abonnement Unibet Coolblue
pi_148581681
Mijn iPhone 6 gaat niet meer aan sinds vanochtend. Andere lader geprobeerd, ander stopcontact, op Macbook, maar niets. Reset gedaan door power + home 10-15 seconden in te houden maar niets niets en nog eens niets.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 januari 2015 @ 20:48:38 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148581740
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:47 schreef Scrummie het volgende:
Mijn iPhone 6 gaat niet meer aan sinds vanochtend. Andere lader geprobeerd, ander stopcontact, op Macbook, maar niets. Reset gedaan door power + home 10-15 seconden in te houden maar niets niets en nog eens niets.
Al een andere kabel geprobeerd?
pi_148581900
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Al een andere kabel geprobeerd?
Ja, helaas ook al. Ben bang dat ie morgen naar een reparateur kan ;(
pi_148582419
Eerder deze week hebben julie me al enorm geholpen met mijn vragen. Hopelijk mag ik nog een keer een beroep op jullie doen.

Besef me net dat ik waarschijnlijk een denkfout maak over TimeMachine en NAS, maar weet het niet zeker, dus zou graag willen weten hoe jullie hier mee omgaan.

Ik heb een 5 jaar oude TimeCapsule die een paar maanden terug voor de backups er de brui aan heeft gegeven. Maakt er geen meer, en via TimeMachine activeren kreeg ik ook oude backups niet meer te zien, alleen maar zwarte schermen. Zowel op iMac als MacBook.
Dat tijdelijk opgelost door een externe HD aan te sluiten. Toevallig (of juist niet) stopte vorige week ook die backups, TimeMachine gaf foutmelding over de schijf. Op beide Macs. Vervolgens zei schijfhulpprogramma dat ik de HD moet formatteren.

Na aansluiten NAS gaf het me een veilig idee om eerst een volledige backup via TimeMachine van beide macs te maken. Na 3 dagen geeft de iMac al een herhaaldelijke foutmelding dat de reservekopie niet gemaakt kan worden. Nu draait ie dus opnieuw een volledige backup van 240 GB :( Door de eerdere foutmeldingen denk ik dat het aan TimeMachine ligt en niet aan de NAS.
Ik draai nu op Mavericks en wil naar Yosemithe, maar lijkt me beter (voor mijn gevoel) om dat na een volledige backup te doen. Misschien zijn in Yosemithe deze problemen opgelost.

Lang verhaal kort:
Is het met een NAS nog wel nodig om TimeMachine te draaien? Het heeft jaren goed gewerkt (voor zover ik door had en die paar keer dat ik wat nodig had) maar het komt me nu toch wel heel kwetsbaar over om op TimeMachine te vertrouwen.

Wat als ik het niet doe?
Ik ben van plan meeste bestanden op de NAS weg te zetten. Van echt belangrijke data (foto's, wat andere documenten) wil ik periodiek op een externe HD een extra backup maken, voor het geval dat.
Maar wat doe ik dan met overige data, zoals programma's of lokaal mailarchief enzo? OS X kun je via recovery mode opstarten, software opnieuw benaderen via app store?

Zie ik wat over het hoofd? Ik weet globaal wel wat dingen (klok klepel), maar heel technisch ben ik ook niet. :@
Dus als jullie tips, ervaringen hebben. Graag! Of een link naar artikel. Ik heb wel wat gezocht, maar ik zoek blijkbaar niet op de juiste termen om te krijgen wat ik wil hebben (jip en janneke)
pi_148586203
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:00 schreef NedKelly het volgende:
Eerder deze week hebben julie me al enorm geholpen met mijn vragen. Hopelijk mag ik nog een keer een beroep op jullie doen.

Besef me net dat ik waarschijnlijk een denkfout maak over TimeMachine en NAS, maar weet het niet zeker, dus zou graag willen weten hoe jullie hier mee omgaan.

Ik heb een 5 jaar oude TimeCapsule die een paar maanden terug voor de backups er de brui aan heeft gegeven. Maakt er geen meer, en via TimeMachine activeren kreeg ik ook oude backups niet meer te zien, alleen maar zwarte schermen. Zowel op iMac als MacBook.
Dat tijdelijk opgelost door een externe HD aan te sluiten. Toevallig (of juist niet) stopte vorige week ook die backups, TimeMachine gaf foutmelding over de schijf. Op beide Macs. Vervolgens zei schijfhulpprogramma dat ik de HD moet formatteren.

Na aansluiten NAS gaf het me een veilig idee om eerst een volledige backup via TimeMachine van beide macs te maken. Na 3 dagen geeft de iMac al een herhaaldelijke foutmelding dat de reservekopie niet gemaakt kan worden. Nu draait ie dus opnieuw een volledige backup van 240 GB :( Door de eerdere foutmeldingen denk ik dat het aan TimeMachine ligt en niet aan de NAS.
Ik draai nu op Mavericks en wil naar Yosemithe, maar lijkt me beter (voor mijn gevoel) om dat na een volledige backup te doen. Misschien zijn in Yosemithe deze problemen opgelost.

Lang verhaal kort:
Is het met een NAS nog wel nodig om TimeMachine te draaien? Het heeft jaren goed gewerkt (voor zover ik door had en die paar keer dat ik wat nodig had) maar het komt me nu toch wel heel kwetsbaar over om op TimeMachine te vertrouwen.

Wat als ik het niet doe?
Ik ben van plan meeste bestanden op de NAS weg te zetten. Van echt belangrijke data (foto's, wat andere documenten) wil ik periodiek op een externe HD een extra backup maken, voor het geval dat.
Maar wat doe ik dan met overige data, zoals programma's of lokaal mailarchief enzo? OS X kun je via recovery mode opstarten, software opnieuw benaderen via app store?

Zie ik wat over het hoofd? Ik weet globaal wel wat dingen (klok klepel), maar heel technisch ben ik ook niet. :@
Dus als jullie tips, ervaringen hebben. Graag! Of een link naar artikel. Ik heb wel wat gezocht, maar ik zoek blijkbaar niet op de juiste termen om te krijgen wat ik wil hebben (jip en janneke)
Dingen als e-mail heb ik gewoon in de icloud staan, ik weet niet of dat voor jou ook een oplossing is?
Voor wat betreft andere data: vanuit jouw voorkeur denk ik dat je inderdaad zoveel mogelijk op een externe schijf kan hebben staan, maar ikzelf vind Time Machine wel erg handig voor het terughalen van (oude versies van) bestanden. Dat is een persoonlijke overweging :)
pi_148593887
quote:
Het is sinds kort mogelijk om tot 14 dagen na aankoop van een iOS-app het betaalde geld terug te krijgen. Desondanks blijkt dat de geretourneerde applicatie gewoon op het iOS-apparaat blijft staan en ook vanaf iTunes opnieuw ingeladen kan worden.
Handig!
  maandag 12 januari 2015 @ 01:14:00 #8
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148594029
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:07 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Handig!
Updates werken dan als het goed is iig niet meer.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 12 januari 2015 @ 01:27:54 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148594272
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:47 schreef Scrummie het volgende:
Mijn iPhone 6 gaat niet meer aan sinds vanochtend. Andere lader geprobeerd, ander stopcontact, op Macbook, maar niets. Reset gedaan door power + home 10-15 seconden in te houden maar niets niets en nog eens niets.
heb je een back-up? Probeer dan de reset wanneer iphone aangesloten is op een computer met iTunes. Lukt dat nog niet, geforceerd herstel.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_148597548
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb je een back-up? Probeer dan de reset wanneer iphone aangesloten is op een computer met iTunes. Lukt dat nog niet, geforceerd herstel.
Thanks voor de tip, en back is aanwezig ja, maar reset gaat niet werken, de tel gaat niet eens aan helaas. Nu onderweg naar Card services, hopen dat ie snel terug is.
pi_148614427
Nou, hij komt niet meer terug. Krijg van de week nieuwe opgestuurd!
pi_148616500
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:57 schreef Scrummie het volgende:
Nou, hij komt niet meer terug. Krijg van de week nieuwe opgestuurd!
Had je nog garantie? Beter!
pi_148616744
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:43 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Had je nog garantie? Beter!
Ja, ding was net 2 maanden oud :P. iPhone 6 :)
pi_148672534
Oké even hier vragen. Laatst dus een nieuw scherm besteld voor mijn iPod 4G. Tutorial gevolgd op YouTube en ging allemaal vrij soepel en het scherm werkte gewoon. Echter, hij bleef niet goed vastzitten dus heb ik nieuwe stickers gekocht op eBay. Duurde een maand eer ze er waren en gisteren dus eindelijk het scherm goed bevestigd. Blijft allemaal zitten en zo maar het scherm blijft nu enkel wit.
Gaat dus wel aan, maar geeft niks weer behalve wit. Een hard reset geprobeerd maar geen resultaat.

Je gaat toch niet menen dat het scherm kapot is hè? :'( Die 25 euri maakt me niet zo veel uit, maar in totaal twee maanden wachten wel).

Iemand ideeën?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_148699772
iMac binnen. O+ Prachtig apparaat. Alleen die Magic Mouse. Apple kan niet zo goed ergonomische muizen maken hè?
For great justice!
pi_148699796
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 06:43 schreef Q. het volgende:
iMac binnen. O+ Prachtig apparaat. Alleen die Magic Mouse. Apple kan niet zo goed ergonomische muizen maken hè?
IIk zweer bij trackpad. Magic Mouse hapt hier al jaren stof...
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 15 januari 2015 @ 07:46:14 #17
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_148700198
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 06:43 schreef Q. het volgende:
iMac binnen. O+ Prachtig apparaat. Alleen die Magic Mouse. Apple kan niet zo goed ergonomische muizen maken hè?
Dat is bende ja. Waarom tijdens bestelling niet gekozen voor Trackpad?
pi_148700278
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 07:46 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Dat is bende ja. Waarom tijdens bestelling niet gekozen voor Trackpad?
Dat was op zich slim geweest hè? :')
For great justice!
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 15 januari 2015 @ 08:08:00 #19
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_148700387
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 07:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat was op zich slim geweest hè? :')
Opzich.. :D
pi_148700399
Maar eigenlijk wil ik gewoon liever een muis. Vind trackpad op mn MBP prima maar op een desktop hoort een muis. Zeker omdat ik ook af en toe nog wel eens een spelletje wil spelen, dat is niet ideaal op de trackpad. Haal zo wel ff Logitech muisje bij de Mediamarkt ofzo. :P
For great justice!
  Admin donderdag 15 januari 2015 @ 08:17:35 #21
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_148700470
Ik vind de Magic Mouse heerlijk. Ben er best tevreden mee. Heel af en toe scroll ik echter per ongeluk schuin op een webpagina en dan pikt-ie 'opzij' als signaal waardoor de pagina terug of vooruit bladert, maar verder is-ie prachtig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_148700539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:17 schreef Breuls het volgende:
Ik vind de Magic Mouse heerlijk. Ben er best tevreden mee. Heel af en toe scroll ik echter per ongeluk schuin op een webpagina en dan pikt-ie 'opzij' als signaal waardoor de pagina terug of vooruit bladert, maar verder is-ie prachtig. :)
Ik ben gewend aan de grootste muizen die te krijgen zijn, ik heb ook nogal grote handen. Met van die lage, kleine mini-muisjes kan ik niets.
For great justice!
  Admin donderdag 15 januari 2015 @ 08:28:05 #23
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_148700568
Ja, ik heb niet echt grote handen, dus dat kan wel een factor zijn. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_148700944
Props voor Cardservices, maandag dus als reparatie ingediend, dinsdag avond was ik een nieuwe iPhone aan het instellen _O_ Topservice.
pi_148701138
Ik vind de trackpads echt geweldig werken, zowel de losse op mijn Mac Pro als de ingebouwde op mijn Macbook. Maar idd voor sommige dingen is een muis gewoon handiger.

Zit nu te wachten op 2 6-->8 pins voedingkabels van Amazon om mijn GTX 770 in de Mac Pro te bouwen, dat moet toch aardig vooruit gaan *).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:08:29 #26
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148701143
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:17 schreef Breuls het volgende:
Ik vind de Magic Mouse heerlijk. Ben er best tevreden mee. Heel af en toe scroll ik echter per ongeluk schuin op een webpagina en dan pikt-ie 'opzij' als signaal waardoor de pagina terug of vooruit bladert, maar verder is-ie prachtig. :)
Ik VOND de magic mouse heerlijk, maar sinds ik de track pad heb prefereer ik die. Al werkt het met games en sommige andere dingen wel minder productief :Y . Dan is een muis toch fijner :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_148702421
quote:
99s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:08 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik VOND de magic mouse heerlijk, maar sinds ik de track pad heb prefereer ik die. Al werkt het met games en sommige andere dingen wel minder productief :Y . Dan is een muis toch fijner :Y .
Ik heb het juist precies andersom. Heb tijden met een magic trackpad gewerkt, maar die ligt nu in een la stof te happen. Die magic muis bevalt mij echt beter!
Enige nadeel is dat die nogal heel erg snel door z'n batterijen heen gaat helaas... Achja, zorgen voor een groot genoeg voorraadje.
pi_148702446
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik heb het juist precies andersom. Heb tijden met een magic trackpad gewerkt, maar die ligt nu in een la stof te happen. Die magic muis bevalt mij echt beter!
Enige nadeel is dat die nogal heel erg snel door z'n batterijen heen gaat helaas... Achja, zorgen voor een groot genoeg voorraadje.
Voor dat soort dingen heb ik een set echt goeie oplaadbare, van Duracell, gekocht, 8 stuks+oplader was toen in de aanbieding voor 15 euro ofzo.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_148702635
quote:
99s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:08 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik VOND de magic mouse heerlijk, maar sinds ik de track pad heb prefereer ik die. Al werkt het met games en sommige andere dingen wel minder productief :Y . Dan is een muis toch fijner :Y .
Ik heb de MM ook een tijd gebruikt, heerlijk apparaat maar zo ruk in gaming :'). Nu gebruik ik een MX510 voor het normale muiswerk en de MT voor het precisie werk *O*. Heerlijke combo.
pi_148716998
Long shot hoor, maar er is niet iemand die toevallig 1 of 2 brackets over heeft uit een Mac Pro van na 2009?

Zoiets dus:

En dan niet die van de 2009 en eerder modellen :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_148717858
Ik zelf gebruik afwisselend de Magic Trackpad of Magic Mouse, en voor Windows een Logitech M705. Af en toe wat omslachtig om alsmaar te wisselen maar voor casual browsing is het Trackpad beter en voor precisie-input inderdaad de Magic Mouse. Werken alledrie wel onwijs goed, ben er erg tevreden mee :)
pi_148721142
Op de MBP de trackpad, neem niet eens meer een muis mee.
Voor de Mac mini ook een trackpad gekocht maar dan vind ik het niks, gewoon de Magic Mouse.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:17:59 #33
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_148770421
Iemand een oplossing voor het "probleem" dat wanneer je een website wil laden in Safari, en je opent direct erna een nieuw tabblad, dat de site in dat andere tabblad niet meer wil laden? Dus je typt de URL, drukt op enter, vervolgens open je direct een nieuw leeg tabblad, en als je dan teruggaat naar dat eerdere tabblad is de site niet geladen en de getypte URL weg. :')
  zaterdag 17 januari 2015 @ 12:20:44 #34
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_148772429
Iemand ervaring met een appletv? Wil dat ding misschien aanschaffen.
Kan ik ook simpelweg het beeld van de ipad dupliceren naar de appletv? Zodat ik bv moviebox op de tv kan kijken?
nerovetsrethca
  Redactie Games zaterdag 17 januari 2015 @ 13:49:58 #35
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_148774448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:17 schreef Breuls het volgende:
Ik vind de Magic Mouse heerlijk. Ben er best tevreden mee. Heel af en toe scroll ik echter per ongeluk schuin op een webpagina en dan pikt-ie 'opzij' als signaal waardoor de pagina terug of vooruit bladert, maar verder is-ie prachtig. :)
Ik vind het een "kutding". Werk veel liever met de "Magic" Trackpad.

MacHeist Anarchy Bundle voor $14,99.
Is mij wel de moeite waard als er Littlesnitch (en eventueel Postbox) nog bij zit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Noodle op 17-01-2015 14:04:37 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_148775405
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:17 schreef BigSmurf het volgende:
Iemand een oplossing voor het "probleem" dat wanneer je een website wil laden in Safari, en je opent direct erna een nieuw tabblad, dat de site in dat andere tabblad niet meer wil laden? Dus je typt de URL, drukt op enter, vervolgens open je direct een nieuw leeg tabblad, en als je dan teruggaat naar dat eerdere tabblad is de site niet geladen en de getypte URL weg. :')
Bekend probleem, heb er ook last van
Kijk met smart uit naar een update
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:09:46 #37
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148783128
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:49 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik vind het een "kutding". Werk veel liever met de "Magic" Trackpad.

MacHeist Anarchy Bundle voor $14,99.
Is mij wel de moeite waard als er Littlesnitch (en eventueel Postbox) nog bij zit.
Ik twijfel nog, denk dat ik de bundel ook ga nemen. Die 10k gaan ze echt wel halen, dus little snitch komt er nog wel bij ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:31:19 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_148788256
Zo 560ti werkt in de Mac Pro, nu nog even wachten op mijn 8 pins kabels zodat ik de GTX 770 erin kan rammen. Gaming is best te doen op een Mac hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_148804393
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:20 schreef slangpie het volgende:
Iemand ervaring met een appletv? Wil dat ding misschien aanschaffen.
Kan ik ook simpelweg het beeld van de ipad dupliceren naar de appletv? Zodat ik bv moviebox op de tv kan kijken?
Ja
  zondag 18 januari 2015 @ 14:27:22 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148804898
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:20 schreef slangpie het volgende:
Iemand ervaring met een appletv? Wil dat ding misschien aanschaffen.
Kan ik ook simpelweg het beeld van de ipad dupliceren naar de appletv? Zodat ik bv moviebox op de tv kan kijken?
Ja, kan, heb een Apple TV en een Amazonbox. Als je streaming films of series wilt kijken in de Amazonbox echt een beter product.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148805494
Ik wil vanmiddag de duurste 21 inch imac halen, maar zoals altijd met apple producten moet je letten op je timing. Is dit nog een goed moment om zo'n ding te halen ivm nieuwe releases?

