abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149694958
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik merk trouwens op dat ik mijn Mac OS-partitie niet meer zie vanuit Windows. Ik kan me herinneren dat dat eerder wel het geval was, en dat was erg handig om bijvoorbeeld mijn Dropbox en Spotify niet dubbel te hoeven synchroniseren. Heb ook al eens geprobeerd om de Boot Camp drivers opnieuw te installeren, dacht al dat het daar misschien aan lag, maar dat helpt niet.

Iemand een idee hoe dat kan? :?

[ afbeelding ]
Heeft volgens mij met de encryptie van Yosemite te maken. Wannee rik in Mavericks boot, dan moet ik het wachtwoord invoeren van Yosemite om bij deze data te kunnen.
pi_149700958
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:58 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Cmd + X doet het sowieso toch niet in Finder? Je kunt wel kopiëren en dan via Cmd + Alt + V om te verplaatsen ipv te kopiëren.
Hè, verrek, dat wist ik helemaal niet :P

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:58 schreef Dimens het volgende:

[..]

Heeft volgens mij met de encryptie van Yosemite te maken. Wannee rik in Mavericks boot, dan moet ik het wachtwoord invoeren van Yosemite om bij deze data te kunnen.
Oh? Is Yosemite standaard ge-encrypt dan? FileVault staat bij mij gewoon uit.
  zondag 15 februari 2015 @ 19:46:46 #203
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_149702990
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:39 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Hè, verrek, dat wist ik helemaal niet :P
Het is een wat onhandige versie van knip/plak :P
Ik werk zelf liever met Path Finder. Een soort Finder op steroïden :)

Werkt wel met Cmd + X. Heeft 2 panels wat ook fijn is met bestanden overzetten. Map structuur boven aan om snel naar bovenliggende mappen te kunnen klikken en nog meer van dat soort handigheidjes die in Finder zelf ontbreken.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_149707076
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:46 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Het is een wat onhandige versie van knip/plak :P
Ik werk zelf liever met Path Finder. Een soort Finder op steroïden :)

[ afbeelding ]

Werkt wel met Cmd + X. Heeft 2 panels wat ook fijn is met bestanden overzetten. Map structuur boven aan om snel naar bovenliggende mappen te kunnen klikken en nog meer van dat soort handigheidjes die in Finder zelf ontbreken.
Ik gebruikte eerder Forklift, maar omdat je Finder niet uit kunt zetten vond ik dat erg omslachtig werken. Jammer dat :P

zondag 15 februari 2015 @ 21:30:17 #205
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_149708724
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:02 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ik gebruikte eerder Forklift, maar omdat je Finder niet uit kunt zetten vond ik dat erg omslachtig werken. Jammer dat :P

[ afbeelding ]
Path Finder kan de Finder wel zo ver over nemen dat je niet echt meer merkt dat Finder ook draait. Links naar "open met finder" e.d. worden allemaal door Path Finder over genomen. Ook Spotlight verwijst door naar Path Finder als je een map zoekt. Er zit zelfs een functie in om Finder geheel uit te zetten, maar dat blijft maar goed tot dat je opnieuw opstart.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:23:00 #206
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_149753367
Soms ontdek je ineens iets simpelweg door op het juiste moment op de verkeerde knop te drukken. Als je in Finder een grote afbeelding via spatie previewed kun je met de alt toets switchen tussen "passend op het scherm" en "ware grootte".
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:31:27 #207
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149753594
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:23 schreef BrainOverfloW het volgende:
Soms ontdek je ineens iets simpelweg door op het juiste moment op de verkeerde knop te drukken. Als je in Finder een grote afbeelding via spatie previewed kun je met de alt toets switchen tussen "passend op het scherm" en "ware grootte".
ik weet het nog zo goed, de keer dat ik shift indrukte terwijl ik een venster minimaliseerde
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:35:22 #208
141482 Q.
JurassiQ
pi_149753700
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:31 schreef n8n het volgende:

[..]

ik weet het nog zo goed, de keer dat ik shift indrukte terwijl ik een venster minimaliseerde
Dat demonstreerde Steve al bij de allereerste versie van Aqua in 2000. :{w
For great justice!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:48:45 #209
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_149753997
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:31 schreef n8n het volgende:

[..]

Kende ik ook nog niet, OSX is nog redelijk nieuw voor me.

Veel meer dan een langzamere animatie is het niet, of zie ik iets over het hoofd?
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:27:12 #210
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149754966
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat demonstreerde Steve al bij de allereerste versie van Aqua in 2000. :{w
Toen was ik 12 (ja echt)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:29:05 #211
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149755018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:48 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Kende ik ook nog niet, OSX is nog redelijk nieuw voor me.

[ afbeelding ]

Veel meer dan een langzamere animatie is het niet, of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, werkt bij vrijwel alle animaties. Die hele functie zit er alleen in zodat Steve in 2000 op kon scheppen over de ‘amazing’ animaties, met een demo in slow motion _O-
pi_149755334
Morgen,bijna middag Apple fanaten? Nog iemand wat spannends gekocht onlangs?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:51:34 #213
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149755558
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:41 schreef Iwanius het volgende:
Morgen,bijna middag Apple fanaten? Nog iemand wat spannends gekocht onlangs?
Ik wacht tot de 15" MBPR een gtx 850m heeft met ddr-5 ;(
pi_149765352
Mijn 500GB externe harde schijf begint vol te raken, en omdat ik mijn data graag op twee plaatsen heb staan wil ik graag een nieuwe kopen en die dan aan mijn Time Capsule hangen.

De huidige is in exFAT geformatteerd, lekker handig want geen gekut tussen Windows en Mac OS, maar ik heb begrepen dat de Time Capsule alleen FAT32 of HFS+ pakt via de USB-aansluiting. Dat is erg jammer, dus ik ben me nu een beetje aan het bekijken wat ik best kan doen.

