OCD?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 03:31 schreef EricOscuro het volgende:
Ik zou wel willen antwoorden, maar dat gaat echt niet lukken vrees ik. Dat wordt een slechte post dus.
1 en 4,5.6,7 en 8. Sorry voor de slechte post.
Jij hebt karaktereigenschap 7?quote:Op maandag 2 maart 2015 08:57 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
7 - 9
Metal Jazz ook wel JazzMetal genoemd
Ja ik ga buiten de schaalquote:
Nee, want onvoldoende respondenten.quote:
Het is juist heel simpel opgezet. Ik zie niet wat er raar is aan de opzet.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:59 schreef MPC60 het volgende:
Dat is ook niet gek met zon raar opgezet onderzoek.
dus dit en meest affiniteit? dat verschil ook hoe ik me voel, ik vind verschillende genquote:Op woensdag 14 januari 2015 17:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik mis nog wel één grote muziekgroep erin eigenlijk, de Hiphop/R&B/Funk achtige stijlen
R&B (en soul, gospel) is gewoon pop. (Funk vind ik wat lastiger maar gezien het aanverwantschap met deze stijlen zou ik ook zeggen: Pop) Hiphop had wat sterker naar voren mogen komen, nu is het twijfelachtig of het bij Lounge/Chillout hoort (Triphop en UK Garage horen daar namelijk wel bij) of bij pop. Ik zou zelf hiphop immers onder de eerste noemer stellen maar ik zag ook al mensen voorbij komen die het bij pop vonden horen.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:28 schreef PeZu het volgende:
[..]
dus dit en meest affiniteit? dat verschil ook hoe ik me voel, ik vind verschillende gen
re's even goed
uhm nee, ik kan niet kiezen als ik heel eerlijk ben, die affiniteit wisselt en ik haal uit alle genre wat ik mooi vind en geniet van alles evenveelquote:Op maandag 2 maart 2015 13:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
R&B is gewoon pop. Hiphop had wat sterker naar voren mogen komen, nu is het twijfelachtig of het bij Lounge/Chillout hoort (Triphop en UK Garage horen daar namelijk wel bij) of bij pop. Ik zou zelf hiphop immers onder de eerste noemer stellen maar ik zag ook al mensen voorbij komen die het bij pop vonden horen.
Meeste affiniteit is een afweging die je zelf kunt maken. Onderzoekstechnisch is met een beperkt aantal resultaten meerdere keuzes mogelijk maken een stuk lastiger. Dan lijkt me goede resultaten krijgen een stuk lastiger. En ik heb ook meerdere genres die ik luister (ik zou nu misschien eerder 5 dan 6 hebben gekozen) maar daar kun je an sich nog wel een keuze in maken als je echt moeite doet (of je kiest er gewoon 1 van de 2)
Heb je ook geen favoriete artiest of een artiest die je het meest luistert?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:37 schreef PeZu het volgende:
[..]
uhm nee, ik kan niet kiezen als ik heel eerlijk ben, die affiniteit wisselt en ik haal uit alle genre wat ik mooi vind en geniet van alles evenveel
favo is echt afhankelijk van hoe ik me voelquote:Op maandag 2 maart 2015 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb je ook geen favoriete artiest of een artiest die je het meest luistert?
Ik ook niet, typisch weer het zeiken om het zeiken. Simpeler dan dit kan niet. Een chi-kwadraat toets erover knallen en ik heb een uitkomst. Daarnaast doe ik nog een logistische regressie.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is juist heel simpel opgezet. Ik zie niet wat er raar is aan de opzet.
Hoeveel respondenten heb je nu?quote:Op maandag 2 maart 2015 15:32 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ook niet, typisch weer het zeiken om het zeiken. Simpeler dan dit kan niet. Een chi-kwadraat toets erover knallen en ik heb een uitkomst. Daarnaast doe ik nog een logistische regressie.
Ben wel benieuwd
Oke! C:quote:Op maandag 2 maart 2015 20:35 schreef starla het volgende:
74!
Dus nog minstens 14 en dan kan ik het verwerken.
Ik zou zeggen 6, maar vind het wel een twijfelgevalletje.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:03 schreef Ciscus het volgende:
Waar vinden jullie muziek als van Damien Rice onder vallen? 6 toch?
Country is pop op een banjo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 23:26 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik wilde best mee doen maar country stond niet in de lijst.
Ik ben erg benieuwd!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 23:22 schreef starla het volgende:
Jaaaaaaa!!!! Eindelijk voldoende power.
Ff in SPSS gooien morgen en dan volgt de uitslag. Tot morgen 12:00 kan nog gepost worden, meer respondenten is altijd beter
Yaaaaaayy.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 23:22 schreef starla het volgende:
Jaaaaaaa!!!! Eindelijk voldoende power.
Ff in SPSS gooien morgen en dan volgt de uitslag. Tot morgen 12:00 kan nog gepost worden, meer respondenten is altijd beter
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 01:50 schreef Dagoduck het volgende:
Ik had dit topic nog even gespamd op FOK! Het werkt.
