Heeft volgens mij met de encryptie van Yosemite te maken. Wannee rik in Mavericks boot, dan moet ik het wachtwoord invoeren van Yosemite om bij deze data te kunnen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik merk trouwens op dat ik mijn Mac OS-partitie niet meer zie vanuit Windows. Ik kan me herinneren dat dat eerder wel het geval was, en dat was erg handig om bijvoorbeeld mijn Dropbox en Spotify niet dubbel te hoeven synchroniseren. Heb ook al eens geprobeerd om de Boot Camp drivers opnieuw te installeren, dacht al dat het daar misschien aan lag, maar dat helpt niet.
Iemand een idee hoe dat kan?![]()
[ afbeelding ]
Hè, verrek, dat wist ik helemaal nietquote:Op zondag 15 februari 2015 15:58 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Cmd + X doet het sowieso toch niet in Finder? Je kunt wel kopiëren en dan via Cmd + Alt + V om te verplaatsen ipv te kopiëren.
Oh? Is Yosemite standaard ge-encrypt dan? FileVault staat bij mij gewoon uit.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:58 schreef Dimens het volgende:
[..]
Heeft volgens mij met de encryptie van Yosemite te maken. Wannee rik in Mavericks boot, dan moet ik het wachtwoord invoeren van Yosemite om bij deze data te kunnen.
Het is een wat onhandige versie van knip/plakquote:Op zondag 15 februari 2015 18:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hè, verrek, dat wist ik helemaal niet
Ik gebruikte eerder Forklift, maar omdat je Finder niet uit kunt zetten vond ik dat erg omslachtig werken. Jammer datquote:Op zondag 15 februari 2015 19:46 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Het is een wat onhandige versie van knip/plak
Ik werk zelf liever met Path Finder. Een soort Finder op steroïden
[ afbeelding ]
Werkt wel met Cmd + X. Heeft 2 panels wat ook fijn is met bestanden overzetten. Map structuur boven aan om snel naar bovenliggende mappen te kunnen klikken en nog meer van dat soort handigheidjes die in Finder zelf ontbreken.
Path Finder kan de Finder wel zo ver over nemen dat je niet echt meer merkt dat Finder ook draait. Links naar "open met finder" e.d. worden allemaal door Path Finder over genomen. Ook Spotlight verwijst door naar Path Finder als je een map zoekt. Er zit zelfs een functie in om Finder geheel uit te zetten, maar dat blijft maar goed tot dat je opnieuw opstart.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:02 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik gebruikte eerder Forklift, maar omdat je Finder niet uit kunt zetten vond ik dat erg omslachtig werken. Jammer dat
[ afbeelding ]
ik weet het nog zo goed, de keer dat ik shift indrukte terwijl ik een venster minimaliseerdequote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:23 schreef BrainOverfloW het volgende:
Soms ontdek je ineens iets simpelweg door op het juiste moment op de verkeerde knop te drukken. Als je in Finder een grote afbeelding via spatie previewed kun je met de alt toets switchen tussen "passend op het scherm" en "ware grootte".
Dat demonstreerde Steve al bij de allereerste versie van Aqua in 2000.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:31 schreef n8n het volgende:
[..]
ik weet het nog zo goed, de keer dat ik shift indrukte terwijl ik een venster minimaliseerde
Kende ik ook nog niet, OSX is nog redelijk nieuw voor me.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:31 schreef n8n het volgende:
[..]
ik weet het nog zo goed, de keer dat ik shift indrukte terwijl ik een venster minimaliseerde
Toen was ik 12 (ja echt)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat demonstreerde Steve al bij de allereerste versie van Aqua in 2000.
Klopt, werkt bij vrijwel alle animaties. Die hele functie zit er alleen in zodat Steve in 2000 op kon scheppen over de ‘amazing’ animaties, met een demo in slow motionquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:48 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Kende ik ook nog niet, OSX is nog redelijk nieuw voor me.
[ afbeelding ]
Veel meer dan een langzamere animatie is het niet, of zie ik iets over het hoofd?
Ik wacht tot de 15" MBPR een gtx 850m heeft met ddr-5quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:41 schreef Iwanius het volgende:
Morgen,bijna middag Apple fanaten? Nog iemand wat spannends gekocht onlangs?
Ik heb zelf ook een WD Esstential Passport o.i.d. Zo een die zichzelf voedt via de USB in ieder geval. Bevalt al jaren prima.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:13 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn 500GB externe harde schijf begint vol te raken, en omdat ik mijn data graag op twee plaatsen heb staan wil ik graag een nieuwe kopen en die dan aan mijn Time Capsule hangen.
De huidige is in exFAT geformatteerd, lekker handig want geen gekut tussen Windows en Mac OS, maar ik heb begrepen dat de Time Capsule alleen FAT32 of HFS+ pakt via de USB-aansluiting. Dat is erg jammer, dus ik ben me nu een beetje aan het bekijken wat ik best kan doen.
Wat voor een format zouden jullie gebruiken voor een harde schijf die liefst op zowel Windows als Mac werkt? Ik zou op zich wel HFS+ drivers kunnen installeren, maar dat gaat natuurlijk niet op elke computer (vb. van anderen of openbare computers).
En omdat we toch bezig zijn en ik niet een ander topic wil kapen: weet iemand hier een goede, betrouwbare 2.5-inch externe HDD tussen de 1 en 3 TB met een redelijk prijskaartje? Zat zelf te denken aan Western Digital, heb mijn huidige ook alweer 5 jaar en de SMART zegt dat 'ie nog steeds tiptop in orde is.
Als ik dit soort posts lees dan snap ik niet dat de industrie nog geen universeel license free alternatief voor fat(32) heeft gemaaktquote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:13 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn 500GB externe harde schijf begint vol te raken, en omdat ik mijn data graag op twee plaatsen heb staan wil ik graag een nieuwe kopen en die dan aan mijn Time Capsule hangen.
De huidige is in exFAT geformatteerd, lekker handig want geen gekut tussen Windows en Mac OS, maar ik heb begrepen dat de Time Capsule alleen FAT32 of HFS+ pakt via de USB-aansluiting. Dat is erg jammer, dus ik ben me nu een beetje aan het bekijken wat ik best kan doen.
Wat voor een format zouden jullie gebruiken voor een harde schijf die liefst op zowel Windows als Mac werkt? Ik zou op zich wel HFS+ drivers kunnen installeren, maar dat gaat natuurlijk niet op elke computer (vb. van anderen of openbare computers).
En omdat we toch bezig zijn en ik niet een ander topic wil kapen: weet iemand hier een goede, betrouwbare 2.5-inch externe HDD tussen de 1 en 3 TB met een redelijk prijskaartje? Zat zelf te denken aan Western Digital, heb mijn huidige ook alweer 5 jaar en de SMART zegt dat 'ie nog steeds tiptop in orde is.
De Time Capsule regelt mijn backups sowieso al. Dus de andere schijf wordt dan gewoon media-opslag, maar via Wi-Fi benaderbaarquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:54 schreef voederbietel het volgende:
Als je een externe HD gebruikt voor Time Capsule, is de totale schijf dan daarvoor in gebruik of kan je ook kiezen een gedeelte te gebruiken en de restende ruimte als opslag van media te gebruiken?
FAT32 vind ik sowieso kudt, want die ondersteunt geen bestanden groter als 4GB. ExFAT is dan veel fijner maar dan weer een stuk minder ondersteund :/quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:59 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Als ik dit soort posts lees dan snap ik niet dat de industrie nog geen universeel license free alternatief voor fat(32) heeft gemaakt
Gebruik zelf een Time Capsule uit 2010 (denk ik?) en haal gewoon de volle snelheid. Bereik is nog steeds helemaal top, 5GHz ondersteuning... denk niet dat je met een oude verkeerd zit. Prima hardware nogquote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:38 schreef RichardHammond het volgende:
Ik wil graag een AirPort Extreme kopen. Kan nu geschikt een vierde generatie kopen, maar ik twijfel tussen de nieuwste en dus deze. Heeft deze nieuwe echt toegevoegde waarde? Wifi van mijn Tele2-modem zuigt en wil er daarom graag een AirPort Extreme achter hangen. Heb een 40 - 20 verbinding.
Ik bedoelde Time Machine. Zat ook steeds met Time Capsule te googlen dus dat schoot niet op. Heb het nu gewoon gevonden. Evengoed bedankt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De Time Capsule regelt mijn backups sowieso al. Dus de andere schijf wordt dan gewoon media-opslag, maar via Wi-Fi benaderbaar
Oooh. Ja, die worden vrij gemakkelijk door elkaar gehaald haha. Die HDD kun je dan op voorhand partitioneren, anders neemt 'ie inderdaad de hele schijf in. Maar dat zul je dan al gevonden hebbenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:10 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik bedoelde Time Machine. Zat ook steeds met Time Capsule te googlen dus dat schoot niet op. Heb het nu gewoon gevonden. Evengoed bedankt.
Jup. Heb 500 gb voor TimeMachine in die Mac format en de rest in exFat omdat ik bestanden van m'n oude Windows machine moet hebben. Het is niet anders.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oooh. Ja, die worden vrij gemakkelijk door elkaar gehaald haha. Die HDD kun je dan op voorhand partitioneren, anders neemt 'ie inderdaad de hele schijf in. Maar dat zul je dan al gevonden hebben
Je moet vooral niet vergeten om je HD te vervangen voor een SSDquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
M'n MacBook is een aantal jaren oud en ik wil 'm wel een keer opnieuw installeren. Beetje snelheid erbij hopelijk, maar vooral weer een werkend Safari (loopt vast na de laatste update).
Ik heb een externe harde schijf om bestanden op te zetten die ik later terug wil zetten en kan het eventueel ook naar een andere Mac kopiëren.
Wat moet ik nog meer vooral niet vergeten en heeft iemand een handleidinkje die hij of zij zelf gebruikt heeft bij een verse installatie?
PS: wellicht een wat naïeve vraag, maar ik neem aan dat ik zoiets als al m'n iTunes-afspeellijsten en bijbehorende statistiekjes etc. kwijtraak?
Heb wel begrepen dat je echt op dit moment last moet hebben van de klachten. M'n vriend had deze klachten met zijn MacBook Pro Retina een half jaar geleden, en zijn MacBook valt ook onder de falende modellen, maar toch is er afgeraden om deze te laten repareren. Apple voert namelijk een bepaalde test via een softwareprogramma uit waar waardes uitkomen, mochten deze waardes niet voldoen aan de eis voor de reparatie moet je alsnog betalen voor de onderzoekskosten van de reparatiequote:
WTF...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:17 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Heb wel begrepen dat je echt op dit moment last moet hebben van de klachten. M'n vriend had deze klachten met zijn MacBook Pro Retina een half jaar geleden, en zijn MacBook valt ook onder de falende modellen, maar toch is er afgeraden om deze te laten repareren. Apple voert namelijk een bepaalde test via een softwareprogramma uit waar waardes uitkomen, mochten deze waardes niet voldoen aan de eis voor de reparatie moet je alsnog betalen voor de onderzoekskosten van de reparatie
Apple Authorised Repair Centers werken ook mee, maar daarbij moet de MacBook opgestuurd worden vanuit de winkel (zoals Amac, Xando, iCentre en dixons) daarbij worden er kosten gemaakt voor de verzending e.d.. Ik heb dus even geïnformeerd, en toen bleek dat de MacBook's aan een software matige test werden onderworpen. Beetje raar idd....quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
WTF...
En dan neem je 'm toch gewoon weer mee als er andere waardes uit komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:00 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto van de.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hahaha, dacht dat het een chinese namaak iPhone wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nouja, Samsung probeert in ieder geval een keer een ander design
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:00 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto van de.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal wel aan mij liggen, maar voor mij hoeft dat gebogen scherm aan de randen niet zo..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Das de Edge-variant ja. Voegt imo idd weinig toe.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen, maar voor mij hoeft dat gebogen scherm aan de randen niet zo..
[ afbeelding ]
Zijn de 'nerds' niet snel genoeg? Zorg eerst eens dat je een duidelijke vraag kan formuleren want hier valt geen kaas van te maken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:26 schreef AnneX het volgende:
Vraag in de herhaling:
Hoe luidt jullie advies?
Iemand vraagt mij wat te doen? en ik vraag het hier, want heb geen idee.
Zij is geen nerd, en gebruikt haar macbook (2008) voor mail, safari, you tube, bank inloggen en dat soort kleine dingen.
Om te upgraden van 5.8 naar hoger, werd geadviseerd om 10 bij te kopen.
En om helemaal up te graden naar nú, zou zij 2 giga erbij moeten kopen voor 100 euro.
Dit zou zij doen voor de veiligheid met bank inloggen etc.
Is dat verstandig gezien leeftijd etc.
Graag de voors en tegens s.v.p.
Wow, dit is wel erg onsamenhangend zo zeg. Wil best mensen helpen,maar hier is echt geen kaas van te makenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:26 schreef AnneX het volgende:
Vraag in de herhaling:
Hoe luidt jullie advies?
Zij is geen nerd, en gebruikt haar macbook (2008) voor mail, safari, you tube, bank inloggen en dat soort kleine dingen.
En om helemaal up te graden naar nú, zou zij 2 giga erbij moeten kopen voor 100 euro.
Minstens 7 ultraflops als ze naar 2 giga gaat. Houdt ook rekening met de PMME-Controler.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:26 schreef AnneX het volgende:
Vraag in de herhaling:
Hoe luidt jullie advies?
Oh.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:32 schreef n8n het volgende:
[..]
Zijn de 'nerds' niet snel genoeg? Zorg eerst eens dat je een duidelijke vraag kan formuleren want hier valt geen kaas van te maken.
Meen je dat?!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Minstens 7 ultraflops als ze naar 2 giga gaat. Houdt ook rekening met de PMME-Controler.
Software is sowieso gratis. Al moet je wel minstens 10.6 hebben voor de appstore, anders moet je even rondzoeken naar een bootable 10.10 USB stick oid. Maar dat hoeft dus niets te kosten.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh.![]()
De vraag lijkt mij duidelijk![]()
Hoe verstandig is het om een macbook van 5 jaar oud te verbeteren met aankopen van software ( x euro) én 2 gig ( 100 euro) om zodoende de laatste upgrade te kunnen gebruiken.
Voor iemand, die een "lichte" gebruiker is met safari, you tube, mails en bank inloggen.
Beter?
Advies klopt opzich, je moet eigenlijk de CD van 10.5 naar 10.6 kopen, dan kan je in de appstore 10.10 downloaden. Maar dat is wel wat lastiger te vinden, zo'n CDquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:50 schreef AnneX het volgende:
Dank je Heatwave.
Blijkbaar moest zij een cd kopen in de app.store (volgens de helpdesk) omdat
er niet was geupgrade sinds 5.1 . Ja, ja![]()
Er was een tussenstap nodig en van daaruit kan zij upgraden naar meest recent.
Met het "advies" om 2 gig erbij te kopen voor ???
En ik dacht dat de apple gebruikers en nerds hier wel wilden helpen met een
zinnig advies.
Anders belt zij nog maar eens...
Thankx. Prettig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:39 schreef n8n het volgende:
De software kan gratis als je een 8GB of meer usb stick hebt. Geheugen tweedehands voor een tientje of nog minder. Eventueel heb je voor 60 euro een 120GB SSD, dan is het weer een keiharde machine.
Er kan tegenwoordig ook 4GB in die Mac, daar zou ik sowieso voor gaanquote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Thankx. Prettig.
Je weet wáar te moeten kijken !
Het 'installeren' van de geheugenstripjes is erg makkelijk, zeker bij die oudere Macbook modellen. Kwestie van Macbook uitzetten, onderkant eraf schroeven (of bij een zeker MBP model kon je met een klik een deel van de onderkant eraf halen), accu eruit wippen aan het labeltje en dan zie je de stripjes al zitten. De rubberen armpjes aan elke kant wegduwen en dan springt het stripje zo omhoog. Voorzichtig allebei eruit schuiven en de nieuwe er op dezelfde manier inschuiven totdat een klikje hoort.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Thankx. Prettig.
Je weet wáar te moeten kijken !
Dat kan gewoon ja. Wel als nadeel dat je altijd je externe disk eraan moet hebben, maar als je dat prima vindt kan het wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:00 schreef elcastel het volgende:
Is het een heel gek idee om een nieuwe iMac te kopen zónder SSD en vervolgens een losse SSD via lightning te laten lopen (voor het OS dus) ?
De gedachte erachter is dat ik SSD duur vind en toch wel minimaal 512Gb wil gebruiken. Dus als ik dan toch een externe schijf aan zet, laat dat dan maar de SSD zijn. Ik heb hier een batterij aan externe schijven staan, maar ik zet die als groep regelmatig uit, vanwege stroombesparing en de draaiende delen (slijtage). Zodoende werk ik met meer opslagruimte op de iMac voor bestanden, foto's en muziek.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Dat kan gewoon ja. Wel als nadeel dat je altijd je externe disk eraan moet hebben, maar als je dat prima vindt kan het wel.
Ah zo, stroomverbruik van een HD is nou ook weer niet wereldschokkend verder hoor, maar idd, dat is dan een oplossing.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
De gedachte erachter is dat ik SSD duur vind en toch wel minimaal 512Gb wil gebruiken. Dus als ik dan toch een externe schijf aan zet, laat dat dan maar de SSD zijn. Ik heb hier een batterij aan externe schijven staan, maar ik zet die als groep regelmatig uit, vanwege stroombesparing en de draaiende delen (slijtage). Zodoende werk ik met meer opslagruimte op de iMac voor bestanden, foto's en muziek.
Ik heb net een edit toegevoeg, ik zie dat FusionDrive de combinatie ook maakt, dus dan heb ik 1TB met 128 SSD erin. Zo lees k het.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:11 schreef HeatWave het volgende:
Ah zo, stroomverbruik van een HD is nou ook weer niet wereldschokkend verder hoor, maar idd, dat is dan een oplossing.
In theorie zou het iets trager moeten zijn, maar denk dat dat meetbaar niet merkbaar is...
Dat kan uiteraard ook, die zijn wel weer trager dan een echte SSD, maar zeker je vaak gebruikte programma's etc worden wel een stuk sneller.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik heb net een edit toegevoeg, ik zie dat FusionDrive de combinatie ook maakt, dus dan heb ik 1TB met 128 SSD erin. Zo lees k het.
Dus Fusion Drive is geen volwaardige SSD ? Dan klinkt een externe weer beter, scheelt prijstechnisch ook niet veel.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Dat kan uiteraard ook, die zijn wel weer trager dan een echte SSD, maar zeker je vaak gebruikte programma's etc worden wel een stuk sneller.
Nee, het is een tussenoplossing. wel de opslag maar ook deels de snelheid van een SSD. je krijgt dus niet 2 losse drives te zien ofzo, het is 1 disk die de meeste gebruikte files etc opslaat in het snellere SSD gedeelte.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:14 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dus Fusion Drive is geen volwaardige SSD ? Dan klinkt een externe weer beter, scheelt prijstechnisch ook niet veel.
Duidelijk. Dan is een externe Lightning SSD dus beter voor mij. Liever zwart/wit dan grijs.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:16 schreef HeatWave het volgende:
Nee, het is een tussenoplossing. wel de opslag maar ook deels de snelheid van een SSD. je krijgt dus niet 2 losse drives te zien ofzo, het is 1 disk die de meeste gebruikte files etc opslaat in het snellere SSD gedeelte.
Uiteindelijk zijn ze dus wel stukken sneller dan een normale HD, maar niet zo snel als een echt SSD.
Het is een compromis dus.
De schijf schrijft eerst data weg naar het SSD-deel en in een later 'rustiger' moment schrijft die het weg naar het HDD-deel. Tenminste, zo vat ik het op. Wat Heatwave dus verder zegt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:14 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dus Fusion Drive is geen volwaardige SSD ? Dan klinkt een externe weer beter, scheelt prijstechnisch ook niet veel.
Ik krijg regelmatig mailtjes van 17hats.com (geen idee waarom, ooit ergens aangemeld ofzo denk ik), heb het laatst eens bekeken en ziet er wel goed uit. Of het echt wat is, zul je reviews moeten zoeken kan ik niets over zeggen. Moet ik binnenkort ook eens doen omdat ik iets wil gaan starten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:40 schreef n8n het volgende:
Zijn hier entrepreneurs die goede administratie-software kennen voor de Mac. Met invoices zou (denk ik?) handig zijn.
ja, die 5400 toeren dingen zijn echt niet vooruit te rammen idd. Blijft echt een minpunt van de iMacs.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:52 schreef RvLaak het volgende:
De irritatiegrens is bereikt... De standaard schijf van de late-2013 iMac (21,5") is te traag. Volgende week een SSHD laten installeren bij MyCom
. Ben benieuwd naar de prestatiewinst. Ik verwacht dat ik straks veel minder hoe te wachten op mijn HD, iets wat nu regelmatig gebeurt
.
Ach, het vervangen vind ik an sich niet erg, wel jammer dat ik de iMac een paar dagen moet missen. Maar goed, je moet er iets voor over hebben. De overweging was bij aanschaf vooral financieel. Dan zijn je keuzes domweg beperkter + dat de vorige iMac wel snel genoeg was op z'n schijf.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, die 5400 toeren dingen zijn echt niet vooruit te rammen idd. Blijft echt een minpunt van de iMacs.
SSHD zal iig een stuk sneller zijn, zeker met de dingen die je veel gebruikt. Ik ben zelf voor een SSD gegaan in mijn Mac, opslag kan daar natuurlijk nog gewoon in ipv dat je een disk moet vervangen.
RAM hoeft echt niet van Apple te zijn hoor, gewoon standaard werkt primaquote:Op donderdag 5 maart 2015 11:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ach, het vervangen vind ik an sich niet erg, wel jammer dat ik de iMac een paar dagen moet missen. Maar goed, je moet er iets voor over hebben. De overweging was bij aanschaf vooral financieel. Dan zijn je keuzes domweg beperkter + dat de vorige iMac wel snel genoeg was op z'n schijf.
RAM ga ik voorlopig nog niet upgraden... 130+ euro voor 16GB
De standaard RAM is momenteel zo duurquote:Op donderdag 5 maart 2015 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
RAM hoeft echt niet van Apple te zijn hoor, gewoon standaard werkt prima.
En idd, een iMac is vrij lastig open te krijgen, ik ben daar ook niet zo'n held in .
Apple-RAM bestaat eigenlijk niet he?quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De standaard RAM is momenteel zo duur. Ik ga er van uit dat Apple RAM nog een factor 2 of 3 duurder is. Blijkbaar zijn de prijzen gestegen het laatste jaar. Als de prijzen weer onder de 100 euro zakken, kijk ik wel weer verder.
Tenzij Yosemite Server tegen de 8GB max aan gaat hikken, dan moet het maar. Maar goed, die heb ik nog niet geïnstalleerd... Eerst eens goed onderzoeken hoe ik mail aan de praat kan krijgen daar mee.
Tja, niet iedereen kan een Mac Pro betalen, of wil een 27" iMac. Ik vind m bijvoorbeeld te groot.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Apple-RAM bestaat eigenlijk niet he?. Dus dit wat jij linkt is al prima, maar idd wel vrij prijzig.
Weinig last van met 32GB.
Ik heb hem dan ook niet betaaldquote:Op donderdag 5 maart 2015 12:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tja, niet iedereen kan een Mac Pro betalen, of wil een 27" iMac. Ik vind m bijvoorbeeld te groot.
Ach, kwestie van prioriteiten... Huur, eten en verzekeringen voor een maand of 5, of een Mac Pro...quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb hem dan ook niet betaald. Kan ik ook nooit betalen joh, gewoon een mazzeltje geweest
.
Oh ja, je kan het zo gek maken als je zelf wil, maar deze was gelukkig 0 euroquote:Op donderdag 5 maart 2015 12:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ach, kwestie van prioriteiten... Huur, eten en verzekeringen voor een maand of 5, of een Mac Pro...
Of in het geval van mijn wens-config... Een jaarsalaris
Net ff gedaan, valt nog mee... T'is geen jaarsalaris (hier dan):quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, je kan het zo gek maken als je zelf wil, maar deze was gelukkig 0 euro.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Net ff gedaan, valt nog mee... T'is geen jaarsalaris (hier dan):
[ afbeelding ]
Nemen jullie nog mensen aan?quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Ik heb (niet van mij, werk) as we speak 2 hagelnieuwe Mac Pro's in de doos naast me staan.
Ok, weliswaar "maar" 3800 per stuk, maar toch.
En er staan 6(1) iMacs achter me.
Nou, op mijn afdeling niet iigquote:
Moeten ze zo nog met een vrachtwagen mee waar ze dan ineens van afvallen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Ik heb (niet van mij, werk) as we speak 2 hagelnieuwe Mac Pro's in de doos naast me staan.
Ok, weliswaar "maar" 3800 per stuk, maar toch.
En er staan 6(1) iMacs achter me.
Die Mac Pro's niet helaas, die worden wel verwacht, die iMacs zou ik (bij wijze van spreke) zo in de auto kunnen laden en meenemenquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:41 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Moeten ze zo nog met een vrachtwagen mee waar ze dan ineens van afvallen?
Ja zo suf dat soort werkgeversquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die Mac Pro's niet helaas, die worden wel verwacht, die iMacs zou ik (bij wijze van spreke) zo in de auto kunnen laden en meenemen.
Maar dat schijnt toch om de een of andere reden diefstal te zijn.
Ik heb ook niets te klagen hoorquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:44 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ja zo suf dat soort werkgevers
Ik heb ooit met mijn MBP een mazzeltje via het werk gekregen. Ook 0 euro voor betaald. En na 5,5 jaar loopt ie nu bijna op het einde. Een legaal mazzeltje hoorNiet van de vrachtwagen gevallen haha.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:19 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik krijg regelmatig mailtjes van 17hats.com (geen idee waarom, ooit ergens aangemeld ofzo denk ik), heb het laatst eens bekeken en ziet er wel goed uit. Of het echt wat is, zul je reviews moeten zoeken kan ik niets over zeggen. Moet ik binnenkort ook eens doen omdat ik iets wil gaan starten.
Bedankt, ze (het is niet voor mezelf) had al wat gevonden en laat het nu doen voor een tientje per maand. Ik sla de apps even op voor mezelf, ooit.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:59 schreef Xiance het volgende:
Moet t speciaal voor de mac zijn?
Anders zou je eens naar Moneybird of Q-invoice kunnen kijken, beide zijn webbased!
voor de mac is er Easybooks, maar dat is alleen engelstalig.. maar ik heb het geprobeerd en vond het verruit de beste!
Tegenwoordig ben ik gewoon heel tevreden met Moneybird
Hoezo niet? Ik heb wel van een maat gehoord dat hij last had van MacKeeper pop-ups op generieke websites (zoals Facebook) maar heb zelf nooit last gehad van malware op mijn Mac terwijl ik wel aardig wat bestanden download (bijvoorbeeld via torrents).quote:Op zondag 8 maart 2015 13:07 schreef oheng het volgende:
En dan heb ik het niet over "gezond verstand". Want dat is niet voldoende om OSX te beveiligen.
quote:Op zondag 8 maart 2015 13:07 schreef oheng het volgende:
Malware begint wel een steeds groter probleem te worden met OSX zeg. Nu weer een macbook met Mackeeper troep erop met popups, veranderende zoekengines en start pagina's.
Ik heb helaas geen beveiligingen daartegen, behalve dan de standaard adblockers en DNS filteringen.
Heeft iemand nog een goed, volledig geautomatiseerd iets dat helpt?
En dan heb ik het niet over "gezond verstand". Want dat is niet voldoende om OSX te beveiligen.
itunesquote:Op zondag 8 maart 2015 22:30 schreef RoW_0 het volgende:
Oké, wie kan mij helpen. Ik heb gegoogled maar ik denk dat ik niet het juiste antwoord heb.
Ik heb op een Windows 7 machine al mijn liedjes staan met iTunes Match enabled en als volgt ingedeeld:
Op de SSD: iTunes geïnstalleerd;
Op de HDD: al mijn muziek, en volgens de instellingen ook mijn library.
Ik wil graag een schone installatie van Windows 7(SSD) en gewoon letterlijk mijn library meenemen.
Als ik dit volg, dan begint hij letterlijk een kopie te maken van 200GB aan muziek. Dat kan niet de bedoeling zijn. https://support.apple.com/nl-nl/HT201625
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |