abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148702039
Deel 1: K&W / Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12
Deel 13: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 13
Deel 14: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 14
Deel 15: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15

In 2009 hadden we onze droomwoning gevonden: K&W / Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne.

In december 2010 is er begonnen met de bouw, donderdag 24 november 2011 hebben we de sleutel gekregen en in januari 2012 zijn we verhuisd. Inmiddels wonen we er dus drie jaar!

Artist impression van het project:

Oktober, 2011:

Wij wonen in een tussenwoning aan de linkerkant. Het topic is nog actief omdat we binnenkort de zolder laten verbouwen. Er komt een dakkapel aan de achterkant van de woning, de zolder wordt in twee kamers ingedeeld en er komen een vliering en een tweede douche:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148702191
Uit de oude doos:

Dat was 11 januari, 2012. Wat waren de kinderen nog klein.
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:54:41 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148713912
Geficiteerd met Leen *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148754256
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.

Afijn, over een week gaan ze beginnen! *O*
pi_148756023
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.

Afijn, over een week gaan ze beginnen! *O*
Zo, dat is vlot gegaan, succes gewenst!
pi_148758160
Dank! Zondag denk ik maar naar de sanitairzaak om in ieder geval tegels uit te zoeken. En morgen misschien even langs de Gamma om nog wat kleuren uit te zoeken.

Inmiddels heb ik de stoel verkocht, dus dat kan ik van mijn lijstje schrappen.
pi_148758406
Oh, en ik twijfel over de kleur van Lena's kamer. Wat vinden jullie?

Deze:

Of deze (boven):

pi_148759443
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:

Afijn, over een week gaan ze beginnen!
*O* *O*

Ik vind de bovenste kleur mooier. Heeft ze zelf al een mening?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:03:24 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148759523
Bovenste kleur, die is wat sprekender.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148760333
Ik heb nog geen staal van de onderste gehaald. De bovenste vond ze mooi! Ik heb er ook niet echt een andere keuze gegeven. :+
pi_148763505
Bovenste kleur :Y mooie warme kleur.

Succes bij de sanitairwinkel. Ik vond het maar lastig, tegels uitzoeken. Uiteindelijk zijn we goed geslaagd bij Meester Smeets (geen aandelen oid ;) ).

Offtopic, maar ik zag net een foto van je dochter in OUD en wat is die groot geworden zeg! :o wat een dametje, leuk.
pi_148764021
Dank voor het meedenken! Duidelijk dus.

We gaan naar SaniDump. Dat klinkt vreselijk en dat is het waarschijnlijk ook. :+ Maar dat is de leverancier van onze aannemer.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:08:00 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148764189
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog geen staal van de onderste gehaald. De bovenste vond ze mooi! Ik heb er ook niet echt een andere keuze gegeven. :+
Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148764727
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond? :+
:D!

Ja, die staal hangt al een paar weken aan haar slaapkamermuur.
pi_148769549
Oké, plan tot nog toe.

Werkkamer:

Slaapkamer (de kleur van de balken bovenin):

Lena's kamer:

Kastenkamer:

Oftewel:

pi_148769703
Die tweede lijkt wel op de kleur van onze vloer boven!
Mooie kleuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148769764
Mooi!
pi_148770021
mooi!!
en sanidump, dat is vergelijkbaar met babydump toch qua keten? Vreselijke naam idd maar volgens mij valt het wel mee qua winkel :D

Ben je inmiddels uit de tegeltjes enzo? of was je nog niet geweest?
:)
pi_148773731
Early dew wil ik in mijn waskamer en the energizing serie (1 tint lichter) heb ik op het oog voor de woonkamer!

Met andere woorden, mooie kleuren!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_148780732
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, plan tot nog toe.

Werkkamer:

[ afbeelding ]

vraag me af waar je dat bureau kan kopen. I like.
pi_148780841
Hmf ja, de kleuren zien er in het echt heel anders uit. Energizing Moss vind ik op het plaatje prachtig, maar in het echt veel te donker en veel te groen. Ik heb een vervangende kleur in gedachten, maar ik denk dat ik de werkkamer en slaapkamer allebei maar in Early Dew verf.

Positive Ginger vind ik in het echt een vies kleurtje, te groenig. Dat wordt waarschijnlijk Caramel Fudge (in het echt een tikkeltje minder vol van kleur):

En Flower Bulb blijft Flower Bulb. Op mijn beeldscherm ziet die kleur er wel min of meer hetzelfde eruit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 17-01-2015 19:21:15 ]
pi_148782619
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:44 schreef mignonne het volgende:

Ben je inmiddels uit de tegeltjes enzo? of was je nog niet geweest?
Nog niet geweest. We hopen er maar op dat het assortiment er oké is.
pi_148793187
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_148798441
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef innepin het volgende:
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
Ja, dat doe ik ook. En dan hang ik de staaltjes op en ga ik er een tijdje over twijfelen. :+
pi_148798481
Door de aflevering van Downton Abbey gisteren (waarbij ik vooral op de kleuren lette :+) ben ik verliefd geraakt op een vrij donkere, diepgroene kleur. Zoiets als hier aan de achterkant:

Ik er even over nadenken. :Y) Ik denk dat het 'em niet wordt vanwege de andere kleurintensiteit, maar ik ga wel een staaltje halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')