abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_149088684
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)?
Wat van mijn favorieten:

Aerosur 767 Shark:



De 'Dreaming' liveries van Qantas:



De Tropical Megatop van Singapore airlines:



De Zuurstok van de KLM:



Iron Maiden's tijdelijke privéjet:

  maandag 26 januari 2015 @ 22:10:31 #127
6941 APK
Factual, I think.
pi_149089337
Ik vind alles best, als die Hello Kitty-shit van EVA maar niet gepost wordt :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 26 januari 2015 @ 22:25:04 #128
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149089966
quote:
10s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:10 schreef APK het volgende:
Ik vind alles best, als die Hello Kitty-shit van EVA maar niet gepost wordt :+
Idem voor die Pokemon-rotzooi van ANA
pi_149090454
Deze vind ik dus om te kwijlen :9~ :

pi_149091321
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:36 schreef blingbling11 het volgende:
Deze vind ik dus om te kwijlen :9~ :

[ afbeelding ]
Ook hun Dreamliner is erg mooi!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:00:06 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149093352
Die shark is geweldig _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149097212
De zalm van Alaska Air vind ik heel leuk:


En hun normale is ook OK, lekker simpel en met een olijke eskimo op de staart.


Deze vind ik dan weer wat minder


Ze hebben ook een deal met disney wat voor een hele serie kisten met Disney thema zorgt. Zoals deze:
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:56:51 #133
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_149097506






Deze waren ook fraai.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_149100768
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

De Tropical Megatop van Singapore airlines:

[ afbeelding ]

Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
pi_149101079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
Nee, dat was 9V-SPK



Die andere is SPL

Ze lijken wel op elkaar :P
"Get busy living, or get busy dying"
pi_149101813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Leatherface het volgende:
Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
Geschiedenispost 31 oktober 2014

quote:
9V-SPK 3 dagen voor de crash in Sydney. De 747 had een speciale livery samen met haar zusterschip 9V-SPL ter promotie van hun nieuwe First- en Businessclass.
9V-SPL werd na de crash direct uit de roulatie gehaald en overgespoten in standaard livery.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:53:12 #137
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149117128
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
- 26 januari 1988: Rollout van de eerste Boeing 747-400 in Everett.
Op dezelfde dag is enkele kilometers verderop in Renton de rollout van de eerste Boeing 737-400.
De 747 krijgt de testregistratie N401PW mee vanwege haar Pratt & Whitney PW4056 motoren, later krijgt het de registratie N661US.
Het lijkt erop dat N661US bewaard gaat worden in het "Flight Musuem". Dat zal wel het Delta Flight Museum zijn.

http://www.airliners.net/(...)n/read.main/6297372/
  dinsdag 27 januari 2015 @ 21:38:24 #138
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149119032
Die F1-livery van Qantas :9~
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149120194
Die Zalm van Air Alaska is ook gaaf ja.

Meer dieren:

Niet zozeer mooi, maar ik word er wel vrolijk van:



Oudje van Ryanair:



Frontier Airlines heeft ook veel verschillende dieren op de staart:

pi_149125832
Vandaag in de geschiedenis:

- 28 januari 1986: De Challenger ramp.


Lancering van de Challenger.

Om 11:38 uur is de liftoff van vlucht STS-51-L van lanceercomplex 39B op Kennedy Space Center, Florida. Het moet de 25e vlucht van het spaceshuttleprogramma worden.
Missies van deze vlucht waren onder andere het in de ruimte brengen van 3 satellieten en aan boord was Christa McAuliffe; zij zou vanuit de ruimte les gaan geven aan leerlingen op aarde.
Hoewel haar aanwezigheid aan boord zorgde voor enige media-aandacht was de lancering alleen bij CNN live te zien. Vanwege haar Teacher in Space Project keken miljoenen scholieren (48% van de 9-13 jarigen) de lancering live op NASA TV in hun klaslokalen.


Hierdoor waren de meeste mensen die het live zagen jongeren; volwassenen waren immers op het werk.
Toch wist binnen 1 uur 85% van de Amerikaanse bevolking van de crash.
Alleen het nieuws van de dood van Kennedy en Roosevelt ging sneller.