Is de 21" i5, 8 gb ram, 1tb hdd met 1gb videokaart
pi_148808564
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:46 schreef videonatic het volgende:
Ik wil vanmiddag de duurste 21 inch imac halen, maar zoals altijd met apple producten moet je letten op je timing. Is dit nog een goed moment om zo'n ding te halen ivm nieuwe releases?

Is de 21" i5, 8 gb ram, 1tb hdd met 1gb videokaart
Check http://buyersguide.macrumors.com/#iMac
  Redactie Games zondag 18 januari 2015 @ 21:23:15 #43
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_148820936
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:09 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik twijfel nog, denk dat ik de bundel ook ga nemen. Die 10k gaan ze echt wel halen, dus little snitch komt er nog wel bij ;) .
Of de site is voor de grap gehackt door een aantal nepkoreanen of de site is nu echt down vanwege drukte :')



"We are down to you. Your pain and sorrow is our great pleasure. All your base are belong to us."
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 18 januari 2015 @ 21:45:03 #44
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148821904
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:23 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Of de site is voor de grap gehackt door een aantal nepkoreanen of de site is nu echt down vanwege drukte :')

[ afbeelding ]

"We are down to you. Your pain and sorrow is our great pleasure. All your base are belong to us."
Hmmm dat is kut, ik moet hem nog aanschaffen :X .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_148835992
quote:
Hmm, lastig. Door de retina 5K is dat imac lijstje een beetje moeilijk uit te lezen.
pi_148837508
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:27 schreef videonatic het volgende:

[..]

Hmm, lastig. Door de retina 5K is dat imac lijstje een beetje moeilijk uit te lezen.
Bijkomend probleem is de release van de budget iMac 21". De nieuwste versie van de 21" (met fatsoenlijke hardware) is van eind 2013. Persoonlijk zou ik dus wachten op de WWDC. Als daar geen aankondigingen komen, dan komt de nieuwe versie pas eind dit jaar.

Aan de andere kant, is de WWDC pas in Juni. Dus dat is weer een half jaar extra wachten/sparen.
  Redactie Games maandag 19 januari 2015 @ 13:28:26 #47
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_148837808
quote:
99s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:45 schreef DaMook het volgende:

[..]

Hmmm dat is kut, ik moet hem nog aanschaffen :X .
Lijkt "Promo-actie" geweest te zijn. Littlesnitch is ondertussen unlocked en Postbox zit boven de 39k aan FB likes, dus die zit er ook wel bij denk ik morgen ook *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 19-01-2015 20:54:35 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_148839536
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:49 schreef Mr.Noodle het volgende:

MacHeist Anarchy Bundle voor $14,99.
Is mij wel de moeite waard als er Littlesnitch (en eventueel Postbox) nog bij zit.
Hee! kijk..dat kende ik nog niet. Bedankt voor de ongevraagde link/tip!
  maandag 19 januari 2015 @ 20:53:07 #49
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148854956
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:20 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hee! kijk..dat kende ik nog niet. Bedankt voor de ongevraagde link/tip!
Die hebben vrij regelmatig zo'n actie :) . In de gaten houden dus ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 19 januari 2015 @ 22:36:30 #50
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_148859688
5 things Steve Jobs said Apple would never do - and Apple is doing

http://money.cnn.com/2015(...)pple/?iid=TL_Popular
pi_148866439
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:36 schreef henrivo het volgende:
5 things Steve Jobs said Apple would never do - and Apple is doing

http://money.cnn.com/2015(...)pple/?iid=TL_Popular
Leuk.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 januari 2015 @ 10:36:36 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148867551
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:36 schreef henrivo het volgende:
5 things Steve Jobs said Apple would never do - and Apple is doing

http://money.cnn.com/2015(...)pple/?iid=TL_Popular
Steve jobs wist heel goed welke beperkingen de staat van techniek op een zeker moment had. Al die beslissingen (geen stylus, geen kleine ipad, geen grote iphone) zijn allemaal heel logisch op die momenten. Met de hedendaagse techniek zijn de huidige beslissingen bij apple OOK te verklaren.

Zolang er focus blijft om een paar producten goed te doen in plaats van heel veel producten middelmatig, denk ik dat ze op het goede pad zitten. Ook zonder Steve Jobs.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:07:40 #53
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_148868244
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Steve jobs wist heel goed welke beperkingen de staat van techniek op een zeker moment had. Al die beslissingen (geen stylus, geen kleine ipad, geen grote iphone) zijn allemaal heel logisch op die momenten. Met de hedendaagse techniek zijn de huidige beslissingen bij apple OOK te verklaren.

Zolang er focus blijft om een paar producten goed te doen in plaats van heel veel producten middelmatig, denk ik dat ze op het goede pad zitten. Ook zonder Steve Jobs.
QFT.
pi_148882337
Mijn MBA gaat de laatste tijd sneller leeg dan normaal. Is er misschien een tool of programma waarmee ik kan meten welk programma hoeveel gebruikt en/of hoe de conditie van mijn accu is?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:57:59 #55
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_148884946
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, kan, heb een Apple TV en een Amazonbox. Als je streaming films of series wilt kijken in de Amazonbox echt een beter product.
Oke, wil het eigenlijk wel voor van alles gebruiken, films kijken, uitzending gemist, evt spelletje spelen.. Als ik snel kijk, zou je moeten betalen voor films bij de amazon fire box?
nerovetsrethca
pi_148886104
Kom je in de apple store ook in aamerking met studentenkorting?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 januari 2015 @ 20:31:43 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148886175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:29 schreef Rijst het volgende:
Kom je in de apple store ook in aamerking met studentenkorting?
normaal alleen online
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_148891040
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:29 schreef Rijst het volgende:
Kom je in de apple store ook in aamerking met studentenkorting?
Is al aantal jaar terug, maar kreeg dat wel bij toen nog MacHouse in Rotterdam op Stationsplein (Groothandelsgebouw). Kan niet meer volgen hoe het nu heet. Geloof iCentre
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:17:46 #59
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_148891434
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:29 schreef Rijst het volgende:
Kom je in de apple store ook in aamerking met studentenkorting?
Ja, heb mijn laptop 1-1,5 jaar geleden gekocht in A'dam. Volgens mij was die prijs zelfs nog 20 euro minder dan via internet.
吴 曼 迪
pi_148899161
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:17 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ja, heb mijn laptop 1-1,5 jaar geleden gekocht in A'dam. Volgens mij was die prijs zelfs nog 20 euro minder dan via internet.
nice. Ik ben van plan om vrijdag een ipad te halen bij Leidse. Zal vandaag wel ff bellen
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:34:53 #61
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_148916474
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Steve jobs wist heel goed welke beperkingen de staat van techniek op een zeker moment had. Al die beslissingen (geen stylus, geen kleine ipad, geen grote iphone) zijn allemaal heel logisch op die momenten. Met de hedendaagse techniek zijn de huidige beslissingen bij apple OOK te verklaren.

Zolang er focus blijft om een paar producten goed te doen in plaats van heel veel producten middelmatig, denk ik dat ze op het goede pad zitten. Ook zonder Steve Jobs.
Precies, zo flauw altijd.

Daarnaast ging de vergelijking destijds om het gebruik van een stylus als hoofdmiddel om een tablet te bedienen, en dat is natuurlijk nog steeds 100% waar. Als je wilt schrijven of tekenen is een stylus natuurlijk veel beter, dat had Steve zelfs in 2010 niet ontkend.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 januari 2015 @ 19:56:14 #62
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_148919437
Geen WhatsApp Web voor iOS :'(
pi_148926845
quote:
9s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:56 schreef Pino112 het volgende:
Geen WhatsApp Web voor iOS :'(
Nja, nog niet of gewoon niet? Is me niet helemaal duidelijk. Verschillende media vertellen verschillende verhalen. Vind het eigenlijk ook niet zo'n gemis maar toch. Als nou wat meer mensen Telegram oid gebruikte..
  Redactie Games donderdag 22 januari 2015 @ 00:11:25 #64
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_148930525
Vandaag bij de perspresentatie van Windows 10.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 22 januari 2015 @ 01:31:09 #65
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148932289
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vandaag bij de perspresentatie van Windows 10.
[ afbeelding ]
HAHAHA leuk, maar die holobril lijkt me wel heel erg cool, nog meer dan de oculus rift :D .

Windows 10 lijkt me ook veel belovend (veel van osx overgenomen en uitgebreid). Ga ik zeker dit jaar instaleren met de windows 7 licentie die ik ergens heb. In hoe het het programma ook alweer dat ik ervoor gebruik :P .

[ Bericht 18% gewijzigd door DaMook op 22-01-2015 01:45:31 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 22 januari 2015 @ 02:23:20 #66
230788 n8n
Pragmatisch
pi_148932879
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:36 schreef davedavy het volgende:
Mijn MBA gaat de laatste tijd sneller leeg dan normaal. Is er misschien een tool of programma waarmee ik kan meten welk programma hoeveel gebruikt en/of hoe de conditie van mijn accu is?
klik op de batterij-indicator, dan staat er een lijstje met veelverbruikers. Als je accu kaduuk is staat het daar ook aangegeven.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 22 januari 2015 @ 08:22:40 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_148934239
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vandaag bij de perspresentatie van Windows 10.
[ afbeelding ]
Gisteren bij de SOTU van Obama:
pi_148934629
Grappig. Wist niet eens dat boven de president zo hoog nog zoveel mensen zaten.

Ongeluk is toch zo gebeurd vanaf daar...

quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:44 schreef no1uknow het volgende:

Leuk.
Mwah. Tegeltjeswijsheden. Ten tijde van Jobs en ook nu gaat het Apple nog steeds alleen maar om zo veel mogelijk geld te genereren.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2015 08:58:43 ]
pi_148942296
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:57 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mwah. Tegeltjeswijsheden. Ten tijde van Jobs en ook nu gaat het Apple nog steeds alleen maar om zo veel mogelijk geld te genereren.
Joh, zouden ze uit zijn op geld verdienen?
pi_148942869
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:22 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Gisteren bij de SOTU van Obama:
[ afbeelding ]
IN GOD WE TRUST

pi_148945066
Ik zit met iets ontzettend vaags. Geen idee of het nou aan m'n MBP of router ligt.

Internet is in ieder geval niet erg stabiel. Als ik iets kijk via Uitzending Gemist stopt ie er uit het niets mee. Dan opent ie ook geen enkele website. Wifi uitzetten in de menubalk en direct weer aanzetten lost het probleem meteen op. Hoe kan dit? Heb er al een tijd last van.
  donderdag 22 januari 2015 @ 16:27:32 #72
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_148947473
Ik heb een Macbook pro uit 2012 met Yosemite en sinds kort een iphone 6. Nu vind ik het handig om via mijn laptop inkomende telefoontjes te beantwoorden, echter zit er een extreme vertraging in de meldingen van binnenkomende telefoontjes. Vaak is het zo dat de beller al de voicemail heeft bereikt voordat de melding op mijn laptopscherm komt. Hoe komt dit? Sowieso is het berichtencentrum erg buggy heb ik het idee. Het geluid voor een mail-notificatie wordt soms wel 10 minuten later afgespeeld dan de binnenkomst van het daadwerkelijke mailtje. Iemand tips hoe dit verholpen kan worden?
pi_148957058
Hoppa, GTX 770 in de Mac Pro, das gewoon echt prima gamen met alles op high O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 23 januari 2015 @ 02:17:08 #74
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_148968267
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vandaag bij de perspresentatie van Windows 10.
[ afbeelding ]
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:22 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Gisteren bij de SOTU van Obama:
[ afbeelding ]
Grappig of niet?
Er zijn genoeg plaatjes van mensen met een Windows device bij Apple events. Gelukkig zag je bij het Windows 10 event dat er journalisten zaten ipv dat klapvee wat er bij Apple altijd zit.

Zal ik eens wat grappigs vertellen?

Apple Watch, 19 uur gaat ie mee :') en als je het scherm gebruikt 2,5-3 uur :'(
Dat is pas lol!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149006319
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn MPB 15" mid 2009 2.66 Ghz Intel Core 2 Duo met SSD. Deze hangt meestal aan mijn extern scherm met een resolutie 2560 x 1440.

Waar ik steeds meer last van heb is toch de soms wat vertraging in de GUI, de volslagen brakke batterij en de fans die bijna continue (op lage frequentie) draaien.

Tijd voor vervanging dus. Gebruikt er hier iemand een MBP 13" mid 2014 in clamshell mode? Geen last van fans bij normaal kantoorwerk? Ik neem aan dat aangezien de native resolutie van het retina-scherm hoger is dan 2560 x 1440, dat een extern scherm met die resolutie geen enkel probleem vormt?

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 24-01-2015 12:38:13 ]
pi_149006513
Ik wil OSX server aanschaffen via een App Store gift care (ivm family sharing). FF gekeken op internet, geen aanbiedingen gevonden. Na ja, ok... Dan maar bij Apple zelf bestellen. Laten "leveren" via e-mail, betaald met iDeal, krijg ik maar geen mail :'). Wacht al zeker een uur...

Iemand ervaring met de leveringstijden van Apple in deze?
pi_149007045
Of is de betaling gebounced?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:04:05 #78
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149007065
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:32 schreef dotKoen het volgende:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn MPB 15" mid 2009 2.66 Ghz Intel Core 2 Duo met SSD. Deze hangt meestal aan mijn extern scherm met een resolutie 2560 x 1440.

Waar ik steeds meer last van heb is toch de soms wat vertraging in de GUI, de volslagen brakke batterij en de fans die bijna continue (op lage frequentie) draaien.

Tijd voor vervanging dus. Gebruikt er hier iemand een MBP 13" mid 2014 in clamshell mode? Geen last van fans bij normaal kantoorwerk? Ik neem aan dat aangezien de native resolutie van het retina-scherm hoger is dan 2560 x 1440, dat een extern scherm met die resolutie geen enkel probleem vormt?
je Mac dicht doen is ook slecht voor de koeling. Die van mij hoor ik nooit
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149007293
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Of is de betaling gebounced?
Nope, gewoon afgeschreven
pi_149007311
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:04 schreef n8n het volgende:

[..]

je Mac dicht doen is ook slecht voor de koeling. Die van mij hoor ik nooit
Ik snap dat er wat minder koelingsoppervlak is, maar ik wil hem wel graag zo gebruiken.
pi_149007362
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:13 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik snap dat er wat minder koelingsoppervlak is, maar ik wil hem wel graag zo gebruiken.
Schijnbaar helpt het om wat kleine gaatjes te boren in de onderkant van de MB... Schijnt de oplossing te zijn voor de oververhitting van sommige videokaarten.
pi_149007459
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Schijnbaar helpt het om wat kleine gaatjes te boren in de onderkant van de MB... Schijnt de oplossing te zijn voor de oververhitting van sommige videokaarten.
In mijn huidige MBP? Dat zou nog een idee zijn ja, zag daar laatst een post over voorbij komen. Behuizing zit toch al een deuk in :+

In elk geval, ik wil ook een nieuwe MBP kopen, dus als iemand daar ervaring mee heeft: ik hoor het graag. Ik ga er vooralsnog niet in boren ;)
pi_149007862
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:04 schreef n8n het volgende:

[..]

je Mac dicht doen is ook slecht voor de koeling. Die van mij hoor ik nooit
Mijn MBP 13" mid 2009 heeft hetzelfde als wat dotKoen beschijft met de fan. En doet dat ook als ik hem gewoon open heb staan. Ik hoor de hele dag dat ding draaien.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:04:12 #84
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149008717
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:34 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Mijn MBP 13" mid 2009 heeft hetzelfde als wat dotKoen beschijft met de fan. En doet dat ook als ik hem gewoon open heb staan. Ik hoor de hele dag dat ding draaien.
altijd zo geweest? Zou even de onderkant er af halen en wat stof verwijderen.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:06:06 #85
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149008787
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:19 schreef dotKoen het volgende:

[..]

In mijn huidige MBP? Dat zou nog een idee zijn ja, zag daar laatst een post over voorbij komen. Behuizing zit toch al een deuk in :+

In elk geval, ik wil ook een nieuwe MBP kopen, dus als iemand daar ervaring mee heeft: ik hoor het graag. Ik ga er vooralsnog niet in boren ;)
het grootste probleem is dat je de sleuf voor koele lucht afdicht als de Mac dicht is. De mbpr heeft ook koelsleuven aan de onderkant al kan dat ook alleen aanzuiging of afvoer zijn.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149008948
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:04 schreef n8n het volgende:

[..]

altijd zo geweest? Zou even de onderkant er af halen en wat stof verwijderen.
Nee eerste 2-3 jaar niet denk ik. Vorig jaar heb ik onderhoud laten plegen en is ie helemaal schoongemaakt (idd veel stof erin) en extra geheugen erbij. Maar na 1-2 maanden gelijk die fan weer voluit draaien de hele dag. Hij is vaak ook behoorlijk heet aan de onderkant.
  zondag 25 januari 2015 @ 08:03:03 #87
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149032614
Ik gebruik mijn MBP 13" (mid2012, met zelf ingebouwde SSD) bijna alleen maar dicht liggend op mijn (glazen) bureau icm mijn TB scherm en de fan(s) hoor ik alleen bij zware (flash?) dingen. Op dat moment gaan sommige temperaturen (volgens mij gpu idd) richting de 100 graden.

Volgens een app draaien mijn fans average 1996 rpm en dan hoor je ze niet.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_149033119
quote:
99s.gif Op zondag 25 januari 2015 08:03 schreef DaMook het volgende:
Ik gebruik mijn MBP 13" (mid2012, met zelf ingebouwde SSD) bijna alleen maar dicht liggend op mijn (glazen) bureau icm mijn TB scherm en de fan(s) hoor ik alleen bij zware (flash?) dingen. Op dat moment gaan sommige temperaturen (volgens mij gpu idd) richting de 100 graden.

Volgens een app draaien mijn fans average 1996 rpm en dan hoor je ze niet.
Wat voor app is dat? Zit niet in de standaard hulpprogramma's toch?
  zondag 25 januari 2015 @ 09:57:53 #89
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149033317
Temperature Gauge by Tunabelly Software
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_149033523
quote:
99s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:57 schreef DaMook het volgende:
Temperature Gauge by Tunabelly Software
Thanks, even de trial versie van TG Pro gedownload.

Die rode balk is zeker niet zo'n goed teken? -O-

pi_149033878
Als het even nodig is dan is het prima dat de fans volop draaien.
Draaien ze de hele tijd volop dan gaat er iets niet goed met je mac.

Kijk even in activiteitenweergave welke app zoveel cpu gebruikt.
pi_149034095
Uiteindelijk gisteren toch de gift card binnen gekregen *O*. Bleek ik de verkeerde gekocht te hebben :'). Apple Store ipv App Store...

Nu ff kijken hoe ik dat op ga lossen, maar goed... Server app draait, mail draait *O*.

Nu alles nog af configureren en ik kan de Windows server definitief de deur uit doen *O*
pi_149034136
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:44 schreef yupyup het volgende:
Als het even nodig is dan is het prima dat de fans volop draaien.
Draaien ze de hele tijd volop dan gaat er iets niet goed met je mac.

Kijk even in activiteitenweergave welke app zoveel cpu gebruikt.
Nee dit is bijna de hele dag, hij zegt nu 6188 rpm en dit geluid is wat ik zo ongeveer hele tijd hoor.

Firefox rond 48%. Zal zo wat tabs sluiten (heb er best veel open staan :@) Zou dat helpen?
  zondag 25 januari 2015 @ 11:35:42 #94
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149034614
Wat is een handig en eenvoudig fotobewerkingsprogramma voor een iMac? Ik wil het vooral gebruiken om namen van Facebookposts onleesbaar te maken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_149034661
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 11:06 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Nee dit is bijna de hele dag, hij zegt nu 6188 rpm en dit geluid is wat ik zo ongeveer hele tijd hoor.

Firefox rond 48%. Zal zo wat tabs sluiten (heb er best veel open staan :@) Zou dat helpen?
Heb je toevallig veel websites open die Flash gebruiken? Daar gaan mijn fans namelijk ook wel snel van draaien.

Verder: heb je je Mac al eens opengemaakt om te kijken of er niet erg veel stof aan de binnenkant zit? Dat kan ook leiden tot warmteproductie, waarna je fans natuurlijk ook beginnen te werken.

quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 11:35 schreef Federer-fan het volgende:
Wat is een handig en eenvoudig fotobewerkingsprogramma voor een iMac? Ik wil het vooral gebruiken om namen van Facebookposts onleesbaar te maken.
Pixelmator :)
  zondag 25 januari 2015 @ 11:51:44 #96
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149034975
quote:
Ziet er schitterend uit, maar is het niet zonde van die 30 euro als ik het eigenlijk alleen gebruik voor het onleesbaar maken van namen van Facebookposts?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_149035118
Met Skitch kun je ook eenvoudig (een gedeelte van) screenshots onleesbaar maken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_149035164
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 25 januari 2015 @ 12:10:03 #99
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149035357
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 11:58 schreef Felagund het volgende:
Met Skitch kun je ook eenvoudig (een gedeelte van) screenshots onleesbaar maken.
Dank je wel. Werkt perfect!

Dat Pixelmator is heel mooi maar te geavanceerd voor mij.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_149035389
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 11:38 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Heb je toevallig veel websites open die Flash gebruiken? Daar gaan mijn fans namelijk ook wel snel van draaien.

Verder: heb je je Mac al eens opengemaakt om te kijken of er niet erg veel stof aan de binnenkant zit? Dat kan ook leiden tot warmteproductie, waarna je fans natuurlijk ook beginnen te werken.

Hm ik weet niet zo goed wat flash gebruikt eigenlijk. Ik heb aantal fok pagina's open staan en nog wat sites die ik later wil onderzoeken maar daar beweegt niets.
Ik had firefox even half uurtje uitgezet en dat zorgde wel dat de fan weer stil werd en op lage rpm ging draaien.

Hij is in nov 2013 helemaal schoongemaakt bij een bedrijfje. Toen zat er veel stof in.
Kan ik hem ook makkelijk zelf open maken en schoonmaken zonder de boel te slopen? Ik heb dat nog nooit gedaan.
pi_149035509
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:40 schreef RvLaak het volgende:
Ik wil OSX server aanschaffen via een App Store gift care (ivm family sharing). FF gekeken op internet, geen aanbiedingen gevonden. Na ja, ok... Dan maar bij Apple zelf bestellen. Laten "leveren" via e-mail, betaald met iDeal, krijg ik maar geen mail :'). Wacht al zeker een uur...

Iemand ervaring met de leveringstijden van Apple in deze?
Zou je dat nou wel doen, kwaliteit van Apple software, en in het bijzonder OS-X, is vrij beroerd. Zeker voor het gebruik van een server zou ik echt iets anders nemen.
pi_149035631
quote:
13s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:15 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Zou je dat nou wel doen, kwaliteit van Apple software, en in het bijzonder OS-X, is vrij beroerd. Zeker voor het gebruik van een server zou ik echt iets anders nemen.
Mijn ervaring is anders. Ik heb een half jaar lang (stage) een Apple netwerk mede beheerd. Werkt perfect, icm andere Apple clients. En aangezien de server hier nog de enige Windows client is, zie ik geen enkele reden meer om Windows niet de deur uit te doen.

Daarnaast is Windows server echt een draak om te beheren. De laatste paar weken continu onduidelijke problemen met Exchange gehad, zonder dat er iets is verandert in de soft- of hardware. Is een bekend Exchange probleem, waar geen oplossing voor is.

Als een professional kies ik liever voor Apple dan Microsoft, wanneer het gaat om een klein netwerk.
  zondag 25 januari 2015 @ 12:50:38 #103
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149036449
Gebruikt iemand van jullie deze app? Ik zocht naar een manier om noodnummers zichtbaar te maken op mijn lock screen en dit leek me wel geschikt, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_149036699
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Mijn ervaring is anders. Ik heb een half jaar lang (stage) een Apple netwerk mede beheerd. Werkt perfect, icm andere Apple clients. En aangezien de server hier nog de enige Windows client is, zie ik geen enkele reden meer om Windows niet de deur uit te doen.

Daarnaast is Windows server echt een draak om te beheren. De laatste paar weken continu onduidelijke problemen met Exchange gehad, zonder dat er iets is verandert in de soft- of hardware. Is een bekend Exchange probleem, waar geen oplossing voor is.

Als een professional kies ik liever voor Apple dan Microsoft, wanneer het gaat om een klein netwerk.
Welke versie van OS-X was dat?

[ Bericht 32% gewijzigd door BlauweSporttas op 25-01-2015 13:06:38 ]
pi_149036867
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:01 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Welke versie van OS-X was dat?
Geen idee, zal rond 10.4 geweest zijn. Is al een goede tijd terug :+
pi_149037025
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:50 schreef Federer-fan het volgende:
Gebruikt iemand van jullie deze app? Ik zocht naar een manier om noodnummers zichtbaar te maken op mijn lock screen en dit leek me wel geschikt, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik heb een aantal noodnummers in mijn Medical ID via de Health app gezet.
pi_149039832
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:11 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Hm ik weet niet zo goed wat flash gebruikt eigenlijk. Ik heb aantal fok pagina's open staan en nog wat sites die ik later wil onderzoeken maar daar beweegt niets.
Ik had firefox even half uurtje uitgezet en dat zorgde wel dat de fan weer stil werd en op lage rpm ging draaien.

Hij is in nov 2013 helemaal schoongemaakt bij een bedrijfje. Toen zat er veel stof in.
Kan ik hem ook makkelijk zelf open maken en schoonmaken zonder de boel te slopen? Ik heb dat nog nooit gedaan.
Hm, het lijkt er in ieder geval op dat Firefox erg veel resources gebruikt. Je zou dat kunnen bevestigen door Activity Monitor op te starten en te kijken hoeveel CPU Firefox gebruikt.

Tja, dat is ook alweer een dik jaar geleden dat 'ie is schoongemaakt. Je kunt de onderkant er wel gewoon af schroeven en zelf een kijkje nemen, maar ik raad je niet aan om er zelf dingen uit te gaan halen. Als je ziet dat er weer wat stof in (o.a. de fan) zit, is het niet zo'n gek idee om dat nog een keer te laten doen.
pi_149040508
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:18 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Hm, het lijkt er in ieder geval op dat Firefox erg veel resources gebruikt. Je zou dat kunnen bevestigen door Activity Monitor op te starten en te kijken hoeveel CPU Firefox gebruikt.

Tja, dat is ook alweer een dik jaar geleden dat 'ie is schoongemaakt. Je kunt de onderkant er wel gewoon af schroeven en zelf een kijkje nemen, maar ik raad je niet aan om er zelf dingen uit te gaan halen. Als je ziet dat er weer wat stof in (o.a. de fan) zit, is het niet zo'n gek idee om dat nog een keer te laten doen.
Firefox steeds tussen de 20-50% voor firefox met soms een uitschieter als ik wat ga laden.
Ik zie dat windowserver ook iets van 30-60% gebruikt. Die verbruikt eigenlijk het meeste % cpu nu ik een aantal tabs in firefox heb gesloten.

Heb op windowserver gezocht en zie daar meer klachten over.

Ik heb toen 90 euro betaald voor onderzoeks- en onderhoudkosten. Hij was nogal langzaam en ik wilde weten wat er mee was en of er wat vervangen moest worden. Weet niet of het het waard is om weer 90 euro te betalen voor een MBP uit sept 2009.
pi_149040599
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:33 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Firefox steeds tussen de 20-50% voor firefox met soms een uitschieter als ik wat ga laden.
Ik zie dat windowserver ook iets van 30-60% gebruikt. Die verbruikt eigenlijk het meeste % cpu nu ik een aantal tabs in firefox heb gesloten.

Heb op windowserver gezocht en zie daar meer klachten over.

Ik heb toen 90 euro betaald voor onderzoeks- en onderhoudkosten. Hij was nogal langzaam en ik wilde weten wat er mee was en of er wat vervangen moest worden. Weet niet of het het waard is om weer 90 euro te betalen voor een MBP uit sept 2009.
Ik heb bij de MyCom laatst ook mijn computer laten "ontstoffen" voor een tientje. Geen idee hoe ze dat doen, heb helaas niet gevraagd of ik dat eens mocht zien, maar ze zeiden dat er heel wat uit kwam.

Ik zou zeggen, kijk eens of er bij jou in de buurt ook een MyCom is en ga daar eens langs :)

Trouwens, als 'ie nog steeds langzaam is en de standaard harde schijf zit er nog in: kijk eens of je het nog het geld waard vindt om die te vervangen door een SSD.
Tegenwoordig heb je al een Crucial MX100 256GB voor 100 euro, dat maakt 'm echt heel wat sneller. Als je er daarnaast nog 4 à 8GB RAM-geheugen in hebt zitten (2GB is tegenwoordig wat weinig) kan dat ding zeker nog een paar jaar mee ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door J.Appleseed op 25-01-2015 14:45:02 ]
pi_149041091
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:35 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ik heb bij de MyCom laatst ook mijn computer laten "ontstoffen" voor een tientje. Geen idee hoe ze dat doen, heb helaas niet gevraagd of ik dat eens mocht zien, maar ze zeiden dat er heel wat uit kwam.

Ik zou zeggen, kijk eens of er bij jou in de buurt ook een MyCom is en ga daar eens langs :)

Trouwens, als 'ie nog steeds langzaam is en de standaard harde schijf zit er nog in: kijk eens of je het nog het geld waard vindt om die te vervangen door een SSD.
Tegenwoordig heb je al een Crucial MX100 256GB voor 100 euro (die heb ik er nu ook in zitten nadat mijn Crucial M4 was overleden). Als je er daarnaast nog 4 à 8GB RAM-geheugen in hebt zitten kan dat ding zeker nog een paar jaar mee ;)
Misschien is alleen ontstoffen wel goedkoper, want ze hebben hem toen ook helemaal doorgelicht. Zal ze eens bellen. En er zit een MyCom in de buurt hier in Rotterdam.
Ik heb foto's gezien van het stof in mijn MBP. Het zat er uit als zo'n lint wat in de droogtrommel zit. Ze hadden er speciaal foto's van gemaakt, want dit was extreem..... -O- Ik ben helaas vergeten te vragen mij die foto even te sturen.

Kreeg pas hier ook al de tip van de SSD. Heb de tip bewaard en ga er nog even over denken. Ik twijfel alleen of het het echt nog waard is om wat in dit ding te investeren. Ik kan het zelf niet zo goed inschatten. De batterij is echt helemaal gaar (20-30 min hooguit) en die was zeer moeilijk te vervangen zeiden ze bij dit model.

Toen ie vorig jaar was nagekeken heb ik er 4 GB RAM-geheugen bij laten zetten. Er zat standaard 4 GB in, maar ze adviseerde me dat te verruimen als ik wilde upgraden naar Mavericks. Nu dus 8 GB erin.
  zondag 25 januari 2015 @ 14:55:10 #111
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149041231
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:12 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik heb een aantal noodnummers in mijn Medical ID via de Health app gezet.
Zijn die zichtbaar op je lock screen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_149041394
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zijn die zichtbaar op je lock screen?
Nee, ze moeten eerst bij het inlogscherm naar Noodgeval gaan en dan wordt Medische ID zichtbaar om te kiezen.

Je kan er wel extra info bij kwijt zoals medische aandoeningen, allergieën en medicijnen. En een telefoonnummer van je arts. Plus je ICE nummers.
pi_149042735
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:50 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Misschien is alleen ontstoffen wel goedkoper, want ze hebben hem toen ook helemaal doorgelicht. Zal ze eens bellen. En er zit een MyCom in de buurt hier in Rotterdam.
Ik heb foto's gezien van het stof in mijn MBP. Het zat er uit als zo'n lint wat in de droogtrommel zit. Ze hadden er speciaal foto's van gemaakt, want dit was extreem..... -O- Ik ben helaas vergeten te vragen mij die foto even te sturen.

Kreeg pas hier ook al de tip van de SSD. Heb de tip bewaard en ga er nog even over denken. Ik twijfel alleen of het het echt nog waard is om wat in dit ding te investeren. Ik kan het zelf niet zo goed inschatten. De batterij is echt helemaal gaar (20-30 min hooguit) en die was zeer moeilijk te vervangen zeiden ze bij dit model.

Toen ie vorig jaar was nagekeken heb ik er 4 GB RAM-geheugen bij laten zetten. Er zat standaard 4 GB in, maar ze adviseerde me dat te verruimen als ik wilde upgraden naar Mavericks. Nu dus 8 GB erin.
Ik heb een 2011 MacBook Pro, naar mijn idee (ongeveer) hetzelfde ingericht als de 2009 MacBook Pro, en mij lijkt dat de batterij juist heel makkelijk te vervangen is. Daar hadden ze bij de Apple Store in A'dam een kwartiertje voor nodig (kost je wel weer 130 euro buiten garantie, maar ik weet niet hoe goed de kwaliteit van namaak-accu's is en dat zou ik ook niet riskeren).

Maar bon, dan leg je 230 euro bij en heb je voor 3 à 4 jaar weer een computer die heel goed mee kan. Aan jou inderdaad de keus of het je dat waard is, maar voor een nieuwe MacBook met gelijke specificaties ben je minimaal 1 000 euro meer kwijt. Die aankoop kun je naar mijn mening dan nog een jaar of drie uitstellen, in de tussentijd kun je dat geld mooi opsparen :P

[ Bericht 4% gewijzigd door J.Appleseed op 25-01-2015 15:48:35 ]
pi_149044837
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:43 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ik heb een 2011 MacBook Pro, naar mijn idee (ongeveer) hetzelfde ingericht als de 2009 MacBook Pro, en mij lijkt dat de batterij juist heel makkelijk te vervangen is. Daar hadden ze bij de Apple Store in A'dam een kwartiertje voor nodig (kost je wel weer 130 euro buiten garantie, maar ik weet niet hoe goed de kwaliteit van namaak-accu's is en dat zou ik ook niet riskeren).

Maar bon, dan leg je 230 euro bij en heb je voor 3 à 4 jaar weer een computer die heel goed mee kan. Aan jou inderdaad de keus of het je dat waard is, maar voor een nieuwe MacBook met gelijke specificaties ben je minimaal 1 000 euro meer kwijt. Die aankoop kun je naar mijn mening dan nog een jaar of drie uitstellen, in de tussentijd kun je dat geld mooi opsparen :P
Ze dachten dat waar ik was eerst ook, makkelijk te verwijderen, totdat ze beter keken naar het model. Schijnt dat ik net laatste model had waarbij dat niet zo simpel was en de kosten nogal hoog zijn voor vervangen. Dat is wat ze mij vertelden, want ik had wel gevraagd of er wat aan te doen was.

Het gaat dan niet alleen om die accu, maar ook nieuwe SDD en schoonmaken. Ik trek dat soort kosten af van nieuwe MBP om het verschil te zien of het dat waard is voor 1-2 jaar uitstel onvermijdelijke. Want anders wordt het misschien nog best een duur grapje om deze nog "op te peppen" voor maar eventjes.
Moet ik allemaal even gaan afwegen.
pi_149045117
Hallon, iemand enig idee hoe ik de videostream van radio 538 op Apple TV3 krijg?
pi_149045703
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 16:45 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ze dachten dat waar ik was eerst ook, makkelijk te verwijderen, totdat ze beter keken naar het model. Schijnt dat ik net laatste model had waarbij dat niet zo simpel was en de kosten nogal hoog zijn voor vervangen. Dat is wat ze mij vertelden, want ik had wel gevraagd of er wat aan te doen was.

Het gaat dan niet alleen om die accu, maar ook nieuwe SDD en schoonmaken. Ik trek dat soort kosten af van nieuwe MBP om het verschil te zien of het dat waard is voor 1-2 jaar uitstel onvermijdelijke. Want anders wordt het misschien nog best een duur grapje om deze nog "op te peppen" voor maar eventjes.
Moet ik allemaal even gaan afwegen.
Je hebt een 13" MacBook Pro uit 2009, correct? Dan zit je batterij simpelweg vast met twee (toegegeven, niet veel voorkomende) tri-wing schroeven van verschillende grootte. Dat is het enige lastige aan die batterij er uit halen want zodra je die los hebt, priegel je de connector los (naast het RAM-geheugen en je kunt 'm er zo uit halen.



In ieder geval, je weet nu wat je opties zijn en op basis daarvan kun je je beslissing inderdaad maken :P Succes ermee.
pi_149046128
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:18 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Je hebt een 13" MacBook Pro uit 2009, correct? Dan zit je batterij simpelweg vast met twee (toegegeven, niet veel voorkomende) tri-wing schroeven van verschillende grootte. Dat is het enige lastige aan die batterij er uit halen want zodra je die los hebt, priegel je de connector los (naast het RAM-geheugen en je kunt 'm er zo uit halen.

[ afbeelding ]

In ieder geval, je weet nu wat je opties zijn en op basis daarvan kun je je beslissing inderdaad maken :P Succes ermee.
Yep een MacBook Pro 13-inch, medio 2009 zegt de systeemconfiguratie.
Vraag me nu af of het dan echt zo lastig was of dat ze er gewoon niet zo'n zin on hadden om dat klusje ook nog te doen. -O-

Ik ga er over denken. Ik kom vast nog terug met vragen :Y
  zondag 25 januari 2015 @ 17:32:27 #118
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149046259
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:00 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Nee, ze moeten eerst bij het inlogscherm naar Noodgeval gaan en dan wordt Medische ID zichtbaar om te kiezen.

Je kan er wel extra info bij kwijt zoals medische aandoeningen, allergieën en medicijnen. En een telefoonnummer van je arts. Plus je ICE nummers.
Oké, want ik wil wel echt dat ze de noodnummers meteen op je lock screen kunnen zien. Vind dat toch een prettiger idee dan dat ze in je contacten moeten gaan zoeken, ook al staat daar dan ICE voor.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_149046603
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:29 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Vraag me nu af of het dan echt zo lastig was of dat ze er gewoon niet zo'n zin on hadden om dat klusje ook nog te doen. -O-
Denk dat het dat laatste is geweest ;)
pi_149047328
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:32 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, want ik wil wel echt dat ze de noodnummers meteen op je lock screen kunnen zien. Vind dat toch een prettiger idee dan dat ze in je contacten moeten gaan zoeken, ook al staat daar dan ICE voor.
Ze komen via dat Medische ID niet in je contacten. Ze kunnen dan alleen maar zien wie jij in die app als noodnummer gemarkeerd hebt. Je kan een aantal medische nummers opgeven en een aantal ICE's.

Een tijd terug heb ik op de radio een ambulancemedewerker gehoord die aandacht vroeg voor deze app en of mensen het wilden activeren. Juist omdat er ook bijv. een allergie en ziekte bij kan staan. En ze dat dan gelijk weten.
  zondag 25 januari 2015 @ 20:09:35 #121
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149052197
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:02 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ze komen via dat Medische ID niet in je contacten. Ze kunnen dan alleen maar zien wie jij in die app als noodnummer gemarkeerd hebt. Je kan een aantal medische nummers opgeven en een aantal ICE's.

Een tijd terug heb ik op de radio een ambulancemedewerker gehoord die aandacht vroeg voor deze app en of mensen het wilden activeren. Juist omdat er ook bijv. een allergie en ziekte bij kan staan. En ze dat dan gelijk weten.
Oké, maar is dat allemaal op je lock screen of moeten ze eerst je telefoon zien? Ik wil graag dat die info ook op het lock screen staat, voor het geval iemand die niets afweet van smartphones die informatie kan zien.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_149052716
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, maar is dat allemaal op je lock screen of moeten ze eerst je telefoon zien? Ik wil graag dat die info ook op het lock screen staat, voor het geval iemand die niets afweet van smartphones die informatie kan zien.
nee niet gelijk op je lock-screen
Dus bij scherm om in te loggen moeten ze op noodgeval tikken en dan naar medische id. Dus 2 stappen vanaf inlogscherm.
  zondag 25 januari 2015 @ 20:52:36 #123
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149054057
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:24 schreef NedKelly het volgende:

[..]

nee niet gelijk op je lock-screen
Dus bij scherm om in te loggen moeten ze op noodgeval tikken en dan naar medische id. Dus 2 stappen vanaf inlogscherm.
Oké, dank je wel.

Ik heb net voor 1,99 euro een upgrade van ICE gewodnload. Ziet er heel netjes uit op je lock screen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Federer-fan op 25-01-2015 21:26:02 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 25 januari 2015 @ 21:01:29 #124
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149054462
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Thanks, even de trial versie van TG Pro gedownload.

Die rode balk is zeker niet zo'n goed teken? -O-

[ afbeelding ]
Die temperaturen zijn goed, zo zijn die van mij ook ongeveer en de fan draait dan net onder de 2000rpm.

Als de fan hard gaat draaien dan zie ik ook dat er hogere temps zijn.

Zit toch ergens iets niet goed bij jou mbp dan lijkt mij, hard of software matig.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_149064778
@NedKelly, gebruik eens even een tijdje Safari ipv Firefox.
En hou dan de temperatuur en fans in de gaten.

Wordt het dan rustiger in je MBP dan of altijd Safari gaan gebruiken of wellicht een keer Firefox verwijderen en opnieuw installeren.
pi_149066094
@DaMook en yupyup

dank voor de antwoorden.

Ik heb gisteren nadat ik zag dat WindowServer vooral veel CPU gebruikte, gezocht wat het probleem kon zijn. Las als tips oa menubar zo leeg mogelijk maken (dus heb een aantal programma's daaruit gehaald) en dat het iets was met bureaublad die elk document als een mogelijk space ziet oid (heb mijn 80 bestanden op bureaublad in 1 map gezet). Windowserver gebruikt nu een stuk minder CPU.
In Firefox heb ik het aantal vensters en tabbladen geminimaliseerd. Heb nog wel diverse open staan, maar zie dat CPU gebruik van Firefox nog maar rond de 20% blijft waar het eerst 40-60% was.

de fan draait nu veel rustiger, valt af en toe bijna stil voor mijn idee. Gaat dan richting de 2100 en loopt soms op naar 5400 en dan weer terug als ie wat koeler is.

ik blijf het even in de gaten houden, maar anders ga ik idd alleen Safari proberen. Ik had daar juist afscheid van genomen vanwege steeds die witte pagina's en alles steeds opnieuw moeten laden en zitten wachten.
  maandag 26 januari 2015 @ 11:24:36 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149068097
Is het mogelijk om van wallpapers die op iPhone (onder Settings -> Wallpapers -> Choose a new wallpaper) staan een screenshot te maken? Als je ze op je scherm krijgt, staat namelijk onderaan 'Perspective Zoom: On', 'Cancel' en 'Set'. De reden dat ik het vraag, is dat ik een nieuwe app, ICE, heb, waarmee je foto's kunt selecteren als achtergrond van een wallpaper met informatie van hem erop over je bloedgroep, allergieën etc.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_149075353
Wil m'n MacBook naar fabrieksinstellingen zetten zodat ik met een schone lei kan beginnen, maar krijg m'n iPhoto Bibliotheek niet gekopieerd naar m'n nas. Kan het bestand op de Mac wel kopiëren, maar als ik vervolgens deze wil plakken in m'n nas kan ik die knop niet indrukken (grijs dus). Iemand een tip?

Edit: Aaaahhh denk dat ik al weet waarom het niet werkt. NAS is verkeerd geformatteerd :)

[ Bericht 24% gewijzigd door RaymanNL op 26-01-2015 15:50:27 ]
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_149102943
Mijn Macbook Pro is eindelijk gerepareerd, SSD zit nu op de plek van de dvd drive. Mocht eens tijd worden, 1,5 maand vanaf een externe harde schijf moeten werken. Pakketjes uit Hong Kong komen meestal binnen 2 weken, nu 35 dagen :( Maar het werkt weer *O*
pi_149121770
Apple verkocht 74,4 miljoen iPhones (verwachting was 64 mln) en 21,4 miljoen iPads (verwacht was 22,1 mln). In één kwartaal. Goedemiddag!

Kwartaalomzet van $74,6 miljard, $18 miljard winst.
pi_149122744
neiltwitz twitterde op dinsdag 27-01-2015 om 22:51:21 iPhone 6 & 6 Plus dual flagship move with elimination of 32GB SKU has allowed Apple;s iPhone ASP to shoot up to an all-time-high of $687 reageer retweet
Daarom dus geen 32GB iPhone meer...... $$$$

pi_149123695
Apple Watch komt in april.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 23:47:59 #133
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149125338
Ik heb geen bedraad netwerk meer via mijn thunderbolt scherm. Iemand een idee hoe dit kan ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_149126012
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple verkocht 74,4 miljoen iPhones (verwachting was 64 mln) en 21,4 miljoen iPads (verwacht was 22,1 mln). In één kwartaal. Goedemiddag!

Kwartaalomzet van $74,6 miljard, $18 miljard winst.
Het schip is zinkende, erop of eronder.. etcetera :+
pi_149127072
OS-X 10.10.2 is uit. Benieuwd of hier de WiFi problemen wel gefixt zijn.
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:20:13 #136
141482 Q.
JurassiQ
pi_149129460
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
neiltwitz twitterde op dinsdag 27-01-2015 om 22:51:21 iPhone 6 & 6 Plus dual flagship move with elimination of 32GB SKU has allowed Apple;s iPhone ASP to shoot up to an all-time-high of $687 reageer retweet
Daarom dus geen 32GB iPhone meer...... $$$$

[ afbeelding ]
16 Gig versie kopen is toch het domste wat je kan doen. :7
For great justice!
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:20:54 #137
141482 Q.
JurassiQ
pi_149129469
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple verkocht 74,4 miljoen iPhones (verwachting was 64 mln) en 21,4 miljoen iPads (verwacht was 22,1 mln). In één kwartaal. Goedemiddag!

Kwartaalomzet van $74,6 miljard, $18 miljard winst.
Er heeft in de geschiedenis nog nooit een bedrijf zoveel winst gemaakt in één kwartaal. En dat voor een bedrijf wat in 1997 zo goed als failliet was. Niet slecht. :7

For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 januari 2015 @ 11:42:08 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_149133586
quote:
11s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:42 schreef RaymanNL het volgende:
Wil m'n MacBook naar fabrieksinstellingen zetten zodat ik met een schone lei kan beginnen, maar krijg m'n iPhoto Bibliotheek niet gekopieerd naar m'n nas. Kan het bestand op de Mac wel kopiëren, maar als ik vervolgens deze wil plakken in m'n nas kan ik die knop niet indrukken (grijs dus). Iemand een tip?

Edit: Aaaahhh denk dat ik al weet waarom het niet werkt. NAS is verkeerd geformatteerd :)
support je NAS geen timemachine?
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:18:14 #139
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_149134686
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:05 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Het schip is zinkende, erop of eronder.. etcetera :+
Haha ja, mooie tijden in dit topic met steeds van die reacties.
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:46:29 #140
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149135333
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple Watch komt in april.
Duurde lang en nóg geen informatie over accuduur ;(
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:05 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Het schip is zinkende, erop of eronder.. etcetera :+
Toch zakken de iPad sales flink terwijl Apple daar toch zeker een toekomst in ziet. Op nu.nl stond groot dat Microsoft met 9% koers was gedaald, maar Apple zakte toch ook 3,5%, dat is niet niets (zeker omdat het aandeel Apple absoluut meer waard is).

Vind het wel echt ziek dat ze de 32GB versie schrappen vanwege winst en dat mensen dat ook nog pikken.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149140044
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Duurde lang en nóg geen informatie over accuduur ;(

[..]

Toch zakken de iPad sales flink terwijl Apple daar toch zeker een toekomst in ziet. Op nu.nl stond groot dat Microsoft met 9% koers was gedaald, maar Apple zakte toch ook 3,5%, dat is niet niets (zeker omdat het aandeel Apple absoluut meer waard is).

Vind het wel echt ziek dat ze de 32GB versie schrappen vanwege winst en dat mensen dat ook nog pikken.
De hele tabletverkoop daalt. Het lijkt erop dat mensen hun tablet niet zo snel vervangen als ze er al 1 hebben die het nog prima doet. En eerlijk gezegd zie ik ook geen reden om zelf van iPad Air naar Air2 te gaan. Misschien dat de iPad Pro weer voor een boost kan zorgen.
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:28:56 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149140134
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:26 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

De hele tabletverkoop daalt. Het lijkt erop dat mensen hun tablet niet zo snel vervangen als ze er al 1 hebben die het nog prima doet. En eerlijk gezegd zie ik ook geen reden om zelf van iPad Air naar Air2 te gaan. Misschien dat de iPad Pro weer voor een boost kan zorgen.
Ja, dat lijkt mij ook. Qua telefoons is de drang om de nieuwste te hebben groter dan bij een tablet denk ik, dat is toch een ding voor erbij.

Ik heb ook nog een The New iPad, werkt prima voor wat ik ermee doe voorlopig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 28 januari 2015 @ 15:35:08 #143
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_149140347
Iemand hier ervaring met het hebben van je iTunes-library op een Synology-NAS ipv op je MBP/iMac/enz zodat je een centrale plek hebt waar alles opgeslagen staat?
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:35:50 #144
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149150213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:26 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

De hele tabletverkoop daalt. Het lijkt erop dat mensen hun tablet niet zo snel vervangen als ze er al 1 hebben die het nog prima doet. En eerlijk gezegd zie ik ook geen reden om zelf van iPad Air naar Air2 te gaan. Misschien dat de iPad Pro weer voor een boost kan zorgen.
Ik denk precies hetzelfde :) Al is de evolutie van air1 naar air2 natuurlijk minimaal voor een maximale prijs.

De koers is flink omhoog gesprongen weer vandaag ^O^
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149153958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

support je NAS geen timemachine?
Jawel, maar wil een schone installatie met enkel mn oude iPhoto Libary. Maar het is inmiddels opgelost. M'n NAS stond is Finder als Windows-computer ipv Mac. De server opnieuw toevoegen was de oplossing :) Helaas duurde het kopiëren 6 dagen dus heb ik er voor gekozen m'n iPhoto Libary op een USB-HDD te zetten. Inmiddels draai ik een schone Yosemity-installatie :)
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 januari 2015 @ 07:37:57 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_149161664
quote:
14s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:06 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Jawel, maar wil een schone installatie met enkel mn oude iPhoto Libary.
Ja? Je kan toch alleen je iphoto's terug kopieeren uit je timemachine backup?
pi_149162124
quote:
5s.gif Op donderdag 29 januari 2015 07:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja? Je kan toch alleen je iphoto's terug kopieeren uit je timemachine backup?
Had ook gekund, maar m'n ttimemachine was fucked up. Verloor continu verbinding tijdens het maken van een back up. M'n Mac had al maanden geen Back-up meer gemaakt :(. Dat was ook de reden waarom ik m'n MacBook na 4,5 jaar heb opgeschoond. Vannacht is d'r succesvol een nieuwe back up gemaakt :)
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_149198312
quote:
14s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:35 schreef Pino112 het volgende:
Iemand hier ervaring met het hebben van je iTunes-library op een Synology-NAS ipv op je MBP/iMac/enz zodat je een centrale plek hebt waar alles opgeslagen staat?
Ja. Het werkt, maar niet vlekkeloos. Waar ik tegenaan loop:

• Als ik iTunes opstart zonder een mapping naar de NAS krijg ik (uiteraard) een melding dat de library niet gevonden kan worden. Okee, eigenlijk ben ik gewoon te lui om een vaste mapping te maken in OSX.

• Bij het indexeren van de library leest de DiskStation vaak niet de tags en cover art, waardoor veel nummers met de bestandsnaam als songtitel en "artiest onbekend" in de DS Audio library geregistreerd worden. Ik heb de indruk dat iTunes de trackinfo en art soms op een andere plek opslaat dan embedded in de audio files.

• Soms verdwijnt het iTunes Library.itl bestand, waardoor ik m'n hele library kwijt bent. Dit lijkt met name voor te komen wanneer mijn Mac op standby gaat terwijl iTunes nog open staat. Meestal staat er dan een temp file in dezelfde directory als het .itl-bestand, en als ik die hernoem naar iTunes Library.itl is alles weer bij het oude. Minimaal één keer is het echter voorgekomen dat er ook geen temp file aanwezig was.
pi_149218864
Ik heb begin deze maand een NAS geïnstalleerd en nu is mijn TimeCapsule voor back-ups overbodig geworden.
Iemand tips voor wat ik er alsnog mee kan doen? Ik wil af en toe in ieder geval foto's ook op een extra locatie opslaan, naast op de NAS. Is de TC daarvoor nog goed te gebruiken? Of kan ie beter de kast in? Ik heb ook nog een losse WD Elements schijf. Ik weet niet of dat geschikter is dan een TC.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 12:02:34 #150
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149232975


[ Bericht 100% gewijzigd door n8n op 31-01-2015 12:05:00 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zaterdag 31 januari 2015 @ 12:05:39 #151
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149233050
ok wtf fok

http://stratechery.com/2015/bad-assumptions/

quote:
Apple’s revenue was downright decimated by the strengthening U.S. dollar; currency fluctuations reduced Apple’s revenue by 5% – a cool $3.73 billion dollars. That, though, is more than Google made in profit last quarter ($2.83 billion). Apple lost more money to currency fluctuations than Google makes in a quarter.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 31 januari 2015 @ 12:06:03 #152
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_149233060
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 00:57 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ja. Het werkt, maar niet vlekkeloos. Waar ik tegenaan loop:

• Als ik iTunes opstart zonder een mapping naar de NAS krijg ik (uiteraard) een melding dat de library niet gevonden kan worden. Okee, eigenlijk ben ik gewoon te lui om een vaste mapping te maken in OSX.

• Bij het indexeren van de library leest de DiskStation vaak niet de tags en cover art, waardoor veel nummers met de bestandsnaam als songtitel en "artiest onbekend" in de DS Audio library geregistreerd worden. Ik heb de indruk dat iTunes de trackinfo en art soms op een andere plek opslaat dan embedded in de audio files.

• Soms verdwijnt het iTunes Library.itl bestand, waardoor ik m'n hele library kwijt bent. Dit lijkt met name voor te komen wanneer mijn Mac op standby gaat terwijl iTunes nog open staat. Meestal staat er dan een temp file in dezelfde directory als het .itl-bestand, en als ik die hernoem naar iTunes Library.itl is alles weer bij het oude. Minimaal één keer is het echter voorgekomen dat er ook geen temp file aanwezig was.
Cool, dank voor je uitgebreide antwoord. ^O^
Zal het meenemen, moet sowieso eerst de NAS nog kopen, maar ik weet nu iig waar ik rekening mee moet houden.
pi_149255630
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:13 schreef NedKelly het volgende:
Ik heb begin deze maand een NAS geïnstalleerd en nu is mijn TimeCapsule voor back-ups overbodig geworden.
Iemand tips voor wat ik er alsnog mee kan doen? Ik wil af en toe in ieder geval foto's ook op een extra locatie opslaan, naast op de NAS. Is de TC daarvoor nog goed te gebruiken? Of kan ie beter de kast in? Ik heb ook nog een losse WD Elements schijf. Ik weet niet of dat geschikter is dan een TC.
Ik neem aan dat bijna al je data nu op de NAS staat en je maakt nu ook je backups op de NAS.
Dat is dubbelop en als je NAS kapot gaat ben je nog alles kwijt.

Hou lekker je TC erbij dan heb je hier ook je belangrijke data staan.
pi_149255712
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 08:54 schreef yupyup het volgende:

[..]

Ik neem aan dat bijna al je data nu op de NAS staat en je maakt nu ook je backups op de NAS.
Dat is dubbelop en als je NAS kapot gaat ben je nog alles kwijt.

Hou lekker je TC erbij dan heb je hier ook je belangrijke data staan.
Klopt. Meeste data heb ik van MBP en iMac naar de NAS verplaatst. Ook de backups via TimeMachine gaan naar de NAS omdat beide computers dit niet meer naar de TimeCapsule konden wegschrijven om onduidelijke redenen, foutmelding op foutmelding kreeg ik en bij opzoeken van oude backups alleen maar zwarte schermen en geen benaderbare data meer.

De paar bestanden die ik op de TC had staan zijn nog wel ok. Daarom dacht ik, misschien handig om de TC als extra backup te gebruiken voor data die je echt niet kwijt wilt (voor die kleine kans dat de NAS volledig kapot gaat, beide schijven).
pi_149328912
Weet iemand hier hoe ik een schijfkopie kan maken van een iMac die niet verder komt dat het OSX Hulpprogramma's scherm :( via Schijfhulpprgramma kan ik via terugzetten een kopie maken, maar dan zeurt tie bij het maken van d'r back up om een GPT-petitie :(
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:21:01 #156
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149338270
Xbox 360 controller op de Mac, Bill Gates draait zich om in zijn graf :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149338721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef HeatWave het volgende:
Xbox 360 controller op de Mac, Bill Gates draait zich om in zijn graf :7.
Is Bill Gates dood dan? :o
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:34:07 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149338759
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:32 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Is Bill Gates dood dan? :o
Niet? :+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:20:32 #159
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149340521
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef HeatWave het volgende:
Xbox 360 controller op de Mac, Bill Gates draait zich om in zijn graf :7.
Heb/had ik ook, maar werkt hier niet met GTA SA :( .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:22:15 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149340592
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:20 schreef DaMook het volgende:

[..]

Heb/had ik ook, maar werkt hier niet met GTA SA :( .
Niet getest, maar het is gewoon grappig :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:39:11 #161
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149341243
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niet getest, maar het is gewoon grappig :P.
Ach ja, de fijnste controller op het fijnste OS :P , logisch dat dat kan.

Ik ben trouwens tegenwoordig sowieso niet (meer) zo negatief over microsoft. Windows 10 klinkt me helemaal niet verkeerd, windows phone zou ik verkiezen boven android en de xbox blijft mijn favoriete game platform :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:42:13 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149341337
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:39 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ach ja, de fijnste controller op het fijnste OS :P , logisch dat dat kan.

Ik ben trouwens tegenwoordig sowieso niet (meer) zo negatief over microsoft. Windows 10 klinkt me helemaal niet verkeerd, windows phone zou ik verkiezen boven android en de xbox blijft mijn favoriete game platform :) .
Ik ben nooit negatief over MS geweest hoor, ik heb alle versies met plezier gedraaid vanaf 3.11 ;).

Maar de laatste jaren heb ik me, vooral professioneel, op Apple gegooid, gewoon omdat dat ff anders is, dus ook veel certificeringen gehaald etc.

En heb altijd een Mac laptop van de zaak gehad, prive kocht ik toch gewoon een zelfbouw PC.

Maar pas geleden werden er een aantal Mac's vervangen op de zaak en kreeg ik een Power Mac mee naar huis, echt een hele dikke bak, die ben ik nu aan het pimpen :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:43:54 #163
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149341393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ben nooit negatief over MS geweest hoor, ik heb alle versies met plezier gedraaid vanaf 3.11 ;).

Maar de laatste jaren heb ik me, vooral professioneel, op Apple gegooid, gewoon omdat dat ff anders is, dus ook veel certificeringen gehaald etc.

En heb altijd een Mac laptop van de zaak gehad, prive kocht ik toch gewoon een zelfbouw PC.

Maar pas geleden werden er een aantal Mac's vervangen op de zaak en kreeg ik een Power Mac mee naar huis, echt een hele dikke bak, die ben ik nu aan het pimpen :7.
Na xp was ik er niet echt over te spreken, ben benieuwd naar 10, ik heb nog ergens een 8 licentie, dus kan 10 als het goed is gratis installeren. Toch parralels maar weer eens installeren.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:45:23 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149341445
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:43 schreef DaMook het volgende:

[..]

Na xp was ik er niet echt over te spreken, ben benieuwd naar 10, ik heb nog ergens een 8 licentie, dus kan 10 als het goed is gratis installeren. Toch parralels maar weer eens installeren.
Me, Vista, dat was kut, maar de rest is prima. XP was toen ook prima werkbaar.

Had 8.1 als bootcamp geinstalleerd, maar heb niet echt behoefte aan windows, mijn zelfbouw bak is redelijk gelijkwaardig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:50:40 #165
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149341613
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Me, Vista, dat was kut, maar de rest is prima. XP was toen ook prima werkbaar.

Had 8.1 als bootcamp geinstalleerd, maar heb niet echt behoefte aan windows, mijn zelfbouw bak is redelijk gelijkwaardig.
Ik heb in 2007 mijn eerste mac gekocht, daarna wilde ik echt niet meer terug. Al help ik vader en moeder natuurlijk nog wel met hun windows problemen. Heb nu sinds 2 jaar een mbp met tb scherm. Mac pro lijkt me ook wel leuk, maar overkill voor mij :P . Eerst volgende computer aankoop wordt een xbox one :D . En daarna een nieuwe mbp over 1 a 2 jaar :P .

Mijn moeder heb ik trouwens al aan de iphone, mijn vader is helaas stuck op android :X , en die moet ik ook nog helpen met dingen die er mis mee zijn, terwijl ik heel dat os niet wil leren :P .

Ik ben nu wel aan het leren swift programmeren. Ook meteen mijn eerste programmeer taal :) (en ondertussen arduino, maar dat staat op pauze).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:55:50 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149341801
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:50 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik heb in 2007 mijn eerste mac gekocht, daarna wilde ik echt niet meer terug. Al help ik vader en moeder natuurlijk nog wel met hun windows problemen. Heb nu sinds 2 jaar een mbp met tb scherm. Mac pro lijkt me ook wel leuk, maar overkill voor mij :P . Eerst volgende computer aankoop wordt een xbox one :D . En daarna een nieuwe mbp over 1 a 2 jaar :P .

Mijn moeder heb ik trouwens al aan de iphone, mijn vader is helaas stuck op android :X , en die moet ik ook nog helpen met dingen die er mis mee zijn, terwijl ik heel dat os niet wil leren :P .

Ik ben nu wel aan het leren swift programmeren. Ook meteen mijn eerste programmeer taal :) (en ondertussen arduino, maar dat staat op pauze).
Ikzelf wissel gewoon tussen alles, heb een iPhone 6 en een Galaxy Note, een i7 winbak, de Mac pro en dus een Macbook Pro van het werk, en nog een Air :@

Familie heeft windows PC's, wel iPhones. Alles is prima werkbaar als je weet hoe en wat. Vader heeft wel een AppleTV weer.

Ik vind het sowieso leuk om met dingen te kloten, dus ik vind alles wel leuk :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:58:13 #167
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149341915
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:55 schreef HeatWave het volgende:

Ik vind het sowieso leuk om met dingen te kloten, dus ik vind alles wel leuk :P.
Dat vind ik ook :Y . Vandaar de arduino :P . Maar nu richt ik eerst mijn pijlen op swift, hopelijk kan ik als ik dat onder de knie heb ook eens wat bijverdienen met programmeren en uiteindelijk daar fulltime in gaan werken.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:00:25 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149342001
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:58 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dat vind ik ook :Y . Vandaar de arduino :P . Maar nu richt ik eerst mijn pijlen op swift, hopelijk kan ik als ik dat onder de knie heb ook eens wat bijverdienen met programmeren en uiteindelijk daar fulltime in gaan werken.
Ik heb net een Guleek i8 gekocht, een volledige PC met accu in het formaat van een iPhone 6+.



Je hebt er niets aan, maar je kan wel overal je eigen PC meenemen :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:06:14 #169
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149342185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb net een Guleek i8 gekocht, een volledige PC met accu in het formaat van een iPhone 6+.

[ afbeelding ]

Je hebt er niets aan, maar je kan wel overal je eigen PC meenemen :P.
Haha dat lijkt me dan ook wel weer cool :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:13:39 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149342526
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:06 schreef DaMook het volgende:

[..]

Haha dat lijkt me dan ook wel weer cool :D .
Kon het niet laten voor die 90 euro, toch een quad core, 2GB ram en 16GB opslag (nu +32GB met SD). HDMI, 2xUSB en audio. En dus een accu waar hij het 3 uur op doet.

Ga ooit een keer proberen er een Hackintosh van te maken :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149393715
Hm, ik merkte vanochtend een scheur (?) op in het scharnier van mijn laptop :{ Zuur, want ik ga er erg zuinig mee om.

Weten jullie misschien of het scharnier vast zit aan de display assembly? Op iFixit lijkt het er wel op, en aangezien ik denk dat zoiets niet wordt gedekt onder mijn AppleCare ben ik benieuwd of dat een beetje goed te repareren valt als de scheur eventueel groter wordt.

pi_149420693
Heeft iemand ervaring met het volgende?

Connector van een iPhone 5 die los komt te zitten en daardoor niet meer oplaadt? Hoe is dit op te lossen en hoeveel koste je reparatie?

Verder is een iPhone 6 of 6 plus het geld waard als je een iPhone 5 het die het nog Goed doet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_149424157
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:40 schreef J.Appleseed het volgende:
Hm, ik merkte vanochtend een scheur (?) op in het scharnier van mijn laptop :{ Zuur, want ik ga er erg zuinig mee om.

Weten jullie misschien of het scharnier vast zit aan de display assembly? Op iFixit lijkt het er wel op, en aangezien ik denk dat zoiets niet wordt gedekt onder mijn AppleCare ben ik benieuwd of dat een beetje goed te repareren valt als de scheur eventueel groter wordt.

[ afbeelding ]
Ik heb dat 4 jaar lang gehad + een deels ontzet scherm en geen enkel probleem met de MBP.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_149425780
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik heb dat 4 jaar lang gehad + een deels ontzet scherm en geen enkel probleem met de MBP.
Hmm, oké. Was al helemaal bang dat dat hele scharnier binnen no-time naar de haaien was en ik al kon gaan sparen voor een nieuwe :P
pi_149427298
Ik zou dat geen scheur noemen hoor, hooguit een krasje! Lijkt me nauwelijks een probleem.
pi_149427396
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:51 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Hmm, oké. Was al helemaal bang dat dat hele scharnier binnen no-time naar de haaien was en ik al kon gaan sparen voor een nieuwe :P
Niet zo druk om maken :D Tenzij je het echt niet vertrouwd en even door een expert naar laten kijken. Maar dit ziet er verre van ernstig uit. Mijn apparaat had nog 700 euro opgeleverd ook met schade :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_149428362
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zou dat geen scheur noemen hoor, hooguit een krasje! Lijkt me nauwelijks een probleem.
Het is wel echt een scheur, gaat helemaal door het plastic heen ;(

Maar als het geen risico vormt vind ik het prima. Denk dat 'ie dan nog wel een jaar of twee mee kan :P
pi_149500244
Mn mac start niet meer op. Krijg onderstaand scherm, duurt ongeveer 10 minuten voor dat balkje vol Is en daarna herstart hij/zij naar hetzelfde scherm :'(


Iemand een idee?
pi_149520907
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mn mac start niet meer op. Krijg onderstaand scherm, duurt ongeveer 10 minuten voor dat balkje vol Is en daarna herstart hij/zij naar hetzelfde scherm :'(
[ afbeelding ]

Iemand een idee?
OS X Utilities meteen na het opstarten draaien en dan de Disk check doen?
pi_149577131
Hallo,

Ik ben van plan dit jaar (misschien later dit jaar, moet even kijken wanneer het goed uitkomt) een Macbook pro 13'' retina te kopen. Ik gebruik echter ook heel veel Windows programma's en heb die voor mijn werk ook nodig. Nu weet ik van het bestaan van paralells af en dat je dan Windows ook op een Macbook naast het Apple systeem kan draaien. Heeft iemand hier ervaring mee in dit topic? Werkt het gewoon soepel zonder haperingen? Kan je er gewoon alles mee doen net zoals op een Windows-laptop? Gewoon alle Windows programma's downloaden zonder gezeik etc?

Dank!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 februari 2015 @ 18:48:23 #181
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_149577964
Ja, het is gewoon normale Windows. Ikzelf gebruik VMWare overigens.
pi_149583455
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:14 schreef Pechvogels het volgende:
Hallo,

Ik ben van plan dit jaar (misschien later dit jaar, moet even kijken wanneer het goed uitkomt) een Macbook pro 13'' retina te kopen. Ik gebruik echter ook heel veel Windows programma's en heb die voor mijn werk ook nodig. Nu weet ik van het bestaan van paralells af en dat je dan Windows ook op een Macbook naast het Apple systeem kan draaien. Heeft iemand hier ervaring mee in dit topic? Werkt het gewoon soepel zonder haperingen? Kan je er gewoon alles mee doen net zoals op een Windows-laptop? Gewoon alle Windows programma's downloaden zonder gezeik etc?

Dank!
Bedoel je meer dan alleen Office? Want Office is er ook gewoon voor Mac. Met uitzondering van Access dan.
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:29:53 #183
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149586075
Weet iemand een manier om met spotlight ook webadressen te openen? 1 manier is om een mapje met shortcuts te maken maar dat vind ik ook zo mêh
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149588699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Bedoel je meer dan alleen Office? Want Office is er ook gewoon voor Mac. Met uitzondering van Access dan.
Ja ook. Maar ook echt aparte programma's via werk dusja. Maar het kan dus wel lees ik hier :)
pi_149590025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:14 schreef Pechvogels het volgende:
Hallo,

Ik ben van plan dit jaar (misschien later dit jaar, moet even kijken wanneer het goed uitkomt) een Macbook pro 13'' retina te kopen. Ik gebruik echter ook heel veel Windows programma's en heb die voor mijn werk ook nodig. Nu weet ik van het bestaan van paralells af en dat je dan Windows ook op een Macbook naast het Apple systeem kan draaien. Heeft iemand hier ervaring mee in dit topic? Werkt het gewoon soepel zonder haperingen? Kan je er gewoon alles mee doen net zoals op een Windows-laptop? Gewoon alle Windows programma's downloaden zonder gezeik etc?

Dank!
Hangt er vanaf wat voor programma's je gebruikt, met de meeste programma's zal dit prima gaan. Games en zware programma's niet natuurlijk ;)
pi_149609393
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 00:27 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat voor programma's je gebruikt, met de meeste programma's zal dit prima gaan. Games en zware programma's niet natuurlijk ;)
Nee geen games en zware programma's.Wat zijn een beetje de systeemeisen/inhoud die ik moet hebben om het soepel te laten draaien?
pi_149612629
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mn mac start niet meer op. Krijg onderstaand scherm, duurt ongeveer 10 minuten voor dat balkje vol Is en daarna herstart hij/zij naar hetzelfde scherm :'(
[ afbeelding ]

Iemand een idee?
Harde schijf / sata kabel? Probeer eens van USB of internet recovery op te starten. Indien nodig de harde schijf formatteren en een schone installatie doen, als je problemen blijft houden moet je het denk ik in die hoek zoeken.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:39 schreef Pechvogels het volgende:

[..]

Nee geen games en zware programma's.Wat zijn een beetje de systeemeisen/inhoud die ik moet hebben om het soepel te laten draaien?
Misschien handig om te vermelden welke programma's je gebruikt, anders wordt het lastig om te beoordelen welke specs je nodig hebt.
pi_149631640
Krijgen jullie ook de foutmelding " an error occurred loading this content" op de Apple TV? Ik heb een jaar geleden een Apple TV gekocht, aangesloten en stream videos vanaf mijn iMac via Beamer (programma) naar Apple TV. Het heeft een hele tijd goed gewerkt maar nu opeens niet meer. Ik heb de Apple TV naar de laatste software geupdate maar dat heeft niet geholpen. Het is raar dat het goed gewerkt heeft en nu de laatste paar maanden niet, ik dacht eerst te trage internet verbinding omdat onze snelheid echt om te huilen was maar we hebben nu glasvezel en ondanks dat ons internet nu heerlijk snel is blijf ik het probleem houden.

De video speelt wel af trouwens, hij stopt er vaak mee na vijf minuten spelen ofzo. Als ik hem opnieuw inlaad gaat hij verder waar hij gebleven is en dan kapt hij er na een paar minuten weer mee.

Hebben jullie nog tips?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:37:30 #189
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149632396
Eigenlijk is het de moeite niet waard, maar toch ben ik aan het rondzoeken naar betaalbare 6 core Xeons om de quad cores te vervangen :P.

Zie hele serversystemen met dat type erin voor 300 en dan de CPU los voor 100 :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 februari 2015 @ 16:07:20 #190
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_149636615
Hoerig stukje software dat Yosemite :(

Zo vaak veel photoshop schermen open om even achter elkaar te bewerken maar nee hoor complete vastloper en start zichzelf opnieuw op. Foto's uiteraard weg uit photoshop :{
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_149642381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:48 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

[..]

Misschien handig om te vermelden welke programma's je gebruikt, anders wordt het lastig om te beoordelen welke specs je nodig hebt.
Weet de precieze namen niet. Zijn programma's van binnen ons bedrijf, maar het zijn database programma's. Voor de rest zal t niet gebruikt worden om te gamen in ieder geval.
pi_149644520
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hoerig stukje software dat Yosemite :(

Zo vaak veel photoshop schermen open om even achter elkaar te bewerken maar nee hoor complete vastloper en start zichzelf opnieuw op. Foto's uiteraard weg uit photoshop :{
En het ligt niet aan hardware defecten?
pi_149667275
edit: DOM DOM DOM. Fixed :').

[ Bericht 85% gewijzigd door Nashje op 14-02-2015 17:13:04 ]
pi_149691011
Ik merk trouwens op dat ik mijn Mac OS-partitie niet meer zie vanuit Windows. Ik kan me herinneren dat dat eerder wel het geval was, en dat was erg handig om bijvoorbeeld mijn Dropbox en Spotify niet dubbel te hoeven synchroniseren. Heb ook al eens geprobeerd om de Boot Camp drivers opnieuw te installeren, dacht al dat het daar misschien aan lag, maar dat helpt niet.

Iemand een idee hoe dat kan? :?

pi_149693890
Waarom werkt "knippen" bij mij in de Finder niet. Kopiëren en plakken lukt wel.
pi_149694137
quote:
5s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:27 schreef BlauweSporttas het volgende:
Waarom werkt "knippen" bij mij in de Finder niet. Kopiëren en plakken lukt wel.
Map beveiligd? Genoeg rechten? Selecteer de map en dan cmd+i om dat te bekijken (onderaan in het schermpje komen dan de bevoegdheden).
pi_149694208
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:35 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Map beveiligd? Genoeg rechten? Selecteer de map en dan cmd+i om dat te bekijken (onderaan in het schermpje komen dan de bevoegdheden).
Ik kan bestanden wel verwijderen, maar niet knippen. Heb hier al vaker last van gehad.
pi_149694771
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:37 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ik kan bestanden wel verwijderen, maar niet knippen. Heb hier al vaker last van gehad.
Als je knipt (Cmd + X) krijg je aanvankelijk geen visuele feedback. Pas wanneer je 'm "plakt" in de bestemmingsmap gaat 'ie het daadwerkelijk verplaatsen.
pi_149694879
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:53 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Als je knipt (Cmd + X) krijg je aanvankelijk geen visuele feedback. Pas wanneer je 'm "plakt" in de bestemmingsmap gaat 'ie het daadwerkelijk verplaatsen.
"Knip" doet het dus niet

  zondag 15 februari 2015 @ 15:58:03 #200
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_149694926
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:53 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Als je knipt (Cmd + X) krijg je aanvankelijk geen visuele feedback. Pas wanneer je 'm "plakt" in de bestemmingsmap gaat 'ie het daadwerkelijk verplaatsen.
Cmd + X doet het sowieso toch niet in Finder? Je kunt wel kopiëren en dan via Cmd + Alt + V om te verplaatsen ipv te kopiëren.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_149694958
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik merk trouwens op dat ik mijn Mac OS-partitie niet meer zie vanuit Windows. Ik kan me herinneren dat dat eerder wel het geval was, en dat was erg handig om bijvoorbeeld mijn Dropbox en Spotify niet dubbel te hoeven synchroniseren. Heb ook al eens geprobeerd om de Boot Camp drivers opnieuw te installeren, dacht al dat het daar misschien aan lag, maar dat helpt niet.

Iemand een idee hoe dat kan? :?

[ afbeelding ]
Heeft volgens mij met de encryptie van Yosemite te maken. Wannee rik in Mavericks boot, dan moet ik het wachtwoord invoeren van Yosemite om bij deze data te kunnen.
pi_149700958
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:58 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Cmd + X doet het sowieso toch niet in Finder? Je kunt wel kopiëren en dan via Cmd + Alt + V om te verplaatsen ipv te kopiëren.
Hè, verrek, dat wist ik helemaal niet :P

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:58 schreef Dimens het volgende:

[..]

Heeft volgens mij met de encryptie van Yosemite te maken. Wannee rik in Mavericks boot, dan moet ik het wachtwoord invoeren van Yosemite om bij deze data te kunnen.
Oh? Is Yosemite standaard ge-encrypt dan? FileVault staat bij mij gewoon uit.
  zondag 15 februari 2015 @ 19:46:46 #203
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_149702990
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:39 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Hè, verrek, dat wist ik helemaal niet :P
Het is een wat onhandige versie van knip/plak :P
Ik werk zelf liever met Path Finder. Een soort Finder op steroïden :)



Werkt wel met Cmd + X. Heeft 2 panels wat ook fijn is met bestanden overzetten. Map structuur boven aan om snel naar bovenliggende mappen te kunnen klikken en nog meer van dat soort handigheidjes die in Finder zelf ontbreken.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_149707076
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:46 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Het is een wat onhandige versie van knip/plak :P
Ik werk zelf liever met Path Finder. Een soort Finder op steroïden :)

[ afbeelding ]

Werkt wel met Cmd + X. Heeft 2 panels wat ook fijn is met bestanden overzetten. Map structuur boven aan om snel naar bovenliggende mappen te kunnen klikken en nog meer van dat soort handigheidjes die in Finder zelf ontbreken.
Ik gebruikte eerder Forklift, maar omdat je Finder niet uit kunt zetten vond ik dat erg omslachtig werken. Jammer dat :P

  zondag 15 februari 2015 @ 21:30:17 #205
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_149708724
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:02 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ik gebruikte eerder Forklift, maar omdat je Finder niet uit kunt zetten vond ik dat erg omslachtig werken. Jammer dat :P

[ afbeelding ]
Path Finder kan de Finder wel zo ver over nemen dat je niet echt meer merkt dat Finder ook draait. Links naar "open met finder" e.d. worden allemaal door Path Finder over genomen. Ook Spotlight verwijst door naar Path Finder als je een map zoekt. Er zit zelfs een functie in om Finder geheel uit te zetten, maar dat blijft maar goed tot dat je opnieuw opstart.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:23:00 #206
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_149753367
Soms ontdek je ineens iets simpelweg door op het juiste moment op de verkeerde knop te drukken. Als je in Finder een grote afbeelding via spatie previewed kun je met de alt toets switchen tussen "passend op het scherm" en "ware grootte".
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:31:27 #207
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149753594
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:23 schreef BrainOverfloW het volgende:
Soms ontdek je ineens iets simpelweg door op het juiste moment op de verkeerde knop te drukken. Als je in Finder een grote afbeelding via spatie previewed kun je met de alt toets switchen tussen "passend op het scherm" en "ware grootte".
ik weet het nog zo goed, de keer dat ik shift indrukte terwijl ik een venster minimaliseerde
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:35:22 #208
141482 Q.
JurassiQ
pi_149753700
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:31 schreef n8n het volgende:

[..]

ik weet het nog zo goed, de keer dat ik shift indrukte terwijl ik een venster minimaliseerde
Dat demonstreerde Steve al bij de allereerste versie van Aqua in 2000. :{w
For great justice!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:48:45 #209
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_149753997
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:31 schreef n8n het volgende:

[..]

ik weet het nog zo goed, de keer dat ik shift indrukte terwijl ik een venster minimaliseerde
Kende ik ook nog niet, OSX is nog redelijk nieuw voor me.



Veel meer dan een langzamere animatie is het niet, of zie ik iets over het hoofd?
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:27:12 #210
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149754966
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat demonstreerde Steve al bij de allereerste versie van Aqua in 2000. :{w
Toen was ik 12 (ja echt)
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:29:05 #211
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149755018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:48 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Kende ik ook nog niet, OSX is nog redelijk nieuw voor me.

[ afbeelding ]

Veel meer dan een langzamere animatie is het niet, of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, werkt bij vrijwel alle animaties. Die hele functie zit er alleen in zodat Steve in 2000 op kon scheppen over de ‘amazing’ animaties, met een demo in slow motion _O-
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149755334
Morgen,bijna middag Apple fanaten? Nog iemand wat spannends gekocht onlangs?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:51:34 #213
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149755558
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:41 schreef Iwanius het volgende:
Morgen,bijna middag Apple fanaten? Nog iemand wat spannends gekocht onlangs?
Ik wacht tot de 15" MBPR een gtx 850m heeft met ddr-5 ;(
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149765352
Mijn 500GB externe harde schijf begint vol te raken, en omdat ik mijn data graag op twee plaatsen heb staan wil ik graag een nieuwe kopen en die dan aan mijn Time Capsule hangen.

De huidige is in exFAT geformatteerd, lekker handig want geen gekut tussen Windows en Mac OS, maar ik heb begrepen dat de Time Capsule alleen FAT32 of HFS+ pakt via de USB-aansluiting. Dat is erg jammer, dus ik ben me nu een beetje aan het bekijken wat ik best kan doen.

Wat voor een format zouden jullie gebruiken voor een harde schijf die liefst op zowel Windows als Mac werkt? Ik zou op zich wel HFS+ drivers kunnen installeren, maar dat gaat natuurlijk niet op elke computer (vb. van anderen of openbare computers).

En omdat we toch bezig zijn en ik niet een ander topic wil kapen: weet iemand hier een goede, betrouwbare 2.5-inch externe HDD tussen de 1 en 3 TB met een redelijk prijskaartje? Zat zelf te denken aan Western Digital, heb mijn huidige ook alweer 5 jaar en de SMART zegt dat 'ie nog steeds tiptop in orde is.
pi_149770992
Als je een externe HD gebruikt voor Time Capsule, is de totale schijf dan daarvoor in gebruik of kan je ook kiezen een gedeelte te gebruiken en de restende ruimte als opslag van media te gebruiken?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_149771074
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:13 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn 500GB externe harde schijf begint vol te raken, en omdat ik mijn data graag op twee plaatsen heb staan wil ik graag een nieuwe kopen en die dan aan mijn Time Capsule hangen.

De huidige is in exFAT geformatteerd, lekker handig want geen gekut tussen Windows en Mac OS, maar ik heb begrepen dat de Time Capsule alleen FAT32 of HFS+ pakt via de USB-aansluiting. Dat is erg jammer, dus ik ben me nu een beetje aan het bekijken wat ik best kan doen.

Wat voor een format zouden jullie gebruiken voor een harde schijf die liefst op zowel Windows als Mac werkt? Ik zou op zich wel HFS+ drivers kunnen installeren, maar dat gaat natuurlijk niet op elke computer (vb. van anderen of openbare computers).

En omdat we toch bezig zijn en ik niet een ander topic wil kapen: weet iemand hier een goede, betrouwbare 2.5-inch externe HDD tussen de 1 en 3 TB met een redelijk prijskaartje? Zat zelf te denken aan Western Digital, heb mijn huidige ook alweer 5 jaar en de SMART zegt dat 'ie nog steeds tiptop in orde is.
Ik heb zelf ook een WD Esstential Passport o.i.d. Zo een die zichzelf voedt via de USB in ieder geval. Bevalt al jaren prima.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_149771163
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:13 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn 500GB externe harde schijf begint vol te raken, en omdat ik mijn data graag op twee plaatsen heb staan wil ik graag een nieuwe kopen en die dan aan mijn Time Capsule hangen.

De huidige is in exFAT geformatteerd, lekker handig want geen gekut tussen Windows en Mac OS, maar ik heb begrepen dat de Time Capsule alleen FAT32 of HFS+ pakt via de USB-aansluiting. Dat is erg jammer, dus ik ben me nu een beetje aan het bekijken wat ik best kan doen.

Wat voor een format zouden jullie gebruiken voor een harde schijf die liefst op zowel Windows als Mac werkt? Ik zou op zich wel HFS+ drivers kunnen installeren, maar dat gaat natuurlijk niet op elke computer (vb. van anderen of openbare computers).

En omdat we toch bezig zijn en ik niet een ander topic wil kapen: weet iemand hier een goede, betrouwbare 2.5-inch externe HDD tussen de 1 en 3 TB met een redelijk prijskaartje? Zat zelf te denken aan Western Digital, heb mijn huidige ook alweer 5 jaar en de SMART zegt dat 'ie nog steeds tiptop in orde is.
Als ik dit soort posts lees dan snap ik niet dat de industrie nog geen universeel license free alternatief voor fat(32) heeft gemaakt
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:38:29 #218
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_149772684
Ik wil graag een AirPort Extreme kopen. Kan nu geschikt een vierde generatie kopen, maar ik twijfel tussen de nieuwste en dus deze. Heeft deze nieuwe echt toegevoegde waarde? Wifi van mijn Tele2-modem zuigt en wil er daarom graag een AirPort Extreme achter hangen. Heb een 40 - 20 verbinding.
pi_149773659
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:54 schreef voederbietel het volgende:
Als je een externe HD gebruikt voor Time Capsule, is de totale schijf dan daarvoor in gebruik of kan je ook kiezen een gedeelte te gebruiken en de restende ruimte als opslag van media te gebruiken?
De Time Capsule regelt mijn backups sowieso al. Dus de andere schijf wordt dan gewoon media-opslag, maar via Wi-Fi benaderbaar :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:59 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Als ik dit soort posts lees dan snap ik niet dat de industrie nog geen universeel license free alternatief voor fat(32) heeft gemaakt
FAT32 vind ik sowieso kudt, want die ondersteunt geen bestanden groter als 4GB. ExFAT is dan veel fijner maar dan weer een stuk minder ondersteund :/

NTFS read/write zou al heel fijn zijn op OS X, maar daar zijn ook weer licensing issues aan verbonden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:38 schreef RichardHammond het volgende:
Ik wil graag een AirPort Extreme kopen. Kan nu geschikt een vierde generatie kopen, maar ik twijfel tussen de nieuwste en dus deze. Heeft deze nieuwe echt toegevoegde waarde? Wifi van mijn Tele2-modem zuigt en wil er daarom graag een AirPort Extreme achter hangen. Heb een 40 - 20 verbinding.
Gebruik zelf een Time Capsule uit 2010 (denk ik?) en haal gewoon de volle snelheid. Bereik is nog steeds helemaal top, 5GHz ondersteuning... denk niet dat je met een oude verkeerd zit. Prima hardware nog :)
pi_149774276
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:57 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

De Time Capsule regelt mijn backups sowieso al. Dus de andere schijf wordt dan gewoon media-opslag, maar via Wi-Fi benaderbaar :)

Ik bedoelde Time Machine. Zat ook steeds met Time Capsule te googlen dus dat schoot niet op. Heb het nu gewoon gevonden. Evengoed bedankt.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_149776748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:10 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik bedoelde Time Machine. Zat ook steeds met Time Capsule te googlen dus dat schoot niet op. Heb het nu gewoon gevonden. Evengoed bedankt.
Oooh. Ja, die worden vrij gemakkelijk door elkaar gehaald haha. Die HDD kun je dan op voorhand partitioneren, anders neemt 'ie inderdaad de hele schijf in. Maar dat zul je dan al gevonden hebben :P
pi_149776820
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:00 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Oooh. Ja, die worden vrij gemakkelijk door elkaar gehaald haha. Die HDD kun je dan op voorhand partitioneren, anders neemt 'ie inderdaad de hele schijf in. Maar dat zul je dan al gevonden hebben :P
Jup. Heb 500 gb voor TimeMachine in die Mac format en de rest in exFat omdat ik bestanden van m'n oude Windows machine moet hebben. Het is niet anders.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_149785538
Afgelopen weekend met carnaval voor de 8734343ste keer m'n iphone 5 laten vallen en deze keer was het dus goed raak. Hele scherm kapot. Nu had ik al in m'n achterhoofd om op kort termijn een Iphone 6 te bestellen.. Dus dat proces is wat versneld.

Gisteren binnen gekregen en het is toch wel echt een fijn toestel. Vooral het grotere scherm is een verademing! Ook is de 6 toch wel echt een merkbaar een stuk sneller dan de 5.

Deze voorlopig maar even niet laten vallen :P
pi_149803532
M'n MacBook is een aantal jaren oud en ik wil 'm wel een keer opnieuw installeren. Beetje snelheid erbij hopelijk, maar vooral weer een werkend Safari (loopt vast na de laatste update).

Ik heb een externe harde schijf om bestanden op te zetten die ik later terug wil zetten en kan het eventueel ook naar een andere Mac kopiëren.

Wat moet ik nog meer vooral niet vergeten en heeft iemand een handleidinkje die hij of zij zelf gebruikt heeft bij een verse installatie?

PS: wellicht een wat naïeve vraag, maar ik neem aan dat ik zoiets als al m'n iTunes-afspeellijsten en bijbehorende statistiekjes etc. kwijtraak?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_149825692
Ik ben van plan een goede (schouder) tas te gaan kopen voor mijn 13 inch MacBook pro. Iemand aanbevelingen? Of raden jullie gewoon eerder een case aan en die gewoon meenemen in je tas?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 19 februari 2015 @ 14:06:15 #226
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149825978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
M'n MacBook is een aantal jaren oud en ik wil 'm wel een keer opnieuw installeren. Beetje snelheid erbij hopelijk, maar vooral weer een werkend Safari (loopt vast na de laatste update).

Ik heb een externe harde schijf om bestanden op te zetten die ik later terug wil zetten en kan het eventueel ook naar een andere Mac kopiëren.

Wat moet ik nog meer vooral niet vergeten en heeft iemand een handleidinkje die hij of zij zelf gebruikt heeft bij een verse installatie?

PS: wellicht een wat naïeve vraag, maar ik neem aan dat ik zoiets als al m'n iTunes-afspeellijsten en bijbehorende statistiekjes etc. kwijtraak?
Je moet vooral niet vergeten om je HD te vervangen voor een SSD :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149829333
HD vervangen voor SSD gaat je het verste brengen.
pi_149830442
Ja, en ik verkeer ook nog in de luxe positie dat ik van 4GB werkgeheugen naar 8GB kan gaan.

Alleen wil ik 'm daarvoor eerst even helemaal leeg hebben (met uiteraard een back-up van belangrijke zooi) zodat ik met nieuw werkgeheugen en een SSD vanaf nul kan beginnen. Zoiets?!

Thanks voor de (terechte) aanbeveling trouwens.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_149856635
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_149987550
quote:
Heb wel begrepen dat je echt op dit moment last moet hebben van de klachten. M'n vriend had deze klachten met zijn MacBook Pro Retina een half jaar geleden, en zijn MacBook valt ook onder de falende modellen, maar toch is er afgeraden om deze te laten repareren. Apple voert namelijk een bepaalde test via een softwareprogramma uit waar waardes uitkomen, mochten deze waardes niet voldoen aan de eis voor de reparatie moet je alsnog betalen voor de onderzoekskosten van de reparatie ;(
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_149990913
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:17 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Heb wel begrepen dat je echt op dit moment last moet hebben van de klachten. M'n vriend had deze klachten met zijn MacBook Pro Retina een half jaar geleden, en zijn MacBook valt ook onder de falende modellen, maar toch is er afgeraden om deze te laten repareren. Apple voert namelijk een bepaalde test via een softwareprogramma uit waar waardes uitkomen, mochten deze waardes niet voldoen aan de eis voor de reparatie moet je alsnog betalen voor de onderzoekskosten van de reparatie ;(
WTF...

En dan neem je 'm toch gewoon weer mee als er andere waardes uit komen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_149994280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

WTF...

En dan neem je 'm toch gewoon weer mee als er andere waardes uit komen?
Apple Authorised Repair Centers werken ook mee, maar daarbij moet de MacBook opgestuurd worden vanuit de winkel (zoals Amac, Xando, iCentre en dixons) daarbij worden er kosten gemaakt voor de verzending e.d.. Ik heb dus even geïnformeerd, en toen bleek dat de MacBook's aan een software matige test werden onderworpen. Beetje raar idd....
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_150026184
/verkeerd topic, sorry

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2015 12:47:15 ]
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 februari 2015 @ 09:00:55 #235
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_150058163


Een foto van de.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150074497
Kort vraagje: wat zou een faire verkoopprijs zijn voor een iPad mini (1st gen) in cosmetische goede staat (met retaildoos en accessoires)? ±150?
Immer.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:34:47 #237
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_150175535
Is er een app waarmee je heel simpel een stukje uit een foto kunt knippen en in een andere foto kunt plakken? Ik heb Cut Paste en aan paar andere apps geprobeerd en je kunt er van alles mee doen maar die optie vind ik gewoon niet. :{
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_150176500
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:00 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Een foto van de.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha, dacht dat het een chinese namaak iPhone was :') Nouja, Samsung probeert in ieder geval een keer een ander design :)
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_150204821
Hm, net een melding op mijn iMac voor koppelingsverzoek via Bluetooth van "Macbook van De Onderbuurman".

Ik heb Bluetooth aanstaan vanwege MagicMouse. Nu maar even uitgezet want ik vind het een beetje freaky dat hij in mijn computer probeert te komen.
Ik kan nergens vinden dat ik wel Bleutooth aan heb staan op de Mac maar niet voor de hele wereld zichtbaar ben. Kun je dat afschermen?
pi_150205209
Hihi, doet de buurman dat bewust, denk je?
Of doet de machine dat automagisch?


Hoe luidt jullie advies?

Iemand vraagt mij ~O> wat te doen? en ik vraag het hier, want heb geen idee.

Zij is geen nerd, en gebruikt haar macbook (2008) voor mail, safari, you tube, bank inloggen en dat soort kleine dingen.
Om te upgraden van 5.8 naar hoger, werd geadviseerd om 10 bij te kopen.
En om helemaal up te graden naar nú, zou zij 2 giga erbij moeten kopen voor 100 euro.
Dit zou zij doen voor de veiligheid met bank inloggen etc.

Is dat verstandig gezien leeftijd etc.

Graag de voors en tegens s.v.p.
  Redactie Games maandag 2 maart 2015 @ 11:52:57 #241
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_150209184
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:00 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Een foto van de.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal wel aan mij liggen, maar voor mij hoeft dat gebogen scherm aan de randen niet zo..

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 maart 2015 @ 11:54:43 #242
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_150209238
quote:
3s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:52 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Zal wel aan mij liggen, maar voor mij hoeft dat gebogen scherm aan de randen niet zo..

[ afbeelding ]
Das de Edge-variant ja. Voegt imo idd weinig toe.
pi_150243058
Vraag in de herhaling:

Hoe luidt jullie advies?

Iemand vraagt mij wat te doen? en ik vraag het hier, want heb geen idee.

Zij is geen nerd, en gebruikt haar macbook (2008) voor mail, safari, you tube, bank inloggen en dat soort kleine dingen.
Om te upgraden van 5.8 naar hoger, werd geadviseerd om 10 bij te kopen.
En om helemaal up te graden naar nú, zou zij 2 giga erbij moeten kopen voor 100 euro.
Dit zou zij doen voor de veiligheid met bank inloggen etc.

Is dat verstandig gezien leeftijd etc.

Graag de voors en tegens s.v.p.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 11:32:20 #244
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150243294
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:26 schreef AnneX het volgende:
Vraag in de herhaling:

Hoe luidt jullie advies?

Iemand vraagt mij wat te doen? en ik vraag het hier, want heb geen idee.

Zij is geen nerd, en gebruikt haar macbook (2008) voor mail, safari, you tube, bank inloggen en dat soort kleine dingen.
Om te upgraden van 5.8 naar hoger, werd geadviseerd om 10 bij te kopen.
En om helemaal up te graden naar nú, zou zij 2 giga erbij moeten kopen voor 100 euro.
Dit zou zij doen voor de veiligheid met bank inloggen etc.

Is dat verstandig gezien leeftijd etc.

Graag de voors en tegens s.v.p.
Zijn de 'nerds' niet snel genoeg? Zorg eerst eens dat je een duidelijke vraag kan formuleren want hier valt geen kaas van te maken.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 3 maart 2015 @ 11:35:55 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150243403
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:26 schreef AnneX het volgende:
Vraag in de herhaling:

Hoe luidt jullie advies?

Iemand vraagt mij wat te doen? en ik vraag het hier, want heb geen idee.

Zij is geen nerd, en gebruikt haar macbook (2008) voor mail, safari, you tube, bank inloggen en dat soort kleine dingen.
Om te upgraden van 5.8 naar hoger, werd geadviseerd om 10 bij te kopen.
En om helemaal up te graden naar nú, zou zij 2 giga erbij moeten kopen voor 100 euro.
Dit zou zij doen voor de veiligheid met bank inloggen etc.

Is dat verstandig gezien leeftijd etc.

Graag de voors en tegens s.v.p.
Wow, dit is wel erg onsamenhangend zo zeg. Wil best mensen helpen,maar hier is echt geen kaas van te maken :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150243408
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:26 schreef AnneX het volgende:
Vraag in de herhaling:

Hoe luidt jullie advies?

Iemand vraagt mij wat te doen? en ik vraag het hier, want heb geen idee.

Zij is geen nerd, en gebruikt haar macbook (2008) voor mail, safari, you tube, bank inloggen en dat soort kleine dingen.
Om te upgraden van 5.8 naar hoger, werd geadviseerd om 10 bij te kopen.
En om helemaal up te graden naar nú, zou zij 2 giga erbij moeten kopen voor 100 euro.
Dit zou zij doen voor de veiligheid met bank inloggen etc.

Is dat verstandig gezien leeftijd etc.

Graag de voors en tegens s.v.p.
Minstens 7 ultraflops als ze naar 2 giga gaat. Houdt ook rekening met de PMME-Controler.
pi_150243469
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:32 schreef n8n het volgende:

[..]

Zijn de 'nerds' niet snel genoeg? Zorg eerst eens dat je een duidelijke vraag kan formuleren want hier valt geen kaas van te maken.
Oh. -O-

De vraag lijkt mij duidelijk oO<

Hoe verstandig is het om een macbook van 5 jaar oud te verbeteren met aankopen van software ( x euro) én 2 gig ( 100 euro) om zodoende de laatste upgrade te kunnen gebruiken.
Voor iemand, die een "lichte" gebruiker is met safari, you tube, mails en bank inloggen.

Beter?
pi_150243508
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:36 schreef Dimens het volgende:

[..]

Minstens 7 ultraflops als ze naar 2 giga gaat. Houdt ook rekening met de PMME-Controler.
Meen je dat?! >:O
  dinsdag 3 maart 2015 @ 11:41:36 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150243602
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:37 schreef AnneX het volgende:

[..]

Oh. -O-

De vraag lijkt mij duidelijk oO<

Hoe verstandig is het om een macbook van 5 jaar oud te verbeteren met aankopen van software ( x euro) én 2 gig ( 100 euro) om zodoende de laatste upgrade te kunnen gebruiken.
Voor iemand, die een "lichte" gebruiker is met safari, you tube, mails en bank inloggen.

Beter?
Software is sowieso gratis. Al moet je wel minstens 10.6 hebben voor de appstore, anders moet je even rondzoeken naar een bootable 10.10 USB stick oid. Maar dat hoeft dus niets te kosten.

2GB ram voor een Macbook uit 2008 heb je voor bijna niets op tweakers.net V&A.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150243878
Dank je Heatwave.

Blijkbaar moest zij een cd kopen in de app.store (volgens de helpdesk) omdat
er niet was geupgrade sinds 5.1 . Ja, ja o|O
Er was een tussenstap nodig en van daaruit kan zij upgraden naar meest recent.

Met het "advies" om 2 gig erbij te kopen voor ???

En ik dacht dat de apple gebruikers en nerds hier wel wilden helpen met een
zinnig advies.

Anders belt zij nog maar eens...
  dinsdag 3 maart 2015 @ 11:52:46 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150243937
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:50 schreef AnneX het volgende:
Dank je Heatwave.

Blijkbaar moest zij een cd kopen in de app.store (volgens de helpdesk) omdat
er niet was geupgrade sinds 5.1 . Ja, ja o|O
Er was een tussenstap nodig en van daaruit kan zij upgraden naar meest recent.

Met het "advies" om 2 gig erbij te kopen voor ???

En ik dacht dat de apple gebruikers en nerds hier wel wilden helpen met een
zinnig advies.

Anders belt zij nog maar eens...
Advies klopt opzich, je moet eigenlijk de CD van 10.5 naar 10.6 kopen, dan kan je in de appstore 10.10 downloaden. Maar dat is wel wat lastiger te vinden, zo'n CD :P.

En advies geheugen klopte ook wel, maar dat was hun advies, om hun geheugen te kopen. Maar het stikt van de mensen die hun Macbook geupgraded hebben en dus hun oude RAM verkopen, zie echt tig advertenties op t.net.

Dus het kan allemaal voor weinig, en das maar goed ook, want heel veel geld zou ik ook weer niet stoppen in een machine van 7 jaar oud.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150244008
Kijk, dat is een antwoord op een onduidelijke vraag.

Merci _O_
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:39:48 #253
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150245278
De software kan gratis als je een 8GB of meer usb stick hebt. Geheugen tweedehands voor een tientje of nog minder. Eventueel heb je voor 60 euro een 120GB SSD, dan is het weer een keiharde machine.

[ Bericht 35% gewijzigd door n8n op 03-03-2015 12:49:32 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_150246026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:39 schreef n8n het volgende:
De software kan gratis als je een 8GB of meer usb stick hebt. Geheugen tweedehands voor een tientje of nog minder. Eventueel heb je voor 60 euro een 120GB SSD, dan is het weer een keiharde machine.
Thankx. Prettig.
Je weet wáar te moeten kijken ! ^O^
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:09:06 #255
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150246123
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef AnneX het volgende:

[..]

Thankx. Prettig.
Je weet wáar te moeten kijken ! ^O^
Er kan tegenwoordig ook 4GB in die Mac, daar zou ik sowieso voor gaan

[ Bericht 5% gewijzigd door n8n op 03-03-2015 13:19:30 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:37:53 #256
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_150248983
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef AnneX het volgende:

[..]

Thankx. Prettig.
Je weet wáar te moeten kijken ! ^O^
Het 'installeren' van de geheugenstripjes is erg makkelijk, zeker bij die oudere Macbook modellen. Kwestie van Macbook uitzetten, onderkant eraf schroeven (of bij een zeker MBP model kon je met een klik een deel van de onderkant eraf halen), accu eruit wippen aan het labeltje en dan zie je de stripjes al zitten. De rubberen armpjes aan elke kant wegduwen en dan springt het stripje zo omhoog. Voorzichtig allebei eruit schuiven en de nieuwe er op dezelfde manier inschuiven totdat een klikje hoort.

Je kunt het inderdaad ook in zo'n store laten doen, maar als je het zelf doet ben je ±¤30 kwijt ipv ¤100. Dat samen met een SSD zorgt ervoor dat die weer als nieuw aanvoelt, echt. Backup maken van huidige schijf en SSD erin plaatsen kost wel meer moeite, maar hier staan allemaal handleidingen die het stap voor stap (inclusief foto's) aan je uitleggen. Kind kan de was doen. ^O^

Mijn MBP is nu 6 jaar oud maar 2 jaar geleden een SSD ipv dvd-drive erin gedaan (die gebruikte ik toch nooit en nieuwe HDD met meer ruimte), meer geheugen en loopt nog steeds perfect en stabiel.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:00:25 #257
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150249673
Is het een heel gek idee om een nieuwe iMac te kopen zónder SSD en vervolgens een losse SSD via lightning te laten lopen (voor het OS dus) ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:02:06 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150249719
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:00 schreef elcastel het volgende:
Is het een heel gek idee om een nieuwe iMac te kopen zónder SSD en vervolgens een losse SSD via lightning te laten lopen (voor het OS dus) ?
Dat kan gewoon ja. Wel als nadeel dat je altijd je externe disk eraan moet hebben, maar als je dat prima vindt kan het wel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:09:40 #259
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150249943
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Dat kan gewoon ja. Wel als nadeel dat je altijd je externe disk eraan moet hebben, maar als je dat prima vindt kan het wel.
De gedachte erachter is dat ik SSD duur vind en toch wel minimaal 512Gb wil gebruiken. Dus als ik dan toch een externe schijf aan zet, laat dat dan maar de SSD zijn. Ik heb hier een batterij aan externe schijven staan, maar ik zet die als groep regelmatig uit, vanwege stroombesparing en de draaiende delen (slijtage). Zodoende werk ik met meer opslagruimte op de iMac voor bestanden, foto's en muziek.

- edit - ik zie dat ze ook Fusion Drive hebben, dat klinkt ook als een oplossing natuurlijk
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:11:01 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150249993
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:09 schreef elcastel het volgende:

[..]

De gedachte erachter is dat ik SSD duur vind en toch wel minimaal 512Gb wil gebruiken. Dus als ik dan toch een externe schijf aan zet, laat dat dan maar de SSD zijn. Ik heb hier een batterij aan externe schijven staan, maar ik zet die als groep regelmatig uit, vanwege stroombesparing en de draaiende delen (slijtage). Zodoende werk ik met meer opslagruimte op de iMac voor bestanden, foto's en muziek.
Ah zo, stroomverbruik van een HD is nou ook weer niet wereldschokkend verder hoor, maar idd, dat is dan een oplossing.

In theorie zou het iets trager moeten zijn, maar denk dat dat meetbaar niet merkbaar is...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:11:57 #261
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150250015
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:11 schreef HeatWave het volgende:
Ah zo, stroomverbruik van een HD is nou ook weer niet wereldschokkend verder hoor, maar idd, dat is dan een oplossing.

In theorie zou het iets trager moeten zijn, maar denk dat dat meetbaar niet merkbaar is...
Ik heb net een edit toegevoeg, ik zie dat FusionDrive de combinatie ook maakt, dus dan heb ik 1TB met 128 SSD erin. Zo lees k het.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:12:51 #262
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150250044
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:11 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik heb net een edit toegevoeg, ik zie dat FusionDrive de combinatie ook maakt, dus dan heb ik 1TB met 128 SSD erin. Zo lees k het.
Dat kan uiteraard ook, die zijn wel weer trager dan een echte SSD, maar zeker je vaak gebruikte programma's etc worden wel een stuk sneller.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:14:45 #263
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150250104
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Dat kan uiteraard ook, die zijn wel weer trager dan een echte SSD, maar zeker je vaak gebruikte programma's etc worden wel een stuk sneller.
Dus Fusion Drive is geen volwaardige SSD ? Dan klinkt een externe weer beter, scheelt prijstechnisch ook niet veel.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:16:33 #264
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150250164
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:14 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dus Fusion Drive is geen volwaardige SSD ? Dan klinkt een externe weer beter, scheelt prijstechnisch ook niet veel.
Nee, het is een tussenoplossing. wel de opslag maar ook deels de snelheid van een SSD. je krijgt dus niet 2 losse drives te zien ofzo, het is 1 disk die de meeste gebruikte files etc opslaat in het snellere SSD gedeelte.

Uiteindelijk zijn ze dus wel stukken sneller dan een normale HD, maar niet zo snel als een echt SSD.

Het is een compromis dus.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:19:56 #265
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150250275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:16 schreef HeatWave het volgende:
Nee, het is een tussenoplossing. wel de opslag maar ook deels de snelheid van een SSD. je krijgt dus niet 2 losse drives te zien ofzo, het is 1 disk die de meeste gebruikte files etc opslaat in het snellere SSD gedeelte.

Uiteindelijk zijn ze dus wel stukken sneller dan een normale HD, maar niet zo snel als een echt SSD.

Het is een compromis dus.
Duidelijk. Dan is een externe Lightning SSD dus beter voor mij. Liever zwart/wit dan grijs.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:48:13 #266
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_150253370
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:14 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dus Fusion Drive is geen volwaardige SSD ? Dan klinkt een externe weer beter, scheelt prijstechnisch ook niet veel.
De schijf schrijft eerst data weg naar het SSD-deel en in een later 'rustiger' moment schrijft die het weg naar het HDD-deel. Tenminste, zo vat ik het op. Wat Heatwave dus verder zegt. :)

Je kunt ook handmatig van een losse HDD en SSD één Fusion Drive maken, zo heb ik het met m'n MBP paar jaar geleden gedaan (dvd-drive eruit, SSD in de plaats). Het wordt dan één schijf waarbij de totaal beschikbare ruimte bij elkaar op wordt geteld (oké, je moet zelf invoeren hoe groot de schijf moet zijn). Tot zoverre nog geen problemen gehad en erg snel - de voordelen van een SSD en de extra ruimte door een HDD. Ik ben niet een technisch expert maar dmv een youtube tutorial is het allemaal gelukt door gewoon te kopiëren en plakken in command. :P

Ik had verwacht dat de kosten voor een SSD erg zouden dalen door de jaren heen, maar dat valt nog best tegen als je snelheid en data wilt voor een fatsoenlijke prijs.

Edit: Ah, wat beter gelezen, ik denk dat een losse externe SSD dan inderdaad de oplossing is. :)
  Redactie Games dinsdag 3 maart 2015 @ 18:02:56 #267
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_150255800
Fusiondrive werkt prima. Je moet alleen even rekening houden dat het voornamelijk een combi van hardware en softwarematige tussenoplossing is. Als je weinig applicaties nodig hebt is het voldoende en best snel. Op Windowsplatform heb je Intel rapid storage technologie. Werkt op alle SSHD's (Solid State Hybrid Drives). In feite zijn SSHD's gewoon Fusion Drives. Al heb ik het toch het idee dat het onder OS X beter geïmplementeerd is. Bij Windows moet je de software apart installeren en dat willen mensen nog weleens vergeten bij een herinstallatie. Bij OS X zit het in OS meegebakken mits ook de juiste gecertificeerde drives erin zitten. Apple is nogal picky betreft zelf een schijf ergens inzetten. (Trim wat ineens niet werkt enzo)

Ik zou zeggen tot 256GB gewoon SSD nemen daarboven kijkend naar het prijskaartje Fusiondrive. 1TB SSD bij Apple is echt belachelijk prijzig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 03-03-2015 18:11:40 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:40:58 #268
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150274268
Zijn hier entrepreneurs die goede administratie-software kennen voor de Mac. Met invoices zou (denk ik?) handig zijn.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:19:37 #269
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_150292621
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:40 schreef n8n het volgende:
Zijn hier entrepreneurs die goede administratie-software kennen voor de Mac. Met invoices zou (denk ik?) handig zijn.
Ik krijg regelmatig mailtjes van 17hats.com (geen idee waarom, ooit ergens aangemeld ofzo denk ik), heb het laatst eens bekeken en ziet er wel goed uit. Of het echt wat is, zul je reviews moeten zoeken kan ik niets over zeggen. Moet ik binnenkort ook eens doen omdat ik iets wil gaan starten.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_150296788
Moet t speciaal voor de mac zijn?
Anders zou je eens naar Moneybird of Q-invoice kunnen kijken, beide zijn webbased!
voor de mac is er Easybooks, maar dat is alleen engelstalig.. maar ik heb het geprobeerd en vond het verruit de beste!

Tegenwoordig ben ik gewoon heel tevreden met Moneybird :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_150299000
pi_150309486
De irritatiegrens is bereikt... De standaard schijf van de late-2013 iMac (21,5") is te traag :'). Volgende week een SSHD laten installeren bij MyCom :+. Ben benieuwd naar de prestatiewinst. Ik verwacht dat ik straks veel minder hoe te wachten op mijn HD, iets wat nu regelmatig gebeurt :(.
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:54:27 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150309542
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:52 schreef RvLaak het volgende:
De irritatiegrens is bereikt... De standaard schijf van de late-2013 iMac (21,5") is te traag :'). Volgende week een SSHD laten installeren bij MyCom :+. Ben benieuwd naar de prestatiewinst. Ik verwacht dat ik straks veel minder hoe te wachten op mijn HD, iets wat nu regelmatig gebeurt :(.
ja, die 5400 toeren dingen zijn echt niet vooruit te rammen idd. Blijft echt een minpunt van de iMacs.

SSHD zal iig een stuk sneller zijn, zeker met de dingen die je veel gebruikt. Ik ben zelf voor een SSD gegaan in mijn Mac, opslag kan daar natuurlijk nog gewoon in ipv dat je een disk moet vervangen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150309591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, die 5400 toeren dingen zijn echt niet vooruit te rammen idd. Blijft echt een minpunt van de iMacs.

SSHD zal iig een stuk sneller zijn, zeker met de dingen die je veel gebruikt. Ik ben zelf voor een SSD gegaan in mijn Mac, opslag kan daar natuurlijk nog gewoon in ipv dat je een disk moet vervangen.
Ach, het vervangen vind ik an sich niet erg, wel jammer dat ik de iMac een paar dagen moet missen. Maar goed, je moet er iets voor over hebben. De overweging was bij aanschaf vooral financieel. Dan zijn je keuzes domweg beperkter + dat de vorige iMac wel snel genoeg was op z'n schijf.

RAM ga ik voorlopig nog niet upgraden... 130+ euro voor 16GB :')
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:02:22 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150309739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ach, het vervangen vind ik an sich niet erg, wel jammer dat ik de iMac een paar dagen moet missen. Maar goed, je moet er iets voor over hebben. De overweging was bij aanschaf vooral financieel. Dan zijn je keuzes domweg beperkter + dat de vorige iMac wel snel genoeg was op z'n schijf.

RAM ga ik voorlopig nog niet upgraden... 130+ euro voor 16GB :')
RAM hoeft echt niet van Apple te zijn hoor, gewoon standaard werkt prima :).

En idd, een iMac is vrij lastig open te krijgen, ik ben daar ook niet zo'n held in .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150309820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

RAM hoeft echt niet van Apple te zijn hoor, gewoon standaard werkt prima :).

En idd, een iMac is vrij lastig open te krijgen, ik ben daar ook niet zo'n held in .
De standaard RAM is momenteel zo duur ;). Ik ga er van uit dat Apple RAM nog een factor 2 of 3 duurder is. Blijkbaar zijn de prijzen gestegen het laatste jaar. Als de prijzen weer onder de 100 euro zakken, kijk ik wel weer verder.

Tenzij Yosemite Server tegen de 8GB max aan gaat hikken, dan moet het maar. Maar goed, die heb ik nog niet geïnstalleerd... Eerst eens goed onderzoeken hoe ik mail aan de praat kan krijgen daar mee.
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:07:56 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150309885
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De standaard RAM is momenteel zo duur ;). Ik ga er van uit dat Apple RAM nog een factor 2 of 3 duurder is. Blijkbaar zijn de prijzen gestegen het laatste jaar. Als de prijzen weer onder de 100 euro zakken, kijk ik wel weer verder.

Tenzij Yosemite Server tegen de 8GB max aan gaat hikken, dan moet het maar. Maar goed, die heb ik nog niet geïnstalleerd... Eerst eens goed onderzoeken hoe ik mail aan de praat kan krijgen daar mee.
Apple-RAM bestaat eigenlijk niet he? ;). Dus dit wat jij linkt is al prima, maar idd wel vrij prijzig.

Weinig last van met 32GB :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150309919
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Apple-RAM bestaat eigenlijk niet he? ;). Dus dit wat jij linkt is al prima, maar idd wel vrij prijzig.

Weinig last van met 32GB :P.
Tja, niet iedereen kan een Mac Pro betalen, of wil een 27" iMac. Ik vind m bijvoorbeeld te groot. :P
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:09:50 #279
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150309934
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tja, niet iedereen kan een Mac Pro betalen, of wil een 27" iMac. Ik vind m bijvoorbeeld te groot. :P
Ik heb hem dan ook niet betaald :P. Kan ik ook nooit betalen joh, gewoon een mazzeltje geweest :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150309995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb hem dan ook niet betaald :P. Kan ik ook nooit betalen joh, gewoon een mazzeltje geweest :P.
Ach, kwestie van prioriteiten... Huur, eten en verzekeringen voor een maand of 5, of een Mac Pro...

Of in het geval van mijn wens-config... Een jaarsalaris :@

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 12:12:40 ]
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:13:14 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150310036
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ach, kwestie van prioriteiten... Huur, eten en verzekeringen voor een maand of 5, of een Mac Pro...

Of in het geval van mijn wens-config... Een jaarsalaris :@
Oh ja, je kan het zo gek maken als je zelf wil, maar deze was gelukkig 0 euro ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150310100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ja, je kan het zo gek maken als je zelf wil, maar deze was gelukkig 0 euro ;).
Net ff gedaan, valt nog mee... T'is geen jaarsalaris (hier dan):
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:16:15 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150310151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Net ff gedaan, valt nog mee... T'is geen jaarsalaris (hier dan):
[ afbeelding ]
_O-.

Ik heb (niet van mij, werk) as we speak 2 hagelnieuwe Mac Pro's in de doos naast me staan.

Ok, weliswaar "maar" 3800 per stuk, maar toch.

En er staan 6(1) iMacs achter me :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150310200
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

_O-.

Ik heb (niet van mij, werk) as we speak 2 hagelnieuwe Mac Pro's in de doos naast me staan.

Ok, weliswaar "maar" 3800 per stuk, maar toch.

En er staan 6(1) iMacs achter me :').
Nemen jullie nog mensen aan? O-)
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:19:37 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150310271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nemen jullie nog mensen aan? O-)
Nou, op mijn afdeling niet iig :').

iMacs zijn oud hoor, maar het staat wel cool zo'n heel park aan Macs :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150316814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

_O-.

Ik heb (niet van mij, werk) as we speak 2 hagelnieuwe Mac Pro's in de doos naast me staan.

Ok, weliswaar "maar" 3800 per stuk, maar toch.

En er staan 6(1) iMacs achter me :').
Moeten ze zo nog met een vrachtwagen mee waar ze dan ineens van afvallen? O-)
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:42:35 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150316866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:41 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Moeten ze zo nog met een vrachtwagen mee waar ze dan ineens van afvallen? O-)
Die Mac Pro's niet helaas, die worden wel verwacht, die iMacs zou ik (bij wijze van spreke) zo in de auto kunnen laden en meenemen :').

Maar dat schijnt toch om de een of andere reden diefstal te zijn :?.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150316910
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die Mac Pro's niet helaas, die worden wel verwacht, die iMacs zou ik (bij wijze van spreke) zo in de auto kunnen laden en meenemen :').

Maar dat schijnt toch om de een of andere reden diefstal te zijn :?.
Ja zo suf dat soort werkgevers ;)

Ik heb ooit met mijn MBP een mazzeltje via het werk gekregen. Ook 0 euro voor betaald. En na 5,5 jaar loopt ie nu bijna op het einde. Een legaal mazzeltje hoor ;) Niet van de vrachtwagen gevallen haha.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:46:10 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150316995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:44 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ja zo suf dat soort werkgevers ;)

Ik heb ooit met mijn MBP een mazzeltje via het werk gekregen. Ook 0 euro voor betaald. En na 5,5 jaar loopt ie nu bijna op het einde. Een legaal mazzeltje hoor ;) Niet van de vrachtwagen gevallen haha.
Ik heb ook niets te klagen hoor ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 12:04:39 #290
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150347533
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:19 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik krijg regelmatig mailtjes van 17hats.com (geen idee waarom, ooit ergens aangemeld ofzo denk ik), heb het laatst eens bekeken en ziet er wel goed uit. Of het echt wat is, zul je reviews moeten zoeken kan ik niets over zeggen. Moet ik binnenkort ook eens doen omdat ik iets wil gaan starten.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:59 schreef Xiance het volgende:
Moet t speciaal voor de mac zijn?
Anders zou je eens naar Moneybird of Q-invoice kunnen kijken, beide zijn webbased!
voor de mac is er Easybooks, maar dat is alleen engelstalig.. maar ik heb het geprobeerd en vond het verruit de beste!

Tegenwoordig ben ik gewoon heel tevreden met Moneybird :)
Bedankt, ze (het is niet voor mezelf) had al wat gevonden en laat het nu doen voor een tientje per maand. Ik sla de apps even op voor mezelf, ooit.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_150348115
Is er al iets bekend over nieuwe imac's?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 11:10:21 #292
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_150380863
Uitgebreid interview met Jony Ive in Financial Times van vandaag:

The man behind the Apple Watch
  FOK!fotograaf zondag 8 maart 2015 @ 00:59:31 #293
159915 -Menn0-
MNO
pi_150407846


iMovie geeft deze foutmelding bij het maken van een nieuw project. Iemand dit eerder gezien? Ik heb namelijk geen idee waarom hij het opeens niet meer doet en wat ik er aan zou moeten doen om hem weer aan de praat te krijgen.
,,/
pi_150416169
Malware begint wel een steeds groter probleem te worden met OSX zeg. Nu weer een macbook met Mackeeper troep erop met popups, veranderende zoekengines en start pagina's.

Ik heb helaas geen beveiligingen daartegen, behalve dan de standaard adblockers en DNS filteringen.
Heeft iemand nog een goed, volledig geautomatiseerd iets dat helpt?
En dan heb ik het niet over "gezond verstand". Want dat is niet voldoende om OSX te beveiligen.
pi_150422277
Wie draait er hier allemaal OS X 10.10.3? Ik ben me ervan bewust dat de Photos-app nog in bèta is maar ik had wel verwacht dat de albums op mijn iPad met iOS 8.1.3 netjes naar OS X gesynchroniseerd zouden worden.

Toegegeven: ik heb geen iPhone dus ik zou ook niet weten of de foto-albums die je in de Photos-app op iOS maakt überhaupt mee synchroniseren naar andere (iOS) apparaten, maar dat lijkt mij in ieder geval wel logisch.

Kan iemand hier wat duidelijkheid over scheppen? :)

EDIT
Grote kans dat ik op de iPad de setting "iCloud Photo Library (Beta)" onder Settings > iCloud > Photos over het hoofd heb gezien :@

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:07 schreef oheng het volgende:
En dan heb ik het niet over "gezond verstand". Want dat is niet voldoende om OSX te beveiligen.
Hoezo niet? Ik heb wel van een maat gehoord dat hij last had van MacKeeper pop-ups op generieke websites (zoals Facebook) maar heb zelf nooit last gehad van malware op mijn Mac terwijl ik wel aardig wat bestanden download (bijvoorbeeld via torrents).

Ik zou denken dat gezond verstand dan wél helpt. Maar goed, je zou natuurlijk ClamXav eens kunnen proberen.

Welke internetbrowser gebruik je trouwens? Ik zou sowieso eens je extensies checken om te zien of daar niks vreemds tussen zit.

[ Bericht 6% gewijzigd door J.Appleseed op 08-03-2015 16:55:02 ]
pi_150442165
Oké, wie kan mij helpen. Ik heb gegoogled maar ik denk dat ik niet het juiste antwoord heb.
Ik heb op een Windows 7 machine al mijn liedjes staan met iTunes Match enabled en als volgt ingedeeld:

Op de SSD: iTunes geïnstalleerd;
Op de HDD: al mijn muziek, en volgens de instellingen ook mijn library.

Ik wil graag een schone installatie van Windows 7(SSD) en gewoon letterlijk mijn library meenemen.

Als ik dit volg, dan begint hij letterlijk een kopie te maken van 200GB aan muziek. Dat kan niet de bedoeling zijn. https://support.apple.com/nl-nl/HT201625
pi_150443068
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:07 schreef oheng het volgende:
Malware begint wel een steeds groter probleem te worden met OSX zeg. Nu weer een macbook met Mackeeper troep erop met popups, veranderende zoekengines en start pagina's.

Ik heb helaas geen beveiligingen daartegen, behalve dan de standaard adblockers en DNS filteringen.
Heeft iemand nog een goed, volledig geautomatiseerd iets dat helpt?
En dan heb ik het niet over "gezond verstand". Want dat is niet voldoende om OSX te beveiligen.
:?
Wat installeer je allemaal dan? Draai je onder Standard user?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 maart 2015 @ 22:44:08 #298
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_150443134
Srsly, ik heb nog nooit adware meuk op m'n mac gehad.
pi_150443537
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:30 schreef RoW_0 het volgende:
Oké, wie kan mij helpen. Ik heb gegoogled maar ik denk dat ik niet het juiste antwoord heb.
Ik heb op een Windows 7 machine al mijn liedjes staan met iTunes Match enabled en als volgt ingedeeld:

Op de SSD: iTunes geïnstalleerd;
Op de HDD: al mijn muziek, en volgens de instellingen ook mijn library.

Ik wil graag een schone installatie van Windows 7(SSD) en gewoon letterlijk mijn library meenemen.

Als ik dit volg, dan begint hij letterlijk een kopie te maken van 200GB aan muziek. Dat kan niet de bedoeling zijn. https://support.apple.com/nl-nl/HT201625
itunes :')

KLB / iTunes
pi_150443817
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:46 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

itunes :')

KLB / iTunes
Je topic klopt voor geen kut. Ik voeg al 3 jaar geen nummers 'toe' aan mijn telefoon. Iets met iTunes Match.
pi_150443833
vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')