Alleen de neuroten hebben voor dance en trance gekozen haha.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:34 schreef prankster1590 het volgende:
Ik vind het opvallend dat er weinig voor elektronische muziek wordt gekozen door karakter 1. Maar nog steeds meer dan door de andere karakters.
Qua elektronische muziek is er ook een hoop moois geproduceerd. Ik denk dat er hier ook sprake is van bias omdat mensen elektronische muziek nog steeds zien als iets om op te springen of te sporten ofzo. Je hoort het eigenlijk ook nooit echt op de radio behalve de gangbare deuntjes en pophitjes.
hahaquote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:28 schreef Sfeermaker het volgende:
1) Openness to experience (Appreciation for art, emotion, adventure, unusual ideas, curiosity, and variety of experience)
39/90 op deze karaktereigenschap gestemd, omdat die de meest positieve omschrijving had...
Ik geloof er geen snars van. Fok! gaat voor veilig en vertrouwd en daarom zitten we vanuit de zolderkamer op dit forum. Get real!
Wat kan ik nou uit de tabel leiden? Zie alsnog alle karakter eigenschappen voorbij komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:41 schreef starla het volgende:
We hebben een winnaar!
Resultaten:
[ afbeelding ]
90 inclusies (enkele afgevallen omdat ze niet aan de criteria voldeden)
Via multinominale logistische regressie in SPSS v. 20:
Karakter 1 (openness to experience) correleert significant met muzieksmaak 6 (alternative rock, progressive rock, match rock etc.), zoals in het plaatje eigenlijk al te zien is. p-waarde varieert (afhankelijk van referentie) van 0.013 tot 0.022 (p < 0.05).
Karakter 2 (Conscientiousness) is net niet significant met muzieksmaak 4 (pop/pop-rock) (p = 0.1).
Had ik als p-waarde 0.1 gekozen en we misschien nog wat meer respondenten hadden, was er wellicht een significante relatie geweest tussen karakter 4 en muzieksmaak 4. Maar er is dus wel een tendens te zien dat 'conscientiousness' de voorkeur heeft voor pop/pop-rock.
Conclusie:
Mensen die kunst appreciëren en avontuur, die nieuwsgierig zijn en van afwisseling houden kiezen significant vaker voor rock (en dan dus alternatieve rock, progressive rock, math rock). Er lijkt daarnaast een tendens te bestaan van mensen die meelevend en meewerkend zijn met de muzieksmaak pop/pop-rock.
Discussie:
6 kan worden beschouwd als de grootste categorie, hoewel jazz en subgenres en klassiek natuurlijk ook zéér grote categorieën zijn. Bovendien is er wel een bias dat hier vooral jonge mensen reageren en meer affiniteit zullen hebben met de (bijna) significante muzieksmaken zoals pop en rock, dan bijvoorbeeld jazz en klassieke muziek. Een grootschaliger onderzoek onder meerdere leeftijdscategorieën is derhalve aanbevolen.
Kus, starla
Dat is gewoon een frequentietabel waarin je ziet welke karakters voor welke genres hebben gekozen. Dacht wel leuk overzichtje. Daar kun je op het oog niet zoveel uithalen, maar als je het verwerkt middels logistische regressie krijg je de eerdergenoemde resultaten.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:33 schreef spierbal het volgende:
[..]
Wat kan ik nou uit de tabel leiden? Zie alsnog alle karakter eigenschappen voorbij komen.
ja hee 't was mijn ideequote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:19 schreef Sfeermaker het volgende:
Ik vond dit een leuk onderzoek, starla, thanks!
Dan ben jij eerste auteur en ik tweedequote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:15 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
ja hee 't was mijn idee
haha maar indd erg leuk onderzoek starla heb het zelf ook uitgevoerd op mijn school en omgeving maar ben er nog niet klaar mee
Ja zal ik zeker doen! Ik heb ook respondenten van +50 jaar (ze moe(s)ten ook hun leeftijd invullen)quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:20 schreef starla het volgende:
[..]
Dan ben jij eerste auteur en ik tweede![]()
Laat nog ff weten wat jij voor resultaten krijgt, ben benieuwd of er overeenkomsten zijn
Meldt... kennelijk ook verdwaald... terwijl ik zo zeker weet op goede pad te zijn ;-)quote:Op zondag 8 maart 2015 18:58 schreef LTVDK het volgende:
Volgens mij ben ik met mijn 1-1 dus een beetje verdwaald![]()
Te laat dus..quote:Op maandag 9 maart 2015 10:02 schreef Donnis het volgende:
waardeloos topic dat verdient te falen omdat er denigrerend over hip-hop wordt gedaan.
ik vind het jammer dat hip-hop niet als aparte categorie is meegenomen. Pop en hip-hop klinken totaal anders. Een duidelijk verschil zang=melodie vs rap=monotoon praten, das toch een behoorlijk verschil in luisterervaring. Ohja en hip-hop heeft, mede vanwege bovenstaande muzikaal weinig te bieden.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:02 schreef Donnis het volgende:
waardeloos topic dat verdient te falen omdat er denigrerend over hip-hop wordt gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |