abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:21:43 #251
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149397060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven. :P
Ook als je op een globe kijkt (zo´n oude wereldbol, zijn er nog mensen die er eentje hebben eigenlijk?) blijft het raar hoor :)

Edit: na dat 3D plaatje moet ik mijn commentaar hierboven dus eigenlijk weer weghalen :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149397264
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:21 schreef M5 het volgende:

[..]

Dan kijk je in 3D
[ afbeelding ]

De vliegroute is bijna een rechte lijn tussen de steden.
Dat bedoel ik. In werkelijkheid is die route een - nagenoeg - rechte lijn tussen beide steden.
Maar op een standaard - 2D kaart - is het dus een flinke boog.

Een 2D kaart klopt eigenlijk voor geen meter.
Denk alleen maar aan hoe groot Afrika op zo'n kaart staat en hoe groot Afrika daadwerkelijk is.
pi_149397606
Het gaat ook wel eens anders:
Dit is de delivery van A6-BLA, Etihad eerste 787-9. De vlucht duurde dan ook bijna 16 uur. De kist was eerder al eens in Abu Dhabi geweest waarbij wel een wat meer conventionele route gevlogen werd, heen iets meer dan 14u en terug ruim 16u.

De flightaware vluchtijd is niet correct (landing in Abu Dhabi was 13:59 UTC).



[ Bericht 0% gewijzigd door M5 op 05-02-2015 19:40:23 ]
V10
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:40:25 #254
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149397889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar op een standaard - 2D kaart - is het dus een flinke boog.
Daarom pakken we de azimuthal equidistant projectie met DFW als center point als 2d kaart 8-) Dan is het gewoon een rechte lijn.

(blijft toch wel een koele tool die great circle mapper)

pi_149400446
En in dezelfde categorie:

De kortste vliegroute tussen twee punten is NIET een constante heading.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  PR/Manusje van alles donderdag 5 februari 2015 @ 21:05:54 #256
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_149401117
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:51 schreef Me_Wesley het volgende:
En in dezelfde categorie:

De kortste vliegroute tussen twee punten is NIET een constante heading.
dat snap ik niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 5 februari 2015 @ 21:24:39 #257
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149402089
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

dat snap ik niet.
Constante heading is een rhumb line. Uitleg hier

pi_149403253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:24 schreef OEM het volgende:

[..]

Constante heading is een rhumb line. Uitleg hier

[ afbeelding ]
Wat is jouw affiniteit met luchtvaart eigenlijk? :) Beroepsmatig?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149405601
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

dat snap ik niet.
Als je van Canada naar Rusland moet bijvoorbeeld, dan is de korste route pal over de noordpool heen. Dan moet je dus eerst richting het noorden en dan als je er voorbij bent, richting het zuiden. Je zou ook met een constante koers pal oost of west kunnen gaan vliegen, maar dan vlieg je dus een rondje om de noordpool heen.
pi_149412720
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:15 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?
Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149416771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.
Als dat klopt, dan is dat vrij pijnlijk...
SPOILER: Het lijkt er echter wel op
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Me_Wesley op 06-02-2015 13:20:48 ]
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:12:19 #262
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149419630
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149420109
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit :X
Dat, in combinatie met eerdere problemen op de linkermotor waardoor je al in de verkeerde mindset zit.
Echter is er helemaal geen reden tot stress, aangezien je gewoon op 1 motor uit kunt klimmen. Sterker nog, er zijn situaties waarin het tientallen seconden duurt voordat je ingrijpt bij een motorbrand.

Maargoed, de beste stuurlui staan aan wal uiteraard ;)

Overigens hebben ze de linkermotor weer herstart, helaas te laat...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149420511
EuroLOT houdt ermee op vanaf 1 april. Ging al een tijdje niet zo goed schijnt, en de grootaandeelhouder (de Poolse staat) ziet geen kansen meer geld te verdienen met de operatie.

Schiphol verliest daarmee een carrier en rechtstreekse routes naar Krakow en Gdansk. KLM start half mei met het vliegen op Krakow dus deze verbinding wordt al snel weer opgepakt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149420940
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit :X
Daar wordt je voor betaald en getraind.