De crew verlaat de crew quarters op weg naar de Challenger.

Het was die ochtend koud; de temperatuur lag rond het vriespunt.
Dit gaf bij een groot aantal engineers al zeer grote zorgen omdat deze temperatuur veel te laag was voor het veilig opereren van de missie; in het bijzonder die van de rubber O-ringen die op de Solid Rocket Booster zaten. Door de lage temperatuur werkten deze niet zoals het moest.
De stuwraketten bestonden uit verschillende secties die in de Vehicle Assembly Building op Kennedy Space Center aan elkaar worden gekoppeld; de O-ringen werden hier aangebracht om deze koppeling af te dichten.


IJs op het lanceerplatform, uren voor de lancering.

37 seconden na liftoff (T+37) komt de Challenger in een windshear terecht.
Hierdoor begon de koppeling te bezwijken waardoor hete gassen begonnen te lekken; de eerste tekenen waren op T+58 te zien:



Deze hete gassen bliezen op de externe brandstoftank (ET); op T+64 begon deze hierdoor vloeibaar waterstof te lekken. Onbekend bij de crew en de flight controllers op de grond leek de lancering nog volgens plan te gaan. Commandant Richard Scobee gaf nog bevestiging naar de grond: "Roger, go at throttle up."
Het was de laatste communicatie met de Challenger.

Op T+72 begon de rechter stuwraket weg te vallen, een seconde later begaf de waterstoftank van de ET het; deze boorde zich naar boven naar de tank met vloeibaar zuurstof dat zich ook in de ET bevond.
De stuwraket raakt hierop de ET waardoor deze het begaf; de zuurstof en waterstof mixen met elkaar en een zeer snelle verbranding volgde.
Ook ontstond er een enorme wolk van waterdamp wat bij velen doet denken aan een explosie.



De 2 stuwrakketten; nu zonder enige controle vlogen door; die zijn hierboven duidelijk te zien.
Deze vlogen nog 37 seconden door totdat ze op T+110 vanaf de grond door de Range Safety Officer worden vernietigd.
De crew cabin bleef intact en kwam in een ballistische baan terecht; deze schiet nog 25 seconden door tot het op een hoogte van 20 kilometer weer begint te dalen.
De cabine stort uiteindelijk 165 seconden na de lancering met 330 km/h in zee.




Op Kennedy Space Center gaan de deuren van de control center op slot, wordt telefoonlijnen naar de buitenwereld afgesloten en worden hierna checklist afgewerkt om te verzekeren dat data correct wordt opgenomen en opgeslagen.

Op 7 maart vinden duikers van de USS Preserver de cabine op de bodem van de oceaan; pas 10 na de ramp konden de lichamen geborgen worden.
De doodsoorzaak van de crew kon niet bevestigd worden.
Vermoedelijk hebben velen, zo niet allen, het uit elkaar vallen overleefd; 3 v.d. 4 zuurstoftanks (PEAP's) waren geactiveerd. Ook waren nog diverse schakelaars omgezet.
Het is onduidelijk of de cabine op druk bleef; had de cabine nog druk dan waren ze alleen nog in leven tijdens de val; al dan niet bewusteloos.
Was de druk weggevallen; dan waren ze binnen enkele seconden overleden.

Het Spaceshuttleprogramma wordt ruim 2.5 jaar stilgelegd; onder andere moest PEPCON de brandstof opslaan. Dit explodeerde in 1988 bij de PEPCON-ramp in Nevada.

Op 29 april worden op de landingsbaan waar de Challenger had moeten landen de stoffelijke resten van de 7 inzittenden in een Lockheed C-141 Starlifter geladen en vervolgens naar Dover Air Force Base in Delaware gevlogen waarna ze aan de nabestaanden werden overgedragen.

  woensdag 28 januari 2015 @ 04:30:37 #141
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149128674
Jammer van die ene seconde :P

Nooit geweten dat de cabine dus "gewoon" heel is gebleven, bizar! Voor de astronauten hoop ik dan maar dat de druk direct wegviel en ze niet bij bewustzijn waren toen ze neerstortten :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149140071
Deze nog helemaal vergeten als het om mooie liveries gaat; de 'Ndizani' van South African:



Ook Southwest airlines houdt wel van een special paint op zijn tijd, zoals deze klassieker:



En de 'Penguin One':



En nog veel meer Southwest hier: https://www.google.nl/sea(...)irlines+one&imgdii=_
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 16:51:39 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149142658
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:


De Zuurstok van de KLM:

[ link | afbeelding ]

Heul mooi. Staat vast goed op een A350 :D

Ik heb trouwens gelezen dat Boeing bezig is met een 777X serie. Wat is het verschil tussen 777X en 787? Lijken met toch vergelijkbare vliegtuigen?

[ Bericht 8% gewijzigd door derLudolf op 28-01-2015 16:58:29 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149144443
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heul mooi. Staat vast goed op een A350 :D

Ik heb trouwens gelezen dat Boeing bezig is met een 777X serie. Wat is het verschil tussen 777X en 787? Lijken met toch vergelijkbare vliegtuigen?
De 777x is de opvolger van de huidige 777-serie en dus een stuk groter dan de 787.
De 777x kan meer passagiers vervoeren, meer vracht en - op de 787-9 na - verder vliegen.
Maximum takeoff weight van de 777x ligt ook 100 ton boven die van de 787; zeg maar een Boeing 737 - 757 verschil tussen beide types.

Velen speculeren dat de 777x en - als die er komt - de A380neo heel erg Emirates gericht zal zijn.
Emirates heeft nog wel eens problemen met de huidige 777's dat ze penalty's moeten nemen met hoeveelheid passagiers en/of cargo op bepaalde long haul vluchten. De 777x wordt een kist die heel veel heel ver kan vliegen.
Veel maatschappijen hebben dat helemaal niet nodig.

Daardoor kun je nu relatief voordelig de 777-300ER bestellen want Boeing wil - tot de productie van de 777x begint - wel genoeg toestellen p/maand van de band rollen maar maatschappijen gaan nu juist wachten op de 777x. Daardoor is er ruimte gekomen in de productie.

Oh, en folding wingtips :P :



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 28-01-2015 18:21:51 ]
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 19:26:32 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149147279
Ik zie het, meer een 757/767 opvolger
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149149018
Die folding wingtips zijn bedoeld om niet meer ruimte in te nemen dan een huidige triple nu nodig heeft.
--
pi_149150425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.

- 2 maart: vanaf vandaag zet Singapore Airlines voor 4 van de 7 vluchten de 777-300ER in, in plaats van de 777-200ER. Vanaf 1 mei wordt de 77W dagelijks ingezet.
Dit betekend dat er vanaf dan ook First Class wordt aangeboden op deze vluchten; hiermee is Singapore naast Emirates en Garuda de enige maatschappij die First Class aanbiedt op vluchten van/naar Amsterdam.
Flink vooruit geschoven: vrijdag komt de eerste 777-300ER van Singapore Airlines naar Schiphol.
Vanaf dan worden 4 v.d. 7 wekelijkse vluchten door de -300ER gedaan.
Dinsdag, woensdag, vrijdag en zondag door de -300ER, maandag, donderdag en zaterdag door de -200ER.
Vanaf 19 maart zullen alle vluchten door de -300ER worden gevlogen; deze datum is dus ook vooruitgeschoven.

Zoals gezegd zullen de vluchten met de -300ER naast de vluchten van Garuda en Emirates de enige maatschappij die First Class op Schiphol vliegt.


pi_149151494
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:26 schreef derLudolf het volgende:
Ik zie het, meer een 757/767 opvolger
De Dreamliner is de 767 opvolger, de 777(X) is de 747 opvolger bij de meeste maatschappijen.
pi_149151546
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:08 schreef inkjet het volgende:
Die folding wingtips zijn bedoeld om niet meer ruimte in te nemen dan een huidige triple nu nodig heeft.
Die tips waren ook een optie op de eerste 777, maar geen enkele maatschappij heeft daar gebruik van gemaakt, en die optie is dan ook weer snel komen te vervallen. Best apart dat Boeing het nu toch weer gaat proberen.
pi_149152085
Bangkok Airport nu op BBC3.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')