Wat voor een format zouden jullie gebruiken voor een harde schijf die liefst op zowel Windows als Mac werkt? Ik zou op zich wel HFS+ drivers kunnen installeren, maar dat gaat natuurlijk niet op elke computer (vb. van anderen of openbare computers).

En omdat we toch bezig zijn en ik niet een ander topic wil kapen: weet iemand hier een goede, betrouwbare 2.5-inch externe HDD tussen de 1 en 3 TB met een redelijk prijskaartje? Zat zelf te denken aan Western Digital, heb mijn huidige ook alweer 5 jaar en de SMART zegt dat 'ie nog steeds tiptop in orde is.
pi_149770992
Als je een externe HD gebruikt voor Time Capsule, is de totale schijf dan daarvoor in gebruik of kan je ook kiezen een gedeelte te gebruiken en de restende ruimte als opslag van media te gebruiken?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_149771074
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:13 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn 500GB externe harde schijf begint vol te raken, en omdat ik mijn data graag op twee plaatsen heb staan wil ik graag een nieuwe kopen en die dan aan mijn Time Capsule hangen.

De huidige is in exFAT geformatteerd, lekker handig want geen gekut tussen Windows en Mac OS, maar ik heb begrepen dat de Time Capsule alleen FAT32 of HFS+ pakt via de USB-aansluiting. Dat is erg jammer, dus ik ben me nu een beetje aan het bekijken wat ik best kan doen.

Wat voor een format zouden jullie gebruiken voor een harde schijf die liefst op zowel Windows als Mac werkt? Ik zou op zich wel HFS+ drivers kunnen installeren, maar dat gaat natuurlijk niet op elke computer (vb. van anderen of openbare computers).

En omdat we toch bezig zijn en ik niet een ander topic wil kapen: weet iemand hier een goede, betrouwbare 2.5-inch externe HDD tussen de 1 en 3 TB met een redelijk prijskaartje? Zat zelf te denken aan Western Digital, heb mijn huidige ook alweer 5 jaar en de SMART zegt dat 'ie nog steeds tiptop in orde is.
Ik heb zelf ook een WD Esstential Passport o.i.d. Zo een die zichzelf voedt via de USB in ieder geval. Bevalt al jaren prima.
pi_149771163
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:13 schreef J.Appleseed het volgende:

Als ik dit soort posts lees dan snap ik niet dat de industrie nog geen universeel license free alternatief voor fat(32) heeft gemaakt
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:38:29 #218
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_149772684
Ik wil graag een AirPort Extreme kopen. Kan nu geschikt een vierde generatie kopen, maar ik twijfel tussen de nieuwste en dus deze. Heeft deze nieuwe echt toegevoegde waarde? Wifi van mijn Tele2-modem zuigt en wil er daarom graag een AirPort Extreme achter hangen. Heb een 40 - 20 verbinding.
pi_149773659
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:54 schreef voederbietel het volgende:
Als je een externe HD gebruikt voor Time Capsule, is de totale schijf dan daarvoor in gebruik of kan je ook kiezen een gedeelte te gebruiken en de restende ruimte als opslag van media te gebruiken?
De Time Capsule regelt mijn backups sowieso al. Dus de andere schijf wordt dan gewoon media-opslag, maar via Wi-Fi benaderbaar :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:59 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Als ik dit soort posts lees dan snap ik niet dat de industrie nog geen universeel license free alternatief voor fat(32) heeft gemaakt
FAT32 vind ik sowieso kudt, want die ondersteunt geen bestanden groter als 4GB. ExFAT is dan veel fijner maar dan weer een stuk minder ondersteund :/

NTFS read/write zou al heel fijn zijn op OS X, maar daar zijn ook weer licensing issues aan verbonden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:38 schreef RichardHammond het volgende:
Ik wil graag een AirPort Extreme kopen. Kan nu geschikt een vierde generatie kopen, maar ik twijfel tussen de nieuwste en dus deze. Heeft deze nieuwe echt toegevoegde waarde? Wifi van mijn Tele2-modem zuigt en wil er daarom graag een AirPort Extreme achter hangen. Heb een 40 - 20 verbinding.
Gebruik zelf een Time Capsule uit 2010 (denk ik?) en haal gewoon de volle snelheid. Bereik is nog steeds helemaal top, 5GHz ondersteuning... denk niet dat je met een oude verkeerd zit. Prima hardware nog :)
pi_149774276
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:57 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

De Time Capsule regelt mijn backups sowieso al. Dus de andere schijf wordt dan gewoon media-opslag, maar via Wi-Fi benaderbaar :)

Ik bedoelde Time Machine. Zat ook steeds met Time Capsule te googlen dus dat schoot niet op. Heb het nu gewoon gevonden. Evengoed bedankt.
pi_149776748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:10 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik bedoelde Time Machine. Zat ook steeds met Time Capsule te googlen dus dat schoot niet op. Heb het nu gewoon gevonden. Evengoed bedankt.
Oooh. Ja, die worden vrij gemakkelijk door elkaar gehaald haha. Die HDD kun je dan op voorhand partitioneren, anders neemt 'ie inderdaad de hele schijf in. Maar dat zul je dan al gevonden hebben :P
pi_149776820
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:00 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Oooh. Ja, die worden vrij gemakkelijk door elkaar gehaald haha. Die HDD kun je dan op voorhand partitioneren, anders neemt 'ie inderdaad de hele schijf in. Maar dat zul je dan al gevonden hebben :P
Jup. Heb 500 gb voor TimeMachine in die Mac format en de rest in exFat omdat ik bestanden van m'n oude Windows machine moet hebben. Het is niet anders.
pi_149785538
Afgelopen weekend met carnaval voor de 8734343ste keer m'n iphone 5 laten vallen en deze keer was het dus goed raak. Hele scherm kapot. Nu had ik al in m'n achterhoofd om op kort termijn een Iphone 6 te bestellen.. Dus dat proces is wat versneld.

Gisteren binnen gekregen en het is toch wel echt een fijn toestel. Vooral het grotere scherm is een verademing! Ook is de 6 toch wel echt een merkbaar een stuk sneller dan de 5.

Deze voorlopig maar even niet laten vallen :P
pi_149803532
M'n MacBook is een aantal jaren oud en ik wil 'm wel een keer opnieuw installeren. Beetje snelheid erbij hopelijk, maar vooral weer een werkend Safari (loopt vast na de laatste update).

Ik heb een externe harde schijf om bestanden op te zetten die ik later terug wil zetten en kan het eventueel ook naar een andere Mac kopiëren.

Wat moet ik nog meer vooral niet vergeten en heeft iemand een handleidinkje die hij of zij zelf gebruikt heeft bij een verse installatie?

PS: wellicht een wat naïeve vraag, maar ik neem aan dat ik zoiets als al m'n iTunes-afspeellijsten en bijbehorende statistiekjes etc. kwijtraak?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_149825692
Ik ben van plan een goede (schouder) tas te gaan kopen voor mijn 13 inch MacBook pro. Iemand aanbevelingen? Of raden jullie gewoon eerder een case aan en die gewoon meenemen in je tas?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 19 februari 2015 @ 14:06:15 #226
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149825978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
M'n MacBook is een aantal jaren oud en ik wil 'm wel een keer opnieuw installeren. Beetje snelheid erbij hopelijk, maar vooral weer een werkend Safari (loopt vast na de laatste update).

Ik heb een externe harde schijf om bestanden op te zetten die ik later terug wil zetten en kan het eventueel ook naar een andere Mac kopiëren.

Wat moet ik nog meer vooral niet vergeten en heeft iemand een handleidinkje die hij of zij zelf gebruikt heeft bij een verse installatie?

PS: wellicht een wat naïeve vraag, maar ik neem aan dat ik zoiets als al m'n iTunes-afspeellijsten en bijbehorende statistiekjes etc. kwijtraak?
Je moet vooral niet vergeten om je HD te vervangen voor een SSD :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149829333
HD vervangen voor SSD gaat je het verste brengen.
pi_149830442
Ja, en ik verkeer ook nog in de luxe positie dat ik van 4GB werkgeheugen naar 8GB kan gaan.

Alleen wil ik 'm daarvoor eerst even helemaal leeg hebben (met uiteraard een back-up van belangrijke zooi) zodat ik met nieuw werkgeheugen en een SSD vanaf nul kan beginnen. Zoiets?!

Thanks voor de (terechte) aanbeveling trouwens.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_149856635
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_149987550
quote:
Heb wel begrepen dat je echt op dit moment last moet hebben van de klachten. M'n vriend had deze klachten met zijn MacBook Pro Retina een half jaar geleden, en zijn MacBook valt ook onder de falende modellen, maar toch is er afgeraden om deze te laten repareren. Apple voert namelijk een bepaalde test via een softwareprogramma uit waar waardes uitkomen, mochten deze waardes niet voldoen aan de eis voor de reparatie moet je alsnog betalen voor de onderzoekskosten van de reparatie ;(
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_149990913
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:17 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Heb wel begrepen dat je echt op dit moment last moet hebben van de klachten. M'n vriend had deze klachten met zijn MacBook Pro Retina een half jaar geleden, en zijn MacBook valt ook onder de falende modellen, maar toch is er afgeraden om deze te laten repareren. Apple voert namelijk een bepaalde test via een softwareprogramma uit waar waardes uitkomen, mochten deze waardes niet voldoen aan de eis voor de reparatie moet je alsnog betalen voor de onderzoekskosten van de reparatie ;(
WTF...

En dan neem je 'm toch gewoon weer mee als er andere waardes uit komen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_149994280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

WTF...

En dan neem je 'm toch gewoon weer mee als er andere waardes uit komen?
Apple Authorised Repair Centers werken ook mee, maar daarbij moet de MacBook opgestuurd worden vanuit de winkel (zoals Amac, Xando, iCentre en dixons) daarbij worden er kosten gemaakt voor de verzending e.d.. Ik heb dus even geïnformeerd, en toen bleek dat de MacBook's aan een software matige test werden onderworpen. Beetje raar idd....
pi_150026184
/verkeerd topic, sorry

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2015 12:47:15 ]
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 februari 2015 @ 09:00:55 #235
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_150058163

Een foto van de.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150074497
Kort vraagje: wat zou een faire verkoopprijs zijn voor een iPad mini (1st gen) in cosmetische goede staat (met retaildoos en accessoires)? ±150?
Immer.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:34:47 #237
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_150175535
Is er een app waarmee je heel simpel een stukje uit een foto kunt knippen en in een andere foto kunt plakken? Ik heb Cut Paste en aan paar andere apps geprobeerd en je kunt er van alles mee doen maar die optie vind ik gewoon niet. :{
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_150176500
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:00 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Een foto van de.....
SPOILER
SPOILER
Hahaha, dacht dat het een chinese namaak iPhone was :') Nouja, Samsung probeert in ieder geval een keer een ander design :)
pi_150204821
Hm, net een melding op mijn iMac voor koppelingsverzoek via Bluetooth van "Macbook van De Onderbuurman".

Ik heb Bluetooth aanstaan vanwege MagicMouse. Nu maar even uitgezet want ik vind het een beetje freaky dat hij in mijn computer probeert te komen.
Ik kan nergens vinden dat ik wel Bleutooth aan heb staan op de Mac maar niet voor de hele wereld zichtbaar ben. Kun je dat afschermen?
pi_150205209
Hihi, doet de buurman dat bewust, denk je?
Of doet de machine dat automagisch?

Hoe luidt jullie advies?

Iemand vraagt mij ~O> wat te doen? en ik vraag het hier, want heb geen idee.

Zij is geen nerd, en gebruikt haar macbook (2008) voor mail, safari, you tube, bank inloggen en dat soort kleine dingen.
Om te upgraden van 5.8 naar hoger, werd geadviseerd om 10 bij te kopen.
En om helemaal up te graden naar nú, zou zij 2 giga erbij moeten kopen voor 100 euro.
Dit zou zij doen voor de veiligheid met bank inloggen etc.