Mits het verhaal klopt, is het een fout wat niet mocht voorkomen. Als het verhaal zo is als nu naar buiten komt, hebben ze van een prima vliegbare situatie een ramp gemaakt en dat kun je ze geheel aanrekenen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_149422444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren.
Was van de week nog bij Air crash investigation, een Boeing 737-400 waarvan ook de verkeerde motor werd uitgezet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kegworth_air_disaster
pi_149427232
Wil er nog iemand een vlucht winnen?
http://www.tickettotheeclipse.nl/
--
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:47:20 #268
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_149427278
Poging gewaagd. Wie niet waagt wie niet wint.
pi_149460577


PH-CKD is gisteren officieel overgedragen aan AirBridgeCargo en is re-registered naar VQ-BWW.
Werd op 31 januari 2007 aan KLM overgedragen die het direct aan Air France leased.
Officieel dus (maar) 8 jaar onder Nederlandse registratie gevlogen.

En de Zuid-Afrikaanse schrijver André Brink die vrijdag overleden is, is dus op de KLM vlucht naar Kaapstad overleden.
Dat moet ook prettig zijn geweest voor overige inzittenden en de cabin crew...
pi_149461051
Vandaag in de geschiedenis:



- 8 februari 2010: De eerste vlucht van de Boeing 747-8, en wel in de vorm van de 747-8F.
N747EX - de 1420e 747 van de productielijn - vertrekt na 2.5 uur vertraging (vanwege weer; 't is Seattle hè) om 12:39 uur vanaf Paine Field, Washington waar het na een vlucht van 3:39 uur om 16:18 uur weer landt.

44 jaar na de eerste sketches te hebben gemaakt voor de 747 in 1966 was Joe Sutter - de vader van de 747 - er uiteraard bij. (zie foto hierboven)
De vlucht vindt plaats - op 1 dag na - exact 41 jaar na de eerste vlucht van de allereerste Boeing 747 in 1969.







N747EX werd in maart 2012 overgedragen aan Cargolux waar die nu als LX-VCA rondvliegt.
Op dezelfde dag waren ze enkele meters verderop al bezig met de volgende 747-8 vliegtuigen (hieronder)
Sinds N747EX zijn - op dit moment - ~95 747-8 toestellen van de productielijn gerold; 60 freighters en 35 Intercontinentals.



[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 08-02-2015 00:19:28 ]
pi_149473337
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 04:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die 10 stoelen in de 737-700 zijn onder andere mogelijk gemaakt door een nieuw type kleinere galley
Nog een ding wat me te binnen schoot: hebben ze nu op de nieuwe rij 1 geen raam, of alleen schuin achter de stoel?
--
pi_149475537
Er schiet mij weer een herinnering te binnen nu ik die foto zie van die 747 in de fabriek.
Vorig jaar tijdens vakantie in de VS heb ik een tour gedaan in de Boeing fabriek.

Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan :P

Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.
quote:
This video is a real eye-opener.; I've seen greater enthusiasm from convicts assigned to road gangs. It's shocking to see GM's most expensive production car being assembled by dudes in tank tops and short pants, not to mention tools left adrift on bodywork. I guarantee German auto workers take much more pride in their habits. 
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil ;)
  zondag 8 februari 2015 @ 16:55:40 #273
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149476615
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
de team chefs een VW polo
Te makkelijk om deze in te koppen ;)
pi_149476692
damn, niet gezien :(
In de gangen in de fabrieken daar hingen trouwens wel prijzen van de auto`s die de VW werknemers met korting konden kopen, was wel interessant volgens mij.
pi_149482738
Wat is de 747-8 toch een mooi vliegtuig! O+
  zondag 8 februari 2015 @ 19:39:02 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_149482791
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Wat is de 747-8 toch een mooi vliegtuig! O+
Jammer dat hij als passagiersvliegtuig niet echt rendabel meer is.
pi_149490410
Random nieuws:

- Dit is B-2010, de 9e 777F voor China Southern Airlines en wel de 100e Boeing 777 freighter.
Is 15 januari aan de maatschappij overgedragen.
Op dit moment heeft Boeing nog 144 orders voor de 777F openstaan.



- En dit hieronder is de nieuwste aanwinst voor KLM; een Boeing 777-300ER op Paine Field dat straks de registratie PH-BVN zal dragen. Foto is van afgelopen dinsdag.
Zal in maart op Schiphol landen.



Rond 21 januari stond het nog zo in de fabriekshal:

pi_149491873
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan :P

Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.

[..]

Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil ;)
Vind het toch apart hoe dat bij de Amerikanen gaat t.o.v. hier. In Europa (EASA wetgeving) is het gewoon verplicht om beschermende kleding te dragen in de hangar, dat wil zeggen een overall o.i.d. Korte broeken zijn verboden.
  zondag 8 februari 2015 @ 22:43:06 #279
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_149492606
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Er schiet mij weer een herinnering te binnen nu ik die foto zie van die 747 in de fabriek.
Vorig jaar tijdens vakantie in de VS heb ik een tour gedaan in de Boeing fabriek.

Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan :P

Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.

[..]

Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil ;)
Volgens mij heeft dat meer te maken met de bescherming die de werkkleding moet bieden etcetera, heeft denk ik niet zo veel te maken met het bedrijf.
Tics van je petten.
pi_149493675
Bij dat Corvette filmpje zie je de werknemers ook op sportschoenen lopen, dat lukt je echt niet meer in een Europese fabriek.
Dat heeft toch een stukje met de cultuur/gewoontes van het land te maken, ook de Union (vakbond) heeft in de VS nog veel in de melk te brokkelen, bedrijfskleding zien ze in de VS nog veel als het inperken van de vrijheid van de werknemer (of zoiets)

Ik werk zelf offshore, en een paar jaar terug sprak ik met een NL operations manager van het bedrijf waar ik bij werk.
Die man was in de VS verantwoordelijk voor een paar platformen (kantoorbaan), en bij een 1e bezoek aan een platform in de Golf van Mexico was het hem opgevallen dat de werknemers daar rondliepen in spijkerbroeken en shirtjes.
Terwijl werknemers in de rest van de wereld rondlopen in antistatische en brandvertragende overalls.

Ook hier had de Union een dikke vinger in de pap, iedereen verplichten om in een overall rond te lopen was dus een onbegonnen zaak.
Maar toen had hij dus spijkerbroeken en overhemden laten maken die dezelfde bescherming boden als een overall. Toen was hij ineens een toffe peer. *O*

Is dat luchtvaart gerelateerd ?
Ja, ze vliegen er met een helicopter naartoe _O-
  zondag 8 februari 2015 @ 23:20:02 #281
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_149494694
Al zou ik het mogen (werk zelf in de procesindustrie), ik wil mijn eigen kleding niet eens dragen tijdens het werk. Laat die overalls/werkbroeken maar slijten.
Tics van je petten.
pi_149496296
Vandaag in de geschiedenis:



- 9 februari 1963:: De eerste vlucht van de Boeing 727.
N7001U - de eerste 727 van de productielijn - vertrekt vanaf Renton Field, Washington, een uur en 57 minuten later landt het weer op Paine Field.
De eerste commerciële vlucht van de 727 volgt een klein jaar later op 1 februari 1964 door Eastern Airlines.




Op 6 oktober 1964 wordt deze 727 aan United Airlines geleverd (tot de 777 was deze 727 het enige straalvliegtuig van Boeing dat geen prototype kent en waar het eerste vliegtuig aan een klant geleverd werd)

De 727 is een van de succesvolste vliegtuigen ooit; wanneer in december 1973 de 1000e 727 van de band rolt (N474DA voor Delta) is het het eerste straalvliegtuig dat dit aantal haalt.
Wanneer in 1984 de productie stopt heeft Boeing een recordaantal van 1.832 toestellen gebouwd.
In 1990 haalt de 737 dit aantal in en tot op heden zijn van deze meest geproduceerde straalvliegtuig 8.385 stuks gebouwd.

In januari 1991 maakt N7001U - bijna 28 jaar na de eerste landing - weer op Piane Field waar het nu nog steeds staat. Deze 727 heeft 64.495 vlieguren, 48.060 landingen gemaakt en een geschatte 3 miljoen passagiers vervoerd.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 9 februari 1969: De eerste vlucht van de Boeing 747.
De streefdatum van 17 december 1968 hebben ze niet gehaald maar op zondag 9 februari 1969 is het dan toch zover;
N7470 City of Everett - de eerste 747 van de productielijn - stijgt om 11:34 uur op van baan 16 op Paine Field, Washington.
Op een klein probleem met een van de flaps na verloopt de 76 minuten durende vlucht probleemloos.
Om 12:50 uur landt het grootste straalvliegtuig en grootste passagierstoestel van dat moment weer op dezelfde baan.





