Nederland live gaat ;)

https://www.transavia.com/de-DE/startseite/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 26 januari 2015 @ 17:36:01 #115
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149078950
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)? Toch maar eens gaan googlen, ik vond deze wel grappig/mooi/interessant (in die volgorde):







Edit: De interessante even aangepast na verder googlen _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 26 januari 2015 @ 17:48:00 #116
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149079288
Bonuspic in de categorie interessante livery:



Toen ik deze overbekende livery zag dacht ik opeens: Waarom is de vlag in spiegelbeeld op de staart :?

Google is your friend 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149079863
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)?
Cathay. Garuda. Maar goed, dat is ook persoonlijk hoor.

Dat zilver van American Airlines vond ik ook mooi, trouwens. :)
  maandag 26 januari 2015 @ 18:27:08 #118
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149080364
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Speaking of Kulula en Transavia: die andere van Kulula (This Way Up)



heeft Transavia maar snel weer half overgespoten toen die terug kwam:

pi_149080959
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:48 schreef flipsen het volgende:
Bonuspic in de categorie interessante livery:

[ afbeelding ]

Toen ik deze overbekende livery zag dacht ik opeens: Waarom is de vlag in spiegelbeeld op de staart :?

Google is your friend 8-)
Iets met vlaggen en de wind die waait B-)

Mooie schemas; new American, Southwest, Royal Jordanian, Alsie Express, Etihad (787/A380)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149081507
De HZE is vandaag naar ORY gegaan. Daar ook een presentatie?
--
pi_149081760
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:02 schreef inkjet het volgende:
De HZE is vandaag naar ORY gegaan. Daar ook een presentatie?
Ja, werd onthaald met een watersaluut, geshowed aan personeel + publiek en toen weer terug naar Amsterdam. Morgen eerste vlucht naar Barcelona.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149081913
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:33 schreef raptorix het volgende:
Ik verwacht dat de nieuwe Transavia site binnenkort ook wel in Nederland live gaat ;)

https://www.transavia.com/de-DE/startseite/
Maar dan wel zonder '.com'...
--
pi_149082192
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:46 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Iets met vlaggen en de wind die waait B-)

Mooie schemas; new American, Southwest, Royal Jordanian, Alsie Express, Etihad (787/A380)
je plaatjes doen het niet :p
pi_149082862
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:14 schreef inkjet het volgende:

[..]

Maar dan wel zonder '.com'...
Ik weet wel hoe dat zit, maar dat zou voor hier te ver gaan ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149083134
De PH-BGW is naar NWI gegaan... vrij ongewoon dat KL een 73 daar laat onderhouden. Ben benieuwd in welke livery die terugkomt ;)
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')