Is dat verstandig gezien leeftijd etc.

Graag de voors en tegens s.v.p.
  Redactie Games maandag 2 maart 2015 @ 11:52:57 #241
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_150209184
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:00 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Een foto van de.....
SPOILER
SPOILER
Zal wel aan mij liggen, maar voor mij hoeft dat gebogen scherm aan de randen niet zo..

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 maart 2015 @ 11:54:43 #242
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_150209238
quote:
3s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:52 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Zal wel aan mij liggen, maar voor mij hoeft dat gebogen scherm aan de randen niet zo..

[ afbeelding ]
Das de Edge-variant ja. Voegt imo idd weinig toe.
pi_150243058
Vraag in de herhaling:

Hoe luidt jullie advies?

Iemand vraagt mij wat te doen? en ik vraag het hier, want heb geen idee.

Zij is geen nerd, en gebruikt haar macbook (2008) voor mail, safari, you tube, bank inloggen en dat soort kleine dingen.
En om helemaal up te graden naar nú, zou zij 2 giga erbij moeten kopen voor 100 euro.

dinsdag 3 maart 2015 @ 11:32:20 #244
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150243294
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:26 schreef AnneX het volgende:
Vraag in de herhaling:

Hoe luidt jullie advies?

Zijn de 'nerds' niet snel genoeg? Zorg eerst eens dat je een duidelijke vraag kan formuleren want hier valt geen kaas van te maken.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 11:35:55 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150243403
quote:
Vraag in de herhaling:

Hoe luidt jullie advies?

Wow, dit is wel erg onsamenhangend zo zeg. Wil best mensen helpen,maar hier is echt geen kaas van te maken :P.
Get woke, go broke!
pi_150243408
quote:
Vraag in de herhaling:

Hoe luidt jullie advies?

Minstens 7 ultraflops als ze naar 2 giga gaat. Houdt ook rekening met de PMME-Controler.
pi_150243469
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:32 schreef n8n het volgende:

[..]

Zijn de 'nerds' niet snel genoeg? Zorg eerst eens dat je een duidelijke vraag kan formuleren want hier valt geen kaas van te maken.
Oh. -O-

De vraag lijkt mij duidelijk oO<

Hoe verstandig is het om een macbook van 5 jaar oud te verbeteren met aankopen van software ( x euro) én 2 gig ( 100 euro) om zodoende de laatste upgrade te kunnen gebruiken.
Voor iemand, die een "lichte" gebruiker is met safari, you tube, mails en bank inloggen.

Beter?
pi_150243508
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:36 schreef Dimens het volgende:

[..]

Minstens 7 ultraflops als ze naar 2 giga gaat. Houdt ook rekening met de PMME-Controler.
Meen je dat?! >:O
  dinsdag 3 maart 2015 @ 11:41:36 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150243602
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:37 schreef AnneX het volgende:

[..]

Oh. -O-

De vraag lijkt mij duidelijk oO<

Hoe verstandig is het om een macbook van 5 jaar oud te verbeteren met aankopen van software ( x euro) én 2 gig ( 100 euro) om zodoende de laatste upgrade te kunnen gebruiken.
Voor iemand, die een "lichte" gebruiker is met safari, you tube, mails en bank inloggen.

Beter?
Software is sowieso gratis. Al moet je wel minstens 10.6 hebben voor de appstore, anders moet je even rondzoeken naar een bootable 10.10 USB stick oid. Maar dat hoeft dus niets te kosten.

2GB ram voor een Macbook uit 2008 heb je voor bijna niets op tweakers.net V&A.
Get woke, go broke!
pi_150243878
Dank je Heatwave.

Blijkbaar moest zij een cd kopen in de app.store (volgens de helpdesk) omdat
er niet was geupgrade sinds 5.1 . Ja, ja o|O
Er was een tussenstap nodig en van daaruit kan zij upgraden naar meest recent.

Met het "advies" om 2 gig erbij te kopen voor ???

En ik dacht dat de apple gebruikers en nerds hier wel wilden helpen met een
zinnig advies.

Anders belt zij nog maar eens...
  dinsdag 3 maart 2015 @ 11:52:46 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150243937
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:50 schreef AnneX het volgende:
Dank je Heatwave.

Blijkbaar moest zij een cd kopen in de app.store (volgens de helpdesk) omdat
er niet was geupgrade sinds 5.1 . Ja, ja o|O
Er was een tussenstap nodig en van daaruit kan zij upgraden naar meest recent.

Met het "advies" om 2 gig erbij te kopen voor ???

En ik dacht dat de apple gebruikers en nerds hier wel wilden helpen met een
zinnig advies.

Anders belt zij nog maar eens...
Advies klopt opzich, je moet eigenlijk de CD van 10.5 naar 10.6 kopen, dan kan je in de appstore 10.10 downloaden. Maar dat is wel wat lastiger te vinden, zo'n CD :P.

En advies geheugen klopte ook wel, maar dat was hun advies, om hun geheugen te kopen. Maar het stikt van de mensen die hun Macbook geupgraded hebben en dus hun oude RAM verkopen, zie echt tig advertenties op t.net.

Dus het kan allemaal voor weinig, en das maar goed ook, want heel veel geld zou ik ook weer niet stoppen in een machine van 7 jaar oud.
Get woke, go broke!
pi_150244008
Kijk, dat is een antwoord op een onduidelijke vraag.

Merci _O_
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:39:48 #253
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150245278
De software kan gratis als je een 8GB of meer usb stick hebt. Geheugen tweedehands voor een tientje of nog minder. Eventueel heb je voor 60 euro een 120GB SSD, dan is het weer een keiharde machine.

[ Bericht 35% gewijzigd door n8n op 03-03-2015 12:49:32 ]
pi_150246026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:39 schreef n8n het volgende:
De software kan gratis als je een 8GB of meer usb stick hebt. Geheugen tweedehands voor een tientje of nog minder. Eventueel heb je voor 60 euro een 120GB SSD, dan is het weer een keiharde machine.
Thankx. Prettig.
Je weet wáar te moeten kijken ! ^O^
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:09:06 #255
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150246123
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef AnneX het volgende:

[..]

Thankx. Prettig.
Er kan tegenwoordig ook 4GB in die Mac, daar zou ik sowieso voor gaan

[ Bericht 5% gewijzigd door n8n op 03-03-2015 13:19:30 ]
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:37:53 #256
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_150248983
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef AnneX het volgende:

[..]

Thankx. Prettig.
Het 'installeren' van de geheugenstripjes is erg makkelijk, zeker bij die oudere Macbook modellen. Kwestie van Macbook uitzetten, onderkant eraf schroeven (of bij een zeker MBP model kon je met een klik een deel van de onderkant eraf halen), accu eruit wippen aan het labeltje en dan zie je de stripjes al zitten. De rubberen armpjes aan elke kant wegduwen en dan springt het stripje zo omhoog. Voorzichtig allebei eruit schuiven en de nieuwe er op dezelfde manier inschuiven totdat een klikje hoort.

Je kunt het inderdaad ook in zo'n store laten doen, maar als je het zelf doet ben je ±¤30 kwijt ipv ¤100. Dat samen met een SSD zorgt ervoor dat die weer als nieuw aanvoelt, echt. Backup maken van huidige schijf en SSD erin plaatsen kost wel meer moeite, maar hier staan allemaal handleidingen die het stap voor stap (inclusief foto's) aan je uitleggen. Kind kan de was doen. ^O^

Mijn MBP is nu 6 jaar oud maar 2 jaar geleden een SSD ipv dvd-drive erin gedaan (die gebruikte ik toch nooit en nieuwe HDD met meer ruimte), meer geheugen en loopt nog steeds perfect en stabiel.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:00:25 #257
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150249673
Is het een heel gek idee om een nieuwe iMac te kopen zónder SSD en vervolgens een losse SSD via lightning te laten lopen (voor het OS dus) ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:02:06 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150249719
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:00 schreef elcastel het volgende:
Is het een heel gek idee om een nieuwe iMac te kopen zónder SSD en vervolgens een losse SSD via lightning te laten lopen (voor het OS dus) ?
Dat kan gewoon ja. Wel als nadeel dat je altijd je externe disk eraan moet hebben, maar als je dat prima vindt kan het wel.
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:09:40 #259
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150249943
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Dat kan gewoon ja. Wel als nadeel dat je altijd je externe disk eraan moet hebben, maar als je dat prima vindt kan het wel.
De gedachte erachter is dat ik SSD duur vind en toch wel minimaal 512Gb wil gebruiken. Dus als ik dan toch een externe schijf aan zet, laat dat dan maar de SSD zijn. Ik heb hier een batterij aan externe schijven staan, maar ik zet die als groep regelmatig uit, vanwege stroombesparing en de draaiende delen (slijtage). Zodoende werk ik met meer opslagruimte op de iMac voor bestanden, foto's en muziek.

- edit - ik zie dat ze ook Fusion Drive hebben, dat klinkt ook als een oplossing natuurlijk
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:11:01 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150249993
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:09 schreef elcastel het volgende:

[..]

De gedachte erachter is dat ik SSD duur vind en toch wel minimaal 512Gb wil gebruiken. Dus als ik dan toch een externe schijf aan zet, laat dat dan maar de SSD zijn. Ik heb hier een batterij aan externe schijven staan, maar ik zet die als groep regelmatig uit, vanwege stroombesparing en de draaiende delen (slijtage). Zodoende werk ik met meer opslagruimte op de iMac voor bestanden, foto's en muziek.
Ah zo, stroomverbruik van een HD is nou ook weer niet wereldschokkend verder hoor, maar idd, dat is dan een oplossing.

In theorie zou het iets trager moeten zijn, maar denk dat dat meetbaar niet merkbaar is...
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:11:57 #261
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150250015
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:11 schreef HeatWave het volgende:
Ah zo, stroomverbruik van een HD is nou ook weer niet wereldschokkend verder hoor, maar idd, dat is dan een oplossing.

In theorie zou het iets trager moeten zijn, maar denk dat dat meetbaar niet merkbaar is...
Ik heb net een edit toegevoeg, ik zie dat FusionDrive de combinatie ook maakt, dus dan heb ik 1TB met 128 SSD erin. Zo lees k het.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:12:51 #262
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150250044
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:11 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik heb net een edit toegevoeg, ik zie dat FusionDrive de combinatie ook maakt, dus dan heb ik 1TB met 128 SSD erin. Zo lees k het.
Dat kan uiteraard ook, die zijn wel weer trager dan een echte SSD, maar zeker je vaak gebruikte programma's etc worden wel een stuk sneller.
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:14:45 #263
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150250104
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Dat kan uiteraard ook, die zijn wel weer trager dan een echte SSD, maar zeker je vaak gebruikte programma's etc worden wel een stuk sneller.
Dus Fusion Drive is geen volwaardige SSD ? Dan klinkt een externe weer beter, scheelt prijstechnisch ook niet veel.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:16:33 #264
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150250164
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:14 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dus Fusion Drive is geen volwaardige SSD ? Dan klinkt een externe weer beter, scheelt prijstechnisch ook niet veel.
Nee, het is een tussenoplossing. wel de opslag maar ook deels de snelheid van een SSD. je krijgt dus niet 2 losse drives te zien ofzo, het is 1 disk die de meeste gebruikte files etc opslaat in het snellere SSD gedeelte.

Uiteindelijk zijn ze dus wel stukken sneller dan een normale HD, maar niet zo snel als een echt SSD.

Het is een compromis dus.
Get woke, go broke!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:19:56 #265
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_150250275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:16 schreef HeatWave het volgende:
Nee, het is een tussenoplossing. wel de opslag maar ook deels de snelheid van een SSD. je krijgt dus niet 2 losse drives te zien ofzo, het is 1 disk die de meeste gebruikte files etc opslaat in het snellere SSD gedeelte.

Uiteindelijk zijn ze dus wel stukken sneller dan een normale HD, maar niet zo snel als een echt SSD.

Het is een compromis dus.
Duidelijk. Dan is een externe Lightning SSD dus beter voor mij. Liever zwart/wit dan grijs.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:48:13 #266
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_150253370
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:14 schreef elcastel het volgende:

[..]

De schijf schrijft eerst data weg naar het SSD-deel en in een later 'rustiger' moment schrijft die het weg naar het HDD-deel. Tenminste, zo vat ik het op. Wat Heatwave dus verder zegt. :)

Je kunt ook handmatig van een losse HDD en SSD één Fusion Drive maken, zo heb ik het met m'n MBP paar jaar geleden gedaan (dvd-drive eruit, SSD in de plaats). Het wordt dan één schijf waarbij de totaal beschikbare ruimte bij elkaar op wordt geteld (oké, je moet zelf invoeren hoe groot de schijf moet zijn). Tot zoverre nog geen problemen gehad en erg snel - de voordelen van een SSD en de extra ruimte door een HDD. Ik ben niet een technisch expert maar dmv een youtube tutorial is het allemaal gelukt door gewoon te kopiëren en plakken in command. :P

Ik had verwacht dat de kosten voor een SSD erg zouden dalen door de jaren heen, maar dat valt nog best tegen als je snelheid en data wilt voor een fatsoenlijke prijs.

Edit: Ah, wat beter gelezen, ik denk dat een losse externe SSD dan inderdaad de oplossing is. :)
  Redactie Games dinsdag 3 maart 2015 @ 18:02:56 #267
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_150255800
Fusiondrive werkt prima. Je moet alleen even rekening houden dat het voornamelijk een combi van hardware en softwarematige tussenoplossing is. Als je weinig applicaties nodig hebt is het voldoende en best snel. Op Windowsplatform heb je Intel rapid storage technologie. Werkt op alle SSHD's (Solid State Hybrid Drives). In feite zijn SSHD's gewoon Fusion Drives. Al heb ik het toch het idee dat het onder OS X beter geïmplementeerd is. Bij Windows moet je de software apart installeren en dat willen mensen nog weleens vergeten bij een herinstallatie. Bij OS X zit het in OS meegebakken mits ook de juiste gecertificeerde drives erin zitten. Apple is nogal picky betreft zelf een schijf ergens inzetten. (Trim wat ineens niet werkt enzo)

Ik zou zeggen tot 256GB gewoon SSD nemen daarboven kijkend naar het prijskaartje Fusiondrive. 1TB SSD bij Apple is echt belachelijk prijzig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 03-03-2015 18:11:40 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:40:58 #268
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150274268
Zijn hier entrepreneurs die goede administratie-software kennen voor de Mac. Met invoices zou (denk ik?) handig zijn.
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:19:37 #269
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_150292621
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:40 schreef n8n het volgende:
Zijn hier entrepreneurs die goede administratie-software kennen voor de Mac. Met invoices zou (denk ik?) handig zijn.
Ik krijg regelmatig mailtjes van 17hats.com (geen idee waarom, ooit ergens aangemeld ofzo denk ik), heb het laatst eens bekeken en ziet er wel goed uit. Of het echt wat is, zul je reviews moeten zoeken kan ik niets over zeggen. Moet ik binnenkort ook eens doen omdat ik iets wil gaan starten.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_150296788
Moet t speciaal voor de mac zijn?
Anders zou je eens naar Moneybird of Q-invoice kunnen kijken, beide zijn webbased!
voor de mac is er Easybooks, maar dat is alleen engelstalig.. maar ik heb het geprobeerd en vond het verruit de beste!

Tegenwoordig ben ik gewoon heel tevreden met Moneybird :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_150299000
pi_150309486
De irritatiegrens is bereikt... De standaard schijf van de late-2013 iMac (21,5") is te traag :'). Volgende week een SSHD laten installeren bij MyCom :+. Ben benieuwd naar de prestatiewinst. Ik verwacht dat ik straks veel minder hoe te wachten op mijn HD, iets wat nu regelmatig gebeurt :(.
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:54:27 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150309542
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:52 schreef RvLaak het volgende:
De irritatiegrens is bereikt... De standaard schijf van de late-2013 iMac (21,5") is te traag :'). Volgende week een SSHD laten installeren bij MyCom :+. Ben benieuwd naar de prestatiewinst. Ik verwacht dat ik straks veel minder hoe te wachten op mijn HD, iets wat nu regelmatig gebeurt :(.
ja, die 5400 toeren dingen zijn echt niet vooruit te rammen idd. Blijft echt een minpunt van de iMacs.

SSHD zal iig een stuk sneller zijn, zeker met de dingen die je veel gebruikt. Ik ben zelf voor een SSD gegaan in mijn Mac, opslag kan daar natuurlijk nog gewoon in ipv dat je een disk moet vervangen.
Get woke, go broke!
pi_150309591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, die 5400 toeren dingen zijn echt niet vooruit te rammen idd. Blijft echt een minpunt van de iMacs.

SSHD zal iig een stuk sneller zijn, zeker met de dingen die je veel gebruikt. Ik ben zelf voor een SSD gegaan in mijn Mac, opslag kan daar natuurlijk nog gewoon in ipv dat je een disk moet vervangen.
Ach, het vervangen vind ik an sich niet erg, wel jammer dat ik de iMac een paar dagen moet missen. Maar goed, je moet er iets voor over hebben. De overweging was bij aanschaf vooral financieel. Dan zijn je keuzes domweg beperkter + dat de vorige iMac wel snel genoeg was op z'n schijf.

RAM ga ik voorlopig nog niet upgraden... 130+ euro voor 16GB :')
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:02:22 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150309739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ach, het vervangen vind ik an sich niet erg, wel jammer dat ik de iMac een paar dagen moet missen. Maar goed, je moet er iets voor over hebben. De overweging was bij aanschaf vooral financieel. Dan zijn je keuzes domweg beperkter + dat de vorige iMac wel snel genoeg was op z'n schijf.

RAM ga ik voorlopig nog niet upgraden... 130+ euro voor 16GB :')
RAM hoeft echt niet van Apple te zijn hoor, gewoon standaard werkt prima :).

En idd, een iMac is vrij lastig open te krijgen, ik ben daar ook niet zo'n held in .
Get woke, go broke!
pi_150309820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

RAM hoeft echt niet van Apple te zijn hoor, gewoon standaard werkt prima :).

En idd, een iMac is vrij lastig open te krijgen, ik ben daar ook niet zo'n held in .
De standaard RAM is momenteel zo duur ;). Ik ga er van uit dat Apple RAM nog een factor 2 of 3 duurder is. Blijkbaar zijn de prijzen gestegen het laatste jaar. Als de prijzen weer onder de 100 euro zakken, kijk ik wel weer verder.

Tenzij Yosemite Server tegen de 8GB max aan gaat hikken, dan moet het maar. Maar goed, die heb ik nog niet geïnstalleerd... Eerst eens goed onderzoeken hoe ik mail aan de praat kan krijgen daar mee.
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:07:56 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150309885
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De standaard RAM is momenteel zo duur ;). Ik ga er van uit dat Apple RAM nog een factor 2 of 3 duurder is. Blijkbaar zijn de prijzen gestegen het laatste jaar. Als de prijzen weer onder de 100 euro zakken, kijk ik wel weer verder.

Tenzij Yosemite Server tegen de 8GB max aan gaat hikken, dan moet het maar. Maar goed, die heb ik nog niet geïnstalleerd... Eerst eens goed onderzoeken hoe ik mail aan de praat kan krijgen daar mee.
Apple-RAM bestaat eigenlijk niet he? ;). Dus dit wat jij linkt is al prima, maar idd wel vrij prijzig.

Weinig last van met 32GB :P.
Get woke, go broke!
pi_150309919
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Apple-RAM bestaat eigenlijk niet he? ;). Dus dit wat jij linkt is al prima, maar idd wel vrij prijzig.

Weinig last van met 32GB :P.
Tja, niet iedereen kan een Mac Pro betalen, of wil een 27" iMac. Ik vind m bijvoorbeeld te groot. :P
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:09:50 #279
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150309934
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tja, niet iedereen kan een Mac Pro betalen, of wil een 27" iMac. Ik vind m bijvoorbeeld te groot. :P
Ik heb hem dan ook niet betaald :P. Kan ik ook nooit betalen joh, gewoon een mazzeltje geweest :P.
Get woke, go broke!
pi_150309995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb hem dan ook niet betaald :P. Kan ik ook nooit betalen joh, gewoon een mazzeltje geweest :P.
Ach, kwestie van prioriteiten... Huur, eten en verzekeringen voor een maand of 5, of een Mac Pro...

Of in het geval van mijn wens-config... Een jaarsalaris :@

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 12:12:40 ]
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:13:14 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150310036
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ach, kwestie van prioriteiten... Huur, eten en verzekeringen voor een maand of 5, of een Mac Pro...

Of in het geval van mijn wens-config... Een jaarsalaris :@
Oh ja, je kan het zo gek maken als je zelf wil, maar deze was gelukkig 0 euro ;).
Get woke, go broke!
pi_150310100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ja, je kan het zo gek maken als je zelf wil, maar deze was gelukkig 0 euro ;).
Net ff gedaan, valt nog mee... T'is geen jaarsalaris (hier dan):
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:16:15 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150310151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Net ff gedaan, valt nog mee... T'is geen jaarsalaris (hier dan):
[ afbeelding ]
_O-.

Ik heb (niet van mij, werk) as we speak 2 hagelnieuwe Mac Pro's in de doos naast me staan.

Ok, weliswaar "maar" 3800 per stuk, maar toch.

En er staan 6(1) iMacs achter me :').
Get woke, go broke!
pi_150310200
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

_O-.

Ik heb (niet van mij, werk) as we speak 2 hagelnieuwe Mac Pro's in de doos naast me staan.

Nemen jullie nog mensen aan? O-)
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:19:37 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150310271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nemen jullie nog mensen aan? O-)
Nou, op mijn afdeling niet iig :').

iMacs zijn oud hoor, maar het staat wel cool zo'n heel park aan Macs :P.
Get woke, go broke!
pi_150316814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

_O-.

Moeten ze zo nog met een vrachtwagen mee waar ze dan ineens van afvallen? O-)
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:42:35 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150316866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:41 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Moeten ze zo nog met een vrachtwagen mee waar ze dan ineens van afvallen? O-)
Die Mac Pro's niet helaas, die worden wel verwacht, die iMacs zou ik (bij wijze van spreke) zo in de auto kunnen laden en meenemen :').

Maar dat schijnt toch om de een of andere reden diefstal te zijn :?.
Get woke, go broke!
pi_150316910
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die Mac Pro's niet helaas, die worden wel verwacht, die iMacs zou ik (bij wijze van spreke) zo in de auto kunnen laden en meenemen :').

Maar dat schijnt toch om de een of andere reden diefstal te zijn :?.
Ja zo suf dat soort werkgevers ;)

Ik heb ooit met mijn MBP een mazzeltje via het werk gekregen. Ook 0 euro voor betaald. En na 5,5 jaar loopt ie nu bijna op het einde. Een legaal mazzeltje hoor ;) Niet van de vrachtwagen gevallen haha.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:46:10 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150316995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:44 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ja zo suf dat soort werkgevers ;)

Ik heb ooit met mijn MBP een mazzeltje via het werk gekregen. Ook 0 euro voor betaald. En na 5,5 jaar loopt ie nu bijna op het einde. Een legaal mazzeltje hoor ;) Niet van de vrachtwagen gevallen haha.
Ik heb ook niets te klagen hoor ;).
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 12:04:39 #290
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150347533
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:19 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik krijg regelmatig mailtjes van 17hats.com (geen idee waarom, ooit ergens aangemeld ofzo denk ik), heb het laatst eens bekeken en ziet er wel goed uit. Of het echt wat is, zul je reviews moeten zoeken kan ik niets over zeggen. Moet ik binnenkort ook eens doen omdat ik iets wil gaan starten.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:59 schreef Xiance het volgende:
Moet t speciaal voor de mac zijn?
Anders zou je eens naar Moneybird of Q-invoice kunnen kijken, beide zijn webbased!
voor de mac is er Easybooks, maar dat is alleen engelstalig.. maar ik heb het geprobeerd en vond het verruit de beste!

Tegenwoordig ben ik gewoon heel tevreden met Moneybird :)
Bedankt, ze (het is niet voor mezelf) had al wat gevonden en laat het nu doen voor een tientje per maand. Ik sla de apps even op voor mezelf, ooit.
pi_150348115
Is er al iets bekend over nieuwe imac's?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 11:10:21 #292
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_150380863
Uitgebreid interview met Jony Ive in Financial Times van vandaag:

The man behind the Apple Watch
  FOK!fotograaf zondag 8 maart 2015 @ 00:59:31 #293
159915 -Menn0-
MNO
pi_150407846

iMovie geeft deze foutmelding bij het maken van een nieuw project. Iemand dit eerder gezien? Ik heb namelijk geen idee waarom hij het opeens niet meer doet en wat ik er aan zou moeten doen om hem weer aan de praat te krijgen.
,,/
pi_150416169
Malware begint wel een steeds groter probleem te worden met OSX zeg. Nu weer een macbook met Mackeeper troep erop met popups, veranderende zoekengines en start pagina's.

Ik heb helaas geen beveiligingen daartegen, behalve dan de standaard adblockers en DNS filteringen.
Heeft iemand nog een goed, volledig geautomatiseerd iets dat helpt?
En dan heb ik het niet over "gezond verstand". Want dat is niet voldoende om OSX te beveiligen.
pi_150422277
Wie draait er hier allemaal OS X 10.10.3? Ik ben me ervan bewust dat de Photos-app nog in bèta is maar ik had wel verwacht dat de albums op mijn iPad met iOS 8.1.3 netjes naar OS X gesynchroniseerd zouden worden.

Toegegeven: ik heb geen iPhone dus ik zou ook niet weten of de foto-albums die je in de Photos-app op iOS maakt überhaupt mee synchroniseren naar andere (iOS) apparaten, maar dat lijkt mij in ieder geval wel logisch.

Kan iemand hier wat duidelijkheid over scheppen? :)

EDIT
Grote kans dat ik op de iPad de setting "iCloud Photo Library (Beta)" onder Settings > iCloud > Photos over het hoofd heb gezien :@

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:07 schreef oheng het volgende:
En dan heb ik het niet over "gezond verstand". Want dat is niet voldoende om OSX te beveiligen.
Hoezo niet? Ik heb wel van een maat gehoord dat hij last had van MacKeeper pop-ups op generieke websites (zoals Facebook) maar heb zelf nooit last gehad van malware op mijn Mac terwijl ik wel aardig wat bestanden download (bijvoorbeeld via torrents).

Ik zou denken dat gezond verstand dan wél helpt. Maar goed, je zou natuurlijk ClamXav eens kunnen proberen.

Welke internetbrowser gebruik je trouwens? Ik zou sowieso eens je extensies checken om te zien of daar niks vreemds tussen zit.

[ Bericht 6% gewijzigd door J.Appleseed op 08-03-2015 16:55:02 ]
pi_150442165
Oké, wie kan mij helpen. Ik heb gegoogled maar ik denk dat ik niet het juiste antwoord heb.
Ik heb op een Windows 7 machine al mijn liedjes staan met iTunes Match enabled en als volgt ingedeeld:

Op de SSD: iTunes geïnstalleerd;
Op de HDD: al mijn muziek, en volgens de instellingen ook mijn library.

Ik wil graag een schone installatie van Windows 7(SSD) en gewoon letterlijk mijn library meenemen.

Als ik dit volg, dan begint hij letterlijk een kopie te maken van 200GB aan muziek. Dat kan niet de bedoeling zijn. https://support.apple.com/nl-nl/HT201625
pi_150443068
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:07 schreef oheng het volgende:
Malware begint wel een steeds groter probleem te worden met OSX zeg. Nu weer een macbook met Mackeeper troep erop met popups, veranderende zoekengines en start pagina's.

Ik heb helaas geen beveiligingen daartegen, behalve dan de standaard adblockers en DNS filteringen.
Heeft iemand nog een goed, volledig geautomatiseerd iets dat helpt?
:?
Wat installeer je allemaal dan? Draai je onder Standard user?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 maart 2015 @ 22:44:08 #298
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_150443134
Srsly, ik heb nog nooit adware meuk op m'n mac gehad.
pi_150443537
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:30 schreef RoW_0 het volgende:
Oké, wie kan mij helpen. Ik heb gegoogled maar ik denk dat ik niet het juiste antwoord heb.
Ik heb op een Windows 7 machine al mijn liedjes staan met iTunes Match enabled en als volgt ingedeeld:

Op de SSD: iTunes geïnstalleerd;
Op de HDD: al mijn muziek, en volgens de instellingen ook mijn library.

Ik wil graag een schone installatie van Windows 7(SSD) en gewoon letterlijk mijn library meenemen.

Als ik dit volg, dan begint hij letterlijk een kopie te maken van 200GB aan muziek. Dat kan niet de bedoeling zijn. https://support.apple.com/nl-nl/HT201625
itunes :')

KLB / iTunes
pi_150443817
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:46 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

itunes :')

KLB / iTunes
Je topic klopt voor geen kut. Ik voeg al 3 jaar geen nummers 'toe' aan mijn telefoon. Iets met iTunes Match.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')