Dat jaar zouden er 1013 testvluchten volgen met 5 verschillende toestellen die samen 1400 vlieguren klokken.
Hier kwamen diverse problemen bovendrijven; vooral haar JT9D motoren gaven problemen.
Leveringen werden uitgesteld (tientallen toestellen stonden buiten de fabriek te wachten op motoren), het land kwam in een recessie en orders droogden op.
Boeing had een zeer grote gok genomen met de 747 en nu leek het bedrijf met enorme schulden ($2+ miljard) failliet te gaan.

Op 30 december 1969 verleent de Federal Aviation Administration (FAA) de 747 haar Airworthiness Certificate;
de 747 was gereed voor commerciële vluchten; de eerste zou op 22 januari 1970 volgen door Pan Am
(zie geschiedenispost van 22 januari 2014)
Boeing heeft tot nu toe 1513 747's gebouwd in 's werelds grootste industriële gebouw.

N7470 staat nu in Museum of Flight in Seattle en is onlangs flink opgeknapt.
En volgende maand schijnen ze te beginnen met de bouw van een gebouw waarin de toestellen zullen worden geplaatst waardoor ze ein-de-lijk droog komen te staan.
Vorige week zaterdag hebben ze daarom al de eerste toestellen (de BA Concorde, Boeing 707 Air Force One en de Lockheed Constellation) naar de overkant van de weg verplaatst.
De American Airlines 727 (N874AA) gaat gesloopt worden; eerder genoemde 727 die verderop op Paine Field staat schijnt hiervoor in de plaats te komen.




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- 9 februari 1989: De eerste commerciële vlucht van de Boeing 747-400.
N663US - de eerste geleverde 747-400; op 26 januari 1989 aan Northwest geleverd - vliegt van Minneapolis naar Phoenix.


(Foto van deze kist in Phoenix, februari 1989. Niet van de eerste vlucht; daar kan ik niets - laat staan foto's - van vinden)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 09-02-2015 00:21:50 ]
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 00:14:12 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149496725
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?

In dat museum wat je noemde, is daar ook nog plaats voor een MD11 of niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149496788
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef nattermann het volgende:
Al zou ik het mogen (werk zelf in de procesindustrie), ik wil mijn eigen kleding niet eens dragen tijdens het werk. Laat die overalls/werkbroeken maar slijten.
Nee, hier precies zo.
Toen ik vroeger in de metaal werkte werden de overalls altijd door het bedrijf gewassen, dat wilden ze afschaffen als bezuiniging.
Daar werd even massaal tegen geprotesteerd, die troep wil je niet in je eigen wasmachine thuis.
pi_149501534
Eindhoven krijgt nu echte longhaulvluchten ^O^ (en niet alleen maar uitwijkers, biz en militair). Arke gaat met de 787 vanaf Eindhoven naar Aruba en Curacao vliegen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 11:01:11 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149502164
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:05 schreef Iemand91 het volgende:

[ afbeelding ]
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149502298
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
Mwah, denk het.

De datum van een testvlucht doe je op basis van andere zaken dan het feit dat het toevallig een leuke datum is. (denk aan weersomstandigheden etc.).

En de eerste commerciële vlucht ligt niet in de handen van Boeing maar van de uitvoerende maatschappij (Northwest in dit geval) natuurlijk. ;)
quote:
In dat museum wat je noemde, is daar ook nog plaats voor een MD11 of niet?
Ze bulken daar niet echt in ruimte geloof ik.
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:32 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven krijgt nu echte longhaulvluchten ^O^ (en niet alleen maar uitwijkers, biz en militair). Arke gaat met de 787 vanaf Eindhoven naar Aruba en Curacao vliegen.
Enigszins aparte zet...
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
:Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 09-02-2015 11:47:57 ]
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 11:09:13 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149502363
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149502386
quote:
0s.gif [b]Op maandag 9 februari 2015 11:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enigszins aparte zet...

Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149502406
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 9 februari 2015 @ 11:36:50 #291
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149503149
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
727 en 747 waren first flights, de 747-400 was de eerste commerciele vlucht, dus een stuk minder toeval.

(First flight van de 747-400 was op 29 april 1988).
pi_149503229
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
De gehele -300ER vloot is tot nu toe Financial lease dus ik neem aan deze ook.
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)
Van de -200 6 financial lease en 9 operating lease.
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is maar dat het toch wel opvallend is. ;)
Valt veel voor Eindhoven te zeggen inderdaad.
pi_149503913
Ik heb trouwens voor de lol zo'n RTL-SDR/DVB ontvangertje gekocht en aan een altijd-aan computer geknoopt hier. Krijg je gratis een FlightRadar24 acct. *O*

En meteen prijs, want mijn antenne heeft de 7700 squawk (noodgeval) van DL18 (Delta van Detroit naar Heathrow) opgevangen. Gebeurt overigens nog best vaak, en je hoort zelden wat er nou aan de hand was.

Ik voel me wel een beetje zo'n mafketel met een PC2000 scanner nu trouwens. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149504516
quote:
Vanaf Eindhoven Airport kun je straks ook naar Curaçao en Aruba vliegen met Dreamliner

EINDHOVEN - Luchtvaartmaatschappij Arke gaat aan het einde van dit jaar vanaf Eindhoven Airport rechtstreeks vliegen op Curaçao en Aruba. Daarmee krijgt de grootste regionale luchthaven van Nederland voor het eerst een verre intercontinentale bestemming. De verbinding start op zondag 1 november. Arke gaat dan twee keer per week - op woensdag en zondag - op die bestemming vliegen met een Boeing 787 Dreamliner.

Arke en Eindhoven Airport spelen in op de trend dat steeds meer vakantiegangers vanuit hun eigen regio naar hun vakantiebestemming willen vliegen en maken dit nu voor het eerst ook mogelijk voor verre bestemmingen. Voor het eerst zal de Dreamliner vanaf een regionale luchthaven in Nederland vliegen.

Omroep Brabant
pi_149514495
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
De BVN (44549) en de BVP (44555) worden geleased bij ALC. De BVO (35946) is gekocht. Het is onduidelijk of deze in april gaat worden geleverd. Daarnaast worden in 2016 en 2017 nog twee 77W's verwacht van ALC. De registraties hiervan zijn nog niet vrijgegeven, maar BVR en BVS zijn niet in gebruik momenteel (dat zegt niet alles, dat weet ik).

[ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 09-02-2015 18:16:21 (Typo's.) ]
--
  maandag 9 februari 2015 @ 18:12:02 #296
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_149514615
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

^O^

Ben benieuwd of ze dan ook minder vanaf Amsterdam gaan vliegen.
pi_149515838
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:04 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb trouwens voor de lol zo'n RTL-SDR/DVB ontvangertje gekocht en aan een altijd-aan computer geknoopt hier. Krijg je gratis een FlightRadar24 acct. *O*

En meteen prijs, want mijn antenne heeft de 7700 squawk (noodgeval) van DL18 (Delta van Detroit naar Heathrow) opgevangen. Gebeurt overigens nog best vaak, en je hoort zelden wat er nou aan de hand was.

Ik voel me wel een beetje zo'n mafketel met een PC2000 scanner nu trouwens. :')
Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?
pi_149518646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.

2015

- 28 februari: Lufhansa zal haar 17e Boeing 747-8i ontvangen.
Ter ere van Lufthansa's 60 jaar bestaan schijnt deze 747-8i D-ABYS een retro livery te krijgen.
Uiteindelijk is het niet D-ABYS geworden maar D-ABYU:




Op de flightline:




Ter vergelijking; het is hier op geïnspireerd:



D-ABYU is overigens de een na laatste 747-8 voor Lufthansa; gisteravond (lokale tijd) is de laatste 747-8i voor Lufthansa uit de fabriek gerold:



Zal dus ook wel de laatste 747 ooit zijn voor Lufthansa...

[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 09-02-2015 22:20:40 ]
pi_149522179
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:51 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?
Tuurlijk. :) Ik heb er drie gekocht omdat ik 't sowieso op meer plekken wil gaan doen en dan ook maar drie verschillenden om te zien hoezeer ze verschillen. En inderdaad, in elk geval de bijgeleverde antenne verschilt behoorlijk.

Ik heb nu deze: http://www.ebay.co.uk/itm(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT

En die kan momenteel 9 vliegtuigen "zien". De andere, die vorige week aankwam, ziet er momenteel 2.

Misschien nog een keer zelf een betere antenne maken en die ook echt buiten zetten, kijken wat dan in zicht komt. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149535682
Helaas blijven een aantal 747's ook niet vrij van de nieuwe - spuuglelijke - 'Dolphin'-livery.

PH-BFT die sinds 6 januari in Subang staat:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')